abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25373177
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:11 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dit is het gebruikelijke "India" argument. We doen het zo goed en we zijn zo rijk en de kindertjes in Afrika etc... In vergelijking met grote delen van Europa, die zich verder ontwikkelen, zijn we armoedig, onderontwikkeld, en overbevolkt. De levensstandaard is hier dan ook niet zo erg hoog.

Dat we ons dan tevreden moeten stellen met het feit dat het ergens anders nog slechter gaat is een ultiem zwaktebod.
idd http://hdr.undp.org/statistics/data/indic/indic_8_1_1.html

nipt boven Belgie, dat nu zelfs een Paarsgroen kabinet kent
  zaterdag 5 maart 2005 @ 00:25:24 #77
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25373210
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:20 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wie zegt dat ik het voorheen over mezelf had? Ik beschouw me helemaal niet als intelligent.

Sidekick: nog twee 'linkse' begrippen: bescheidenheid en zelfspot
OK. Ik vind het alleen jammer als dit soort topics stranden op wie nou slim of wie nou dom is, in de perceptie dan.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zaterdag 5 maart 2005 @ 00:25:25 #78
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_25373213
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:21 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Zonder die dwang zouden we afhankelijk zijn van de liefdadigheid van de mensen in Nederland, nou als we afhankelijk zijn van liefdadigheid van figuren zoals jouw Landmass.............
we hebben niet de kans om liefdadig te zijn Tomatenboer. Al ons geld waarmee we aan liefdadigheid hadden kunnen doen wordt ons afgepakt door een stelletje cryptocommunisten
quote:
Dat zou dan betekenen dat er mensen die niet kunnen werken door ziekte oid. (ja die bestaan echt), dat die dan zonder uitkering zouden moeten rondkomen (zonder inkomsten van de overheid, de belasting dus, die jij onder dwang betaald, geen uitgaven zoals uitkeringen etc), en dan dus op straat zouden moeten leven oid. en dat moeten we ook niet willen, of zoals jij waarschijnlijk zou zeggen:

Dan wordt het zo'n zooitje op straat.
Ziekte? Impliceert dat meteen dat je permanent en volledig arbeidsongeschikt bent of zo?
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
pi_25373249
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:22 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Naar mijn ervaring is dat niet zo.
Je kunt je dan ook afvragen hoe realistisch "realistisch-rechts" dan ook werkelijk is.

De bevoogding en vingertje wijzen waarvan links altijd beschuldigd word en is, wordt nu nog eens dunnetjes overgedaan door rechts Nederland. En nog veel erger als je het mij vraagt. "U bent niet gelukkig". "Jawel". "Nee, ik zeg het u, Nederland is een puinhoop". "Ohw, ok".
  zaterdag 5 maart 2005 @ 00:26:58 #80
106056 Landmass
pi_25373253
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Zelfde meeste rechtse mensen. Maar die komen niet hier.. of die hebben terecht geen zin om hier te komen eikelen over eeuwige vraagstukken.
afgezien van een interresant verfrissend nieuw topic dat ik al een tijdje in de pipeline heb hebben we het hier allemaal wel gehad ja
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_25373279
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:25 schreef PJORourke het volgende:

[..]

OK. Ik vind het alleen jammer als dit soort topics stranden op wie nou slim of wie nou dom is, in de perceptie dan.
Ik zeg ook niet dat Landmass of iemand dan ook dom is. Dat kun je nooit uit een post halen, wel gebrek aan kennis. Ik zeg alleen dat Landmass een erg eenvoudige manier heeft van dingen te zien zoals ze zijn.
pi_25373284
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:25 schreef Landmass het volgende:

[..]

we hebben niet de kans om liefdadig te zijn Tomatenboer. Al ons geld waarmee we aan liefdadigheid hadden kunnen doen wordt ons afgepakt door een stelletje cryptocommunisten
[..]

Ziekte? Impliceert dat meteen dat je permanent en volledig arbeidsongeschikt bent of zo?
Je snapt heus wel wat ik bedoel, hou je nou niet van de domme, ik bedoel uiteraard de meer dan 80% arbeidsongeschikten, of mensen die tijdelijk in de WW zitten etc.

Gedeeltelijk arbeidsongeschikten kunnen natuurlijk aan het werk, dat bestrijden linkse mensen ook niet, velen doen dit ook al, en velen krijgen niet de kans om zich als volwaardig werknemer te bewijzen omdat werkgevers liever een volledig gezond persoon aannemen, dat is minder risicovol, en is ook wel weer te begrijpen natuurlijk.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_25373322
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 23:34 schreef Landmass het volgende:

[..]

ik weet haast wel zeker dat hij links is
die hele hulpverleners kliek is links, en denk je dat ze je helpen? tuurlijk niet, links wil mensen niet helpen maar eeuwig zwak en daarmee afhankelijk maken: gegarandeert macht en inkomsten. De droom ven elke rooie politicus
  zaterdag 5 maart 2005 @ 00:30:06 #84
106056 Landmass
pi_25373334
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:28 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Je snapt heus wel wat ik bedoel, hou je nou niet van de domme, ik bedoel uiteraard de meer dan 80% arbeidsongeschikten, of mensen die tijdelijk in de WW zitten etc.
waarvan een groot deel toch niet zo arbeidsongeschikt bleek te zijn als aanvankelijk werd aangenomen

Voor je het nog niet wist, er wordt vet gefraudeerd met de uitkeringen en de subsidies en werkende mensen en mensen die het echt nodig hebben zijn daar de dupe van.

Allemaal de schuld van links
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_25373365
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:29 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Je ouders zijn ook commies, door jouw vreten te betalen en je armieterige zolderkamer houden ze de macht over je.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 00:32:09 #86
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_25373378
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:16 schreef PJORourke het volgende:
Dat we veel aan Europa betalen is waarschijnlijk het resultaat van slap onderhandelen en blinde eurofilie. Komt slecht uit met zo'n referendum op komst.
Dat wordt een vette Nee.
Kijk voor de grap eens naar England... wel de lusten maar niet de lasten. England heeft relatief gezien een grote sprong vooruit gemaakt terwijl ze nog niet eens bij Europa horen.

Neej, ik zit niet te wachten op nog meer regels ... niet van de Randstad en zeker niet uit Brussel).
We houden op deze manier maar 1 beroepstak aan het werk = bureaucratie..En dat.lijkt meer op zand in je economische motor.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 00:32:30 #87
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25373387
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:26 schreef gelly het volgende:
Je kunt je dan ook afvragen hoe realistisch "realistisch-rechts" dan ook werkelijk is.
Ik schaar mezelf daar niet onder. Ik ben eerder ideologisch.
quote:
De bevoogding en vingertje wijzen waarvan links altijd beschuldigd word en is, wordt nu nog eens dunnetjes overgedaan door rechts Nederland. En nog veel erger als je het mij vraagt. "U bent niet gelukkig". "Jawel". "Nee, ik zeg het u, Nederland is een puinhoop". "Ohw, ok".
Ik merk dat niet. Ik geef slechts mijn observaties weer. Heel veel mensen die ik ken zijn om een of andere reden ontevreden, of ongelukkig. Praktisch iedereen zeurt, klaagt en ziekt. Terecht of onterecht. Dat lijkt me in strijd met een tevredenheidsgraad van 90%. Dat heeft niks met het vingertje te maken.
pi_25373388
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:30 schreef Landmass het volgende:

[..]

Wat doe jij eigenlijk voor de kost ?
pi_25373397
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:30 schreef Landmass het volgende:

[..]

waarvan een groot deel toch niet zo arbeidsongeschikt bleek te zijn als aanvankelijk werd aangenomen

Voor je het nog niet wist, er wordt vet gefraudeerd met de uitkeringen en de subsidies en werkende mensen en mensen die het echt nodig hebben zijn daar de dupe van.

Tja Landmass vertel mij wat, ik werk notabene op een afdeling fraudebestrijding bij de sociale dienst in een bepaalde gemeente in Brabant.

linkse mensen leven ook niet in een grot ofzo hoor mocht je dat soms denken maar die willen koste wat kost voorkomen dat per ongeluk de "goeden" onder de "slechten" lijden en bedenken dan ook andere oplossingen voor hetzelfde probleem, soms niet helemaal afdoende soms wel, net als iedere politieke stroming, niets menselijks is "ons" vreemd
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 5 maart 2005 @ 00:35:07 #90
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25373445
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:28 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik zeg ook niet dat Landmass of iemand dan ook dom is. Dat kun je nooit uit een post halen, wel gebrek aan kennis. Ik zeg alleen dat Landmass een erg eenvoudige manier heeft van dingen te zien zoals ze zijn.
Prima, zo lang je het topic niet stuurt richting het argument "rechts is dom", met een welles-nietes ten gevolg. Gebeurt hier namelijk regelmatig.
pi_25373474
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:32 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Heel veel mensen die ik ken zijn om een of andere reden ontevreden, of ongelukkig. Praktisch iedereen zeurt, klaagt en ziekt. Terecht of onterecht.
Welkom in Nederland. Het grappige is dat hoe rijker je wordt, hoe meer je zeurt. Hoe armer je bent, met hoe minder je tevreden bent. Beetje bout gesteld, maar in grote lijnen werkt het zo. Kom op zeg, als zelf een werkloze een auto voor de deur heeft, hoe slecht hebben we het dan ? Er zijn problemen die aangepakt moeten worden, maar dat gedramatiseer helpt niemand iets verder. Problemen benoemen moet geen doel op zich zijn, maar onderdeel van een verbeteringsproces.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 00:36:24 #92
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25373485
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:31 schreef gelly het volgende:
Je ouders zijn ook commies, door jouw vreten te betalen en je armieterige zolderkamer houden ze de macht over je.
Charitas is niet in strijd met libertarische theorie hoor.
pi_25373490
Ik ga naar linkse hippiekunst kijken.. op BBC 2...
  zaterdag 5 maart 2005 @ 00:38:00 #94
106056 Landmass
pi_25373523
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:35 schreef gelly het volgende:

[..]

Welkom in Nederland. Het grappige is dat hoe rijker je wordt, hoe meer je zeurt.
hoe ingewikkelder het belasting-aanslagbiljet ook wordt
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_25373529
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:31 schreef gelly het volgende:

[..]

En jij trapt ook in elke provocatie, hoe simpel en doorzichtig deze ook moge zijn
  zaterdag 5 maart 2005 @ 00:38:25 #96
106056 Landmass
pi_25373535
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ik ga naar bed
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_25373547
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:38 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

En jij trapt ook in elke provocatie, hoe simpel en doorzichtig deze ook moge zijn
Maar natuurlijk.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 00:42:34 #98
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25373629
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:35 schreef gelly het volgende:
Welkom in Nederland. Het grappige is dat hoe rijker je wordt, hoe meer je zeurt. Hoe armer je bent, met hoe minder je tevreden bent. Beetje bout gesteld, maar in grote lijnen werkt het zo. Kom op zeg, als zelf een werkloze een auto voor de deur heeft, hoe slecht hebben we het dan ? Er zijn problemen die aangepakt moeten worden, maar dat gedramatiseer helpt niemand iets verder. Problemen benoemen moet geen doel op zich zijn, maar onderdeel van een verbeteringsproces.
Ik heb jaren in Duitsland gewoond, en heb familie in Zwitserland, toch landen met een hoge (hoger dan bij ons, tenminste in West-Duitsland) levensstandaard, en daar is dat niet zo. Mensen staan veel meer relaxed in het leven.

Typisch voorbeeld. Ik had laatst een auto-ongelukje. Blikschade, verder niks. Ik ga hoe dan ook naar mijn werk. Een collega zegt dat hij onder deze omstandigheid niet zou kunnen werken.

Waar slaat dit op? Het is toch maar blik? Waarom zijn we psychisch zo soft geworden dat we zo'n tegenslag niet meer aan lijken te kunnen?
  zaterdag 5 maart 2005 @ 00:43:25 #99
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25373645
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 00:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Die hebben ook Top Gear, zo wat het tegenovergestelde.
pi_25373674
Dat is de Nederlandse cultuur/levenshouding PJORourke. Al decennia. Waarom verbaas je je daarover ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')