abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26254189
had ik al gezegd dat ik ondertusse alweer een paar weken ben begonne

heb ut 1 hele week volgehouden
maar merk wel dat ik stuk minder rook dan daarvoor, nu nog maar 3 of 4 per dag
en afgelope 2 dagen ook al niet, maar das omdat ik thuis in bed lag

zolang ik thuis ben rook ik niet, zodra ik naar buiten ga steek ik er 1 op....best stom eigenlijk

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2005 18:46:44 ]
pi_26267054
Vreemd, ik had juist het omgekeerde. Na elke stoppoging ging ik juist meer roken

One year, three months, two weeks, one day, 10 hours, 46 minutes and 11 seconds. 14143 cigarettes not smoked, saving ¤ 2.368,82. Life saved: 7 weeks, 2 hours, 35 minutes.
  zaterdag 16 april 2005 @ 16:08:18 #128
97290 Verenjano
Koyaanisqatsi
pi_26273318
Update (ik wil omhoog in de lijst )

Seven months, three days, 8 hours, 8 minutes and 8 seconds. 2153 cigarettes not smoked, saving fl 213,19. Life saved: 1 week, 11 hours, 25 minutes.
pi_26273477
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 18:46 schreef DutchTSE het volgende:

Maak je maar geen zorgen, worden er vanzelf wel weer meer (Bij mij tenminste !)

Schatje, mag ik bij de 2 maanden? ik ben het stoppen met roken alweer zat, maar een keelonsteking heeft me tot nu toe behoed niet weer te beginnen...
Gek eigenlijk, dat je ineens een keelonsteking krijgt als je al 1,5 maand gestopt bent...
pi_26316855
Ben nu twee weken gestopt en het gaat steeds beter.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  maandag 18 april 2005 @ 11:06:09 #131
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_26317682
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 16:15 schreef Bolsje het volgende:

[..]

Maak je maar geen zorgen, worden er vanzelf wel weer meer (Bij mij tenminste !)

Schatje, mag ik bij de 2 maanden? ik ben het stoppen met roken alweer zat, maar een keelonsteking heeft me tot nu toe behoed niet weer te beginnen...
Gek eigenlijk, dat je ineens een keelonsteking krijgt als je al 1,5 maand gestopt bent...
Hai Bolsje,
Ik ben nu ruim 2,5 maand gestopt en sindsdien heb ik al verschillende verkoudheden en een keelontsteking en een voorhoofdholteontsteking achter de rug. Ook nu zit alles vast, ik heb keelpijn en mijn oren zitten verstopt. Dit heb ik nog nooit eerder gehad.
Je hoort het wel vaker dat dat gebeurt nadat je stopt met roken, maar waarom precies weet ik niet
Proud Powerpauper
  maandag 18 april 2005 @ 11:07:16 #132
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26317712
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:06 schreef Nuek het volgende:

[..]

Hai Bolsje,
Ik ben nu ruim 2,5 maand gestopt en sindsdien heb ik al verschillende verkoudheden en een keelontsteking en een voorhoofdholteontsteking achter de rug. Ook nu zit alles vast, ik heb keelpijn en mijn oren zitten verstopt. Dit heb ik nog nooit eerder gehad.
Je hoort het wel vaker dat dat gebeurt nadat je stopt met roken, maar waarom precies weet ik niet
Gewoon weer beginnen dan
  maandag 18 april 2005 @ 11:10:35 #133
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_26317784
Het gaat nog steeds goed hoor!

Four weeks, 2 hours, 10 minutes and 11 seconds. 702 cigarettes not smoked, saving ¤ 78,03. Life saved: 2 days, 10 hours, 30 minutes.

Net terug van een weekje New York, ook daar ging het heel goed en heb ik er nauwelijks aan gedacht
  maandag 18 april 2005 @ 11:13:28 #134
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_26317847
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:07 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Gewoon weer beginnen dan
nee Ik heb mijn zomervakantie al uitgespaard man! Ruim 350 euro niet opgerookt Dat wordt mijn ticket.
Proud Powerpauper
  maandag 18 april 2005 @ 13:06:08 #135
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_26320550
Nog steeds gestopt, gaat lekker.

Three months, two weeks, three days, 6 hours, 1 minute and 16 seconds. 2145 cigarettes not smoked, saving ¤ 418,12. Life saved: 1 week, 10 hours, 45 minutes.
pi_26339635
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 18:22 schreef schatje het volgende:
*lijstje bijgewerkt heeft*

Ga zo door allemaal .
Dan wil ik er ook nog op hoor

Ik ben 1 juli 2003 gestopt ermee. Gaat nog steeds goed
  dinsdag 19 april 2005 @ 11:05:25 #137
110625 vamos1
Timmaaaaah
pi_26343055
ik stop nu... ik maak mijn laatste sigaret uit en begin..huuh.. en ik stop dus!
waarom?
3+ van de 10 peukies zijn smerig en rook ik alleen voor de nicotine..
het stinkt.. de ruimte waar je rookt..je adem, kleding, enz..
het is slecht voor je en het kost vreselijk veel geld..
hopelijk is het dan een keer afgelopen met het hoestend en proestend
wakker worden om vervolgens een bruin-zwarte klodderroggel in de wc te deponeren..
dat ben ik vooral zat.... oneindig hoesten

ik denk er al heel lang over om te stoppen en veel pogingen waren dan ook hopeloos mislukt..
deze keer lukt het me gewoon.. geen (enorme) stress meer aan me kop en geen druk van andere mensen behalve mijzelf (laatste keer wilde mijn ex dat k ging stoppen maar vrouwen kunnen je nu eenmaal niet veranderen als je het zelf niet echt wilt )
met de nicotinekauwgum nog over van vorige stoppoging (die stuff hielp wel erg goed) gaat het me lukken dit keer..

zet mij maar in het lijstje
dinsdag 19 april 2005 rookte ik mijn laatste peuk

en voor de enkele Fok!kers die mij persoonlijk kennen en dit lezen:
jah het lukt me deze keer wel (hoop ik )
─_(º.0)_/─
  dinsdag 19 april 2005 @ 11:40:36 #138
110625 vamos1
Timmaaaaah
pi_26343744
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 18:46 schreef DutchTSE het volgende:
had ik al gezegd dat ik ondertusse alweer een paar weken ben begonne

heb ut 1 hele week volgehouden

zolang ik thuis ben rook ik niet, zodra ik naar buiten ga steek ik er 1 op....best stom eigenlijk
vreselijk vind ik dat... vooral op wacht-momenten zijn momenten van zwakte
(wachten op bus,trein,metro,tram enz...) maar zit ik thuis dan rook ik zo de hele dag niks..

ik rook nu al 10 jaar (vanaf mijn 12e levensjaar...ik weet...erg jong maar dat ligt aan de mensen en de buurt waar je opgroeit en hoe sterk je gedrag kopieert)..
toen ik begon met roken had ik nog cara (soort astma).. veel hoesten dus en veel benauwde momenten.. roken heeft me hier op een of andere manier vanaf geholpen (icm experimentele medicijnen)... hoe weet ik niet maar ik weet gewoon dat het sterk geholpen heeft en dat ik er nu al 10 jaar geen last meer heb,..
zijn er meer Fok!kers die deze ervaring hebben, of die ook mede door roken van hun astma of zoiets zijn genezen (ook al vind ik het zelf erg vaag klinken, ook al ervaar ik het zelf zo)?
ik ken namelijk wel andere ex-astma-patienten die ook denken dat ze er mede door het roken vanaf zijn gekomen..
─_(º.0)_/─
  dinsdag 19 april 2005 @ 11:43:26 #139
16715 Mylene
*schatje*
pi_26343807
Welkom Vamos1, en succes met het stoppen met roken .

@ Mirre, genoteerd .
  dinsdag 19 april 2005 @ 12:10:03 #140
15967 Frollo
pi_26344381
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 02:32 schreef Mirre het volgende:

Ik ben 1 juli 2003 gestopt ermee. Gaat nog steeds goed
Goed zo!

Maar wat ik nou wel eens zou willen weten: zie jij jezelf als 'roker die al 21 maanden gestopt is' of als 'niet-roker'?
  dinsdag 19 april 2005 @ 12:20:02 #141
110625 vamos1
Timmaaaaah
pi_26344625
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 12:10 schreef Frollo het volgende:

[..]

Goed zo!

Maar wat ik nou wel eens zou willen weten: zie jij jezelf als 'roker die al 21 maanden gestopt is' of als 'niet-roker'?

je kunt geen roker zijn die gestopt is met roken toch?
in mijn ogen ben ik vanaf nu niet-roker... want dat doe ik nu eenmaal niet meer (hoop ik iig voorlopig hehe)..

ps. nicotinekauwgum is daaaaamn duur zeg
ps2. al 1 uur en 17minuten
─_(º.0)_/─
  dinsdag 19 april 2005 @ 12:41:55 #142
15967 Frollo
pi_26345205
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 12:20 schreef vamos1 het volgende:

je kunt geen roker zijn die gestopt is met roken toch?
Nou, zo voel ik me anders wel.
Het voelt nu nog steeds alsof dat niet-roken een fase is, alsof het wel weer overgaat. 'Binnenkort, ik weet alleen nog niet wanneer, hou ik op met die onzin en steek ik er gewoon weer een op', die gedachte spookt er blij vlagen door m'n hoofd.

Hopelijk verdwijnt dit gevoel snel, want ik wil er natuurlijk toch wel echt definitief mee opgehouden zijn!
  dinsdag 19 april 2005 @ 12:47:35 #143
110625 vamos1
Timmaaaaah
pi_26345378
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 12:41 schreef Frollo het volgende:

[..]

Nou, zo voel ik me anders wel.
Het voelt nu nog steeds alsof dat niet-roken een fase is, alsof het wel weer overgaat. 'Binnenkort, ik weet alleen nog niet wanneer, hou ik op met die onzin en steek ik er gewoon weer een op', die gedachte spookt er blij vlagen door m'n hoofd.

Hopelijk verdwijnt dit gevoel snel, want ik wil er natuurlijk toch wel echt definitief mee opgehouden zijn!
als de wil er maar is, kom je erg ver..
mijn wil, die wil vaak niet meer en dan steek ik er maar al te snel 1tje op..
en het gevoel hebben dat je binnenkort gaat roken is beter dan het gevoel
dat je moet roken op dat moment... zoals ik het meestal ervaar

gewoon niet meer doen hoor.. anders ga je over de knie!

[ Bericht 2% gewijzigd door vamos1 op 19-04-2005 12:48:59 (typo) ]
─_(º.0)_/─
pi_26346593
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 12:47 schreef vamos1 het volgende:

[..]

als de wil er maar is, kom je erg ver..
mijn wil, die wil vaak niet meer en dan steek ik er maar al te snel 1tje op..
en het gevoel hebben dat je binnenkort gaat roken is beter dan het gevoel
dat je moet roken op dat moment... zoals ik het meestal ervaar

gewoon niet meer doen hoor.. anders ga je over de knie!
net 2 uur gestopt? ga zo door

Ik had echt fucking last net, mn 16e stopdag nu...oef
pi_26346886
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 12:10 schreef Frollo het volgende:
[..]
Goed zo!
Ik zie mezelf als ex-roker
Een ex-roker weet precies hoe belangrijk het is voor een roker om na een poosje niet roken, een nicotineshot te krijgen. Niet-rokers hebben volgens mij geen enkel idee hoe verslavend roken is.
Ze denken het te weten door alle media-aandacht die roken krijgt, maar echt weten doen ze het niet. Alleen een ex-roker heeft dat ervaren omdat die weet hoeveel moeite het kost om ermee te stoppen.

@Frollo
Die momenten blijf je houden. Ze worden alleen steeds korter en omdat je dat weet kan je er ook steeds beter mee omgaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mirre op 19-04-2005 13:47:44 ]
  dinsdag 19 april 2005 @ 13:58:58 #146
110625 vamos1
Timmaaaaah
pi_26347360
ex-roker vind ik idd ook wel een goede naam...
ook al zie ik het woord 'ex-rokers' meer vertaald als voormalig rokers die nu de rest van de wereld ook willen bekeren en meer klagen als niet-rokers hehe niet op jou gericht hoor

thanks weirdmickey.. ik ga zeker door (met stoppen )..
nu dus alweer 2uur en 53minuten gestopt (vanaf 11uur05)
en nog geen nicotinekauwgumpie gebruikt...

wat is jullie ervaring eigenlijk met eetgedrag? eet nu als een beest? of valt dat wel mee vergeleken met toen je nog rookte..
ikzelf zou het niet erg vinden om wat dikker te worden..wat dat betreft ben k best skinny.. maar ik hoor vaak dat het meer beinvloed wordt door iets waarmee je het roken vervangt.. zoals knijpen met een stressballetje, kauwgum eten, enz..
helemaal stoppen is me nog nooit echt gelukt, maar in mijn pogingen heb ik ook nooit een vreetbui gehad ofzo.. en dat mag best
─_(º.0)_/─
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:07:33 #147
15967 Frollo
pi_26347611
Ik ben al stevig genoeg, dus voor mij is het absoluut onverstandig om het roken in te wisselen voor een vreetverslaving. Als voorlopige oplossing ben ik aan de drop -- daar zitten niet zo héél veel calorieën in maar het hapt toch lekker weg.
Elk half uur mag ik een dropje, dus 's morgens als ik op mijn werk kom, leg ik er 16 op een rijtje klaar

Wat een gedoe toch allemaal, maar een mens moet wat hè.
pi_26347652
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:58 schreef vamos1 het volgende:
ex-roker vind ik idd ook wel een goede naam...
ook al zie ik het woord 'ex-rokers' meer vertaald als voormalig rokers die nu de rest van de wereld ook willen bekeren en meer klagen als niet-rokers hehe niet op jou gericht hoor

thanks weirdmickey.. ik ga zeker door (met stoppen )..
nu dus alweer 2uur en 53minuten gestopt (vanaf 11uur05)
en nog geen nicotinekauwgumpie gebruikt...

wat is jullie ervaring eigenlijk met eetgedrag? eet nu als een beest? of valt dat wel mee vergeleken met toen je nog rookte..
ikzelf zou het niet erg vinden om wat dikker te worden..wat dat betreft ben k best skinny.. maar ik hoor vaak dat het meer beinvloed wordt door iets waarmee je het roken vervangt.. zoals knijpen met een stressballetje, kauwgum eten, enz..
helemaal stoppen is me nog nooit echt gelukt, maar in mijn pogingen heb ik ook nooit een vreetbui gehad ofzo.. en dat mag best
Ik heb geen vreetbuien, eet alleen wat meer chips soms, maar eet niet veel meer. Verder heb ik geen vervangers, ben lekker slank nog steeds Verder geen kauwgom of iets gebruikt.
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:20:39 #149
110625 vamos1
Timmaaaaah
pi_26347961
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 14:07 schreef Frollo het volgende:
Ik ben al stevig genoeg, dus voor mij is het absoluut onverstandig om het roken in te wisselen voor een vreetverslaving. Als voorlopige oplossing ben ik aan de drop -- daar zitten niet zo héél veel calorieën in maar het hapt toch lekker weg.
Elk half uur mag ik een dropje, dus 's morgens als ik op mijn werk kom, leg ik er 16 op een rijtje klaar

Wat een gedoe toch allemaal, maar een mens moet wat hè.
hahaha geweldig elk half uurtje 1 dropje...
zo'n heel systeem opzetten ervoor das echt niks voor mij..
dat herrinert me alleen maar meer in mijn trek in roken
nog steeds niet gerookt btw.. en eigenlijk nergens last van tot nog toe..
zal snel verandering in komen zodra ik weer op weg naar huis op me trein sta te wachten..
idd oppassen als je al stevig bent, dan kan het keihard gaan aangezien je de bouw ervoor hebt (er past niet veel in mijn dunne lichaam )
maar het is dus best normaal dat je dikker wordt... ik dacht eerder dat het kwam doordat je gezondheid beter werd en je daarom niet meer dun gehouden werd door de sigaretten maar das misschien een bizarre vorm van mijn denkwijze hehe
─_(º.0)_/─
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:40:41 #150
102511 Daiha
Fragile Emotional Disorder
pi_26348525
Hey even een vraagje. Ik rook zelf niet, vroeger heel af en toe gedaan. Stoppen kostte mij geen moeite, rookte alleen tijdens uitgaan en op vakantie. Mijn vriendin rookt wel, ongeveer 1 pakje in de 3 dagen (valt op zich nog wel mee dus). Toch baal ik hiervan en wil ik dat ze stopt, om de voor de hand liggende redenen (slechte adem, geld, altijd even naar buiten peukie doen, gezondheid, conditie). Zelf baalt ze hier ook wel van, en wil ze ook stoppen. Ik denk dan: stoppen met die geit, heel simpel, voordelen zat! Bovendien is ze doktersassistente en moet ze dagelijk patienten adviseren te stoppen Hoe meer ik erover 'zeur', hoe koppiger ze echter wordt en hoe stugger ze blijft roken. Ik drink tenslotte ook bier, dan moet ik daar ook maar mee stoppen... Ze wil stoppen op het moment dat zij het wil, dat begrijp ik wel.

Mijn vraag is nu aan jullie ex-rokers: Hoe kan je als partner daar het beste mee omgaan, zeuren heeft dus een averechts effect, maar ik ben niet van plan dit zomaar te accepteren, ik vind het echt ranzig en zonde van d'r geld en lichaam. Wat voor steun verwachtten en kregen (of juist niet) jullie van je partner?
Tranendal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')