abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 april 2005 @ 22:33:17 #276
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_26416490
quote:
Op zondag 17 april 2005 12:11 schreef Stenny het volgende:
Als die mensen God gezien hebben, okay, dan is het hun God. Ik voel hoe ik uit mijn lichaam ga en ik weer in terugkeer, ook heb ik structurele begeleidende fysieke en astrale sensaties als het zich voordoet, en ik ervaar die met mijn gewone en mijn astrale zintuigen.
...
Ik heb geen religie, geen geloof, mijn wereldbeeld is gebaseerd op concrete ervaringen en geen enkel boek.
Okey fair enough..

Elke poging van mij om uit te treden eindigt overigens tot nu toe in in slaap vallen
pi_26423507
quote:
Op donderdag 21 april 2005 22:33 schreef cyber_rebel het volgende:

[..]

Okey fair enough..

Elke poging van mij om uit te treden eindigt overigens tot nu toe in in slaap vallen
Misschien moet je je dan meer richten op je bewustzijn >tijdens< een ervaring; dit kun je trainen met je wilskracht, herhaal regelmatig overdag voor jezelf dat je bewust wilt zijn tijdens de nacht. Je kunt ook je dromen elke dag, of zo vaak het gaat, opschrijven: dit is de beste manier om je bewustzijn 's nachts te trainen.

Sten
pi_26437896
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 07:48 schreef Stenny het volgende:

[..]

Misschien moet je je dan meer richten op je bewustzijn >tijdens< een ervaring; dit kun je trainen met je wilskracht, herhaal regelmatig overdag voor jezelf dat je bewust wilt zijn tijdens de nacht. Je kunt ook je dromen elke dag, of zo vaak het gaat, opschrijven: dit is de beste manier om je bewustzijn 's nachts te trainen.

Sten
Ter aanvulling:

concentreren op retinal lights ( hele flauwe lichtjes welke vage bewegingen maken, zie je meestal als je je ogen dicht doet...sommige mensen zien het ook over hun normalen "beeld" heen")

Concentreren op het gevoel van je lichaaam die op bed ligt ,

Het gaat erom dat je je bewustzijn in stand houdt terwijl je lichaam gaat slapen. Voordat je in slaap valt merk je dat je hersenenen willekeurig gedachtenspinsels genereren....probeer deze te herkennen...en met die flow mee te gaan

[ Bericht 14% gewijzigd door Marcel1984 op 22-04-2005 21:34:24 ]
in bad zitten met een joint, en keihard the doors op
pi_26806165
TVP
  zondag 8 mei 2005 @ 14:13:41 #280
90605 Yui
J-rock, j-rock, j-rock, lolita
pi_26823668
Zelf doe ik aan Kyudo(Japans boogschieten) en daar is het basis doel niet om het doel te raken maar om je stijl etc te perfectioneren. Op een bepaald punt in je fasés ben je op het mikken op het doel je zit dan in Kai(het kan nog steeds niet na jaren beschreven worden wat er dan gebeurd) maar als ik dus in Kai zit en dan word alles zwart om mij heen en het doel komt dan zo dicht bij dat hij gewoon op arm afstand lijkt te zijn en dan zie ik mij zelf uit het prespect van het doel en vebeter mijn stijl en dan laat is los "Hanare" en krijg ik heel goed gevoel voor enkele seconde en dan ben ik weer terug.

Valt dit ook onder uittreding ?
"Little do they know, I'm stealing their shirts and using them for evil purposes."
pi_26824747
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 20:09 schreef Stenny het volgende:

[..]

Hm, misschien moet je het toch een oprechtere kans geven, bij mij de eerste jaren kwam ik ook meestal alleen in mijn eigen kamer en omgeving, nu kom ik overal. Sta open, don't be judgemental about it. 2 tot 3 keer per week? Dat is vaak!

Sten
Kun je werkelijk overal komen waar je maar wilt zijn? Ook op bestaande plaatsen die je niet eerder gezien hebt? Zou een mooi stukje bewijsmateriaal kunnen zijn om aan te tonen dat het geen onzin is.
pi_26839177
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:13 schreef Yui het volgende:
Zelf doe ik aan Kyudo(Japans boogschieten) en daar is het basis doel niet om het doel te raken maar om je stijl etc te perfectioneren. Op een bepaald punt in je fasés ben je op het mikken op het doel je zit dan in Kai(het kan nog steeds niet na jaren beschreven worden wat er dan gebeurd) maar als ik dus in Kai zit en dan word alles zwart om mij heen en het doel komt dan zo dicht bij dat hij gewoon op arm afstand lijkt te zijn en dan zie ik mij zelf uit het prespect van het doel en vebeter mijn stijl en dan laat is los "Hanare" en krijg ik heel goed gevoel voor enkele seconde en dan ben ik weer terug.

Valt dit ook onder uittreding ?
Ja, in mijn optiek zeker.

Sten
pi_26839254
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:58 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Kun je werkelijk overal komen waar je maar wilt zijn? Ook op bestaande plaatsen die je niet eerder gezien hebt? Zou een mooi stukje bewijsmateriaal kunnen zijn om aan te tonen dat het geen onzin is.
Nou, nee, je bent geen heer en meester, dame en meesteres over alles. Soms heb je controle en soms niet. Bewijzen worden sowieso nooit erkend door sceptici, omdat in feite wel alles vanuit hun beleving gemanipuleerd kan zijn, bewijzen hoef ik ook niet, ik voel.
pi_26839424
Precies Stenny, dat heb ik ook. Als ik het zelf kan ervaren dan weet ik voor mijzelf genoeg. De wetenschap hobbelt altijd achter een paar jaar achter de werkelijkheid aan. Dat geeft verder ook niet, maar voor jezelf heb je al voldoende bewijs.
pi_26839716
quote:
Op zondag 8 mei 2005 23:17 schreef FuifDuif het volgende:
Precies Stenny, dat heb ik ook. Als ik het zelf kan ervaren dan weet ik voor mijzelf genoeg. De wetenschap hobbelt altijd achter een paar jaar achter de werkelijkheid aan. Dat geeft verder ook niet, maar voor jezelf heb je al voldoende bewijs.
Ja er komt een tijd dat iets zelf voelen, wel zal gelden als argument.
Trouwens was ik zaterdag naar DefP gaan kijken in A'dam bij de anti Bush demonstratie. Daar werd op een gegeven moment gescandeerd door de aangever: HOE LAAT IS HET? Waarop de trouwe achterban steevast antwoordde: SOLIDARITEIT (SOLIDARI-TIJD). Vond ik een hele goede. Daar is het tijd voor, ja, net als altijd voor gevoel, want je gevoel liegt niet (en dan heb ik het niet over geloofsdogma's en andere aangeleerde hersenspoelingen).

Sten.
pi_26843418
ej Sten,

Het is allemaal wel erg lang, al die quotes dus misschien stel ik iets dat al aan de orde is geweest, maar ik denk dat het best wel een andere insteek heeft.

Ik ben er tot nu toe van overtuigd dat zulke ervaringen voor iedereen een andere interpretatie heeft. Er wordt door sommigen dus volgens mij ook een andere naam aan gegeven. Ik heb het nog nooit meegemaakt overigens. Heeft het ook met mystiek te maken, is mijn vraag. Als je namelijk veel mediteert, kun je op een gegeven moment op een hoger bewustzijn komen. Je wordt één met het geheel en het geheel wordt één met jou. Je ben je volledig bewust van je zijn en het zijn om je heen.

Mensen die mystieke religies aanhangen, noemen het een religie. Is dit ook een soortgelijk iets?
Ik weet nooit op wat voor waarde ik de voor mij nogal dubieuze ervaringen van mijn medemens moet schatten.
Tudoros

ps: ow, klees nu al stukje naar boven over God etc.. kmoet toch die posts ff goed doornemen
  maandag 9 mei 2005 @ 17:54:04 #287
119725 Draaim0len
FenderJazzBass
pi_26858724
quote:
was ik zaterdag naar DefP gaan kijken
Ik hou van het paranormale en OOK van Def P ! Vind het overigens wel jammer dat je (nog) niet gereageerd hebt op mijn e-mail nav een aantal verwarrende 'geestetoestanden' die ik je gestuurd heb via je website, maar dat terzijde.
Hierbij distantieer ik mij volledig van het bovenstaande.
pi_26860346
Ik heb vandaag dit topic gelezen en ik moet zeggen dat het een zeer interresant onderwerp is. Tijdens het lezen bedacht ik me ook dat veel kinderen vertellen over dromen waar in ze vallen of zweven/vliegen en dat die dromen als levens echt worden ervaren. Zou dit ook een soort uitreding zijn?
pi_26861656
quote:
Op maandag 9 mei 2005 17:54 schreef Draaim0len het volgende:

[..]

Ik hou van het paranormale en OOK van Def P ! Vind het overigens wel jammer dat je (nog) niet gereageerd hebt op mijn e-mail nav een aantal verwarrende 'geestetoestanden' die ik je gestuurd heb via je website, maar dat terzijde.
Hoi,

ja, sorry, ik heb het druk de laatste tijd. Om je een indruk te geven: ik krijg toch aardig wat reacties (lezersbrieven en verwant), oproepen die geplaatst moeten worden, een powervrouw voordracht voor Door het Raam (moet allemaal in html gebracht worden, kost ook altijd best wat uurtjes), linkverzoeken, verder ben ik bezig een PP presentatie te maken voor het Niburu event (kost best wat tijd), heb ik allerlei 'activiteiten' buitenshuis zoals bezoek van festiviteiten, theater, film, houd ik mijn 6 (!) websites bij, is er nog het huishouden en de plicht om jezelf wat in vorm te houden en je relatie trouwens ook (dat is geen straf ;-) als je een lieve partner hebt als ik), kortom: genoeg te doen. Je brief wordt zeker beantwoord, dus ik hoop dat je geduld hebt. Zodra ik de PP af heb, was ik van plan me uitvoeriger op mijn inbox te richten die ik wel tracht niet al te lang te laten worden. Verder moet ik ook nog werken aan mijn tweede boek en wil ik misschien toch nog wat proberen richting het buitenland. Je ziet: een druk mens hoeft zich niet te vervelen. ;-)

Groeten,

Sten
pi_26861757
quote:
Op maandag 9 mei 2005 02:24 schreef tudoros het volgende:
ej Sten,

Het is allemaal wel erg lang, al die quotes dus misschien stel ik iets dat al aan de orde is geweest, maar ik denk dat het best wel een andere insteek heeft.

Ik ben er tot nu toe van overtuigd dat zulke ervaringen voor iedereen een andere interpretatie heeft. Er wordt door sommigen dus volgens mij ook een andere naam aan gegeven. Ik heb het nog nooit meegemaakt overigens. Heeft het ook met mystiek te maken, is mijn vraag. Als je namelijk veel mediteert, kun je op een gegeven moment op een hoger bewustzijn komen. Je wordt één met het geheel en het geheel wordt één met jou. Je ben je volledig bewust van je zijn en het zijn om je heen.

Mensen die mystieke religies aanhangen, noemen het een religie. Is dit ook een soortgelijk iets?
Ik weet nooit op wat voor waarde ik de voor mij nogal dubieuze ervaringen van mijn medemens moet schatten.
Tudoros

ps: ow, klees nu al stukje naar boven over God etc.. kmoet toch die posts ff goed doornemen
Nou nee, het is voor mij absoluut geen religie, maar een universeel proces, net zoals dromen en ademhalen. Mystiek heeft er zeker mee te maken, je kunt proberen door te dringen tot de bron van het bestaan, die mystiek te noemen is.

Sten
pi_26861811
quote:
Op maandag 9 mei 2005 18:49 schreef ADDG het volgende:
Ik heb vandaag dit topic gelezen en ik moet zeggen dat het een zeer interresant onderwerp is. Tijdens het lezen bedacht ik me ook dat veel kinderen vertellen over dromen waar in ze vallen of zweven/vliegen en dat die dromen als levens echt worden ervaren. Zou dit ook een soort uitreding zijn?
Ja, in mijn optiek zeker.
pi_26862031
Ik heb zelf nooit daadwerkelijk het gevoel gehad dat ik echt uit mijn lichaam treedde, als kind. Ik had vroeger wel altijd dromen, waarbij ik het gevoel had dat ik aan mijn matras geplakt was, en dat dat matras ging ronddraaien (mijn hoofdkant naar beneden) waarbij ik nog wel gewoon op het matras bleef "plakken", ook als het op de kop zat. En dat was ook een gevoel, niet een droom alleen. Verder had ik altijd iets dat wanneer ik een droom niet leuk vond, ik hier altijd wanneer ik maar wilde uit kon ontwaken door me "te laten vallen" naar achteren, in de leegte. Werkte altijd, op 1x na, zo'n "denken dat je wakker bent geworden" ervaring...
=)
  maandag 9 mei 2005 @ 21:56:40 #293
119725 Draaim0len
FenderJazzBass
pi_26866559
quote:
Op maandag 9 mei 2005 19:32 schreef Stenny het volgende:

[..]

Hoi,

ja, sorry, ik heb het druk de laatste tijd. Om je een indruk te geven: ik krijg toch aardig wat reacties (lezersbrieven en verwant), oproepen die geplaatst moeten worden, een powervrouw voordracht voor Door het Raam (moet allemaal in html gebracht worden, kost ook altijd best wat uurtjes), linkverzoeken, verder ben ik bezig een PP presentatie te maken voor het Niburu event (kost best wat tijd), heb ik allerlei 'activiteiten' buitenshuis zoals bezoek van festiviteiten, theater, film, houd ik mijn 6 (!) websites bij, is er nog het huishouden en de plicht om jezelf wat in vorm te houden en je relatie trouwens ook (dat is geen straf ;-) als je een lieve partner hebt als ik), kortom: genoeg te doen. Je brief wordt zeker beantwoord, dus ik hoop dat je geduld hebt. Zodra ik de PP af heb, was ik van plan me uitvoeriger op mijn inbox te richten die ik wel tracht niet al te lang te laten worden. Verder moet ik ook nog werken aan mijn tweede boek en wil ik misschien toch nog wat proberen richting het buitenland. Je ziet: een druk mens hoeft zich niet te vervelen. ;-)

Groeten,

Sten
Wow respect! sorry als het als een klacht overkwam want zo was het absoluut niet bedoelt. ik hoop je echter niet in dit Stress topic terug te zien
Hierbij distantieer ik mij volledig van het bovenstaande.
pi_26868543
quote:
Op maandag 9 mei 2005 21:56 schreef Draaim0len het volgende:

[..]

Wow respect! [afbeelding] sorry als het als een klacht overkwam want zo was het absoluut niet bedoelt. ik hoop je echter niet in dit Stress topic terug te zien
Nou nee, was niet van plan om in dat topic te gaan posten.
Tot mails,

Sten
  dinsdag 10 mei 2005 @ 08:58:28 #295
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_26874139
het lijkt me eigenlijk interessant om een keer zoeits mee te maken, maar ben nog wel voor een paar dingen bang:
- dat ik "er in blijf", is dit mogelijk, of zak je na verloop van tijd weer terug naar je normale beleving?
- wat zou ik kunnen verwachten, alleen dat ik bijvoorbeeld mezelf zie liggen, of ga ik al meteen geesten zien enz. Dat is wel een beetje spooky
En tot slot de vraag: als iemand dit voor de eerste keer wil doen, raad je hem dan aan het alleen te doen, of kun je het beter doen met iemand naast je, zodat als er iets mis gaat die persoon in kan grijpen?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_26888825
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 08:58 schreef greatgonzo het volgende:
het lijkt me eigenlijk interessant om een keer zoeits mee te maken, maar ben nog wel voor een paar dingen bang:
- dat ik "er in blijf", is dit mogelijk, of zak je na verloop van tijd weer terug naar je normale beleving?
- wat zou ik kunnen verwachten, alleen dat ik bijvoorbeeld mezelf zie liggen, of ga ik al meteen geesten zien enz. Dat is wel een beetje spooky
En tot slot de vraag: als iemand dit voor de eerste keer wil doen, raad je hem dan aan het alleen te doen, of kun je het beter doen met iemand naast je, zodat als er iets mis gaat die persoon in kan grijpen?
Hallo Grote Gonzo,

angst is een slechte raadgever, je blijft er zeker niet in, je bent verbonden met je fysieke lichaam via het zilveren koord. Denk aan je grote teen en je schiet al terug. Heb je desondanks moeite met terugkomen, het kan wel even gebeuren, schakel dan de hulp van je beschermengel in door deze bewust en dringend (en beleefd en lief en dankbaar ) aan te spreken.

Wat je kunt verwachten, kan ik niet met zekerheid voorspellen. De meeste mensen (?) beginnen hun bewuste (volledige: met je gehele astraallichaam) uittredingen in hun eigen omgeving. Mogelijk zul je meteen geesten zien of voelen, misschien zul je alleen je lege kamer zien.

Je kunt het gerust alleen doen, de andere persoon verstoort misschien juist de rust, tenzij je je echt volkomen onbekeken en rustig voelt naast deze persoon.

Sten
pi_26926269
Ik heb het geprobeerd, maar het is niet gelukt
Ik was wel helemaal ontspannen en had m'n ademhaling goed onder controle enzo.
Hier ergens stond dat je moest proberen je astrale arm los te maken van je stoffelijke arm, en dat was gelukt volgens mij, alleen het suizen (het was eigenlijk meer een schel gepiep) was niet echt overtuigend ofzo. En verder dan dit kwam het niet. Wat moet ik hieraan doen, gewoon veel oefenen?
Owja, nog een domme vraag misschien, moet je je ogen dicht houden of juist niet? Of hangt dat er gewoon van af wat je het prettigst vindt?
pi_26928807
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 21:18 schreef sinaasappelsapje het volgende:
Ik heb het geprobeerd, maar het is niet gelukt
Ik was wel helemaal ontspannen en had m'n ademhaling goed onder controle enzo.
Hier ergens stond dat je moest proberen je astrale arm los te maken van je stoffelijke arm, en dat was gelukt volgens mij, alleen het suizen (het was eigenlijk meer een schel gepiep) was niet echt overtuigend ofzo. En verder dan dit kwam het niet. Wat moet ik hieraan doen, gewoon veel oefenen?
Owja, nog een domme vraag misschien, moet je je ogen dicht houden of juist niet? Of hangt dat er gewoon van af wat je het prettigst vindt?
Hoi Viitaminerijke (maar ik mag je zeker niet uitpersen? )

wees tevreden met wat je bereikt, het is toch al hartstikke goed als je gedeeltelijk astraal kunt loskomen? Alles telt hoor, dus dit ook. Je kunt inderdaad oefenen en oprecht geïnteresseerd zijn in spirituele ontwikkeling.
Ogen beter dicht, zo niet, geef je voortdurend 'terugkeersignalen' aan je stoffelijke lichaam (je maakt oogbewegingen, seintjes naar je stoffelijke lichaam).

Succes!

Sten

PS: zoheeee, ik zie opeens veel meer smilies, cool!
pi_26929082
Oke, bedankt
Gewoon oefenen dus
pi_26937150
Help !

Afgelopen nacht voor ik ging slapen (een uur of twaalf) wilde ik eens een poging wagen. Bij deze de vraag (aan Stenny) in hoeverre mijn ervaring het begin was van een uittreding. Ik begon met mijn lichaam volledig te ontspannen. Dus van onderaan beginnen en dan per lichaamsdeel mijzelf overtuigen dat dat lichaamsdeel geheel ontspannen was. Zo werkte ik van onderen naar boven. Dat werkte goed... op een gegeven moment voelde ik mijn eigen lichaam niet meer. Toen concentreerde ik mij op het binnenste van mijn hoofd en dacht ik aan een soort hemelse trap die ik besteeg en waarbij ik mijzelf de suggestie voorhield dat ik bij iedere trede een stapje verder bij de uittreding zou zijn.

In het begin viel ik bijna in slaap een aantal keer maar daar kon ik mij telkens van redden. Er gebeurde verder eerst niets... het enige wat ik hoorde was een monotone zoem/suis/piep in mijn hersenen die zich wat bewoog in mijn hersenen. Niet noemenswaardig, maar wel aanwezig.

Maar opeens na een poos begon het, zoals altijd wordt beschreven, vage geluid op te komen. Ik weet niet of dit de bekende suizingen zijn, maar het was een vaag lawaaiering geluid in mijn hersenen en ik voelde ook mij ook heel erg licht worden. Maar hierdoor werd ik angstig en mijn hart begon echt snel te slaan en ik begon te zweten! Ik ben direct gestopt en heb het licht aangedaan.

Maar daarna voelde ik me gewoon niet goed. Ik was bang en mijn lichaam voelde zwaar aan en het was net alsof ik nog in een soort trance zat.

Kan iemand hier wat meer over vertellen? Was dit een begin van een uittreding?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')