quote:
Op donderdag 10 maart 2005 21:35 schreef babyfeet het volgende:ook was ik bang voor poppen ja bang als ik ging slapen draaiede ik ze netjes om dat ik hun gezichten niet zag als ik ging slapen waren hele rituelen als ik ging slapen
Dat heb ik ook heel lang gehad! Grappig zeg, hoe herkenbaar dat is. Ik denk dat ik toen een jaar of 4-10 was, dat ik daar bang voor was.
Ik ben ook heel lang bang geweest dat er een dode man onder mijn bed lag als het donker was, want ik had een keer gedroomd dat ik een man vermoord had omdat hij mij wilde vermoorden (hoe ik erop kwam weet ik niet, ik heb vroeger zelfs nooit tv gekeken). Weet niet hoe oud ik was...dat vergeet je dan he.
Ik droomde nadat ik een heel oude man in zijn kist had gezien op een begrafenis, heel erg lang over skeletten en dode mensen. Dat was toen ik 3 jaar oud was ongeveer, maar heel lang daarna heb ik nog last gehad van nachtmerries.
Ook heb ik vaak gedroomd dat mijn vader weer tot leven kwam (hij is overleden op mijn 13e) en soms was dat leuk, maar vaak ook eng, want hij gedroeg zich dan raar. Ook droomde ik over zijn 'grafkelder', dat we daar gingen kijken en dat hij dan ineens uit zijn kist op stond. Heel bizar.
(als ik het zo nalees lijkt het wel of ik geobsedeerd was door de dood, maar dat was eigenlijk helemaal niet zo...alleen 's nachts kwamen al die angsten op me af).
Ik was ook bang in het donker, zelfs voor mijn eigen spiegelbeeld, want dat leek dan iemand anders te zijn. Als ik mijn handen ging wassen in de badkamer 's nachts en ik keek toevallig in de spiegel, zag ik een zwarte schaduw bewegen. Eerst had ik niet door dat ik dat zelf was, maar toen ik het wel door had vermeed ik de spiegel altijd en deed mijn ogen dicht als ik mijn handen waste of keek naar beneden en draaide me snel om. Dit was nog heel lang, ik denk zelfs toen ik een jaar of 16 was nog.