Dat is ongeveer al vanaf mijn eerste herinneringen, totdat ik een jaar of 11 a 12 werd.quote:Op donderdag 10 maart 2005 20:55 schreef Troel het volgende:
Weet je toevallig nog hoe oud je toen was?
Toen ik zwemles had (ong. 7/8 jaar oud) had ik hetzelfde. Iemand had mij nl verteld dat de vader van een klasgenootje verdronken was doordat hij met z'n lange haren aan dat rooster vast was blijven zittenquote:Op donderdag 10 maart 2005 21:35 schreef babyfeet het volgende:
toen ik zwemles had op school weet niet weer hoe oud ik was durfde ik nooit bij het diepe helemaal achter in daar zat een groot rooster en het was daar achter helemaal donker en was bang dat er iets was wat mij daar in zou trekken..
dat doet mij denken aan een anekdote van mijn broer en mij. Ik had ergens gehoord dat er in zo'n zwembad rooster iemand was verdronken doordat je bij dat rooster naar beneden werd gezogen. Ik durfde dus niet meer in de buurt van waar die roosters zaten te komen. Toen was ik een keer met mijn broer en een vriend van hem zwemmen, dikt die vriend het verhaal nog aan ook, toen durfde ik nog minder. Mijn broer pissed, omdat die me juist probeerde duidelijk te maken dat dat niiet kon...quote:Op vrijdag 11 maart 2005 00:14 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Toen ik zwemles had (ong. 7/8 jaar oud) had ik hetzelfde. Iemand had mij nl verteld dat de vader van een klasgenootje verdronken was doordat hij met z'n lange haren aan dat rooster vast was blijven zittenIk weet nog steeds niet of het verhaal was was (die ouders konden net zo goed gescheiden zijn), maar toch... Ik kwam daar niet graag vast te zitten, zo onder water.
quote:Op vrijdag 11 maart 2005 00:17 schreef daniman het volgende:
dat doet mij denken aan een anekdote van mijn broer en mij. Ik had ergens gehoord dat er in zo'n zwembad rooster iemand was verdronken doordat je bij dat rooster naar beneden werd gezogen. Ik durfde dus niet meer in de buurt van waar die roosters zaten te komen. Toen was ik een keer met mijn broer en een vriend van hem zwemmen, dikt die vriend het verhaal nog aan ook, toen durfde ik nog minder. Mijn broer pissed, omdat die me juist probeerde duidelijk te maken dat dat niiet kon...
Dat heb ik ook heel lang gehad! Grappig zeg, hoe herkenbaar dat is. Ik denk dat ik toen een jaar of 4-10 was, dat ik daar bang voor was.quote:Op donderdag 10 maart 2005 21:35 schreef babyfeet het volgende:
ook was ik bang voor poppen ja bang als ik ging slapen draaiede ik ze netjes om dat ik hun gezichten niet zag als ik ging slapen waren hele rituelen als ik ging slapen
Klein schopje voor de verwerkingquote:Voor een opdracht voor school ben ik me aan het verdiepen in kinderangsten.
Misschien hebben jullie kinderen ook angsten die je opgevallen zijn. Meegezogen worden door de afvoer van het bad, enge beesten onder het bed, bang in het donker?
Misschien weet je nog van jezelf waar je vroeger bang voor was en hoe oud je toen ongeveer was. Ik zou het graag willen weten voor mijn opdracht.
Namen enzo zullen er overigens niet in voorkomen.
Same story, maar dan met wolven!quote:Op maandag 14 maart 2005 23:58 schreef Jentin het volgende:
Ik had tot mijn tiende de volkomen onlogische angst dat er een haai onder m'n bed zat. Beetje te jong Jaws gezien waarschijnlijkMaar ik hupte 's avonds en 's ochtends echt via stoelen en kleine kastjes naar de drempel van m'n kamer; daar ging ik dan op m'n hurken zitten om onder m'n bed te kijken of er echt geen haai zat. Pas daarna durfde ik echt over de vloer te lopen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |