abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24441927
Ik herinner me een nieuwsbericht van niet al te lang geleden waar iemand beweerde Atlantis te hebben gevonden. Was dit echt Atlantis of is dit nog niet bekend?
Alles wat ik post is toch wel leuk
  zondag 8 mei 2005 @ 21:12:41 #2
107001 VrijeVal
Hou je vast!
pi_26835103
kickje, ben nog steeds benieuwd
Alles wat ik post is toch wel leuk
  zondag 8 mei 2005 @ 22:09:18 #3
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_26837015
Sinds ik op Fok! kom heb ik tientallen berichten gelezen dat Atlantis nu echt gevonden is, op verschillende plaatsen uiteraard.
Niets is dus definitief
  † In Memoriam † maandag 9 mei 2005 @ 02:49:06 #4
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26843536
Als Atlantis definitief gevonden zou zijn had je dit echt niet hoeven vragen. Het zou de hele geschiedenis op zijn kop zetten.

Maar misschien bedoel je dit bericht?
quote:

New claim on location of Atlantis

American researchers claim to have found convincing evidence that locates the site of the lost kingdom of Atlantis off the coast of Cyprus.
The team spent six days scanning the Mediterranean sea bed between Cyprus and Syria using sonar technology.

They believe they found evidence of massive, manmade structures beneath the ocean floor, including two straight, 2-km (1.25 mile) long walls on a hill.

They say their discoveries match accounts of the city written by Plato.

verder BBC

Of deze van daarvoor uit juni 2004 -> Satellite images 'show Atlantis'

Wat klopt er niet aan deze claims?

De eerste plaats Atlantis in de middellandse zee en de tweede op het vaste land van Spanje. Volgens de paar aanwijzingen die Plato heeft gegeven over de locatie ligt Atlantis voorbij "de zuilen van Hercules" (=straat van Gibraltar) en is het een eiland.

Alles in de middellandse zee en op het vaste land (Europa, Azië en Afrika iig) valt daarmee sowieso al af. Vooral 'voorbij Gibraltar' wordt vaak genegeerd als ze weer iets in de middelandse zee hebben 'ontdekt'.

Atlantis is dus nog niet gevonden, of iig nog niet geidentificeerd.

Bimini ?

Yonaguni ?

pi_26843548
Misschien heb je hier wat aan: http://www.discoveryofatlantis.com.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
  † In Memoriam † maandag 9 mei 2005 @ 03:20:12 #6
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26843628
quote:
Op maandag 9 mei 2005 02:53 schreef seriewoordenaar het volgende:
Misschien heb je hier wat aan: http://www.discoveryofatlantis.com.
Van de site:
quote:

At a location on the ocean floor in the Levantine region of the Eastern Mediterranean, near the island of Cyprus, Sarmast has discovered a site that, simply stated, matches Plato’s famed account of Atlantis.

Van Plato:
quote:

(Plato: Critias, 108e) "Let me begin by observing first of all, that nine thousand was the sum of years which had elapsed since the war which was said to have taken place between those who dwelt outside the Pillars of Heracles"

Critias - Translated by Benjamin Jowett

en
quote:

And he [Poseidon] named them all; the eldest, who was the first king, he named Atlas, and after him the whole island and the ocean were called Atlantic."

[...]

This power came forth out of the Atlantic Ocean,

Hoe kun je dan "evidence presented in Discovery of Atlantis almost perfectly matches" claimen?
  maandag 9 mei 2005 @ 09:50:03 #7
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26845423
Idd, is het nu wel of niet gevonden?
Maar wat ik me ook wel eens afvraag: heeft het wel ooit bestaan?

Idd, Plato praat over Atlantis en geeft zelfs enigszins een locatie weer, maar ik vraag me soms af of het überhaupt wel bestaan heeft...
(Un)masking for the greater good.
pi_26845693
Even voor de luisteraars thuis, wat is er zo bijzonder aan Atlantis?
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_26850223
quote:
Op maandag 9 mei 2005 03:20 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Van de site:
[..]

Van Plato:
[..]

en
[..]

Hoe kun je dan "evidence presented in Discovery of Atlantis almost perfectly matches" claimen?
Het is me opgevallen dat wie in het verleden beweerde Atlantis gevonden te hebben altijd wat flexibel omging met mythes of Plato's woorden.
Ik zou het verder niet weten, ben nog niet zelf gaan duiken.
  † In Memoriam † woensdag 11 mei 2005 @ 12:18:16 #10
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26909386
Twee Vandaag had gister een korte reportage over dat 'onderwaterbouwwerk' in Japan. Helaas kun je hem niet online terugkijken.
quote:
.
Het Japanse Atlantis

De Egyptische pyramiden staan bekend als de oudste bouwwerken op aarde. Toch menen een aantal Japanse onderzoekers dat zij een stad hebben ontdekt die nog ouder is. De stad werd jarenlang niet opgemerkt omdat hij... onder water ligt.

In sprookjes, sagen en verhalen wordt wel eens verteld over een stad onder de zeespiegel: het zogenaamde Atlantis. In Japan denken ze dat die stad nu gevonden is.
Tot onze spijt kunnen we deze reportage niet online aanbieden. De beeldrechten ervan liggen (voor wat het internet betreft) niet bij TweeVandaag.

Twee Vandaag
.
pi_26920587
quote:
Op maandag 9 mei 2005 09:50 schreef Natalie het volgende:
maar ik vraag me soms af of het überhaupt wel bestaan heeft...
Soms?
pi_26932979
Zo gek is het niet hoor. Er zijn duizenden oude tabletten gevonden van een volk dat zich de Naacal noemde, zowel in India als Mexico. Zij beschreven zowel Lemurie als Atlantis. Volgens het boek De Natuurlijke Tijd van Peter Toonen tenminste.
  donderdag 12 mei 2005 @ 09:16:40 #13
35279 Parabola
Sapere aude
pi_26935751
De Critias (de titel van Plato's dialoog over Atlantis) kan heel goed een fictief verhaal zijn met een moraal. Het was niet ongebruikelijk voor literair goed onderlegde Grieken (en Plato was dat zeker) om gedetailleerd uitgewerkte beeldspraken te gebruiken.

Atlantis zou dus wel eens een beeldspraak kunnen zijn in een verhaal waar de geordende Atheense democratie de corrupte samenleving Atlantis overwint. In dat geval is een zoektocht naar Atlantis net zo kansloos als een zoektocht naar Utopia
Slaapt winter
en zomer
  donderdag 12 mei 2005 @ 09:20:38 #14
22010 evil_cupido
Oes Kirchroa!!!
pi_26935812
Antantis kan best de verloren helft zijn van Kreta. Een groot gedeelte van de beschaving op Kreta is in zee verdwenen
En hoe voelt u zich nu?
  donderdag 12 mei 2005 @ 09:35:32 #15
35279 Parabola
Sapere aude
pi_26936096
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 09:20 schreef evil_cupido het volgende:
Antantis kan best de verloren helft zijn van Kreta. Een groot gedeelte van de beschaving op Kreta is in zee verdwenen
Uitermate onwaarschijnlijk. Plato beschreef Atlantis als 'groter dan Afrika en Azië samen', met een ligging voorbij Gibraltar. Weliswaar kende Plato de werkelijke omvang van Afrika en Azië niet, maar (de helft van) Kreta voldoet zeker niet aan deze beschrijving.
Slaapt winter
en zomer
  donderdag 12 mei 2005 @ 13:10:18 #16
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26942189
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 18:04 schreef dazzle123 het volgende:

Soms?
Water/vuur-verhaal. Er moet toch iets zijn wat aan de voet staat ervan.
  donderdag 12 mei 2005 @ 14:19:05 #17
35279 Parabola
Sapere aude
pi_26944659
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 13:10 schreef Natalie het volgende:

[..]

Water/vuur-verhaal. Er moet toch iets zijn wat aan de voet staat ervan.
Waar water is, is vuur?
Slaapt winter
en zomer
  donderdag 12 mei 2005 @ 14:26:20 #18
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26944953
Of waar rook is, is vuur.
Vandaag niet helemaal mezelf.
  † In Memoriam † donderdag 12 mei 2005 @ 14:31:04 #19
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26945122
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 09:35 schreef Parabola het volgende:

[..]

Uitermate onwaarschijnlijk. Plato beschreef Atlantis als 'groter dan Afrika en Azië samen', met een ligging voorbij Gibraltar. Weliswaar kende Plato de werkelijke omvang van Afrika en Azië niet, maar (de helft van) Kreta voldoet zeker niet aan deze beschrijving.
Libië en Azië toch? Waarbij Azië staat voor het gebied vanaf Iran tot en met Saudi Arabië en ook Egypte. En dan plus Libië. Stel ongeveer een eiland ter grootte van Groenland voor.

Dat past idd niet in de middellandse zee en bovendien lag het toch duidelijk in de Atlantische oceaan.

De Azteken in Zuid Amerika geloofden dat ze oorsprokelijk van een verzonken land in het westen kwamen. Dat noemden ze Aztlan (waar hun eigen naam ook van is afgeleid).
  donderdag 12 mei 2005 @ 14:33:14 #20
22010 evil_cupido
Oes Kirchroa!!!
pi_26945189
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 09:35 schreef Parabola het volgende:

[..]

Heeft plato zijn verhalen niet van horen zeggen?
Hij is er nooit geweest en in de tijd werd wel meer overdreven...

is dat boek van plato trouwens te huur of is dat ook verdwenen
En hoe voelt u zich nu?
  donderdag 12 mei 2005 @ 14:46:58 #21
35279 Parabola
Sapere aude
pi_26945579
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 14:33 schreef evil_cupido het volgende:

is dat boek van plato trouwens te huur of is dat ook verdwenen
ftp://sunsite.informatik.(...)/etext98/criti10.txt

De echte tekst begint ongeveer halverwege
Slaapt winter
en zomer
  donderdag 12 mei 2005 @ 15:25:46 #22
22010 evil_cupido
Oes Kirchroa!!!
pi_26946751
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 14:46 schreef Parabola het volgende:

[..]

ftp://sunsite.informatik.(...)/etext98/criti10.txt

De echte tekst begint ongeveer halverwege
Hij is in het engels....
En hoe voelt u zich nu?
  donderdag 12 mei 2005 @ 16:40:22 #23
35279 Parabola
Sapere aude
pi_26949174
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 15:25 schreef evil_cupido het volgende:

[..]

Hij is in het engels....
De Oude Grieken hadden nog geen internet semi-intellectuele zeurkous
Slaapt winter
en zomer
  donderdag 12 mei 2005 @ 18:31:37 #24
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_26952377
quote:
Op maandag 9 mei 2005 09:50 schreef Natalie het volgende:

Idd, Plato praat over Atlantis en geeft zelfs enigszins een locatie weer
Jammer genoeg kan ik me de locatie niet exact meer herinneren, is ook alweer meer dan tweeduizend jaar geleden dat ik daar over geschreven heb.

Maar nee, Atlantis was volgens mij een soort van utopie en heeft nooit echt bestaan. Net zo min als de landen Utopia van More en Nowhere van Morris echt bestaan hebben.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  donderdag 12 mei 2005 @ 23:24:24 #25
22010 evil_cupido
Oes Kirchroa!!!
pi_26961058
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 16:40 schreef Parabola het volgende:

[..]

De Oude Grieken hadden nog geen internet semi-intellectuele zeurkous
Goh denk je?

Zal toch vast een griekse versie van bestaan of niet?
En hoe voelt u zich nu?
pi_27016937
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 09:16 schreef Parabola het volgende:
De Critias (de titel van Plato's dialoog over Atlantis) kan heel goed een fictief verhaal zijn met een moraal. Het was niet ongebruikelijk voor literair goed onderlegde Grieken (en Plato was dat zeker) om gedetailleerd uitgewerkte beeldspraken te gebruiken.

Atlantis zou dus wel eens een beeldspraak kunnen zijn in een verhaal waar de geordende Atheense democratie de corrupte samenleving Atlantis overwint. In dat geval is een zoektocht naar Atlantis net zo kansloos als een zoektocht naar Utopia
Inderdaad, het probleem is alleen dat veel mensen Atlantis alleen maar kennen van vage websites en van vage geruchten.
  zondag 15 mei 2005 @ 13:17:50 #27
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_27023676
Atlantis lijkt me een typisch voorbeeld van een mythische uitwerking van het archetypische idee van de veloren beschaving. In elke cultuur en mythologie, ook de christelijke, heb je wel zo'n verhaal over een verzonken/in de aarde teruggezakte stad o.i.d. volgens mij.

net zoiets als de ark van noach, ook in de griekse mythologie en de romeinse afgeleiden daarvan heb je verhalen over een zondvloed en een echtpaar dat gered wordt omdat zij goed zijn als begin van een neiuwe wereld. Ik neem aan dat vrijwel alle oude culturen een zondvloed verhaal hebben.

dit alles hangt volgens mij samen met het idee dat water leven neemt en geeft, zuivert en doodt.
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_27023961
quote:
Op zondag 15 mei 2005 13:17 schreef kwakveense het volgende:
Atlantis lijkt me een typisch voorbeeld van een mythische uitwerking van het archetypische idee van de veloren beschaving. In elke cultuur en mythologie, ook de christelijke, heb je wel zo'n verhaal over een verzonken/in de aarde teruggezakte stad o.i.d. volgens mij.

net zoiets als de ark van noach, ook in de griekse mythologie en de romeinse afgeleiden daarvan heb je verhalen over een zondvloed en een echtpaar dat gered wordt omdat zij goed zijn als begin van een neiuwe wereld. Ik neem aan dat vrijwel alle oude culturen een zondvloed verhaal hebben.

dit alles hangt volgens mij samen met het idee dat water leven neemt en geeft, zuivert en doodt.
De verdorven maatschappij die gereinigd weer tot het zuivere komt. Of iets dergelijks. Hadden we in de moderne beschaving niet een variant waarin de mensheid bijna uitgeroeid wordt door een atoomoorlog?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  zondag 15 mei 2005 @ 13:37:52 #29
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_27024182
quote:
Op zondag 15 mei 2005 13:28 schreef wonko het volgende:

[..]

De verdorven maatschappij die gereinigd weer tot het zuivere komt. Of iets dergelijks. Hadden we in de moderne beschaving niet een variant waarin de mensheid bijna uitgeroeid wordt door een atoomoorlog?
hmz, verschil is dat de verzonken stad in de mythologieën gewoon verloren is in war of the worlds zijn er nog overlevenden

pssst...voor Tolkien freaks: die heeft in zijn myhtologie in de val van Numenor natuurlijk mooi de verzonken stad met het Ark motief gecombineerd...en zijn messiasfiguur is ook nog eens een afstammeling van de overlevenden...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_27031857
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 14:33 schreef evil_cupido het volgende:

[..]

Heeft plato zijn verhalen niet van horen zeggen?
Ja, Plato zou het van de Egyptenaren hebben.
pi_27078478
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 14:31 schreef NorthernStar het volgende:

[..]
De Azteken in Zuid Amerika geloofden dat ze oorsprokelijk van een verzonken land in het westen kwamen. Dat noemden ze Aztlan (waar hun eigen naam ook van is afgeleid).
Wat is je bron hiervan?

De mensen die mooie beelden willen zien over Yonaguni moet hier es een kijkje nemen.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 18:30:59 #32
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_27091227
quote:
Ja, Plato zou het van de Egyptenaren hebben.
Egyptische hoogpriester Solon !

hier de nieuwste theorie van een board member bij mij

http://www.pphcstudygroup.org.au/atlantis/

ja gewaagd he
pi_27114829
Plato zou het Atlantis verhaal van de Egyptische priester
Solon hebben gekregen, en dit verhaal zou zich 8000 jaar eerder hebben afgespeeld.

Er zijn ontelbare boeken over Atlantis geschreven, met minstens 50 verschillende locaties.

Populair zijn de Kreta- en Bimini theorieën.
Ook de Antarctica therorie, met bijbehorende pool-verschuiving (of aardkorst verschuiving),
ongeveer 10.500 jaar geleden.

Van Lemuria en Mu is allang bekend dat het slechts 19e eeuwse verzinsels zijn.
  woensdag 18 mei 2005 @ 15:32:41 #34
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27118347
't Is een boeiende mythe. Er van uitgaande dat er nog genoeg onder de zeespiegel ligt dat wij tot nu toe nog niet ontdekt hebben... ik kan begrijpen dan men hoopt/denkt dat er zoiets bestaat als Atlantis.

Het is fascinerend, het blijft fascinerend, zolang we niet met absolute zekerheid kunnen zeggen dat het níet bestaan heeft.
  woensdag 18 mei 2005 @ 15:33:37 #35
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_27118364
get a life, het bestaat niet
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  woensdag 18 mei 2005 @ 15:38:16 #36
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_27118520
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:33 schreef Houniet het volgende:
Bron? Bewijs?
  woensdag 18 mei 2005 @ 16:02:14 #37
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_27119284
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:33 schreef Houniet het volgende:
Misschien Atlantis niet als zodanig, maar er zullen nog zeker wel een paar verlorenbeschavingen zijn. Er zijn plekken waar de zeespiegel een paar honderd meter hoger is dan 1000-den jaren geleden,daar kan vanalles in zee beland zijn. Ik vind het altijd fascinerend als ze op de bodem van de zee tekenen van beschaving vinden. Of helemaal overwoekerd in het oerwoud.

Maar of het nu Atlantis heette of anders, scheelt mij niet zo veel
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
  woensdag 18 mei 2005 @ 16:17:25 #38
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_27119852
correctie :Solon was ook Grieks (geboren in Athene )maar heeft dit verhaal van een egyptiche priester verteld gekregen op een van zijn reizen naar egypte
quote:
The story of the Isle of Atlantis first occurs in Plato's two dialogues the "Timaeus" and the "Critias." Plato's story centers on Solon, a great Greek legislator and poet who journeyed to Egypt some 150 years earlier. While in the Egyptian city of Sais Solon received the story of Atlantis from priests. The priests respected Solon's reputation and cordially welcomed him. They also respected the Athenians, whom they regarded as kinsmen, because they believed their deity Neith to be the same deity as the Greeks called Athena. Therefore, she was believed to be the patroness and protector of both Greece and Egypt.
http://www.pantheon.org/articles/a/atlantis.html

[ Bericht 8% gewijzigd door merlin693 op 18-05-2005 16:23:48 ]
  woensdag 18 mei 2005 @ 17:01:48 #39
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_27121352
Is de Solon in kwestie dé Solon? Als ik me meen te herinneren was er een Solon in Athene die verregaande democratische hervormingen doorvoerde in de grootte van Kleisthenes. Kan zijn dat de persoon die ik bedoelde toevallig ook Solon heette of iets wat er op lijkt.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  † In Memoriam † woensdag 18 mei 2005 @ 17:16:47 #40
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_27121801
Ik moest als kind altijd verplicht naar de kerk. Dat was puur verveling dus ging ik meestal maar bijbel lezen, het enige wat mocht. Toen ik later het verhaal van Atlantis hoorde was het eerste wat me opviel de kleuren die Plato noemt.

Het eiland van Atlantis bestond uit verschillende lagen gesteente die wit, rood en zwart van kleur waren.

In Openbaringen beschrijft Johannes de hele geschiedenis van de mensheid en noemt de komst van achtereenvolgend ruiters op een wit, een rood en een zwart paard.

Atlantis wordt verzwolgen door de zee (vanwege de zonden van de mensen) en slechts een klein deel overleeft.

In Openbaringen eindigt de wereld door de komst van een ruiter op een vaal paard (vanwege de zonden van de mensen) en slechts enkelen zullen het overleven.

Was zomaar een associatie.
  woensdag 18 mei 2005 @ 21:17:50 #41
101274 Burbo
Ajax dus.
pi_27129649
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 17:16 schreef NorthernStar het volgende:
Ik moest als kind altijd verplicht naar de kerk. Dat was puur verveling dus ging ik meestal maar bijbel lezen, het enige wat mocht. Toen ik later het verhaal van Atlantis hoorde was het eerste wat me opviel de kleuren die Plato noemt.

Het eiland van Atlantis bestond uit verschillende lagen gesteente die wit, rood en zwart van kleur waren.

In Openbaringen beschrijft Johannes de hele geschiedenis van de mensheid en noemt de komst van achtereenvolgend ruiters op een wit, een rood en een zwart paard.

Atlantis wordt verzwolgen door de zee (vanwege de zonden van de mensen) en slechts een klein deel overleeft.

In Openbaringen eindigt de wereld door de komst van een ruiter op een vaal paard (vanwege de zonden van de mensen) en slechts enkelen zullen het overleven.

Was zomaar een associatie.
Scherp
  donderdag 19 mei 2005 @ 12:29:45 #42
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_27146251
quote:
Is de Solon in kwestie dé Solon? Als ik me meen te herinneren was er een Solon in Athene die verregaande democratische hervormingen doorvoerde in de grootte van Kleisthenes. Kan zijn dat de persoon die ik bedoelde toevallig ook Solon heette of iets wat er op lijkt.
das m

http://en.wikipedia.org/wiki/Solon
  donderdag 14 juli 2005 @ 14:32:48 #43
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_28801479
tvp
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Voormalig Sport Koningin zondag 7 augustus 2005 @ 14:19:34 #44
35237 Nuongirl
pi_29485788
Even een kickje. Ik las vanmorgen dit. Zal het dan toch zo zijn ?

Het is nu helemaal zeker dat de mythische stad Atlantis in de zee zonk tussen Cyprus en Syrië. Dat stelt de Iraanse Amerikaan Robert Sarmast op basis van sonaronderzoek van de zeebodem 80 kilometer van de zuidoostelijke hoek van Cyprus. Het onderzoek toont volgens Sarmast de "onmiskenbare" overblijfselen van door de mens gemaakte gebouwen op een diepte van anderhalve kilometer.

Sarmast toonde verslaggevers donderdag op Cyprus kleurendia's van wat volgens hem de ruïnes zijn van de stad Atlantis, omgeven door de overblijfselen van een verdedigingsmuur. Het nieuwe bewijs zal aan alle twijfel een einde maken dat het huidige Cyprus vroeger deel uitmaakte van een veel grotere, deels gezonken landmassa, die overeenkomt met Plato's beschrijving van Atlantis, aldus Sarmast. Hij claimde in november al dat hij Atlantis had gevonden.

Het onderzoek van Sarmast is gebaseerd op de geschriften van Plato. De Griekse filosoof haalde auteurs aan die claimen dat het ongelofelijk rijke Atlantis in de zee verdween na een grote aardbeving ongeveer negenduizend jaar voor Christus.

bron
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
  zondag 7 augustus 2005 @ 14:30:30 #45
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_29485950
het blijft toch fascineren
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')