Ik denk dat dat zeker niet zal gebeuren. Ten eerste heeft Nintendo nu al een monsterverkoop. Dat dat bepalend voor je marktaandeel kan zijn, heeft de Playstation 2 al bewezen door als eerste next-gen console uit te komen. Ook al zijn de X-Box en de Cube grafisch veel beter. Wat ik maar wil zeggen: over de hele wereld lopen mensen al met een DS, terwijl de PSP alleen nog maar in Japan te krijgen is (export niet meegerekend). Er zijn relatief maar weinig mensen die hun DS straks gaan ruilen voor een PSP. Simpelweg omdat dat geld kost en ze al een DS hebben gekocht.quote:Op donderdag 17 maart 2005 22:52 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik denk dat de DS het uiteindelijk qua verkoopcijfers wel zal gaan afleggen tegen de PSP, aangezien die grafisch toch een stuk krachtiger zal zijn. Wellicht had Nintendo, met het oog op de levensduur, toch een wat hogere resolutie en een hoger aantal kleuren moeten kiezen.
Ik begrijp dat ze het liever op originaliteit gooien, maar dat soort dingen zijn denk ik wel belangrijk om andere developers naar je systeem te lokken.
quote:Op donderdag 17 maart 2005 22:09 schreef Khadgar het volgende:
Jongens wat een gekut over Li-Ion accus. Even wat korte citaten uit de Elektuur van November 2004, bladzijde 17 en 18. Het artikel heet Super Lithium Accu's
Mwoah, het scheelt niet veel idd.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 00:59 schreef Lexie het volgende:
Het worden rockende jaren met de DS. Als ik zie hoeveel steun er van developers is en hoeveel mensen er een hebben gaat dat helemaal goedkomen
.
En wat is de Elektuur? Het WC-blaadje voor de elektricien?![]()
lolquote:
Je hebt dus nog geen games? Nou ja, Pictochat is ook leuk hoorquote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:50 schreef Mr.Happ-E het volgende:
Nou ja, ik heb mijn eigen DS thuis en verwacht maandag Wario Ware te krijgen
Meld!quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
Is er trouwens niemand met Mr Driller?
Pressure driller? met die robot? Die is erg cool, al gaat ie bij de laatste levels wel erg hard af en toequote:Op vrijdag 18 maart 2005 12:08 schreef P8R het volgende:
[..]
Meld!
Ook een leuke puzzelaar, metname dan het deel wat niet op 'lucht' (lees: tijd) gaat. De andere soorten zijn minder puzzelen en gewoon zo snel mogelijk naar beneden, maar dat kan ook komen doordat ik nog niet echt een goede tactiek heb ontwikkeld...
In principe kan dat niet, de GBA mode op de DS zet de ARM9 processor uit (denk ik) en klokt de ARM7 omlaag naar 16.7 mhz, dat is hetzelfde als op een GBA.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 08:26 schreef L3viathan het volgende:
draaien de GBA games ook soepeler op de DS? ik heb bijv. Doom voor de GBA en die loopt af en toe vrij ruk als het wat drukker wordt in beeld.. vraag me af of dit beter gaat op de DS of dat er weinig verschil merkbaar is
En het scherm is natuurlijk beter. Veel betere verlichting.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 13:29 schreef Ruzbeh het volgende:
Alleen de geluid is wat prettiger. Dat komt door de relaxte speakers.
Je hoeft niet te linken, voor de multiplayer heb je één DS nodig die het spel heeft, de anderen gebruiken downloadplay om mee te doen. Dus alleen een multiplayer met download play...quote:Op vrijdag 18 maart 2005 17:05 schreef HomerJ het volgende:
Ik heb 't net ook getest en ik kwam zelfs op 106 meter![]()
Trouwens ik heb een Amerikaanse Mario 64, ik ga d'r van uit dat ik ook gewoon met europese kan linken?
quote:Op vrijdag 18 maart 2005 17:03 schreef RaymanNL het volgende:
ohwjah! Vergeten te melden: wij hebben het getest: Pictochat werkt bij ons op school tot ongeveer 100 meter (!)![]()
Jullie hadden allebei zeker een line-of-sight?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 17:05 schreef HomerJ het volgende:
Ik heb 't net ook getest en ik kwam zelfs op 106 meter![]()
Die 100 m,eter was maar een schatting, het kan 80 meter zijn, maar ook 120 meterquote:Op vrijdag 18 maart 2005 17:50 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
[..]
Jullie hadden allebei zeker een line-of-sight?![]()
Dan weet jij zeker niet hoe het er nu aan toe gaat in Japan. Daar verkoopt de PSP al weken achterelkaar meer dan de verkoopcijfers van alle Nintendo consoles en handhelds bijelkaar. Ook de software begint daar nu aardig te lopen met het grote succes van Tales of Eternia. Ik weet zeker dat ook in Amerika én Europa de PSP op langere termijn veel beter zal gaan doen.quote:Op donderdag 17 maart 2005 23:43 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Ik denk dat dat zeker niet zal gebeuren. Ten eerste heeft Nintendo nu al een monsterverkoop. Dat dat bepalend voor je marktaandeel kan zijn, heeft de Playstation 2 al bewezen door als eerste next-gen console uit te komen. Ook al zijn de X-Box en de Cube grafisch veel beter. Wat ik maar wil zeggen: over de hele wereld lopen mensen al met een DS, terwijl de PSP alleen nog maar in Japan te krijgen is (export niet meegerekend). Er zijn relatief maar weinig mensen die hun DS straks gaan ruilen voor een PSP. Simpelweg omdat dat geld kost en ze al een DS hebben gekocht.
Ten tweede heeft Nintendo inmiddels al 16 jaar ervaring en naam met hun Game Boys. Sony komt net kijken op dit gebied.
Ten derde kijken developers toch vooral naar de kansen om omzet binnen te halen. Dat lukt natuurlijk het beste op het meest verkochte systeem.
Ik denk dat de PSP het zeker wel goed gaat doen, maar ze zullen altijd tweede blijven. Maar dat hoeft echt geen probleem te zijn. Ik vind gamers die de ene console 'beter' vinden dan de andere altijd zo oppervlakkig. Het ligt uiteindelijk allemaal aan de games en daar heeft Sony ook veel ervaring mee. En anders wel een flinke zak geld.
Eensch, dat stelletje kleuters met hun gezeik over welke handheld beter is en daarbij gerust wat feiten verdraait verdient meteen een banquote:Op vrijdag 18 maart 2005 20:00 schreef Cheiron het volgende:
Komop zeg, geen ds-psp flamezooi hier hoor. Ieder zn ding.
quote:Daar verkoopt de PSP al weken achterelkaar meer dan de verkoopcijfers van alle Nintendo consoles en handhelds bijelkaar.
Heb je hem ook gespeeld?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 21:10 schreef Markster het volgende:
Ik heb hem even gezien, wat een oerlelijk ding. Spellen zien er niet uit en die kleine kutschermpjes ook niet.
Eén ding? Ik wil ze allebei!quote:Op vrijdag 18 maart 2005 20:00 schreef Cheiron het volgende:
Komop zeg, geen ds-psp flamezooi hier hoor. Ieder zn ding.
Kan ik ook:quote:Op vrijdag 18 maart 2005 21:10 schreef Markster het volgende:
Ik heb hem even gezien, wat een oerlelijk ding. Spellen zien er niet uit en die kleine kutschermpjes ook niet.
Ja, da's de echte 'gaming from the inside'-instelling.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 20:55 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Eensch, dat stelletje kleuters met hun gezeik over welke handheld beter is en daarbij gerust wat feiten verdraait verdient meteen een ban
Editje: Met feiten verdraaien bedoel ik dit soort dingen:
[..]![]()
Eenschquote:Op vrijdag 18 maart 2005 21:42 schreef Epimetheus het volgende:
[..]
Ja, da's de echte 'gaming from the inside'-instelling.Fanboys mogen opbokken.
MP Hunters: First Hunt vond ik vies tegenvallen. Die zou ik in ieder geval eerst ff proberen voordat je een DS koopt.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 22:57 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
heb toch wel zin in zo'n DS eigenlijk
een nieuwe handheld lijkt me toch wel erg tof
heb van de week ff gespeeld op de DS bij bart smit met Wario Ware erin
leuke game om de touchscreen lekker te gebruiken maar verder niet echt geweldig (denk ik)
er zijn alleen nog echt geen boeiende games die ik dan graag zou willen hebben...
Mario 64 wil ik opzich wel hebben (heb geen N64 gehad)
en verder zit er echt gewoon nog niks tussen...
Ik wil sowieso nog ff wachten op Metroid Prime: Hunters / dat is een game om naar uit te kijken
moet nog ff sparen ook...
bummer...quote:Op vrijdag 18 maart 2005 22:59 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
MP Hunters: First Hunt vond ik vies tegenvallen. Die zou ik in ieder geval eerst ff proberen voordat je een DS koopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |