Niet dat ik het op enig punt ook maar enigszins met je eens ben. Maar stel even dat je gelijk hebt. Op wat voor manier is dit nu een vooruitgang? Want die informatie mis ik nog steeds.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, als je een voorstander van overheersing en onderdrukking door blanken bent. Kijk wat Mugabe gedaan heeft is absoluut verkeerd maar ook tijdens de blanke boeren was er heel veel armoede in Zimbabwe. De blanken zaten er voor zichzelf en hebben de zwarten gewoon laten stikken natuurlijk. Maar als je een voorstander van apartheid bent, dan zal je die tijd wel mooi gevonden hebben.

Nou dan.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:25 schreef HalfLife2ABC het volgende:
Daarna, op afstand, volgen pas de handelsbarrieres die het westen opstelt.

Onderdrukking? Was gewoon een werkgever-werknemer relatie hoor. De blanken lopen al minstens tien jaar op eieren want ze weten ook wel hoe de vlag erbij hangt. Rhodesiers zijn wel vervelende lui, dat ben ik met je eens.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:25 schreef SCH het volgende:
Ja, als je een voorstander van overheersing en onderdrukking door blanken bent. Kijk wat Mugabe gedaan heeft is absoluut verkeerd maar ook tijdens de blanke boeren was er heel veel armoede in Zimbabwe. De blanken zaten er voor zichzelf en hebben de zwarten gewoon laten stikken natuurlijk. Maar als je een voorstander van apartheid bent, dan zal je die tijd wel mooi gevonden hebben.

Om de armoede op te lossen moet je hoofdzakelijk naar de landen zelf kijken. Vrijhandel kan pas baat hebben wanneer deze wordt ondersteund door goede regelgeving (eigendomsbescherming, contract handhaving). Zolang dat niet het geval is heeft het niet veel zin om, voor de betreffende landen, over opheffing van deze barrieres te praten. Het zal enkel resulteren in meer geld voor de elite. Natuurlijk heeft meer vrijhandel wel baat voor landen waar deze fundamentele zaken beter geregeld zijn.quote:

quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:29 schreef PJORourke het volgende:
Was gewoon een werkgever-werknemer relatie hoor.

Nee. Zimbabwe was een land waar zwarten het politiek voor het zeggen hadden, als je van de juiste stam was (Shona). Blanken waren helemaal niet in de positie sinds de onafhankelijkheid om zwarten uit te buiten. Omdat onteigening dreigde.quote:

En daarom waren veel zwarte werknemers straatarm?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:35 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee. Zimbabwe was een land waar zwarten het politiek voor het zeggen hadden, als je van de juiste stam was (Shona). Blanken waren helemaal niet in de positie sinds de onafhankelijkheid om zwarten uit te buiten. Omdat onteigening dreigde.

quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:27 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Niet dat ik het op enig punt ook maar enigszins met je eens ben. Maar stel even dat je gelijk hebt. Op wat voor manier is dit nu een vooruitgang? Want die informatie mis ik nog steeds.

Omdat het hele land niet rijk was? Arme landen hebben lage lonen.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:35 schreef SCH het volgende:
En daarom waren veel zwarte werknemers straatarm?

Alsof die boeren niet rijk waren. En het ging toch zo goed volgens jou?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:39 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Omdat het hele land niet rijk was? Arme landen hebben lage lonen.

Wellicht.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:25 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Zouden ze de levensstandaard van pakweg Griekenland halen?

Beantwoord jij de vraag van Lemmeb maar eens.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:46 schreef SCH het volgende:
Alsof die boeren niet rijk waren. En het ging toch zo goed volgens jou?

Hallo, wel bij de les blijven. De vooruitgang zit hem in de projecten die er gestart zijn waardoor mensen tenminste nog enigszins in hun levensonderhoud en zelfbewustzijn kunnen voorzien. Maar vind jij dat die mensen niet geholpen moeten worden omdat de machthebbers corrupt zijn. Dan laat je ze dus dubbel barsten.quote:

Typisch een rectie van iemand die met zijn mond vol tanden staat.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:48 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Beantwoord jij de vraag van Lemmeb maar eens.
Blijkbaar vind jij dat wel best, jij wilt ze niet helpen.quote:Vind jij het soms niet erg dat mensen verhongeren? Misschien omdat het maar zwartjes zijn?

Mooi voorbeeld van projectie.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:54 schreef SCH het volgende:
Typisch een rectie van iemand die met zijn mond vol tanden staat.
Helpen door ze uit te hongeren. Wat een maoistisch standpunt, SCH.quote:Blijkbaar vind jij dat wel best, jij wilt ze niet helpen.

Nee kerel, ik zou die mensen graag willen helpen. Maar dan wel vanaf de basis. De hele boel overnemen, inclusief de regering, en die mensen laten zien hoe het wel moet. Anders leren ze het nooit.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Hallo, wel bij de les blijven. De vooruitgang zit hem in de projecten die er gestart zijn waardoor mensen tenminste nog enigszins in hun levensonderhoud en zelfbewustzijn kunnen voorzien. Maar vind jij dat die mensen niet geholpen moeten worden omdat de machthebbers corrupt zijn. Dan laat je ze dus dubbel barsten.

quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:57 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee kerel, ik zou die mensen graag willen helpen. Maar dan wel vanaf de basis. De hele boel overnemen, inclusief de regering, en die mensen laten zien hoe het wel moet. Anders leren ze het nooit.
Noem het voor mijn part neo-kolonialisme, maar zoals men het nu probeert wordt het nooit wat.

Mag ik hieruit opmaken dat je het ook niet meer weet?quote:

Dat willen we toch zo graag met onze handelembargo's en het beleid van de wereldbank.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:01 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Mag ik hieruit opmaken dat je het ook niet meer weet?
Nee SCH je hebt helemaal gelijk. Lekker laten verhongeren, die arme sloebers, dan lost het probleem zich vanzelf wel op.

Wat kunnen die er aan doen dat ze zelf geen voedsel meer produceren?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:01 schreef SCH het volgende:
Dat willen we toch zo graag met onze handelembargo's en het beleid van de wereldbank.

Waarom zien die blanke boeren dan wel kans om in dergelijke landen een prima bestaan op te bouwen, ondanks die dekselse wereldbank en die verfoeide handelsembargo's?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat willen we toch zo graag met onze handelembargo's en het beleid van de wereldbank.

Tsjongejonge, je bent echt erger dan ik dacht.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:05 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Waarom zien die blanke boeren dan wel kans om in dergelijke landen een prima bestaan op te bouwen, ondanks die dekselse wereldbank en die verfoeide handelsembargo's?
Het probleem zit heel ergens anders. Het zit hem in de opleiding en in de mentaliteit van de zwarte bevolking. Waarmee ik niet beweer dat het hun eigen schuld is. Maar waarmee ik wel beweer dat het helemaal geen kwestie van geld is.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |