abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25578358
Metroid is toch maar een demo? Het is nu nog maar een beetje rondrennen en schieten. Maar dat zegt nog weinig over het spel.

Anyway, weet iemand meer over de protocollen van het draadloos communiceren? Gebruikt Pictochat de wifi-standaard (80211.b) of Nintendo's eigen protocol? Ik las namelijk ergens dat de DS gebruik maakt van 2 protocollen: Wifi en Nintendo protocol.
Ik wil dit graag weten omdat er mischien een leuk project aan zit te komen: Leiden heeft momenteel een van de grootste stedelijke wifi-netwerken ter wereld. Er staan nodes door de hele regio, die allemaal met elkaar verbonden zijn. Als de DS alleen van wifi gebruik maakt, is het misschien mogelijk om die nodes als repeaters te gebruiken. Zodat je tegen iemand kan spelen die zich kilometers verderop bevindt!
pi_25578791
The Nintendo DS fully supports IEEE 802.11 specifications. People have argued that because of the slower data link speed and lack of a TCP stack, that the DS is using something other then "Wi-Fi". This is put here to set things right.

The OSI Network Model describes 7 layers of communication. Layer 1 is the hardware layer (basic wireless), and Layer 2 is Data Link Layer (MAC). IEEE 802.11b lays out the guidelines for a wireless connection operating at the 2.4ghz spectrum (separated into 14 channels), and using MAC packets similar to that used in IEEE 802.3, and operating speeds of 1mbps, 2mbps, 5.5mbps, and 11mbps. An optional feature of 802.11b is short preamble while requiring support for long preamble, however, 802.11g requires devices to have both.

The Nintendo DS uses IEEE 802.11b for ALL of its wireless communications. The DS operates at a specific subset of the features of 802.11b, including only operating using short preamble (not sure if this is a software option on the DS), and only operating at 1mbps or 2mbps max (to save power).

The DS does not internally support a TCP stack or any IPv4/IPv6 communications at all. This is why the DS cannot be played online without the use of tunneling (see below). It will be possible for future DS games and applications to implement the TCP/IP protocol via software, but none of the current titles do this. Does this mean that the DS isn't using "Wi-Fi"/802.11? NO! 802.11 only lay out the framework for layers 1 and 2 of the OSI model. IPv4/IPv5 occur at layer 3, while TCP/UDP occur at layer 4. Since the DS communicates on layers 1 and 2 using 802.11, if there was a software application/game for the DS to implement TCP/IP, it would work with a home network and even possibly the internet.

The layer 3 protocol that current DS software supports is not routable over the internet. The reason it does not work, is the same reason why protocols such as IPX/SPX, NetBEUI, and AppleTalk cannot be routed via the internet. The internet current supports only two major protocols, IPv4 and IPv6. If we take a look at our home equipment and compare a home based network hub to a network switch to a network router, we can start to understand why. A network hub will take in a MAC packet from one source and forward it to all potential destinations, and then the destination determines if it should accept the packet or not. Network switches are slightly more competent. Switches hold an internal MAC address table, this way, MAC packets are forwarded to the correct destination, and all other potential destinations are ignored. Routers work in a different manor. Routers operate strictly based on layer 3 IP data, instead of layer 2 MAC data. If you try to shove non-ID data across it, once it hits the next router (most likely your ISP), the data will be discarded if it cant translate and parse the message.

Tunneling works by padding the MAC data with an IP header so that data can be transmitted over the internet. The destination machine receives this packet, strips out the IP headers, and repeats the messages as a MAC packet. This can be applied to the DS as followed. DS 1 sends MAC packet. PC 1 receives MAC packet. PC 1 applies IP header to MAC packet. PC 1 sends IP packet over the internet. PC 2 receives IP packet. PC 2 strips out IP headers. PC 2 sends MAC packet. DS 2 receives MAC packet.

Wi-Fi vs Ni-Fi? no. Ni-Fi is not an alternative to Wi-Fi/802.11. Ni-Fi is a layer 3 protocol on top of 802.11.
pi_25578950
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 00:20 schreef Kontiki het volgende:
Metroid is toch maar een demo? Het is nu nog maar een beetje rondrennen en schieten. Maar dat zegt nog weinig over het spel.
Klopt, de besturing was dan ook het enige wat ik in de preview beoordeeld heb en daar was ik niet over te spreken. Ik hoop dat ze het weten te verbeteren in de definitieve game.
pi_25582226
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 22:59 schreef Vagere_Hein het volgende:

[..]

MP Hunters: First Hunt vond ik vies tegenvallen. Die zou ik in ieder geval eerst ff proberen voordat je een DS koopt.
Ik vind metroid prime hunters echt heel erg meevallen, \ik vind de besturing echt erg fijn. Voor een gratis demo kun je er zeker een tijdje zoet mee zijn
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  zaterdag 19 maart 2005 @ 10:55:03 #105
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_25582694
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 00:39 schreef knater het volgende:
verhaal
Beter had ik het niet kunnen verwoorden, maar het klopt volgens mij als een bus
  zaterdag 19 maart 2005 @ 11:15:23 #106
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_25583057
Het bestuurde heerlijk joh. Je kan gewoon niet gamen
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_25583336
Super Mario 64 DS, is echt een stuk leuker dan ik had verwacht, hier kan RaymanDS niet aan tippen
pi_25583466
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 10:15 schreef RaymanNL het volgende:

Ik vind metroid prime hunters echt heel erg meevallen, \ik vind de besturing echt erg fijn. Voor een gratis demo kun je er zeker een tijdje zoet mee zijn
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 11:15 schreef Cheiron het volgende:
  zaterdag 19 maart 2005 @ 11:47:33 #109
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_25583574
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 22:57 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
heb toch wel zin in zo'n DS eigenlijk
een nieuwe handheld lijkt me toch wel erg tof

heb van de week ff gespeeld op de DS bij bart smit met Wario Ware erin
leuke game om de touchscreen lekker te gebruiken maar verder niet echt geweldig (denk ik)

er zijn alleen nog echt geen boeiende games die ik dan graag zou willen hebben...
Mario 64 wil ik opzich wel hebben (heb geen N64 gehad)
en verder zit er echt gewoon nog niks tussen...
Ik wil sowieso nog ff wachten op Metroid Prime: Hunters / dat is een game om naar uit te kijken
moet nog ff sparen ook...
Teringjantje. Als je Super Mario 64 nooit heb gespeeld op de N64 moet je op z'n minst Super Mario 64 DS spelen.

Ik herinner me nog dat ik alleen 115 sterren of 117 sterren kon halen op de N64 versie man. Maar ja, toen was ik ook maar 13 of 14 ofzo.
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 22:59 schreef Vagere_Hein het volgende:

[..]

MP Hunters: First Hunt vond ik vies tegenvallen. Die zou ik in ieder geval eerst ff proberen voordat je een DS koopt.
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 11:15 schreef Cheiron het volgende:
Dit is eigelijk een nadeel van de DS. Niet iedereen kan de nieuwe soort besturing even lekker vinden.

Maar je heb ook andere soorten van besturing, Vagere_Hein. Hebbie die geprobeerd? Je kan bijv. gewoon D-pad gebruiken om te lopen en de 4 knoppen om te richten. Mij lijkt het in ieder geval niet prettig.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_25583599
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 11:40 schreef Wacko-Dreamer het volgende:

[..]

[..]

Ik raad jullie ook aan om via de ''S'' mode te spelen
pi_25583700
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 11:47 schreef Ruzbeh het volgende:

Teringjantje. Als je Super Mario 64 nooit heb gespeeld op de N64 moet je op z'n minst Super Mario 64 DS spelen.
dat weet ik, maar voor alleen Mario64 ga ik geen DS aanschaffen
_____

iig goed om te horen dat er ook andere meningen zijn over de controls van MP first hunt !
  zaterdag 19 maart 2005 @ 11:59:08 #112
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_25583761
Ik vind Metroid Prime First hunters ook erg tegenvallen, maar dat komt meer door de naam dan het spel. De metroid prime's op de cube waren echt kunstwerkjes en bij deze demo is de title screen echt cool, geeft dat Metroid gevoel. Daarna is de game gewoon hersenloos knallen. Ze hadden dat spel een andere naam moeten geven want dit is een belediging voor de Metroid-serie
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
pi_25583849
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 11:59 schreef HomerJ het volgende:
Ik vind Metroid Prime First hunters ook erg tegenvallen, maar dat komt meer door de naam dan het spel. De metroid prime's op de cube waren echt kunstwerkjes en bij deze demo is de title screen echt cool, geeft dat Metroid gevoel. Daarna is de game gewoon hersenloos knallen. Ze hadden dat spel een andere naam moeten geven want dit is een belediging voor de Metroid-serie
Het is ook nog maar een Demo, ik denk dat ze het zo hebben gedaan om de controlls een beetje te showen, en der is maar één echt knal mode: Survival, verder is regular een leuke hindernis baan (waar je wel moet knallen om verder te komen) alleen vind ik wel jammer dat er een tijd aangebonden zit.
pi_25584432
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 11:47 schreef Ruzbeh het volgende:
*knip*

Maar je heb ook andere soorten van besturing, Vagere_Hein. Hebbie die geprobeerd? Je kan bijv. gewoon D-pad gebruiken om te lopen en de 4 knoppen om te richten. Mij lijkt het in ieder geval niet prettig.
Ik ben in de preview op elke besturing uitgebreid ingegaan.
pi_25584784
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 23:13 schreef Wacko-Dreamer het volgende:

[..]

bummer...
hopen dat ze met dat afremmen in de game rekening zullen houden en dus niet onmogelijke dingen vragen
Maar toch lijkt het me een game om naar uit te kijken en de moeite waard om aan te schaffen
er zullen dan nog wel meer toffe games moeten komen, wat vast wel het geval zal zijn

*WD is stiekem een beetje Metroid fan aan het worden
Pfff jij laat je leiden door 1 mening? Zal ik je wat vertellen, ik vind de besturing fantastisch!! Beter dan op welke console dan ook. Ik denk dat Vagere Hein na 10 minuten al gestopt is.
Houd van een lijntje.
pi_25584811
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 11:59 schreef HomerJ het volgende:
hoe kan je nou zo'n uitspraak maken aan de hand van een Demo..?
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 12:52 schreef Erwtensoep het volgende:
Pfff jij laat je leiden door 1 mening?
Nee
quote:
Zal ik je wat vertellen, ik vind de besturing fantastisch!! Beter dan op welke console dan ook. Ik denk dat Vagere Hein na 10 minuten al gestopt is.
dat de meningen verdeelt zijn zegt iig al iets over de game
verder ga ik 'm lekker zelf proberen zodra de volledige versie er is
  zaterdag 19 maart 2005 @ 13:05:28 #117
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_25584989
Ik droom nog steeds over een MMORPG over Pokémon.

Er is 1 hele grote wereld, met verschillende steden en Gym's. Iedereen vangt zijn eigen pokémon en als je elkaar tegenkomt kan je vechten. Via de Wi-fi mogelijkheden is iedereen met elkaar verbonden. Het bovenste scherm is alleen voor de gevechten en op het onderste scherm staan statitieken. Met het Touch Screen kan je aanvallen selecteren. 1x per maand word een groot toernooi ge-organiseerd waar je kan mee doen als je 8 badges hebt. Zucht . Is dat te veel gevraagd?

Note: ik ben niet echt een pokémon fan, ik heb een schurft hekel aan de serie maar het concept is erg cool voor games. Alhoewel Goldy, sapphire, Yellow, Fire red etc. Bijna allemaal hetzelfde waren droom ik nog wel van een Pokémon MMORPG op de DS
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
pi_25585115
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 12:54 schreef Wacko-Dreamer het volgende:

knip/

dat de meningen verdeelt zijn zegt iig al iets over de game
verder ga ik 'm lekker zelf proberen zodra de volledige versie er is
Jij snapt het.
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 12:52 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Pfff jij laat je leiden door 1 mening? Zal ik je wat vertellen, ik vind de besturing fantastisch!! Beter dan op welke console dan ook. Ik denk dat Vagere Hein na 10 minuten al gestopt is.
Waarom nou weer op de man spelen ipv op de bal? Als je echt geïnteresseerd zou zijn in waarheidsvinding dan zou je één voor één mijn argumenten uit de review aanhalen en ze proberen te diskwalificeren. Nu blijft je reactie hangen tussen een fanboyistische reactie en een flame. Jammer.
pi_25585172
Ik had het destijds al gelezen, maar ik zal het nog een keertje lezen

Nou, ik heb het gelezen en ik ben het er absoluut niet mee eens. De dual mode werkt absoluut niet accuraat genoeg in tegenstelling tot de stylus mode. Het enige nadeel van de stylus mode vind ik het omdraaien, voor de rest werkt het prima. Ok het is even wennen , maar daarna loopt het perfect. Ik kan niet wachten tot het spel uitkomt!

[ Bericht 71% gewijzigd door Erwtensoep op 19-03-2005 13:23:48 ]
Houd van een lijntje.
pi_25585384
zijn er eigenlijk meerder previews geschreven op games.fok over MPfirst hunt...?
beetje jammer als er maar één preview is waarbij het spel tegenviel terwijl dat echt een meningskwestie is
  zaterdag 19 maart 2005 @ 13:41:14 #121
65330 Ruzbeh
pi_25585668
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 12:33 schreef Vagere_Hein het volgende:

[..]

Ik ben in de preview op elke besturing uitgebreid ingegaan.
Je moet ook niet met de stylus gaan spelen maar met de thumb-strap!

Craig Harris van IGN: http://ds.ign.com/articles/564/564540p1.html
quote:

Since we got the system late in the day today, we didn't have much time to put into Metroid Prime Hunters: First Hunt, but since the game is identical to the version we played at Nintendo's Gamers Summit, our impressions haven't changed much. Except for one important factor:

The game is SO MUCH MORE PLAYABLE with the Thumb Strap.

Yes, you heard that right. The game is awkward to play using the stylus since you have to support the system entirely with the same hand that's manipulating five of the control buttons.

But when you actually get the Thumb Strap on and slide the plastic bit with the tip of your thumb, the game controls much more naturally with very little discomfort. I will say that your thumb will wear out from overuse, but not nearly as much as your entire left or right hand would by playing using the stylus. Playing with the Thumb Strap has completely changed my opinion on Metroid Prime Hunters and first person shooters in general on the Nintendo DS, because the control is so much better using it.
Goed doorlezen, Wacko-Dreamer.
pi_25585689
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_25585712
Ben ik het ook niet mee eens, de stylus is veel preciezer dan de Thumb Strap

Mooi plaatje roi, ik heb hem als mijn achtergrond ingesteld
Houd van een lijntje.
pi_25585795
dat plaatje
moh
pi_25586041
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 13:17 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik had het destijds al gelezen, maar ik zal het nog een keertje lezen

Nou, ik heb het gelezen en ik ben het er absoluut niet mee eens. De dual mode werkt absoluut niet accuraat genoeg in tegenstelling tot de stylus mode. Het enige nadeel van de stylus mode vind ik het omdraaien, voor de rest werkt het prima. Ok het is even wennen , maar daarna loopt het perfect. Ik kan niet wachten tot het spel uitkomt!
Reageer dan eens specifiek op de nadelen die ik ondervind. De betere accuratesse van de stylusmode t.o.v. de dualmode bestrijd ik overigens niet, maar er is meer dan accuratesse. Optimale besturing for one
pi_25586183
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 13:26 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
zijn er eigenlijk meerder previews geschreven op games.fok over MPfirst hunt...?
beetje jammer als er maar één preview is waarbij het spel tegenviel terwijl dat echt een meningskwestie is
Zo kun je natuurlijk elke review afdoen als een mening. (waar ik het overigens mee oneens ben. het is een argument dat vaak door slechte reviewers en fanboys aangehaald wordt om maar niet (op inhoudeljke kritiek) op een review in te hoeven gaan)). Alleen de conclusie van een review is m.i. subjectief omdat de reviewer een persoonlijke weging maakt van de objectief beschreven goede en de slechte punten. Die voor- en nadelen die genoemd worden zijn dus objectief toetsbaar zijn en op basis daarvan kun je een review afkraken. Als je mijn reviews wilt diskwalificeren dan zul je dat dus moeten doen aan de hand van argumenten; iets wat ik hier vooralsnog te weinig zie.

Ik wil overigens iedereen aanmoedigen om een userreview te schrijven op FOK!games als je het ergens niet mee eens bent.
pi_25586209
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 13:41 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Je moet ook niet met de stylus gaan spelen maar met de thumb-strap!

Craig Harris van IGN: http://ds.ign.com/articles/564/564540p1.html
[..]

Goed doorlezen, Wacko-Dreamer.
Dat zei iemand me in de reacties op de preview ook. Het antwoord dat ik indertijd gegeven heb:

Ik heb inderdaad alleen met stylus gespeeld. Bij de TR-besturing gaat de thumbstrap sowieso niet werken omdat je daarmee met de stylus op het scherm moet tikken om te schieten en dan zie je door die duim niets. Bij de s-besturing gaat dat op het eerste gezicht redelijk, maar omdat de game niet gemaakt is voor de thumbstrap (itt mario 64 DS, waar je een analoog rondje op de DS geprojecteerd ziet staan en waarbinnen je analoog kunt rennen)krijg je al snel een vermoeide duim (omdat de duim over een oppervlak van een centimeter of vijf constant heen en weer bewogen moet worden) . daarbij blijft het originele kritiekpunt op de besturingsmethode staan dat door de dubbelfunctie van het in een morphball veranderen, er kans bestaat dat je in the heat of battle ineens in een morphball verandert ipv dat je springt, omdat je op het verkeerde plekje op het scherm getikt hebt. Nee, mijn kritiek op de besturing blijft staan.
  zaterdag 19 maart 2005 @ 14:17:37 #128
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_25586288
Voor mensen die zich afvragen hoe je alle bonus"games" van Wario kan unlocken, hier staan ze.
pi_25586416
quote:
Het feit dat er vrijwel constant met één hand druk gezet moet worden op het scherm, heeft als nadeel dat de DS heel instabiel in de hand ligt, waardoor je vaker meer bezig bent met het apparaat stabiel te houden, in plaats van met spelen.
Wat ik altijd doe is met mijn linkerhand de vierpuntentoets besturen en met mijn rechterhand de stylus. Daarbij laat ik mijn rechterhandpalm tegen de zijkant steunen, dus van enige instabiliteit is dan geen sprake.
quote:
Vooral als je belaagd wordt door een vijand en daarbij wil rondlopen, rondkijken, rondspringen én schieten, dan wordt het gebruik van de schouderknoppen hierdoor heel moeilijk.
Ik vind het gevecht met de "eindbaas" juist heel erg goed te spelen. Noem mij een consoleshooter waarbij de vijand zo snel om je heen beweegt en toch is te verslaan. Volgens mij is die er niet.
quote:
Het grote nadeel van deze modus is dat je op het scherm waar je kijkt ook constant met de stylus in het zicht zit omdat er ook rondgekeken moet worden.
Dit snap ik even niet, heb je het nu nog steeds over de standaardmode? Want daar zit je stylus gewoon op het kaartschermpje, en daar kijk je bijna toch nooit naar, dus waarom de stylus in de weg zou zitten weet ik niet.
quote:
Ook het gedwongen stabiliseren van de DS met één hand en het gebruik van de schouderknoppen heeft een te negatieve invloed op de besturing.
Zie mijn eerdere opmerking.

Over de andere besturingen kan ik niet oordelen want daar speel ik niet mee.
Houd van een lijntje.
pi_25586680
Hebben jullie ook last van die te kleine stylus ?
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_25587297
Ja, ik vind ook als die stylus wat groter mocht zijn! En dikker! Het is precies of je met een vulling van een balpen aan het schrijven bent.
Maar ik heb nu eindelijk games voor mijn DS: Super Mario 64 DS en Project Rub. Binnen 2 weken komen Wario Ware: Touched en Pokémon Dash (die mijn moeder voor mijn broertje heeft gekocht).

Mijn mening over van
-de DS zelf: begin stond ik er ook sceptisch tegenover, maar ben helemaal bekeerd! De touch-screen is echt goed! De graphics zijn leuk, konden natuurlijk beter, maar dan kostte de DS veel meer waarschijnlijk... Ook de mic. is echt cool! Het geluid is echt mooi, zeker met headset(tja, eigenlijk gebruik ik de oortjes van mijn MP3-speler, dat heet wel geen headset, maar hoe noem je dat dan?). Score tot nu toe: 9,5/10

-Pictochat: veel mogelijkheden, spijtig genoeg geen verschillende kleuren om te tekenen. Je bent er gauw op uitgekeken... Wel erg handig als spiekmiddel! Ja echt geprobeerd en werkt verdomd goed! Score: 8.5/10

- Metroid Prime: Hunters [First Hunt]: Ik ben geen echte Metroidfan, maar deze vond ik wel heel leuk. Dat komt vast omdat het meer shooter als firstperson adventure is zoals MP op de Gamecube.
Kort, maar wel krachtig. De besturing met de thumbstrap is echt zalig. De graphics en vooral de filmpjes zijn echt fantastisch! Survivor vindt ik nog een beetje de saaiste mode, maar de multiplayer is echt cool! Score: 7,8/10

- Project Rub: Toch hadden ze het beter Feel The Magic XX/XY gelaten ! Sommige minigames zijn eigenlijk echt vreselijk, maar er zijn er hele leuke. Mijn favorieten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
is echt weerzinwekkend moeilijk! Ik vind de stijlkeuze echt goed passen bij de game. De muziek is eerder saai, en valt vaak in herhaling. Gelukkig staat er zo een mooie volumeknop op je DS! Score tot nu toe: 8,5/10

-Super Mario 64 DS: Ik heb nu 14 sterren, en gelukkig herriner ik mij niets meer van de N64 versie(die ik uitgespeeld had met 88 sterren, waar ik zo een half jaar over gedaan heb).
Ik was 9 ofzo . Maar nu over de DS versie: echt heel cool! Die minigames zijn ook fijn. Je denkt van laat ik eens eventjes 5 minuten die minigame gaan spelen. Een half uur later betrap je jezelf dat je nog bezig bent 't Lijkt me wel alsof de game heel anders is als de versie die ik 7 jaar geleden speelde, met die nieuwe figuren enzo... Ohja, ik ben duidelijk beter geworden: In de N64 versie bakte ik er niets van in die
SPOILER
, terwijl dat nu gaat alsof het niets is. Score tot nu toe: 9,2/10

Tot zover mijn mening!
  Donald Duck held zaterdag 19 maart 2005 @ 15:09:40 #132
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_25587368
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 14:17 schreef Cheiron het volgende:
Voor mensen die zich afvragen hoe je alle bonus"games" van Wario kan unlocken, hier staan ze.
waar?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 19 maart 2005 @ 15:24:15 #133
65330 Ruzbeh
pi_25587694
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 15:05 schreef Eikelpiercing het volgende:
Het geluid is echt mooi, zeker met headset(tja, eigenlijk gebruik ik de oortjes van mijn MP3-speler, dat heet wel geen headset, maar hoe noem je dat dan?). Score tot nu toe: 9,5/10
Oordopjes.. .

Of earbuds in het Engels. Verder een leuke review. Lekker fanboyistisch. Dat zie ik graag.
pi_25587815
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 14:25 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Wat ik altijd doe is met mijn linkerhand de vierpuntentoets besturen en met mijn rechterhand de stylus. Daarbij laat ik mijn rechterhandpalm tegen de zijkant steunen, dus van enige instabiliteit is dan geen sprake.
[..]
Omdat je bij een FPS doorgaans recht vooruit beweegt ligt het zwaartepunt van de ondersteuning dan ook voorin. Dit wordt versterkt door het feit dat je met de L-knop moet schieten ervoor zorgt dat je ondersteunende hand zich in feite constant richt op het stabiel houden van de 'bovenkant-van-de-onderkant' van de DS. Op het moment dat je dus ineens achteruit moet lopen moet je dikwijls met je duim ineens naar onderen schuiven om op de onderkant van de D-pad te komen. Bijkomend probleem met die duim is dat de palm behorende bij die duim de DS stabiel houdt (je oefent van boven immers druk uit op het apparaat met een stylus) doordat je er de linkeronderhoek van de DS richting ondersteunende vingers drukt. (iets wat je bij conventionele besturingsmethoden niet hebt, aangezien de gamepad dan met beide beide handpalmen vastgepakt wordt). Wanneer je dus je duim moet verplaatsen (de vastklemmende palm en het feit dat je onbewust ook met je duim soms tegengewicht geeft aan de drukkende stylus, geeft je duim immers niet veel flexibiliteit) gaat dat gepaard met een verandering van de positie van de hand, waardoor minder kunt bewegen omdat je aan het klooien bent met je stabilisatiepunt van de DS (en je dat ding niet uit je vingers wilt laten vallen). De besturing werkt op die manier vertragend omdat je niet alle normale affordances tot je beschikking hebt wanneer je ineens naar achteren loopt vanwege instabiliteit. Dat de besturing vertragend werkt gaf ik dan ook al aan in mijn review. Het is een aardige besturing, maar 'in the heat of battle' is dat niet goed genoeg.
quote:
Ik vind het gevecht met de "eindbaas" juist heel erg goed te spelen. Noem mij een consoleshooter waarbij de vijand zo snel om je heen beweegt en toch is te verslaan. Volgens mij is die er niet.
[..]
Ik doel op het probleem dat ik hierboven beschreven heb met de multifunctionele duim en het zwaartepunt van de DS.
quote:
Dit snap ik even niet, heb je het nu nog steeds over de standaardmode? Want daar zit je stylus gewoon op het kaartschermpje, en daar kijk je bijna toch nooit naar, dus waarom de stylus in de weg zou zitten weet ik niet.
[..]
Nee, daar had ik het over de modus waar je met de stylus moet richten en schieten.
quote:
Zie mijn eerdere opmerking.

Over de andere besturingen kan ik niet oordelen want daar speel ik niet mee.
Ik denk dat we het dus wel eens zijn dat in ieder geval de meerderheid van de besturingen tekort schieten.
pi_25587857
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 14:37 schreef Roi het volgende:
Ja, precies. Typisch een gevalltje van gemaakt-voor-Japanse-handen.
  Donald Duck held zaterdag 19 maart 2005 @ 15:47:30 #136
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_25588238
Ik heb nu eens gezien waardoor demopods zo verneukt zijn.
De stylus was - zoals gewoonlijk - gestolen, dus stond er een jochie te spelen met een nagelknipper
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_25588286
quote:
.

De stylus is inderdaad te klein.
pi_25588339
quote:
Helaas wel . Hij had wel zoals Eikelpiercing al zei wat groter en dikker gemogen.
pi_25589413
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 15:31 schreef Vagere_Hein het volgende:
Ja, precies. Typisch een gevalltje van gemaakt-voor-Japanse-handen.
Inderdaad. Terwijl ik, met redelijk grote handen, dan wel weer moeite heb om fatsoenlijk te spelen met de thumbstrap. Ik kan net niet lekker bij het scherm.
pi_25589633
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 15:29 schreef Vagere_Hein het volgende:

Ik denk dat we het dus wel eens zijn dat in ieder geval de meerderheid van de besturingen tekort schieten.
Een perfecte is genoeg
Houd van een lijntje.
pi_25589971
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 16:31 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Inderdaad. Terwijl ik, met redelijk grote handen, dan wel weer moeite heb om fatsoenlijk te spelen met de thumbstrap. Ik kan net niet lekker bij het scherm.
Dat probleem heb ik als linkshandige ook. De lengte van het koordje geeft me weinig flexibiliteit.
pi_25590031
Inderdaad, er zou links ook zo'n dingetje moeten zijn om die thumb strap aan te binden.
pi_25590274
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 15:24 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Oordopjes.. .

Of earbuds in het Engels. Verder een leuke review. Lekker fanboyistisch. Dat zie ik graag.
Het is wel niet echt een review, dat zal ik later nog eens doen. Bij Project Rub en SM64DS staat ook
"scores tot nu toe". En echt fanboyistisch is het ook niet, kheb zelf een Xbox, PC en Gamecube, en hou van alle 3 evenveel , en ik wil ook zeker een PSP...

winnen of gratis krijgen ofzo. Nee, ik zou er zelf eentje importeren, maar 't ligt aan die creditcards(die ik niet heb), en het is veel te duur. Maar als de prijs daalt tot onder de 175 euro, dan haal ik er zeker eentje!!

Btw, ik moet lachen als ik mijn eigen nickname zie. Hoe kwam ik erbij mij zo te noemen?!
pi_25590314
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 16:41 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Een perfecte is genoeg
Dan is een perfecte besturing bij jou een relatief begrip. Ik zou maar geen gameplaytips meer aan mensen geven als ik jou was.
pi_25590601
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 14:11 schreef Vagere_Hein het volgende:

[..]

Zo kun je natuurlijk elke review afdoen als een mening. (waar ik het overigens mee oneens ben. het is een argument dat vaak door slechte reviewers en fanboys aangehaald wordt om maar niet (op inhoudeljke kritiek) op een review in te hoeven gaan)). Alleen de conclusie van een review is m.i. subjectief omdat de reviewer een persoonlijke weging maakt van de objectief beschreven goede en de slechte punten. Die voor- en nadelen die genoemd worden zijn dus objectief toetsbaar zijn en op basis daarvan kun je een review afkraken. Als je mijn reviews wilt diskwalificeren dan zul je dat dus moeten doen aan de hand van argumenten; iets wat ik hier vooralsnog te weinig zie.

Ik wil overigens iedereen aanmoedigen om een userreview te schrijven op FOK!games als je het ergens niet mee eens bent.
Je preview heeft duidelijk een hoog mening gehalte aangezien er hier veel mensen zijn die tegen je mening ingaan
verder heb je gelijk over dat er weinig inhoudelijk op in gegaan wordt en daarom moeten er m.i. meerdere previews zijn waarin verschillende meningen naar voren komen
verder kraak ik 'm niet af of wat dan ook, ik heb er best veel aan gehad
  zaterdag 19 maart 2005 @ 17:46:01 #146
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_25591048
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 15:09 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

waar?

http://www.gamewinners.com/nds/WarioWareTouched.htm
hier dus
  zaterdag 19 maart 2005 @ 17:51:21 #147
65330 Ruzbeh
pi_25591153
Screens van Rogue Agent en Age of Empires II op DS.

Heb net gesubmit bij games.fok.nl, allemaal daar even kijken.
  zaterdag 19 maart 2005 @ 18:01:31 #148
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_25591402
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 17:51 schreef Ruzbeh het volgende:
Screens van Rogue Agent en Age of Empires II op DS.

Heb net gesubmit bij games.fok.nl, allemaal daar even kijken.
Wow. Een wereld premeur voor Ruzbeh! Jammer genoeg zijn de screens fake.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_25591688
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 17:23 schreef Wacko-Dreamer het volgende:

[..]

Je preview heeft duidelijk een hoog mening gehalte aangezien er hier veel mensen zijn die tegen je mening ingaan
Dat is een drogredenatie. Dat mensen tegen mijn "mening" ingaan - hoewel men mij nog steeds moet aantonen waar er precies in de body van de tekst een mening staat - heeft niets te maken met of er een mening in de body van de review te vinden is. Vooralsnog is de situatie dat ik middels het beweer-en-bewijsprincipe een aantal objectieve zaken heb vastgesteld, waar men slechts een mening tegenover heeft gezet ipv argumenten.
quote:
verder heb je gelijk over dat er weinig inhoudelijk op in gegaan wordt en daarom moeten er m.i. meerdere previews zijn waarin verschillende meningen naar voren komen
verder kraak ik 'm niet af of wat dan ook, ik heb er best veel aan gehad
Allereerst: ik zie jouw uitspraken niet als afkraken. Ik vind het alleen apart dat een review gediskwalificeerd wordt met het argument dat een review een mening is. Zoals ik al uitgelegd heb kun je in een review prima een aantal zaken objectief vaststellen: of de graphics up to standards zijn, of het geluid in orde is, of de game goed speelt en wat dies meer zij. Die zaken zijn immers met voorbeelden toe te lichten. Waar je wel het etiket mening aan kunt hangen is de conclusie. In de conclusie worden alle eerder beschreven zaken door de reviewer gewogen, waarna er een waar-voor-je-geldscore uit komt rollen. Over die score en eventuele conclusies die de reviewer trekt over de lol die de game biedt, kun je in discussie gaan aangezien dit een inschatting van de reviewer is. Het boeit mij dan ook niet als men een eindoordeel wegzet als een mening, maar wel als de hele review in het hokje mening wordt gestopt. Dat het dus wijs is om meerdere reviews erop na te slaan beaam ik meteen, maar niet op basis van de eerder genoemde argumentatie dat een review altijd een mening is. Als je mijn laatste pagina weglaat, kun je in feite prima zelf bepalen of de game je bevalt.
  zaterdag 19 maart 2005 @ 18:14:12 #150
65330 Ruzbeh
pi_25591693
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 18:01 schreef BMH het volgende:

[..]

Wow. Een wereld premeur voor Ruzbeh! Jammer genoeg zijn de screens fake.
Nope. Nog een stel gasten op Nintendo Nsider forums hebben de Nintendo Power ook en de screens ook al gezien. Maar ik sluit het in ieder geval niet uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')