abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 maart 2005 @ 02:19:44 #201
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_25558152
Ik begrijp niet dat mensen hun afstandsbediening niet gebruiken als er een sprake is van vervelend geslijm of grote kans daar op.

Of je gaat terwijl Ferry Mingelen een schouderklopje uitdeelt aan Wouter Bos even een kopje zetten.

Als dan Erwin Kroll vertelt over de aankomst van de lente zit je alweer lekker op de bank.

Ull de llebre.
Fynproewers waardeer die ouer Tempranillo-wyne wat in eikevate bewaar word.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 02:23:31 #202
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_25558184
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 02:19 schreef bofneger het volgende:
Ik begrijp niet dat mensen hun afstandsbediening niet gebruiken als er een sprake is van vervelend geslijm of grote kans daar op.

Of je gaat terwijl Ferry Mingelen een schouderklopje uitdeelt aan Wouter Bos even een kopje zetten.

Als dan Erwin Kroll vertelt over de aankomst van de lente zit je alweer lekker op de bank.
Het punt is belastinggeld en de afgedwongen monopoliepositie.
pi_25558200
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 02:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het punt is belastinggeld en de afgedwongen monopoliepositie.
Dat dus.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 18 maart 2005 @ 02:35:10 #204
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25558234
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 02:19 schreef bofneger het volgende:

Een schouderklopje op mijn kosten wel te verstaan.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 02:38:02 #205
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25558244
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 02:08 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Belangrijkste probleem bij een eventuele afschaffing is vrij simpel. De meeste mensen zien graag bagger op hun scherm, en dus zal met het verdwijnen van de publieke omroep het laatste beetje overgebleven kwaliteitstelevisie de nek om gedraaid worden. En er is ook geen markt voor, dus is dat definitief.
"Kwaliteits-televisie" kan ook op commerciele basis aangeboden worden. Mooi voorbeeld is de Vpro-proeftuin nederland 4 ( www.nederland4.nl ) waarin o.a een documentaire en geschiedenis-net worden aangeboden. Documentaires,kunst, opinie enz, enz, kunnen (bewezen) ook prima door de commercielen aangeboden worden.
quote:
Maar goed, als liberaal blijf ik natuurlijk van mening dat bagger niet objectief vast te stellen is, en dat je met subsidies als de huidige de markt verstoort.
Op welke subsidies doel je ?
  vrijdag 18 maart 2005 @ 02:38:30 #206
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_25558246
Overigens zou ik ook niet graag zien dat er hier een soort van FOX-news komt, dat lijkt me ook vrij horror.
pi_25558263
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 02:38 schreef op_dreef het volgende:

[..]

"Kwaliteits-televisie" kan ook op commerciele basis aangeboden worden. Mooi voorbeeld: nederland 4 (www.nederland4.nl) waarin o.a een documentaire en geschiedenis-net worden aangeboden. Documentaires,kunst, opinie enz, enz, kunnen (bewezen) ook prima door de commercielen aangeboden worden.
Het kan wel aangeboden worden, maar ik denk niet dat het rendabel is, en volgens mij zal zo'n inititatief ook weinig uithalen. 'Nederland vier' ken ik niet, maar ik zal eens op de link klikken.

Als 'kwaliteits-t.v.' commercieel interessant zou zijn geweest, had er al lang een breder aanbod geweest dan een klein gedeelte van de publieke omroep.
quote:
Op welke subsidies doel je ?
De financiering van publieke omroep met belastinggeld.

Zeker nu er steeds meer reclame ('Ster', zo je wilt) uitgezonden wordt op de publieke omroep is w.m.b. te tijd rijp voor privatisering of wat dan ook. Zoiets is onacceptabel; het is publiek of commercieel, wat er nu op 1, 2 en 3 zit is wat dat betreft een halfzacht zooitje.

Zie ook de discussie over vermeende objectiviteit, en het streven daarnaar, in dit topic. Waartoe dient de publieke omroep? Zolang dat niet volledig helder is, is er een probleem.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 02:48:48 #208
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25558290
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 02:43 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het kan wel aangeboden worden, maar ik denk niet dat het rendabel is, en volgens mij zal zo'n inititatief ook weinig uithalen. 'Nederland vier' ken ik niet, maar ik zal eens op de link klikken.

Als 'kwaliteits-t.v.' commercieel interessant zou zijn geweest, had er al lang een breder aanbod geweest dan een klein gedeelte van de publieke omroep.
Nederland 4 is juist in het leven geroepen omdat in andere landen al lang is gebleken dat "kwaliteits-televisie" commercieel kan.
quote:
Zeker nu er steeds meer reclame ('Ster', zo je wilt) uitgezonden wordt op de publieke omroep is w.m.b. te tijd rijp voor privatisering of wat dan ook. Zoiets is onacceptabel; het is publiek of commercieel, wat er nu op 1, 2 en 3 zit is wat dat betreft een halfzacht zooitje.
Daar kan ik me wel in vinden.
quote:
Zie ook de discussie over vermeende objectiviteit, en het streven daarnaar, in dit topic. Waartoe dient de publieke omroep? Zolang dat niet volledig helder is, is er een probleem.
De publieke omroep heeft als grondslag het informeren van burgers. Later zijn daar zaken als amusement, cultuur en andere zaken bijgekomen die prima door de commercielen kunnen worden overgenomen.

Overigens, het is absoluut geen plotselinge "klucht" dat de publieke omroep links is. Hier is al zo ontzettend veel over gepubliceert en geschreven.....
pi_25558350
De staatsomroep is inderdaad nog geen steek veranderd. Maar dat maakt niet zoveel uit denk ik. Hoe harder ze proberen recht te praten wat krom is, hoe achterdochtiger en cynischer mensen worden. Waardoor ze dus uiteindelijk het tegenovergestelde zullen bereiken. Wat mij betreft kan de overheidskraan overigens dicht voor deze zoveelste vorm van opgedrongen winkelnering. Niemand zit te wachten op de mening van zo'n achterbakse journalist(e) die denkt belangrijk te zijn omdat hij/zij met belangrijke mensen om gaat. Behalve uiteraard de naïeve zielen die alles maar voor zoete koek nemen en het liefst zelf zo min mogelijk nadenken.
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
pi_25558790
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 01:58 schreef Lithion het volgende:
Een aanvulling op de lange lijst die Kaalhei al postte is recentelijk het item over het PvdA-congres waarbij de speech van Bos welhaast integraal uitgezonden werd. Zeer ergerlijk was dat.
blijkbaar vonden ze dat men de PvdA niet kon negeren daar die partij zo hoog nu in de peilingen staat...
pi_25558806
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 07:47 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

blijkbaar vonden ze dat men de PvdA niet kon negeren daar die partij zo hoog nu in de peilingen staat...
Ja, dat staat de PvdA daar altijd. Is meer hoop dan wijsheid heb ik de indruk.
pi_25559453
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 01:58 schreef Lithion het volgende:
Een aanvulling op de lange lijst die Kaalhei al postte is recentelijk het item over het PvdA-congres waarbij de speech van Bos welhaast integraal uitgezonden werd. Zeer ergerlijk was dat.
Net als het vrijwel integraafl uitzenden van het voorlezen van de brief van Hirsi Ali door Van Aartsen op het VVD-congres bedoel. Zeer ergelijk was dat.

Het is maar welke bril je op hebt.
pi_25559465
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 01:29 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

*PROEST*
Heb je het NOS-Journaal al eens gezien? Of wacht, daar gaat het topic bijna over .
Geen argumenten dus. Jammer.
pi_25559575
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Net als het vrijwel integraafl uitzenden van het voorlezen van de brief van Hirsi Ali door Van Aartsen op het VVD-congres bedoel. Zeer ergelijk was dat.
Die brief was nieuws, had verder weinig met het congres te maken. Maar nu we het toch over congressen en NOVA hebben:

Tijdje terug, congres van de PvdA. Al dagen van te voren begint het met voorbeschouwingen. Op de dag zelf grote reportages, PvdA'ers in de studio en Wouter Bos bij de microfoon.

Vervolgens een congres van het CDA (grootste partij in NL). Wat doet NOVA? Die volgen het CDA congres samen met een PvdA'er die zogenaamd door de PvdA is ingezet als 'spion'. Meteen na elk stukje toespraak van een CDA'er wordt de camera naar de 'PvdA spion' gedraaid om te vragen wat hij er van vindt en of het wat voor de PvdA is.

NOVA is na 2Vandaag en alles wat de NPS uitzendt het meest linkse programma van de publieke omroep
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_25559612
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:19 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Die brief was nieuws, had verder weinig met het congres te maken. Maar nu we het toch over congressen en NOVA hebben:

Tijdje terug, congres van de PvdA. Al dagen van te voren begint het met voorbeschouwingen. Op de dag zelf grote reportages, PvdA'ers in de studio en Wouter Bos bij de microfoon.

Vervolgens een congres van het CDA (grootste partij in NL). Wat doet NOVA? Die volgen het CDA congres samen met een PvdA'er die zogenaamd door de PvdA is ingezet als 'spion'. Meteen na elk stukje toespraak van een CDA'er wordt de camera naar de 'PvdA spion' gedraaid om te vragen wat hij er van vindt en of het wat voor de PvdA is.

NOVA is na 2Vandaag en alles wat de NPS uitzendt het meest linkse programma van de publieke omroep
2vandag is ook links?

De Tros en de AVRO? En eerst de EO

Zembla was ook zo links gisteravond Tikorev, al die stomme linkse militairen, je zag weer groen en geel zeker?
pi_25559875
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:22 schreef SCH het volgende:

[..]

2vandag is ook links?
Absoluut. Zeer eenzijdige reportages over het klimaat waarna vervolgens ook nog eens alleen Samson van de PvdA in de studio zit om te reageren. Schandalig suggestieve reportages over economische vluchtelingen die uitgezet gaan worden waarna alleen Marijke Vos in de studio zit om te reageren. Na elke bezuiniging wordt er weer een grote zielepietjesparade opgevoerd met alleen maar tegenstanders. Na de moord op Van Gogh grote items over een islamitische school die in brand gestoken is terwijl een christelijke school die tot de grond toe is afgefikt nul komma nul aandacht krijgt. Reportages over het uitzetbeleid waarin de commentaarstem het na twee minuten al heeft over de "waanzin van het uitzetbeleid". Items over Wilders waar de opzet duidelijk is, wij zullen wel even laten zien waarom Wilders niets is voor onze kijkertjes, enz, enz, enz.

2Vandaag is van de reguliere programma's het meest linkse programma dat op de Nederlandse televisie te zien is.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_25559889
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:39 schreef Tikorev het volgende:

2Vandaag is van de reguliere programma's het meest linkse programma dat op de Nederlandse televisie te zien is.
En dat van jouw belastinggeld, en nog wel door rechtse omroepen. Het is me wat.
pi_25560076
Zolang het maar in mijn straatje past, maakt het mij niet uit of het communisten of fascisten zijn.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 10:13:12 #219
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_25560441
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 00:45 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Zelfkennis is niet bepaald je 'core-business', niet lieverd?
Au contraire, mijn beste.

Alleen snap ik niet waar je het in deze context vandaan haalt.

Of is iedereen die je wijst op de krakkemikkigheid van je enquêtevaardigheden automatisch zuur

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 10:16:25 #220
136 V.
pi_25560493
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 02:48 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Nederland 4 is juist in het leven geroepen omdat in andere landen al lang is gebleken dat "kwaliteits-televisie" commercieel kan.
Kwaliteit en commercialiteit sluiten elkaar niet per definitie uit, net zomin als alles wat publiek is automatisch erg goed is.

Maar ik gruwel van het idee van alleen commerciële televisie. Dat zou toch echt heel wat goeie programma's de nek omdraaien.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_25560692
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:40 schreef SCH het volgende:

[..]

En dat van jouw belastinggeld en nog wel door rechtse omroepen.
AVRO een rechtse omroep?
  vrijdag 18 maart 2005 @ 10:29:06 #222
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_25560733
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:08 schreef SCH het volgende:
.

Dat kwam in lengte niet eens in de buurt.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 10:31:38 #223
136 V.
pi_25560776
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 10:27 schreef Tikorev het volgende:

[..]

AVRO een rechtse omroep?
Niet links, in ieder geval.

Wat is jouw definitie van rechts? Of liever... waar begint volgens jou 'links'? Ter rechter zijde van Nieuw Rechts, ofzo?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_25560878
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 10:31 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ter rechter zijde van Nieuw Rechts, ofzo?
Ja zuurpruim, troll maar vrolijk verder....alleen...
  vrijdag 18 maart 2005 @ 10:38:24 #225
116987 Mea_Culpa
Het spijt me, vergeef me
pi_25560911
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 10:16 schreef Verbal het volgende:

[..]

Kwaliteit en commercialiteit sluiten elkaar niet per definitie uit, net zomin als alles wat publiek is automatisch erg goed is.

Maar ik gruwel van het idee van alleen commerciële televisie. Dat zou toch echt heel wat goeie programma's de nek omdraaien.

V.
Nou, de enige programmas die ik tegenwoordig het aankijken nog waard vind zijn op discovery of national geographic en zeker niet op NL 1, 2 of 3.
Zelfde wat betreft het nieuws: RTL nieuws is nog wel te pruimen, NOS en programma's als Nova en Netwerk kijk ik al amper meer. Dan liever Britse, Amerikaanse en Duitse nieuwsprogramma's en sites bezoeken, want van de publieke hoef je het niet te hebben in NL
Het spijt me, vergeef me, anders kan ik het niet zeggen, er valt nog zoveel uit te leggen, dus doe ik het maar zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')