abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25555979
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 22:52 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik denk dat de DS het uiteindelijk qua verkoopcijfers wel zal gaan afleggen tegen de PSP, aangezien die grafisch toch een stuk krachtiger zal zijn. Wellicht had Nintendo, met het oog op de levensduur, toch een wat hogere resolutie en een hoger aantal kleuren moeten kiezen.
Ik begrijp dat ze het liever op originaliteit gooien, maar dat soort dingen zijn denk ik wel belangrijk om andere developers naar je systeem te lokken.
Ik denk dat dat zeker niet zal gebeuren. Ten eerste heeft Nintendo nu al een monsterverkoop. Dat dat bepalend voor je marktaandeel kan zijn, heeft de Playstation 2 al bewezen door als eerste next-gen console uit te komen. Ook al zijn de X-Box en de Cube grafisch veel beter. Wat ik maar wil zeggen: over de hele wereld lopen mensen al met een DS, terwijl de PSP alleen nog maar in Japan te krijgen is (export niet meegerekend). Er zijn relatief maar weinig mensen die hun DS straks gaan ruilen voor een PSP. Simpelweg omdat dat geld kost en ze al een DS hebben gekocht.

Ten tweede heeft Nintendo inmiddels al 16 jaar ervaring en naam met hun Game Boys. Sony komt net kijken op dit gebied.

Ten derde kijken developers toch vooral naar de kansen om omzet binnen te halen. Dat lukt natuurlijk het beste op het meest verkochte systeem.

Ik denk dat de PSP het zeker wel goed gaat doen, maar ze zullen altijd tweede blijven. Maar dat hoeft echt geen probleem te zijn. Ik vind gamers die de ene console 'beter' vinden dan de andere altijd zo oppervlakkig. Het ligt uiteindelijk allemaal aan de games en daar heeft Sony ook veel ervaring mee. En anders wel een flinke zak geld.
pi_25556094
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 22:09 schreef Khadgar het volgende:
Jongens wat een gekut over Li-Ion accus. Even wat korte citaten uit de Elektuur van November 2004, bladzijde 17 en 18. Het artikel heet Super Lithium Accu's

Dus JIJ ben die ene persoon die de elektuur nog koopt en leest? eheh j/k
pi_25556223
Ik snap niet waar iedereen dat uitverkocht vandaan haalt.
Was gisteren in de MM daar hadden ze er nog genoeg liggen.
Heb vanavond moeten werken en we hadden nog 13 v/d 24 binnen gekregen exemplaren liggen.

Maargoed dat kan natuurlijk plaatselijk zijn. Voor de rest zit het touchscreen op de demopod nu onder de (diepe) krassen , iets wat toch zeer hinderlijk is tijdens het spelen. Jammer dat sommige mensen niet normaal met zo'n mooi apparaat om kunnen gaan. Wat trouwens wel opvalt is dat werkelijk jong en oud de DS uitprobeert, iets dat meestal wel komische taferelen oplevert (stel je voor een oma achter de demopod ).

Is er trouwens al iets meer bekend over Advance Wars (of Fire Emblem) voor de DS? Heb zelf nog geen DS, maar dit zijn de titels waarvoor ik er eentje zou kopen. De titels die momenteel uit zijn trekken me nog niet zo heel erg.
......
pi_25557338
Het worden rockende jaren met de DS . Als ik zie hoeveel steun er van developers is en hoeveel mensen er een hebben gaat dat helemaal goedkomen .

En wat is de Elektuur? Het WC-blaadje voor de elektricien?
  vrijdag 18 maart 2005 @ 01:01:38 #55
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_25557368
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 00:59 schreef Lexie het volgende:
Het worden rockende jaren met de DS . Als ik zie hoeveel steun er van developers is en hoeveel mensen er een hebben gaat dat helemaal goedkomen .

En wat is de Elektuur? Het WC-blaadje voor de elektricien?
Mwoah, het scheelt niet veel idd.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 07:54:03 #56
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_25558824
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 16:57 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

lol
ja sorry zat op mn werk en moest snel pleite dus dan krijg je dat scheel kijken he
Notorious_Roy dan (eerst snel even kijken of ik het nu wel echt goed schrijf copy-paste)
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  vrijdag 18 maart 2005 @ 07:58:15 #57
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_25558843
ik heb hem gisteren in de lokale intertoys uitgeprobeerd maar hij is erg leuk, vooral de demo die er op draait met al die minispelletjes, vraag me alleen af hoe lekker dat werkt als je de ds met een hand vast moet houden want an sich is ie vrij groot.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_25558973
Schaamteloze tvp
Ben zelf nog aardig verslaafd aan wario ware, sommige van die games, hoe verzin je het
  vrijdag 18 maart 2005 @ 08:26:37 #59
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_25558997
trouwens nog een klein vraagje..
draaien de GBA games ook soepeler op de DS? ik heb bijv. Doom voor de GBA en die loopt af en toe vrij ruk als het wat drukker wordt in beeld.. vraag me af of dit beter gaat op de DS of dat er weinig verschil merkbaar is

ps. Mario Kart DS is ook een must-have wat mij betreft.. dat heb ik ook helemaal gaar gespeeld op mn GBA
  vrijdag 18 maart 2005 @ 08:44:29 #60
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_25559179
Nou het is vooral dat het stukken beter smoelt op de DS. En klinkt. En of het soepeler loopt, geen idee.
pi_25562394
Ik was woensdag bij de intertoys. Hele touchscreen was aan gort daar. Het werkte voor geen kant meer. Ik vroeg me echt luidop af waarom er mensen waren die dat slopen. Voor de lol? Omdat ze enorm anti-Nintendo zijn? Per ongeluk is geen optie.
Ik kan me zo kwaad maken om die ach-laten-we-het-maar-slopen-het-is-toch-niet-van-mij mentaliteit die veel mensen tegenwoordig hebben Het staat er toch gewoon om te proberen en als je het niet leuk vindt ga je maar iets anders doen, is dat nou zo moeilijk?

Nou ja, ik heb mijn eigen DS thuis en verwacht maandag Wario Ware te krijgen
"Of course I was right. I'm always right, except for the times when I'm not, but those moments don't happen so often, because I'm always right. Hah!"
  Donald Duck held vrijdag 18 maart 2005 @ 11:52:29 #62
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_25562441
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:50 schreef Mr.Happ-E het volgende:

Nou ja, ik heb mijn eigen DS thuis en verwacht maandag Wario Ware te krijgen
Je hebt dus nog geen games? Nou ja, Pictochat is ook leuk hoor
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_25562555
Oh ik heb wel andere games Project Rub, Polarium, en Super Mario 64 DS. Maar Wario Ware is erg cool
"Of course I was right. I'm always right, except for the times when I'm not, but those moments don't happen so often, because I'm always right. Hah!"
  vrijdag 18 maart 2005 @ 11:59:19 #64
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_25562608
Is er trouwens niemand met Mr Driller?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_25562689
Nog niet, is die leuk?
  vrijdag 18 maart 2005 @ 12:08:02 #66
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_25562832
Ik vind hem erg vermakelijk. Aan de ene kant is het de game die het minst gebruikt van de DS mogelijkheden (touch werkt niet, en dubbelscherm is niet meer dan handig in Pressure Driller), aan de andere kant is het de game die stiekem toch erg verslavend is. Heb hem bijna helemaal uitgespeeld en er zit menig uur in, meer dan in Project Rub en Wario Ware samen denk ik
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
  vrijdag 18 maart 2005 @ 12:08:39 #67
8758 P8R
Dat is goed...
pi_25562844
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
Is er trouwens niemand met Mr Driller?
Meld!

Ook een leuke puzzelaar, metname dan het deel wat niet op 'lucht' (lees: tijd) gaat. De andere soorten zijn minder puzzelen en gewoon zo snel mogelijk naar beneden, maar dat kan ook komen doordat ik nog niet echt een goede tactiek heb ontwikkeld...
pi_25562921
Misschien binnenkort Moet volgende week eerst Timesplitters: Future Perfect zien te scoren voor mn kubus
  vrijdag 18 maart 2005 @ 12:12:25 #69
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_25562964
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 12:08 schreef P8R het volgende:

[..]

Meld!

Ook een leuke puzzelaar, metname dan het deel wat niet op 'lucht' (lees: tijd) gaat. De andere soorten zijn minder puzzelen en gewoon zo snel mogelijk naar beneden, maar dat kan ook komen doordat ik nog niet echt een goede tactiek heb ontwikkeld...
Pressure driller? met die robot? Die is erg cool, al gaat ie bij de laatste levels wel erg hard af en toe Heb je de time attacks al uitgespeeld? De laatste levels daar zijn echt meesterlijk in elkaar gezet Beetje jammer alleen dat je daarna een mirror mode voor time attack unlocked, dat is niet leuk meer
  vrijdag 18 maart 2005 @ 13:29:48 #70
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_25564820
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 08:26 schreef L3viathan het volgende:
draaien de GBA games ook soepeler op de DS? ik heb bijv. Doom voor de GBA en die loopt af en toe vrij ruk als het wat drukker wordt in beeld.. vraag me af of dit beter gaat op de DS of dat er weinig verschil merkbaar is
In principe kan dat niet, de GBA mode op de DS zet de ARM9 processor uit (denk ik) en klokt de ARM7 omlaag naar 16.7 mhz, dat is hetzelfde als op een GBA.

Alleen de geluid is wat prettiger. Dat komt door de relaxte speakers.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  Donald Duck held vrijdag 18 maart 2005 @ 13:51:10 #71
46149 __Saviour__
pi_25565316
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 13:29 schreef Ruzbeh het volgende:

Alleen de geluid is wat prettiger. Dat komt door de relaxte speakers.
En het scherm is natuurlijk beter. Veel betere verlichting.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  vrijdag 18 maart 2005 @ 13:52:49 #72
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_25565356
ik kom net terug van de Mediamarkt... incl DS, Wario Ware en Polarium
net even snel aan en uit gezet om te kijken of ik pixel problemen zag.. die zag ik niet
dus nou zit ie in de oplader en nu wachten maar
  vrijdag 18 maart 2005 @ 14:21:11 #73
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_25565990
Ik zou ook zeker even in de Metroid demo kijken voor pixel problemen. Soms zijn ze licht, en die zie je niet in het standaar menu of pictochat
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_25567041
Binnenkort maar Wario Ware en Polarium aanschaffen. Dan heb ik de 3 topgames .
Eerst even Mario (even ) uitspelen.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_25567146
DS
Blijft top.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 16:01:28 #76
65330 Ruzbeh
pi_25567325
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 15:51 schreef Thomper het volgende:
DS
Blijft top.
Wat een spontaan reactie.
  Donald Duck held vrijdag 18 maart 2005 @ 16:24:48 #77
46149 __Saviour__
pi_25567733
Als je in Mario een level (schilderij dus) binnenspringt, krijg je eerst dat overzichtscherm met de sterren.
Daarbij kun je pijltje ook zetten op het hoofd van mario/yoshi/whatever. Wat is dat? Een extra 8e ster?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_25567800
Nee geen extra ster, dat komt alleen als je Yoshi bent en daarmee kun je kiezen welke cap je op zet Je gaat dan het level in en verandert dan in Luigi, Mario of Wario
pi_25568526
ohwjah! Vergeten te melden: wij hebben het getest: Pictochat werkt bij ons op school tot ongeveer 100 meter (!)

En echt: Die multiplayer van Mario is echt geweldig
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  vrijdag 18 maart 2005 @ 17:05:47 #80
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_25568575
Ik heb 't net ook getest en ik kwam zelfs op 106 meter

Trouwens ik heb een Amerikaanse Mario 64, ik ga d'r van uit dat ik ook gewoon met europese kan linken?
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
pi_25568713
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 17:05 schreef HomerJ het volgende:

Trouwens ik heb een Amerikaanse Mario 64, ik ga d'r van uit dat ik ook gewoon met europese kan linken?
Je hoeft niet te linken, voor de multiplayer heb je één DS nodig die het spel heeft, de anderen gebruiken downloadplay om mee te doen. Dus alleen een multiplayer met download play...
  vrijdag 18 maart 2005 @ 17:44:46 #82
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_25569508
nadat ik mn DS aan een intensieve test heb onderworpen moet ik tot de conclusie komen dat hij heeeerscht!
nu weer verder met Wario
  vrijdag 18 maart 2005 @ 17:50:16 #83
65330 Ruzbeh
pi_25569624
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 17:03 schreef RaymanNL het volgende:
ohwjah! Vergeten te melden: wij hebben het getest: Pictochat werkt bij ons op school tot ongeveer 100 meter (!)
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 17:05 schreef HomerJ het volgende:
Jullie hadden allebei zeker een line-of-sight?
pi_25569882
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 17:50 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

[..]

Jullie hadden allebei zeker een line-of-sight?
Die 100 m,eter was maar een schatting, het kan 80 meter zijn, maar ook 120 meter

en ik weet btw niet wat line of sight is
pi_25569961
Dat je elkaar kan zien
Vanmiddag met vier DS'en tegelijk gespeeld, Pictochat kan idd over een groot bereik, er zaten minstens een plafond en een muur tussen en de ontvangst was nog goed. Toen er nog een buitenmuur bijkwam viel de verbinding weg
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  vrijdag 18 maart 2005 @ 19:13:01 #86
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_25571229
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 23:07 schreef mikando18 het volgende:

[..]

Genoeg RPG's op komst.

bron
Yeah baby.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 19:41:22 #87
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_25571881
RTS'en wil ik! RTS'en!

pi_25571977
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 23:43 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Ik denk dat dat zeker niet zal gebeuren. Ten eerste heeft Nintendo nu al een monsterverkoop. Dat dat bepalend voor je marktaandeel kan zijn, heeft de Playstation 2 al bewezen door als eerste next-gen console uit te komen. Ook al zijn de X-Box en de Cube grafisch veel beter. Wat ik maar wil zeggen: over de hele wereld lopen mensen al met een DS, terwijl de PSP alleen nog maar in Japan te krijgen is (export niet meegerekend). Er zijn relatief maar weinig mensen die hun DS straks gaan ruilen voor een PSP. Simpelweg omdat dat geld kost en ze al een DS hebben gekocht.

Ten tweede heeft Nintendo inmiddels al 16 jaar ervaring en naam met hun Game Boys. Sony komt net kijken op dit gebied.

Ten derde kijken developers toch vooral naar de kansen om omzet binnen te halen. Dat lukt natuurlijk het beste op het meest verkochte systeem.

Ik denk dat de PSP het zeker wel goed gaat doen, maar ze zullen altijd tweede blijven. Maar dat hoeft echt geen probleem te zijn. Ik vind gamers die de ene console 'beter' vinden dan de andere altijd zo oppervlakkig. Het ligt uiteindelijk allemaal aan de games en daar heeft Sony ook veel ervaring mee. En anders wel een flinke zak geld.
Dan weet jij zeker niet hoe het er nu aan toe gaat in Japan. Daar verkoopt de PSP al weken achterelkaar meer dan de verkoopcijfers van alle Nintendo consoles en handhelds bijelkaar. Ook de software begint daar nu aardig te lopen met het grote succes van Tales of Eternia. Ik weet zeker dat ook in Amerika én Europa de PSP op langere termijn veel beter zal gaan doen.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 20:00:26 #89
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_25572316
Komop zeg, geen ds-psp flamezooi hier hoor. Ieder zn ding.
pi_25573569
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 20:00 schreef Cheiron het volgende:
Eensch, dat stelletje kleuters met hun gezeik over welke handheld beter is en daarbij gerust wat feiten verdraait verdient meteen een ban
Editje: Met feiten verdraaien bedoel ik dit soort dingen:
quote:
Daar verkoopt de PSP al weken achterelkaar meer dan de verkoopcijfers van alle Nintendo consoles en handhelds bijelkaar.

Het zou me niets verbazen als de mensen die de DS-demopods bekrassen gewoon gefrustreerde fanboys zijn, die hun 'eigen product' pas in juni ofzo krijgen

Ik heb dat hele fanboy gedoe sowieso nooit gesnapt;
- Wat is het nut ervan, alsof de ander dan ook ineens 'jouw console' gaat kopen;
- Je wordt meteen gezien als een dertienjarige kleuter;
- Het is triest.

Kies gewoon wat je leuk vind, ik kies liever een DS omdat ik geen behoefte heb aan een draagbare PS2 maar een keer een ander concept, een ander kiest weer een PSP omdat graphics voor hem/haar alles zijn
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_25573922
Ik heb hem even gezien, wat een oerlelijk ding. Spellen zien er niet uit en die kleine kutschermpjes ook niet.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 21:18:16 #92
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_25574100
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 21:10 schreef Markster het volgende:
Ik heb hem even gezien, wat een oerlelijk ding. Spellen zien er niet uit en die kleine kutschermpjes ook niet.
Heb je hem ook gespeeld?
Looks telt alleen bij vrouwen en auto's
  vrijdag 18 maart 2005 @ 21:33:23 #93
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_25574438
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 20:00 schreef Cheiron het volgende:
Eén ding? Ik wil ze allebei!
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_25574556
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 21:10 schreef Markster het volgende:
Kan ik ook:
Ik heb die PSP net even gezien, wat een oerlelijk ding. Scherm is veelste groot, en die batterij is kut.
pi_25574612
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 20:55 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Eensch, dat stelletje kleuters met hun gezeik over welke handheld beter is en daarbij gerust wat feiten verdraait verdient meteen een ban
Editje: Met feiten verdraaien bedoel ik dit soort dingen:
[..]

Ja, da's de echte 'gaming from the inside'-instelling. Fanboys mogen opbokken.
pi_25575502
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 21:42 schreef Epimetheus het volgende:

[..]

Ja, da's de echte 'gaming from the inside'-instelling. Fanboys mogen opbokken.
Eensch
pi_25576193
heb toch wel zin in zo'n DS eigenlijk
een nieuwe handheld lijkt me toch wel erg tof

heb van de week ff gespeeld op de DS bij bart smit met Wario Ware erin
leuke game om de touchscreen lekker te gebruiken maar verder niet echt geweldig (denk ik)

er zijn alleen nog echt geen boeiende games die ik dan graag zou willen hebben...
Mario 64 wil ik opzich wel hebben (heb geen N64 gehad)
en verder zit er echt gewoon nog niks tussen...
Ik wil sowieso nog ff wachten op Metroid Prime: Hunters / dat is een game om naar uit te kijken
moet nog ff sparen ook...
pi_25576252
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 22:57 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
heb toch wel zin in zo'n DS eigenlijk
een nieuwe handheld lijkt me toch wel erg tof

heb van de week ff gespeeld op de DS bij bart smit met Wario Ware erin
leuke game om de touchscreen lekker te gebruiken maar verder niet echt geweldig (denk ik)

er zijn alleen nog echt geen boeiende games die ik dan graag zou willen hebben...
Mario 64 wil ik opzich wel hebben (heb geen N64 gehad)
en verder zit er echt gewoon nog niks tussen...
Ik wil sowieso nog ff wachten op Metroid Prime: Hunters / dat is een game om naar uit te kijken
moet nog ff sparen ook...
MP Hunters: First Hunt vond ik vies tegenvallen. Die zou ik in ieder geval eerst ff proberen voordat je een DS koopt.
pi_25576557
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 22:59 schreef Vagere_Hein het volgende:

[..]

MP Hunters: First Hunt vond ik vies tegenvallen. Die zou ik in ieder geval eerst ff proberen voordat je een DS koopt.
bummer...
hopen dat ze met dat afremmen in de game rekening zullen houden en dus niet onmogelijke dingen vragen
Maar toch lijkt het me een game om naar uit te kijken en de moeite waard om aan te schaffen
er zullen dan nog wel meer toffe games moeten komen, wat vast wel het geval zal zijn

*WD is stiekem een beetje Metroid fan aan het worden
pi_25577194
Mario 64 DS: Nog 6 Sterren! Wauw.. In 4 dagen bijna uitgespeeld....
Wario Ware Toutched: In 2.5 dagen alle caracters + boel toys + alle zilveren kroontjes...
Metroid Demo: Sta superhoog in de highscores

Mmm volgende week weer wat games bijkopen......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')