abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25437672
1. Zalm, onder Paars al verantwoordelijk voor de financiën, kon het onder economische voorspoed niet opbrengen te bezuinigen, kreeg tijdens economische tegenwind een herkansing, ging vervolgens weer in de fout door met zware bezuinigingen de economie nog meer te remmen. Grote bek over het falen van het financiële beleid van Paars, terwijl hij toen zelf de verantwoordelijke minister van financiën was.

2. Verdonk, grote bek in de pers, maar lukt het maar niet het departement met de meeste chaos op orde te krijgen, sterker nog, sinds haar aantreden zijn de klachten, achterstanden en fouten gigantisch toegenomen.

3. Netelenbos, kampioen mislukte projecten, a la betuwelijn, rekeningrijden, etc. Heeft Nederland miljarden gekost.

Deze drie springen er aardig uit, maar ik kan nog wel wat tientallen mislukkingen noemen...De LPFers hebben (gelukkig) de kans niet gekregen om zich zulke mislukkingen eigen te maken, hun regeerperiode was daarvoor wat te kort.
pi_25437921
De top 3 lijstjes zijn wel zeer actueel en zeer typisch gezien de users die reageren
en dat Zalm niet bezuinigd zou hebben is wel een zeer grappige opmerking

mijn flop 3

1: Pronk van ontwikkelingssamenwerking, onderbouwing verder overbodig.
2: Alle Ministers op Verkeer en Waterstaat sinds Lubbers
3: Alders en wel vanwege de Vinex en de NMP +

Eervolle vermelding Ritzen van onderwijs vanwege de invoering OV kaart (met dank aan die goddelijke kale) waar de studenten toen nogal tegen waren, nu schijnen ze niet meer zonder te kunnen. De reden om Ritzen niet op te nemen in de top 3 komt omdat deze topper hulp had van 3 andere PvdA coryfeeen op dit departement o.a. Wallage en Job Cohen.
pi_25438140
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 09:53 schreef Chewie het volgende:
De top 3 lijstjes zijn wel zeer actueel en zeer typisch gezien de users die reageren
en dat Zalm niet bezuinigd zou hebben is wel een zeer grappige opmerking
Zalm heeft zelf gesteld dat er ten tijde van Paars te weinig is bezuinigd, dat er op te grote voet is geleefd, en dat daarom de huidige bezuinigingen zo extreem zwaar zijn. Wat jij daar grappig aan vind, ontgaat mij.

En ja, actueel zal mijn lijstje best zijn, ik oordeel niet over ministers die ik niet heb meegemaakt en zo oud ben ik nou ook weer niet
pi_25438219
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 10:09 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Zalm heeft zelf gesteld dat er ten tijde van Paars te weinig is bezuinigd, dat er op te grote voet is geleefd, en dat daarom de huidige bezuinigingen zo extreem zwaar zijn. Wat jij daar grappig aan vind, ontgaat mij.
Volgens mij geen discussie topic maar goed, Zalm heeft gezegd dat Paars vooral te weinig bezuinigd heeft in de laatste jaren van die coalitie en dat de Zalm norm teveel is losgelaten. Daar kun je alleen Zalm de schuld van geven maar het is altijd nog een coalitie. Het enige wat ik Zalm verwijt (en de VVD) is dat ze zelf ook te gemakkelijk werden na 6 jaar Paars en de PvdA teveel hun zin gaven.
quote:
En ja, actueel zal mijn lijstje best zijn, ik oordeel niet over ministers die ik niet heb meegemaakt en zo oud ben ik nou ook weer niet
Dat was ook niet alleen tegen jou gericht

PS: Bij Balkenende I zaten natuurlijk ook zeer slechte ministers maar heb ik niet meegenomen vanwege de korte duur.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2005 10:16:40 ]
pi_25438346
Verdonk en Zalm
Allah Al Watan Al Malik
pi_25441241
In elk geval de justitieministers Korthals en Donner, zeker ook Tineke Netelenbos en iedereen die namens de LPF minister is geweest, met uitzondering van Nawijn (die ziet een deel van zijn beleid nu nog door Verdonk worden uitgevoerd). Verder nog Hayo Apotheker die op Landbouw al vrij snel de biezen pakte.
pi_25441911
Zalm, vaak geprezen voor zijn kennis van economie, maar bakt er zelf al heel lang niets van...
pi_25452409
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 10:15 schreef Chewie het volgende:

PS: Bij Balkenende I zaten natuurlijk ook zeer slechte ministers maar heb ik niet meegenomen vanwege de korte duur.
Dat ze er zo kort zaten hadden ze aan zichzelf te danken...
pi_25452545
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 07:58 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat ze er zo kort zaten hadden ze aan zichzelf te danken...
Dat bestrijd ik ook niet maar door die korte periode kun je ze moeilijk beoordelen op de inhoud of het gebrek daar aan.
pi_25453271
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 08:21 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat bestrijd ik ook niet maar door die korte periode kun je ze moeilijk beoordelen op de inhoud of het gebrek daar aan.
Nah, ze verklootten het vanaf het begin. Het was tenslotte hun eigen schuld dat ze er slechts een half jaar zaten. En daarop dient men ze dan te beoordelen.
pi_25453474
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 09:30 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nah, ze verklootten het vanaf het begin. Het was tenslotte hun eigen schuld dat ze er slechts een half jaar zaten. En daarop dient men ze dan te beoordelen.
Maar zij trokken wel de stekker eruit terwijl andere zeer slechte ministers zoals Pronk en Alders gewoon op het pluche bleven zitten.
pi_25453744
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 20:00 schreef du_ke het volgende:
Het is overigens wel vermakelijk hoe eenvoudig bepaalde projecten blind aan bepaalde bewindslieden worden toegewezen die er weinig mee te maken hadden .
Daar sluit ik me graag bij aan en daar wil ik het ook graag bij laten. dit soort topics verzandt toch altijd in het uiten van persoonlijke antipathiëen, zelden gebaseerd op feiten.
Slaapt winter
en zomer
pi_25454110
Ik zou nu al met stip de minister van "bestuurlijke vernieuwing" en vice president Thom de Graaf willen noteren
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_25454597
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 09:44 schreef Chewie het volgende:

[..]

Maar zij trokken wel de stekker eruit terwijl andere zeer slechte ministers zoals Pronk en Alders gewoon op het pluche bleven zitten.
Eh, de andere partijen waren het LPF geklooi zat en schopten ze eruit, bedoel je?
pi_25454779
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 11:02 schreef Ulx het volgende:

[..]

Eh, de andere partijen waren het LPF geklooi zat en schopten ze eruit, bedoel je?
Ja en dat maakt ze net niet genoeg voor een top 3 notering.

Vind namelijk ministers die jarenlang hebben lopen kloten erger dan ministers die dit een half jaar hebben gedaan.
pi_25454837
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 14:53 schreef Harry_Sack het volgende:
Oei, 3 maar..

1. Winny Sorgdrager (min. van justitie), persoonlijke problemen voerden de boventoon boven beleid. Gevolg: leugen op leugen op leugen totdat de situatie onhoudbaar werd
Persoonlijke problemen? Ik dacht dat ze (politiek) genaaid was door Docters Van Leeuwen ...
pi_25472339
Minister - President De Geer [AR] verkwanselde ons land aan Nazi - Duitsland.
Onderwijsminister Cals [KVP] mastodont mammouthwet vernielde het onderwijs Gevolgen nog steeds zichtbaar.
iedere engel heeft een duivelse kant.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 13:09:16 #43
959 opa
De man met de witte shawl
pi_25472582
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 12:53 schreef Sater het volgende:
Minister - President De Geer [AR] verkwanselde ons land aan Nazi - Duitsland.
Onderwijsminister Cals [KVP] mastodont mammouthwet vernielde het onderwijs Gevolgen nog steeds zichtbaar.
De Geer was Christelijk Histerisch
Hee, Grufti ! Ab! in die Urne !!
pi_25472828
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 13:09 schreef opa het volgende:

[..]

De Geer was Christelijk Histerisch
Gij hebt gelijk, hysterisch was De Geer zeker.
iedere engel heeft een duivelse kant.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 14:26:21 #45
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25473720
1. De Graaf

Na een verkiezingsnederlaag (de derde op rij van D66) stellig beweren dat D66 niet een coalitie van CDA en VVD aan een meerderheid gaat helpen net voordat hij als partijleider opstapt, om vervolgens toch als minister en zelfs vice-premier in een CDA/VVD/D66-kabinet te komen. Daarnaast zijn bestuurlijke vernielzucht zoals het nutteloze complexe nieuwe kiesstelsel en de onduidelijk gekozen burgemeester.

2. Heinsbroek
De man die de LPF-bonje in het kabinet Balkie 1 bracht wat de val veroorzaakte en dankzij een maandenlange demissionaire status waren de noodzakelijke bezuinigingen te laat doorgevoerd wat een paar miljard heeft gekost. Verder een arrogante regent die in een bui van verveling dit baantje in de politiek nam.

Een derde is iets lastiger. Netelenbos komt er wel voor in aanmerking.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  vrijdag 11 maart 2005 @ 18:39:19 #46
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_25476810
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 10:23 schreef Mutant01 het volgende:
Verdonk en Zalm
omdat ze jou gaat uitzetten zeker
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
  vrijdag 11 maart 2005 @ 18:42:00 #47
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_25476838
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 14:26 schreef Sidekick het volgende:

2. Heinsbroek
De man die de LPF-bonje in het kabinet Balkie 1 bracht wat de val veroorzaakte en dankzij een maandenlange demissionaire status waren de noodzakelijke bezuinigingen te laat doorgevoerd wat een paar miljard heeft gekost. Verder een arrogante regent die in een bui van verveling dit baantje in de politiek nam.
uit verveling? Hij had wel degelijk een doel

En wat die miljarden betreft? Waarom maak jij je daar druk om. Linkse mensen vinden het toch altijd prachtig als er geld over de balk gesmeten wordt.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
  vrijdag 11 maart 2005 @ 18:47:55 #48
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_25476915
Els, Tineke en Annemarie horen in de gevangenis.

Ze weten zelf het best waarom.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_25477120
Tja, Thom de Graaf eigenlijk ook op 1 bij mij. Maar om hem nou een minister te noemen .
pi_25477365
Laat ik het maar bij dit kabinet houden

1 Hoogervorst
2 De Geus
3 Verdonk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')