Ik denk dat je de verslaving aan sigaretten iets onderschat. Er is een groot verschil tussen af en toe een biertje en het roken van sigaretten.quote:Op woensdag 27 april 2005 11:28 schreef UFOtje het volgende:
[..]
Ik rook zelf niet... wel eens "wat" gerookt.
Ik vraag mij dan af of je dan niet juist kan blijven roken op dat soort mooie momenten. Ik bedoel 5 sigaretten in de week!?
Ik hou van een biertje, maar ik drink er ook geen 20 per dag. Een sigaret is net als bier een genotsmiddel.
Voor sommige mensen is alcohol evenals nicotine erg verslafend.
Maar ik kan ook zeggen dat ik helemaal met bier stop. (zoals de meeste dat nu met sigaretten doen.) Kunnen we met z'n allen niet veel meer genieten als we het gebruik van genotsmiddelen een beetje binnen de perken houden?
Zijn er eigenlijk veel gematigde rokers, of staat iedereen 25 keer per dag door weer en wind buiten om aan haar/zijn verslafing te voldoen?
Hoe denken jullie hierover?
Ow bedenk je maar dat je er nog wel ff last van hebt, als je gestopt bent. En als je dr geen last van hebt, post je hier nietquote:Op woensdag 27 april 2005 18:20 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Na 4 maanden nog zo'n behoefte. Damn![]()
Mag ik vragen hoelang je hebt gerookt? En hoeveel?
quote:Op woensdag 27 april 2005 19:33 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ow bedenk je maar dat je er nog wel ff last van hebt, als je gestopt bent. En als je dr geen last van hebt, post je hier niet
Heb slechts een jaar of drie gerookt, bijna vanaf het begin een pakje per dag.
Daar sta je normaal toch helemaal niet bij stil he!quote:Op woensdag 27 april 2005 23:09 schreef Merisse het volgende:
BEvolhouden!!!
Three years, four months, three weeks, five days, 22 hours, 25 minutes and 1 second. 37318 cigarettes not smoked, saving € 5.672,15. Life saved: 18 weeks, 3 days, 13 hours, 50 minutes.
quote:Op donderdag 28 april 2005 09:16 schreef Brighteyes het volgende:
Jawel... nog steeds niet gerookt! Ik spoorde vriendje gisteren aan een shaggie op te steken zodat ik even kon snuiven, maar ben maar snel gaan douchen... ten eerste was het vies! maar ook wel heel moeilijk...
Maar ik ben niet gezwicht en ben lekker over de helft van dag 3.
Two days, 15 hours, 32 minutes and 28 seconds. 92 cigarettes not smoked, saving Eur17.01. Life saved: 7 hours, 40 minutes.
Dat is bij mij hoor, niet bij iedereen. En zo super is het nou ook weer niet allemaalquote:Op woensdag 27 april 2005 21:17 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn god...Damn! Ik mag toch hopen dat dit niet nog maanden zo door gaat
's Ochtends is het op zich wel te doen, maar 's avonds... Pfff...
Het was ook niet echt een reactie op jou, maar meer een registratie van hoe ik er gisterenavond aan toe was... Was even heel ernstig. Ik schaam me soms half over hoe zwaar het is...quote:Op donderdag 28 april 2005 09:55 schreef Slarioux het volgende:
Dat is bij mij hoor, niet bij iedereen. En zo super is het nou ook weer niet allemaal. Gelukkig maar
Dat is verboden toch? Klaag em aanquote:Op donderdag 28 april 2005 13:01 schreef Slarioux het volgende:
Mijn baas zit hiernaast te roken. Best even lastig als ik er langs moet voor koffie.
Maar gelukkig is het hier benauwd genoeg om er echt last van te krijgen ipv het echt lekker te vinden ruiken, dus het gaat goed
Ik wil graag een voldoende halen voor mijn stage. En verder zit ik dr al 2 maanden in, dus heb dr qua roken geen last vanquote:Op donderdag 28 april 2005 13:11 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Dat is verboden toch? Klaag em aan![]()
het is zeker geen eitje... helemaal niet om echt cold-turkey te stoppen..quote:Op donderdag 28 april 2005 10:05 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het was ook niet echt een reactie op jou, maar meer een registratie van hoe ik er gisterenavond aan toe was... Was even heel ernstig. Ik schaam me soms half over hoe zwaar het is...
Maar goed, zeker jouw eerlijke posts die niet net doen alsof het allemaal maar appeltje-eitje is helpen wel...
Hoe lang moet je het hang- en sluitwerk nog inhouden Be?quote:Op donderdag 28 april 2005 15:52 schreef Brighteyes het volgende:
Ik blijf gewoon stug volhouden.
Nu net pas voor het eerst vandaag echt een moeilijk momentje, dus dat valt me alleszins mee!
Two days, 22 hours, 7 minutes and 14 seconds. 102 cigarettes not smoked, saving £18.77. Life saved: 8 hours, 30 minutes.
Jemig 36 uur, dat is nog bijna niks, maar voelt als een eeuwigheid! En ik ga volhouden.
Zal vanavond wel een foto'tje plaatsen van mijn surrogaat-in-mijn-mond-heb-dingetje...
Ik heb magneetjes meegekregen van de acupuncturiste om af en toe de naaldjes in mijn oren te activeren, maar die dingen zijn ideaal om op te sabbelen en kauwen, dus die grijp ik als ik het even zwaar heb. Ipv dat ik mijn naaldjes activeer ga ik dus op dat ding kauwen!
Still going strong!
Als het goed is komen die naaldjes er vanzelf uit, ergens tussen dag 5 en dag 8...quote:Op donderdag 28 april 2005 18:28 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Hoe lang moet je het hang- en sluitwerk nog inhouden Be?
En ga zo door![]()
Dit herken ik zo goed!! Overdag rook ik helemaal niet, maar de avonden...eten en een wijntje....en daar ga ik weer!! Heel veel sterkte BE!!quote:Op woensdag 27 april 2005 21:17 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn god...Damn! Ik mag toch hopen dat dit niet nog maanden zo door gaat
's Ochtends is het op zich wel te doen, maar 's avonds... Pfff...Vriendje
is zo lief om niet (in huis) te roken waar ik bij ben, dus dat helpt wel...
Two days, 3 hours, 32 minutes and 33 seconds. 75 cigarettes not smoked, saving ¤ 13,80. Life saved: 6 hours, 15 minutes.
Still going strong!Nou ja... strong...
![]()
Simpelquote:Op vrijdag 29 april 2005 09:13 schreef Brighteyes het volgende:
Spin! Goed zeg!![]()
Hier nog steeds gaande... Het is weer ochtend en het lijkt allemaal zo simpel weer.
Three days, 15 hours, 29 minutes and 47 seconds. 127 cigarettes not smoked, saving £23.42. Life saved: 10 hours, 35 minutes.
quote:Op vrijdag 29 april 2005 11:11 schreef StarGazer het volgende:
1 week, 11 hours, 50 minutes and 50 seconds. 149 cigarettes not smoked, saving ¤ 29,98. Life saved : 12 hr , 25 minutes![]()
En jij ook:quote:Op vrijdag 29 april 2005 09:23 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Simpel
Two weeks, three days, 15 hours, 20 minutes and 37 seconds. 352 cigarettes not smoked, saving ¤ 64,77. Life saved: 1 day, 5 hours, 20 minutes.
Steeds minder moeite mee, kan zelfs een avond thuis zitten zonder te stressen voor peuken!![]()
Af en toe is het nog moeilijk, maar dat houden we het ook wel vol.
Nog effe en je zit op een week!quote:Op vrijdag 29 april 2005 09:13 schreef Brighteyes het volgende:
Spin! Goed zeg!![]()
Hier nog steeds gaande... Het is weer ochtend en het lijkt allemaal zo simpel weer.
Three days, 15 hours, 29 minutes and 47 seconds. 127 cigarettes not smoked, saving £23.42. Life saved: 10 hours, 35 minutes.
quote:Op vrijdag 29 april 2005 11:24 schreef Frollo het volgende:
Ik heb gedroomd vannacht dat ik op het Parijse appartement van Geert Mak moest passen en toen in de badkamer twee aangebroken pakjes Javaanse Jongens 3/4 vond! Mijn merk dus.
Maar ik heb er niet van gerookt!!
Dit is zeer herkenbaar. Behalve dat roken een gemene verslaving is, is het ook een ritueel.quote:Op donderdag 28 april 2005 19:08 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Als het goed is komen die naaldjes er vanzelf uit, ergens tussen dag 5 en dag 8...
Dus die zitten er nog wel eventjes...
Ik heb trouwens last op de stomste momenten. Na het koken bijvoorbeeld. Niet eens zo zeer na het eten, maar meer als de hele boel op staat... Pfff...
Wat zit je daarin vast geroest zeg...
Maar goed, 36 uur!
Three days, 1 hour, 23 minutes and 30 seconds. 107 cigarettes not smoked, saving ¤ 19,65. Life saved: 8 hours, 55 minutes.
quote:Op vrijdag 29 april 2005 19:35 schreef Brighteyes het volgende:
* Brighteyes schaamt zich kapot en is kwaad op zichzelf...![]()
Maar ik kom terug! Echt!
quote:Op vrijdag 29 april 2005 19:35 schreef Brighteyes het volgende:
Maar ik kom terug! Echt!
Maar die Javaanse Jongens in de badkamer vind ik persoonlijk toch een afknapperquote:Op vrijdag 29 april 2005 14:06 schreef Frollo het volgende:
[..]
Thanks
Was wel een gaaf appartement trouwens, keek zó op de Seine uit.
Waarom wachten? Een tegenslag kan gebeuren. jammer, maar geen ramp. Laat je nou niet verleiden het te gebruiken als excuus om weer te gaan roken. Meteen weer stoppen!quote:Op vrijdag 29 april 2005 19:35 schreef Brighteyes het volgende:
Maar ik kom terug! Echt!
Diep ademhalen, zaterdagochtend die peuken onder de kraan stoppen, en een doorstart maken (qua stoppen dan!)quote:Op vrijdag 29 april 2005 19:35 schreef Brighteyes het volgende:
Maar ik kom terug! Echt!
Tjee, jij droomt best geinig!quote:Op vrijdag 29 april 2005 11:24 schreef Frollo het volgende:
Ik heb gedroomd vannacht dat ik op het Parijse appartement van Geert Mak moest passen en toen in de badkamer twee aangebroken pakjes Javaanse Jongens 3/4 vond! Mijn merk dus.
Maar ik heb er niet van gerookt!!
Precies, BE. Gooi die peuken onder de kraan en ga dóór!quote:Op vrijdag 29 april 2005 22:32 schreef Herkauwer het volgende:
[..]een terugslag is nog geen verloren zaak he!
![]()
Dat hejje dan goed gedaan!quote:Op zondag 1 mei 2005 19:18 schreef Slarioux het volgende:
Ben blij dat ik K-dag overleeft heb. Qua niet-roken dan
Mijn vriendin zit in Turkije, die is zowiezo "onzichtbare" drijfveer #1, en ik heb lekker genoeg gedronken, en dan in Sonsbeek park, liggend op een grasveld met bier, vrienden, picknickkleden, voedsel, en rond een uur of zes, pizza's... en voor ik het vergeet, de helft rookte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |