abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 maart 2005 @ 10:37:27 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25503032
Halsema: 'CDA en VVD voeden angst'
Meldt de frontpage,
Femke is van mening dat het een anti islam houding is, de politiek doet dit om een angstcultuur te kweken..

Vraag me dan toch af, Femke, hier in Duitsland zijn de groenlinkse aan de macht. Waarom worden er hier dan de ene haatpredikende imam na de andere het land uitgeflikkerd?
Is je zusterpartij ook bezig met haat en angst zaaien?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_25503454
Wat femke "vergeet" te vertellen is dat haar partij altijd heeft gefloreerd op angstzaaien, angst voor het milieu, angst voor het kapitalisme, angst voor rechts, angst voor werkelijk zelfbeschikkingsrecht............... en als dan een regering zeer terecht aangeeft dat er iets aan moslimextremisme gedaan moet worden...................... dan noem je dat angst zaaien.
Ik las toevallig de complete pagina in het NRC, typerend, dat blad geeft dus een complete pagina een links, als je dat doorleest ontstaat het beeld van een wereldvreemd gestoord persoon. Gelukkig is het een marginale minderheid, anders zou het nog gevaarlijk kunnen worden.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_25503556
Ach, Theo van Gogh ligt alweer een tijdje onder de grond dus gansje Halsema durft haar mond weer open te trekken.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zondag 13 maart 2005 @ 11:09:49 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25503576
Dat ze wereldvreemd is, letterlijk niet weet wat er gebeurd in de wereld, blijkt al wel, de Rood/Groene regering in nederlands naaste buurland heeft op dit punt geen afwijkend beleid.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_25503587
quote:
Op zondag 13 maart 2005 11:02 schreef speedfreak1 het volgende:

Ik las toevallig de complete pagina in het NRC, typerend, dat blad geeft dus een complete pagina een links, als je dat doorleest ontstaat het beeld van een wereldvreemd gestoord persoon. Gelukkig is het een marginale minderheid, anders zou het nog gevaarlijk kunnen worden.
hear hear hear!
Bekijk je foto maar eens goed!
  zondag 13 maart 2005 @ 11:12:28 #6
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_25503614
quote:
Op zondag 13 maart 2005 11:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat ze wereldvreemd is, letterlijk niet weet wat er gebeurd in de wereld, blijkt al wel, de Rood/Groene regering in nederlands naaste buurland heeft op dit punt geen afwijkend beleid.
daar hebben ze al een excuus voor
het is daar zogenaamd nog veel erger en dus moeten daar hardere maatregelen genomen worden, hier valt het allemaal wel mee.

lief zijn voor melkaar
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
  zondag 13 maart 2005 @ 11:20:35 #7
116987 Mea_Culpa
Het spijt me, vergeef me
pi_25503727
Het domste stukje was nog 'die liefdeloosheid, daar word ik verdrietig van' als het over het doodrijden van die Ali el B de tasjesrover gaat. Liefdeloosheid

Jezus wat een verschrikkelijke domme muts is het toch ook, niet te zuinig
Het spijt me, vergeef me, anders kan ik het niet zeggen, er valt nog zoveel uit te leggen, dus doe ik het maar zo.
  zondag 13 maart 2005 @ 11:26:33 #8
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25503824
Gewoon negeren joh, die hut.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_25503912
Kan deze drugs gebruiker niet gewoon net als andere drugs gebruikers haar mond houden.
  zondag 13 maart 2005 @ 11:41:52 #10
114800 Choumacher
I'm Ugly therfore I am
pi_25504122
Groen Slinks is niet het probleem waar ik mem meer zorgen over maak is dat de PVDA op zon 70 zetels staat. Zijn wij echt helemaal gekgeworden, willen wij weer terug naar de Middeleeuwen waar je al een racist was als je het woord buitenlander in je mond nam, waar ikkegalen ons land overspoelde, waar crimenelen veel meer rechten had dan het slachtoffer, waar etc etc. Nu al die dingen langzaan veranderen en het economisch wat minder gaat, gaan ze allemaal terug naar de PVDA.Jongens Jongens hebben we dan niks geleerd??? Kijk maar naar de gtote steden....ga maar een snachts op het centraal station van R';dam rondhangen (ik durf het overdags niet eens). Ach wat het is toch al te laat............
pi_25508910
ik heb een gruwelijke hekel aan madame Halsema
  zondag 13 maart 2005 @ 20:20:10 #12
103644 Zebraman
Striped Devil
pi_25509060
Ik vind dat ze hier dus echt weer eens flink de plank misslaat. Jammer want daardoor vergeten we dat GL soms ook best goede punten heeft. Dat vreselijk "groen" in de naam, ookal zoiets dat afbreuk doet aan de serieuze standpunten die ze ook wel hebben.
"Zebraman... Kickpost!"
pi_25509244
quote:
Op zondag 13 maart 2005 11:02 schreef speedfreak1 het volgende:
.........................
Het NRC van Zaterdag??? Ik heb die maar weer eens gekocht, doorgebladerd, in een aantal artikelen begonnen te lezen, vervolgens heb ik die krant vrijwel ongelezen bij het oud papier gekwakt.
Wat glijdt die krant af zeg, vreselijk.
Vervolgens lees ik een stukje van die Bas Heijne en jawel, hij begint weer te mekkeren over Fortuyn, die man is nu al drie jaar dood!!!
Elke keer als ik iets van Bas Heijne lees zeikt ie over Fortuyn. Wat lopen die mensen toch vreselijk achter.

Femke? droog doosje.

edit: de rubriek wetenschap heb ik wel bewaard, al is dat sinds het vertrek van Ikke ook minder geworden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Godslasteraar op 13-03-2005 20:51:04 ]
  zondag 13 maart 2005 @ 21:35:44 #15
85889 lucida
équilibre
pi_25509687
quote:
Op zondag 13 maart 2005 10:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Halsema: 'CDA en VVD voeden angst'
Meldt de frontpage,
Femke is van mening dat het een anti islam houding is, de politiek doet dit om een angstcultuur te kweken..
Angst kent nu eenmaal een onverzadigbare honger naar macht - zelfs op het haatzaaiende af?
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
  maandag 14 maart 2005 @ 22:26:57 #16
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25513861
quote:
Op zondag 13 maart 2005 21:35 schreef lucida het volgende:

[..]

Angst kent nu eenmaal een onverzadigbare honger naar macht - zelfs op het haatzaaiende af?
Als groenlinkse politica kun je bijzonder handig gebruik maken van de angst voor een vermeende teloorgang van de menswaardige beschaving. Met wat dramatiek levert dat vast weer wat zeteltjes op van mensen die zichzelf graag publiek en politiek correct aan de goede kant geplaatst wensen te zien.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  maandag 14 maart 2005 @ 22:44:42 #17
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_25514297
ctrl +f --> Stuitend --> No hits. Vreemd
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  maandag 14 maart 2005 @ 22:49:31 #18
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25514396
quote:
Op maandag 14 maart 2005 22:44 schreef Kaalhei het volgende:
ctrl +f --> Stuitend --> No hits. Vreemd
Prober het eens woord voor woord met:
stui-tend, onmenselijk, schokkend, slachtoffer, nalatig, onbeschaamd, dip, hysterie, onverantwoord, discriminerend, klimaat, stigmatiseren, kwetsen,...

Zo moet het vast lukken...
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 00:44:25 #19
99433 Tup
Tupperwaar
pi_25515298
Om het grijsgedraaide plaatje genaamd "Linkse kerk - Het is jullie schuld" tegenwicht te bieden, wijs ik nog maar eens op de eigen verantwoordelijkheid. Wij burgers hebben het laten gebeuren. Jullie dus ook. Zelfs Wilders wil op zoek "naar oplossingen". Die vind je niet door je buurman zwart te maken.
Wasserwunderland
pi_25515441
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 00:44 schreef Tup het volgende:
Om het grijsgedraaide plaatje genaamd "Linkse kerk - Het is jullie schuld" tegenwicht te bieden, wijs ik nog maar eens op de eigen verantwoordelijkheid. Wij burgers hebben het laten gebeuren. Jullie dus ook. Zelfs Wilders wil op zoek "naar oplossingen". Die vind je niet door je buurman zwart te maken.
Mooi, tijd voor het legaliseren van wapenbezit want we zijn ook voor een groot deel zelf verantwoordelijk voor onze veiligheid.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 12:02:29 #21
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25519382
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 00:44 schreef Tup het volgende:
Om het grijsgedraaide plaatje genaamd "Linkse kerk - Het is jullie schuld" tegenwicht te bieden, wijs ik nog maar eens op de eigen verantwoordelijkheid. Wij burgers hebben het laten gebeuren. Jullie dus ook.
Wat een onzin. 'Ik' heb helemaal niks 'laten' gebeuren. Als recalcitrante tiener in je eentje begin je echter niet zoveel tegen de Linkse Kerk .
pi_25520094
Femke heeft een punt
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  dinsdag 15 maart 2005 @ 16:02:27 #23
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_25521571
Alles beter dan ons pratende paasei en zijn nationaal-conservatieve beweging. Het wordt tijd dat die knuppel onder een tram komt.

Over liefdeloosheid gesproken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_25521830
Femke, als je geen zin aan sex hebt praat dan eens met Linda de Mol.
Maar val mij niet lastig met frustraties van jouw.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 16:17:38 #25
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_25521883
Femke is een mooie vrouw. Daar kan Rita Verdonk nog een voorbeeld aan nemen.
pi_25522003
Femke heeft gelijk, net als Geert Mak - veel rechtse politici misbruiken de situatie en zijn handelaren in angst geworden. Daar is geen speld tussen te krijgen en dat doet de TS dan gelukkig ook niet.

Die imams hebben er niks mee te maken, Femke heeft er niks op tegen dat haatzaaiers en terroristen worden aangepakt. Maar dat geldt dan wel voor iedereen, niet alleen voor moslims. Lijkt me duidelijk.
pi_25522029
quote:
Op zondag 13 maart 2005 11:41 schreef Choumacher het volgende:
Groen Slinks is niet het probleem waar ik mem meer zorgen over maak is dat de PVDA op zon 70 zetels staat. Zijn wij echt helemaal gekgeworden, willen wij weer terug naar de Middeleeuwen waar je al een racist was als je het woord buitenlander in je mond nam, waar ikkegalen ons land overspoelde, waar crimenelen veel meer rechten had dan het slachtoffer, waar etc etc. Nu al die dingen langzaan veranderen en het economisch wat minder gaat, gaan ze allemaal terug naar de PVDA.Jongens Jongens hebben we dan niks geleerd??? Kijk maar naar de gtote steden....ga maar een snachts op het centraal station van R';dam rondhangen (ik durf het overdags niet eens). Ach wat het is toch al te laat............
Om jou zou ik moeten lachen als je niet zo triest was ...

Femke heeft een punt als ze zegt dat de angst voor de islam bij sommige mensen paranoïde vormen aanneemt. Alleen moet ze niet de ogen sluiten voor de problemen die wel degelijk aanwezig zijn.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_25522063
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 16:17 schreef Ringo het volgende:
Brrrr, in bed liggen met Rita ...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 15 maart 2005 @ 16:30:21 #29
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_25522152
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 16:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Brrrr, in bed liggen met Rita ...
Ik laat me nog liever door een nijlpaard onderschijten.

Femke heeft natuurlijk niets teveel gezegd in dat NRC-interview. Eindelijk iemand binnen de politiek die het lef heeft om de nuances aan te brengen die zo node gemist worden.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 16:36:47 #30
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25522293
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 16:23 schreef SCH het volgende:
Femke heeft gelijk, net als Geert Mak
Geert Mak
  dinsdag 15 maart 2005 @ 16:38:32 #31
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_25522332
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 16:36 schreef Lemmeb het volgende:
Geert Mak
Lemmeb
  dinsdag 15 maart 2005 @ 16:38:58 #32
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25522341
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 16:38 schreef Ringo het volgende:

[..]

Lemmeb
Ringo
pi_25522373
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 16:36 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Geert Mak
  dinsdag 15 maart 2005 @ 16:44:14 #34
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25522468
quote:
Smaken zullen wel verschillen, maar ik heb nog niks 'moois' aan onze Femke mogen ontdekken. Niet aan de buitenkant (donker schapenhaar brrrrrrrrr , en dan dat vreselijke accent ), en al helemaal niet aan de binnenkant, die simpelweg hol lijkt te zijn.

Rita is ook verre van knap, maar je kunt er tenminste zeker van zijn dat er geen stront uit d'r bek komt.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 16:48:51 #35
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25522560
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 16:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Nederland is wat Geert Mak betreft verdeeld in twee kampen van ongeveer gelijke grootte.

Daar is het kamp dat de beste man nog serieus neemt en denkt dat de rest van Nederland dat vanzelfsprekend ook doet (het kamp waar jij blijkbaar toe behoort). En dan heb je het kamp dat hem absoluut niet meer serieus neemt en dat ook nooit meer zal doen.
pi_25522610
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 16:48 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nederland is wat Geert Mak betreft verdeeld in twee kampen van ongeveer gelijke grootte.

Daar is het kamp dat de beste man nog serieus neemt en denkt dat de rest van Nederland dat vanzelfsprekend ook doet (het kamp waar jij blijkbaar toe behoort). En dan heb je het kamp dat hem absoluut niet meer serieus neemt en dat ook nooit meer zal doen.
Waarom zou je hem niet serieus nemen?
  dinsdag 15 maart 2005 @ 17:00:09 #37
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25522752
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 16:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom zou je hem niet serieus nemen?

Grappenmaker!
pi_25522794
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 17:00 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Grappenmaker!
Geen antwoord dus? De meeste mensen nemen Mak erg serieus, sommigen zijn het niet eens met sommige passages uit zijn laatste boekje maar dat wil niet zeggen dat ze hem niet meer serieus nemen. Dat jij hem meteen afschrijft, is tekenend.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 17:08:11 #39
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25522922
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 17:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Geen antwoord dus? De meeste mensen nemen Mak erg serieus, sommigen zijn het niet eens met sommige passages uit zijn laatste boekje maar dat wil niet zeggen dat ze hem niet meer serieus nemen. Dat jij hem meteen afschrijft, is tekenend.
Tekenend voor wat?

Ik kan wel proberen je uit te leggen waarom je Geert Mak niet meer serieus zou moeten nemen, maar ik vrees dat dat zou ontaarden in een nutteloze exercitie. Wij leven nu eenmaal in een andere realiteit.
pi_25523149
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 17:08 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Tekenend voor wat?

Ik kan wel proberen je uit te leggen waarom je Geert Mak niet meer serieus zou moeten nemen, maar ik vrees dat dat zou ontaarden in een nutteloze exercitie. Wij leven nu eenmaal in een andere realiteit.
Probeer het maar uit te leggen. Vooralsnog is het een van de meest gewaardeerde historici van ons land.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 17:27:33 #41
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25523284
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 17:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Probeer het maar uit te leggen. Vooralsnog is het een van de meest gewaardeerde historici van ons land.
In bepaalde kringen wordt hij inderdaad gezien als 'één van de meest gewaardeerde historici van ons land'. In andere kringen, met wat meer verstand van zaken, wordt hij volmondig uitgelachen .

Afijn, ik ga helemaal niks uitleggen, lees zelf de relevante commentaren op z'n laatste schrijfseltjes maar.
pi_25523431
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 17:27 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

In bepaalde kringen wordt hij inderdaad gezien als 'één van de meest gewaardeerde historici van ons land'. In andere kringen, met wat meer verstand van zaken, wordt hij volmondig uitgelachen .

Afijn, ik ga helemaal niks uitleggen, lees zelf de relevante commentaren op z'n laatste schrijfseltjes maar.
Dat zeg ik: op zijn laatste schrijfsel is kritiek, op de boeken daarvoor nauwelijks, zeker niet in die context. Dus jij schrijft iemand af vanwege een paar passages, dat is tekenend.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 17:38:26 #43
85889 lucida
équilibre
pi_25523440
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 16:48 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Aangezien Geert Mak waarschijnlijk zou worden gediagnosticeerd met het Stockholm syndroom, verbaast het niet dat hij in termen van 'kampen' denkt.

Deze vleesgeworden belichaming van de naoorlogse herdenkings- en oprakelingscultuur, wordt alleen nog binnen bepaalde (beschermde) kringen voor vol aangezien, daarbuiten geniet hij steeds meer het aanzien van een dubbelgebeide verzetsheld avant la lettere!...

het is zoals het is
non-conforming link
pi_25523481
Dan hoef je tenminste niet op de inhoud af te gaan he Lucida. Mensen gewoon afschrijven is wel zo makkelijk.
pi_25523503
quote:
Ayaan is nog veel mooier, heb haar eens kunnen bewonderen
  dinsdag 15 maart 2005 @ 17:43:23 #46
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25523514
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 17:40 schreef SCH het volgende:
Dan hoef je tenminste niet op de inhoud af te gaan he Lucida. Mensen gewoon afschrijven is wel zo makkelijk.
het is juist die inhoud die hem declassificeert, begrijp dat dan eens.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 17:46:39 #47
85889 lucida
équilibre
pi_25523565
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 17:40 schreef SCH het volgende:
Pas deze woorden nou eens toe op jouw eigen kritiek, bijv. richting Verdonk! Ik wil nog even een linkje leggen naar aanvullende info.

http://www.arabistjansen.nl/

Veel leesplezier
het is zoals het is
non-conforming link
pi_25523705
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 17:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Van Mak heb ik ''in Europa'' gelezen. Leuk vlot geschreven, echt NRC zullen we maar zeggen. Verder had het nauwelijks iets interessants te bieden en al helemaal géén nieuwe inzichten. een special van Der Spiegel vorig jaar over WO1 was wat dat betreft véél interessanter.
Wat mij echter het meest tegenviel was dat Mak telkens weer een of andere intellectueel wist op te duiken die vlak voor of tijdens WO2 heftig heeft zitten intellectuelen en daarbij vaak aan een slecht einde kwam zonder ook maar iets bereikt te hebben. Dat is Mak ten voete uit, hij vind intellectuelen geweldig inclusief zichzelf voorbijgaand aan het feit dat één van de meest ontluisterende aspecten van WO2 het totale falen van de Europese intellectuelen is. Popper heeft er over geschreven, The Open Society And Its Enemies, en ik hoorde dat ook Bolkesteijn een boek over dit fenomeen wou schrijven.

Iemand als Georg Elser die het bijna gelukt was om nog voor WO2 Hitler omtebrengen komt er met anderhalve alinea van af. Ondanks dat deze man meer moed en inzicht had dan het grootste deel van de Europese intellectuelen bij elkaar. Maar hij was natuurlijk maar een meubelmake, iemand uit het 'volk'
Dat is iets wat Mak niet wil horeen, mensen uit het volk hebben onderbuikgevoelens en staan met gestrekte arm langs de weg, in zijn visie dus.

Meer aanslagen/pogingen op Hitler: http://members.iinet.net.au/~gduncan/assassination_attempts.html Zoek de intellectuelen...............
pi_25524209
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 17:46 schreef lucida het volgende:
Pas deze woorden nou eens toe op jouw eigen kritiek, bijv. richting Verdonk! Ik wil nog even een linkje leggen naar aanvullende info.

Veel leesplezier
Met Mak wordt de vloer gedweild, zelden zo'n vernietigende boekkritiek gelezen.
pi_25525499
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 17:46 schreef lucida het volgende:

[..]

Veel leesplezier
Uit de hoek van Ellian, Ephimenco en Jansen enz. is deze kritiek voorspelbaar, zij horen zelf bij de handelaren in angst, zijn er min of meer de voormannen van. Logisch dat ze op hun pikkies zijn getrapt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')