Of deze van daarvoor uit juni 2004 -> Satellite images 'show Atlantis'quote:
New claim on location of Atlantis
American researchers claim to have found convincing evidence that locates the site of the lost kingdom of Atlantis off the coast of Cyprus.
The team spent six days scanning the Mediterranean sea bed between Cyprus and Syria using sonar technology.
They believe they found evidence of massive, manmade structures beneath the ocean floor, including two straight, 2-km (1.25 mile) long walls on a hill.
They say their discoveries match accounts of the city written by Plato.
verder BBC
Van de site:quote:Op maandag 9 mei 2005 02:53 schreef seriewoordenaar het volgende:
Misschien heb je hier wat aan: http://www.discoveryofatlantis.com.
Van Plato:quote:
At a location on the ocean floor in the Levantine region of the Eastern Mediterranean, near the island of Cyprus, Sarmast has discovered a site that, simply stated, matches Plato’s famed account of Atlantis.
enquote:
(Plato: Critias, 108e) "Let me begin by observing first of all, that nine thousand was the sum of years which had elapsed since the war which was said to have taken place between those who dwelt outside the Pillars of Heracles"
Critias - Translated by Benjamin Jowett
Hoe kun je dan "evidence presented in Discovery of Atlantis almost perfectly matches" claimen?quote:
And he [Poseidon] named them all; the eldest, who was the first king, he named Atlas, and after him the whole island and the ocean were called Atlantic."
[...]
This power came forth out of the Atlantic Ocean,
Het is me opgevallen dat wie in het verleden beweerde Atlantis gevonden te hebben altijd wat flexibel omging met mythes of Plato's woorden.quote:Op maandag 9 mei 2005 03:20 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Van de site:
[..]
Van Plato:
[..]
en
[..]
Hoe kun je dan "evidence presented in Discovery of Atlantis almost perfectly matches" claimen?
quote:.
Het Japanse Atlantis
De Egyptische pyramiden staan bekend als de oudste bouwwerken op aarde. Toch menen een aantal Japanse onderzoekers dat zij een stad hebben ontdekt die nog ouder is. De stad werd jarenlang niet opgemerkt omdat hij... onder water ligt.
In sprookjes, sagen en verhalen wordt wel eens verteld over een stad onder de zeespiegel: het zogenaamde Atlantis. In Japan denken ze dat die stad nu gevonden is.
Tot onze spijt kunnen we deze reportage niet online aanbieden. De beeldrechten ervan liggen (voor wat het internet betreft) niet bij TweeVandaag.
Twee Vandaag
.
Soms?quote:Op maandag 9 mei 2005 09:50 schreef Natalie het volgende:
maar ik vraag me soms af of het überhaupt wel bestaan heeft...
Uitermate onwaarschijnlijk. Plato beschreef Atlantis als 'groter dan Afrika en Azië samen', met een ligging voorbij Gibraltar. Weliswaar kende Plato de werkelijke omvang van Afrika en Azië niet, maar (de helft van) Kreta voldoet zeker niet aan deze beschrijving.quote:Op donderdag 12 mei 2005 09:20 schreef evil_cupido het volgende:
Antantis kan best de verloren helft zijn van Kreta. Een groot gedeelte van de beschaving op Kreta is in zee verdwenen
Water/vuur-verhaal. Er moet toch iets zijn wat aan de voet staat ervan.quote:
Waar water is, is vuur?quote:Op donderdag 12 mei 2005 13:10 schreef Natalie het volgende:
[..]
Water/vuur-verhaal. Er moet toch iets zijn wat aan de voet staat ervan.
Libië en Azië toch? Waarbij Azië staat voor het gebied vanaf Iran tot en met Saudi Arabië en ook Egypte. En dan plus Libië. Stel ongeveer een eiland ter grootte van Groenland voor.quote:Op donderdag 12 mei 2005 09:35 schreef Parabola het volgende:
[..]
Uitermate onwaarschijnlijk. Plato beschreef Atlantis als 'groter dan Afrika en Azië samen', met een ligging voorbij Gibraltar. Weliswaar kende Plato de werkelijke omvang van Afrika en Azië niet, maar (de helft van) Kreta voldoet zeker niet aan deze beschrijving.
Heeft plato zijn verhalen niet van horen zeggen?quote:Op donderdag 12 mei 2005 09:35 schreef Parabola het volgende:
[..]
Uitermate onwaarschijnlijk. Plato beschreef Atlantis als 'groter dan Afrika en Azië samen', met een ligging voorbij Gibraltar. Weliswaar kende Plato de werkelijke omvang van Afrika en Azië niet, maar (de helft van) Kreta voldoet zeker niet aan deze beschrijving.
ftp://sunsite.informatik.(...)/etext98/criti10.txtquote:Op donderdag 12 mei 2005 14:33 schreef evil_cupido het volgende:
is dat boek van plato trouwens te huur of is dat ook verdwenen
Hij is in het engels....quote:Op donderdag 12 mei 2005 14:46 schreef Parabola het volgende:
[..]
ftp://sunsite.informatik.(...)/etext98/criti10.txt
De echte tekst begint ongeveer halverwege
Jammer genoeg kan ik me de locatie niet exact meer herinneren, is ook alweer meer dan tweeduizend jaar geleden dat ik daar over geschreven heb.quote:Op maandag 9 mei 2005 09:50 schreef Natalie het volgende:
Idd, Plato praat over Atlantis en geeft zelfs enigszins een locatie weer
Goh denk je?quote:Op donderdag 12 mei 2005 16:40 schreef Parabola het volgende:
[..]
De Oude Grieken hadden nog geen internetsemi-intellectuele zeurkous
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |