Het punt is belastinggeld en de afgedwongen monopoliepositie.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 02:19 schreef bofneger het volgende:
Ik begrijp niet dat mensen hun afstandsbediening niet gebruiken als er een sprake is van vervelend geslijm of grote kans daar op.
Of je gaat terwijl Ferry Mingelen een schouderklopje uitdeelt aan Wouter Bos even een kopje zetten.
Als dan Erwin Kroll vertelt over de aankomst van de lente zit je alweer lekker op de bank.
Dat dus.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 02:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Het punt is belastinggeld en de afgedwongen monopoliepositie.
Een schouderklopje op mijn kosten wel te verstaan.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 02:19 schreef bofneger het volgende:
Ik begrijp niet dat mensen hun afstandsbediening niet gebruiken als er een sprake is van vervelend geslijm of grote kans daar op.
Of je gaat terwijl Ferry Mingelen een schouderklopje uitdeelt aan Wouter Bos even een kopje zetten.
"Kwaliteits-televisie" kan ook op commerciele basis aangeboden worden. Mooi voorbeeld is de Vpro-proeftuin nederland 4 ( www.nederland4.nl ) waarin o.a een documentaire en geschiedenis-net worden aangeboden. Documentaires,kunst, opinie enz, enz, kunnen (bewezen) ook prima door de commercielen aangeboden worden.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 02:08 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Belangrijkste probleem bij een eventuele afschaffing is vrij simpel. De meeste mensen zien graag bagger op hun scherm, en dus zal met het verdwijnen van de publieke omroep het laatste beetje overgebleven kwaliteitstelevisie de nek om gedraaid worden. En er is ook geen markt voor, dus is dat definitief.
Op welke subsidies doel je ?quote:Maar goed, als liberaal blijf ik natuurlijk van mening dat bagger niet objectief vast te stellen is, en dat je met subsidies als de huidige de markt verstoort.
Het kan wel aangeboden worden, maar ik denk niet dat het rendabel is, en volgens mij zal zo'n inititatief ook weinig uithalen. 'Nederland vier' ken ik niet, maar ik zal eens op de link klikken.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 02:38 schreef op_dreef het volgende:
[..]
"Kwaliteits-televisie" kan ook op commerciele basis aangeboden worden. Mooi voorbeeld: nederland 4 (www.nederland4.nl) waarin o.a een documentaire en geschiedenis-net worden aangeboden. Documentaires,kunst, opinie enz, enz, kunnen (bewezen) ook prima door de commercielen aangeboden worden.
De financiering van publieke omroep met belastinggeld.quote:Op welke subsidies doel je ?
Nederland 4 is juist in het leven geroepen omdat in andere landen al lang is gebleken dat "kwaliteits-televisie" commercieel kan.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 02:43 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het kan wel aangeboden worden, maar ik denk niet dat het rendabel is, en volgens mij zal zo'n inititatief ook weinig uithalen. 'Nederland vier' ken ik niet, maar ik zal eens op de link klikken.
Als 'kwaliteits-t.v.' commercieel interessant zou zijn geweest, had er al lang een breder aanbod geweest dan een klein gedeelte van de publieke omroep.
Daar kan ik me wel in vinden.quote:Zeker nu er steeds meer reclame ('Ster', zo je wilt) uitgezonden wordt op de publieke omroep is w.m.b. te tijd rijp voor privatisering of wat dan ook. Zoiets is onacceptabel; het is publiek of commercieel, wat er nu op 1, 2 en 3 zit is wat dat betreft een halfzacht zooitje.
De publieke omroep heeft als grondslag het informeren van burgers. Later zijn daar zaken als amusement, cultuur en andere zaken bijgekomen die prima door de commercielen kunnen worden overgenomen.quote:Zie ook de discussie over vermeende objectiviteit, en het streven daarnaar, in dit topic. Waartoe dient de publieke omroep? Zolang dat niet volledig helder is, is er een probleem.
blijkbaar vonden ze dat men de PvdA niet kon negeren daar die partij zo hoog nu in de peilingen staat...quote:Op vrijdag 18 maart 2005 01:58 schreef Lithion het volgende:
Een aanvulling op de lange lijst die Kaalhei al postte is recentelijk het item over het PvdA-congres waarbij de speech van Bos welhaast integraal uitgezonden werd. Zeer ergerlijk was dat.
Ja, dat staat de PvdA daar altijd. Is meer hoop dan wijsheid heb ik de indruk.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 07:47 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
blijkbaar vonden ze dat men de PvdA niet kon negeren daar die partij zo hoog nu in de peilingen staat...
Net als het vrijwel integraafl uitzenden van het voorlezen van de brief van Hirsi Ali door Van Aartsen op het VVD-congres bedoel. Zeer ergelijk was dat.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 01:58 schreef Lithion het volgende:
Een aanvulling op de lange lijst die Kaalhei al postte is recentelijk het item over het PvdA-congres waarbij de speech van Bos welhaast integraal uitgezonden werd. Zeer ergerlijk was dat.
Geen argumenten dus. Jammer.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 01:29 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
*PROEST*
Heb je het NOS-Journaal al eens gezien? Of wacht, daar gaat het topic bijna over.
Die brief was nieuws, had verder weinig met het congres te maken. Maar nu we het toch over congressen en NOVA hebben:quote:Op vrijdag 18 maart 2005 09:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Net als het vrijwel integraafl uitzenden van het voorlezen van de brief van Hirsi Ali door Van Aartsen op het VVD-congres bedoel. Zeer ergelijk was dat.
2vandag is ook links?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 09:19 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Die brief was nieuws, had verder weinig met het congres te maken. Maar nu we het toch over congressen en NOVA hebben:
Tijdje terug, congres van de PvdA. Al dagen van te voren begint het met voorbeschouwingen. Op de dag zelf grote reportages, PvdA'ers in de studio en Wouter Bos bij de microfoon.
Vervolgens een congres van het CDA (grootste partij in NL). Wat doet NOVA? Die volgen het CDA congres samen met een PvdA'er die zogenaamd door de PvdA is ingezet als 'spion'. Meteen na elk stukje toespraak van een CDA'er wordt de camera naar de 'PvdA spion' gedraaid om te vragen wat hij er van vindt en of het wat voor de PvdA is.
NOVA is na 2Vandaag en alles wat de NPS uitzendt het meest linkse programma van de publieke omroep
Absoluut. Zeer eenzijdige reportages over het klimaat waarna vervolgens ook nog eens alleen Samson van de PvdA in de studio zit om te reageren. Schandalig suggestieve reportages over economische vluchtelingen die uitgezet gaan worden waarna alleen Marijke Vos in de studio zit om te reageren. Na elke bezuiniging wordt er weer een grote zielepietjesparade opgevoerd met alleen maar tegenstanders. Na de moord op Van Gogh grote items over een islamitische school die in brand gestoken is terwijl een christelijke school die tot de grond toe is afgefikt nul komma nul aandacht krijgt. Reportages over het uitzetbeleid waarin de commentaarstem het na twee minuten al heeft over de "waanzin van het uitzetbeleid". Items over Wilders waar de opzet duidelijk is, wij zullen wel even laten zien waarom Wilders niets is voor onze kijkertjes, enz, enz, enz.quote:
En dat van jouw belastinggeld, en nog wel door rechtse omroepen. Het is me wat.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 09:39 schreef Tikorev het volgende:
2Vandaag is van de reguliere programma's het meest linkse programma dat op de Nederlandse televisie te zien is.
Au contraire, mijn beste.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 00:45 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Zelfkennis is niet bepaald je 'core-business', niet lieverd?
Kwaliteit en commercialiteit sluiten elkaar niet per definitie uit, net zomin als alles wat publiek is automatisch erg goed is.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 02:48 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Nederland 4 is juist in het leven geroepen omdat in andere landen al lang is gebleken dat "kwaliteits-televisie" commercieel kan.
AVRO een rechtse omroep?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 09:40 schreef SCH het volgende:
[..]
En dat van jouw belastinggeld en nog wel door rechtse omroepen.
quote:Op vrijdag 18 maart 2005 09:08 schreef SCH het volgende:
Net als het vrijwel integraafl uitzenden van het voorlezen van de brief van Hirsi Ali door Van Aartsen op het VVD-congres bedoel. Zeer ergelijk was dat.
Niet links, in ieder geval.quote:
Ja zuurpruim, troll maar vrolijk verder....alleen...quote:Op vrijdag 18 maart 2005 10:31 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ter rechter zijde van Nieuw Rechts, ofzo?
Nou, de enige programmas die ik tegenwoordig het aankijken nog waard vind zijn op discovery of national geographic en zeker niet op NL 1, 2 of 3.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 10:16 schreef Verbal het volgende:
[..]
Kwaliteit en commercialiteit sluiten elkaar niet per definitie uit, net zomin als alles wat publiek is automatisch erg goed is.
Maar ik gruwel van het idee van alleen commerciële televisie. Dat zou toch echt heel wat goeie programma's de nek omdraaien.
V.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |