"Berecht" . . . Met het huidige hand-boven-het-hoofd beleid ?? Dacht het nietquote:Op maandag 7 maart 2005 00:53 schreef MarkzMan_X het volgende:
Wat een gelul, dan wordt je gewoon berecht. Of lees je de krant niet.
Ridiculiseer het maar weer. Dit topic zit echt te wachten op jouw geblaat over moslims en je overdosis smileys. Er worden elke dag vele mensen berecht en vele mensen in de cel gezet. Soms gaat er echter iets mis en dat zijn dan wel meteen de pijnlijke gevallen waar je het meest van hoort. Dat doet niets af aan de ernst en pijn van de situatie waar het gezin van Mackey in zit, maar trek het niet door tot in het belachelijke.quote:Op maandag 7 maart 2005 09:47 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
"Berecht" . . . Met het huidige hand-boven-het-hoofd beleid ?? Dacht het niet![]()
![]()
Nee je begrijpt me verkeerd.. Had het over een of andere organisatie die op scholen voorlichting geeft.. Dat de leraren en leraressen dat zelf niet hoeven te doen..quote:Op maandag 7 maart 2005 15:18 schreef Sessy het volgende:
Heleentje, denk je dat zo'n vader die een kind misbruikt z'n kind naar een vrijwillige cursus "wat hoort wel en wat hoort niet" brengt?
Jahquote:Op maandag 7 maart 2005 15:44 schreef Sessy het volgende:
Ah zo. Dat vrijwillige slaat dus op de voorlichters en niet op de voorgelichten. Okay
De uitspraak heeft totaal niéts te maken met of justitie zoiets "belangrijk" vindt. Een rechter veroordeelt nou eenmaal pas als er wettig en overtuigend bewijs is.quote:Op maandag 7 maart 2005 15:43 schreef Jerruh het volgende:Het leed dat nota bene kinderen wordt aangedaan maar ook andere mensen in hun omgeving wordt door zulke justitiele uitspraken afgedaan als niet belangrijk, anders was er niet zon uitspraak gevolgd.
Helaas weet ik daar niet genoeg van om er iets over te zeggen, heb je misschien de link naar een artikel over dit geval?quote:Op dinsdag 8 maart 2005 14:17 schreef Sessy het volgende:
Nou op zich hoeft dat niet. Coca-cola arrest, daar had je dus alleen de verklaring van het meisje dat verkracht was en verder niks. Op zich is alleen 1 verklaring onvoldoende om iemand achter de tralies te krijgen dus, maar daar had de dader gezegd, ja ze heeft bij mij in de auto gezeten, maar daar is verder niks gebeurd. En de HR was van mening dat de regel, dat je meer dan 1 iets nodig hebt, sloeg op het telastegelegde, en niet op het strafbare feit, en dat er dus voldoende materiaal was. Dat sluitende aan bewijs wil nog niet per se zeggen dat er iets tastbaars zijn moet, alleen volgens mij moet je ook nog voor een heel stuk geluk hebben.
Wat ik met die zin probeer aan te geven is dat mensen zich door zo'n uitspraak volkomen onbenalgrijk kunnen voelen, vooral zo'n kind. Het getuigt, het geeft de dader aan, zijn/haar leven is verkloot en het heeft allemaal geen zin gehad bij de berechting....Je vraagt je dan af wat er allemaal moet gebeuren wil je wel voor je eigen gevoel gerechtigheid krijgen.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 13:03 schreef Gert het volgende:
[..]
De uitspraak heeft totaal niéts te maken met of justitie zoiets "belangrijk" vindt. Een rechter veroordeelt nou eenmaal pas als er wettig en overtuigend bewijs is.
Stel daar eens tegenover hoe de familie/partner zich zou voelen van iemand die onschuldig de bak in draait. (Waarmee ik geenszins wil beweren dat dat hier het geval is)quote:Op dinsdag 15 maart 2005 12:43 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Wat ik met die zin probeer aan te geven is dat mensen zich door zo'n uitspraak volkomen onbenalgrijk kunnen voelen, vooral zo'n kind. Het getuigt, het geeft de dader aan, zijn/haar leven is verkloot en het heeft allemaal geen zin gehad bij de berechting....Je vraagt je dan af wat er allemaal moet gebeuren wil je wel voor je eigen gevoel gerechtigheid krijgen.
ik heb het over dit geval, waarin het vrij duidelijk is hoe de vork in de steel zit naar mijn mening.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 12:54 schreef Kamphuys het volgende:
[..]
Stel daar eens tegenover hoe de familie/partner zich zou voelen van iemand die onschuldig de bak in draait. (Waarmee ik geenszins wil beweren dat dat hier het geval is)
Kan niet meer; dit was het hoger beroepquote:Op donderdag 28 juli 2005 15:34 schreef BMW_Master het volgende:
@MrMackey, ga jij in hoger beroep?
Als die gast vrij blijft lopen 'neemt' hij misschien nog meer kinderen. Ook geen lekker idee hè? Dus het is wel degelijk belangrijk dat die gast weggestopt wordt. Als justitie faalt zou ik denk ik ook niet voor mezelf instaan. Of het nou wel of niet verstandig is.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 01:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Precies.
En dat bereik je nooit door voor eigen rechter te spelen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |