Het uniek zijn is een kenmerk van een god.quote:Op woensdag 9 maart 2005 12:48 schreef nossio het volgende:
je bent uniek
net als iedereen op deze aardkloot.
Het begrip God is wel iets anders dan het woord god.quote:Op woensdag 9 maart 2005 12:50 schreef Alicey het volgende:
imo richt het begrip God zich tot een collectieve oorsprong, waardoor jezelf ook kunt zeggen iets goddelijks in je te hebben, danwel er voor kunt kiezen om (als) God te zijn. Het onthouden daarvan op zichzelf maakt al dat je in ieder geval geen andere God nodig hebt.
Verder een schopje WFL >>> TRU
iets zegt me dat je toch wel een paar eigenschappen mist die een god wel behoort te hebben.quote:Op woensdag 9 maart 2005 12:50 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Het uniek zijn is een kenmerk van een god.
voordat ik ga proberen jou hoofd binnen te dringen en beschrijven waarvan ik denk dat jij denkt dat 'god' moet voorstellen... hoe zit dat met o.a. de griekse en romeinse Goden? Zijn dat goden of Goden. Want ze voldoen niet aan bovenstaande beschrijving, dus leg uit.quote:Op woensdag 9 maart 2005 13:22 schreef -Angel- het volgende:
@Litso:
Met God wordt een uniek, eeuwig opperwezen, de ultieme bron van leven in het universum aangeduid. Zo wordt in het jodendom, het christendom en in de islam God beschouwd als één enkel wezen die heerst over het universum. In het Christendom, is God wel een drie eenheid van de Vader, de Zoon (Jezus Christus) en de Heilige Geest.
Als het gaat om god met een kleine letter, wel die mag jij uitleggen ...
Griekse goden met de nadruk op de kleine letter, hadden een mensengestalten en gedroegen zich ook precies als mensen. Emoties, woede, etc. Zij functioneerde als stervelingen.quote:Op woensdag 9 maart 2005 13:30 schreef Litso het volgende:
[..]
voordat ik ga proberen jou hoofd binnen te dringen en beschrijven waarvan ik denk dat jij denkt dat 'god' moet voorstellen... hoe zit dat met o.a. de griekse
Ook hier was sprake van de aanbidding van de goden. Let wel op met een kleine letter g. De Griekse goden kregen slechts nu een Romeinse naam op gestempeld.quote:Op woensdag 9 maart 2005 13:30 schreef Litso het volgende:
[..]
en romeinse Goden? Zijn dat goden of Goden. Want ze voldoen niet aan bovenstaande beschrijving, dus leg uit.
Euh... uniek zijn is het kenmerk van een individu tochquote:Op woensdag 9 maart 2005 12:50 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Het uniek zijn is een kenmerk van een god.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |