abonnement Unibet Coolblue
pi_25382087
Wat heb ik toch een hekel aan mensen die hun kind Mohammed (al dan niet gevarieerd gespeld) hebben genoemd.

Ten eerste: het is niet bijster origineel. Ik bedoel: hebben die mensen helemaal geen inspiratie ofzo? Ten tweede: ze verlagen de kansen van hun kind. Iemand die Mohammed heet heeft nou eenmaal minder kans op de arbeidsmarkt. Terwijl als iemand Wouter Bouyeri of Melvin Azous heet, komt dat bijna over alsof het een autochtoon is. Ten derde waarom willen mensen dat hun kind wordt geasocieert met de tig criminelen en kwajongens die Mohammed heten? Ten vierde is het zeer irritant voor de mensen in je omgeving: die moeten al die mensen die Mohammed heten uit elkaar houden.

Nu komt er natuurlijk iemand aanzetten: "Ja, maar vroeger noemden mensen hun kinderen altijd Piet, Jan of Klaas." Ja leuk, hedendaags niet echt meer, dacht ik zo.

[ Bericht 7% gewijzigd door pberends op 05-03-2005 17:04:14 ]
  zaterdag 5 maart 2005 @ 17:06:28 #2
71115 Rnej
I walk the line
pi_25382336
ik vind een van de bijkomende redenen eigenlijk ook nog wel dat het de naam van een profeet/godsdienstig figuur is....

k zal mijn kind ook nie gauw jezus noemen
pi_25382511
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 17:06 schreef Rnej het volgende:
ik vind een van de bijkomende redenen eigenlijk ook nog wel dat het de naam van een profeet/godsdienstig figuur is....

k zal mijn kind ook nie gauw jezus noemen
Peter = Petrus
Johan = Johannes
Bram = Abraham
Maria = Maria

Maar goed, dat zijn "slechts" apostelen en andere bijbelse figuren, kennelijk is in de islam de blasfemie die het is om het kind te noemen naar de centrale profeet heel gewoon.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_25382703
Ik ken niemand die zijn kind zo noemt dat deze zijn kansen op de arbeidsmarkt er later mee verhoogd .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zaterdag 5 maart 2005 @ 17:29:41 #5
107692 Martuh
Jepperdepep
pi_25382757
Mohammed is de profeet van de moslims, dus als je moslim bent is het logisch om je kind daar naar te noemen.
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''
(Fabio Capello)
pi_25382959
Ik vind het ook belachelijk dat Nederlanders hun kinderen Engelse namen geven, zoals Michael of Kelvin
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_25382968
Ja maar ik vind het aannemelijker om bij de Macdonalds door Mohammed te worden geholpen dan door Bart-Jan
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_25383013
Meen me te herinneren van vroeger dat eigenlijk ieder gezin (de oudste) zoon mohamed moet noemen.
(ik woonde in een buurt met redelijk veel allochtonen)
pi_25383157
Het lijkt me niet meer dan logisch dan je één voor je kinderen naar de profeet noemt (bij voorkeur de eerstgeborene). Dat ze daardoor bij voorbaat al geassocieerd worden met criminelen, lijkt me wel meevallen. Althans niet veel meer dan dat ie Jan heet, met de gelijke achternaam.

Voorts ben ik het niet onbedingd met je eens met de veronderstelling dat ze kansloos op de arbeidsmarkt zijn. Kinderen die namelijk nu Mohammed genoemd worden, begeven zich pas over circa 20 jaar op de arbeidsmarkt.
Ik voorzie dat de volgelingen van Mohammed dan (over 20 jaar dus), aanzienlijk meer te vertellen hebben in Nederland. In die zin, zal die naam dan zeker geen nadeel opleveren.
pi_25383444
ik denk het toch wel. als het straks volzit met mohammeds kunnen ze elkaar toch nooit meer uit elkaar houden
hey at least we're not sting
pi_25383586
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 17:57 schreef 51cent het volgende:
Het lijkt me niet meer dan logisch dan je één voor je kinderen naar de profeet noemt (bij voorkeur de eerstgeborene). Dat ze daardoor bij voorbaat al geassocieerd worden met criminelen, lijkt me wel meevallen. Althans niet veel meer dan dat ie Jan heet, met de gelijke achternaam.

Voorts ben ik het niet onbedingd met je eens met de veronderstelling dat ze kansloos op de arbeidsmarkt zijn. Kinderen die namelijk nu Mohammed genoemd worden, begeven zich pas over circa 20 jaar op de arbeidsmarkt.
Ik voorzie dat de volgelingen van Mohammed dan (over 20 jaar dus), aanzienlijk meer te vertellen hebben in Nederland. In die zin, zal die naam dan zeker geen nadeel opleveren.
Als dat zo zal zijn, moeten we daar niet blij mee zijn...
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
pi_25383632
zal het ook en moeten we ook niet geloof ik. australie, anybody?
hey at least we're not sting
pi_25383738
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 16:50 schreef pberends het volgende:
Wat heb ik toch een hekel aan mensen die hun kind Mohammed (al dan niet gevarieerd gespeld) hebben genoemd.
Ten eerste: het is niet bijster origineel. Ik bedoel: hebben die mensen helemaal geen inspiratie ofzo?

nee jan en klaas en piet zijn origineel...

Ten tweede: ze verlagen de kansen van hun kind. Iemand die Mohammed heet heeft nou eenmaal minder kans op de arbeidsmarkt. Terwijl als iemand Wouter Bouyeri of Melvin Azous heet, komt dat bijna over alsof het een autochtoon is.

racisten zijn het

Ten derde waarom willen mensen dat hun kind wordt geasocieert met de tig criminelen en kwajongens die Mohammed heten? Ten vierde is het zeer irritant voor de mensen in je omgeving: die moeten al die mensen die Mohammed heten uit elkaar houden.

een van de grootste criminelen genaamd; "klaas", mijn collega ook

Nu komt er natuurlijk iemand aanzetten: "Ja, maar vroeger noemden mensen hun kinderen altijd Piet, Jan of Klaas." Ja leuk, hedendaags niet echt meer, dacht ik zo.

tegenwoordig moet je weten, denken doe je in de kerk
  zaterdag 5 maart 2005 @ 18:40:43 #14
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25383769
weet je wat zielig is als nederlanders hun kinderen zo gingen noemen
don't give me that fucking bullshit
pi_25383787
Of Fatima, ook zo erg.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 18:43:21 #16
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25383810
ze ziet er wel goed uit
don't give me that fucking bullshit
pi_25383824
Mohammed de Vries, Hammie voor zijn vrienden.
pi_25383870
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 18:43 schreef haagse_elfje het volgende:
ze ziet er wel goed uit
En ook nog heel aardig irl.
pi_25383933
Volgens de islam moet je (geloof ik) je oudste zoon naar de profeet Mohammed vernoemen. Vandaar.
"There was never a genius without a tincture of madness"
Aristoteles
pi_25384086
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 18:51 schreef Rahja het volgende:
Volgens de islam moet je (geloof ik) je oudste zoon naar de profeet Mohammed vernoemen. Vandaar.
ik ben oudste hiero en geen mohammed te zien
  zaterdag 5 maart 2005 @ 19:55:12 #21
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25384976
Inderdaad, eensch met TS.

Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_25385217
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55 schreef Lemmeb het volgende:
Inderdaad, eensch met TS.

Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie .
pi_25387083
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55 schreef Lemmeb het volgende:
Inderdaad, eensch met TS.

Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie .


Goeie.
pi_25387305
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55 schreef Lemmeb het volgende:
Inderdaad, eensch met TS.

Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie .


Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zaterdag 5 maart 2005 @ 22:23:07 #25
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_25387416
Enig idee hoeveel mensen Huppeldepup Huppeldepup Huppeldepup Huppeldepup Maria heten?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_25387627
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 17:26 schreef teknomist het volgende:
Ik ken niemand die zijn kind zo noemt dat deze zijn kansen op de arbeidsmarkt er later mee verhoogd .
"We noemen hem Ahold"
pi_25387640
Als ik een ooit een zoon krijg noem ik hem Fatima .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_25388286
...en van die mensen die steeds maar weer fragmenten van pim onfortuynlijk op de FP posten


Oh, wacht, ik zit in het verkeerde topic
  zaterdag 5 maart 2005 @ 23:07:40 #29
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25388330
don't give me that fucking bullshit
  zaterdag 5 maart 2005 @ 23:12:10 #30
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_25388410
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 28% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 11:20:07 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 23:19:40 #31
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_25388534
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 17:06 schreef Rnej het volgende:

k zal mijn kind ook nie gauw jezus noemen
Dat is wel een goede overigens. Hoe komt het dat Nederlanders dat nooit zullen doen terwijl het in spaanstalige landen een doodnormale voornaam is?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')