Genlias is idd een erg goede linkquote:
Een tip voor Genlias. Niet alles staat erinquote:Op woensdag 16 maart 2005 19:08 schreef Natalie het volgende:
Genlias werkt vrijwel hetzelfde. Alleen in deze database staan gegevens van mensen uit alle provincies.
Zulke verhalen zijn idd erg leuk om te horen, maar ook om te onderzoekenquote:Op zaterdag 19 maart 2005 19:36 schreef longinus het volgende:
Genealogie is leuk werk, een soort puzzelen zonder einde en meteen een stuk geschiedenis.
zo is een tak van de familie verjaagd door een oorlog tussen napolitaanse troepen en een verbond van engelsen, russen en nederlanders. Ze noemen dit de vergeten slag bij woudmeer, had ik nooit eerder van gehoord maar nu blijkt dat het een grote invloed is geweest van onze familie.
quote:Op vrijdag 22 april 2005 23:01 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Sinds ik in februari 2001 hier op FOK! postte dat ik met genealogie (stamboomonderzoek) bezig was en mijn kwartierstaat postte hebben velen in dat topic mensen gevonden met een gelijke hobby. Sommigen zelfs blijkbaar verwant aan elkaar. Tips alom werden uitgewisseld mbt onderzoeksmogelijkheden en vindingen. Ook ik ben nog altijd bezig, op het moment met de familie Brouwer uit Rheden en de familie Letterie, maar ook nog wat andere takken.
Het vorige deel is hier te vinden:
Je eigen genealogie en kwartierstaat
Mensen veel plezier met het nieuwe deel en hopelijk kunnen we allemaal weer nieuwe dingen ontdekken.
Oh, en als eenieder (Natalie, Lex, Nuongirl, Angelic1 etc) hier direct onder ff laat weten met welke knooppunten ze bezig zijn, en welke families, misschien kunnen we elkaar helpen. Mijn lijstje komt ergens dit weekend.
Alles? Al je voorouders? Of 1 familie, 1 stamboom dusquote:Op zaterdag 23 april 2005 10:51 schreef Dementor het volgende:
Ik heb alles vanaf 1521 tot nu en zelfs een afbeelding van een schilderij met mijn eerste bekende voorvader (1521).
Ook een heleboel fotos van het begin van de camera tot nu.
Awesome he
Ah ok. Het is inderdaad veel werk, maar het is te doen. Ik ben dus bezig met al mijn vooroudersquote:Op zaterdag 23 april 2005 11:06 schreef Dementor het volgende:
Ja ja 1 stamboom uiteraard anders is het echt teveel werk.
Nou, echt bekend hoeft niet perse. Het kan zijn dat je oudvader die boer was, toevallig door een schilder is afgebeeld. Maar de kans is klein, en nog kleiner dat je er dan achter komt.quote:Op zaterdag 23 april 2005 11:17 schreef sexylexy het volgende:
Moet je voor schilderijen en tekeningen van voorouders bekende voorouders hebben? de oudste fotos die ik heb zijn van mijn oudvader, en verder schilderijen van de karolingen etc maar meer niet. wel heb ik een tekening gezien van een huis van een voorvader in vlaardingen.
Je bedoelt dat als je opa met je oma is getrouwd en je opa de familienaam draagt die jij ook draagt je de complete stamboom van die oma ook wil hebben?quote:Op zaterdag 23 april 2005 11:14 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ah ok. Het is inderdaad veel werk, maar het is te doen. Ik ben dus bezig met al mijn voorouders
Tot nu toe iig geen link daarmee gevonden. Mocht het toch komen, dan gil ikquote:Op zaterdag 23 april 2005 11:04 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Trouwens Natalie, zijn die Dijkstra's verwant aan de Dijkstra's uit Nieuweschans? Beginnend met Gerrit Jans Dijkstra, zoon van Jan Tonnis Lubbers en Lijsbet Gerrits, gehuwd met Hemmechien Hindriks van der Schuur?
Juistquote:Op zaterdag 23 april 2005 11:32 schreef Dementor het volgende:
[..]
Je bedoelt dat als je opa met je oma is getrouwd en je opa de familienaam draagt die jij ook draagt je de complete stamboom van die oma ook wil hebben?
Voor een overzicht van alles wat ingevoerd is , kan je hier kijken. Vianen staat er idd nog niet inquote:Op zondag 24 april 2005 11:44 schreef sexylexy het volgende:
Ja die site ken ik, heb er al wat gevonden over het wel en wee van mijn voorouders. Vianen zit (nog) niet in Gen Lias?
jaquote:Op zondag 24 april 2005 16:26 schreef sexylexy het volgende:
Dus jou betovergrootvader was Lorentz' oudoom?
Het is idd een hobby die best wel tijdrovend is. Heel veel vrije tijd van me gaat hier dan ook aan op, maar t is gewoon erg verslavendquote:Op zondag 24 april 2005 14:31 schreef Christine het volgende:
Leuk topic
Ik heb ook wel es stamboomonderzoek gedaan... heb er alleen momenteel niet zoveel tijd meer voor, maar ik ga het zeker weer oppakken
Ik heb heel veel tijd doorgebrach tin het archief in Alkmaar in het verleden. Heb daardoor al erg veel informatie kunnen vergaren over familie die uit Alkmaar e.o komen.quote:Op zondag 24 april 2005 20:21 schreef sexylexy het volgende:
Wie heeft er hier weleens gezocht in archieven?
Ik heb morgen vanuit mijn opleiding een excursie naar het gemeentearchief van Leeuwardenquote:Op zondag 24 april 2005 20:21 schreef sexylexy het volgende:
Wie heeft er hier weleens gezocht in archieven?
Van wat ik horen zeggen heb gehoord is het idd een hele goede cd-rom.quote:Op dinsdag 26 april 2005 17:37 schreef sexylexy het volgende:
Ik heb de cd-rom van Ons Voorgeslacht besteld. veel informatie over zuidhollandse familienamen, ik denk er veel informatie uit te halen
So close!quote:Op dinsdag 26 april 2005 17:58 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik was dus gisteren bij het Historisch Centrum Leeuwarden (voormalige gemeentearchief), hun website heeft alle gegevens uit de burgelijke stand +DTB boeke van Leeuwarden en Leeuwarderadeel online staan. Goede aanvulling op genlias, die nog niet alles mbt Leeuwarden online heeft:
www.historischcentrumleeuwarden.nl
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |