abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25892524
Ik zie er ook al tegenop. Ik ben zelf niet zo'n grappenmaker, dus ik ben niet van plan om hun voor de gek te houden. Maar ik zet me al schrap voor alle gein die de leerlingen natuurlijk uit willen halen...
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_25894851
Ik hoop op de ouderwetse punaise, het laten verdwijnen van spullen, het vervangen van whiteboardstiften door permanent markers, het doen van fake meldingen bij de congierge enz.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  vrijdag 1 april 2005 @ 12:32:21 #103
61183 leonieke
Dan toch?
pi_25903570
Wij hebben paasvakantie Lekker geen last van domme 1aprilgrappen
  vrijdag 1 april 2005 @ 18:48:48 #104
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_25912518
Wij hadden toch maar besloten om de grap met de schooluniformen uit de kast te trekken. Directie en coördinatoren speelden mee, we hadden een fake keuze-formulier waarop de leerlingen hun keuze konden maken, mededelingen op de website, etc. Rond 10 uur begonnen we het vuurtje aan te wakkeren, om 13 uur hingen de eerste posters met handtekeningen tégen de uniformen al op

Heerlijk! Leerlingen stonden perplex, dus die stuurde ik naar de coördinator, die hen echter vertelde dat de uniformen er ook daadwerkelijk zouden komen. Sommigen vonden het wel een leuk idee, schooluniformen, maar anderen... whahaha.. heerlijk..
.
  vrijdag 1 april 2005 @ 18:50:15 #105
61183 leonieke
Dan toch?
pi_25912551
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 18:48 schreef Baba-O-Riley het volgende:
schooluniformen
Oh leuk idd!

Hebben jullie het zelf moeten vertellen dat het om een 1 aprilgrap ging of hadden ze het na een tijdje zelf door?
  vrijdag 1 april 2005 @ 18:59:33 #106
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_25912736
Ze hebben het nog steeds niet door We laten ze gewoon nog een paar dagen in de waan. Maandag kunnen de eerste leerlingen het uniform komen passen Het schijnt dat enkele leerlingen de krant hebben opgebeld.... Hehehe..
.
pi_25912766
LOL

Hou ons op de hoogte!
  vrijdag 1 april 2005 @ 19:01:10 #108
61183 leonieke
Dan toch?
pi_25912769
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 18:59 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Ze hebben het nog steeds niet door We laten ze gewoon nog een paar dagen in de waan. Maandag kunnen de eerste leerlingen het uniform komen passen Het schijnt dat enkele leerlingen de krant hebben opgebeld.... Hehehe..
Dit is pas schitterend...

Jullie zijn gewoon een pest voor die leerlingen. Krijgen de ouders heel het weekend gezeur aan hun hoofd omdat de school het lef heeft om hen een uniform aan te meten.

Zalig gewoon
pi_25912792
Er zitten geen leerlingen van je op Fok?
  vrijdag 1 april 2005 @ 19:12:03 #110
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_25913040
Nee, denk het niet.
.
pi_25913326
Nou, een "meneer uw rits staat open"-grapje valt me mee, ondanks dat ik er finaal intrapte...

Volgende week trouwens praktijkproef!
  vrijdag 1 april 2005 @ 19:33:05 #112
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_25913609
Nou, ik begon de dag met het ontzettend flauwe "je veter is los"... Weet je dat van de 8 leerlingen die ik dat zei, er ook 8 intrapten?
.
pi_25914475
Een 1 aprilgrap hoort wel op de dag zelf een ontknoping te hebben. De grap doorvoeren tot maandag gaat eigenlijk wel wat ver.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  vrijdag 1 april 2005 @ 20:39:32 #114
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_25915521
Ach, beetje stennis bouwen op z'n tijd is nooit verkeerd
.
pi_25915769
Wat hadden jullie gedaan als de leerlingen hadden aangekondigd voortaan in Lonsdale kledij op school te willen komen?
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  vrijdag 1 april 2005 @ 20:57:54 #116
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_25916098
Moeten ze dat doen he..
.
pi_25919859
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 18:48 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Heerlijk! Leerlingen stonden perplex, dus die stuurde ik naar de coördinator, die hen echter vertelde dat de uniformen er ook daadwerkelijk zouden komen. Sommigen vonden het wel een leuk idee, schooluniformen, maar anderen... whahaha.. heerlijk..

'k niet meer bij. Echt leuk!
  zaterdag 2 april 2005 @ 13:20:08 #118
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_25929096
Het stond vandaag dus inderdaad in de krant



Scholengemeenschap XXXXX in XXXXX maakte gisteren bekend een verplicht schooluniform in te voeren. Volgens locatiedirecteur XXXX waren de leerlingen er kwaad om. ,,Ze konden niet begrijpen hoe we tot zoiets gekomen zijn en gingen een discussie aan. We hebben ze het niet verteld, dus gingen ze boos naar huis. Maar dat verandert wel als ze erachter komen dat het een grap is.''


Ik had de reacties van de leerlingen vanmorgen wel es willen zien toen ze lazen dat het een grap was (Helaas kunnen we nu niet meer verder met ons plan...)

[ Bericht 36% gewijzigd door Baba-O-Riley op 02-04-2005 13:39:09 ]
.
pi_25932484
Geweldig! Ze hadden dus werkelijk de krant benaderd.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_25938847
Maar hoe dom zijn die kinderen dan als ze niet doorhebben dat het een 1-april-grap is?
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  zaterdag 2 april 2005 @ 21:48:20 #121
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_25940223
Nee, het is een kwestie van het overtuigend brengen. Er waren inderdaad leerlingen aan het twijfelen, maar ja, als zelfs de directrice zegt dat het zo is....
.
pi_25940777
Naïef hoor

Toen ik zelf nog op de middelbare school zat gonsde op 1 april opeens het gerucht door de school dat er die TV-opnames gemaakt zouden worden waarbij veel leerlingen aanwezig moesten zijn. Het bleek géén grap te zijn, maar er kwam slechts een handvol leerlingen opdagen omdat iedereen dacht dat het een grap was
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_25942941
Het is een kwestie van geïndoctrineerd worden door machtsmisbruik en het moeten gehoorzamen aan de leraren en het onderwijspersoneel. Als een leraar iets zegt, dan moet je het als leerling aannemen. Ongeacht of het waar is, nep of echt. Is het wel echt, dan loop je het risico op sancties. Je mag daarom redelijkerwijs verwachten dat onder deze machtsomstandigheden onderwijspersoneel altijd serieus is.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_25944128
Pfff wat een negatieve instelling toch weer. Ik snap dat niet hoor, want jij als leraar beschouwt jezelf dan dus ook als iemand die zijn macht misbruikt.

Waarom hem je zo'n negatief beeld over iets waar je zelf deel van uitmaakt? Doe je er dan zelf iets aan om het te veranderen?
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_25944801
Het feit dat ik kritiek lever op gedrag dat andere leraren vertonen (grappen op machtsbasis en dan ook nog roepen dat leerlingen naïef zijn) betekent niet dat ik zelf dat gedrag ook vertoon. Sterker nog, ik lever juist kritiek omdat ik het zelf niet doe en het er ook niet mee eens ben.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_25944884
Wat heeft zeggen dat leerlingen naïef zijn nu weer met machtsverhoudingen te maken?

Nou goed, ik vind zelf dat je het allemaal wel heel erg somber inziet hoor. Bovendien doe je het overkomen alsof élke leraar - behalve jijzelf dan - zo verkeerd bezig is, en dat stuit me eeriljk gezegd nogal tegen de borst.
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_25945293
Het gaat me puur om het gedrag na de 1 aprilgrap: een "grap" maken en dan roepen dat leerlingen naïef zijn als ze het serieus nemen. Dan zeg ik: ja wacht even, claimen dat leerlingen naïef zijn is niet eerlijk omdat er eigenlijk sprake is van machtmisbruik. De macht die je als leraar hebt om ervoor te zorgen dat leerlingen altijd alles serieus nemen wat je zegt wordt naar mijn idee op dat moment misbruikt om later te kunnen zeggen van: "Wat naïef". Daar draait het volgens mij om.

Ik stel helemaal niet dat iedereen verkeerd bezig is, ik stel dat dat specifieke gedrag niet juist is. Dat een leraar een grap maakt: ok. Maar ga niet allerlei stempels opdrukken op leerlingen zoals "naïef" als de machtsverhouding zo afhankelijk ligt. Kijk, als je als leraar nou de ballen hebt om naar de rector te stappen en op 1 april je ontslag in de dienen om er later op terug te komen, dan had ik het niet erg gevonden.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_25948294
Neuralnet heeft wel gelijk wat mij betreft. Je kunt als docent leerlingen heel veel wijsmaken, omdat je nu eenmaal in een positie van autoriteit verkeert.
pi_25949366
Verdorie, heeft dat rot-forum weer problemen, is m'n reactie weg

In ieder geval, wat ik wou zeggen: Op alle andere dagen zou ik jullie gelijk geven waar het gaat om het makkelijk leerlingen iets wijs maken. Maar op 1 april zou ik toch echt meer achterdocht van ze verwachten. Bovendien vind ik de term "machtsmisbruik" behoorlijk overdreven wanneer het gaat om een onschuldige 1-april-grap.
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_25949432
Nou ja, dat is maar net wat voor gevoelswaarde je aan het woordje 'machtsmisbruik' hangt, want sec betekent het niet meer dan het misbruiken van je macht, en dat kan ook op een lollige manier. Ik vind zo'n aprilgrap niet fout, maar ik snap wel dat leerlingen erin trappen. Ik zou niet anders verwachten dan dat ze erin trappen.
  maandag 4 april 2005 @ 08:51:48 #131
35189 Troel
scherp en bot
pi_25970442
Wat betreft die uniformen. Zo'n grap is hier ook uitgehaald bij een bepaalde les. Ze hadden het echt gewoon niet door en konden de grap ook niet waarderen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 4 april 2005 @ 08:54:05 #132
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_25970458
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 23:18 schreef Neuralnet het volgende:
Het is een kwestie van geïndoctrineerd worden door machtsmisbruik en het moeten gehoorzamen aan de leraren en het onderwijspersoneel. Als een leraar iets zegt, dan moet je het als leerling aannemen. Ongeacht of het waar is, nep of echt. Is het wel echt, dan loop je het risico op sancties. Je mag daarom redelijkerwijs verwachten dat onder deze machtsomstandigheden onderwijspersoneel altijd serieus is.
Nou ik hoop niet zo een docent te worden. Een geintje moet altijd kunnen en ze hoeven mij zeker niet altijd serieus te nemen. Machtsmisbruik en indoctrine vind ik nogal zware woorden hoor.
pi_25986468
Zoals ik al zei: een geintje is het probleem niet; wel het gedrag erna. Een beetje stoer lopen doen en roepen dat ze naïef zijn vind ik jammer. Dan ga je al een stap verder. Terwijl het met een dergelijke machtssituatie gewoon logisch is dat ze zo reageren. Grapje? Lachen. "Stoere praat" achteraf? Not done wat mij betreft.

Harde woorden? Zeker. Maar je wordt wel met je neus op de situatie gedrukt. Eigenlijk kan je een grap met ongelijke machtsverhouding nog net uitvoeren. Op het randje. Aangezien het verbieden van kleding (bv Lonsdale) en de discussies over gelijke kleding recent erg in opmars waren, kan zo'n grap op 1 april nog net. Maar hier probeerde men het nog door te trekken tot na het weekend en dat vind ik al niet meer kunnen. Daar kan je over discussieren. Ga je daarna nog een stap verder door te "kleineren", al is het maar op een forum, dan trap ik wel op de rem.

Stel nou eens dat er al tijden gesproken wordt over reorganisatie op je school. De directeur komt jou op 1 april vertellen dat er een massa ontslag gaat volgen en dat jij op de nominatie staat. Je mag aanstaande maandag komen om het definitieve besluit aan te horen. Je komt daar en de man begint tegen jou te zeggen dat je wel erg naïef was op 1 april. Gaat ver vind je niet? Verplaats je dan ook maar in de leerlingen.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  maandag 4 april 2005 @ 21:47:21 #134
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_25986919
Wat een trammelant om een 1 april grap, zeg...
Iets luchtigs kunnen we blijkbaar ook al niet meer aansnijden...
.
  maandag 4 april 2005 @ 22:06:19 #135
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_25987312
quote:
Op maandag 4 april 2005 21:47 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Wat een trammelant om een 1 april grap, zeg...
Iets luchtigs kunnen we blijkbaar ook al niet meer aansnijden...
Inderdaad.

Ik snap de gedachte er achter en ik snap ook wel dat mensen er moeite mee hebben, maar dit gaat wel wat ver hoor. Het is maar een 1 april grap. Als die al niet meer zo gemaakt kunnen worden zonder op zere teentjes te trappen, kunnen we net zo goed meteen stoppen.
pi_25987327
Goed goed, ik ga er weer te serieus op in.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_25988420
Ik ga er geen eens woorden aan vuil maken. Idioot negatief zwartgallig gedoe. Kijk eens naar jezelf zeg.
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_26029100
Ik voel me weer helemaal geweldig
Vandaag had ik een les bij een klas die vorige week (toen mijn stagebegeleider even weg was en ik het even over moest nemen) de tent bijna afbrak. Vandaag ging hij weer even weg (half uurtje) terwijl de mentor van de betreffende klas kwam observeren (bij haar is die klas altijd net zo druk als bij mij waren vorige week). En.. ik heb ze rustig gekregen toen ze dreigden te 'ontsporen'..!

Je had die mentor moeten zien.. Bijna depri omdat een (eerstejaars) stagiaire haar moeilijkste klas zonder problemen stil kreeg.. Ghaha!
Mon 'en!
pi_26033480
Geweldig! Dat doe je goed.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  woensdag 6 april 2005 @ 21:29:17 #140
35189 Troel
scherp en bot
pi_26033609
Vandaag zou mijn mentor afwezig zijn. Het kostte ontzettend veel moeite om een invaller te vinden, dus de kinderen werden al voorbereid op opgesplitst worden tussen de andere klassen.

Een van de kinderen uit de klas: Maar kan juf Frederique dan niet komen morgen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_26034025
quote:
Op woensdag 6 april 2005 21:29 schreef Troel het volgende:
Vandaag zou mijn mentor afwezig zijn. Het kostte ontzettend veel moeite om een invaller te vinden, dus de kinderen werden al voorbereid op opgesplitst worden tussen de andere klassen.

Een van de kinderen uit de klas: Maar kan juf Frederique dan niet komen morgen
'Mijn' leerlingen denken ook dat als mijn stagebegeleider er een dagje (weekje, langer) niet is dat ik dan wel kan komen. Ze staan er niet bij stil dat ik ook gewoon naar school moet, dat ik nog lang geen fulltime docent ben..

Nog even over mijn vorige bericht.. Vorige week, toen die bewuste klas zo had zitten k*tten, had ik het idee dat ik een loser was en maar beter meteen met mijn studie kon stoppen. De gedachte aan vorige week maakte mijn euforische gevoel van vandaag dus alleen maar (nog heel veel) sterker..
Mon 'en!
  woensdag 6 april 2005 @ 23:14:27 #142
35189 Troel
scherp en bot
pi_26036038
quote:
Op woensdag 6 april 2005 21:52 schreef bloempjuh het volgende:

[..]
Nog even over mijn vorige bericht.. Vorige week, toen die bewuste klas zo had zitten k*tten, had ik het idee dat ik een loser was en maar beter meteen met mijn studie kon stoppen. De gedachte aan vorige week maakte mijn euforische gevoel van vandaag dus alleen maar (nog heel veel) sterker..
Ik snap je gevoel precies. Ik heb soms echt het idee dat de weersomstandigheden soms echt te merken zijn aan de kids.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_26052345
Woehoe, praktijkproef gehaald! Stage zit er nu zo goed als op, kan ik beginnen aan die enorme stapel opdracchten
  donderdag 7 april 2005 @ 17:50:35 #144
593 sjak
Juffie Bloem
pi_26052377
Morgen sollicitatie, spannend!
Lekker douchen!
  donderdag 7 april 2005 @ 23:15:12 #145
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_26060342
quote:
Op woensdag 6 april 2005 23:14 schreef Troel het volgende:

Ik heb soms echt het idee dat de weersomstandigheden soms echt te merken zijn aan de kids.
Is ook zo. Een collega van mij kan aan het gedrag van de leerlingen zien of de weersomstandigheden gaan veranderen of niet.


Maar vergeet trouwens niet he... als je als nieuweling voor een klas komt, is het altijd makkelijk om de boel stil te krijgen. Je bent nieuw, je hebt nog alle aandacht. Wacht maar tot je een half jaar er op hebt zitten en de nieuwigheid van je af is... Dán wordt het pas leuk
.
pi_26060447
Succes sjak!
  vrijdag 8 april 2005 @ 08:28:44 #147
35189 Troel
scherp en bot
pi_26064840
quote:
Op donderdag 7 april 2005 23:15 schreef Baba-O-Riley het volgende:

[..]

Is ook zo. Een collega van mij kan aan het gedrag van de leerlingen zien of de weersomstandigheden gaan veranderen of niet.


Maar vergeet trouwens niet he... als je als nieuweling voor een klas komt, is het altijd makkelijk om de boel stil te krijgen. Je bent nieuw, je hebt nog alle aandacht. Wacht maar tot je een half jaar er op hebt zitten en de nieuwigheid van je af is... Dán wordt het pas leuk
Dat laatste ben ik niet met je eens. Ik heb zeker in het begin van mijn opleiding de eerste paar keer nog wel eens gehad van o, maar ze moeten me aardig vinden. En dan ben je veel te lief en dan heb je daar de rest van de stage last van.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_26065145
quote:
Op donderdag 7 april 2005 23:15 schreef Baba-O-Riley het volgende:

[..]

Is ook zo. Een collega van mij kan aan het gedrag van de leerlingen zien of de weersomstandigheden gaan veranderen of niet.


Maar vergeet trouwens niet he... als je als nieuweling voor een klas komt, is het altijd makkelijk om de boel stil te krijgen. Je bent nieuw, je hebt nog alle aandacht. Wacht maar tot je een half jaar er op hebt zitten en de nieuwigheid van je af is... Dán wordt het pas leuk
Ik loop er dus nu vanaf november rond en ik word regelmatig uitgetest. Maar inderdaad, ik ben en blijf een stagiaire, ik ga (over twee weken zelfs al!) weer weg en 't zal dus anders zijn dan bij een 'echte docent'.
Mon 'en!
  vrijdag 8 april 2005 @ 09:02:11 #149
593 sjak
Juffie Bloem
pi_26065236
quote:
Op donderdag 7 april 2005 23:18 schreef thaleia het volgende:
Succes sjak!
Dank, ben best nerveus merk ik... Ga nog even mijn competenties doorlezen en vooral goed in mijn hoofd stampen waar ik nog hulp van hun bij verwacht.
Lekker douchen!
  vrijdag 8 april 2005 @ 09:06:12 #150
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26065291
Vandaag voor de eeste keer in weken weer voor een klas gestaan (nou ja, ik sta er nog) en heerlijk weer. Verse studenten, net van de middelbare school en nog mooi kneedbaar en gemotiveerd

En het was maar een klein klasje van 13... Over anderhalve week begint het reguliere onderwijs weer, dit is een klas die wat dingen moet bijspijkeren

oh ja, succes sjak
  vrijdag 8 april 2005 @ 09:49:19 #151
35189 Troel
scherp en bot
pi_26066069
succes sjak!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 8 april 2005 @ 20:14:45 #152
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_26080901
Hoe was het gegaan, Sjak?
.
  zondag 10 april 2005 @ 12:59:18 #153
593 sjak
Juffie Bloem
pi_26119968
Dank, het gesprek ging erg goed. Ik heb nu niet het idee dat ik dingen anders had willen zeggen. Ik ben eerlijk geweest, heb duidelijk aangegeven aan welke punten ik nog wil werken en wat ze van mij kunnen verwachten en wat ik van hun verwacht.
Leuk dus.
Nu moet ik even afwachten, ik loop namelijk iets op de procedure vooruit, ze hebben me gevraagd voor er een advertentie was geplaatst. Nu moeten ze dus even afwachten of er nog veel mensen gaan reageren. Ik denk het eerlijk gezegd niet, het is iets te specifiek wat ik doe.
Lekker douchen!
pi_26164954
Gisteren was het weer zover. De eerste dag na een vakantie. Is goed meegevallen maar wel bijna volledig in babbelen vergaan.
Vandaag dus toch maar terug op normaal tempo lesgeven
  vrijdag 15 april 2005 @ 18:34:17 #155
593 sjak
Juffie Bloem
pi_26253903
Ze hebben me aangenomen
Lekker douchen!
  vrijdag 15 april 2005 @ 18:52:59 #156
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_26254331
Hartstikke gefeliciteerd, sjak! .
  vrijdag 15 april 2005 @ 19:50:05 #157
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_26255613
Proficiat!
.
pi_26255983
Gaaf, van harte!
pi_26531993
Wat is het stil op dit forum!!!

Volgende week lekker vakantie
Daarna nog maar 5 lesweken en 1 repetitieweek.
Het jaar gaat echt heel snel voorbij zeg.
pi_26532161
Zeg dat wel! En ik vind het best leuk hoor, zomervakantie, begrijp me niet verkeerd, ik vind het best leuk om hele dagen te zwemmen en op terrasjes te hangen. Maar ik wil nog vanalles met allerlei klassen doen en moet nog maar zien hoe ik dat voor elkaar krijg in die paar weken
pi_26532320
Mijn stage is voorbij! En ik mis de leerlingen om me heen.. Zit nu de hele dag tussen volwassenen en mijn (sorry, maar weinig boeiende) klasgenoten. Ik heb gewoon mensen in mijn klas die blij zijn dat de stage voorbij is. Tssk!
Mon 'en!
pi_26532578
Mensen die blij zijn dat hun stage voorbij is??????
Ik wens die mensen veel succes als ze echt het onderwijs in willen!!!
pi_26533655
Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen blij zijn dat hun stage voorbij is. Het kan verschillende redenen hebben. 1 daarvan is dat je als stagiair toch veel minder mogelijkheden hebt dan iemand die in dienst is. Je staat onder supervisie, hebt wel verantwoordelijkheid maar geen macht en je wordt vooral gebruikt als loopjongen. Verder wordt er continu tegen je aangeschopt, heeft iedereen wel commentaar en levert een stage geen salaris op. Kortom: genoeg redenen om blij te zijn dat de stage voorbij is.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_26537301
En daarbij nog het feit dat je vanuit je opleiding-die-geen-feeling-heeft-met-de-praktijk aan allerlei eisen moet voldoen die in een normale les-/schoolsituatie erg onhandig of zelfs onhaalbaar zijn, de tijd die je graag zou willen steken in een fatsoenlijke voorbereiding van je lessen moet steken in het maken van samenvattingen van artikelen van onderwijskundigen die mijlenver van de praktijk af staan, samenvattingen waar jij een half A4-tje voor nodig hebt maar die toch per se 2 A4-tjes moeten zijn zodat je in godsnaam dan maar jezelf vier keer gaat herhalen in steeds andere bewoordingen....ik zou nog een hele tijd door kunnen gaan: "gewoon" lesgeven bevalt me stukken beter dan lesgeven-met-de-opleiding-ernaast.
pi_26537373
Ik ben ook wel blij dat mijn verslag in het postvak van mijn begeleiders gedropt is hoor. Maar het contact met die leerlingen mis ik echt heel erg. Er zijn ook een hoop klasgenoten die nooit het VMBO in willen omdat 'die kinderen niks snappen en zo druk zijn', terwijl ik er achter ben dat ik juist heerlijke dagen beleef met BBL-leerlingen..
Mon 'en!
pi_26537449
Dat kan toch? Ik heb ook wel collega's die uitstekend zijn in de bovenbouw van het VWO, maar die je niet voor een brugklas (van welk schooltype dan ook) moet zetten. Hebben ze gewoon niks mee. Zo moet ik er niet aan denken om les te geven aan kinderen jonger dan een jaar of tien, bijvoorbeeld. En ook wat de middelbare school betreft heb je zoveel 'lagen': ik heb een brugklasmentoraat geweigerd omdat ik voor mijn gevoel veel meer "kan" met een bovenbouwklas. Vind het leuk om wat lessen te hebben in de brugklas, maar qua mentortaken zie ik mezelf veel eerder met derde-, vierde- of vijfdeklassers in de weer gaan.
pi_26537501
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 23:12 schreef Meester_Kuijpie het volgende:
Mensen die blij zijn dat hun stage voorbij is??????
Ik wens die mensen veel succes als ze echt het onderwijs in willen!!!
Weet je hoe vermoeiend het is als je het nog niet gewend bent? Weet je hoe frustrerend het kan zijn om onder iemands hoede te werken als diegene totaal niet geschikt is als docent of als stagebegeleider? Er zijn heel veel redenen waarom je blijk kunt zijn dat je stage voorbij is. Ik was ook blij, ik was gewoon bekaf. Het moet gewoon wennen. En je geeft niet alleen les, je moet ook nog bergen verslagen voor school schrijven, verslagen waarvan het nut je soms volledig ontgaat. Die opdrachten gaan vaak ten koste van het lesgeven en van de lol in je stage.
  woensdag 27 april 2005 @ 08:47:22 #168
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_26537552
Tussenbeoordeling gehad van mij stage bij havo en vwo, geen negatieve dinge gehoord. 2 Juni is de eindpresentatie maar ik verwacht mijn stage met vlag en wimpel te halen. Ik ben gewoon ene goede docent
pi_26542997
Ik heb vandaag fantastisch nieuws gekregen
Mijn directie heeft mij gevraagd of ik het zou zien zitten om in september terug te keren
Daarbij vroeg ze ook nog of ik interesse zou hebben om mee te werken aan een drie jaar durend project.

En of ik daar zin in heb!
Ik sta er nog altijd wat versteld van eigenlijk
  woensdag 27 april 2005 @ 18:51:28 #170
35189 Troel
scherp en bot
pi_26550083
quote:
Op woensdag 27 april 2005 13:15 schreef leonieke het volgende:
Ik heb vandaag fantastisch nieuws gekregen
Mijn directie heeft mij gevraagd of ik het zou zien zitten om in september terug te keren
Daarbij vroeg ze ook nog of ik interesse zou hebben om mee te werken aan een drie jaar durend project.

En of ik daar zin in heb!
Ik sta er nog altijd wat versteld van eigenlijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_26551887
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 23:12 schreef Meester_Kuijpie het volgende:
Mensen die blij zijn dat hun stage voorbij is??????
Ik wens die mensen veel succes als ze echt het onderwijs in willen!!!
Wat doe jij liever, full time werken voor nop, of 1 dagje in de week naar school? Mijn stage heb ik met succes afgerond en ik heb veel geleerd maar ik ben ook blij dat ik nu weer een stuk meer rust heb en gewoon kan werken aan het afmaken van mijn propedeuse.
pi_26552075
quote:
Op woensdag 27 april 2005 08:47 schreef Silmarwen het volgende:
Tussenbeoordeling gehad van mij stage bij havo en vwo, geen negatieve dinge gehoord. 2 Juni is de eindpresentatie maar ik verwacht mijn stage met vlag en wimpel te halen. Ik ben gewoon ene goede docent
In je 1e jaar?
pi_26554057
quote:
Op woensdag 27 april 2005 20:04 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Wat doe jij liever, full time werken voor nop, of 1 dagje in de week naar school? Mijn stage heb ik met succes afgerond en ik heb veel geleerd maar ik ben ook blij dat ik nu weer een stuk meer rust heb en gewoon kan werken aan het afmaken van mijn propedeuse.
Ik zei ook niet dat ik niet blij ben met mijn twee vrije dagen (ipv stage), maar ik vond het vandaag wel weer heerlijk om even op mijn stageschool te zijn (moest mijn verslag inleveren en dat was een goed excuus om even bij een paar lessen aanwezig te zijn) en 'mijn' leerlingen weer even te zien. Een (vaak nogal praatgraag) meisje moest haar spreekbeurt doen en vroeg of ik er alsjeblieft bij wilde blijven zitten. Heb haar moed ingepraat en het hielp..
Mon 'en!
pi_26554695
laat maar

[ Bericht 93% gewijzigd door imago op 28-04-2005 13:05:15 ]
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_26558769
quote:
Op woensdag 27 april 2005 20:04 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Wat doe jij liever, full time werken voor nop, of 1 dagje in de week naar school? Mijn stage heb ik met succes afgerond en ik heb veel geleerd maar ik ben ook blij dat ik nu weer een stuk meer rust heb en gewoon kan werken aan het afmaken van mijn propedeuse.
Oke oke, misschien ben ik een uitzondering. Ik vond mijn stages vorig jaar en het jaar ervoor superleuk.
Nu ik voor het eerst een jaar zelf aan de slag ben, merk ik toch dat het niet allemaal zo gemakkelijk gaat als in mijn stagetijd.
  donderdag 28 april 2005 @ 07:19:20 #176
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_26561704
quote:
Op woensdag 27 april 2005 20:11 schreef Roellio het volgende:

[..]

In je 1e jaar?
Ja men
pi_26563683
quote:
Op donderdag 28 april 2005 00:31 schreef Meester_Kuijpie het volgende:

[..]

Oke oke, misschien ben ik een uitzondering. Ik vond mijn stages vorig jaar en het jaar ervoor superleuk.
Nu ik voor het eerst een jaar zelf aan de slag ben, merk ik toch dat het niet allemaal zo gemakkelijk gaat als in mijn stagetijd.
Ik heb alleen de eerstejaars stage gehad dus qua lesgeven stelde die niet zoveel voor (4 lessen op 4 dagdelen ongeveer). Het enige wat ik er niet leuk aan vond was dat er allerlei formulieren en verslagen afgemaakt moesten worden, bewijzen verzamelen, laten tekenen en dateren enz enz. Vooral toen ik mijn praktijkproef eenmaal gehaald had vond ik het lesgeven ook erg leuk omdat toen een groot deel van de stress weg was.
  zaterdag 30 april 2005 @ 15:50:44 #178
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_26620009
Ik kom ook maar weer even kijken hier... Ben de afgelopen dagen met een groep 2-VMBO-ers naar Londen geweest. Errrrrg gezellig Geen enkele wanklank en je merkt dat de band met leerlingen weer een stuk beter geworden is.

Over de stages: ik had het meestal wel naar mijn zin op stage. Ik heb gelukkig dan ook geen vervelende begeleiders gehad, alleen die administratieve rompslomp m.b.t. de opleiding irriteerde me.
.
pi_26870072
[edit]Ha, laat eigenlijk ook maar, wil niet dat een leerling zich in een bezorgde anekdote herkent. Bij vrolijke anekdotes vind ik het niet zo'n punt.

Om deze posting toch nog enige inhoud te geven: wat een rommelperiode is het zeg. Sportmiddagen, excursies, eindexamens...het verschijnsel "normaal lesrooster" zal mij de komende tijd onbekend zijn. Niet dat ik daarmee zit, overigens
pi_26873489
Eind-examen-stunt zit er ook weer aan te komen hè. Wij hebben een brief gekregen over wanneer het is (normaal houden ze dat geheim) en dat we ons geen zorgen hoeven te maken dat ze ons voor gek zetten. Maar ergerns ben ik gewoon bang dat dat is om ons te misleiden, en dat we opeens op een andere dag zwaar gepakt zullen worden
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 09:01:16 #181
61183 leonieke
Dan toch?
pi_26874190
quote:
Op maandag 9 mei 2005 23:41 schreef thaleia het volgende:
[edit]Ha, laat eigenlijk ook maar, wil niet dat een leerling zich in een bezorgde anekdote herkent. Bij vrolijke anekdotes vind ik het niet zo'n punt.

Om deze posting toch nog enige inhoud te geven: wat een rommelperiode is het zeg. Sportmiddagen, excursies, eindexamens...het verschijnsel "normaal lesrooster" zal mij de komende tijd onbekend zijn. Niet dat ik daarmee zit, overigens
Wij mogen geen excursies meer doen hier op school in de maand mei dus het lesrooster blijft heel erg normaal. Dus geen rommelperiode, behalve dan in mijn hoofd waarin ik al alle examens aan het bedenken ben
  dinsdag 10 mei 2005 @ 09:04:34 #182
61183 leonieke
Dan toch?
pi_26874239
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 07:44 schreef imago het volgende:
Eind-examen-stunt zit er ook weer aan te komen hè. Wij hebben een brief gekregen over wanneer het is (normaal houden ze dat geheim) en dat we ons geen zorgen hoeven te maken dat ze ons voor gek zetten. Maar ergerns ben ik gewoon bang dat dat is om ons te misleiden, en dat we opeens op een andere dag zwaar gepakt zullen worden
En wat is de eind-examen-stunt precies?
pi_26874578
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 09:04 schreef leonieke het volgende:

En wat is de eind-examen-stunt precies?
De leerlingen die dit jaar eindexamen doen "vieren" dat hun laatste lessen geweest zijn en dat ze de school gaan verlaten door op een bepaalde dag de school te bezetten. Lessen worden dan onderbroken en iedereen moet naar buiten waar ze zelf allerlei activiteiten hebben georganiseerd, waarbij de leraren vaak ook goed te kijk worden gezet
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_26874734
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 09:31:54 #185
61183 leonieke
Dan toch?
pi_26874818
Ah de 100 dagen zoals wij dit hier zeggen.

Maar dat ziet er toch leuk uit? en zeker als het een verrassing is voor iedereen.
En dat leerlingen de leerkrachten te kijk zetten, is ook maar logisch. Het is hun enige kans
  dinsdag 10 mei 2005 @ 17:26:26 #186
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_26887941
Ik zou het ook niet erg vinden.. Ik ben niet vies van een beetje zelfspot.
Ligt ook er aan hoe de band met je leerlingen is. Volgens mij zouden ze mij wel enigszins met rust laten, of iets leuks laten doen. Terwijl de leraren die wat minder goed in de smaak liggen, natuurlijk de rottaakjes mogen doen.
.
pi_26888268
Oh ja je merkt ook wel wie er echt zwaar te kijk worden gezet en wie niet Tot nu toe ben ik er goed van af gekomen, maar ik snap ook wel de leraren die het gewoon vervelend vinden. Vooral het feit dat je per se "moet" meedoen aan alle flauwe activiteiten, en als je dat niet doet dan ben je natuurlijk weer een spelbreker. Bij ons sloten ze de poort bijvoorbeeld vorig jaar af zodat de leraren echt gedwongen worden om mee te doen en niet konden "ontsnappen". Dat wordt niet op prijs gesteld. Ze zijn ook wel eens te ver gegaan door iemand in een liedje voor homo uit te maken enzo. Ze bedoelen het niet eens altijd kwaad, maar de grenzen vallen op zo'n dag weg natuurlijk, en soms gaan ze onbedoeld te ver, dat is vervelend.

Ik denk ook wel dat het uitmaakt of je al 30 jaar in het vak zit en ondertussen alle thema's en activiteiten en flauwe grappen al te vaak hebt gezien, of dat het allemaal nieuw voor je is.

Ik vind het zelf vooral irritant dat het me nooit goed uitkomt Net op een middag dat een proefwerk of een belangrijke les gepland staat ofzo, soms is dat gewoon net vervelend.
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 18:02:00 #188
35189 Troel
scherp en bot
pi_26888785
Bij ons was de stunt op een vaste dag. In eerste instantie mocht men vanaf het eerste uur op school verstieren, officieel pas vanaf het derde uur geloof ik. Bij ons werd dat allemaal wat strikter gehanteerd en mochten we ook pas om 10 uur ontbijten.

Maar in beide gevallen zorgen de docenten er wel voor geen belangrijke dingen gepland te hebben op die dag.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 10 mei 2005 @ 19:02:50 #189
61183 leonieke
Dan toch?
pi_26890403
Bij ons (West-Vlaanderen) is dat meestal met de hele stad op één dag. Om 4.30u ontbijt met alle laatstejaars op de grote markt en een optreden. Rond 8.15u vertrekt iedereen naar school om daar met veel kabaal toe te komen en heel de school aan het zingen te krijgen (lukt vrij makkelijk ).

Dan moesten we ons het eerste uur helemaal wassen (of toch ons haar en gezicht en armen en alles wat nog zichtbaar en gekleurd was) Dan hadden we twee uur les ( ) Wij hadden een volledig uur proeven van chemie en een video bij godsdienst. Daarna verkleedpartij en pizza eten en dan over de middag dansen voor de hele school. Daarna vrije activiteit op school en dan receptie en 's avonds een grote fuif met alle zesdejaars van de stad.

Waar ik werk (Brussel) is het wel per school dat ze de leerkrachten dingen laten doen om zich wat belachelijk te maken maar ze beperken zich tot hun leerkrachten. Voor mij was er dus niet zoveel aan
pi_26891447
[offtopic]
Pfff, Thaleia, heb jij nog tips hoe ik óóit die pensum-tentamens moet gaan halen? Vertalen kan ik wel, maar die enorme lappen tekst willen maar niet in m'n hoofd blijven zitten. Hoe onthoud ik in 's hemelsnaam het verschil tussen schitterende, glimmende, glanzende, en fonkelende zwaarden?!
[/offtopic]

En voor de mensen die niet snappen waar dit over gaat: Voor elke universitaire lerarenopleiding is de enige toelatings-eis dat je je doctoraal/master in dat vak hebt gehaald. Alleen bij Klassieke Talen, speciaal om mij te pesten ( ), worden er extra eisen aan je vakkenpakket gesteld: je moet een bepaalde - enorme - hoeveelheid teksen in het Grieks en Latijn gelezen hebben. Op zich een logische eis, dat lezen vind ik ook geen probleem, maar om nou al die teksten ook letterlijk uit je hoofd te moeten gaan leren vind ik zo zinloos! Over dit onderdeel struikelen enorm veel studenten, en ik zou ook veel liever léúke vakken gaan volgen dan voor 20 (oude) studiepunten maandenlang teksten te lezen om vervolgens het tentamen toch niet te halen Het is dat ik zo graag die bevoegdheid wil, maar anders...
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_26895483
70 oude studiepunten aan vakken moeten doen omdat je een doctoraal hebt dat verwant is aan het schoolvak terwijl die vakken eigenlijk niks te maken hebben met wat je gaat doen op school is pas waanzin...
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_26898702
Oei....ik weet het niet echt meer, het is voor mij allemaal alweer zo lang geleden

Ik had de mazzel dat ik een goed geheugen heb voor het letterlijk onthouden van dingen: als ik aan bepaalde aanknopingspunten in een zin zie wat er ook alweer ongeveer stond, schiet de letterlijke vertaling me wel weer te binnen. Overigens waren ze bij ons ook wel zo schappelijk om niet moeilijk te doen over fonkelend/glimmend/glanzend/glinsterend, ze wilden toch vooral zien dat je de structuur vd zin zag. Moest over het algemeen de teksten wel 2x doornemen, anders bleef het niet hangen. Maar ik had ook wel studiegenoten bij wie het na 5x doornemen nog niet bleef hangen en dat was dus mooi kut. Ik weet het echt niet, maar wil je wel veel sterkte wensen

(Sowieso was er bij ons nog niet die eis dat je extra teksten gelezen moest hebben, maar tegenwoordig wel: je hebt nu een 'basic' variant van de studie en wie de leraarsopleiding wil doen moet daar extra dingen bijlezen. Vroeger had je gewoon 1 variant en alleen als je echt hele duidelijk omschreven plannen had om je in een bepaalde andere richting te verdiepen kon je voor een 'uitgeklede' variant kiezen en dan mocht je idd niet de leraarsopleiding gaan doen. Het was vroeger denk ik nog veel meer standaard dan nu dat het gros van de studenten toch wel de onderwijskant op gaat.)
pi_26908359
Gisteren mailde mijn opleidingscoordinator dat ze me vandaag ergens over wou spreken, ik was al helemaal zenuwachtig...

Maar nu blijkt dat ik en een handvol anderen van de gehele lerarenopleiding Engels in augustus voor 10 weken naar China mogen om daar Engels te geven! Ik ga natuurlijk ja zeggen, dat lijkt me een geweldige ervaring!
pi_26910790
Wow!!!! Dat is echt geweldig!
Sowieso zoeken ze heel veel docenten Engels in China he, zie bijv. http://www.teach-in-china.cn
Volgens mij nemen ze iedereen aan die maar enigszins Engels spreekt, dus als je echt een officiele bevoegdheid hebt kun je daar volgens mij een eind komen.
pi_26925112
China... wat klinkt dat gaaf zeg!!

Ik zit zelf op een breekpunt heb ik het idee. Ik kan over minder dan een half jaar klaar zijn met studeren, maar dan heb ik niet de goede vakken gevolgd om leraar te worden. Als ik wel leraar wil worden ben ik echt véél langer bezig, en ik ben bang dat ik dat niet ga redden. Ik heb het studeren wel gezien zo onderhand.

Maarja, ik wil wel lesgeven Ergens heb ik het idee om nu snel af te studeren, en gewoon te zien hoe lang scholen het pikken dat je onbevoegd bent. Om dan te zien of ik over een aantal jaar niet me kan aanmelden als soort van zij-instromer, want daarvoor lijken de eisen zooooveel soepeler! En ik speel ook een beetje met het idee om ooit nog in de avonduren HBO Nederlands te gaan doen, dan kan ik alsnog tweedegraads worden...

Maargoed, ik vind het een enorm moeilijke keuze. Het is zo bepalend voor de rest van m'n carrière, en dat vind ik eng! M'n hart ligt echt bij lesgeven (nu in ieder geval), maar ik denk dat ik persoonlijk gelukkiger word als ik niet nog anderhalf jaar hoef te zwoegen op vakken die ik verschrikkelijk vind. Pfff, ik weet het nog niet
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  woensdag 11 mei 2005 @ 20:47:04 #196
593 sjak
Juffie Bloem
pi_26925327
Hee Imago, wat is nou anderhalfjaar op een mensenleven. Ik zou nu die anderhalfjaar doorstaan, die kun je later niet meer overdoen. Daarna kun je nog lang genoeg lesgeven / werken.
Lekker douchen!
pi_26925521
Da's lastig zeg! De markt voor classici is nu heel gunstig, je wordt overal aangenomen ook als je geen bevoegdheid hebt. Ze zijn allang blij als je bent afgestudeerd en ze dus geen tweede- of derdejaars hoeven aan te nemen
Maar een papiertje geeft je wel VEEL meer een poot om op te staan.

Het zit wel in de lijn der verwachtingen dat men op een gegeven moment genoodzaakt zal zijn afgestudeerde classici die toevallig niet de uitgebreide variant hebben gedaan toch een bevoegdheid te geven, maar je weet natuurlijk nooit hoe dingen zich ontwikkelen (nog niet zolang geleden werd er serieus over gepraat of het vak Grieks helemaal afgeschaft moet worden, mocht dat gebeuren -wat ik niet verwacht, ik verwacht dat scholen zich juist zouden willen gaan onderscheiden door het juist wel aan te bieden- dan zijn er veel minder uren voor classici)

Hier in Nijmegen kunnen mensen in de avonduren hun bevoegdheid halen. Ze moeten daarvoor drie jaar lang elke maandagavond college volgen en verder nog een hoop zelfstudie doen. Als ik zo hoor wat het programma is denk ik dat je het daarmee zeker niet makkelijker hebt dan nu met die 1,5 jaar. Maar goed, ik weet dus niet of die dingen niet versoepeld gaan worden op den duur.
pi_27039722
De laatste loodjes. . Vorige week heb ik nog een avond in de kroeg gezeten met twee 'soulmates' die ook de lerarenopleiding volgen en met wie ik op een excursie ben geweest naar Bonn ergens eind maart. Aan het einde van de avond, na de nodige wijn en bier, hadden we twee briljante plannen. Het eerste plan is dat we ons volgens jaar gaan verdiepen in het hoe en wat van het oprichten van een eigen particuliere school, het tweede plan is dat we een bundel gaan uitgeven met daarin ervaringen, essays en columns van jonge docenten die net beginnen in het voortgezet onderwijs. .

Ondertussen moet ik alles natuurlijk op het laatste moment doen. Ik heb in de meivakantie veel aan het portfolio geschreven en twee stukken ingeleverd bij mijn begeleider. In tegenstelling tot twee vorige stukken die ik voor mijn gevoel in een half uurtje had geschreven en waar ik vooral aan het blaten was over mijn 'ontwikkeling' had ik in deze twee stukken wat meer aandacht gegeven aan vakliteratuur en was ik inhoudelijk in de materie gedoken. En wat krijg je dan als commentaar: ik mis de rode lijn in je ontwikkeling. Gatsie. Nog even doorbikkelen tot 6 juni, daarna flink vakantie vieren.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  zondag 15 mei 2005 @ 23:17:30 #199
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_27040011
quote:
Op zondag 15 mei 2005 23:07 schreef RaisinGirl het volgende:
Het plan is dat we een bundel gaan uitgeven met daarin ervaringen, essays en columns van jonge docenten die net beginnen in het voortgezet onderwijs. .
Dit is wel een leuk idee.


Met dat andere plan zou ik maar es een paar jaartjes wachten totdat je wat ervaring achter de kiezen hebt
.
pi_27040218
Dat plan was niet van mij, maar van die andere overambitieuze wereldverbeteraar, . Ik vond het komisch, maar ook prikkelend om over na te denken.

Die bundel is wel te realiseren, denk ik, daar wil ik me volgend jaar serieus mee bezig gaan houden.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')