Zoiets als welbewust blijven negeren van missende schakels in het sprookje van de evolutie dan evenals een scheppingsverhaal van aannames aan elkaar hangt. Een leuk verhaaltje voor de mensen die wat moeilijk met onzekerheid kunnen leven.quote:Op zondag 13 maart 2005 12:24 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
misschien weet men net zo veel, maar de één negeert een hoop om zo te kunnen blijven geloven in sprookjes.
daarom is het ook een theorie en geen onveranderljike waarheid zoals het scheppingsverhaal wordt gezien. als er nieuwe inzichten zijn, kan de theorie hier op aangepast worden. maar goed, dit is al eerder besproken...zo ook in de evo faqquote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:11 schreef sjun het volgende:
[..]
Zoiets als welbewust blijven negeren van missende schakels in het sprookje van de evolutie dan evenals een scheppingsverhaal van aannames aan elkaar hangt. Een leuk verhaaltje voor de mensen die wat moeilijk met onzekerheid kunnen leven.
Ik ben bezig in een alleraardigst maar redelijk absurd boek waarin ik de volgende passage tegenkwam:quote:Op zondag 13 maart 2005 10:50 schreef Alicey het volgende:
De meest ideale manier zou natuurlijk zijn om langs te komen. Dat neemt echter een stuk van zijn goddelijkheid weg, want een God is juist God omdat hij niet gekend kan worden..
quote:Now it is such a bizarrely improbable coincidence that anything so mindboggingly useful could have evolved purely by chance that some thinkers have chosen to see it as a final and clinching proof of the non-existence of God.
The argument goes something like this: 'I refuse to prove that I exist,' says God, 'for proof denies faith, and without faith I am nothing.'
'But,' says Man, 'the Babel fish is a dead giveaway isn't it? It could not have evolved by chance. It proves you exist, and so therefore, by your own arguments, you don't. QED.'
'Oh dear,' says God, 'I hadn't thought of that,' and promptly vanishes in a puff of logic.
'Oh, that was easy,' says Man, and for an encore goes on to prove that black is white and gets himself killed on the next zebra crossing.
Dat schijnt af te hangen in welk paradigma je verkeert...quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:09 schreef sjun het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat je ene Jezus met ene Brian verwarde terwijl je je in absolutismen verloor.
Dat moet dan wel The Hitch Hiker's Guide to the Galaxy zijnquote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:24 schreef Maethor het volgende:
[..]
Ik ben bezig in een alleraardigst maar redelijk absurd boek waarin ik de volgende passage tegenkwam:
(even van tevoren: een Babelvis is een klein geel visje die je in je oor moet stoppen en die op een bepaalde manier ervoor zorgt dat je geen communicatieproblemen hebt als je een buitenaardse tegenkomt, ook bekend van Altavista's vertaalservice)
[..]
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 23:30 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Dat moet dan wel The Hitch Hiker's Guide to the Galaxy zijn [afbeelding]
The guidequote:
Ah, daar hebben we Sjun weer, met zijn gebrekkige kennis van de evolutie-theorie. Er staan nog een aantal vragen (aan jou!) over in het vorige evolutie-topic, waar jij NIET op ingegaan bent. Als je dan zo nodig je mening weer eens wilt spuien, misschien dat je je niet zo wilt laten kennen en die vragen alsnog even wilt beantwoorden?quote:Op zaterdag 19 maart 2005 22:11 schreef sjun het volgende:
Zoiets als welbewust blijven negeren van missende schakels in het sprookje van de evolutie dan evenals een scheppingsverhaal van aannames aan elkaar hangt. Een leuk verhaaltje voor de mensen die wat moeilijk met onzekerheid kunnen leven.
Waarbij je er van uitgaat dat het universum geen absoluut begin heeft gehad, daar je aanneemt dat de wetten der kansrekening aanwezig waren bij&voor de creatie.quote:Bij gebrek aan oorzaken kan het universum dus slechts toeval zijn.
Dat is geen kans, dat is zekerheid... Net zoals een kans van 0, dat is een zekerheid dat het onmogelijk is.quote:Op maandag 21 maart 2005 00:32 schreef SingleCoil het volgende:
dat is geleuter. en de kans dat het universum bestaat is 1. Als je geen mierenlul hebt moet je ook geen mierenneuken...
Weer een zonder mierenlul. Als je niet weet waar het over gaat kun je beter je mond houden, of je onzekerheden in een vragende vorm op dit forum loslaten. Nu komt het nogal dommig over.quote:Op maandag 21 maart 2005 10:46 schreef -PatrickO- het volgende:
[..]
Dat is geen kans, dat is zekerheid... Net zoals een kans van 0, dat is een zekerheid dat het onmogelijk is.
Hoe kan het bestaan van het universum nou toevallig zijn als er voor het ontstaan ervan geen kansrekening bestond?quote:Op zondag 20 maart 2005 19:14 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Waarbij je er van uitgaat dat het universum geen absoluut begin heeft gehad, daar je aanneemt dat de wetten der kansrekening aanwezig waren bij&voor de creatie.
Kut, ik zie net dat ik mezelf quote ipv Singlecoil. Nou ja, Singlecoil zijn uitspraak "het bestaan van het universum is toevallig" gebruikt de aanname dat de wetten der kansrekening al aanwezig waren voor de creatie. Daar kan ik het niet mee eens zijnquote:Op maandag 21 maart 2005 11:00 schreef Bensel het volgende:
psst, haushofer, wel ff goed qouten he.. nu trek je jezelf in twijfelEn ja, ik begrijp Singlecoil ook niet meer....
Die conclusie is onjuist, Haus. Die zou wellicht op kunnen gaan als je een begin wilt aannemen. Ik ga uit van een universum zonder begin. Er kan natuurlijk ook geen begin geweest zijn, of dit nu toevallig was of niet, omdat de feiten en omstandigheden die oorzaak van het begin zouden zijn, zoals reeds eerder betoogd, per definitie reeds onderdeel uitmaakten van het universum. Als er dus al een begin was, dan moet dat een spontante gebeurtenis zijn geweest. Als god niet bestaat zou hij het gedaan kunnen hebben...quote:Op maandag 21 maart 2005 11:02 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Kut, ik zie net dat ik mezelf quote ipv Singlecoil. Nou ja, Singlecoil zijn uitspraak "het bestaan van het universum is toevallig" gebruikt de aanname dat de wetten der kansrekening al aanwezig waren voor de creatie. Daar kan ik het niet mee eens zijn
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |