iddquote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:11 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dit is het gebruikelijke "India" argument. We doen het zo goed en we zijn zo rijk en de kindertjes in Afrika etc... In vergelijking met grote delen van Europa, die zich verder ontwikkelen, zijn we armoedig, onderontwikkeld, en overbevolkt. De levensstandaard is hier dan ook niet zo erg hoog.
Dat we ons dan tevreden moeten stellen met het feit dat het ergens anders nog slechter gaat is een ultiem zwaktebod.
OK. Ik vind het alleen jammer als dit soort topics stranden op wie nou slim of wie nou dom is, in de perceptie dan.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:20 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wie zegt dat ik het voorheen over mezelf had? Ik beschouw me helemaal niet als intelligent.
Sidekick: nog twee 'linkse' begrippen: bescheidenheid en zelfspot
we hebben niet de kans om liefdadig te zijn Tomatenboer. Al ons geld waarmee we aan liefdadigheid hadden kunnen doen wordt ons afgepakt door een stelletje cryptocommunistenquote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:21 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zonder die dwang zouden we afhankelijk zijn van de liefdadigheid van de mensen in Nederland, nou als we afhankelijk zijn van liefdadigheid van figuren zoals jouw Landmass.............
Ziekte? Impliceert dat meteen dat je permanent en volledig arbeidsongeschikt bent of zo?quote:Dat zou dan betekenen dat er mensen die niet kunnen werken door ziekte oid. (ja die bestaan echt), dat die dan zonder uitkering zouden moeten rondkomen (zonder inkomsten van de overheid, de belasting dus, die jij onder dwang betaald, geen uitgaven zoals uitkeringen etc), en dan dus op straat zouden moeten leven oid. en dat moeten we ook niet willen, of zoals jij waarschijnlijk zou zeggen:
Dan wordt het zo'n zooitje op straat.
Je kunt je dan ook afvragen hoe realistisch "realistisch-rechts" dan ook werkelijk is.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:22 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Naar mijn ervaring is dat niet zo.
afgezien van een interresant verfrissend nieuw topic dat ik al een tijdje in de pipeline heb hebben we het hier allemaal wel gehad jaquote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Zelfde meeste rechtse mensen. Maar die komen niet hier.. of die hebben terecht geen zin om hier te komen eikelen over eeuwige vraagstukken.
Ik zeg ook niet dat Landmass of iemand dan ook dom is. Dat kun je nooit uit een post halen, wel gebrek aan kennis. Ik zeg alleen dat Landmass een erg eenvoudige manier heeft van dingen te zien zoals ze zijn.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:25 schreef PJORourke het volgende:
[..]
OK. Ik vind het alleen jammer als dit soort topics stranden op wie nou slim of wie nou dom is, in de perceptie dan.
Je snapt heus wel wat ik bedoel, hou je nou niet van de domme, ik bedoel uiteraard de meer dan 80% arbeidsongeschikten, of mensen die tijdelijk in de WW zitten etc.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:25 schreef Landmass het volgende:
[..]
we hebben niet de kans om liefdadig te zijn Tomatenboer. Al ons geld waarmee we aan liefdadigheid hadden kunnen doen wordt ons afgepakt door een stelletje cryptocommunisten
[..]
Ziekte? Impliceert dat meteen dat je permanent en volledig arbeidsongeschikt bent of zo?
quote:Op vrijdag 4 maart 2005 23:34 schreef Landmass het volgende:
[..]
ik weet haast wel zeker dat hij links is
die hele hulpverleners kliek is links, en denk je dat ze je helpen? tuurlijk niet, links wil mensen niet helpen maar eeuwig zwak en daarmee afhankelijk maken: gegarandeert macht en inkomsten. De droom ven elke rooie politicus
waarvan een groot deel toch niet zo arbeidsongeschikt bleek te zijn als aanvankelijk werd aangenomenquote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:28 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je snapt heus wel wat ik bedoel, hou je nou niet van de domme, ik bedoel uiteraard de meer dan 80% arbeidsongeschikten, of mensen die tijdelijk in de WW zitten etc.
Je ouders zijn ook commies, door jouw vreten te betalen en je armieterige zolderkamer houden ze de macht over je.quote:
Dat wordt een vette Nee.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:16 schreef PJORourke het volgende:
Dat we veel aan Europa betalen is waarschijnlijk het resultaat van slap onderhandelen en blinde eurofilie. Komt slecht uit met zo'n referendum op komst.
Ik schaar mezelf daar niet onder. Ik ben eerder ideologisch.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:26 schreef gelly het volgende:
Je kunt je dan ook afvragen hoe realistisch "realistisch-rechts" dan ook werkelijk is.
Ik merk dat niet. Ik geef slechts mijn observaties weer. Heel veel mensen die ik ken zijn om een of andere reden ontevreden, of ongelukkig. Praktisch iedereen zeurt, klaagt en ziekt. Terecht of onterecht. Dat lijkt me in strijd met een tevredenheidsgraad van 90%. Dat heeft niks met het vingertje te maken.quote:De bevoogding en vingertje wijzen waarvan links altijd beschuldigd word en is, wordt nu nog eens dunnetjes overgedaan door rechts Nederland. En nog veel erger als je het mij vraagt. "U bent niet gelukkig". "Jawel". "Nee, ik zeg het u, Nederland is een puinhoop". "Ohw, ok".
Tja Landmass vertel mij wat, ik werk notabene op een afdeling fraudebestrijding bij de sociale dienst in een bepaalde gemeente in Brabant.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:30 schreef Landmass het volgende:
[..]
waarvan een groot deel toch niet zo arbeidsongeschikt bleek te zijn als aanvankelijk werd aangenomen
Voor je het nog niet wist, er wordt vet gefraudeerd met de uitkeringen en de subsidies en werkende mensen en mensen die het echt nodig hebben zijn daar de dupe van.
Allemaal de schuld van links
Prima, zo lang je het topic niet stuurt richting het argument "rechts is dom", met een welles-nietes ten gevolg. Gebeurt hier namelijk regelmatig.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:28 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik zeg ook niet dat Landmass of iemand dan ook dom is. Dat kun je nooit uit een post halen, wel gebrek aan kennis. Ik zeg alleen dat Landmass een erg eenvoudige manier heeft van dingen te zien zoals ze zijn.
Welkom in Nederland. Het grappige is dat hoe rijker je wordt, hoe meer je zeurt. Hoe armer je bent, met hoe minder je tevreden bent. Beetje bout gesteld, maar in grote lijnen werkt het zo. Kom op zeg, als zelf een werkloze een auto voor de deur heeft, hoe slecht hebben we het dan ? Er zijn problemen die aangepakt moeten worden, maar dat gedramatiseer helpt niemand iets verder. Problemen benoemen moet geen doel op zich zijn, maar onderdeel van een verbeteringsproces.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:32 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Heel veel mensen die ik ken zijn om een of andere reden ontevreden, of ongelukkig. Praktisch iedereen zeurt, klaagt en ziekt. Terecht of onterecht.
Charitas is niet in strijd met libertarische theorie hoor.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:31 schreef gelly het volgende:
Je ouders zijn ook commies, door jouw vreten te betalen en je armieterige zolderkamer houden ze de macht over je.
hoe ingewikkelder het belasting-aanslagbiljet ook wordtquote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:35 schreef gelly het volgende:
[..]
Welkom in Nederland. Het grappige is dat hoe rijker je wordt, hoe meer je zeurt.
En jij trapt ook in elke provocatie, hoe simpel en doorzichtig deze ook moge zijnquote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:31 schreef gelly het volgende:
[..]
Je ouders zijn ook commies, door jouw vreten te betalen en je armieterige zolderkamer houden ze de macht over je.
ik ga naar bedquote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik ga naar linkse hippiekunst kijken.. op BBC 2...
Maar natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:38 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
En jij trapt ook in elke provocatie, hoe simpel en doorzichtig deze ook moge zijn![]()
Ik heb jaren in Duitsland gewoond, en heb familie in Zwitserland, toch landen met een hoge (hoger dan bij ons, tenminste in West-Duitsland) levensstandaard, en daar is dat niet zo. Mensen staan veel meer relaxed in het leven.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:35 schreef gelly het volgende:
Welkom in Nederland. Het grappige is dat hoe rijker je wordt, hoe meer je zeurt. Hoe armer je bent, met hoe minder je tevreden bent. Beetje bout gesteld, maar in grote lijnen werkt het zo. Kom op zeg, als zelf een werkloze een auto voor de deur heeft, hoe slecht hebben we het dan ? Er zijn problemen die aangepakt moeten worden, maar dat gedramatiseer helpt niemand iets verder. Problemen benoemen moet geen doel op zich zijn, maar onderdeel van een verbeteringsproces.
Die hebben ook Top Gear, zo wat het tegenovergestelde.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik ga naar linkse hippiekunst kijken.. op BBC 2...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |