Ja, ik vind ook als die stylus wat groter mocht zijn! En dikker! Het is precies of je met een vulling van een balpen aan het schrijven bent.
Maar ik heb nu eindelijk games voor mijn DS: Super Mario 64 DS en Project Rub. Binnen 2 weken komen Wario Ware: Touched en Pokémon Dash (die mijn moeder voor mijn broertje heeft gekocht).
Mijn mening over van
-de DS zelf: begin stond ik er ook sceptisch tegenover, maar ben helemaal bekeerd! De touch-screen is echt goed! De graphics zijn leuk, konden natuurlijk beter, maar dan kostte de DS veel meer waarschijnlijk... Ook de mic. is echt cool! Het geluid is echt mooi, zeker met headset(tja, eigenlijk gebruik ik de oortjes van mijn MP3-speler, dat heet wel geen headset, maar hoe noem je dat dan?). Score tot nu toe: 9,5/10
-Pictochat: veel mogelijkheden, spijtig genoeg geen verschillende kleuren om te tekenen. Je bent er gauw op uitgekeken... Wel erg handig als spiekmiddel!
![]()
Ja echt geprobeerd en werkt verdomd goed! Score: 8.5/10
- Metroid Prime: Hunters [First Hunt]: Ik ben geen echte Metroidfan, maar deze vond ik wel heel leuk. Dat komt vast omdat het meer shooter als firstperson adventure is zoals MP op de Gamecube.
Kort, maar wel krachtig. De besturing met de thumbstrap is echt zalig. De graphics en vooral de filmpjes zijn echt fantastisch! Survivor vindt ik nog een beetje de saaiste mode, maar de multiplayer is echt cool! Score: 7,8/10
- Project Rub: Toch hadden ze het beter Feel The Magic XX/XY gelaten
![]()
! Sommige minigames zijn eigenlijk echt vreselijk, maar er zijn er hele leuke. Mijn favorieten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar
SPOILER
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. is echt weerzinwekkend moeilijk! Ik vind de stijlkeuze echt goed passen bij de game. De muziek is eerder saai, en valt vaak in herhaling. Gelukkig staat er zo een mooie volumeknop op je DS!
![]()
Score tot nu toe: 8,5/10
-Super Mario 64 DS: Ik heb nu 14 sterren, en gelukkig herriner ik mij niets meer van de N64 versie(die ik uitgespeeld had met 88 sterren, waar ik zo een half jaar over gedaan heb).
Ik was 9 ofzo
![]()
. Maar nu over de DS versie: echt heel cool! Die minigames zijn ook fijn. Je denkt van laat ik eens eventjes 5 minuten die minigame gaan spelen. Een half uur later betrap je jezelf dat je nog bezig bent
![]()
't Lijkt me wel alsof de game heel anders is als de versie die ik 7 jaar geleden speelde, met die nieuwe figuren enzo... Ohja, ik ben duidelijk beter geworden: In de N64 versie bakte ik er niets van in die
SPOILER
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., terwijl dat nu gaat alsof het niets is. Score tot nu toe: 9,2/10
Tot zover mijn mening!
__Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 14:17 schreef Cheiron het volgende:Voor mensen die zich afvragen hoe je alle bonus"games" van Wario kan unlocken, hier staan ze.
waar?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
Ruzbeh
Five inches but its thick
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 15:05 schreef Eikelpiercing het volgende:Het geluid is echt mooi, zeker met headset(tja, eigenlijk gebruik ik de oortjes van mijn MP3-speler, dat heet wel geen headset,
maar hoe noem je dat dan?). Score tot nu toe: 9,5/10
Oordopjes..
![]()
.
Of earbuds in het Engels. Verder een leuke review. Lekker fanboyistisch. Dat zie ik graag.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 14:25 schreef Erwtensoep het volgende:[..]
Wat ik altijd doe is met mijn linkerhand de vierpuntentoets besturen en met mijn rechterhand de stylus. Daarbij laat ik mijn rechterhandpalm tegen de zijkant steunen, dus van enige instabiliteit is dan geen sprake.
[..]
Omdat je bij een FPS doorgaans recht vooruit beweegt ligt het zwaartepunt van de ondersteuning dan ook voorin. Dit wordt versterkt door het feit dat je met de L-knop moet schieten ervoor zorgt dat je ondersteunende hand zich in feite constant richt op het stabiel houden van de 'bovenkant-van-de-onderkant' van de DS. Op het moment dat je dus ineens achteruit moet lopen moet je dikwijls met je duim ineens naar onderen schuiven om op de onderkant van de D-pad te komen. Bijkomend probleem met die duim is dat de palm behorende bij die duim de DS stabiel houdt (je oefent van boven immers druk uit op het apparaat met een stylus) doordat je er de linkeronderhoek van de DS richting ondersteunende vingers drukt. (iets wat je bij conventionele besturingsmethoden niet hebt, aangezien de gamepad dan met beide beide handpalmen vastgepakt wordt). Wanneer je dus je duim moet verplaatsen (de vastklemmende palm en het feit dat je onbewust ook met je duim soms tegengewicht geeft aan de drukkende stylus, geeft je duim immers niet veel flexibiliteit) gaat dat gepaard met een verandering van de positie van de hand, waardoor minder kunt bewegen omdat je aan het klooien bent met je stabilisatiepunt van de DS (en je dat ding niet uit je vingers wilt laten vallen). De besturing werkt op die manier vertragend omdat je niet alle normale affordances tot je beschikking hebt wanneer je ineens naar achteren loopt vanwege instabiliteit. Dat de besturing vertragend werkt gaf ik dan ook al aan in mijn review. Het is een aardige besturing, maar 'in the heat of battle' is dat niet goed genoeg.
![]()
quote:
Ik vind het gevecht met de "eindbaas" juist heel erg goed te spelen. Noem mij een consoleshooter waarbij de vijand zo snel om je heen beweegt en toch is te verslaan. Volgens mij is die er niet.
[..]
Ik doel op het probleem dat ik hierboven beschreven heb met de multifunctionele duim en het zwaartepunt van de DS.
quote:
Dit snap ik even niet, heb je het nu nog steeds over de standaardmode? Want daar zit je stylus gewoon op het kaartschermpje, en daar kijk je bijna toch nooit naar, dus waarom de stylus in de weg zou zitten weet ik niet.
[..]
Nee, daar had ik het over de modus waar je met de stylus moet richten en schieten.
![]()
quote:
Zie mijn eerdere opmerking.
Over de andere besturingen kan ik niet oordelen want daar speel ik niet mee.
Ik denk dat we het dus wel eens zijn dat in ieder geval de meerderheid van de besturingen tekort schieten.
quote:
Ja, precies. Typisch een gevalltje van gemaakt-voor-Japanse-handen.
quote:
![]()
.
De stylus is inderdaad te klein.
quote:
Helaas wel
![]()
. Hij had wel zoals Eikelpiercing al zei wat groter en dikker gemogen.
quote:
Inderdaad. Terwijl ik, met redelijk grote handen, dan wel weer moeite heb om fatsoenlijk te spelen met de thumbstrap. Ik kan net niet lekker bij het scherm.
Erwtensoep
Acht - Eén
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 15:29 schreef Vagere_Hein het volgende:Ik denk dat we het dus wel eens zijn dat in ieder geval de meerderheid van de besturingen tekort schieten.
Een perfecte is genoeg
Houd van een lijntje.
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 16:31 schreef Kontiki het volgende:[..]
Inderdaad. Terwijl ik, met redelijk grote handen, dan wel weer moeite heb om fatsoenlijk te spelen met de thumbstrap. Ik kan net niet lekker bij het scherm.
Dat probleem heb ik als linkshandige ook.
![]()
De lengte van het koordje geeft me weinig flexibiliteit.
Inderdaad, er zou links ook zo'n dingetje moeten zijn om die thumb strap aan te binden.
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 15:24 schreef Ruzbeh het volgende:[..]
Oordopjes..
![]()
.
Of earbuds in het Engels. Verder een leuke review. Lekker fanboyistisch. Dat zie ik graag.
![]()
Het is wel niet echt een review, dat zal ik later nog eens doen. Bij Project Rub en SM64DS staat ook
"scores tot nu toe". En echt fanboyistisch is het ook niet, kheb zelf een Xbox, PC en Gamecube, en hou van alle 3 evenveel
![]()
, en ik wil ook zeker een PSP...
winnen of gratis krijgen ofzo.
![]()
Nee, ik zou er zelf eentje importeren, maar 't ligt aan die creditcards(die ik niet heb), en het is veel te duur. Maar als de prijs daalt tot onder de 175 euro, dan haal ik er zeker eentje!!
Btw, ik moet lachen als ik mijn eigen nickname zie. Hoe kwam ik erbij mij zo te noemen?!
quote:
Dan is een perfecte besturing bij jou een relatief begrip. Ik zou maar geen gameplaytips meer aan mensen geven als ik jou was.
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 14:11 schreef Vagere_Hein het volgende:[..]
Zo kun je natuurlijk elke review afdoen als een mening. (waar ik het overigens mee oneens ben. het is een argument dat vaak door slechte reviewers en fanboys aangehaald wordt om maar niet (op inhoudeljke kritiek) op een review in te hoeven gaan)). Alleen de conclusie van een review is m.i. subjectief omdat de reviewer een persoonlijke weging maakt van de objectief beschreven goede en de slechte punten. Die voor- en nadelen die genoemd worden zijn dus objectief toetsbaar zijn en op basis daarvan kun je een review afkraken. Als je mijn reviews wilt diskwalificeren dan zul je dat dus moeten doen aan de hand van argumenten; iets wat ik hier vooralsnog te weinig zie.
![]()
Ik wil overigens iedereen aanmoedigen om een userreview te schrijven op FOK!games als je het ergens niet mee eens bent.
![]()
Je preview heeft duidelijk een hoog mening gehalte aangezien er hier veel mensen zijn die tegen je mening ingaan
verder heb je gelijk over dat er weinig inhoudelijk op in gegaan wordt en daarom moeten er m.i. meerdere previews zijn waarin verschillende meningen naar voren komen
verder kraak ik 'm niet af of wat dan ook, ik heb er best veel aan gehad
BMH
Brute Force 360!!
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 17:51 schreef Ruzbeh het volgende:Screens van Rogue Agent en Age of Empires II op DS.
Heb net gesubmit bij games.fok.nl, allemaal daar even kijken.
![]()
Wow. Een wereld premeur voor Ruzbeh! Jammer genoeg zijn de screens fake.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 17:23 schreef Wacko-Dreamer het volgende:[..]
Je preview heeft duidelijk een hoog mening gehalte aangezien er hier veel mensen zijn die tegen je mening ingaan
Dat is een drogredenatie. Dat mensen tegen mijn "mening" ingaan - hoewel men mij nog steeds moet aantonen waar er precies in de
body van de tekst een mening staat - heeft niets te maken met of er een mening in de body van de review te vinden is. Vooralsnog is de situatie dat ik middels het beweer-en-bewijsprincipe een aantal objectieve zaken heb vastgesteld, waar men slechts een mening tegenover heeft gezet ipv argumenten.
quote:
verder heb je gelijk over dat er weinig inhoudelijk op in gegaan wordt en daarom moeten er m.i. meerdere previews zijn waarin verschillende meningen naar voren komen
verder kraak ik 'm niet af of wat dan ook, ik heb er best veel aan gehad
Allereerst: ik zie jouw uitspraken niet als afkraken.
![]()
Ik vind het alleen apart dat een review gediskwalificeerd wordt met het argument dat een review een mening is. Zoals ik al uitgelegd heb kun je in een review prima een aantal zaken objectief vaststellen: of de graphics
up to standards zijn, of het geluid in orde is, of de game goed speelt en wat dies meer zij. Die zaken zijn immers met voorbeelden toe te lichten. Waar je wel het etiket mening aan kunt hangen is de conclusie. In de conclusie worden alle eerder beschreven zaken door de reviewer gewogen, waarna er een waar-voor-je-geldscore uit komt rollen. Over die score en eventuele conclusies die de reviewer trekt over de lol die de game biedt, kun je in discussie gaan aangezien dit een inschatting van de reviewer is. Het boeit mij dan ook niet als men een eindoordeel wegzet als een mening, maar wel als de hele review in het hokje mening wordt gestopt. Dat het dus wijs is om meerdere reviews erop na te slaan beaam ik meteen, maar niet op basis van de eerder genoemde argumentatie dat een review altijd een mening is. Als je mijn laatste pagina weglaat, kun je in feite prima zelf bepalen of de game je bevalt.
Ruzbeh
Five inches but its thick
quote:
Nope. Nog een stel gasten op Nintendo Nsider forums hebben de Nintendo Power ook en de screens ook al gezien. Maar ik sluit het in ieder geval niet uit.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)