abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 maart 2005 @ 13:21:07 #126
36177 Escape2Dawn
Istanbul of wast'nbeetje?
pi_25633560
Ok. Wanneer word je opgenomen?
Het helpt geen nut!
  maandag 21 maart 2005 @ 14:31:48 #127
108997 Eucalipta
Knibbel Knabbel Knuisje
pi_25635001
Ik heb getracht alles te volgen maar gelukkig begint het bij mij te duizelen.........Ik wens alle goden hier veel suc6 met wie nou wat is.... met een hoofdletter of kleine letter........
pi_25678773
Ik ben God, met de capital G. Ik gebied je professionele hulp te zoeken.

Een god is een wezen met bovenmenselijke krachten. Nu heeft ieder mens de kracht alles te doen wat ik kan (ik kan het weten, ik heb het hele zootje hier immers geschapen), maar zover ik weet (en ik weet alles) heb jij nog niet uitgevogeld hoe je jouw door mij gegeven krachten kunt gebruiken. Pas als je dat doorhebt mag je mijn (met een kleine g, verschil moet er wezen) benaming gebruiken.

Blij om wat verlichting in dit topic te kunnen brengen. Peace on earth people
Das ist Life
pi_25691197
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 10:53 schreef Kitiem_3000 het volgende:
Ik ben God, met de capital G. Ik gebied je professionele hulp te zoeken.
Dan heb je 't beste nog geeneens gezien.
quote:
Dus angel, vandaar mijn vraag: welk doel heb je voor je groep? Want ooit
toen ik heel enthousiast was, 2 jaar geleden, toen had ik ook enorme
ideeen, voor een groep. dat heette, Unisme. Een beetje hetzelfde idee als
jouw idee, het kwam sektarisch over bij de mensen zelf, maar ik had totaal
niet die bedoeling. Ik wilde de groep simpelweg een hardcore-groep van
paranormale beoefenaars zijn, om bovennatuurlijke krachten te ontwikkelen,
zoals telekinese, telepathie, levitatie, geavanceerde controle over je
lichaam.
Dat er dan bijeenkomsten waren etc etc..
Klassiek geval. Deze poster gaat regelrecht door voor de medicatie. Tevens ontvangt deze poster bij heftig verzet een gratis dwangbuis.
pi_25692158
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 13:16 schreef Choices het volgende:

[..]

Inderdaad, maar niet alleen. Liefde is zijn natuur, niet een definitie. Welke onmogelijk is om te geven.

Hij die god gerealiseert heeft:

Beantwoord
haat met liefde,
Vervloekingen met gebedens,
Ongeduld met begrip.

Val een persoon aan, die God gerealiseert heeft aan, en hij zal je niet terug slaan.

"als je geslagen word, op je ene wang, keer dan je andere wang ook toe."
"Pakt iemand je jas af, geef hem ook je shirt"
"Steelt iemand iets uit je huis, laat hem weten dat het een geschenk is aan de dief"

Wees onzelfzuchtig, niets dat bestaat, is niet God. En alles dat bestaat is god. Je herkent God in alles, je bent volkomen gesitueerd in God. Alles wat er op het fysieke plaatsvind, kan je niet aantasten, want jouw bestaan is niet meer afhankelijk van het fysieke. Jou bestaan is gesitueerd in God.

Pas als je dit bereikt hebt, DAN PAS, ben je een god op aarde. Tot die tijd ben je een mens met dierlijke wrede instincten:
Zelfzuchtigheid,
Overlevingsdrang,
Verlangens willen vervullen,
Leven voor zelfgemaakte doelen,
Leven voor jezelf.

Een mens, is wreed, want het heeft nog zijn dierlijke instincten. Elk stukje negativiteit in vorm van een oordeel, gedachte, actie, stamt vanuit zijn dierlijke instincten. Pas zodra je boven deze bent uitgestegen, ben je een God op aarde. Je bent een heilige als Jesus, Boedha, Mohammed, Krishna, Babaji, Sivananda, Yogananda, Sri Yukteswar, en zoveel anderen.

Er zijn meer Goden op aarde dan men denkt.

Een mens die zelfzuchtigheid kent in zijn leven, op wat voor manier dan ook; is dierlijk.
Een mens die onzelfzuchtigheid kent in zijn leven; is zowel dierlijk als goddelijk.
Een mens die Volledig onzelfzuchtig is in zijn leven; is goddelijk.

Onderschat de waarde, en diepgang van deze woorden niet, je zult ze in alle religies terugvinden, in talloze boeken van allerlei zelf gerealiseerde mensen.

Voor één die zichzelf gerealiseerd heeft,
is koud niet koud, is warm niet warm.
Is vrouw niet vrouw, is man niet man.
Is donker niet donker, is licht niet licht.

Voor een die zichzelf gerealiseerd heeft,
is het leven als een droom, een droom waarvan je pas de illusie kan snappen als je ontwaakt. Tot die tijd kan je denken, en peinzen wat je maar wilt, maar tenzij je leeft voor ontwakening, zul je het maar ook nooit snappen.

Hoe wil jij een slak vertellen hoe jou leven in elkaar steekt. Net zomin als dat een slak jou kan begrijpen, zo kan jij God niet begrijpen. Totdat je jezelf gerealiseerd hebt, verlichting hebt bereikt, God-realisatie hebt bereikt, of hoe je het ook wilt noemen. De mens heeft de unieke gave, om zichzelf bewust te maken van limieten, en zich er zodoende overheen te zetten. Een limiet is een limiet, totdat we er bewust van worden. Dat is de gave van de mens, de deur naar het goddelijk. Wat in elk van ons verborgen zit. Verborgen door hebzucht, wreedheid, en leugens.

Ieder mens zoekt naar geluk, en niemand kan ook maar iets van dat geluk verkrijgen. Want zodra we geluk hebben zijn we bang om het kwijt te raken, wat we ook doen. Dus werkelijk geluk kennen er maar weinig. Hoe kan je geluk verkrijgen, wanneer je het laat afhangen van een fysieke wereld waarin alles verandert, alles uiteindelijk wat bestaat, weer vergaat. Als je emoties afhangen van datgeen wat veranderlijk is, zijn je emoties ook veranderlijk. Zo binnen zo buiten, zo buiten zo binnen.

Maar zodra je naar binnen kijkt, realiseer je na een tijdje dat er iets standvastigs schuilt, iets dat niet veranderlijk is. Iets dat er gewoon is. Je kan het defineren op miljoenen manieren, dus ik ga dat hier niet doen. En zodra, je je geluk daarvan af laat hangen, dan ben je gezegend voorbij de beschrijving van woorden.

Maar helaas, gaat dit Direct in tegen de levenswijzen van velen, en zodoende is het niet makkelijk om iets te veranderen, het heeft tijd, maar bovenal; toewijding nodig. 100% bereidheid om jezelf op te geven, en in jezelf te kijken. Het is zo moeilijk om te veranderen op deze wijze, omdat wij ons bestaan af laten hangen van datgeen wat buiten ons verblijft. En om dit alles op te geven, is te moeilijk voor veel mensen. Begrijpelijk.

Om pijn, en sensueel genot, als hetzelfde te zien. Om god in alles te zien, een bevrijding van de ziel jazeker. Maar een opgave om daar te komen, een goddelijke opgave.

Pijn brengt egoistisch denken, sensueel genot ook. Dus moet men boven die zaken uitstijgen, wil men ook maar een glimps van het goddelijke leren kennen. Onzelfzuchtig mensen, onzelfzuchtig, de grootste nobele daad die een mens zich maar kan voorstellen, en nog een velen malen meer nobele levenswijze.
Nu ja, ervan uitgaande dat al die net-niet-meer-new-age-schrijvers gelijk hebben natuurlijk.

Jezus, Boeddha, Mohammed, Krishna en al die anderen die je noemt... well, they were just people, en ze hebben toevallig ontdekt dat relativeren een heleboel helpt als je jezelf niet ellendig wilt voelen. Maar ja, zo kan je alles wel wegrelativeren, en de ups en downs van het leven zijn nou net wat het leven de moeite waard maakt.

Qua logica vind ik het wel redelijk kloppen, wat je schrijft, maar mijn gevoel roept 'PAS OP!'
Wat het is... ik kan mijn vinger er niet op leggen.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
pi_25692272
Voor de rest moet ik zeggen dat ik het van sommigen hier erg makkelijk vind iemand voor gek te verklaren als je niet meer weet van God dan wat je van (bijvoorbeeld) het christendom gehoord hebt. Zoals ik al eerder zei: hoe kan je God nou leren kennen als je denkt alles al over hem/haar/het te weten? Waarom zou God één iemand/iets zijn? Waarom zou God wonderen kunnen laten gebeuren?
Als we dan toch allemaal zo graag zelf willen nadenken, denk dan ook eens zelf na over God en laat je niks vertellen door de Bijbel of andere 'heilige boeken' of religies.

Een religie afwijzen is niet per se hetzelfde als zelf nadenken.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
Fotoboek
pi_25692460
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 20:26 schreef Blessed het volgende:
Voor de rest moet ik zeggen dat ik het van sommigen hier erg makkelijk vind iemand voor gek te verklaren als je niet meer weet van God dan wat je van (bijvoorbeeld) het christendom gehoord hebt.
Ik vind dat jij wel erg gemakkelijk aannames maakt over de religieuze kennis van andere posters.
pi_25692640
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 20:32 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Ik vind dat jij wel erg gemakkelijk aannames maakt over de religieuze kennis van andere posters.
Oh maar ik hou er zeker wel rekening mee dat sommige 'posters' meer 'religieuze kennis' hebben dan anderen. Dat merk je wel aan de dingen die iemand zegt (schrijft/post).
Fotoboek
  woensdag 23 maart 2005 @ 20:39:24 #134
117510 Liechtenstein
Ik verveel me! Vermaak me!
pi_25692641
Homo Universalis, dat ben ik
Many people want the government to protect the consumer. A much more urgent problem is to protect the consumer from the government (Milton Friedman).
pi_25693627
Ik ken ook nog wel een God
And as a finishing touch, God created the Dutch
  woensdag 23 maart 2005 @ 23:20:09 #136
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_25696941
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 20:22 schreef Blessed het volgende:

Qua logica vind ik het wel redelijk kloppen, wat je schrijft, maar mijn gevoel roept 'PAS OP!'
Wat het is... ik kan mijn vinger er niet op leggen.
Ik denk dat ik wel een idee heb wat het is. Het is geschreven door een nog altijd onwetend persoon. Ik ben niet verlicht, verre van. Een onwetend persoon kan geen verlichte teksten schrijven. Wellicht heb je dit opgepikt, en dat is maar goed ook.

Want zou je mijn teksten van de afgelopen dagen oppakken, en serieus (overwegen om te) volgen, dan is het slechts een blinde die een blinde volgt.

Ik ben net zo blind als een ieder van jullie. Dus neem mijn teksten gewoon met een grote korrel zout.
pi_25697215
Waarom schrijf je die teksten dan? En waarom zet je ze dan op een forum, ipv op een eigen homepage?
  donderdag 24 maart 2005 @ 00:27:45 #138
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_25698440
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 23:30 schreef joshus_cat het volgende:
Waarom schrijf je die teksten dan? En waarom zet je ze dan op een forum, ipv op een eigen homepage?
Werkelijkheid
en bekijk een van mijn laatste posts. mijn Site heb ik ook weggehaald
pi_25709395
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 23:20 schreef Choices het volgende:

[..]

Ik denk dat ik wel een idee heb wat het is. Het is geschreven door een nog altijd onwetend persoon. Ik ben niet verlicht, verre van. Een onwetend persoon kan geen verlichte teksten schrijven. Wellicht heb je dit opgepikt, en dat is maar goed ook.

Want zou je mijn teksten van de afgelopen dagen oppakken, en serieus (overwegen om te) volgen, dan is het slechts een blinde die een blinde volgt.

Ik ben net zo blind als een ieder van jullie. Dus neem mijn teksten gewoon met een grote korrel zout.
Wat jij in die lange post schrijft, heb ik gelezen in meerdere boeken, op meerdere fora, op meerdere sites, etc. Ik heb de meest uiteenlopende religies/leefstijlen uitgeprobeerd... of misschien is 'ervan geproefd' wel beter geformuleerd... In ieder geval, van wat ze 'wicca' noemen tot het christendom. Ik heb erover gelezen, het in de praktijk gebracht, en iedere keer kwam ik er toch achter dat het gevoelsmatig niet helemaal lekker zat. Zo ook wat jij erover schreef.
Ik denk dat je jezelf behoorlijk moet brainwashen als je op dat punt wilt komen wat jij beschreef. In ieder geval was dat wel hoe het bij mij voelde op een gegeven moment: alsof ik mezelf aan het brainwashen was. Ik werd uiteindelijk diep ongelukkig omdat ik zo hard probeerde het geluk te vinden.

Ik weet ook niet of 'God' inderdaad zo neutraal is als jij het beschrijft. Logisch gezien klopt het wel, want hoe kan iets wat niet leeft en tegelijkertijd wel leeft emoties hebben? Of hoe kan iets wat er niet is en tegelijkertijd wel is emoties hebben? En zou dat voor een mens inderdaad het 'doel' op aarde zijn, als dat doel er al is? Zou dat waar de levensenergie vandaan komt, 'God' in dit geval, wíllen dat wij ernaar streven neutraal te worden en niet de hoogte- en dieptepunten van het leven tot in onze tenen te voelen? Je kan jezelf een breuk relativeren, maar op die manier is leven toch ook geen leven meer? Om leven te voelen moet je toch diep ongelukkig en uiterst gelukkig kunnen zijn?
Ik weet het niet, maar iets zegt mij dat dat 'neutraal zijn', of zoals dat mooi gezegd wordt, 'evenwicht hebben', gewoon niet bij een mens hoort. (Tot op zekere hoogte.) En dan kan ik daar weer talloze vragen over stellen: zou 'God' (ons) inderdaad evolueren tot we de verlichting bereikt hebben als die weet dat dat voor een mens niet mogelijk is? En als dat evenwicht wel de bedoeling is, zouden planten en bomen dan niet de hoogste levensvorm zijn?
Fotoboek
  donderdag 24 maart 2005 @ 16:33:07 #140
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_25709698
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 12:47 schreef Evil_Jur het volgende:
Maak een einde aan je leven, aub.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  donderdag 24 maart 2005 @ 23:17:37 #141
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_25720099
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 16:22 schreef Blessed het volgende:
[...]
Een ding is zeker, als je al die tijd ongelukkig hebt gevoeld, is het geen geluk/vrede. . En dat het bestaat? Weet ik ook zeker, door eigen ervaring.
Wat hoort bij een mens, en wat hoort niet bij een mens? Is het zinvol om daarbij na te denken? Om te weten wat bij de mens hoort, moet je al behoorlijk op weg in de geestelijke evolutie. Wellicht voel je dat zo aan, omdat jou geestelijke ontwikkeling wellicht nog niet aangekomen op de realisatie dat vrede het doel is? Wellicht is het helemaal geen doel? Wellicht is er helemaal geen doel? Wellicht bestaat verlichting niet?
Wellicht, wellicht, wellicht.
Als, als, als.
Misschien misschien misschien.

Je weet het niet, en ik ook niet. Maar blijf zoeken, je zult het vinden. Wees oprecht en eerlijk in het zoeken. Ookal weet je niet eens waarnaar je zoekt, dat maakt niet uit. Maar ooit zal datgeen wat je zoekt zich aan jou openbaren. Of het nou de absolute waarheid is, vrede is, liefde is. Want hoewel jou gevoel jou aangeeft 'dat evenwicht niet bij een mens hoort' merk ik heel sterk dat een andere kant in jou totaal anders zegt.

Als jij echt wilt vinden, dan zul je niet genoegen moeten nemen met een voorlopige conclusie die de drang verzacht. Nee, als je echt wilt vinden, zul je werkelijk moeten blijven zoeken, totdat elke cel in jou lichaam met oorverdovend geluid zegt; Dit is het!

En wat het ook is dat je zult vinden, dat zal het dan zijn. Zouden planten en bomen dan niet de hoogste levensvorm zijn, als balans het doel is? Weet je niet. Balans waartussen? Weet jij balans waartussen? Welke factoren?

Weten we niet, we kunnen enkel gissen. Misschien heb je gelijk, misschien heb je geen gelijk. Misschien is er helemaal geen doel.
Maar een doel dat veel mensen hebben is dat écht geluk te vinden, dat wat zo weinig ervaren, dat blijvende geluk. Dat is het doel dat de mens voor zichzelf heeft gesteld, dat is zeker. Dus waarom niet daar beginnen? Wie weet heb je daar zovaak bij stilgestaan, zovaak naar gezocht, maar blijkbaar heb je het nog niet gevonden. Ik kan je enkel zeggen dat dat geluk bestaat, ik kan je voor de rest niets zeggen wat je zal kunnen helpen. Je zult het zelf moeten zoeken, boeken lezen. Diepe filosofiën, niet alleen van het weste, niet alleen van het oosten, niet alleen van het noorden, en ook niet alleen van het zuiden.
Lees dat wat veel mensen uitmaken voor het absolute, lees niet alleen over het christendom, lees niet alleen over het jodendom, lees niet alleen over de islam, lees niet alleen over yoga, lees niet alleen hindoeisme.
Lees niet alleen voor het lezen. Lees voor het zoeken. Zoek niet voor het zoeken, maar zoek voor jezelf. Zoek niet alleen voor jezelf, maar ook voor je medemens, niet alleen voor je medemens, maar ook voor het onbekende, niet alleen voor het onbekende, maar voor het al. En je zult vinden. Maar blessed, alsjeblieft, geen vragen meer, ik kan je geen antwoorden geven. Begin gewoon lekker met zoeken op je eigen manier, dat is alles wat ik je zal kunnen vertellen, dat zal niet veranderen. .

Ik weet net zoveel als jou, namelijk dat we het beide niet weten. . Dus ik zou je niets meer kunnen vertellen. Voor mij is dit een gebied daar waar theorie, en meningen zjin grip verliezen, dit, het gebied van het hart, is mij ook onbekend. Ik waan, en bots, ik wandel en val, ik loop blind in het donker met een zaklampje van 2 cm, je weet wel, zo een die je aan je sleutelbos hangt.
Wellicht is het wel een test van oprechtheid? Wellicht is het een test van werkelijke doorzettingsvermogen? Wellicht is het een test van moed, wellicht.. is het wel helemaal geen test. Wellicht kan geen enkel woord beschrijven wat het betekent, wellicht kan geen enkele stilte omschrijven wat het betekent, wellicht kan niets omschrijven wat het betekent, en wellicht betekent het wel gewoon helemaal niets. Hoe weet je wanneer je het weet? Weet ik niet.

Blessed, we zijn blinden die proberen te zien. We zijn een romp dat probeert te lopen. We zijn doven die proberen te horen, We zijn stommen die proberen te spreken. Ooit zullen we zien, ooit zullen we lopen, ooit zullen we horen, en ooit zullen we spreken; of is dat ook maar enkel hoop? weet jij het?

Groetjes,
Je mede blinde, Mark.

Toevoeging:
En je vraagt je wellicht af; Wat heeft het voor zin verder te gaan, na het lezen van deze lange post, waarin ook maar niets word duidelijk gemaakt? En alles alleen maar onduidelijker word?
Simpel; Het houd je open. Helpt openheid? Weetikniet. hahaha . !

[ Bericht 4% gewijzigd door Choices op 24-03-2005 23:26:21 ]
pi_25722437
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 23:17 schreef Choices het volgende:

[..]
Het doel van het leven is niet geluk. Is niet verlichting. Hoewel 't wel prettiger is als je gelukkiger of verlichter bent.

Het doel van het leven is dat je het moet ervaren. Da's alles.
pi_25722517
quote:

[..]
Ander klein puntje: in een aantal posts zit je nu continu te hameren op het feit dat 'je niets weet', 'je een blinde bent', etc. Kun je alsjeblieft ophouden met die onzin? Dat soort kreten zijn onderdeel van een spel. Een spel waarin je een reactie probeert uit te lokken.

Bij de meeste mensen roepen dat soort uitingen positieve tegenreacties uit (mededogen, ontzag, etc). Bij andere mensen (waaronder mij) is de eerste reactie agressie. Ja, ik ben me daar van bewust. Dus cut the crap. Je schiet er namelijk niets mee op.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 06:52:01 #144
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_25724149
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 01:06 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Ander klein puntje: in een aantal posts zit je nu continu te hameren op het feit dat 'je niets weet', 'je een blinde bent', etc. Kun je alsjeblieft ophouden met die onzin? Dat soort kreten zijn onderdeel van een spel. Een spel waarin je een reactie probeert uit te lokken.

Bij de meeste mensen roepen dat soort uitingen positieve tegenreacties uit (mededogen, ontzag, etc). Bij andere mensen (waaronder mij) is de eerste reactie agressie. Ja, ik ben me daar van bewust. Dus cut the crap. Je schiet er namelijk niets mee op.
haha, ik schiet er niks mee op klopt. Maar als je inderdaad een aantal van mijn posts gelezen hebt, zul je zien dat ik enkel reactie geef op mensen. En die reactie is constant hetzelfde; zoek zelf. En de reden dat ik erin aangeef dat ik zeg dat ik onwetend ben, is zodat men hopelijk niets meer vraagt aan me. Dat is alles. En dat doe ik niet alleen op fora hoor, maar ook gewoon in mn dagelijks leven wat betreft de diepere vragen van het leven. Dat heeft niks met uitlokken van reacties te maken, maar met een andere houding aannemen. Ik geef enkel reactie daar waar reactie gevraagd word, en ik heb al in mijn eerste post over mijn onwetendheid aangegeven dat ik men niks kan vertellen, en dat ik dat ook niet meer zal doen. En in de post die daaropvolgde, heb ik ook niks verteld zoals jij zelf ook al zegt.

Ik geef slechts een reactie aan men, omdat ik ze niet zonder enig reactie wil laten zitten. Je kan me geloven of niet, maar ik schiet hier zelf anders vrij weinig mee op. Zou ik het om de goede reacties van andere doen? Zo belangrijk is FOK! niet, ik heb nog zeker wel een leven buiten FOK! om, druk bezig met studie. Ik vind het fijn als andere mensen wat aan mn posts hebben, maar zoals je zelf nu al duidelijk aangeeft; de posts die ik nu post, hebben geen wezenlijke inhoud, de enige reden dat ik post, is omdat mensen daarnaar vragen.
Men ziet wat hij wilt zien zeggen ze wel eens... maar neem mij niet voor een sekteleider of iets aan, anders is het een mooie eenmanssekte haha. De sekte van; ik weet het niet. Origineel, maar vrij zinloos natuurlijk .

Ik post op mijn manier, en jij post altijd op een kritiek gevende manier op mij. Daar kan ik best vrede mee hebben.
  vrijdag 25 maart 2005 @ 06:52:37 #145
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_25724150
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 01:01 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Het doel van het leven is niet geluk. Is niet verlichting. Hoewel 't wel prettiger is als je gelukkiger of verlichter bent.

Het doel van het leven is dat je het moet ervaren. Da's alles.
Gelukkig maar!
  vrijdag 25 maart 2005 @ 07:04:27 #146
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_25724172
Maargoed Joshus, om jou verder niet tot last te zijn, hoe stel je voor dat ik in de toekomst zal moeten reageren?
Als ik
1. Mijn filosofiën tot mijzelf behoud,
2. Mijn meningen tot mijzelf behoud.
3. Als ik andere mensen niet tot last wil zijn,
4. Als ik mensen niet wil lokken op geen enkele manier,
5. Als ik de mensen hun eigen vrede met mijn posts niet wil doen verstoren.

Onder deze voorwaarden, als mensen iets vragen aan mij in het vervolg op FOK!, hoe zal ik reageren joshus, graag je mening!
pi_25736919
quote:

[..]

Je weet het niet, en ik ook niet. Maar blijf zoeken, je zult het vinden. Wees oprecht en eerlijk in het zoeken. Ookal weet je niet eens waarnaar je zoekt, dat maakt niet uit.
Nu ja... ik had eigenlijk genoegen genomen met het niet-weten. Ik filosofeer wat af en ik stel mezelf behoorlijk wat vragen, maar echt het antwoord willen weten op de vraag 'wat is het doel van het leven', of zo... dat heb ik laten varen. Daar komen we toch nooit achter. Een christen zal beweren dat hij zeker wéét dat God/Jezus het doel is, en een... watjehetnoemenwilt beweert dat hij zeker wéét dat evenwicht het doel is. Uiteindelijk, als ik beweer het doel te weten, zal ik net zo zijn als al die anderen: een heel sterk geloof maar geen bewijs. En wie zegt dan dat ik gelijk heb?
quote:
Maar ooit zal datgeen wat je zoekt zich aan jou openbaren.
Ik geloof dat het al gebeurd is.
quote:
Of het nou de absolute waarheid is, vrede is, liefde is. Want hoewel jou gevoel jou aangeeft 'dat evenwicht niet bij een mens hoort' merk ik heel sterk dat een andere kant in jou totaal anders zegt.
Waar merk je dat aan dan?
quote:
Als jij echt wilt vinden, dan zul je niet genoegen moeten nemen met een voorlopige conclusie die de drang verzacht. Nee, als je echt wilt vinden, zul je werkelijk moeten blijven zoeken, totdat elke cel in jou lichaam met oorverdovend geluid zegt; Dit is het!
Ik denk dat je dan op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer ziet.
quote:
Toevoeging:
En je vraagt je wellicht af; Wat heeft het voor zin verder te gaan, na het lezen van deze lange post, waarin ook maar niets word duidelijk gemaakt? En alles alleen maar onduidelijker word?
Simpel; Het houd je open. Helpt openheid? Weetikniet. hahaha . !
Ik had ook niet echt duidelijkheid verwacht. De vragen die ik stelde, waren meer mijn gedachten hardop. Wat in de rondte filosoferen (samen is dat altijd leuker, vind ik). Wat jij zegt heb ik al in verschillende boeken gelezen. Ik heb ook inderdaad meerdere boeken over meerdere religies/leefstijlen/geloofsovertuigingen gelezen. Er staan dingen in die voor mij als waarheid voelen en er staan ook zat dingen in waarvan ik denk, 'ga lekker fietsen'.
Ik weet niet óf er een doel is, en als dat er is weet ik niet of we er in dit leven achter gaan komen.
Ik denk dat het belangrijk is je leven zo goed mogelijk te leven, wat je overtuigingen ook zijn.
Integriteit voor alles. Maar dat is misschien nog wel het moeilijkst.
Fotoboek
pi_25738196
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 07:04 schreef Choices het volgende:
Maargoed Joshus, om jou verder niet tot last te zijn, hoe stel je voor dat ik in de toekomst zal moeten reageren?
Ik denk dat je dat best zelf wel kunt bedenken.

Oh, en het is niet joshus, maar purrrrrrrrrr. Go figure.
pi_25738211
En toen werd je wakker...
pi_25738249
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 06:52 schreef Choices het volgende:

En de reden dat ik erin aangeef dat ik zeg dat ik onwetend ben, is zodat men hopelijk niets meer vraagt aan me. Dat is alles.
IJdelheid der ijdelheden, zegt de prediker; het is al ijdelheid!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')