Ik ga mee met Sandertje21!
Zo vroeg als ik me al kan herinneren was ik bang voor onweer. Het engste aan het onweer vond ik de schrik van de flits, en het angstvallige wachten op de donder, die soms schrikbarend hard knalde! Ik sliep op de zolder van een rijtjeswoning, mijn vader had een hokje om de CV-ketel heengebouwd met een enigszins open deur met van die luxaflex-achtige latjes en aan de andere kant van de overloop hingen gordijntjes voor een opberghoek.
Ik wou altijd het liefste bij pappie en mammie in bed kruipen, maar was ook als de dood om langs die enge overloop te gaan, ik was erg bang dat er tijdens onweer spoken uit die ruimtes zouden komen. Dit werd weer versterkt door het idee dat ze eerder zouden komen als ik er aan dacht!
Ik ging desondanks toch altijd naar benee, maar zodra er weer een flits was, was ik als verstijfd en kon geen poot verzetten tot de donder kwam. Zelfs als ik halverwege de trap was kon ik gewoon niet verder lopen.
Tot aan een jaar of 13/14 ben ik nog bij mijn ouders in bed gekropen geloof ik, daarna werd ik wat te groot en installeerde gewoon een slaapzak + kussen naast hun bed
![]()
Tot op heden heb ik een haat-liefde relatie met onweer, overdag vind ik het prachtig en fascinerend om naar te kijken, zodra het donker is en de gordijnen dicht zijn voel ik me niet op mijn gemak als ik alleen ben. Als ik tijdens het slapen ook maar een minuscuul dondertje hoor zit ik nog steeds gelijk rechtop in bed.
Wat de spoken betreft, ik heb zo nog steeds mijn buien. Misschien komt het door een overvloed aan horrorfilms maar soms vind ik het ronduit eng om te lang in een spiegel te kijken als ik alleen ben... Bang dat ik ineens een verschijning achter me zie...
En dat noemt zich 23 jaar oud
![]()
EDIT: Pas toen ik een jaartje of 15/16 was bleef ik heldhaftig in mijn bedje liggen, en na verloop van tijd ging me dat steeds beter af.
[ Bericht 4% gewijzigd door Cassiopeia op 10-03-2005 21:59:58 ]
In de mythologie was Cassiopeia de koningin van Ethiopië en getrouwd met koning Cepheus. Ze hadden één dochter: Andromeda.