Ha, daar krijgen we het misplaatste superioriteitsgevoel weer. Die komt meestal boven tafel in zo'n discussie.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:04 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Kon ik maar zo simpel denken... maar dan was ik waarschijnlijk geen journalist geworden maar manager of zo.
Daar gaat het wel om. Zolang rechts Nederland huilebalkend langs de zijlijn blijft staan roepen dat de media links is zonder zelf ook maar enig initiatief te nemen de balans naar het midden te brengen ben je niet serieus te nemen, en maak je jezelf alleen maar belachelijk.quote:
Tja, je kunt:quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:04 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat er geen sprake is van een eerlijk debat in de media. Bijna iedereen is vooringenomen en links. Dat heeft niks met huilen te maken maar met het aankaarten van misstanden. De publieke omroep wordt per slot van rekening door de belastingbetaler gelapt en dient neutraal te zijn, geen vehikel van een bepaalde politieke groepering.
Maar bagatelliseer er maar vrolijk op los.
ach een definitie kwestiequote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:08 schreef Sidekick het volgende:
Ik wilde ook al zeggen dat de welvaartsstaat bijna volledig door CDA-VVD-kabinetten is gebouwd door een continue samenwerking tussen 1958 en 1973, maar de gedachte dat CDA en VVD toch als (centrum-)links zouden worden gezien door de [afbeelding]rechtse realisten[afbeelding] deed mij mijn woorden inslikken. Het heeft geen zin.
Dit is het gebruikelijke "India" argument. We doen het zo goed en we zijn zo rijk en de kindertjes in Afrika etc... In vergelijking met grote delen van Europa, die zich verder ontwikkelen, zijn we armoedig, onderontwikkeld, en overbevolkt. De levensstandaard is hier dan ook niet zo erg hoog.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:06 schreef gelly het volgende:
Je verwacht toch niet dat mensen je betoog (ik iig niet) serieus nemen als je dit soort buitensporige overdrijvingen gebruikt ? Man, je hebt elke avond vreten op je bord, een auto onder je reet en de mogelijkheid je vrijetijd nutteloos op fok door te brengen. Nou nou, wat is het een puinhoop. Vandaar dat we al die asiel- en gelukszoekers ook buiten de deur moeten houden, omdat het hier zo'n puinhoop is. Het echte gevaar voor Nederland zijn azijnzeikerds als jij.
Nee maar ook niet bij Netwerk waar een paar uur geleden een raportage was over hele zielige mensen die naar de voedselbank in rotterdam moestenquote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:09 schreef Tomatenboer het volgende:
De media zijn over het algemeen neutraal, maar door jouw vooringenomen rechtsheid en zienswijze hierdoor op de gebeurtenissen in de wereld, lijken ze in jouw ogen links (ze zijn immers altijd linkser dan jouw), maar in feite zijn ze gewoon politiek neutraal, dwz. in het midden van het politieke spectrum.
Meestal dan, uiteraard moet je niet bij de Vara zijn voor politiek ongekleurde televisie.
ik ga hier geen media-is-links-welles-nietes-topic van maken hoorquote:Maar hee, als je er niet van houdt dat er in actualiteitenprogramma's en achtergrondreportages kritisch gekeken wordt naar rechtse (maar ook linkse) standpunten, tja dan ga je toch lekker naar de intelligentere zenders zoals sbs6 etc. kijken![]()
Dat er zo wienig initatieven zijn op dit gebeid (vergelijk Amerika) is idd erg vreemd. Maar zo lekker draaien de zogenaamde kwaliteitskranten ook niet meer.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:08 schreef gelly het volgende:
Daar gaat het wel om. Zolang rechts Nederland huilebalkend langs de zijlijn blijft staan roepen dat de media links is zonder zelf ook maar enig initiatief te nemen de balans naar het midden te brengen ben je niet serieus te nemen, en maak je jezelf alleen maar belachelijk.
En daarom moeten wij per inwoner de meeste euro's aan Europa betalen en noemde in Nederland tegen de 90% zich gelukkig. Het hoogste percentage van Europa.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:11 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dit is het gebruikelijke "India" argument. We doen het zo goed en we zijn zo rijk en de kindertjes in Afrika etc... In vergelijking met grote delen van Europa, die zich verder ontwikkelen, zijn we armoedig, onderontwikkeld, en overbevolkt. De levensstandaard is hier dan ook niet zo erg hoog.
Kijk jij wel eens naar een Duits of Brits journaal? Dat is pas neutraliteit. Hier heb je voornamelijk opinienieuws.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:09 schreef Tomatenboer het volgende:
De media zijn over het algemeen neutraal, maar door jouw vooringenomen rechtsheid en zienswijze hierdoor op de gebeurtenissen in de wereld, lijken ze in jouw ogen links (ze zijn immers altijd linkser dan jouw), maar in feite zijn ze gewoon politiek neutraal, dwz. in het midden van het politieke spectrum.
Meestal dan, uiteraard moet je niet bij de Vara zijn voor politiek ongekleurde televisie.
Maar hee, als je er niet van houdt dat er in actualiteitenprogramma's en achtergrondreportages kritisch gekeken wordt naar rechtse (maar ook linkse) standpunten, tja dan ga je toch lekker naar de intelligentere zenders zoals sbs6 etc. kijken![]()
Zelfde argumenten worden gebruikt door rechtse mensen als er weer gekort wordt op minima, uitkeringen, huursubsidie, enz. enz.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:11 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dit is het gebruikelijke "India" argument. We doen het zo goed en we zijn zo rijk en de kindertjes in Afrika etc... In vergelijking met grote delen van Europa, die zich verder ontwikkelen, zijn we armoedig, onderontwikkeld, en overbevolkt. De levensstandaard is hier dan ook niet zo erg hoog.
Dat we ons dan tevreden moeten stellen met het feit dat het ergens anders nog slechter gaat is een ultiem zwaktebod.
we zitten hier een jaar lang intensief te fokken GVD en dan verweit jij ons een gebrek aan initiatiefquote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:08 schreef gelly het volgende:
[..]
Daar gaat het wel om. Zolang rechts Nederland huilebalkend langs de zijlijn blijft staan roepen dat de media links is zonder zelf ook maar enig initiatief te nemen
Ach, ik refereer alleen naar een onderzoek dat een tijdje geleden gedaan is waar het IQ van verschillende beroepsgroepen vergeleken werden. Het gemiddelde IQ van een journalist was iets van 120. Die van de manager 105. Wie verdient er beter? Juist. Ik neem het niet al te serieus maar het zou me niks verbazen als het een klein beetje in die richting zit.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:08 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ha, daar krijgen we het misplaatste superioriteitsgevoel weer. Die komt meestal boven tafel in zo'n discussie.
"Journalists don't have thick skin, they have no skin."
Vandaar dat je nooit nuance in je posts aanbrengt.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 23:48 schreef Landmass het volgende:
[..]
man, dit is een forum waar ik express iets minder nuance in mijn post leg omdat ik er van uitga dat intelligente mensen dat zelf wel kunnen aanbrengen.
En dat van de honderden landen in de wereld Nederland behoort tot de top 5 van best leefbare landen zegt je ook niks ? Er zijn best veel dingen in Nederland die anders kunnen en moeten, maar je mag je handjes fijknijpen hier geboren te zijn. En dat vergeten veel mensen, Nederlanders zijn te verwend om in te zien hoe gelukkig en welvarend ze eigenlijk zijn.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:11 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat we ons dan tevreden moeten stellen met het feit dat het ergens anders nog slechter gaat is een ultiem zwaktebod.
Nou, ik hoor nergens zo veel geklaag als in Nederland. Voor een deel terecht overigens. Van die tevredenheid zie ik niet zo veel terug. Misschien is men bang dit bij de naam te noemen.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:14 schreef Pool het volgende:
En daarom moeten wij per inwoner de meeste euro's aan Europa betalen en noemde in Nederland tegen de 90% zich gelukkig. Het hoogste percentage van Europa.
het gaat om de dwang die er bij komt kijken.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:15 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Vandaar dat je nooit nuance in je posts aanbrengt.
Maar goed, nuance is ook links. Net als redelijkheid, samenwerking, sociaal, en andere zeer positieve zaken die (gematigd) 'rechts Nederland' ook wel wil, maar door een nieuwe radicale stroming als negatief (!links!) worden gezien en daardoor zichzelf minimaliseren en een imago aanmeten waar ze vervolgens heel hard demonisatie voor roepen als zo'n (s)linkse een spiegel voorhoudt. Vermakelijk maar soms ook sneu.
Wat moet ik met gemiddelde IQ's? En dan nog. Ben je daar blij mee? Het gemiddelde zegt niks over jou als individu.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ach, ik refereer alleen naar een onderzoek dat een tijdje geleden gedaan is waar het IQ van verschillende beroepsgroepen vergeleken werden. Het gemiddelde IQ van een journalist was iets van 120. Die van de manager 105. Wie verdient er beter? Juist. Ik neem het niet al te serieus maar het zou me niks verbazen als het een klein beetje in die richting zit.
Nou, als jouw posts een maatstaf moeten zijn voor rechtse meningvorming dan is het wel heel bedroeft gesteld. Gelukkig ken ik ook normale rechtse mensen die wel kunnen nuanceren en nadenken.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:15 schreef Landmass het volgende:
[..]
we zitten hier een jaar lang intensief te fokken GVD en dan verweit jij ons een gebrek aan initiatief
Daar heb je een punt.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:15 schreef Landmass het volgende:
[..]
we zitten hier een jaar lang intensief te fokken GVD en dan verweit jij ons een gebrek aan initiatief
kunstquote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:16 schreef gelly het volgende:
[..]
En dat van de honderden landen in de wereld Nederland behoort tot de top 5 van best leefbare landen zegt je ook niks ? Er zijn best veel dingen in Nederland die anders kunnen en moeten, maar je mag je handjes fijknijpen hier geboren te zijn. En dat vergeten veel mensen, Nederlanders zijn te verwend om in te zien hoe gelukkig en welvarend ze eigenlijk zijn.
Wie zegt dat ik het voorheen over mezelf had? Ik beschouw me helemaal niet als intelligent.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:18 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Wat moet ik met gemiddelde IQ's? En dan nog. Ben je daar blij mee? Het gemiddelde zegt niks over jou als individu.
Zonder die dwang zouden we afhankelijk zijn van de liefdadigheid van de mensen in Nederland, nou als we afhankelijk zijn van liefdadigheid van figuren zoals jouw Landmass.............quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:17 schreef Landmass het volgende:
[..]
het gaat om de dwang die er bij komt kijken.
dat is nou net het hele punt
We worden (nog net niet) gedwongen om onze kinderen bij buitenlanders op school te doen en we worden gedwongen om onze waterconsumptie aan te passen
Naar mijn ervaring is dat niet zo. Maar als je denkt dat een land leefbaarder wordt met meer overheidsingrijpen dan zou je wel eens op zo'n score uit kunnen komen. Ik vind dat niet. Deze hele score is dus vrij subjectief. Naar mijn ervaring zjn de meeste buurlanden veel plezieriger voor de hard werkende burger. Ik noem belastingtarieven, huisvesting, kosten van levensonderhoud, benzine etc.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:16 schreef gelly het volgende:
En dat van de honderden landen in de wereld Nederland behoort tot de top 5 van best leefbare landen zegt je ook niks ?
Je hebt wel een punt maar Nederlanders mogen best constructief-kritischer worden. Het is een ingedut, gezapig landje en dat moet m.i. veranderen als we niet willen veranderen in een soort Uruguay.quote:Er zijn best veel dingen in Nederland die anders kunnen en moeten, maar je mag je handjes fijknijpen hier geboren te zijn. En dat vergeten veel mensen, Nederlanders zijn te verwend om in te zien hoe gelukkig en welvarend ze eigenlijk zijn.
Zelfde meeste rechtse mensen. Maar die komen niet hier.. of die hebben terecht geen zin om hier te komen eikelen over eeuwige vraagstukken.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou, als jouw posts een maatstaf moeten zijn voor rechtse meningvorming dan is het wel heel bedroeft gesteld. Gelukkig ken ik ook normale rechtse mensen die wel kunnen nuanceren en nadenken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |