en een beetje slissen terwijl je je meest onschuldige blik opzet...quote:
Het zou jammer zijn als je je leefgemenschap dàt talent zou onthoudenquote:Op donderdag 17 maart 2005 14:15 schreef Silmarwen het volgende:
Mensen ik ga de huisvrouw uithangen op een conservatieve manier.![]()
Het was ook maar een klein grapje.quote:Op donderdag 17 maart 2005 14:03 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dan heb je wel een streepje voor bij een sollicitatie als je alle op eigen kracht doet, maar ik vind studiefinanciering niet echt voor linkse losers, tegenwoordig is het een klein tractementje, niet echt financiereing te noemen.
Mijn part krijgen studenten (thuiswonend) 500 Euro, dan kunnen ze tenminste nog tijd besteden aan hun studie en hoeft niet alles frauduleus afgewerkt te worden.
Nu wordt van je verwacht dat je 25 uur per week bijklust omhet hoofd boven water te houden.
Nou als het slecht gaat met bepaalde mensen gaan ze op zoek naar een oplossing, vaak trappen ze dan in populistische praatjes. Laat Bin Laden deze nou net hebben. In veel moslim landen leven de mensen onder de armoede grens.quote:Op donderdag 17 maart 2005 13:17 schreef Tikorev het volgende:
Bin Laden heeft miljoenen. Ook de kapers van 11 september hadden goede opleidingen en kwamen uit goede families. Ik zie het verband armoede - terrorisme niet zo.
tjah, dat zegt meer over jou denk ik.quote:Overigens, ook zie ik het verband armoedebestrijding en ontwikkelingshulp niet zo...
In Hamburg?quote:Op donderdag 17 maart 2005 14:29 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Over het feit dat de kapers hoog opgeleid waren; deze mensen zien veel ellende om zich heen[..]
pfff, bij hun gelijkgelovigen dan.quote:
Tja, maar ik zie ons dan geen vliegtuigen kapen en in Nairobi naar binnen vliegen.quote:Op donderdag 17 maart 2005 14:42 schreef kareltje_de_grote het volgende:
zelfde idee als wij sneller met een blanke boer meeleven die uit afrika wordt verdreven
haha, nee wij halen hele groepen laagopgeleiden hierheen denken verder niet na over enige gevolgen hiervan, zetten ze aan het werk voor een hongerloontje, laten ze alle teringklusjes opknappen welke wij niet willen doen, kijken er verder niet naarom en gaan nu met z'n allen lopen klagen.quote:Op donderdag 17 maart 2005 14:43 schreef Mea_Culpa het volgende:
[..]
Tja, maar ik zie ons dan geen vliegtuigen kapen en in Nairobi naar binnen vliegen.
Je bedoelt: wij openen vacatures voor arme, werkeloze mensen die geen FUCK in eigen land hadden en maar wat graag hier vrijwillig geld kwamen verdienen dat in eigen land ongeveer 10 keer boven het normale loon (als ze dat al hadden) lag, ze mogen zelfs blijven als dat werk dan niet meer aanwezig is, mogen zelfs hun familie halen, krijgen geld van de staat, mogen eigen godshuizen, buurthuizen en noem het maar op openen en als dan na 3 generaties blijkt dat men NOG amper normaal kan doen en dan zelfs begint met het opleggen van de regels uit het oude thuisland tot en met oorlogsverklaringen en moorden aan toe dan komt er eens commentaar op. Bedoel je dat?quote:Op donderdag 17 maart 2005 14:50 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
haha, nee wij halen hele groepen laagopgeleiden hierheen denken verder niet na over enige gevolgen hiervan, zetten ze aan het werk voor een hongerloontje, laten ze alle teringklusjes opknappen welke wij niet willen doen, kijken er verder niet naarom en gaan nu met z'n allen lopen klagen.
De eerste generatie gaf nauwelijks problemen dit waren over het algemaan allemaal harde werkers, de tweede generatie iets meer en de derde generatie geeft indd problemen.quote:Op donderdag 17 maart 2005 15:01 schreef Mea_Culpa het volgende:
[..]
en als dan na 3 generaties blijkt dat men NOG amper normaal kan doen en dan zelfs begint met het opleggen van de regels uit het oude thuisland tot en met oorlogsverklaringen en moorden aan toe dan komt er eens commentaar op. Bedoel je dat?
Moet dit nou?quote:Op donderdag 17 maart 2005 15:08 schreef Monidique het volgende:
Geert Wilders is een gevaarlijke man, een gevaar voor Nederland.
[afbeelding]
Is dit bedoeld als inkoppertje?quote:Op donderdag 17 maart 2005 15:08 schreef Monidique het volgende:
[afbeelding]
quote:Op donderdag 17 maart 2005 15:08 schreef Monidique het volgende:
[afbeelding]
nog maar een inkoppertje dan:quote:
En dan nog is velen nogal overdreven. Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat nationalistisch nederland helemaal niet zit te wachten op inburgering, nee, nationalistisch nederland wil helemaal geen allochtonen....quote:Op donderdag 17 maart 2005 15:10 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
De eerste generatie gaf nauwelijks problemen dit waren over het algemaan allemaal harde werkers, de tweede generatie iets meer en de derde generatie geeft indd problemen.
Maar de problemen die jij noemt worden grotendeels niet veroorzaakt door gastarbeiders of generaties welke hieruit zijn voorgekomen. Maar door moslimfundamentalisten welke uit andere landen hierheen komen om zieltjes te winnen.
Het inburgeren in de nederlandse maatschappij bleek toch niet zo heel makkelijk te zijn voor veel buitenlanders. Hierdoor zijn velen vatbaarder voor criminaliteit en extremisme.
quote:Op donderdag 17 maart 2005 15:37 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
nog maar een inkoppertje dan:
altijd al gedacht dat wilders niet van deze planeet was met z'n rare kapsel en vreemde denkwijzen.
Nee inderdaad. Nationalistisch Nederland heeft zo enorm veel problemen met de grootste groep allochtonen na Marokkanen (=Duitsers) of al dat gezeik met Indos, nou nou.quote:Op donderdag 17 maart 2005 15:39 schreef djenneke het volgende:
[..]
En dan nog is velen nogal overdreven. Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat nationalistisch nederland helemaal niet zit te wachten op inburgering, nee, nationalistisch nederland wil helemaal geen allochtonen....
Ik moest even googlen wie dit is, maar wat bedoel je hiermee?quote:
Zal ik jou iets vertellen: marokkanen gedragen zich nog altijd beter dan antillianen/arubanen. Turken gedragen zich nog beter. Sterker nog, na de autochtonen zijn zij (procentueel gezien) de minst criminele groep (ivm de grootste groepen gedetineerden nl. op volgorde van minst crimineel: nederlanders, turken, voorm. joegoslaven, marokkanen, surinamers, antillianen/arubanen, algerijnen). Blijkbaar heeft religie dus weinig met criminaliteit te maken (extremisme daargelaten).quote:Op donderdag 17 maart 2005 15:46 schreef Mea_Culpa het volgende:
[..]
Nee inderdaad. Nationalistisch Nederland heeft zo enorm veel problemen met de grootste groep allochtonen na Marokkanen (=Duitsers) of al dat gezeik met Indos, nou nou.
Het gaat er gewoon om hoe notabene 3e generatie moslims zich gedragen.
Daar komt onze Paul Reuzenluller ook weer aanquote:Op donderdag 17 maart 2005 15:08 schreef Monidique het volgende:
[afbeelding]
Wilders zal inderdaad wakker liggen van Hilbrandquote:Bijvoorbeeld Hilbrand Nawijn is bezig met een partij
Een duidelijk gevalletje van wel de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.quote:Argentinië, bijvoorbeeld, was rond 1900 één van de rijkste landen ter wereld, maar stortte binnen twee decennia bijna volledig in. Dat mag Nederland niet overkomen. Daarom moet onze economie weer excelleren. Minder praten en meer ondernemen. Een gezonde middenklasse is voor een gezonde economie van levensbelang. De inkomenspositie van de middeninkomens in ons land verdient meer aandacht.
Om het Argentijnse scenario te voorkomen kom ik met een Plan voor een nieuwe Gouden Eeuw voor economische groei, met forse maatregelen op diverse terreinen:
Belastingverlaging, inclusief de alsmaar stijgende lokale lasten die meteen moeten worden bevroren en daarna jaarlijks moeten dalen.
Deze politiek van belastingverlaging dient uit te monden in een vlaktaks, die economische groei sterk zal stimuleren en om die reden zichzelf grotendeels financiert.
De hypotheekrenteaftrek blijft evenwel te allen tijde bestaan.
Deregulering. De bestaande regelgeving moet met zeker 50 procent worden beperkt. Voor iedere nieuwe regel dienen er eerst twee te worden afgeschaft. Om te beginnen kan het ministerie van Economische Zaken de deuren sluiten.
Investeringen in Research & Development, het stimuleren van innovatie, en de langere bescherming van patenten.
De afbouw van ‘Nederland subsidiestaat', want geld rondpompen is nutteloos en kostbaar. Laat de burger maar zelf bepalen aan welke goede doelen we geld geven.
Ontwikkelingshulp verdwijnt, behoudens noodhulp. Het huidige niveau van OS-hulp van 0,8% BBP (4 miljard euro per jaar structureel) wordt teruggebracht naar 0,1%, uitsluitend te gebruiken voor noodhulp. De functie van Minister van Ontwikkelingssamenwerking wordt opgeheven.
Om de ontwikkeling in arme landen te bevorderen worden internationale handelsbelemmeringen voor deze landen en hun producten afgeschaft.
Harde aanpak van fraude en corruptie, zeker ook bij de overheid.
Meer mensen aan het werk door het afschaffen van het minimumloon en versoepeling van het ontslagrecht.
Een ongenadige inkrimping van de overheid (inclusief een grondige herziening van het ambtenarenrecht): 50% minder ambtenaren.
Het poldermodel moet op de helling, zonder pardon, en dat betekent dus het einde van de praat- en overlegpaleizen als de SER en de Stichting van de Arbeid.
Het afschaffen van het algemeen verbindend verklaren van CAO's.
Maar tegelijkertijd fors meer geld voor verzorgingstehuizen.
Een hardere aanpak van fraude en oneigenlijk gebruik van de sociale zekerheid zodat meer solidariteit kan ontstaan met de echte kwetsbaren in onze samenleving.
Geen export van uitkeringen – van kinderbijslag tot WAO – buiten de EU.
Remigratie wordt krachtiger gestimuleerd.
Uitkeringsgerechtigden die niet volledig arbeidsongeschikt zijn moeten als tegenprestatie voor hun uitkering maatschappelijke taken verrichten (in de zorg, bij de plantsoenendienst, etc.) tot zij weer reguliere arbeid verrichten.
Beperking kinderbijslag tot de eerste twee kinderen.
Meer aandacht voor de inkomenspositie van de middengroepen.
Over vergunningen wordt door de overheid altijd binnen een vastgestelde redelijke termijn beschikt.
Hiermee ben ik het wel eens want onderhandelingen zouden niet mogen starten voordat Turkije Cyprus voor 100% erkendquote:De onderhandelingen zullen hard zijn, zo verzekerden ons de Europese regeringsleiders. Maar op de dag waarop het licht voor Turkije op groen werd gezet, ontkrachtten zij hun eigen woorden met een vaag compromis over de status van Cyprus.
Niet realistischquote:Binnen de islam en de moslimgemeenschap wordt de scheiding tussen kerk en staat niet volledig erkend. Het oprichten van islamitische scholen kan dan ook niet anders dan als een voorbode van separatie en achterstand worden gezien omdat deze scholen geen bijdrage leveren aan de ontwikkeling van Westerse burgerschapsdeugden. Artikel 23 van de Grondwet blijft bestaan maar islamitische scholen mogen niet worden opgericht. Ongelijke gevallen hoeven niet gelijk te worden behandeld
je brengt er alleen jezelf maar mee in diskrediet Mona.quote:Op donderdag 17 maart 2005 15:08 schreef Monidique het volgende:
[afbeelding]
Het precieze aantal weet ik niet uit mijn hoofd, maar hij had verhoudingsgewijs erg veel voorkeursstemmen, ondanks een redelijk lage plaats in de lijst. Hij zal dus toch een grote kring mensen hebben aangesproken.quote:Op donderdag 17 maart 2005 18:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik ben heel blij dat Wilders rept over de kiezers maar het feit is dat hij niet door de zelfde kiezers is verkozen en zijn positie in de 2e kamer slechts te danken heeft aan de VVD en aan niemand anders.
Ik vind dat niet eens charmant, doch hoogstnoodzakelijk. Ik zie ambtenaren als opvreters van belastinggeld, die voornamelijk bezig zijn hun eigen werk in stand te houden. Ze produceren niets anders dan blunder na blunder, waarna ze daar eindeloos over vergaderen, om vervolgens een studiegroep op te richten die weer naar oplossingen zoekt. Weg ermee, heel eenvoudig.quote:Ook vind het charmant dat hij denkt het ambtenarenapparaat met 50% in te krimpen en gelukkig staat er ook precies bij hoe hij dat voor elkaar denkt te krijgen.
Mensen die het kunnen weten beweren iets anders, een stagnerende economie, een oplopende werkloosheid, een verslechtering van de ruilvoet, een aandelenbeurs die zeer ondermaats presteert in vergelijking met de rest van de wereld, een oude dags voorziening die aan de lopende band wordt uitgehold, het geeft mij allemaal niet het idee dat het allemaal zo florissant gaat. Ik merk het zelf ook, ik lever dienstverlening die nogal conjunctuurgevoelig is, ik merk gewoon dat de clietèle erg voorzichtig wordt.quote:Verder is de financiele situatie van Nederland op dit moment niet belabberd en is het werkelijk onmogelijk om de belastingen flink te verlagen, hoe graag ik dat ook wil.
Ik zie dat wederinvoeren van de gulden meer als een prikkelaar, lijkt me sterk dat ie dat serieus zelf overweegt. Wel kun je je afvragen in hoeverre het nog wenselijk is om onze economie zo hecht te laten samenhangen met die van landen die er economisch gezien een heel andere moraal op na houden.quote:Ook ben ik het niet eens met het idee om de gulden weer in te voeren(is overigens wel een grappig en realistisch idee![]()
![]()
) en ben ik niet tegen toetreding van Turkije op termijn
Kijk zijn CV aub even na, hij heeft diverse functies op sociaal economisch terrein gehad, als ambtenaar en als fractiemedewerker en als fractielid. De man weet echt wel waar hij het over heeft. Maar door te stellen dat hij uit zijn nek kletst komt degene die dat stelt, hoopt ie tenminste zelf, uiterst briljant en slim over. Zwaktebod dus.quote:Een duidelijk gevalletje van wel de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.
Waarom? Omdat Wouter Bos het zegt? Of omdat een andere politicus dat zegt? Maar het wordt door jou meteen weer gekwalificeerd met populistisch. Overigens is de groep die echt last zou hebben van de afschaf van de hypotheekrente-aftrek de middengroep, de groep waar iedere politieke beweging zijn stemvee uit probeert te peuren. Het afschaffen van de HRA zoals dat zo graag door de PvdA wordt gepropageerd raakt vooral ook een groot stuk achterban van de PvdA. Maar dat wordt voor het gemak maar vergeten, het stemvee maakt toch wel weer een hokje rood hè. Totdat bij de verkiezingen Geert in één keer ten koste van de zittende partijen een hoop zetels haalt, dan huilt men tranen met tuiten. En kom nou niet met die peilingen aanzakken, die beweren eeuwig en altijd dat de PvdA wint.quote:Overigens kan de hypotheekrenteaftrek nooit blijven bestaan bij een flat-tax maar in de populistische zienswijze van ons Limburgse vriend kan dat wel
Zo'n flutkwestie over een paar kilometertjes van een eiland vind jij maatgevend? Ik denk dat er wel belangrijker dingen zijn, als evenwichtige verdeling van de macht bijvoorbeeld.quote:Hiermee ben ik het wel eens want onderhandelingen zouden niet mogen starten voordat Turkije Cyprus voor 100% erkend
Jouw mening, doch zeker geen feit.quote:Niet realistisch
Lees eerst maar eens wat ik schreef.quote:Het precieze aantal weet ik niet uit mijn hoofd, maar hij had verhoudingsgewijs erg veel voorkeursstemmen, ondanks een redelijk lage plaats in de lijst. Hij zal dus toch een grote kring mensen hebben aangesproken
Gevonden op www.lijstwilders.nl www.hollerethoriek.nl?quote:Ik vind dat niet eens charmant, doch hoogstnoodzakelijk. Ik zie ambtenaren als opvreters van belastinggeld, die voornamelijk bezig zijn hun eigen werk in stand te houden. Ze produceren niets anders dan blunder na blunder, waarna ze daar eindeloos over vergaderen, om vervolgens een studiegroep op te richten die weer naar oplossingen zoekt. Weg ermee, heel eenvoudig.
En wie zijn die mensen die het kunnen weten en waaruit blijkt precies dat Nederlandse bedrijven ondermaats presteren en dat de economie stagneert? Wilders is zoals gewoonlijk een paar jaar te laat.quote:Mensen die het kunnen weten beweren iets anders, een stagnerende economie, een oplopende werkloosheid, een verslechtering van de ruilvoet, een aandelenbeurs die zeer ondermaats presteert in vergelijking met de rest van de wereld, een oude dags voorziening die aan de lopende band wordt uitgehold, het geeft mij allemaal niet het idee dat het allemaal zo florissant gaat. Ik merk het zelf ook, ik lever dienstverlening die nogal conjunctuurgevoelig is, ik merk gewoon dat de clietèle erg voorzichtig wordt.
Omdat iedere randmongool weet dat HRA en een flat-tax niet naast elkaar kunnen bestaan.quote:Omdat Wouter Bos het zegt?
Ik vind het inderdaad maatgevend ja dat je een volwaardige lidstaat van een Unie waar je deel vanuit wil maken voor 100% erkend en je niet in staat van oorlog bent met de desbetreffende lidstaat.quote:Zo'n flutkwestie over een paar kilometertjes van een eiland vind jij maatgevend?
Is geen meninig maar een feitquote:Jouw mening, doch zeker geen feit.
Gek want ik zag in zijn CV vooral een loser die zijn school(uni) niet heeft afgemaaktquote:Kijk zijn CV aub even na, hij heeft diverse functies op sociaal economisch terrein gehad, als ambtenaar en als fractiemedewerker en als fractielid
Waar ik verder niet op in ga, mede omdat meneer meent persoonlijk te moeten worden, waarmee hij bij mij dus aan het verkeerde adres vertoeft. Hij gaat zijn moeder maar voor randmongool uitmaken, kijken of die deegrol op zijn harses lekker aankomt.quote:Op donderdag 17 maart 2005 20:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Volkomen hersenloos geschreeuw
Hier zit iets tegenstrijdigs in. Eerst zeg je dat ambtenaren opvreters van belastinggeld zijn. Vervolgens is het feit dat Wilders ambtenaar is geweest juist een pluspunt?quote:Op donderdag 17 maart 2005 19:02 schreef speedfreak1 het volgende:
Ik vind dat niet eens charmant, doch hoogstnoodzakelijk. Ik zie ambtenaren als opvreters van belastinggeld, die voornamelijk bezig zijn hun eigen werk in stand te houden. Ze produceren niets anders dan blunder na blunder, waarna ze daar eindeloos over vergaderen, om vervolgens een studiegroep op te richten die weer naar oplossingen zoekt. Weg ermee, heel eenvoudig.
[..]
Kijk zijn CV aub even na, hij heeft diverse functies op sociaal economisch terrein gehad, als ambtenaar en als fractiemedewerker en als fractielid. De man weet echt wel waar hij het over heeft. Maar door te stellen dat hij uit zijn nek kletst komt degene die dat stelt, hoopt ie tenminste zelf, uiterst briljant en slim over. Zwaktebod dus.
Was niks persoonlijks aan of je moet aangesproken voelen bij de term randmongoolquote:Waar ik verder niet op in ga, mede omdat meneer meent persoonlijk te moeten worden, waarmee hij bij mij dus aan het verkeerde adres vertoeft. Hij gaat zijn moeder maar voor randmongool uitmaken, kijken of die deegrol op zijn harses lekker aankomt.
Kortom, Wilders heeft nog nooit echt gewerkt, dat verklaart veel.quote:Op donderdag 17 maart 2005 21:01 schreef Wombcat het volgende:
Hier zit iets tegenstrijdigs in. Eerst zeg je dat ambtenaren opvreters van belastinggeld zijn. Vervolgens is het feit dat Wilders ambtenaar is geweest juist een pluspunt?
Ik vind dit vele malen helderder dan het gebraak wat een aantal gebruikers hier menen te moeten neerplempen. En een gefundeerde eigen visie geeft de auteur ook:quote:Wat wil Wilders?
Eindelijk het 1e document waarin de Groep Wilders aangeeft welke richting het uit zou moeten. Met mijn klassiek-liberale/libertarische bril heb ik het document een bestudeerd en de positieve en negatieve punten eens op een rijtje gezet. Het document zelf is te lezen en te downloaden op http://www.geertwilders.nl
Economie en sociaalbeleid
Positief:
Belastingverlaging, inclusief lokale lasten
Belastingverlaging dient uit te monden in een vlaktaks
Afschaffing ministerie van economische zaken
Deregulering, voor iedere nieuwe regel, er twee oude afschaffen.
Afbouwen van "Nederland subsidiestaat"
Enorme verlaging van de ontwikkelingshulp van 0.8% naar 0.1% van het BNP (alleen nog noodhulp).
Afschaffen internationale handelsbelemmeringen voor ontwikkelingslanden
Afschaffen van het minimumloon en versoepeling van het ontslagrecht.
Inkrimping van de overheid; 50% minder ambtenaren
Einde aan overlegpaleizen zoals SER, Stichting v.d. Arbeid.
Afschaffing algemeen verbindend verklaring CAO's.
Uitkeringsgerechtigden die niet volledig arbeidsongeschikt zijn, moeten voor hun geld aan het werk dmv het uitvoeren van maatschappelijk taken.
Beperking kinderbijslag tot twee kinderen
Negatief:
Geen afschaffing hypotheekrenteaftrek
Geen afschaffing huurwaardeforfait
Geen afschaffing huursubsidies
Geen concreet standpunt over de hoogte van de vlaktaks.
Geen afschaffing kinderbijslag.
Europa:
Positief:
Herziening internationale verdragen
Het verwerpen van de Europese grondwet
Voorstander van een status aparte voor Nederland binnen de EU.
NAFTA tot leven wekken
Voor een sterke munteenheid
Wilders: onze Thatcher? Einde aan absurde omvang van onze bijdrage aan de EU.
De EU dient 90% van haar taken af te schaffen.
Negatief:
Turkije erin, Nederland eruit. Wilders mist zijn kans om te zeggen dat Turkije meer dan welkom is als handelspartner, waardoor hij op dit punt een Turkije nee partij is.
Geen standpunten waarvoor de EU moet bestaan of waarom niet, dus de visie op Europa is zeer mager.
Antillen
Positief:
Einde aan het geld over de balk gooien principe.
Veiligheid
Positief:
Niet echt concrete voor ons zeer positieve punten.
Negatief:
Nederland politie staat?
Niets over het recht op zelfverdediging van lichaam en eigendom.
Oplossing veiligheidsproblemen legt Wilders voor 100% bij de overheid.
Onderwijs
Positief:
Het ministerie wordt afgeschaft.
Herstel van vertrouwen in docenten en ouders.
Negatief:
Einde aan vrijheid om een school op te richten.
Immigratie en integratie
Positief:
Einde aan de overheid als vertaalbureau.
Verder wisselende bekende punten van Wilders waarover wij van mening kunnen verschillen. Libertarisch zijn de punten ieder geval niet echt.
Negatief:
Afschaffing vrijheid op keuze huwelijkspartner voor alle Nederlanders.
Geen vrijheid voor Nederlands om op hun eigenkosten mensen op te vangen of te helpen.
Straatterreur
Geen positieve punten. Zijn standpunt dient bediscussieerd te worden.
Grondrechten
Positief:
Belangrijke laats vrijheid van meningsuiting. De vraag is of dit nu echt wel het belangrijkste grondrecht is...
Kiezers en gekozenen
Positief:
Bindende referenda (heeft in Zwitserland haar diensten bewezen)
Inkrimping provincies
Afschaffing 1e kamer.
Reductie aantal 2e kamerleden
Afschaffing van subsidies aan politieke partijen
Beperking en inkrimping op publieke omroep.
Afschaffen wachtgeldregelingen politici en bestuurders
Negatief:
Niet echt uitgesproken standpunten over democratie en ons kiesstelsel
Kortom
Positief:
Concurrerende economie
Kleinere overheid
Ik ben het niet in alles met de auteur eens, maar zie hierin nog eens onderstreept dat wilders gewoon goed bezig is.quote:Wilders zet met dit document duidelijk neer wat hij voor beweging hij wil gaan opzetten. Duidelijk is dat hij voornamelijk een conservatief programma heeft, waarin sprake is van herstelconservatisme.
Voor klassiek-liberalen en libertariërs lijkt Wilders met zijn economische punten hoog te gaan scoren. Van Kamerleden in de tweede kamer heeft hij mogelijk het meest liberale economische beleid.
Op Europees gebied doet Wilders het ook niet zo slecht, hij pleit immers voor een beperkte rol van de unie. Hij geeft echter niet aan wat die beperkte rol dan wel of niet zou moeten zijn. Op dit punt is dus nog veel onduidelijkheid. Daarnaast lijkt zijn Turkije standpunt wat eenvoudig. Hij nodigt dit land n.l. ook nog niet uit voor een vrijhandelsverdrag b.v. Duidelijk is dat hij ieder geval wil dat Nederlanders zelf beslissen over hoe vrij ze zijn of hoe onvrij in plaats van dit uit handen te geven aan andere Europese landen.
Op immigratiebeleid scoort Wilders bij libertariërs niet zo hoog. Persoonlijk ben tegen een gesubsidieerde immigratie, dus komt Wilders wel wat in de buurt door dit te beperken. Maar Wilders is ook tegen niet gesubsidieerde migratie. Daarmee is zijn standpunt rechts-conservatief.
Mijn conclusie is dus dat Wilders zijn beweging het verdient om gevolgd te worden vanwege de economische standpunten en de bepleite verkleining van de overheid. Veel punten dienen nog verdere uitwerking en het is dus afwachten of Wilders niet verwordt tot een "Nieuw Conservatief". Op persoonlijke vrijheden mag Wilders nog wel wat verbeteren. Al begrijp ik dat Wilders zijn eigen vrijheid ook ondoenlijk wordt beperkt door gewelddadige groeperingen die tegen de menselijkheid zijn.
Voor klassiek liberalen en libertariërs die uit Principe niet niet-stemmen biedt Wilders mogelijk wel een serieus alternatief voor de sociaal-liberale partij VVD. Het is echter afwachten of Wilders een beweging kan neer zetten waarin zowel conservatieven, liberalen en "hippie's of the right" zich zullen gaan thuis voelen.
Wat een ontzettend zwak geschreven verhaal. Zit vol met taalfouten, vergeten woorden en niet lopende zinnen.quote:Op donderdag 17 maart 2005 22:50 schreef speedfreak1 het volgende:
Zie: http://www.vrijspreker.nl/blog/?itemid=1972
En een gefundeerde eigen visie geeft de auteur ook:
Joost Eerdmans (LPF) en Marco Pastors (Leefbaar Rotterdam) zijn al namen die zijn genoemd en die zijn ideeen voor >95% steunen.quote:Op donderdag 17 maart 2005 15:54 schreef IntroV het volgende:
Verder denk ik dat hij de grootste moeite zal hebben een goede club op te richten. Hij is nu al een paar maanden bezig zonder dat er ook maar 1 naam (buiten hemzelf) de onafhankelijkheidsverklaring ondertekent. Verder verwacht ik dat hij nog wel concurrentie gaat krijgen van een of meer nieuwe partijen. Bijvoorbeeld Hilbrand Nawijn is bezig met een partij. Al deze partijtjes zullen om aandacht gaan schreeuwen, de een wat succesvoller dan de ander. Ik verwacht niet meer dan 5 zetels voor de groep Wilders bij de komende tweedekamerverkiezingen.
Goede reply.quote:Op donderdag 17 maart 2005 23:41 schreef Sidekick het volgende:
Joost Eerdmans (LPF) en Marco Pastors (Leefbaar Rotterdam) zijn al namen die zijn genoemd en die zijn ideeen voor >95% steunen.
Nawijn gaat overigens eerst alleen in Zoetermeer met de verkiezingen meedoen, dus dat wordt geen concurrent. 5 zetels is wel een aardige gok. Gezien de peilingen heeft hij dat potentieel (en nog veel hoger), en hij kan volgens mij met gemak de LPF-kiezers opslurpen. De LPF die valt voor de verkiezingen nog uiteen door het wegvallen van Eerdmans, Nawijn en mogelijke anderen. Ik denk dat Wilders wel het alleenrecht op het conservatief-libertarische segment zal hebben.
Je zegt het zelf al: die mensen ZIJN zielig. Het opleggen van de eigen mening als de enige waarheid is een typisch links trekje.....quote:Op donderdag 17 maart 2005 13:18 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik beargumenteer in ieder geval waarom die mensen dom en zielig zijn. Omdat ze geloven in een zeepbel. Populistisch geblaat om stemmen te winnen en de hond die bepaalt hoe ver hij zal komen. Eigenlijk is het best komisch gesteld met Nederland en elke partij doet er aan mij. Praten naar wat het domme klootjes volk wilt horen. Misschien moeten we een nieuw systeem in voeren, alleen stemrecht vanaf mavo niveau.
rechts kan daar ook wat van hoor.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 08:50 schreef en_agua het volgende:
[..]
Het opleggen van de eigen mening als de enige waarheid is een typisch links trekje.....
Nee, het op een hoop gooien van communisme en socialisme, dat komt intelligent over!quote:Op vrijdag 18 maart 2005 08:50 schreef en_agua het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al: die mensen ZIJN zielig. Het opleggen van de eigen mening als de enige waarheid is een typisch links trekje.....
Tevens het gebruik van de term "klootjesvolk" door een socialist geeft de ware landverradersmentaliteit aan. De lager opgeleide, autochtone nederlander laten vallen voor de knuffelturken en -marokkanen om de multikulmaatschappij in te voeren is de enige oorzaak van de in jouw ogen verwerpelijke steun voor mensen zoals Fortuijn en Wilders.
Immers zij verwoorden wél de gevoelens van de "man met de pet" (de groep de de PvdA groot gemaakt heeft met hun onvoorwaardelijke steun en inzet, maar aan de kant is gezet voor de nieuwe helden).
Het afdoen als klootjesvolk van deze groepis te walgelijk voor woorden. Maar ja iemand die het socialisme, waarvan inmiddels wel is bewezen dat het niet kán werken (rusland, voormalig oosblok) predikt is in mijn ogen niet verbonden met de dagelijkse realiteit.
Zet je rode bril eens af en kijk wat er echt speelt in de samenleving.
Jij noemt anders ook iedereen die het niet met jou eens is "landverraders".quote:Op vrijdag 18 maart 2005 08:50 schreef en_agua het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al: die mensen ZIJN zielig. Het opleggen van de eigen mening als de enige waarheid is een typisch links trekje.....
Tevens het gebruik van de term "klootjesvolk" door een socialist geeft de ware landverradersmentaliteit aan.
Inhoudelijk heb je er weinig op aan te merken zie ik dus gooien we het maar op de vorm.quote:Op donderdag 17 maart 2005 23:14 schreef IntroV het volgende:
[..]
Wat een ontzettend zwak geschreven verhaal. Zit vol met taalfouten, vergeten woorden en niet lopende zinnen.
Natuurlijk... wel eens bedacht waar de afkorting CCCP/USSR voor staat?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 12:32 schreef djenneke het volgende:
[..]
Nee, het op een hoop gooien van communisme en socialisme, dat komt intelligent over!
Het verschil is dat ik mijn mening geef en geen dogma opleg dor een kwalificatie als waarheid te presenteren door het gebruik van het woord "zijn"quote:Op vrijdag 18 maart 2005 12:40 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Jij noemt anders ook iedereen die het niet met jou eens is "landverraders".
Het geld is het probleem niet in de zorg hoor.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 08:38 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Belastingverlaging? laten ze eerst maar eens iets aan de kwaliteit van de zorg gaan doen. Belastingverlaing klinkt leuk, iedereen wil meer geld overhouden ik ook, maar het moet wel realistisch blijven. Uiteraard is het heel makkelijk om populistisch te gaan roepen dat de belasting omlaag moet.
Zoals jouw prietpraat hierboven dus?quote:Kortom populistich geneuzel.
Straks ga je nog vertellen dat Jan Marijnissen het nationaal-socialisme aanhangt omdat het woord "socialisme" er in voor komt.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 12:53 schreef en_agua het volgende:
[..]
Natuurlijk... wel eens bedacht waar de afkorting CCCP/USSR voor staat?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |