je zou het een wereldwonder kunnen noemen.quote:Op donderdag 17 maart 2005 13:02 schreef Nuongirl het volgende:
Niet echt een gebouw, maar toch erg belangrijk voor Nederland, en toch een van de dingen waar een toerist naar toe gaat als hij in Nederland is, namelijk de Deltawerken
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Er is nergens gezegd hier dat de Taj Mahal tot de klassieke wereldwonderen behoordquote:Op donderdag 17 maart 2005 13:23 schreef EnderOnline het volgende:
De Taj Mahal/Azteken/Atlantis behoren niet tot de klassieke wereldwonderen!
dacht dat die alexandische vuurtoren er ook bijhoorde net als het circus maximus/colosseum.quote:Op donderdag 17 maart 2005 13:23 schreef EnderOnline het volgende:
De Taj Mahal/Azteken/Atlantis behoren niet tot de klassieke wereldwonderen!
De 7 klassieke wereldwonderen:
De Piramide van Cheops;
De Colossus van Rodos;
De hangende tuinen van Babylon;
Het Mausoleum van Halicarnassus in Klein-Azië;
De Pharos van Alexandrië;
Het beeld van Zeus te Olympia;
De Tempel van Artemis te Efeze, Klein-Azië.
de pharos = de vuurtorenquote:Op donderdag 17 maart 2005 13:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dacht dat die alexandische vuurtoren er ook bijhoorde net als het circus maximus/colosseum.
hier een mooie site ervan
http://www.moorsmagazine.com/lijstebrij/zevenwereldwonderen.html
er zijn 2 lijsten
Die vuurtoren zit er ook bij en is ook genoemd, Pharosquote:Op donderdag 17 maart 2005 13:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dacht dat die alexandische vuurtoren er ook bijhoorde net als het circus maximus/colosseum.
En laten die fundamenten nu aan beide zijden van de haven te vinden zijn.. (Ben er geweest)quote:Op donderdag 17 maart 2005 14:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zie 'The Seven Wonders of the World' voor de antieke wonderen (waarbij overigens opgemerkt moge worden dat het plaatje hierboven ergens van de Kolossus van Rhodos totale onzin is. Hoogstwaarschijnlijk is de Kolossus een standbeeld van Apollo geweest, maar dan wel op een gewoon voetstuk en zeker niet gespreid over de haven. Dan zouden er namelijk sporen van fundamenten en brokstukken te vinden moeten zijn.)
Ik zal vanavond het boek even opzoeken en de juiste redenen noemenquote:Op donderdag 17 maart 2005 14:52 schreef Minkeltje het volgende:
[..]
En laten die fundamenten nu aan beide zijden van de haven te vinden zijn.. (Ben er geweest)
Zo te zien is dat plaatje waar je op doelt de artistieke visie van degene die het plaatje heeft gemaakt.quote:Op donderdag 17 maart 2005 14:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zie 'The Seven Wonders of the World' voor de antieke wonderen (waarbij overigens opgemerkt moge worden dat het plaatje hierboven ergens van de Kolossus van Rhodos totale onzin is. Hoogstwaarschijnlijk is de Kolossus een standbeeld van Apollo geweest, maar dan wel op een gewoon voetstuk en zeker niet gespreid over de haven. Dan zouden er namelijk sporen van fundamenten en brokstukken te vinden moeten zijn.)
Zal straks even een originele foto van t beeld erbij zettenquote:Op donderdag 17 maart 2005 14:54 schreef Natalie het volgende:
[..]
Zo te zien is dat plaatje waar je op doelt de artistieke visie van degene die het plaatje heeft gemaakt.
Maar ik heb idd ook een zoiets gehoord als jij vertelt, L_V.
Even een hardnekkig misverstand uit de wereld helpen dan maar? de Autobahnen zijn zeker geen geesteskind van de nazi's. Reeds voordat Hitler aan het bewind kwam was men bezig met het aanleggen ervan. De nazi's hebben het wel enthousiast omarmd, dat wel.quote:Op donderdag 17 maart 2005 15:45 schreef MrX1982 het volgende:
De Duitse Autobahn. Ondanks het verwerpelijkke regime wat er in het begin verantwoordelijk voor was valt het toch wel onder de meest indrukwekkende projecten in de moderne geschiedenis.
[afbeelding]
DAT zou pas een wereldwonder zijnquote:Op donderdag 17 maart 2005 15:44 schreef Minkeltje het volgende:
[..]
Zal straks even een originele foto van t beeld erbij zetten
Dat is mij bekend maar de nazi's hebben het op grote schaal uitgevoerd. Maar goed dat je het misverstand voor andere de wereld uit helpt want ik wist het alquote:Op donderdag 17 maart 2005 15:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Even een hardnekkig misverstand uit de wereld helpen dan maar? de Autobahnen zijn zeker geen geesteskind van de nazi's. Reeds voordat Hitler aan het bewind kwam was men bezig met het aanleggen ervan. De nazi's hebben het wel enthousiast omarmd, dat wel.
Medieval?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 13:37 schreef Libris het volgende:
Medieval:
* Stonehenge
* The Colosseum
* The Catacombs of Kom el Shoqafa
* The Great Wall of China
* Porcelain Tower of Nanjing
* The Hagia Sophia
* The Leaning Tower of Pisa
Ik denk dat ze ermee bedoelen dat ze in de late middeleeuwen als wereldwonderen bekend kwamen te staan, as opposed to de klassieke wonderen in de oudheidquote:Op vrijdag 18 maart 2005 14:44 schreef ironf het volgende:
[..]
Medieval?
De meeste daarvan hebben niks met de middeleeuwen te maken.
North American Air Defense Command (NORAD)quote:Op zaterdag 19 maart 2005 13:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
je zou eventueel ook dei VS basis die helemaal in een berg zit kunnen noemen (kan zo niet op de naam komen)
Overeind, dat weten ze wel (kuil graven met aflopende wand, steen erin en onder de steen steeds ophogen). Zelfs de dekstenen erop is wel bekend (steeds hogere steiger). Het wonder zit hem in het feit dat ze een groot deel van de stenen uit Wales gehaald hebben. Enig idee hoe ver dat is?quote:Op zaterdag 19 maart 2005 16:01 schreef Natalie het volgende:
Even een oudje tussendoor:
[afbeelding]
Stonehenge
Ik vraag me nog steeds af hoe ze die dingen overeind hebben gekregen... Wat een karwei zal dat geweest zijn.
Helemaal mee eensquote:Op zaterdag 19 maart 2005 16:07 schreef Natalie het volgende:
MrX1982,
Heel bijzonder! Prachtige beelden.
Naar mijn idee ook wereldwonderen.
Je gaat me niet vertellen dat ze er een touwtje omheen hebben gebonden en hebben meegesleept... Wonderlijk dat ze zo lang geleden al methodes hadden om zulke massieve grote stenen te verplaatsen.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 16:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overeind, dat weten ze wel (kuil graven met aflopende wand, steen erin en onder de steen steeds ophogen). Zelfs de dekstenen erop is wel bekend (steeds hogere steiger). Het wonder zit hem in het feit dat ze een groot deel van de stenen uit Wales gehaald hebben. Enig idee hoe ver dat is?
En toch snap ik niet hoe ze dat in hetzelfde rijtje kunnen plaatsen als de piramiden. Dat is toch met twee maten meten? Zelfde geld voor paaseiland overigens.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 16:01 schreef Natalie het volgende:
Even een oudje tussendoor:
[afbeelding]
Stonehenge
Ik vraag me nog steeds af hoe ze die dingen overeind hebben gekregen... Wat een karwei zal dat geweest zijn.
Stonehenge staat ook niet in het rijtje, evenmin als Paaseiland. De Klassieke wonderen zijn opgesomd door Herodotus. Van beide wist Herodotus niets.quote:Op maandag 21 maart 2005 01:47 schreef EnderOnline het volgende:
[..]
En toch snap ik niet hoe ze dat in hetzelfde rijtje kunnen plaatsen als de piramiden. Dat is toch met twee maten meten? Zelfde geld voor paaseiland overigens.
Idd, maar het gaan hier dan ook niet om de enkel de klassieke wereldwonderen, maar de bouwwerken en natuurverschijnselen die anderen als een wereldwonder beschouwen.quote:Op maandag 21 maart 2005 08:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Stonehenge staat ook niet in het rijtje, evenmin als Paaseiland. De Klassieke wonderen zijn opgesomd door Herodotus. Van beide wist Herodotus niets.
Ja dat weet ik bijdehandje, ik was zelf degene die de 7 klassieke wonderen hier postte, maar stonehenge wordt wel veel genoemt als wereldwonder... ook hier in dit topic...quote:Op maandag 21 maart 2005 08:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Stonehenge staat ook niet in het rijtje, evenmin als Paaseiland. De Klassieke wonderen zijn opgesomd door Herodotus. Van beide wist Herodotus niets.
Mwach. het Mausoleum staat in het British Museum, de fundamenten en ruïnes van de Pharos liggen voor de kust van Alexandrië, de Piramides bestaan nog, de Hangende Tuinen zijn misschien verdwenen maar de stadsmuren van Babylon staan in Berlijn (waaronder de beroemde Ishtar poort). Alleen de Colossus en het beeld van Zeus zijn verdwenen (colossus als schroot verkocht een paar eeuwen nadat het om viel) en van de tempel zijn er nog slechts de fundamenten.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 13:44 schreef XQZ-me het volgende:
Laat ik hier nou 2 maanden geleden een presentatie over gedaan hebben!
"Een aantal oorzaken:
-Er bestaat een lijst van zeven klassieke wereldwonderen, maar zes daarvan bestaan nu niet meer.
Ik heb een aantal jaren terug bij Engels een een artikel gelezen waarin gesteld werd dat er aanwijzingen waren dat die stenen door grote modderstromen of iets dergelijks verplaatst waren. Ik weet er het fijne niet meer van, maar ik zal kijken wat ik kan vinden.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 16:13 schreef Natalie het volgende:
[..]
Je gaat me niet vertellen dat ze er een touwtje omheen hebben gebonden en hebben meegesleept... Wonderlijk dat ze zo lang geleden al methodes hadden om zulke massieve grote stenen te verplaatsen.
Modderstomen, hmmm, dat zou nog best een kunnen. Die stromen hebben behoorlijk wat power en als je tegenwoordig ziet wat ze kunnen verplaatsen. En als dat nu kan, dan kon dat vroeger natuurlijk ook.quote:Op vrijdag 8 april 2005 21:07 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik heb een aantal jaren terug bij Engels een een artikel gelezen waarin gesteld werd dat er aanwijzingen waren dat die stenen door grote modderstromen of iets dergelijks verplaatst waren. Ik weet er het fijne niet meer van, maar ik zal kijken wat ik kan vinden.
Wow, gaaf!!quote:Op vrijdag 18 maart 2005 13:02 schreef MrX1982 het volgende:
Bij die moderne wereldwonderen mogen ze ook wel die brug in Frankrijk vermelden.
[afbeelding]
Knap staaltje techniek dacht ik zo
Heel bijzonder. 't Is net of ze op wacht staan. Als ik me niet vergis dan kijken ze ook uit op zee, of niet?quote:Op zondag 24 april 2005 12:06 schreef Nuongirl het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Paaseiland
De pilaren van de tempel van Artemis uit Efese staan in de Aya Sofia kerk/moskee in Istanbul. Het zijn die grote zwarte.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 13:44 schreef XQZ-me het volgende:
..
-Er bestaat een lijst van zeven klassieke wereldwonderen, maar zes daarvan bestaan nu niet meer..
Oeh, duurde even voordat ik het perspectief goed zagquote:Op woensdag 13 juli 2005 18:42 schreef Schorpioen het volgende:
Ik vind de uitgehakte rotskerken in Lalibela, Ethiopie ook wel een wereldwonder:
[afbeelding]
En laat nou vorige week (of is het alweer 2 weken terugquote:Op donderdag 17 maart 2005 14:52 schreef Minkeltje het volgende:
[..]
En laten die fundamenten nu aan beide zijden van de haven te vinden zijn.. (Ben er geweest)
Dit klinkt me echt heel vreemd in de oren. Ik kan me niet voorstellen dat ze de grond onder die stenen gepropt hebben om het zo op te hogen. Dan zou je heel erg stevig zand en veel mensenhanden moeten hebben die sterk genoeg zijn om de stenen omhoog te kunnen duwen. Met de kans dat de ondergrond niet stevig genoeg is (bijv. na een flinke regenbui) zodat alles inzakt.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 16:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overeind, dat weten ze wel (kuil graven met aflopende wand, steen erin en onder de steen steeds ophogen). Zelfs de dekstenen erop is wel bekend (steeds hogere steiger). Het wonder zit hem in het feit dat ze een groot deel van de stenen uit Wales gehaald hebben. Enig idee hoe ver dat is?
Ja daar dacht ik meteen aan. Ze hebben toen zo'n stuk nagebouwd en het was volgens mij mogelijk, alhoewel het vreselijk veel moeite en middelen kostte.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 00:31 schreef wyccie het volgende:
Ik geloof dat er enkele jaren geleden op Discovery te zien was dat men erachter probeerde te komen hoe water zo hoog naar boven gedragen kon worden. Heb toen niet alles gevolgd, maar ik vond het wel heel erg interessant.
Manhattan Project is inderdaad een prachtig wereldwonder!quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:55 schreef Bijsmaak het volgende:
Mijn voorkeur gaat naar alle wonderen in het spel Civilization (3).
Dit vind ik ook een echt wereldwonder.quote:Op maandag 3 oktober 2005 19:21 schreef Dario het volgende:
Wat ik wel een wereldwonder vind is het graf van de eerste keizer van China. Wel 6000 stenen krijgers bewaakte het graf van de keizer! Deze krijgers kwamen uit het hele rijk en zijn daarom allemaal verschillend.
[afbeelding]
[afbeelding]
Je bedoelt dat bouwwerk waar ze al tig jaar aan bezig zijn en nog steeds in de steigers staat?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:17 schreef AgLarrr het volgende:
En La Sagrada Familia dan?
Dat is toch doodnormaal voor een kathedraal?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:39 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Je bedoelt dat bouwwerk waar ze al tig jaar aan bezig zijn en nog steeds in de steigers staat?
Onderhoudswerk ja, maar de sagrada familia is nooit afgekomen. Men is nog steeds met de bouw bezig.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 01:24 schreef freako het volgende:
[..]
Dat is toch doodnormaal voor een kathedraal?
De kathedralen die vroeger gebouwd werden, daarvan duurde de bouw toch ook altijd zo lang?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 12:08 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Onderhoudswerk ja, maar de sagrada familia is nooit afgekomen. Men is nog steeds met de bouw bezig.
Neemt niet weg dat het wel een waanzinnig mooi gebouw is.
Ja, maar toen werd het werk met de hand en zonder hijskranen enzo gedaan. Met de Sagrada Familia is men ergens in 1880 begonnen. 125 jaar is best wel lang. En er is voorzover ik weet nog geen ETA bekend.quote:Op zondag 16 oktober 2005 11:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De kathedralen die vroeger gebouwd werden, daarvan duurde de bouw toch ook altijd zo lang?
Wie, wat, waar en hoe?quote:Op zondag 8 januari 2006 17:23 schreef dvdfreak het volgende:
Nog niet meer veel van over
[afbeelding]
Bam, Iran, 2000 jaar oude stad, aardbeving tweede kerstdag 2003.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |