Het maakt niet uit WAT ik bedoel met de geest. Ik heb het over ons bewustzijn. hoe dit materieel in elkaar steekt is niet van belang voor mijn verhaal. Het concept van hersenen is ook weer interpretatie.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:14 schreef WeirdMicky het volgende:
Met 'geest' bedoel je dus gewoon je hersenen?![]()
Je hersenen zitten binnen je, interpreteren het zien/horen/ruiken/etc.
Hmhm, maar waarom is het dan zo onbekend in de westerse wereld? waarom nog onwetend over dat werkelijkheid in ons zit, en niet buiten ons.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:17 schreef Posdnous het volgende:
What else is new.
* Posdnous mompelt iets over metafysica.
Daar ben ik het niet mee eens. Als je geest inhoudt: je hersenen, dan is het wellicht erg interessant te weten hoé deze werken. Je verkent immers je geest/hersenen.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:19 schreef Choices het volgende:
[..]
Het maakt niet uit WAT ik bedoel met de geest. Ik heb het over ons bewustzijn. hoe dit materieel in elkaar steekt is niet van belang voor mijn verhaal. Het concept van hersenen is ook weer interpretatie.
Dus laat dat gewoon gaan. Met de geest bedoel ik ons bewustzijn. Simpel, hoe dat materieel in elkaar steekt hoef ik verder niet te weten om mijn geest te verkennen.
Je geest verklaart je geest. Je kunt geen gedachtens of worden vinden in een ontleding van je hersenen. Dit zijn allemaal interpretaties.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:39 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Als je geest inhoudt: je hersenen, dan is het wellicht erg interessant te weten hoé deze werken. Je verkent immers je geest/hersenen.
Realiteit ligt bij observatie. zonder observatie, is er geen realiteit. -voor jou bestaan-quote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:43 schreef Tasma het volgende:
je kan -nooit- weten 'wat' werkelijkheid is. dat is zo logisch als het maar kan.
Je moet zoeken naar hoe je observatie in elkaar steekt.quote:je kan de "werkelijkheid" niet zoeken, omdat je immers nooit weet dat je het gevonden hebt..
ZIe boven.quote:er is geen realiteit, want je -weet- niet wat de realiteit is en dat KAN je ook niet weten..
Gelabeld als werkelijkheid. Maar werkelijkheid houd in datgeen wat werkelijk is. En als we zien dat we iets moeten interpreteren voordat het als definitie bestaat, dan is dat niet echt werkelijk. Dan is dat een menselijke creatie. Dus, moeten we verder zoeken, onze geest, is de grondslag van de oberservatie, is de grondslag van interpretatie, is de grondslag van defineren.quote:En tot slot:
Realiteit & werkelijkheid zijn situaties/omgevingen die door de MENS zijn gelabeld als werkelijkheid en realteit. Voor de mensheid is ons dagelijks leven de realiteit, wat jij benoemt -is- dus logischerwijs nooit de realiteit maar kan wel iets anders zijn.
Zoals hierboven al werd vermeld: "is er wel een absolute duidelijkheid/waarheid?"quote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:50 schreef Choices het volgende:
[..]
Je geest verklaart je geest. Je kunt geen gedachtens of worden vinden in een ontleding van je hersenen. Dit zijn allemaal interpretaties.
Wil je je echt je eigen geest onderzoeken, zul je echt in je eigen geest moeten duiken. Want we weten niet wat onze geest is. Is het onze hersenen? Je vraag alleen al van:
'ALs je geest inhoud: Je hersenen'
Zegt al genoeg dat er geen absolute duidelijkheid over is, en zodoende, is direct in je bewustzijn duiken het enigste dat voldoet om werkelijk je geest te leren kennen.
Wat een heerlijke quotequote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:59 schreef Haushofer het volgende:
Quotje van een hersenchirurg:
Lange tijd heb ik me verwonderd hoe complex en wonderlijk het menselijke brein was.
Totdat ik me opeens besefte wat me dat wijs maakte.
Je loopt iets te hard van stapel. Zonder buiten is er geen binnen. De "realiteit"/"illusie" van buiten, hebben we wel nodig om binnen iets te kunnen zien. Het een bestaat dus niet zonder het andere en zodoende zijn beide concepten even essentieel in de benadering van realiteit. Binnen en buiten is in mijn beleveing allebei even echtquote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:20 schreef Choices het volgende:
Hmhm, maar waarom is het dan zo onbekend in de westerse wereld? waarom nog onwetend over dat werkelijkheid in ons zit, en niet buiten ons.
En voor zij die het weten;
Waarom pas je niet je levenswijze/zienswijze aan, aan deze kennis? Iedereen wilt geluk vinden, waarom snapt men dan niet dat je naar binnen moet kijken.
Blijkbaar is er nog veel onduidelijkheid over wat werkelijkheid nou echt is.
Goede insteek!quote:Op dinsdag 22 maart 2005 14:19 schreef EleanorGoesCrazy het volgende:
[..]
Je loopt iets te hard van stapel. Zonder buiten is er geen binnen. De "realiteit"/"illusie" van buiten, hebben we wel nodig om binnen iets te kunnen zien. Het een bestaat dus niet zonder het andere en zodoende zijn beide concepten even essentieel in de benadering van realiteit. Binnen en buiten is in mijn beleveing allebei even echt
Vanwege de Grondslag/subjectiviteit van het geheel. Lees nog eens een keer goed de posts door om te begrijpen wat ik bedoel.. begrijp je het dan alsnog niet, laat het dan even weten, vanavond zal ik het dan proberen duidelijker uit te leggenquote:Op dinsdag 22 maart 2005 15:16 schreef KarmaniaK het volgende:
Waar stel jij de grenzen in het zeggen wat toegeëigend is aan de geest en wat niet? Hoe bepaal jij waar de geest boven staat ('dieper' zit dan) en waar niet?
Plato. Wil dat eens echt lezen. Is ook een analyse van buiten af maar wel een die dealt met het idee. De idee..... geest. Klinkt vaag maar is het onderzoeken waard.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:50 schreef Choices het volgende:
[..]
Je geest verklaart je geest. Je kunt geen gedachtens of worden vinden in een ontleding van je hersenen. Dit zijn allemaal interpretaties.
Wil je je echt je eigen geest onderzoeken, zul je echt in je eigen geest moeten duiken. Want we weten niet wat onze geest is. Is het onze hersenen? Je vraag alleen al van:
'ALs je geest inhoud: Je hersenen'
Zegt al genoeg dat er geen absolute duidelijkheid over is, en zodoende, is direct in je bewustzijn duiken het enigste dat voldoet om werkelijk je geest te leren kennen.
Baby, moet zich beide fysiek en geestelijk ontwikkelen. Het moet een intellect krijgen om te kunnen contempleren. Fysieke ontwikkeling gaat daarmee gepaard (opgroeien).quote:Op dinsdag 22 maart 2005 22:02 schreef nokwanda het volgende:
En hoe zit dat dan met een baby. Die heeft een geest. En een fysiek. Wat moet zich eerst ontwikkelen. En hoe werkt dat bewustzijn. Als een baby een onbeschreven blad is is er niet veel om te interpreteren omdat er geen vergelijkingsmateriaal in de geest is. Als er sprake is van een incarnatie dan is de interpretatie van de geest van de baby een soort kloon van de fysieke indrukken van de geincarneerde geest. Of sla ik de plank nu helemaal mis?
Ego death gehad?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:40 schreef Choices het volgende:
ik Zwijg vanaf nu op dit gebied. Ik heb de afgelopen dagen een beetje een waas gehad waar ik allerlei dingen verkondig die ik eigenlijk niet had moeten verkondigen. Gelukkig heeft iemand me wakker geschud.
Karmaniak, sorry maar ik kan je vraag niet beantwoorden. Hier zul je zelf op uit moeten trekken wil je echt het antwoord weten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |