Sterkquote:Op zaterdag 26 maart 2005 15:33 schreef Tarak het volgende:
Je zou nog even aangeven waar dat was, de rest van de users kon die uiteenzetting niet vinden.
Echt volkomen geneuzel dit Tark. Je doet het zelfde als je steeds doet en komt met niks nieuws. Het gaat er niet om dat de argumenten niet kloppen - die worden namelijk niet onderuit gehaald, althans niet overtuigend, waar wel terechte kritiek op is, is dat Mak zich in wat data en volgorde van zaken vergist en in de kleur van het jasje van Theo. Dat heeft dus niets met de redenering te maken. Jammer dat je dit soort zaken zo door elkaar haalt.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 15:33 schreef Tarak het volgende:
Dat is kritiek op de visie die Mak heeft. Als de argumenten niet kloppen, dan klopt de beredenering dus ook de conclusie ook niet meer. Tevens zijn er voldoende artikelen genoemd die Mak volledig onderuitschoffelen. Het enige wat jij doet, is dat je zegt "er staat geen enkel argument in die artikelen". Ook een manier om de discussie te omzeilen.
Exemplifeer, haal aan, bepaal waarom! Dat is net zo leeg als stellen dat het boekje niet deugt omdat Mak een gefrustreerde linkse rukker is.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 15:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Echt volkomen geneuzel dit Tark. Je doet het zelfde als je steeds doet en komt met niks nieuws. Het gaat er niet om dat de argumenten niet kloppen - die worden namelijk niet onderuit gehaald, althans niet overtuigend
Kun je die posts even linken? Dan krijgen wij een idee. Niemand hier schijnt ze te kunnen vinden.quote:Daar is de kritiek op. In houdelijke kritiek is er nagenoeg niet, alleen gezever. En mijn inhoudelijke argumenten over de lijn (dat o.a. deze regering handelt in angst) komt in tal van mijn posts in vele topics naar voren.
Ik vind dit anders heel ''inhoudelijk'' (wat een vreselijk woord):quote:Op zaterdag 26 maart 2005 15:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Echt volkomen geneuzel dit Tark. Je doet het zelfde als je steeds doet en komt met niks nieuws. Het gaat er niet om dat de argumenten niet kloppen - die worden namelijk niet onderuit gehaald, althans niet overtuigend, waar wel terechte kritiek op is, is dat Mak zich in wat data en volgorde van zaken vergist en in de kleur van het jasje van Theo. Dat heeft dus niets met de redenering te maken. Jammer dat je dit soort zaken zo door elkaar haalt.
Daar is de kritiek op. In houdelijke kritiek is er nagenoeg niet, alleen gezever. En mijn inhoudelijke argumenten over de lijn (dat o.a. deze regering handelt in angst) komt in tal van mijn posts in vele topics naar voren.
Waar is jouw inhoudelijke kritiek op Mak eigenlijk?
Wat is daar zo in houdelijk aan. Het gaat weer niet over de lijn, over de inhoud van het boek.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:04 schreef Johan_de_With het volgende:
Vindt Mak het zeurderig om te moeten melden dat de brief half-verzonnen verminkte Talmoed-citaten bevat? Maar over Joseph Goebbels, die voor de moord op Van Gogh veel minder relevant is, vertelt Mak ons wel uitgebreid dat deze ook nog gefingeerde citaten uit de talmoed (p. 69) gebruikt heeft, iets dat toch waarachtig geen nieuws was in de laatste maanden van 2004. Of daarna. Sterker nog, daar zijn al tienduizenden bladzijden over geschreven. Had Mak niet vast een halve bladzijde kunnen gaan schrijven over hetzelfde verschijnsel bij Mohammed B.? Wie had er nou een moord gepleegd in november 2004? Goebbels of Mohammed B.?
Dat is nu net het hele probleem: je beweert inderdaad steeds dat deze regering 'handelt in angst', maar je onderbouwt die bewering helemaal nergens met inhoudelijke argumenten, afgezien van wat sentimenteel gejammer.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 15:52 schreef SCH het volgende:
En mijn inhoudelijke argumenten over de lijn (dat o.a. deze regering handelt in angst) komt in tal van mijn posts in vele topics naar voren.
Jij wilt het boekje niet lezen en doet de stukjes die je leest meteen af met sentimenteel gejammer zonder dat te onderbouwen. Zegt erg veel over je natuurlijk. Zwak, zwakker, zwakst.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:10 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat is nu net het hele probleem: je beweert inderdaad steeds dat deze regering 'handelt in angst', maar je onderbouwt die bewering helemaal nergens met inhoudelijke argumenten, afgezien van wat sentimenteel gejammer.
Je lijkt Geert Mak wel.
Ja fijn.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij wilt het boekje niet lezen en doet de stukjes die je leest meteen af met sentimenteel gejammer zonder dat te onderbouwen. Zegt erg veel over je natuurlijk. Zwak, zwakker, zwakst.
Welke argumenten?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:13 schreef DeTinux het volgende:
En waarom zijn, zoals je boven zegt, de argumenten a contrario niet overtuigend?
Het gaat toch over de inhoud? Het is een opmerking over methode - partijdige opmerkingsgave, wat een methodologische fout is. Dat heeft toch betrekking op de ''lijn'' van het boek?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is daar zo in houdelijk aan. Het gaat weer niet over de lijn, over de inhoud van het boek.
Ik ben het nu aan het lezen maar ik vind het hopeloos vaag, die ''handel in angst''. Waar bestaat deze nu uit?quote:Wie weerlegt er nou eens dat veel politici tot angst oproepen om hun eigen politiek er doorheen te jassen. Daar gaat het boek over en daar komt maar geen inhoudelijk antwoord op.
Mondsnoeren is een dwangmethode. Er worden hier voortdurend opmerkingen gemaakt over omissies, vergissingen en overdrijvingen van Mak's werkje. Dat is niet ''mondsnoerend.'' En de reacties zijn niet louter rechts.quote:De mondsnoerende rechtse reacties
Hoe gaat dat in zijn werk, die bevestiging van Mak's gelijk?quote:bevestigen hem alleen maar in zijn gelijk, dat is het grappige.
Het is geen methodologische fout. De methode van Ayaan is goed te vergelijken met die van Goebbels. Je kunt je wel afvragen of die vergelijking zo handig is.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:18 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Het gaat toch over de inhoud? Het is een opmerking over methode - partijdige opmerkingsgave, wat een methodologische fout is. Dat heeft toch betrekking op de ''lijn'' van het boek?
Dat is wel mondsnoerend. Ik verlang naar een goed betoog dat de lijn van het boekje ter discussie stelt, de enigen die dat geprobeerd hebben zijn de 2 VVD-ers ind e Volkskrant maar dat bleef een beetje hangen. Blijkbaar is het niet zo makkelijk om de theorie over de handel in angst te weerleggen.quote:Mondsnoeren is een dwangmethode. Er worden hier voortdurend opmerkingen gemaakt over omissies, vergissingen en overdrijvingen van Mak's werkje. Dat is niet ''mondsnoerend.'' En de reacties zijn niet louter rechts.
Mak stelt dat rechts hard schreeuwt en anders denkenden de mond snoert, nou ja, zie daarquote:Hoe gaat dat in zijn werk, die bevestiging van Mak's gelijk?
"We handelen allemaal in angst, omdat we het niet met hem eens zijn." Zoiets denk ikquote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:18 schreef Johan_de_With het volgende:
Hoe gaat dat in zijn werk, die bevestiging van Mak's gelijk?
Wie komt er nu eens met een sluitend bewijs/argumentatie dat politici tot angst oproepen om hun eigen politiek er doorheen te jassen?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:09 schreef SCH het volgende:
Wie weerlegt er nou eens dat veel politici tot angst oproepen om hun eigen politiek er doorheen te jassen.
Maar, zoals ik boven al vroeg, als het ''waarschijnlijk onbewust'' is, er in het geval van Goebbels sprake is van gefingeerde citaten en in het geval van Ayaan niet en er ook geen opgedrongen associatie met ongedierte in voorkomt, waarom heeft Mak dan uitgerekend voor die vergelijking gekozen?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is geen methodologische fout. De methode van Ayaan is goed te vergelijken met die van Goebbels. Je kunt je wel afvragen of die vergelijking zo handig is.
Maar ik lees het niet. Het is allemaal buitengewoon vaag. En er staan storende fouten in:quote:Dat lees je toch. De hysterie van de politici, het voortdurende gehamer en gebash op moslims en het meest overtuigende hoofdstukje is dat van het veranderende taalgebruik. Het vijanddenken is met succes geintroduceerd in Nederland.
Wie hebben het dan verder tegen Mak opgenomen, dat hem zo de mond gesnoerd wordt?quote:Dat is wel mondsnoerend. Ik verlang naar een goed betoog dat de lijn van het boekje ter discussie stelt, de enigen die dat geprobeerd hebben zijn de 2 VVD-ers ind e Volkskrant maar dat bleef een beetje hangen.
Ik zou het ook niet kunnen, ik vind het allemaal veel te vaag en onduidelijk. En de voorbeelden die wel worden gegeven - Eerdmans bijvoorbeeld - vinden geen bijval.quote:Blijkbaar is het niet zo makkelijk om de theorie over de handel in angst te weerleggen.
Kan Mak dan niet meer publiceren? Wordt hij bedreigd? Kan hij zich niet verweren.quote:Mak stelt dat rechts hard schreeuwt en anders denkenden de mond snoert, nou ja, zie daar
Vanaf 1994 kun je vaststellen dat er zeer grote aantallen zwevende kiezers zijn. De politiek is hierdoor in toenemende mate niet meer aanbod-, maar vraaggestuurd. Een fenomeen dat men in de VS al veel langer kent. Zo is van president Clinton bekend dat hij niets deed zonder de polls te raadplegen. Welnu, uit polls (enquête's) in ons land blijkt dat een hardvochtige, onverzoenlijke instelling tav de Islam (en alles wat hiermee samenhangt) scoort bij de zwevende kiezer, waardoor de ene politicus over de andere buitelt om de kiezer maar te bewijzen dat hij niet soft on Islamism is. De politiek lijkt op den duur beheerst te worden door maar 1 issue terwijl de nuance verloren dreigt te gaan in de tegen elkaar op biedende politici. Hierdoor ontstaat een klimaat van angst en vijandsdenken.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:24 schreef machteld het volgende:
[..]
Wie komt er nu eens met een sluitend bewijs/argumentatie dat politici tot angst oproepen om hun eigen politiek er doorheen te jassen?
En dus? Blijkbaar was die Goebbels ook zo stom nog nietquote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:23 schreef SCH het volgende:
Het is geen methodologische fout. De methode van Ayaan is goed te vergelijken met die van Goebbels. Je kunt je wel afvragen of die vergelijking zo handig is.
Geert Mak en SCH lijken het tegendeel te beweren.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:48 schreef Ryan3 het volgende:
Je kunt maw niet zeggen dat politici er per se hun eigen beleid proberen door te drukken. Partij politieke standpunten worden in toenemende mate niet langs de aanbodzijde bepaald, maar via de vraagzijde, die op zijn beurt verantwoordelijk is voor de escalatie van angst en repressieve maatregelen...
Nee, dit is precies wat Mak beweert.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:02 schreef machteld het volgende:
[..]
Geert Mak en SCH lijken het tegendeel te beweren.
Overigens is een overgang naar meer vraaggestuurd wat ons misschien tot een meer volwassen democratie maakt.
Mak suggereert dat bepaalde politici willens en wetens angst zaaien en daarmee een kloof scheppen tussen natie en islam. Ik zou willen tegenwerpen; wat is er op tegen om tot waakzaamheid te manen? Mak doet net alsof politici die oproepen tot waakzaamheid t.a.v. de fascistische elementen binnen de islam bij voorbaat al fout bezig zijn.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vanaf 1994 kun je vaststellen dat er zeer grote aantallen zwevende kiezers zijn. De politiek is hierdoor in toenemende mate niet meer aanbod-, maar vraaggestuurd. Een fenomeen dat men in de VS al veel langer kent. Zo is van president Clinton bekend dat hij niets deed zonder de polls te raadplegen. Welnu, uit polls (enquête's) in ons land blijkt dat een hardvochtige, onverzoenlijke instelling tav de Islam (en alles wat hiermee samenhangt) scoort bij de zwevende kiezer, waardoor de ene politicus over de andere buitelt om de kiezer maar te bewijzen dat hij niet soft on Islamism is. De politiek lijkt op den duur beheerst te worden door maar 1 issue terwijl de nuance verloren dreigt te gaan in de tegen elkaar op biedende politici. Hierdoor ontstaat een klimaat van angst en vijandsdenken.
Je kunt maw niet zeggen dat politici er per se hun eigen beleid proberen door te drukken. Partij politieke standpunten worden in toenemende mate niet langs de aanbodzijde bepaald, maar via de vraagzijde, die op zijn beurt verantwoordelijk is voor de escalatie van angst en repressieve maatregelen...
Ha, dan start ik deel 2quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:54 schreef Lemmeb het volgende:
Toch vind ik het jammer dat SCH niet gewoon een keertje leuk meedoet en eens wat moed en creatieve inspiratie verzamelt om wat zinnige, inhoudelijke argumenten bij elkaar te sprokkelen, in plaats van al die onbeargumenteerde, op zichzelf staande waardeoordelen. Zo moeilijk moet dat toch niet voor hem zijn, hij heeft het boekje immers wèl gelezen.
Hij lijkt zo'n beetje de enige medestander van Mak te zijn op dit hele forum, of in elk geval de enige die de moeite doet om dat standpunt te verdedigen en dat is op zichzelf prijzenswaardig. Het zou toch jammer zijn als dit goedbedoelde topic, met een uitstekende OP (zoals we van sjun gewend zijn), een stille, vroegtijdige dood zou sterven.
Ik wacht ook met smart op een volgend deel waarin de leegheid van genuanceerd links kan worden gestort.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 20:07 schreef sjun het volgende:
[..]
Ha, dan start ik deel 2![]()
Ik waardeer de inzet van SCH om deze draad levend te houden door middel van zijn tegengeluid
Ik hoop eigenlijk vooral dat men overstag gaat, en met goede argumenten komt. Die zullen er heus wel zijn, die hele hype moet toch ergens op gebaseerd zijn.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 20:26 schreef machteld het volgende:
[..]
Ik wacht ook met smart op een volgend deel waarin de leegheid van genuanceerd links kan worden gestort.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |