Bedankt voor alle reacties toch wel.
Ik vind het fijn dat er gewoon over gepraat kan worden; de ene paar opmerkingen uitgezonderd.
Ja, ik ben voor mijn leeftijd enorm stresserig.. Al heb ik gelezen dat 80% van de middelbare-school-"jeugd" ook regelmatig stress heeft?
..Anyways.. Ik ga me niet ziekmelden voor kamp, anders mis ik een boel 'fun', en dat gaat dan weer ten koste van de sociale zooi met m'n vrienden (aka. je kunt een week niet meepraten), en die heb ik net nodig, omdat ik heel vaak niet kom op uitnodigingen ("kom je mee winkelen" etc).. De reden..? Stress.
Ik zit qua schoolniveau op HAVO/VWO, en dan ga ik volgend jaar naar HAVO. Maar er wordt in HAVO/VWO
ook verwacht dat je VWO-Niveau kan, dus je wordt helemaal gesloopt qua opgaves (hoogste klas van de school, dus alle docenten denken dat je geniaal bent)...
Omdat er zoveel van me verwacht wordt, en ik er elke dag weer aan herrinnerd wordt, ben ik dus helemaal gefixeert op het halen van goede cijfers... Als dat niet lukt, zoals de laatste tijd, ga ik alleen maar harder leren, aka meer stress, en het werpt nog nieteens vruchten af
![]()
De mensen die dit topic niet geschikt vinden hoeven hier trouwens ook echt niet te posten, blijkbaar hebben die zo extreme stress nog nooit meegemaakt. Het is echt een hel...