Dit klinkt me echt heel vreemd in de oren. Ik kan me niet voorstellen dat ze de grond onder die stenen gepropt hebben om het zo op te hogen. Dan zou je heel erg stevig zand en veel mensenhanden moeten hebben die sterk genoeg zijn om de stenen omhoog te kunnen duwen. Met de kans dat de ondergrond niet stevig genoeg is (bijv. na een flinke regenbui) zodat alles inzakt.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 16:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Overeind, dat weten ze wel (kuil graven met aflopende wand, steen erin en onder de steen steeds ophogen). Zelfs de dekstenen erop is wel bekend (steeds hogere steiger). Het wonder zit hem in het feit dat ze een groot deel van de stenen uit Wales gehaald hebben. Enig idee hoe ver dat is?
Ja daar dacht ik meteen aan. Ze hebben toen zo'n stuk nagebouwd en het was volgens mij mogelijk, alhoewel het vreselijk veel moeite en middelen kostte.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 00:31 schreef wyccie het volgende:
Ik geloof dat er enkele jaren geleden op Discovery te zien was dat men erachter probeerde te komen hoe water zo hoog naar boven gedragen kon worden. Heb toen niet alles gevolgd, maar ik vond het wel heel erg interessant.
Manhattan Project is inderdaad een prachtig wereldwonder!quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:55 schreef Bijsmaak het volgende:
Mijn voorkeur gaat naar alle wonderen in het spel Civilization (3).
Dit vind ik ook een echt wereldwonder.quote:Op maandag 3 oktober 2005 19:21 schreef Dario het volgende:
Wat ik wel een wereldwonder vind is het graf van de eerste keizer van China. Wel 6000 stenen krijgers bewaakte het graf van de keizer! Deze krijgers kwamen uit het hele rijk en zijn daarom allemaal verschillend.
[afbeelding]
[afbeelding]
Je bedoelt dat bouwwerk waar ze al tig jaar aan bezig zijn en nog steeds in de steigers staat?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 19:17 schreef AgLarrr het volgende:
En La Sagrada Familia dan?
Dat is toch doodnormaal voor een kathedraal?quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:39 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Je bedoelt dat bouwwerk waar ze al tig jaar aan bezig zijn en nog steeds in de steigers staat?
Onderhoudswerk ja, maar de sagrada familia is nooit afgekomen. Men is nog steeds met de bouw bezig.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 01:24 schreef freako het volgende:
[..]
Dat is toch doodnormaal voor een kathedraal?
De kathedralen die vroeger gebouwd werden, daarvan duurde de bouw toch ook altijd zo lang?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 12:08 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Onderhoudswerk ja, maar de sagrada familia is nooit afgekomen. Men is nog steeds met de bouw bezig.
Neemt niet weg dat het wel een waanzinnig mooi gebouw is.
Ja, maar toen werd het werk met de hand en zonder hijskranen enzo gedaan. Met de Sagrada Familia is men ergens in 1880 begonnen. 125 jaar is best wel lang. En er is voorzover ik weet nog geen ETA bekend.quote:Op zondag 16 oktober 2005 11:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De kathedralen die vroeger gebouwd werden, daarvan duurde de bouw toch ook altijd zo lang?
Wie, wat, waar en hoe?quote:Op zondag 8 januari 2006 17:23 schreef dvdfreak het volgende:
Nog niet meer veel van over
[afbeelding]
Bam, Iran, 2000 jaar oude stad, aardbeving tweede kerstdag 2003.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |