hear hear hear!quote:Op zondag 13 maart 2005 11:02 schreef speedfreak1 het volgende:
Ik las toevallig de complete pagina in het NRC, typerend, dat blad geeft dus een complete pagina een links, als je dat doorleest ontstaat het beeld van een wereldvreemd gestoord persoon. Gelukkig is het een marginale minderheid, anders zou het nog gevaarlijk kunnen worden.
daar hebben ze al een excuus voorquote:Op zondag 13 maart 2005 11:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat ze wereldvreemd is, letterlijk niet weet wat er gebeurd in de wereld, blijkt al wel, de Rood/Groene regering in nederlands naaste buurland heeft op dit punt geen afwijkend beleid.
Het NRC van Zaterdag??? Ik heb die maar weer eens gekocht, doorgebladerd, in een aantal artikelen begonnen te lezen, vervolgens heb ik die krant vrijwel ongelezen bij het oud papier gekwakt.quote:Op zondag 13 maart 2005 11:02 schreef speedfreak1 het volgende:
.........................
Ik las toevallig de complete pagina in het NRC, typerend, dat blad geeft dus een complete pagina een links, als je dat doorleest ontstaat het beeld van een wereldvreemd gestoord persoon. Gelukkig is het een marginale minderheid, anders zou het nog gevaarlijk kunnen worden.
Angst kent nu eenmaal een onverzadigbare honger naar macht - zelfs op het haatzaaiende af?quote:Op zondag 13 maart 2005 10:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Halsema: 'CDA en VVD voeden angst'
Meldt de frontpage,
Femke is van mening dat het een anti islam houding is, de politiek doet dit om een angstcultuur te kweken..
Als groenlinkse politica kun je bijzonder handig gebruik maken van de angst voor een vermeende teloorgang van de menswaardige beschaving. Met wat dramatiek levert dat vast weer wat zeteltjes op van mensen die zichzelf graag publiek en politiek correct aan de goede kant geplaatst wensen te zien.quote:Op zondag 13 maart 2005 21:35 schreef lucida het volgende:
[..]
Angst kent nu eenmaal een onverzadigbare honger naar macht - zelfs op het haatzaaiende af?![]()
Prober het eens woord voor woord met:quote:Op maandag 14 maart 2005 22:44 schreef Kaalhei het volgende:
ctrl +f --> Stuitend --> No hits. Vreemd
Mooi, tijd voor het legaliseren van wapenbezit want we zijn ook voor een groot deel zelf verantwoordelijk voor onze veiligheid.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 00:44 schreef Tup het volgende:
Om het grijsgedraaide plaatje genaamd "Linkse kerk - Het is jullie schuld" tegenwicht te bieden, wijs ik nog maar eens op de eigen verantwoordelijkheid. Wij burgers hebben het laten gebeuren. Jullie dus ook. Zelfs Wilders wil op zoek "naar oplossingen". Die vind je niet door je buurman zwart te maken.
Wat een onzin. 'Ik' heb helemaal niks 'laten' gebeuren. Als recalcitrante tiener in je eentje begin je echter niet zoveel tegen de Linkse Kerkquote:Op dinsdag 15 maart 2005 00:44 schreef Tup het volgende:
Om het grijsgedraaide plaatje genaamd "Linkse kerk - Het is jullie schuld" tegenwicht te bieden, wijs ik nog maar eens op de eigen verantwoordelijkheid. Wij burgers hebben het laten gebeuren. Jullie dus ook.
Om jou zou ik moeten lachen als je niet zo triest wasquote:Op zondag 13 maart 2005 11:41 schreef Choumacher het volgende:
Groen Slinks is niet het probleem waar ik mem meer zorgen over maak is dat de PVDA op zon 70 zetels staat. Zijn wij echt helemaal gekgeworden, willen wij weer terug naar de Middeleeuwen waar je al een racist was als je het woord buitenlander in je mond nam, waar ikkegalen ons land overspoelde, waar crimenelen veel meer rechten had dan het slachtoffer, waar etc etc. Nu al die dingen langzaan veranderen en het economisch wat minder gaat, gaan ze allemaal terug naar de PVDA.Jongens Jongens hebben we dan niks geleerd??? Kijk maar naar de gtote steden....ga maar een snachts op het centraal station van R';dam rondhangen (ik durf het overdags niet eens). Ach wat het is toch al te laat............
Brrrr, in bed liggen met Ritaquote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:17 schreef Ringo het volgende:
Femke is een mooie vrouw. Daar kan Rita Verdonk nog een voorbeeld aan nemen.
Ik laat me nog liever door een nijlpaard onderschijten.quote:
Geert Makquote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:23 schreef SCH het volgende:
Femke heeft gelijk, net als Geert Mak
Smaken zullen wel verschillen, maar ik heb nog niks 'moois' aan onze Femke mogen ontdekken. Niet aan de buitenkant (donker schapenhaar brrrrrrrrrquote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:17 schreef Ringo het volgende:
Nederland is wat Geert Mak betreft verdeeld in twee kampen van ongeveer gelijke grootte.quote:
Waarom zou je hem niet serieus nemen?quote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:48 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nederland is wat Geert Mak betreft verdeeld in twee kampen van ongeveer gelijke grootte.
Daar is het kamp dat de beste man nog serieus neemt en denkt dat de rest van Nederland dat vanzelfsprekend ook doet (het kamp waar jij blijkbaar toe behoort). En dan heb je het kamp dat hem absoluut niet meer serieus neemt en dat ook nooit meer zal doen.
quote:
Geen antwoord dus? De meeste mensen nemen Mak erg serieus, sommigen zijn het niet eens met sommige passages uit zijn laatste boekje maar dat wil niet zeggen dat ze hem niet meer serieus nemen. Dat jij hem meteen afschrijft, is tekenend.quote:
Tekenend voor wat?quote:Op dinsdag 15 maart 2005 17:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Geen antwoord dus? De meeste mensen nemen Mak erg serieus, sommigen zijn het niet eens met sommige passages uit zijn laatste boekje maar dat wil niet zeggen dat ze hem niet meer serieus nemen. Dat jij hem meteen afschrijft, is tekenend.
Probeer het maar uit te leggen. Vooralsnog is het een van de meest gewaardeerde historici van ons land.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 17:08 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Tekenend voor wat?
Ik kan wel proberen je uit te leggen waarom je Geert Mak niet meer serieus zou moeten nemen, maar ik vrees dat dat zou ontaarden in een nutteloze exercitie. Wij leven nu eenmaal in een andere realiteit.
In bepaalde kringen wordt hij inderdaad gezien als 'één van de meest gewaardeerde historici van ons land'. In andere kringen, met wat meer verstand van zaken, wordt hij volmondig uitgelachenquote:Op dinsdag 15 maart 2005 17:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Probeer het maar uit te leggen. Vooralsnog is het een van de meest gewaardeerde historici van ons land.
Dat zeg ik: op zijn laatste schrijfsel is kritiek, op de boeken daarvoor nauwelijks, zeker niet in die context. Dus jij schrijft iemand af vanwege een paar passages, dat is tekenend.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 17:27 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
In bepaalde kringen wordt hij inderdaad gezien als 'één van de meest gewaardeerde historici van ons land'. In andere kringen, met wat meer verstand van zaken, wordt hij volmondig uitgelachen.
Afijn, ik ga helemaal niks uitleggen, lees zelf de relevante commentaren op z'n laatste schrijfseltjes maar.
Aangezien Geert Mak waarschijnlijk zou worden gediagnosticeerd met het Stockholm syndroom, verbaast het niet dat hij in termen van 'kampen' denkt.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:48 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nederland is wat Geert Mak betreft verdeeld in twee kampen van ongeveer gelijke grootte.
Daar is het kamp dat de beste man nog serieus neemt en denkt dat de rest van Nederland dat vanzelfsprekend ook doet (het kamp waar jij blijkbaar toe behoort). En dan heb je het kamp dat hem absoluut niet meer serieus neemt en dat ook nooit meer zal doen.
Ayaan is nog veel mooier, heb haar eens kunnen bewonderenquote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:17 schreef Ringo het volgende:
quote:Op dinsdag 15 maart 2005 17:40 schreef SCH het volgende:
Dan hoef je tenminste niet op de inhoud af te gaan he Lucida. Mensen gewoon afschrijven is wel zo makkelijk.
Pas deze woorden nou eens toe op jouw eigen kritiek, bijv. richting Verdonk! Ik wil nog even een linkje leggen naar aanvullende info.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 17:40 schreef SCH het volgende:
Dan hoef je tenminste niet op de inhoud af te gaan he Lucida. Mensen gewoon afschrijven is wel zo makkelijk.
Van Mak heb ik ''in Europa'' gelezen. Leuk vlot geschreven, echt NRC zullen we maar zeggen. Verder had het nauwelijks iets interessants te bieden en al helemaal géén nieuwe inzichten. een special van Der Spiegel vorig jaar over WO1 was wat dat betreft véél interessanter.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 17:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Geen antwoord dus? De meeste mensen nemen Mak erg serieus, sommigen zijn het niet eens met sommige passages uit zijn laatste boekje maar dat wil niet zeggen dat ze hem niet meer serieus nemen. Dat jij hem meteen afschrijft, is tekenend.
Met Mak wordt de vloer gedweild, zelden zo'n vernietigende boekkritiek gelezen.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 17:46 schreef lucida het volgende:
Pas deze woorden nou eens toe op jouw eigen kritiek, bijv. richting Verdonk! Ik wil nog even een linkje leggen naar aanvullende info.
http://www.arabistjansen.nl/
Veel leesplezier![]()
Uit de hoek van Ellian, Ephimenco en Jansen enz. is deze kritiek voorspelbaar, zij horen zelf bij de handelaren in angst, zijn er min of meer de voormannen van. Logisch dat ze op hun pikkies zijn getrapt.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 17:46 schreef lucida het volgende:
[..]
Pas deze woorden nou eens toe op jouw eigen kritiek, bijv. richting Verdonk! Ik wil nog even een linkje leggen naar aanvullende info.
http://www.arabistjansen.nl/
Veel leesplezier![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |