Voor parabola plaats ik een eerdere post als geheugensteuntjequote:Op donderdag 17 maart 2005 13:31 schreef Parabola het volgende:
[..]
Een slappe reactie Aaaah. Ik trek Leers niet in twijfel, beaam zelfs zijn voornaamste wapenfeit. Ik vind dat de beste man het goed heeft gedaan rond de Vinkenslag. Tegelijkertijd constateer ik dat de man razend populair is, en daar verbaas ik mij over. Want ik begrijp niet op welke daden (kennelijk acht jij daden ook belangrijker dan woorden) deze populariteit gestoeld is. Daar zoek ik naar en ik krijg maar geen antwoord. Niet ik trek Leers in twijfel, maar degenen die zo omslachtig om de brij heen draaien. Misschien kun jij die impasse doorbreken door eens wat concrete daden van Leers te noemen. Als hij echt zo geweldig is, kan dat toch niet moeilijk zijn?
btw, inmiddels hebben we allen kennis kunnen nemen van het feit dat Gert-'Law and order'-Leers een realist is, die inziet dat de war on drugs niet te winnen is, en nu pleit voor het gedogen (of legaliseren?) van de thuisproductie en levering aan coffeeshops. De man is in mijn achting gestegen.
Maar het verhaal dat hij onlangs bij Andries Knevel afstak maakt duidelijk dat we hier met een man van doen hebben die niet wegloopt voor impopulaire maatregelen, zelfs niet als hij daarvoor de politici in Den Haag de wacht aan moet zeggen. Kom daar maar eens bij Cohen voor.quote:Ondanks dat ik er al bijna 30 jaar niet meer woon - mijn gehele familie nog wel overigens - ken ik de stad en de verre omgeving daarvan uit mijn duimpje. De 10 jaren dat ik er gewoond heb waren zo intens dat ik, meer dan meeste, het grotere sociale en culturele geheel diep in mij heb opgezogen. Ik kan vele bladzijden vol schrijven over mijn mening van Maastricht en, over mijn herinneringen daaraan. Maar daar ben ik niet toe genegen. Mocht het ooit eens tot een ontmoeting komen wil ik daar graag nog eens uitgebreider op terugkomen.
Economische gesproken is Maastricht in willekeurige volgorde een stad van, landbouw, bescheiden grensoverschrijdende handel, zware industrie en een randje dienstverlening. Toen ik er nog woonde - begin jaren zestig tot midden jaren zeventig - was er nog een heel strikte scheiding tussen wat ik voor het gemak de notabelen (lees: de sjieke lui), de gegoede burgerrij en, een trapsgewijze sociale onderklasse zal noemen.
Als je niet tot een van de strak georganiseerde netwerken behoorde, dan was het meestal zwaar met je gesteld, en mocht je al blij zijn wanneer je een baantje op een van de vele grote fabrieken kon krijgen. Zonder kruiwagen, of inspraak van een of andere geestelijke liep hoegenaamd niets.
Er is in de loop van de tijd natuurlijk het nodige veranderd - zo heeft de komst van een eigen universiteit (eind jaren zeventig) en de oprichting van de Euroregio in diezelfde tijd wel het een en ander ten goede veranderd. Maar ondanks die substantiële impulsen bestaat er in de stad Maastricht, relatief gesproken, veel werkeloosheid en armoede.
Toen het met de economie beter ging zag je dat ook die trapsgewijze sociale onderklassen zich een beter (materialistisch) bestaan konden verwerven, maar de sociale en culturele bagage binnen genoemde klassen nam daarmee niet in evenredigheid toe.
Vooral nu het economisch al een tijdje minder gaat zie je dat deze klassen al gauw als eerste teruggeworpen worden op basaal maatschappelijk en sociaal bestaan. Natuurlijk is men ook in Maastricht inventief als het erom gaat het hoofd boven water te houden en dat uit zich niet alleen in gunstige maar ook in ongunstige zaken.
De wijze waarop Leers hierin een aanvaardbare balans heeft weten te brengen is tekenend voor zijn daadkracht, tact en vooral bestuurlijk inzicht. Wanneer een van supporters van Leers een bewoner van Vinkenslag is - die ook de gevolgen van een harde aanpak aan den lijve heeft ondervonden - maar desondanks openlijk zijn bewondering voor de persoon Leers wenst uit te spreken, zegt dat in wezen al voldoende.
Natuurlijk is Leers geen heilige of wonderdoener die, waar hij ook maar verschijnt, ervoor zorgt dat problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Ik hou niet van het vervallen in herhalingen, maar omdat je er zo expliciet om vraagt, laat ik je nog wel even weten waarover ik meer wil horen:quote:Op donderdag 17 maart 2005 17:11 schreef lucida het volgende:
Zoals ik al zei, kan ik pagina's vol schrijven, maar terugkomend op jouw vraag. Waarom laat je niet gewoon zelf weten waarover jij wat meer wilt horen?
![]()
Als jij er niet van houdt in herhalingen te vervallen, is het misschien een hint niet steeds weer op hetzelfde wapenfeit terug te komen. Hoe dan ook heb ik aan mijn vorige reactie nog het een en ander toegevoegd, waarvan ik zeker weet dat jij dit van mij nog niet eerder hebt gelezen!...quote:Op donderdag 17 maart 2005 17:35 schreef Parabola het volgende:
[..]
Ik hou niet van het vervallen in herhalingen, maar omdat je er zo expliciet om vraagt, laat ik je nog wel even weten waarover ik meer wil horen:
Welke concrete daden van burgemeester Leers leiden ertoe dat (kennelijk) zo velen vinden dat deze man een dermate belangrijke bijdrage kan leveren aan de landelijke politiek dat hij daarin terug dient te keren?want dat is het topic van dit topic
Als die vraag, bijvoorbeeld vanwege het niet kunnen beoordelen van de lokale situatie, moeilijk te beantwoorden is, mag je hem ook als toekomstverwachting zien: Op welke wijze gaat minister (-president) Leers een belangwekkende prestatie leveren aan de landelijke poltiek zodra hij daar teruggekeerd is?
Eerst en vooral gaat hij alle islamitische tempels van haat in Amsterdam aanpakken. Geeft hij de extreme imams een ferme schop onder de kont, en komt hij met verplichte tewerkstellingsprojecten voor de ongeveer zevenduizend (overwegend etnische) jongeren die in Amsterdam jaarlijks niet voldoende gekwalificeerd de schoolbanken verlaten. Verplichte tewerkstelling t.b.v. de gemeenschap is de beste participatiemotor, waarmee je onaangepaste (etnische) nietsnutten verantwoordelijkheid, respect en gemeenschapszin bijbrengt.quote:Op donderdag 17 maart 2005 17:35 schreef Parabola het volgende:
Als die vraag, bijvoorbeeld vanwege het niet kunnen beoordelen van de lokale situatie, moeilijk te beantwoorden is, mag je hem ook als toekomstverwachting zien: Op welke wijze gaat minister (-president) Leers een belangwekkende prestatie leveren aan de landelijke poltiek zodra hij daar teruggekeerd is?
Verhalen worden er geschreven, maar je lijkt ze niet te lezen. Jij wilt alleen maar jezelf horen dat de beste man geen daden zou verrichten. Zoals ik al zei, de man zegt waar het op staat en neemt aktie. Op drugsbeleid neemt die maatregelen, op belastingonderduikers neemt die maatregelen. Hij laat zich niet chanteren door een groepje mensen die in het pvda-verleden blijven hangen. Ik vind het nogal slap van je dat je dat maar niet wilt horen. Bovendien is de man nog steeds in de lift omhoog, dus van mij mag die zijn kansen krijgen. De kansen heeft Cohen onderhand in vergelijk verspeelt. Onbekwaam om een grote stad daadwerkelijk leuk voor iedereen te maken, behalve voor zijn eigen bolwerk. Slaap rustig verder.quote:Op donderdag 17 maart 2005 13:31 schreef Parabola het volgende:
[..]
Een slappe reactie Aaaah. Ik trek Leers niet in twijfel, beaam zelfs zijn voornaamste wapenfeit. Ik vind dat de beste man het goed heeft gedaan rond de Vinkenslag. Tegelijkertijd constateer ik dat de man razend populair is, en daar verbaas ik mij over. Want ik begrijp niet op welke daden (kennelijk acht jij daden ook belangrijker dan woorden) deze populariteit gestoeld is. Daar zoek ik naar en ik krijg maar geen antwoord. Niet ik trek Leers in twijfel, maar degenen die zo omslachtig om de brij heen draaien. Misschien kun jij die impasse doorbreken door eens wat concrete daden van Leers te noemen. Als hij echt zo geweldig is, kan dat toch niet moeilijk zijn?
btw, inmiddels hebben we allen kennis kunnen nemen van het feit dat Gert-'Law and order'-Leers een realist is, die inziet dat de war on drugs niet te winnen is, en nu pleit voor het gedogen (of legaliseren?) van de thuisproductie en levering aan coffeeshops. De man is in mijn achting gestegen.
Mijn beste Aaah, ik ben zo arrogant om te veronderstellen dat ik beter weet wat ik wil dan jij. Ik zou het op prijs stellen als jij mijn arrogantie op dit punt respecteert en niet langer invult wat jij denkt dat ik wil horen. Feit is, en dat kan iedere objectieve lezer beamen, dat er in dit topic van inmiddels 55 posts geen concrete daden (anders dan Vinkenslag) genoemd worden die een antwoord geven op de vragen in de OP of een onderbouwing van de stelling in de topictitel. Daarmee is niet gezegd dat Leers in het geheel geen daden zou verrichten. Dat doet hij ongetwijfeld, ik neem dat zelfs ongezien aan. Ik zou alleen verwachten dat de vurige pleitbezorgers van meneer Leers die daden kennen en op grond daarvan tot hun oordeel komen. En wie die daden kent, kan ze desgevraagd eenvoudig reproduceren, zou ik zeggen. Dus ik denk, ik vraag het eens, opdat ik zelf mijn oordeel kan vormen. Wat denk je? Geen bevredigend antwoord. Misschien was mijn vraag niet duidelijk genoeg, nog maar eens vragen. Nog niks. Enfin, na zes keer vragen en nog steeds geen antwoord, ga ik de moed maar eens opgeven en het vermoeden formuleren dat de wens om Leers de landelijke politiek in te krijgen gebaseerd is op ofwel een enkele daad die het landelijk nieuws haalde, ofwel onderbuikgevoelens.quote:Op donderdag 17 maart 2005 19:16 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Verhalen worden er geschreven, maar je lijkt ze niet te lezen. Jij wilt alleen maar jezelf horen dat de beste man geen daden zou verrichten.
Die actie en die maatregelen, dat is precies waar ik zo benieuwd naar ben. Jij weet er kennelijk meer van, dus vertel: waaruit bestaan die actie en die maatregelen? en een beetje fatsoenlijk onderbouwd graag, jij hebt nou niet direct de reputatie een betrouwbare bron te zijn.quote:Zoals ik al zei, de man zegt waar het op staat en neemt aktie. Op drugsbeleid neemt die maatregelen, op belastingonderduikers neemt die maatregelen.
Ik begrijp niet wat je bedoelt, zelfs niet wie je bedoelt, maar als je er wat specifieker over kunt zijn, komen we allicht nog een daad van Leers op het spoor.quote:Hij laat zich niet chanteren door een groepje mensen die in het pvda-verleden blijven hangen.
Zoals ik al zei, ik meen mijn eigen wil beter te kennen dan wie dan ook.quote:Ik vind het nogal slap van je dat je dat maar niet wilt horen.
Een merkwaardig argument. Persoonlijk zou ik iemand kansen gunnen aan de hand van zijn kwaliteiten. Een hele aardige maatstaf daarvoor is wat iemand daadwerkelijk gepresteerd heeft, daden dus. Bovendien zie ik die 'lift omhoog' niet zo. Leers heeft na 12 jaar kamerlidschap het burgemeesterschap van Maastricht aanvaard. Als een PvdA-er dit doet, klinkt al snel het verwijt dat de partij zijn uitgerangeerde politici aan een lucratief baantje helpt, maar bij Leers heet dit lift omhoog. Boeiend gebruik van de Nederlandse taal toch weer.quote:Bovendien is de man nog steeds in de lift omhoog, dus van mij mag die zijn kansen krijgen.
Kijk, daar hebben we Cohen weer. Die man schijnt echt de maat der dingen te zijn tegenwoordigquote:De kansen heeft Cohen onderhand in vergelijk verspeelt. Onbekwaam om een grote stad daadwerkelijk leuk voor iedereen te maken, behalve voor zijn eigen bolwerk. Slaap rustig verder.
En weer sta je met je bek vol tanden. Waarom reageer je niet gewoon op de post van parabola in plaats van wat lucht te verplaatsen en leugens te posten.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 09:10 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Parabola, i don't give a shit wat jij allemaal denkt.
Jij gelooft niet in Leers, anderen wel. Jij gelooft in die kneus Cohen, anderen niet.
Het grote verschil is dat Leers in de lift omhoog zit en daden ipv woorden laat zien, dit in grote tegenstelling tot Cohen, die alleen maar wat sust en zevert en zijn eigen burgerij in de stront laat zakken.
Leuk die tegenvragen van je, net als Kickie doet, maar wat zijn de wapenfeiten van Cohen? Som ze maar eens op...
Ik zie dat Lucida lappen vol schrijft met zijn gedachten over Leers, maar die wordt continu genegeerd met discussiedodende tegenvragen van Parabola, zonder dat die inhoudelijk er op ingaat. De bekende taktiek. Steeds maar tegenvragen stellen en feiten en bewijzen willen zien, terwijl ze evident zijn. Verder ga ik niet in op jou of andere linkse zuigers.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 09:14 schreef SCH het volgende:
[..]
En weer sta je met je bek vol tanden. Waarom reageer je niet gewoon op de post van parabola in plaats van wat lucht te verplaatsen en leugens te posten.
Ga dan naar stormfront - dan heb je geen last van ze.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 09:16 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik zie dat Lucida lappen vol schrijft met zijn gedachten over Leers, maar die wordt continu genegeerd met discussiedodende tegenvragen van Parabola, zonder dat die inhoudelijk er op ingaat. De bekende taktiek. Steeds maar tegenvragen stellen en feiten en bewijzen willen zien, terwijl ze evident zijn. Verder ga ik niet in op jou of andere linkse zuigers.![]()
Ik heb geen zak met stormfront, ik denk dat jij je daar als sm-pissfreak beter op je gemak zou voelen.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 09:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Ga dan naar stormfront - dan heb je geen last van ze.
Dit is niet inhoudelijk, je liegt gewoon. Cohen doet dat helemaal niet.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 09:21 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Leers geeft de burger het vertrouwen en gevoel daadwerkelijk iets te willen doen tegen de misstanden, daar waar een Cohen dat gevoel ook gaf, maar keer op keer de burgerij in de stront laat zakken. Leers laat met zijn cv zien dat die daden bij woorden voegt en dat is precies wat de burgerij wil.
quote:Op vrijdag 18 maart 2005 09:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Dit is niet inhoudelijk, je liegt gewoon. Cohen doet dat helemaal niet.
Misschien mag het zo zijn dat Cohen 'zijn' burgers niet in de stront laat zakken, maar dat wil nog niet zeggen dat veel burgers niet stront genoeg hebben van zijn onwelriekende (multicultureel) "pamperbeleid" .quote:Op vrijdag 18 maart 2005 09:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Dit is niet inhoudelijk, je liegt gewoon. Cohen doet dat helemaal niet.
Ik moet zeggen dat ook mij dit is opgevallen.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 09:16 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik zie dat Lucida lappen vol schrijft met zijn gedachten over Leers, maar die wordt continu genegeerd met discussiedodende tegenvragen van Parabola, zonder dat die inhoudelijk er op ingaat. De bekende taktiek. Steeds maar tegenvragen stellen en feiten en bewijzen willen zien, terwijl ze evident zijn. Verder ga ik niet in op jou of andere linkse zuigers.![]()
Frappant dat die mensen zichzelf progressief noemen, maar een Leers als een bedreiging lijken te zien van hun zorgvuldig verdedigde Cohensiaanse Fort.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 13:14 schreef lucida het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ook mij dit is opgevallen.
Ik beschouw het zo'n beetje als de "dummytude" waar vooral het sociaal democratische "herkauwersgilde" zich zo smakeloos van bedient.
Ook op Fok zijn users die het "stormfront" vormen van de sociaal democratische kuddegeest en, die het grazende onbenul van de nakende leegte - die hun zomaar lijkt te zijn komen aangewaaid - maar wat graag etaleren!...![]()
Pleiten voor een efficienter bestuur lijkt me in dezelfde rangorde als pleiten voor meer veiligheid. Ik ben benieuwd hoe hij dat invulling gaat geven.quote:Leers wil zich als persoon laten kiezen
CDA-burgemeester Gerd Leers van Maastricht wil niet namens zijn partij deelnemen aan de burgemeestersverkiezingen. Hij vindt dat een burgemeester boven de partijen moet staan en daarom ook als 'onafhankelijk persoon' de verkiezingen dient in te gaan. Leers zegt zijn christen-democratische wortels niet te verloochenen, maar wil als neutraal kandidaat met een eigen programma op de zeepkist om de kiezers voor zich te winnen.
De CDA'er is een fervent voorstander van de gekozen burgemeester. Hij vindt het goed dat de burgemeester na zijn uitverkiezing ook afgerekend kan worden op de resultaten die hij behaalt (of niet behaalt). Niet alleen schrijft Leers zijn eigen programma, ook wil hij zijn eigen wethouders kunnen benoemen. De Maastrichtse burgemeester pleit voor een efficiënter lokaal bestuur, waarbij het aantal wethouders, gemeenteraadsleden en ambtenaren fors kan worden verminderd
Bron: De Volkskrant
Dat is nog eens andere koek. Leers heeft niet alleen een duidelijke visie maar steekt die bovendien niet onder stoelen of banken. Ik wil Cohen nog wel eens over zichzelf horen horen zeggen, dat de Amsterdammer hem op zijn dadenloosheid mag afrekenen - dat is toch de goden verzoeken.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 19:05 schreef Sidekick het volgende:
Bij het verder uitblijven van concrete daden van Leers, zal bij een eventuele burgemeesterverkiezing meer van zijn visie blijken, hopelijk:
Dit topic gaat niet over Cohen, maar over Leers. Wat bazel je nou man?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 19:10 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Maar goed, bij het uitblijven van concrete daden van Cohen
Aan welke afspraak houdt hij zich, en welke daden heeft hij bij zijn woorden gevoegd?quote:zorgt Leers er altijd voor dat hij zich aan de afspraak houdt en daden bij woorden voegt.
Ik kan die visie overigens nog nergens vinden, vooral omdat hij zijn verkiezingsprogramma nog niet gereed heeft. Maar jij hebt al ergens een kladversie zien liggen die je met ons wil delen?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 19:12 schreef lucida het volgende:
[..]
Dat is nog eens andere koek. Leers heeft niet alleen een duidelijke visie maar steekt die bovendien niet onder stoelen of banken.
Een zooitje ambtenaren eruit, dat scheelt in de ingediende plannen voor verfraaiing van dorpskernen, dorpswegen en stadscentra en bespaart op het te controleren werk en het nodeloos rondpompen van geld via subsidiestromen die eerst via de belastingen moeten binnenkomen. Het overgebleven deel van de ambtenaren kan hun werktijd invullen middels activiteit die daadwerkelijke dienstbaarheid aan burgers behelst.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 19:05 schreef Sidekick het volgende:
Bij het verder uitblijven van concrete daden van Leers, zal bij een eventuele burgemeesterverkiezing meer van zijn visie blijken, hopelijk:
[..]
Pleiten voor een efficienter bestuur lijkt me in dezelfde rangorde als pleiten voor meer veiligheid. Ik ben benieuwd hoe hij dat invulling gaat geven.
Aangezien je zelf continu loopt te trollen met opmerkingen als "uitblijven van concrete daden", zit er niets anders op dan jouw grote voorbeeld maar even aan de kaak te stellen in vergelijk met Leers. Wellicht dat je zo sportief bent om daar ook openlijk af te vragen welke concrete daden de man heeft laten zien. Of moet ik een nieuw topic daarover openen??quote:Op dinsdag 22 maart 2005 19:12 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dit topic gaat niet over Cohen, maar over Leers. Wat bazel je nou man?
Lees het topic nog eens door en sla je eigen "bijdragen" eens over.quote:Aan welke afspraak houdt hij zich, en welke daden heeft hij bij zijn woorden gevoegd?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |