En dat maak jij uit.quote:
Dieselquote:Op vrijdag 18 maart 2005 10:27 schreef Youssef het volgende:![]()
Ik weet niet eens wat ik moet tanken in die zx6r.
quote:
Die waren een tijdje geleden in de aanbieding bij de macroquote:Op vrijdag 18 maart 2005 10:13 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Powerpackje kopen.![]()
[afbeelding]
Is een stuk minder gekloot, en als je vriendin van huis is........
Ja hoor, gewoon euro 95 ongeloodquote:Op vrijdag 18 maart 2005 10:30 schreef Youssef het volgende:
[..]Maareeuh, wat is het eigenlijk wel? '95?
Ik moet nog een keer bellen, want dwe ophaaldag was echt chaotisch.
Dat laatste doet het hemquote:Op vrijdag 18 maart 2005 10:33 schreef Faithz het volgende:
[..]
Ja hoor, gewoon euro 95 ongelood
serieus
quote:Op vrijdag 18 maart 2005 10:17 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
En dat maak jij uit.![]()
Zonder jou ......zonder jou .....
zonder jou ......
zonder jou .....
zonder jou ......
zonder jou .....
![]()
![]()
= 2taktquote:Op vrijdag 18 maart 2005 10:27 schreef Youssef het volgende:![]()
Ik weet niet eens wat ik moet tanken in die zx6r.
Jij gaat ook zaterdag?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 10:41 schreef Mercy_symbol het volgende:
net mail van Sabra gekregen, [afbeelding] na 4 dagen![]()
band hebben ze gewoon op voorraad en kan gewoon langs zonder afspraak [afbeelding]
Volgens mij hebben ze daar in Geldermalsen tegenwoordig ook een telefoonaansluitingquote:Op vrijdag 18 maart 2005 10:41 schreef Mercy_symbol het volgende:
net mail van Sabra gekregen, [afbeelding] na 4 dagen![]()
band hebben ze gewoon op voorraad en kan gewoon langs zonder afspraak [afbeelding]
quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:00 schreef Youssef het volgende:
Maareeuh, die foto van de OP he? Is dat niet ontzettend slecht al die motorblokken die schuin staan en draaien???
quote:
http://www.student.kun.nl(...)unten_paragraaf7.htmquote:Stop na een tijdje op een rustige plek maar laat de motor lopen. Zet de motor op middenbok of zijstandaard. Als de motor alleen een zijstandaard heeft laat het blok dan niet te lang lopen. Alle olie wordt door het schuin staan naar één kant van het blok gestuurd en in een extreem geval zou dit voor motorschade kunnen zorgen. Luchtgekoelde blokken mogen in principe ook niet langer dan een paar minuten zonder koelende rijwind draaien.
Ik vind ze niet zo schuin staan hoor, maar de theorie derachter lijkt toch best te kloppen?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:07 schreef Faithz het volgende:
Daarom hebben alle SS ook alleen een zijstandaard![]()
Ik ga dit eens aan mijn technische vriend (steun en toeverlaat op gebied van mijn schatje) vragen
quote:
quote:Op vrijdag 18 maart 2005 10:44 schreef Youssef het volgende:
Weet iemand wat ik allemaal nog moet vragen aan de verkoper?Ik wil nog de onderhoudshistorie weten en wat er in de tank moet (ok 95 dus
) maar zijn er nog specifieke dingen die je als motorrijder kunt doen? Wielen verkeerdom zetten ofzo?
quote:En daarna ga ik eens langs bij die dealer met uitgeprintte info van kawasaki website. Want de gasten lullen telkens over gasnaalden en weet ik veel. Terwijl er inlaatringen staat op los websitios.![]()
Voor die foto hebben we alleen maar de verlichting aangezet hoor,quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:00 schreef Youssef het volgende:
Maareeuh, die foto van de OP he? Is dat niet ontzettend slecht al die motorblokken die schuin staan en draaien???
Dan zal ik ze in het vervolg wat minder lang warm laten lopen danquote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:29 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
Voor die foto hebben we alleen maar de verlichting aangezet hoor,![]()
maar volgens mij klopt het wel dat je hem niet te lang moet laten lopen als ie schuin staat,
maar als je geen middenbok heb is er soms geen keuze.![]()
quote:
Echt weer een vrouwenantwoord.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:07 schreef Faithz het volgende:
Daarom hebben alle SS ook alleen een zijstandaard![]()
Ik ga dit eens aan mijn technische vriend (steun en toeverlaat op gebied van mijn schatje) vragen
Jij hebt toch altijd van die leuke radarbeeldjes?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 10:39 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
http://teletekst.nos.nl/gif/703-01.html?navi=703&submit=gaan ouwe rampestamper
Dan moet ik die weer opslaan en uploaden op mn webspacequote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:36 schreef hicham het volgende:
[..]
Jij hebt toch altijd van die leuke radarbeeldjes?![]()
Gaat het regenen in A'dam of niet![]()
http://teletekst.nos.nl/gif/703-01.htmlquote:Komende nacht komen in het zuiden en westen opklaringen voor en kan
mist ontstaan. In het noordoosten is de bewolking dan zo dik geworden
dat het af en toe gaat regenen. Overdag breidt het gebied met bewolking
en regen zich iets naar het zuidwesten uit. Zeeland houdt de meeste kans
op zon. De middagtemperatuur loopt uiteen van 8 graden in Groningen tot
16 graden in het zuiden van het land.
Ja, onderhoud ken ik wel, alleen nu wil ik een concreet overzicht.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:17 schreef Patrick281 het volgende:
[..]Onderhoudshistorie vraag je vooooooor aankoop.
Is algemeen bekend hoor.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:37 schreef Rietvaerder het volgende:
Dus zou je op een circuit ook schade aan je blok oplopen? Daar rijd je ook meer bochten dan rechtuit
Of op t klaverblad
Alsof de olie maar aan 1 kant zit als ie schuin staat.....
En hoe denk je dat die stationair is met koude motor.quote:volgens mij heb je zoiets als een oliepomp en oliedruk
Wat heb je nu tegen vrouwenquote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:34 schreef Patrick281 het volgende:
Echt weer een vrouwenantwoord.
Slijtage komt vast en zeker als je hem altijd op de zijstandaard warm laat draaien.
Wie heeft dat trouwens bedacht een lopende motor op de standaard.![]()
Wheelies ja, de restquote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:44 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Is algemeen bekend hoor.
En het klopt dat ze daar in bepaalde gevallen voor waarschuwen ja, klaverblad heb ik zo eens gelezen ooit.
Maar dat is wat al te extreem.
(ZX10R versie 2004 kon immers ook schade oplopen bij circuit gebruikmaar dat was ivm een lostrillende dynamo die een scheur in het blok geeft
)
[..]
En hoe denk je dat die stationair is met koude motor.![]()
En met wheelie's is ook bekend dat je motorschade oploopt als je lang op 1 wiel rijdt.![]()
Nee. Zo word ie amper of niet warm, het beste is gewoon om gelijk weg te rijden en belast warm te rijdenquote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:46 schreef Faithz het volgende:
[..]
Wat heb je nu tegen vrouwen![]()
En ik dacht dat het juist goed was om ze een minuut of 2 ff te laten lopen voor het rijden..![]()
Hm, ik laat ze op 2000 toeren draaienquote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:49 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Nee. Zo word ie amper of niet warm, het beste is gewoon om gelijk weg te rijden en belast warm te rijden
Nope, is precies hetzelfde zo niet erger want de olie is nog niet warm.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:49 schreef Rietvaerder het volgende:
Wheelies ja, de restZo kan je wel op alle slakken zout leggen....
Het is niet voor je cylinders, maar voor de klepspeling die koud en warm nogal verschilt.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:49 schreef Rietvaerder het volgende:
Nee. Zo word ie amper of niet warm, het beste is gewoon om gelijk weg te rijden en belast warm te rijden
quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:50 schreef Faithz het volgende:
Hm, ik laat ze op 2000 toeren draaienWarm wordt het wel dacht ik.
Maar evengoed
quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:39 schreef Rietvaerder het volgende:
En ja het gaat vast en zeker regenen
dat van die ZX10 heb ik ook ergens gelezen,quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:44 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Is algemeen bekend hoor.
En het klopt dat ze daar in bepaalde gevallen voor waarschuwen ja, klaverblad heb ik zo eens gelezen ooit.
Maar dat is wat al te extreem.
(ZX10R versie 2004 kon immers ook schade oplopen bij circuit gebruikmaar dat was ivm een lostrillende dynamo die een scheur in het blok geeft
)
[..]
En hoe denk je dat die stationair is met koude motor.![]()
En met wheelie's is ook bekend dat je motorschade oploopt als je lang op 1 wiel rijdt.![]()
hoe andersquote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:59 schreef Rietvaerder het volgende:
Jullie gaan gewoon te soft met je motor omGewoon starten, helmpje op, handschoentjes aan en wegrijden..... gaat al goed sinds de eerste benzinemotoren
Dudequote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:58 schreef Rietvaerder het volgende:
Dude.... waar is een bijv. supersport voor gemaakt..... voor te racen toch? Je maakt mij niet wijs dat je motorschade op kan lopen door veel bochtjes te rijden.....
En nu wat meer onderbouwen.quote:En hoezo laten wennen.... echt de grootste onzin die ik gehoord heb![]()
Het warmrijden waar jij het over hebt, zo snel mogelijk wegrijden is namelijk voor de cylinders.quote:Waar zeg ik het trouwens dat het voor de cilinders is
Gamma, bijkomend nadeel dus.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 11:58 schreef Mercy_symbol het volgende:
met koude motor is olie ook nog eens dikker dus komt dat veel moeilijker op de juiste plaatsen,
en dat word dan nog moeilijker als de motor schuin staat,![]()
over warmrijden hebben dan ?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 12:10 schreef Faithz het volgende:
We gaan het maar niet meer over warmlopen e.d. hebben, ieder zijn ding
Lijkt wel zo.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 12:08 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik kan me er niet druk om maken eigenlijk
Precies, ik beschouw het als een wetenschap.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 12:10 schreef Faithz het volgende:
We gaan het maar niet meer over warmlopen e.d. hebben, ieder zijn ding
Moet zeggen dat ik dat vaak overwogen heb, met olie versen eerst in een hete pan opwarmen, koelvloeistof eerst koken voor gebruik enz.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 12:04 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik begin trouwens nooit met koude motorBegin altijd gelijk warm, veel handiger
Ik doe meestal m'n pak + schoenen aan, sloten van de motor af, even de motor van de middenbok en zo neerzetten dat ik er omheen kan lopen. Dan start ik de motor, doe ik m'n helm op, handschoenen aan. Even rondje om m'n motor of alles goed is (verlichting, banden, remvloeistofquote:Op vrijdag 18 maart 2005 12:14 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Precies, ik beschouw het als een wetenschap.![]()
![]()
Gewoon netjes aankleden dus de volgende keer, motor klaarzetten, handschoenen, helm op, motor starten, niet teveel -en niet te weinig toeren laten draaienen na een seconde of 30 rustig wegrijden en de eerste 15-20 kilometer rustig aan. En in de winter nog wat langer wachten met gassen.
![]()
Serieus Pepijn..... jij hebt last van een olie obsessiequote:Op vrijdag 18 maart 2005 12:20 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Moet zeggen dat ik dat vaak overwogen heb, met olie versen eerst in een hete pan opwarmen, koelvloeistof eerst koken voor gebruik enz.![]()
De ideeen waren aanwezig om zo'n reiskoker voor in een glas in te bouwen op de 1 of andere manier.
Ik heb zelfs eens een haardroger geinstalleerd om te onderkant van het blok op te warmen een kwartiertje voor het rijden.![]()
quote:Op vrijdag 18 maart 2005 12:20 schreef Patrick281 het volgende:
Moet zeggen dat ik dat vaak overwogen heb, met olie versen eerst in een hete pan opwarmen, koelvloeistof eerst koken voor gebruik enz.![]()
De ideeen waren aanwezig om zo'n reiskoker voor in een glas in te bouwen op de 1 of andere manier.
Ik heb zelfs eens een haardroger geinstalleerd om te onderkant van het blok op te warmen een kwartiertje voor het rijden.![]()
Same here, bij mijn motor kan dan ook gelijk de choke eraf,quote:Op vrijdag 18 maart 2005 12:27 schreef hicham het volgende:
[..]
Ik doe meestal m'n pak + schoenen aan, sloten van de motor af, even de motor van de middenbok en zo neerzetten dat ik er omheen kan lopen. Dan start ik de motor, doe ik m'n helm op, handschoenen aan. Even rondje om m'n motor of alles goed is (verlichting, banden, remvloeistof) en dan stap ik op en ga weg
<<insert motorrijsmiley>>
quote:Op vrijdag 18 maart 2005 12:45 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Serieus Pepijn..... jij hebt last van een olie obsessie![]()
quote:
jij stelt gewoon de verkeerde prioriteitenquote:Op vrijdag 18 maart 2005 13:16 schreef Rausdouwer het volgende:
![]()
Ik kom ook weer even kijken voordat het topic al weer dicht is.![]()
Te druk gehad met andere dingen
Dat vond ik zelf eigenlijk wel meevallen. Ik ga liever motorrijden dan neuzelen.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 13:19 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
jij stelt gewoon de verkeerde prioriteiten
quote:Op vrijdag 18 maart 2005 13:16 schreef Rausdouwer het volgende:
![]()
Ik kom ook weer even kijken voordat het topic al weer dicht is.![]()
Te druk gehad met andere dingen
Het gaat vrij hard ja. En als je dan alles moet nalezen duurt het weer langer.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 13:21 schreef Faithz het volgende:
[..]
Hier hou je het ook af en toe niet bij
Kan wat kleiner, en ik heb mooiere gezien qua high mounts. Hoe die bocht ook loopt.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 12:52 schreef Rietvaerder het volgende:
Hoe vinden jullie een highmount Leo?
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 18 maart 2005 13:16 schreef Rausdouwer het volgende:
![]()
Ik kom ook weer even kijken voordat het topic al weer dicht is.![]()
Te druk gehad met andere dingen
Oh, ik dacht dat het een nieuw type remschijf was.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 13:25 schreef Rietvaerder het volgende:
Duh het is ook een PhotoshopOngeveer dus...
Doe ik soms niet eensquote:Op vrijdag 18 maart 2005 13:23 schreef Rausdouwer het volgende:
[..]
Het gaat vrij hard ja. En als je dan alles moet nalezen duurt het weer langer.
Beter, in het weekend roddelen we altijd over jou namelijk.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 13:31 schreef Faithz het volgende:
Zeker niet na het weekend.. zijn we alweer 3 topics verder![]()
Nee inderdaad, ik ga niet een heel topic nalezen. Je kunt dan toch niet meer reageren.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 13:31 schreef Faithz het volgende:
[..]
Doe ik soms niet eens
Zeker niet na het weekend.. zijn we alweer 3 topics verder![]()
quote:Op vrijdag 18 maart 2005 13:33 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Beter, in het weekend roddelen we altijd over jou namelijk. [afbeelding]
quote:Op vrijdag 18 maart 2005 13:27 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat het een nieuw type remschijf was.
quote:Op vrijdag 18 maart 2005 13:45 schreef ScootahPhreak het volgende:
IK W3e+ zEk3R D@+ ik JUlLie 81J K4N H0UD3n 0p M1jN 0PG3V0eRD3 5C0o+âH eN JulliE 0P JuLL1e 0R1G1n3l3 m0t0r3N!![]()
Nee, geen pepijn..quote:
D4+ DO3N Z3 @Lle3N 1N h3t xBoX Spel 8UrN0u+ 3quote:Op vrijdag 18 maart 2005 13:49 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
CoOl WaNeEr GaAn We MeEtEn.
![]()
wE wErKeN wEl MeT eEn InZeT dUzZ dEgEnE dIe WiNt oP dE dRaGsTrIp KrIjGt dE bRoMmÂh VaN dE tEgEnStAnDeR.![]()
zIjn juLL13 4Ll3Ma4L Z0 A4rd1G HiEr V00R n13uW3l1n93N opH 1S d4T 4LleEn Ri3tV@eRDER m@@R?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 13:55 schreef Rietvaerder het volgende:
Volgens mij ben je al aardig diep gezonken als je zo'n kan typen en het ook nog eens kan lezen
Precies, enige en fipo Registratie probleemquote:Op vrijdag 18 maart 2005 13:50 schreef Faithz het volgende:
Nee, geen pepijn..
Die reageerde hier om 13:33
en de rare kip hier: Registratie probleem » 18/03 13:32 - ScootahPhreak
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |