Misschien is hij gewoon aan het werk?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 18:49 schreef DeTinux het volgende:
En SCH heeft al de hele dag niet gereageerd op zijn tegenstand. Heeft ie zich misschien opgehangen?

Ah ja, alleen studenten hebben vandaag natuurlijk vrij. En fokken is een prima studieontwijkende bezigheid als je eigenlijk moet lerenquote:Op vrijdag 25 maart 2005 19:33 schreef aryan8 het volgende:
[..]
Misschien is hij gewoon aan het werk?
![]()

Jij noemt het continu 'details', maar het zijn toevallig wel juist deze 'details' (die Mak brengt als 'feitelijke waarheden' maar die in wezen pure leugens uit de hoge hoed zijn) waarmee Mak zijn hele mening kracht bijzet.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Er is nauwelijks gegronde kritiek. Waar is de kritiek die echt ingaat op de inhoud van het pamflet? Die 50 vragen van het AD gaan over allerlei details, moet hij daar echt op reageren?

Ik had vorige week gastcollege van Paul Scheffer en geloof me, in wetenschapsland wordt Mak niet serieus genomen. Dat werd ie ook al niet, want het is gewoon een romancier. Dat kan best vermakelijk zijn, alleen moet men er niet al te veel waarde aan hechten. Dat Anja Meulenbelt c.s. dat wel doen, zegt meer iets over hun intellectuele pretenties dan over Mak zelf, die er tenslotte ook niks aan kan doen dat ie zo serieus wordt genomen.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:12 schreef Lemmeb het volgende:
In wezen is men nog erg mild voor Mak. In wetenschapsland zou iemand als Mak, die op een dergelijke wijze een loopje neemt met de waarheid, allang voor het leven verketterd zijn.
Vergelijk het bijvoorbeeld met de wetenschappers die beweerden koude kernfusie tot stand te hebben gebracht, zo'n jaar of 15 geleden. Die mensen zijn daarna nergens meer aan de bak gekomen. En terecht, aan leugenaars heeft men in de wetenschap niks.

En wat zegt het over mensen zoals SCH?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:26 schreef DeTinux het volgende:
[..]
Ik had vorige week gastcollege van Paul Scheffer en geloof me, in wetenschapsland wordt Mak niet serieus genomen. Dat werd ie ook al niet, want het is gewoon een romancier. Dat kan best vermakelijk zijn, alleen moet men er niet al te veel waarde aan hechten. Dat Anja Meulenbelt c.s. dat wel doen, zegt meer iets over hun intellectuele pretenties dan over Mak zelf, die er tenslotte ook niks aan kan doen dat ie zo serieus wordt genomen.

SCH heeft al 2 dagen niet gereageerd. Waarschijnlijk boycot hij ons wegens 'teveel gelijk'. Terwijl mensen als SCH wel altijd hun mond hebben over gelijk en gelijke behandeling, maar ook dat is generaliserend.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:36 schreef machteld het volgende:
[..]
En wat zegt het over mensen zoals SCH?
Of is dat te generaliserend?

Misschien voelt hij zich wel in zijn hemdje gezet. Maar ja hij kiest er natuurlijk zelf voor. Wanneer iemand, zoals SCH doet, zichzelf te zeer laaft aan de fabulaties van de vaderlandse geschiedenisgoeroe en joodse pseudo-profeet Geert Mak, dan staat hij natuurlijk al gauw met een bek vol tanden.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:00 schreef DeTinux het volgende:
SCH heeft al 2 dagen niet gereageerd. Waarschijnlijk boycot hij ons wegens 'teveel gelijk'. Terwijl mensen als SCH wel altijd hun mond hebben over gelijk en gelijke behandeling, maar ook dat is generaliserend.

Sinds wanneer is Mak joods, filosoof met de bimbamhamer?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:27 schreef lucida het volgende:
[..]
Misschien voelt hij zich wel in zijn hemdje gezet. Maar ja hij kiest er natuurlijk zelf voor. Wanneer iemand, zoals SCH doet, zichzelf te zeer laaft aan de fabulaties van de vaderlandse geschiedenisgoeroe en joodse pseudo-profeet Geert Mak, dan staat hij natuurlijk al gauw met een bek vol tanden.![]()

Oeps geheel in de lijn van Geert Mak een wat vrijere hand m.b.t. feiten en ficties - om jou tevreden te stellen draaien we het toch gewoon een beetje om en maken we er een "pseudo-joodse-profeet" van.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 14:00 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Sinds wanneer is Mak joods, filosoof met de bimbamhamer?

Fabulaties is inderdaad een hip woord, sinds Van Aartsen dit woord gebruikte in het debat met Halsema.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:27 schreef lucida het volgende:
aan de fabulaties van de vaderlandse geschiedenisgoeroe
Mak is de zoon van een gereformeerd dominee.quote:en joodse pseudo-profeet Geert Mak,

Maak er maar wannabe-islamitische profeet van. Of gewoon Nederlandse proleet, dat komt meer in de juiste richting - een intellectuele armoedzaaier die zwemt in het geld.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 14:12 schreef lucida het volgende:
[..]
Oeps geheel in de lijn van Geert Mak een wat vrijere hand m.b.t. feiten en ficties - om jou tevreden te stellen draaien we het toch gewoon een beetje om en maken we er een "pseudo-joodse-profeet" van.![]()

Ook dat nogquote:Op zaterdag 26 maart 2005 14:47 schreef DeTinux het volgende:
een intellectuele armoedzaaier die zwemt in het geld.

Ik wilde het vroeger altijd bereiken door keihard te werken en te sparen, maar ik heb begrepen dat je in Nederland beter een beroep kunt doen op de subsidie-industrie. 'Kunstenaar'quote:Op zaterdag 26 maart 2005 15:00 schreef DeTinux het volgende:
Ja, ik zou ook wel zo'n fraai appartement bij de Nieuwmarkt willen
Maar geschiedvervalsing, nee, dat is me te laag. Ik ga wel sparen.

Het is toch logisch dat ik op een gegeven moment kap met het reageren op steeds weer dezelfde scheldpartijen tegen Mak. Ik heb uitvoerig uiteengezet, vooral in een ander topic dat hier over ging, waarom ik me kan vinden in de lijn van het boekje van Mak en daar wordt echt nauwelijks op gereageerd. Het blijft maar gaan over enkele onjuistheden die er in zouden staan enzo. Daarom is de discussie in het GroenLinks topic nu interessanter omdat die wel inhoudelijk is, dus die volg ik mar even.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:54 schreef Lemmeb het volgende:
Toch vind ik het jammer dat SCH niet gewoon een keertje leuk meedoet en eens wat moed en creatieve inspiratie verzamelt om wat zinnige, inhoudelijke argumenten bij elkaar te sprokkelen, in plaats van al die onbeargumenteerde, op zichzelf staande waardeoordelen. Zo moeilijk moet dat toch niet voor hem zijn, hij heeft het boekje immers wèl gelezen.
Hij lijkt zo'n beetje de enige medestander van Mak te zijn op dit hele forum, of in elk geval de enige die de moeite doet om dat standpunt te verdedigen en dat is op zichzelf prijzenswaardig. Het zou toch jammer zijn als dit goedbedoelde topic, met een uitstekende OP (zoals we van sjun gewend zijn), een stille, vroegtijdige dood zou sterven.

Hoewel cold fusion laatst weer ff terug was, volgens de New Scientist.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:12 schreef Lemmeb het volgende:
Vergelijk het bijvoorbeeld met de wetenschappers die beweerden koude kernfusie tot stand te hebben gebracht, zo'n jaar of 15 geleden. Die mensen zijn daarna nergens meer aan de bak gekomen. En terecht, aan leugenaars heeft men in de wetenschap niks.

Komt je drol uiteindelijk in een ambassade te hanegn.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 15:10 schreef Lemmeb het volgende:
Ik wilde het vroeger altijd bereiken door keihard te werken en te sparen, maar ik heb begrepen dat je in Nederland beter een beroep kunt doen op de subsidie-industrie. 'Kunstenaar'worden ofzo, drollen op bordjes verkopen. En als je ze niet weet te verkopen, neemt de overheid je partij drol-op-bord-en wel van je over, tegen een riante vergoeding uiteraard, en bewaart ze decennialang in een pakhuis.
That's the way to do it

Ik teken ervoorquote:Op zaterdag 26 maart 2005 15:17 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Komt je drol uiteindelijk in een ambassade te hanegn.

Mijn God wat een sentimenteel gejank zeg. En met zulk soort praat staat het hele kreng vol.quote:Tijdens die donkere decemberdagen van 2004 liep ik op een late avond over de Dam, het nationale plein van Nederland.
Er stond, zoals op alle nationale pleinen in alle grote steden in het Westen, een reusachtige kersboom.
NOORDZEE, 100.7 METER stond op een spandoek dat daaromheen was gedrapeerd, en permanent schalden de hits van deze commerciële zender over het lege, natte plein.
Dit was duidelijk een reclameboom.
In iedere grote mensenstad ter wereld worden zulke kerstbomen neergezet door het stadsbestuur of door een speciale commissie. Meestal zijn ze ook nog eens het geschenk van een of andere zustergemeente in het verre noorden.
Er horen vaak rituelen bij, burgemeestersvrouwen steken de eerste lichtjes aan, kinderen zingen.
In het Nederland van 2004 was zelfs deze nationale boom uitgehoerd aan de meest biedende.
Alles was hier te koop.
Ik stond er een poosje naar te kijken.
De leegte galmde je tegemoet.
De bestuurlijke leegte, waarvan deze verkwanseling van de publieke ruimte de zoveelste uiting was.
Maar ook de leegte aan cultuur, traditie, innerlijke warde.
Het volkomen gebrek aan trots.
Je zou bijna moslim worden.

Scheldpartijen tegen Mak? Je bent aan het fabuleren. Ik lees alleen maar mensen die het oneens zijn met de visie van Mak, en/of kritiek hebben op de onwaarheden in zijn boek en/of twijfelen aan zijn intenties.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 15:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is toch logisch dat ik op een gegeven moment kap met het reageren op steeds weer dezelfde scheldpartijen tegen Mak.
Je zou nog even aangeven waar dat was, de rest van de users kon die uiteenzetting niet vinden.quote:Ik heb uitvoerig uiteengezet, vooral in een ander topic dat hier over ging, waarom ik me kan vinden in de lijn van het boekje van Mak en daar wordt echt nauwelijks op gereageerd.
Dat is kritiek op de visie die Mak heeft. Als de argumenten niet kloppen, dan klopt de beredenering dus ook de conclusie ook niet meer. Tevens zijn er voldoende artikelen genoemd die Mak volledig onderuitschoffelen. Het enige wat jij doet, is dat je zegt "er staat geen enkel argument in die artikelen". Ook een manier om de discussie te omzeilen.quote:Het blijft maar gaan over enkele onjuistheden die er in zouden staan enzo.
Als iemand beargumenteerd uitlegt waarom de analyse van Mak in grote lijn niet zou deugen (behalve dan dat er op blz. 45 en 54 dingen staan die wellicht niet kloppen etc.) dan meld ik me wel weer.
Dat Femke Halsema je niet dodelijk aan moge rijden in een electrische auto.quote:Deal!!!

Bijvoorbeeld, he. Ze besffen het niet, en het is maar bijvoorbeeld. Waarom dan uitgerekend de volgende vergelijking gekozen?quote:hanteerden ze, bijvoorbeeld,
Wie meer over dit schema wil lezen, kan hier terecht:quote:hetzelfde schema dat Joseph Goebbels in 1940 toepaste in zijn beruchte film Der Ewige Jude:
Er zijn geen ''weerzinwekkende beelden van de Islam'' op de wijze van het schema van Der ewige Jude. Zo worden Moslims niet op de meest indringende wijze met ratten vergeleken.quote:het tonen van weerzinwekkende beelden van het jodendom,
In dit geval ook nog gefingeerde! Waarom dan uitgerekend ''dit geval'' uitgekozen?quote:met daarnaast – in dit geval ook nog gefingeerde – citaten uit de talmoed.
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |