abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 maart 2005 @ 02:19:44 #201
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_25558152
Ik begrijp niet dat mensen hun afstandsbediening niet gebruiken als er een sprake is van vervelend geslijm of grote kans daar op.

Of je gaat terwijl Ferry Mingelen een schouderklopje uitdeelt aan Wouter Bos even een kopje zetten.

Als dan Erwin Kroll vertelt over de aankomst van de lente zit je alweer lekker op de bank.

Ull de llebre.
Fynproewers waardeer die ouer Tempranillo-wyne wat in eikevate bewaar word.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 02:23:31 #202
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_25558184
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 02:19 schreef bofneger het volgende:
Ik begrijp niet dat mensen hun afstandsbediening niet gebruiken als er een sprake is van vervelend geslijm of grote kans daar op.

Of je gaat terwijl Ferry Mingelen een schouderklopje uitdeelt aan Wouter Bos even een kopje zetten.

Als dan Erwin Kroll vertelt over de aankomst van de lente zit je alweer lekker op de bank.
Het punt is belastinggeld en de afgedwongen monopoliepositie.
pi_25558200
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 02:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het punt is belastinggeld en de afgedwongen monopoliepositie.
Dat dus.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 18 maart 2005 @ 02:35:10 #204
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25558234
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 02:19 schreef bofneger het volgende:

Een schouderklopje op mijn kosten wel te verstaan.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 02:38:02 #205
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25558244
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 02:08 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Belangrijkste probleem bij een eventuele afschaffing is vrij simpel. De meeste mensen zien graag bagger op hun scherm, en dus zal met het verdwijnen van de publieke omroep het laatste beetje overgebleven kwaliteitstelevisie de nek om gedraaid worden. En er is ook geen markt voor, dus is dat definitief.
"Kwaliteits-televisie" kan ook op commerciele basis aangeboden worden. Mooi voorbeeld is de Vpro-proeftuin nederland 4 ( www.nederland4.nl ) waarin o.a een documentaire en geschiedenis-net worden aangeboden. Documentaires,kunst, opinie enz, enz, kunnen (bewezen) ook prima door de commercielen aangeboden worden.
quote:
Maar goed, als liberaal blijf ik natuurlijk van mening dat bagger niet objectief vast te stellen is, en dat je met subsidies als de huidige de markt verstoort.
Op welke subsidies doel je ?
  vrijdag 18 maart 2005 @ 02:38:30 #206
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_25558246
Overigens zou ik ook niet graag zien dat er hier een soort van FOX-news komt, dat lijkt me ook vrij horror.
pi_25558263
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 02:38 schreef op_dreef het volgende:

[..]

"Kwaliteits-televisie" kan ook op commerciele basis aangeboden worden. Mooi voorbeeld: nederland 4 (www.nederland4.nl) waarin o.a een documentaire en geschiedenis-net worden aangeboden. Documentaires,kunst, opinie enz, enz, kunnen (bewezen) ook prima door de commercielen aangeboden worden.
Het kan wel aangeboden worden, maar ik denk niet dat het rendabel is, en volgens mij zal zo'n inititatief ook weinig uithalen. 'Nederland vier' ken ik niet, maar ik zal eens op de link klikken.

Als 'kwaliteits-t.v.' commercieel interessant zou zijn geweest, had er al lang een breder aanbod geweest dan een klein gedeelte van de publieke omroep.
quote:
Op welke subsidies doel je ?
De financiering van publieke omroep met belastinggeld.

Zeker nu er steeds meer reclame ('Ster', zo je wilt) uitgezonden wordt op de publieke omroep is w.m.b. te tijd rijp voor privatisering of wat dan ook. Zoiets is onacceptabel; het is publiek of commercieel, wat er nu op 1, 2 en 3 zit is wat dat betreft een halfzacht zooitje.

Zie ook de discussie over vermeende objectiviteit, en het streven daarnaar, in dit topic. Waartoe dient de publieke omroep? Zolang dat niet volledig helder is, is er een probleem.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 02:48:48 #208
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25558290
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 02:43 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het kan wel aangeboden worden, maar ik denk niet dat het rendabel is, en volgens mij zal zo'n inititatief ook weinig uithalen. 'Nederland vier' ken ik niet, maar ik zal eens op de link klikken.

Als 'kwaliteits-t.v.' commercieel interessant zou zijn geweest, had er al lang een breder aanbod geweest dan een klein gedeelte van de publieke omroep.
Nederland 4 is juist in het leven geroepen omdat in andere landen al lang is gebleken dat "kwaliteits-televisie" commercieel kan.
quote:
Zeker nu er steeds meer reclame ('Ster', zo je wilt) uitgezonden wordt op de publieke omroep is w.m.b. te tijd rijp voor privatisering of wat dan ook. Zoiets is onacceptabel; het is publiek of commercieel, wat er nu op 1, 2 en 3 zit is wat dat betreft een halfzacht zooitje.
Daar kan ik me wel in vinden.
quote:
Zie ook de discussie over vermeende objectiviteit, en het streven daarnaar, in dit topic. Waartoe dient de publieke omroep? Zolang dat niet volledig helder is, is er een probleem.
De publieke omroep heeft als grondslag het informeren van burgers. Later zijn daar zaken als amusement, cultuur en andere zaken bijgekomen die prima door de commercielen kunnen worden overgenomen.

Overigens, het is absoluut geen plotselinge "klucht" dat de publieke omroep links is. Hier is al zo ontzettend veel over gepubliceert en geschreven.....
pi_25558350
De staatsomroep is inderdaad nog geen steek veranderd. Maar dat maakt niet zoveel uit denk ik. Hoe harder ze proberen recht te praten wat krom is, hoe achterdochtiger en cynischer mensen worden. Waardoor ze dus uiteindelijk het tegenovergestelde zullen bereiken. Wat mij betreft kan de overheidskraan overigens dicht voor deze zoveelste vorm van opgedrongen winkelnering. Niemand zit te wachten op de mening van zo'n achterbakse journalist(e) die denkt belangrijk te zijn omdat hij/zij met belangrijke mensen om gaat. Behalve uiteraard de naïeve zielen die alles maar voor zoete koek nemen en het liefst zelf zo min mogelijk nadenken.
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
pi_25558790
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 01:58 schreef Lithion het volgende:
Een aanvulling op de lange lijst die Kaalhei al postte is recentelijk het item over het PvdA-congres waarbij de speech van Bos welhaast integraal uitgezonden werd. Zeer ergerlijk was dat.
blijkbaar vonden ze dat men de PvdA niet kon negeren daar die partij zo hoog nu in de peilingen staat...
pi_25558806
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 07:47 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

blijkbaar vonden ze dat men de PvdA niet kon negeren daar die partij zo hoog nu in de peilingen staat...
Ja, dat staat de PvdA daar altijd. Is meer hoop dan wijsheid heb ik de indruk.
pi_25559453
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 01:58 schreef Lithion het volgende:
Een aanvulling op de lange lijst die Kaalhei al postte is recentelijk het item over het PvdA-congres waarbij de speech van Bos welhaast integraal uitgezonden werd. Zeer ergerlijk was dat.
Net als het vrijwel integraafl uitzenden van het voorlezen van de brief van Hirsi Ali door Van Aartsen op het VVD-congres bedoel. Zeer ergelijk was dat.

Het is maar welke bril je op hebt.
pi_25559465
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 01:29 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

*PROEST*
Heb je het NOS-Journaal al eens gezien? Of wacht, daar gaat het topic bijna over .
Geen argumenten dus. Jammer.
pi_25559575
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Net als het vrijwel integraafl uitzenden van het voorlezen van de brief van Hirsi Ali door Van Aartsen op het VVD-congres bedoel. Zeer ergelijk was dat.
Die brief was nieuws, had verder weinig met het congres te maken. Maar nu we het toch over congressen en NOVA hebben:

Tijdje terug, congres van de PvdA. Al dagen van te voren begint het met voorbeschouwingen. Op de dag zelf grote reportages, PvdA'ers in de studio en Wouter Bos bij de microfoon.

Vervolgens een congres van het CDA (grootste partij in NL). Wat doet NOVA? Die volgen het CDA congres samen met een PvdA'er die zogenaamd door de PvdA is ingezet als 'spion'. Meteen na elk stukje toespraak van een CDA'er wordt de camera naar de 'PvdA spion' gedraaid om te vragen wat hij er van vindt en of het wat voor de PvdA is.

NOVA is na 2Vandaag en alles wat de NPS uitzendt het meest linkse programma van de publieke omroep
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_25559612
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:19 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Die brief was nieuws, had verder weinig met het congres te maken. Maar nu we het toch over congressen en NOVA hebben:

Tijdje terug, congres van de PvdA. Al dagen van te voren begint het met voorbeschouwingen. Op de dag zelf grote reportages, PvdA'ers in de studio en Wouter Bos bij de microfoon.

Vervolgens een congres van het CDA (grootste partij in NL). Wat doet NOVA? Die volgen het CDA congres samen met een PvdA'er die zogenaamd door de PvdA is ingezet als 'spion'. Meteen na elk stukje toespraak van een CDA'er wordt de camera naar de 'PvdA spion' gedraaid om te vragen wat hij er van vindt en of het wat voor de PvdA is.

NOVA is na 2Vandaag en alles wat de NPS uitzendt het meest linkse programma van de publieke omroep
2vandag is ook links?

De Tros en de AVRO? En eerst de EO

Zembla was ook zo links gisteravond Tikorev, al die stomme linkse militairen, je zag weer groen en geel zeker?
pi_25559875
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:22 schreef SCH het volgende:

[..]

2vandag is ook links?
Absoluut. Zeer eenzijdige reportages over het klimaat waarna vervolgens ook nog eens alleen Samson van de PvdA in de studio zit om te reageren. Schandalig suggestieve reportages over economische vluchtelingen die uitgezet gaan worden waarna alleen Marijke Vos in de studio zit om te reageren. Na elke bezuiniging wordt er weer een grote zielepietjesparade opgevoerd met alleen maar tegenstanders. Na de moord op Van Gogh grote items over een islamitische school die in brand gestoken is terwijl een christelijke school die tot de grond toe is afgefikt nul komma nul aandacht krijgt. Reportages over het uitzetbeleid waarin de commentaarstem het na twee minuten al heeft over de "waanzin van het uitzetbeleid". Items over Wilders waar de opzet duidelijk is, wij zullen wel even laten zien waarom Wilders niets is voor onze kijkertjes, enz, enz, enz.

2Vandaag is van de reguliere programma's het meest linkse programma dat op de Nederlandse televisie te zien is.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_25559889
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:39 schreef Tikorev het volgende:

2Vandaag is van de reguliere programma's het meest linkse programma dat op de Nederlandse televisie te zien is.
En dat van jouw belastinggeld, en nog wel door rechtse omroepen. Het is me wat.
pi_25560076
Zolang het maar in mijn straatje past, maakt het mij niet uit of het communisten of fascisten zijn.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 10:13:12 #219
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_25560441
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 00:45 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Zelfkennis is niet bepaald je 'core-business', niet lieverd?
Au contraire, mijn beste.

Alleen snap ik niet waar je het in deze context vandaan haalt.

Of is iedereen die je wijst op de krakkemikkigheid van je enquêtevaardigheden automatisch zuur

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 10:16:25 #220
136 V.
pi_25560493
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 02:48 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Nederland 4 is juist in het leven geroepen omdat in andere landen al lang is gebleken dat "kwaliteits-televisie" commercieel kan.
Kwaliteit en commercialiteit sluiten elkaar niet per definitie uit, net zomin als alles wat publiek is automatisch erg goed is.

Maar ik gruwel van het idee van alleen commerciële televisie. Dat zou toch echt heel wat goeie programma's de nek omdraaien.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_25560692
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:40 schreef SCH het volgende:

[..]

En dat van jouw belastinggeld en nog wel door rechtse omroepen.
AVRO een rechtse omroep?
  vrijdag 18 maart 2005 @ 10:29:06 #222
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_25560733
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:08 schreef SCH het volgende:
.

Dat kwam in lengte niet eens in de buurt.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 10:31:38 #223
136 V.
pi_25560776
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 10:27 schreef Tikorev het volgende:

[..]

AVRO een rechtse omroep?
Niet links, in ieder geval.

Wat is jouw definitie van rechts? Of liever... waar begint volgens jou 'links'? Ter rechter zijde van Nieuw Rechts, ofzo?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_25560878
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 10:31 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ter rechter zijde van Nieuw Rechts, ofzo?
Ja zuurpruim, troll maar vrolijk verder....alleen...
  vrijdag 18 maart 2005 @ 10:38:24 #225
116987 Mea_Culpa
Het spijt me, vergeef me
pi_25560911
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 10:16 schreef Verbal het volgende:

[..]

Kwaliteit en commercialiteit sluiten elkaar niet per definitie uit, net zomin als alles wat publiek is automatisch erg goed is.

Maar ik gruwel van het idee van alleen commerciële televisie. Dat zou toch echt heel wat goeie programma's de nek omdraaien.

V.
Nou, de enige programmas die ik tegenwoordig het aankijken nog waard vind zijn op discovery of national geographic en zeker niet op NL 1, 2 of 3.
Zelfde wat betreft het nieuws: RTL nieuws is nog wel te pruimen, NOS en programma's als Nova en Netwerk kijk ik al amper meer. Dan liever Britse, Amerikaanse en Duitse nieuwsprogramma's en sites bezoeken, want van de publieke hoef je het niet te hebben in NL
Het spijt me, vergeef me, anders kan ik het niet zeggen, er valt nog zoveel uit te leggen, dus doe ik het maar zo.
pi_25560988
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 10:27 schreef Tikorev het volgende:

[..]

AVRO een rechtse omroep?
Ja. VVD, D66.
pi_25561011
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 10:29 schreef Lithion het volgende:

[..]

.

Dat kwam in lengte niet eens in de buurt.
Goh zeg. Wat vervelend voor je. Ik vond het toch een heel rechts item. Gatverdamme.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 10:52:16 #228
136 V.
pi_25561170
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 10:38 schreef Mea_Culpa het volgende:

[..]

Nou, de enige programmas die ik tegenwoordig het aankijken nog waard vind zijn op discovery of national geographic en zeker niet op NL 1, 2 of 3.
Ja, en da's dus ook een kwestie van smaak. Er zijn mensen die zweren bij publiek, er zijn mensen die zweren bij commercieel. En er zijn mensen die van allebei het beste willen, waaronder ik.

Ik ben van mening dat er bij de publieken voor elk wat wils te vinden is, maar als je dat niet wilt, ook goed.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_25561215
Krijg bij dit topic wel het idee dat we in dit land weer hard op weg gaan naar de verzuilde maatschappij zoals in de jaren 50. Als de publieke omroepen slim zijn springen ze daar op in door elke omroep weer zijn eigen avond(en) te geven. Mag je natuurlijk als Vara lid niet meer naar die verderfelijk liberalen van de Avro kijken of luisteren.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 10:57:36 #230
136 V.
pi_25561270
Ik heb juist het idee dat het beeld dat men heeft er één van verzuiling is, terwijl dat in werkelijkheid toch een stuk minder is. Voor mensen met een christelijke achtergrond zijn er programma's op NCRV en EO, maar beide omroepen maken ook programma's die voor niet-christenen goed te pruimen zijn. Ik ben lid van BNN, maar kijk er nooit naar, lees de Veronica-gids maar kijk nooit naar Veronica.

Volgens mij kan het allemaal, en daar lijkt mij weinig mis mee.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 11:04:56 #231
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_25561408
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 23:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Helemaal mee eens weer. Ik ben dus om deze reden gestopt met mijn opleiding Journalistiek. Toen ik daaraan begon dacht ik met mn naieve hoofd nog dat journalistiek subjectief was. Dom dom dom. Toen ik er ook nog eens achter kwam dat dat over het algemeen linkse objectiviteit was ben ik maar gestopt. Ik zat toch nog maar in mn eerste jaar en had amper genoeg punten.
juist daarom had JIJ moeten blijven. Om tegenwicht te beiden aan die linkse media.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
pi_25561415
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 10:57 schreef Verbal het volgende:
Ik heb juist het idee dat het beeld dat men heeft er één van verzuiling is, terwijl dat in werkelijkheid toch een stuk minder is. Voor mensen met een christelijke achtergrond zijn er programma's op NCRV en EO, maar beide omroepen maken ook programma's die voor niet-christenen goed te pruimen zijn. Ik ben lid van BNN, maar kijk er nooit naar, lees de Veronica-gids maar kijk nooit naar Veronica.

Volgens mij kan het allemaal, en daar lijkt mij weinig mis mee.

V.
Dat kan ook allemaal. Gelukkig

Ook bij enkele omroepen te weten KRO en Vara krijg ik het idee dat zij weer richting de verzuiling gaan. Bij de KRO komt dat door hun laatste campagne van de 10 geboden en bij de Vara door hun programma's.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 11:07:57 #233
106056 Landmass
pi_25561458
Ferry van Mingelen is eerder Gristelijk dan links. Hij heeft het dan ook niet zo op Wouter Bos.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  vrijdag 18 maart 2005 @ 11:11:49 #234
106056 Landmass
pi_25561532
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou vertel mij dan maar eens wanneer de linkse partijen met zijn allen meer dan 75 zeteles hadden. (en links is pvda, groen links, sp , dan mag je wat mij betreft ook nog d66 meerekenen, en de christenunie ook nog)
CDA is links
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
  vrijdag 18 maart 2005 @ 11:22:06 #235
136 V.
pi_25561773
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:11 schreef Landmass het volgende:

[..]

CDA is links
Okee. Bedankt voor de info.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_25561984
hoeveel "rechtse" partijen zijn er dan?

Van CU ben ik ook al gewend dat deze ingedeeld wordt bij links of rechts wat het beste uitkomt in de discussie.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 11:38:49 #237
99433 Tup
Tupperwaar
pi_25562128
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 10:38 schreef Mea_Culpa het volgende:
Nou, de enige programmas die ik tegenwoordig het aankijken nog waard vind zijn op discovery of national geographic
Die weten in ieder geval op objectieve wijze te verhalen over principes zoals "survival of the fittest", een waarheid als een koe .

Ik zit te wachten op iemand die even het grapje "(s)links" kan maken..
Wasserwunderland
pi_25562756
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:32 schreef Chewie het volgende:
hoeveel "rechtse" partijen zijn er dan?

Van CU ben ik ook al gewend dat deze ingedeeld wordt bij links of rechts wat het beste uitkomt in de discussie.
Het hele probleem van deze links-rechts discussie is dat heel veel parijen niet echt meer in te delen zijn in links of rechts. Het CDA ziet zichzelf liever niet op die schaal gemeten en ook D66 heeft aangegeven eerder liberaal te zijn dan links of rechts. Bovendien zijn sommige standpunten van bijvoorbeeld de VVD links te noemen:
quote:
Van de huidige partijen worden SP, GroenLinks, PvdA als 'links' beschouwd. Overigens vindt een partij als de SP dat de PvdA niet tot links behoord. Voor D66 is die aanduiding eveneens minder zeker; die partij wordt meer als 'centrum-links' gezien.

Een partijen als de SGP kan zonder veel discussie tot rechts worden gerekend. Bij partijen als de VVD en het CDA ligt dat anders. Gelet op de standpunten ten aanzien van inkomens, overheidsingrijpen en gezagshandhaving zouden VVD en CDA bij rechts ingedeeld kunnen worden. Op het gebied van ethische vraagstukken (abortus, euthanasie) geldt de VVD echter eerder als 'links'.

Ook een partij als de ChristenUnie past niet zo eenvoudig in het 'links-rechts'-schema. Die partij is voorstander van een krachtig milieubeleid en is ook op sociaal gebied enigszins als 'links' te beschouwen. Ten aanzien van vraagstukken als 'gezag' en 'normen en waarden' is de partij echter weer meer 'rechts' te noemen.

Nieuwe partijen als 'Lijst Pim Fortuyn' laten zich nog moeilijk indelen, al lijken met name standpunten van LPF over asielzoekers, sociale zekerheid en gezag te wijzen op een 'rechtsere' koers.
http://www.parlement.com/9291000/modulesf/g61o6303

Ik denk dat de discussie daarom beter zou kunen gaan over de vraag: zijn de programma's objectief? En wat moet er veranderen om die objectiviteit beter na te streven?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  vrijdag 18 maart 2005 @ 12:41:34 #239
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25563657
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 01:00 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Om te beginnen zou je je kunnen beperken tot feiten. Maar het is idd lastig, maar dat wil niet zeggen dat je er niet naar moet streven als zijnde staatsomroep.
Zelfs alleen met feiten kan je behoorlijke subjectieve journalistiek bedrijven. Het blijft altijd een afweging van welke feiten je presenteerd en hoeveel aandacht je die feiten geeft, gezien ook de voorbeelden in dit topic. De vergelijking tussen Fortuyn en Janmaat mbt de discriminatiewetgeving was een feit, maar iedereen is het er wel over eens dat het idd niet objectieve journalistiek was. En zo heb je nog wel enkele goede voorbeelden van tenenkrommende televisie, maar soms slaat die kritiek wat door en krijg je taferelen waar een reportage over de miljarden-fraude bij Parlamat als anti-bedrijfsleven en dus links wordt gezien. Er is ook subjectiviteit bij de de kijker. SCH heeft volledig gelijk met zijn post:
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 00:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat beweer ik al de hele Fokkiaanse tijd maar dan wordt er vaak nogal cynisch op gereageerd. Objectieve journalistiek bestaat niet omdat objectieve mensen niet bestaan. Er worden altijd keuzes gemaakt en die vallen altijd op een bepaalde manier uit te leggen. Het streven naar kwalitatieve en informatieve en gedegen journalistieke programma's is wel heel belangrijjk waarbij zoveel mogelijk getracht moet worden objectief te zijn.

Dat is ook het manco van dat onderzoek. Aandacht voor het mileu of de palestijnen wordt meteen als links beschouwd. Sommige opmerkingen worden in een links kader getrokken. Ik vind heel veel onderwerpen vaak heel rechts, zoals een overdreven aandacht voor het bedrijfsleven en de economie, maar het zou onzinnig zijn om te zeggen dat dat het journaal links maakt.

Wat vaak vergeten wordt is dat de kijker allesbehalve objectief is en alles vanuiit zijn eigen perspectief bekijkt.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 18 maart 2005 @ 12:58:55 #240
116987 Mea_Culpa
Het spijt me, vergeef me
pi_25564076
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:38 schreef Tup het volgende:

[..]

Die weten in ieder geval op objectieve wijze te verhalen over principes zoals "survival of the fittest", een waarheid als een koe .
Oh god. Ja, we moeten alle zwakkelingen vooral knuffelen en alle sterken straffen, daar kom je als samenleving echt veel verder mee.
Het spijt me, vergeef me, anders kan ik het niet zeggen, er valt nog zoveel uit te leggen, dus doe ik het maar zo.
pi_25696440
Ik moet het toegeven. Vanavond heb ik niet het gevoel dat NOVA erg partijdig is. Kritische vragen en opmerkingen van zowel Paul Witteman als Ferry Mingelen aan leden van de PvdA.
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
pi_25701294
Ik moet ook wel zeggen, dat de paar voorbeelden (zeker gelet op het aantal uitzendingen per jaar) wel heel erg klein zijn.

Een beetje zout op slakken idee, als ik zo wil bewijzen dat het rechtse programma´s zijn, kan ik ook wel voorbeelden tevoorschijn toveren.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_25701828
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 23:02 schreef R_ON het volgende:
Ik moet het toegeven. Vanavond heb ik niet het gevoel dat NOVA erg partijdig is. Kritische vragen en opmerkingen van zowel Paul Witteman als Ferry Mingelen aan leden van de PvdA.
Inderdaad. Witteman liet Van MIerlo gewoon leeglopen en legde Noten het vuur na aan de schenen.

Journalisten zijn altijd erg kritisch over de PvdA, en terecht trouwens. Maar in dit geval laten ze wel wat dingen liggen. De rol van het CDA bijvoorbeeld die in eerste termijn twee keer tegenstemde en dus het zelfde deed als ze nu de PvdA verwijten.
  donderdag 24 maart 2005 @ 09:54:15 #244
95608 Speth
Rorschach
pi_25701840
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 10:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja. VVD, D66.
Ehm... Zendt de Avro dan nog iets anders uit dan Closeup en wat spelletjes?

Wat een vervelende, hersenloze links-rechts discussie weer trouwens...
pi_25702121
Avro & D66? Niet bij mij! Eerder VPRO...
  donderdag 24 maart 2005 @ 10:29:08 #246
49894 POLL
Pathetisch
pi_25702291
Witteman was gisteren VERRE van objectief. Hij wringde zich in welhaast elke bocht om ook maar iets negatiefs over de PvdA te zeggen. Nooten bleef gelukkig fier overeind!
The Black Knight always triumphs!
pi_25712314
Gisteren toch weer een nieuw dieptepunt bereikt. Niet bij NOVA, maar bij Papaul. Drie kwartier lang, het hele programma gericht op het belachelijk maken van Geert Wilders. Moet op zich natuurlijk kunnen, maar laat het nou volstrekt onmogelijk zijn dat op de publieke omroep zo'n programma uitgezonden zou worden waar bijvoorbeeld het hele programma lang Jan Marijnissen bespot en onderuit werd gehaald...
  vrijdag 25 maart 2005 @ 00:19:17 #248
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25721750
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 07:50 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ja, dat staat de PvdA daar altijd. Is meer hoop dan wijsheid heb ik de indruk.
Het is vooral voldoende zendtijd voor de eigen boodschap. In Amsterdam zien we dat bijzonder goed bij AT5.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_25721895
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 18:09 schreef Tikorev het volgende:
Gisteren toch weer een nieuw dieptepunt bereikt. Niet bij NOVA, maar bij Papaul. Drie kwartier lang, het hele programma gericht op het belachelijk maken van Geert Wilders. Moet op zich natuurlijk kunnen, maar laat het nou volstrekt onmogelijk zijn dat op de publieke omroep zo'n programma uitgezonden zou worden waar bijvoorbeeld het hele programma lang Jan Marijnissen bespot en onderuit werd gehaald...
BRILJANTE UITZENDING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dat je er niet om kan lachen, tekent je wel. Wilders werd drie kwartier lang bejubeld, het volkslied werd gezongen, wat wil je nog meer?
  vrijdag 25 maart 2005 @ 00:29:01 #250
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_25721922
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 18:09 schreef Tikorev het volgende:
Precies, daarvoor moet je dan weer bij Yorin zijn, waar Jan M te gast was bij Jensen. Alhoewel Jensen natuurlijk bij lange na niet een politiek gewicht in de schaal legt om tegen Jan M. op te kunnen. Daarom bleef het jammer genoeg bij wat speldeprikken over de ideeën uit de jaren '30 van Jan M, zoals Jensen ze noemde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')