abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 maart 2005 @ 16:43:34 #51
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_25381988
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 14:43 schreef Posdnous het volgende:
Precies, dit valt me ook een beetje van je tegen Sjun .

Het had een topic van landmass kunnen zijn om zo zonder enig duidelijk oorzaak-gevolg verband tegen de PVDA te gaan schoppen.
overheid = PvdA
De oorzaken en gevolgen zijn dus zo helder als maar zijn kan
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
  zaterdag 5 maart 2005 @ 16:48:57 #52
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25382060
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 15:05 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Zulke nietszeggende retoriek is al na 10 seconden uitgewerkt, dus probeer het nog eens met voorbeelden van gecensureerde kritiek in een poging een naar voren gebrachte stelling eens te onderbouwen?
Jij begrijpt tenminste de achterliggende bedoeling van deze draad. De teksten daar vandaan te krijgen waar ze vast nog bewaard zijn: bij degenen die ze gepost hadden. Lucida loopt hier ook rond. Petra volgens mij niet maar wat nog niet is kan vast komen.

Mijn reactie daar als Sjön en John heb ik al eens eerder hier geplaatst in een andere draad.

Het zal een zeer trieste zaak voor Wouter en zijn lijst worden als kritische reacties van waaruit het beste grip gekregen kan worden op weerbarstige problematiek politiek correct worden weggefilterd en via diverse omwegen alsnog hun weg vinden buiten de invloedssfeer van de PvdA om.

Ik zou het wel weten als ik de kans kreeg om direct te kunnen reageren op kritische belichting via verheldering of extra uitleg... Dat zet namelijk pas echt zoden aan de dijk van effectieve winning van mensen... Daarom begrijp ik deze overijverige reactie van de moderatoren op beide PvdA sites ook helemaal niet.Net zomin begrijp ik de afmaker waarmee enkele teksten van Lucida zijn weggezuiverd. De man(?) wordt gewoon van racisme beticht zonder dat de reactie gelezen kan worden ter verificatie van deze betichting. Dat laatste snap ik weer wel, want racisme kwam in het geheel niet voor in zijn scherpe reacties.

Zo vervreemdt de PvdA potentieel kiezersvolk van zich via de eigen kanalen. Ik noem dit bijzonder dom omdat daarmee de vooroordelen bevestigd worden dat deze partij niet of nauwelijks om kan gaan met kritiek. Deze demonstratie van een oostindische doofheid van het 'luisterende' oor wekt weinig vertrouwen in de oprechtheid van de uitnodiging van WOuter Bos om tot een scherp debat te komen.

Al te goed is buurman's gek, al te rigoreus gesaneerd is afbraak van een levend bedrijf en daarmee afbraak van daadwerkelijke betrokkenheid.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 16:56:27 #53
106056 Landmass
pi_25382180
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 15:50 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Racisme is geen opinie. Het is het zaaien van haat, of het uit zich in concrete handelingen (alleen blanken in je winkel toelaten bv).
ach ja als een echte corrupte mod wijzig je keer op keer de regels net zolang tot ze jauw uitkomen.
Wanneer ben jij in godsnaam eens mod af.
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_25382243
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 16:56 schreef Landmass het volgende:

[..]

ach ja als een echte corrupte mod wijzig je keer op keer de regels net zolang tot ze jauw uitkomen.
Wanneer Eid en pinksterren samenvallen.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 17:20:59 #55
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25382598
quote:

[..]

ach ja als een echte corrupte mod wijzig je keer op keer de regels net zolang tot ze jauw jouw uitkomen.
Waar zie je mij regels wijzigen?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 5 maart 2005 @ 17:23:43 #56
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25382644
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 15:13 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg. Mensen kunnen hun klachten en wensen toch wel normaal brengen zonder zomaar allerlei bevolkingsgroepen verrot te schelden en te discrimineren of erger?
Eens
quote:
Als je dat allemaal maar toelaat wordt het straks nog normaal gevonden .
Ik denk het niet als je zeer helder onderbouwd uiteenzet wat er precies vlgens jou plaatsvindt en welke maatschappelijke neveneffecten de bewoording waarop je commentaar geeft naar jouw idee oproept. Wat er namelijk ook gebeurde was dat men mogelijk met de beste bedoelingen steekhoudende kritiek rigoreus wegsaneerde en daar vervolgens onterecht de etiketjes racisme en schelden opplakte zonder dat inzichtelijk werd gemaakt of dit een juist oordeel betrof.

Dat laatste kon ook niet want het betrof een onjuist oordeel omdat de geleverde kritiek op bepaalde PvdA-woordvoerders steekhoudend en verre van racistisch was. Wel was deze conform de uitnodiging van Bos op het scherpst van de snede. Daar haakten de moderatoren mogelijk af omdat de gebruikte verpakking een te groot beroep op hun intellectuele bagage deed?

Als nu die kritiek alsnog hier inzichtelijk wordt gemaakt kunnen mensen zichzelf een oordeel vormen over het racistische en het onwelvoegelijke gehalte van de aldaar geplaatste kritiek. Beter hier dan op Geen Stijl of de Gestopte Roker of op een geheel nieuwe politieke site met ruimte voor een diversiteit aan meningen die zeer vlot zullen worden verspreid, moet de PvdA maar denken...

Zo wordt bevoogding zelf dan eens kritisch belicht opdat ook de bevoogder kritisch genoeg blijft en daarmee de kwaliteit van zijn of haar werk op een weg omhoog voert.

Wat licht is, kan belicht worden

[ Bericht 2% gewijzigd door sjun op 05-03-2005 17:56:39 ]
  zaterdag 5 maart 2005 @ 17:31:33 #57
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25382778
quote:
Ik zit idd ook te wachten op een soort impeachment procedure voor mods. Iets voor feedback misschien.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zaterdag 5 maart 2005 @ 17:51:10 #58
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25383050
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 15:46 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Is dit een voorbeeld van zo'n tolerante waarde? ...
Discriminatie is het geven van de voorkeur van het ene boven het andere, het maken van onderscheid. Ieder individu krijgt in het eigen leven wel eens te maken met het feit niet te worden uitverkoren. Met dit feit kan je maar beter leren leven om niet te eindigen als zielig slachtoffer dat zich levenslang blijft beklagen in plaats van aan de slag te gaan en de vele kansen te grijpen die onze samenleving eveneens biedt.

Kennelijk begrijpt men zo'n oproep tot emancipatoire zelfredzaamheid niet zo goed. In gangbaar nederlands komt deze neer op: Er moet ook nog gewerkt worden... zwelg niet in je klaagzangen en je zelfmedelijden.

Wie vooral bevoogdt schept een hospitalisatiecultuur waarin voornamelijk slachtoffers opgroeien die respect moeten eisen in plaats van dat zij dit zèlf weten te bewerken. Dàt beoogde Lucida naar mijn idee te verhelderen met zijn durf te leven idioom. Politieke correctheid verhindert echter dergelijke noodzakelijke bespiegelingen om mensen op weg te helpen naar opbouwende zelfredzaamheid en onze participatiestaat tot in lengte van jaren betaalbaar te houden.

Het gecultiveerde slachtofferschap kost de nederlandse samenleving teveel. Teveel mensen op de loonlijst van de overheid, teveel regelaartjes met een salaris, loonbelasting en arbeidsvoorzieningen, teveel begeleiders, teveel vergaderingen en teveel tijd besteed aan het praten over in plaats van het aanpakken van problematiek.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 17:55:12 #59
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25383116
quote:

[..]

Kom op Landmass. Ik vind dat je Sidekick oneigenlijke verwijten maakt. We mogen in POL onze handjes dichtknijpen met mods als Sidekick en Sizzler. Het is for a w(h)ile wel eens erger geweest...
  zaterdag 5 maart 2005 @ 18:46:45 #60
85889 lucida
équilibre
pi_25383858
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 16:12 schreef Kozzmic het volgende:
Ach Lucida, de hoeveelheid woorden die je gebruikt verhullen nauwelijks de inhoudsloosheid ervan. Je stapelt aanname op vooroordeel en vooroordeel op aanname, maar van onderbouwing, argumenten en voorbeelden die je woorden kunnen bevestigen is geen sprake. Dat is toch geen discussie voeren?
Dan is er nog altijd kozzmic die de door hem benoemde inhoudsloosheid met een soortgelijk antwoord tracht te accentueren. Natuurlijk is het jouw goed recht te vinden dat ik vooroordeel op 'vooroordeel' stapel, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit dan weer op jouw persoonlijke bevooroordeeldheid berust.. Zou je daadwerklijk meer kennis willen nemen van de strekking en (mogelijk voor jou verborgen) inhoud dan kun jij een aantal van jouw aannames niet zondermeer overeind houden.
quote:
De PvdA omarmt de sharia? De PvdA probeert de ongeletterden binnen te halen? De PvdA is bang voor represailles vanuit islamitische hoek? Knuffelbeleid? Cohen wordt ontmaskerd door Verdonk? Linkse segregatiepolitiek? Je woorden zijn hol, Lucida. Demagogisch bijna, maar dat woordje zal ik wel niet mogen gebruiken van de politiek correcte rechtse kerk.
Ik zou juist willen dat je eens wat meer voor je mening uitkwam i.p.v. jezelf te hullen in een politiek correcte schijn van opmerkelijke oppervlakkigheid. Denk je werkelijk dat het mij boeit of iemand mijn schrijfsels als hol en leeg, en mij terloops als demagoog bestempelt? Ik zou alleen graag willen zien, dat zo'n mening dan ook daadwerkelijk op basis van bevindingen of (steekhoudende) argumenten wordt gefundeerd. Maar daar schort het nu net aan. Want zomaar wat willekeurige citaten opsommen zonder een nadere context waar deze betrekking op hebben vind ik tamelijk ziel- en zoutloos. In feite roep jij daarmee een zekere leegte over jouw eigen reactie af, die jij ongegrond vervolgens op anderen projecteert. Ik vind het allemaal even best, maar kom dan ook niet zeuren dat jij in het debat op leegte stuit. Nogmaals aan mij ligt het niet, omdat ik altijd bereid ben om vragen te beantwoorden en mogelijke onduidelijkheden uit de doeken te doen. Maar dan blijkt dat mensen die mij van alles en nog wat toeschrijven nimmer de moeite nemen op de man af te vragen wat met welke opmerking door mij bedoeld wordt.
quote:
Kom eens met concrete voorbeelden, kom eens met argumenten, kom eens met ECHTE INHOUD.
Zoals gezegd deins ik er niet voor terug. Laat maar eens weten t.a.v. van welke thematiek jij graag meer onderbouwing zou willen zien en ik bedien je probleemloos op jouw wenken. Echter lukraak beweren dat ik mijn mening niet zou beargumenteren is me een beetje al te goedkoop. Nogmaals ik verwacht van niemand dat hij het zomaar mij eens is, maar ik verwacht wel (in dezelfde mate als ik die aan de dag leg) een minimale bereidheid tot intellectuele integriteit. En als dat betekent dat er om het even in welke kerk gevloekt wordt - het zij zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door lucida op 05-03-2005 18:58:51 ]
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_25384288
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 15:09 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Niks punt. Racisme is gewoon bij wet verboden.
Racisme in de betekenis van bevoordelen van in dit geval Marokkanen. Zie voorbeelden.
1e: 2001{Re]integratieproject NV WerkMee o.l.v. toenmalig directeur Paul Verhey [PvdA] gaat met jonge, kansarme, Marokkanen naar Marokko om aldaar voor arme mensen woningen te bouwen. Doel werkervaring opdoen om teruggekeerd in Nederland [nog] beter de arbeidsmarkt
te kunnen betreden"
M.b.t. 1e: Vergelijkbare projecten voor jonge, kansarme Nederlanders? Nooit van gehoord!

2e: 2002 Besluit van het Riagg: Marokkaanse patiënten krijgen hun verpleger mee op vacantie naar Marokko. Reden: de psychische druk zou wel eens té groot kunnen zijn.
M.b.t. 2e: Nederlandse patiënten op vacantie moeten het zélf maar uitzoeken.

Bron: het Parool
iedere engel heeft een duivelse kant.
pi_25386370
Wat een kansloos geblaat weer 's hier van 'den beter wetenden'.
't is nog beroerder wat jullie hier neer durven te zetten dan het gepruts van 'onsch aller overheid'.
Vind je het gek dat het zo'n zooitje is ?
Jezelf laten manipuleren door één of andere groepering en dan lekker met z'n allen tegen elkaar injensen...
Zo ontstijg je het nivo van bv voetbalsupporter niet echt. (en dat is nou net wat deze politiek denkt hoe het volk in elkaar zit...)
Doe je voordeel ermee!
  zaterdag 5 maart 2005 @ 21:27:00 #63
99593 aryan8
gnani mahdi kalki
pi_25386439
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 21:22 schreef Takkesteeg het volgende:
Vertel zonder in geblaat te vervallen...
quote:
't is nog beroerder wat jullie hier neer durven te zetten dan het gepruts van 'onsch aller overheid'.
Ja. Erblijkt eigen wijsheid genoeg te zijn als ik hier meelees.
quote:
Jezelf laten manipuleren door één of andere groepering en dan lekker met z'n allen tegen elkaar injensen...
Ik zie hier toch ook wat potentiële voorgangers van een nihilistische gemeente.
quote:
Zo ontstijg je het nivo van bv voetbalsupporter niet echt. (en dat is nou net wat deze politiek denkt hoe het volk in elkaar zit...)
Doe je voordeel ermee!
Gewoon doorgaan.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 21:27:56 #64
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25386454
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 21:22 schreef Takkesteeg het volgende:
Doe je voordeel ermee!
Omdat een aantal users zich niet laten manipuleren door jouw clubje laten ze zich manipuleren door een ander clubje?

Een beetje inhoudelijke kritiek op bepaalde stellingen uit dit topic zouden jouw opmerkingen behoorlijk kunnen versterken.
pi_25386654
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 21:27 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Omdat een aantal users zich niet laten manipuleren door jouw clubje laten ze zich manipuleren door een ander clubje?

Een beetje inhoudelijke kritiek op bepaalde stellingen uit dit topic zouden jouw opmerkingen behoorlijk kunnen versterken.
Je snapt het klaarblijkelijk! (nietwaar?)
  zaterdag 5 maart 2005 @ 21:42:22 #66
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25386737
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 21:38 schreef Takkesteeg het volgende:
Je snapt het klaarblijkelijk! (nietwaar?)
Waar blijft jouw inhoudelijke kritiek dan?
pi_25386839
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 18:46 schreef lucida het volgende:

-knip-
Er staan in de tweede alinea van mijn reactie zes vraagtekens. Over de stukjes die daarvoor staan zou ik wel eens wat meer discussie willen, met steekhoudende argumentatie en voorbeelden die de argumenten (naar jouw mening) onderschrijven zodat er ook op basis van inhoud op gereageerd kan worden. Niet alleen maar loze statements als 'de PvdA omarmt de sharia', oid. Hoeft niet nu allemaal in één topicje gepropt, liever niet eigenlijk. Ik zie hopelijk de topics wel een keer verschijnen in de komende maanden.
pi_25387096
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 21:47 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Er staan in de tweede alinea van mijn reactie zes vraagtekens. Over de stukjes die daarvoor staan zou ik wel eens wat meer discussie willen, met steekhoudende argumentatie en voorbeelden die de argumenten (naar jouw mening) onderschrijven zodat er ook op basis van inhoud op gereageerd kan worden. Niet alleen maar loze statements als 'de PvdA omarmt de sharia', oid. Hoeft niet nu allemaal in één topicje gepropt, liever niet eigenlijk. Ik zie hopelijk de topics wel een keer verschijnen in de komende maanden.
Ik denk dat dit (o.a) op Fok gewoon een probleem blijft.
Discussie is zo niet mogelijk.
Komt iemand met een 'statement' wordt het te vaak meteen afgebrand zonder inhoudelijk op de zaken in te gaan.
Feit blijft dat ( naar mijn inziens) de meesten maar een bepaalde groepering blijven aanhangen zonder zichzelf maar enigzins af te vragen van "Hé, wie ben ik zelf eigenlijk?".
Te bang, laf, onzeker om zelf maar iets te kunnen beargumenteren.
Mag ik dan als laatste hierbij opmerken dat onze huidige politiek helaas de spiegel van dit alles is?
  zaterdag 5 maart 2005 @ 22:09:08 #69
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25387181
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 22:04 schreef Takkesteeg het volgende:
Ik denk dat dit (o.a) op Fok gewoon een probleem blijft.
Discussie is zo niet mogelijk.
Grappig dat je zelf ook nauwelijks beargumenteert.
pi_25387483
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 22:09 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Grappig dat je zelf ook nauwelijks beargumenteert.
Tsja, niet iedereen kan zoveel tijd spenderen als dat jij doet. (je loopt toch niet van één of andere uitkering te trekken, hé?)
  zaterdag 5 maart 2005 @ 22:29:35 #71
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25387557
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 22:26 schreef Takkesteeg het volgende:
Tsja, niet iedereen kan zoveel tijd spenderen als dat jij doet. (je loopt toch niet van één of andere uitkering te trekken, hé?)
Heb je wel argumenten?

Ik heb trouwens gewoon een baan hoor.
pi_25387698
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 22:29 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Heb je wel argumenten?

Ik heb trouwens gewoon een baan hoor.
Mooi zo!

Maar wat argumenten betreft:
http://forum.fok.nl/fok/search_lite
  zaterdag 5 maart 2005 @ 22:38:01 #73
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25387739
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 22:35 schreef Takkesteeg het volgende:
Mooi zo!

Maar wat argumenten betreft:
http://forum.fok.nl/fok/search_lite
Je hebt kritiek op dit topic maar je kan hem niet verwoorden. Komt wel wat zwakjes over, vind je niet?
  zaterdag 5 maart 2005 @ 22:54:09 #74
106056 Landmass
pi_25388077
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 17:31 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik zit idd ook te wachten op een soort impeachment procedure voor mods. Iets voor feedback misschien.
daar woed op dit moment een uitgebreide wat is racisme discussie
wel fijn om te weten idd aangezien dat het criterium is waarop sidekick laat banen
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_25388125
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 22:38 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Je hebt kritiek op dit topic maar je kan hem niet verwoorden. Komt wel wat zwakjes over, vind je niet?
Val niet graag in herhaling maar lees even terug...
(en zo gaat maar al te vaak een Topic naar de klote wegens onderling onzinnig geblaat...)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')