abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25533330
Het ging vanavond in NOVA over het uitzettingsbeleid van Rita Verdonk.

Die vervelende presentator van Den Haag Vandaag - Ferry Mingelen - vond het weer eens nodig om 'sluimerend' zijn mening te kennen te geven, met erg kinderachtige "grapjes" als: Rita Verdonk wil een tv-ster worden. Ach, wat geestig :S

Het zijn vaak die kleine dingetjes waaruit zijn mening blijkt. Je kunt er bijna de vinger niet op leggen, maar dat hij links georienteerd is, zal geen verrassing blijken voor wie hem weleens hoort praten.

Linkse Ferry zou eens op zijn bek moeten gaan. Iemand die helaas erg weinig heeft geleerd van het verleden.

Daarnaast is het natuurlijk denigrerend voor de kijker: alsof hij zelf geen goede mening zou kunnen vormen.

Ferry, ga lekker een column schrijven ofzo, als je zo graag je mening kwijt wilt.
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
pi_25533440
Ja, ik ken het verschijnsel. Een paar dagen geleden had 2Vandaag het over Wilders. Om te kotsen, zo suggestief. Je kunt er inderdaad vaak moeilijk de vinger opleggen, maar het is gewoon wel zo.

Net ging het in 2Vandaag over de onkostenvergoedingen van de europarlementariers. De presentator, voice-over en een SP-er hadden het over 500 euro per dag. Maar oeps, foutje, ze bleken 'toevallig' vergeten om te rekenen van de gulden naar de euro. 500 gulden toen, nu 268 euro. Ik vind dat een erg toevallig goeduitkomend foutje. Ik heb het er ook helemaal mee gehad.
Spoilers!
pi_25533665
Maar ook Frits Wester kan er wat van tav Geert Wilders.

Geert Wilders wil de belastingen verlagen, maar ook dat er meer geld gaat naar verzorgingshuizen.

Dus concludeert Wester: "de plannen van Wilders lijken niet erg realistisch, omdat ze door die belastingverlaging onbetaalbaar zijn."

Toch is dat een nare manier van beinvloeding. Er zitten hiaten in de verslaggeving. Een punt waar Wilders bijvoorbeeld op wil bezuinigen zijn de ambtenaren.

Los daarvan is het niet aan Frits Wester om ergens over te oordelen, maar om nieuwsFEITEN te brengen.
Maybe
pi_25533969
Helemaal mee eens weer. Ik ben dus om deze reden gestopt met mijn opleiding Journalistiek. Toen ik daaraan begon dacht ik met mn naieve hoofd nog dat journalistiek subjectief was. Dom dom dom. Toen ik er ook nog eens achter kwam dat dat over het algemeen linkse objectiviteit was ben ik maar gestopt. Ik zat toch nog maar in mn eerste jaar en had amper genoeg punten.

Maar ik vind het dus wel zorgelijk ja. Kijk, er zijn best een aantal toegankelijke opinieprogramma's waar best veel mensen naar kijken die niet verder kijken dan hun neus lang is. Die mensen zien dus alleen het 6 uur journaal en 2Vandaag. Zulke mensen worden er wel door beinvloedt.
Hier komt de hele Nederlandse klote-cultuur vandaan dat mensen wel overal een mening over hebben maar eigenlijk geen flauw idee hebben waar het over gaat.

Hoeveel heb jij gezien over het nieuwe beginselprogramma van de PvdA? En hoeveel over dat van de VVD? Ik vond het nogal een verschil.

Met cabaret hetzelfde. Wij gaan best vaak. Maar hoe simpel zijn nou die geintjes over Balkenende en z'n vermeende Harry Pottergelijkenis nou. Het was even leuk, maar als je anno 2005 niets leukers meer kunt verzinnen...... Kijk, het is de cabaretier zn werk om geintjes te maken over onder andere de regering. Maar ook hier worden mensen systematisch bijna gepropagandeerd. Het zijn wat zware bewoordingen, maar wat je al zei R_ON, je kunt je vinger er niet goed opleggen....
Spoilers!
pi_25534047
Ja, over de bezuinigingsplannen van Wilders....Toevallig ook weer 2Vandaag. Gaan ze naar een gemeente toe, en dan met de burgemeester alle ambtenaren langs om te kijken welke helft er weg kon. Lekker omgekeerde wereld weer. Met de huidige regels kunnen er inderdaad geen ambtenaren weg. Dus moet je eerst de regels aanpakken en dan de overgebleven ambtenaren laten gaan. Je kan me niet vertellen dat de mensen die dat programma maken dat niet begrijpen.
Spoilers!
  woensdag 16 maart 2005 @ 23:44:06 #6
32569 elmer25
it's hard to be the best
pi_25534167
Objectief: gebaseerd op observaties, feitelijk weergegeven
Subjectief: gebaseerd op iemands persoonlijke standpunten, ervaringen

Journalistiek hoor dus objectief te zijn...
pi_25534173
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 23:35 schreef Lucky_Strike het volgende:

Met cabaret hetzelfde. Wij gaan best vaak. Maar hoe simpel zijn nou die geintjes over Balkenende en z'n vermeende Harry Pottergelijkenis nou. Het was even leuk, maar als je anno 2005 niets leukers meer kunt verzinnen...... Kijk, het is de cabaretier zn werk om geintjes te maken over onder andere de regering. Maar ook hier worden mensen systematisch bijna gepropagandeerd. Het zijn wat zware bewoordingen, maar wat je al zei R_ON, je kunt je vinger er niet goed opleggen....
In dat opzicht ben ik het niet met je eens. Het staat een cabaretier vrij om te zeggen wat hij wil. Hij "mag" iemand een spiegel voorhouden en humor als wapen gebruiken. Vaak werkt dat alleen maar erg verhelderend.
Bijvoorbeeld in Kopspijkers werd met humor getoond op wat voor denigrerende manier Ferry Mingelen de kijkers toespreekt, door zijn stijl en houding te overdrijven.

Iets anders vind ik het als het gaat om een nieuwsrubriek die pretendeert objectief te zijn.
Maybe
  donderdag 17 maart 2005 @ 00:11:15 #8
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25534689
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 23:21 schreef R_ON het volgende:
Maar ook Frits Wester kan er wat van tav Geert Wilders.

Geert Wilders wil de belastingen verlagen, maar ook dat er meer geld gaat naar verzorgingshuizen.

Dus concludeert Wester: "de plannen van Wilders lijken niet erg realistisch, omdat ze door die belastingverlaging onbetaalbaar zijn."

Toch is dat een nare manier van beinvloeding. Er zitten hiaten in de verslaggeving. Een punt waar Wilders bijvoorbeeld op wil bezuinigen zijn de ambtenaren.

Los daarvan is het niet aan Frits Wester om ergens over te oordelen, maar om nieuwsFEITEN te brengen.
Hij zij het wel even in een andere context als jij hier schetst. Hij citeerde namelijk een aantal partijen. Bovendien vond, en vind, ik Wester erg objectief. Ook ten aanzien van Wilders!

De echte huichelaars zijn mensen als Ferry mingelen. Vanavond weer in Nova: "26.000 x verdonk, wie wil dat nou ? "

Bijna de gehele publieke omroep, op uitzonderingen na, is op de hand van de PvdA!
pi_25534749
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 00:11 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Hij zij het wel even in een andere context als jij hier schetst. Hij citeerde namelijk een aantal partijen. Bovendien vond, en vind, ik Wester erg objectief. Ook ten aanzien van Wilders!
Ow! Ik dacht dat Frits begon met de mededeling dat er nog geen reacties waren gekomen van andere partijen, omdat ze na Fortuyn, afwachtender waren in hun reactie en dus niet dezelfde fout wilden maken, door het helemaal af te kraken.

Maar over het algemeen ben ik het wel met je eens dat Frits Wester een vrij goede verslaggever is.
Maybe
  donderdag 17 maart 2005 @ 00:47:06 #10
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_25535339
[edit door mod: gatver! ]

Oftewel, eensch!!

Om nog maar te zwijgen over Clairy - Party voor de Allochtonen - Polak.

[ Bericht 40% gewijzigd door sizzler op 17-03-2005 17:43:29 ]
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  donderdag 17 maart 2005 @ 07:58:53 #11
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_25537080
En dit is het soort posters dat de eerste is om te roepen dat 'links' of 'allochtonen' altijd in de slachtofferrol schieten als er in een allochtonentopic nuance wordt aangebracht.

Typisch gevalletje van pot en ketel, heren.

Of, om het even duidelijk te maken voor jullie gedeelde hersencel: Huilie-topic
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_25537534
Die introductie over Wilders was idd redelijk bespottelijk, ongeacht mijn mening.

Journalistiek behoort objectief te zijn. Punt. Alle informerende rollen van media, maar ook op school behoren objectief te zijn. Als het linkse propaganda is, vind ik dat niet goed. Ook niet als het rechtse propaganda is, of voor mijn part propaganda van de putjesscheppers. NIet goed, simpel.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_25537912
Ach Jeroen Pauw en Mingelen lopen altijd te sollen. Wel grappig.
pi_25537923
Mingelen heeft het wel eens redelijk opgenomen voor Fortuyn hoor.
pi_25538729
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 09:43 schreef pberends het volgende:
Ach Jeroen Pauw en Mingelen lopen altijd te sollen. Wel grappig.
Wellicht zijn ze dikke maatjes geworden nu Daphne Jeroen verlaten heeft. (of was het andersom )

In ieder geval, wat een huillie topic weer zeg.
Net of alleen 'linkse' journalisten subjectief zijn.
pi_25538743
Jeroen Pauw is gewoon een nonchalante klootzak. Je moet z'n gezichtsuitdrukking is zien na het Joep-filmpje. Wel grappig.
pi_25538777
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 10:39 schreef pberends het volgende:
Jeroen Pauw is gewoon een nonchalante klootzak. Je moet z'n gezichtsuitdrukking is zien na het Joep-filmpje. Wel grappig.
Ik mag Jeroen wel.

Bedoel je deze uitdrukking?
pi_25538804
Ik snap niet dat de nos zoveel tijd heeft besteed aan de presentatie van het partijprogramma van wilders, die haalt in de peilingen stees minder zetels, dus zouden ze ook steeds minder aandacht aan die relneef moeten besteden.
pi_25538808
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 10:41 schreef Toad het volgende:

[..]

Ik mag Jeroen wel.

Bedoel je deze uitdrukking?
[afbeelding]

.

Nee, goede uitdrukking na Joep kan ik niet vinden op Google.
pi_25538822
Waarom begin je zelf geen programma als je het allemaal zelf zoveel beter kan? Die vrijheid heb je.
Op donderdag 17 maart 2005 10:44 schreef Internationalist het volgende:
Waarom begin je zelf geen programma als je het allemaal zelf zoveel beter kan? Die vrijheid heb je.
Je moet er ook nog de capaciteiten voor hebben . Bovendien is het veel makkelijker om op een forum wat rond te hangen en huilen hoe kut alles wel niet is en dat het tijd is voor actie...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 17 maart 2005 @ 11:08:59 #22
104660 N.E.O.R.E.J.
Audere est facere
pi_25539311
Geef mij maar Hanneke Groenteman die is tenminste niet zo opvallend links! Zij is zo objectief, als Jan Mulder rechts is.
pi_25539330
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 11:08 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:
Geef mij maar Hanneke Groenteman die is tenminste niet zo opvallend links! Zij is zo objectief, als Jan Mulder rechts is.

Wat een linkse big is dat.
pi_25539871
Saaie eikel die Ferry Mingelen en dat komt niet eens door dat hij links is.

Tijdens de formatie van PaarsII werkte ik om de hoek van het binnenhof en tijdens de lunchpauze en na werktijd regelmatig lopen voetballen op het binnenhof met de parlementaire journalisten die daar langdurig moesten wachten , natuurlijk deed Ferry niet mee waardoor het op den duur een spel werd wie het hardst de bal tegen Ferry aan kon schieten. Frits Wester heeft dat toen gewonnen geloof ik.

Vraag me af of dut nu nog kan, voetballen op het binnenhof?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2005 11:36:55 ]
pi_25539938
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 10:43 schreef Basp1 het volgende:
Ik snap niet dat de nos zoveel tijd heeft besteed aan de presentatie van het partijprogramma van wilders, die haalt in de peilingen stees minder zetels, dus zouden ze ook steeds minder aandacht aan die relneef moeten besteden.
Pas maar op, straks wordt je beschuldigd van demonisering. Je merkt het nu al hoe sommige mensen zich in de slachtofferol graven om uiteindelijk te zeggen dat het allemaal de schuld van links is.

.

Anyway, kritiek op NOVA is altijd zo selectief. Als het progamma weer eens aandacht besteedt aan haatpreken van imams of het ronselen van moslim jongeren worden dat soort onderwerpen meteen voor zoete koek geslikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')