abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 maart 2005 @ 02:22:43 #201
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25406655
Ik heb de site doorgelezen en het is onbegrijpelijk dat zoiets kan gebeuren. Frustratie, onrecht etc. Om van te
Heel veel sterkte gewenst!
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  maandag 7 maart 2005 @ 02:38:33 #202
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_25406735
Mr. Mackey, waar haal jij de kracht vandaan om jezelf te bedwingen om je broer niet iets aan te doen? Ik zou het echt niet kunnen hoor. Respect wat dat betreft. Tevens wens ik jou en jouw gezin heel veel sterkte met het verwerken van deze vreselijke gebeurtenis. Dat het recht niet altijd zegeviert is weer pijnlijk aangetoont. Ik kan er geen juiste verwoording voor vinden, maar ik kan alleen benadrukken dat ik dit echt heel erg vind.
Signature:
Maximaal
4
regels
  maandag 7 maart 2005 @ 09:47:27 #203
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_25408311
quote:
Op maandag 7 maart 2005 00:53 schreef MarkzMan_X het volgende:
Wat een gelul, dan wordt je gewoon berecht. Of lees je de krant niet.
"Berecht" . . . Met het huidige hand-boven-het-hoofd beleid ?? Dacht het niet
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
  maandag 7 maart 2005 @ 10:01:03 #204
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_25408498
quote:
Op maandag 7 maart 2005 09:47 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

"Berecht" . . . Met het huidige hand-boven-het-hoofd beleid ?? Dacht het niet
Ridiculiseer het maar weer. Dit topic zit echt te wachten op jouw geblaat over moslims en je overdosis smileys. Er worden elke dag vele mensen berecht en vele mensen in de cel gezet. Soms gaat er echter iets mis en dat zijn dan wel meteen de pijnlijke gevallen waar je het meest van hoort. Dat doet niets af aan de ernst en pijn van de situatie waar het gezin van Mackey in zit, maar trek het niet door tot in het belachelijke.

Daarnaast denk ik niet dat je bij voorbaat hier de rechter de schuld van moet geven. We weten zijn motieven niet om vrij te spreken. Afgaande op wat Mackey in dit topic heeft verteld, denk ik dat de rechter voor een hele moeilijke beslissing heeft gestaan. Tegenstrijdige deskundigenverklaringen en tegenstrijdige getuigenverklaringen, dat is niet niets. Als je dan toch met je vingertje gaat wijzen, dan kan dat mijns inziens beter in de richting van de subjectieve deskundigen en de familieleden die meineed pleegden.
  maandag 7 maart 2005 @ 14:12:10 #205
88909 Hel1tjuhh
Girl..Power :P
pi_25411988
Wat mij echt goed zou doen is naar die gozer toegaan (hij is nu denk ik een jaar of 25/26) en hem recht in de ogen kijken en hem confronteren met wat ie heeft gedaan.. Dat zou hem volgens mij veel meer doen dan dat ik hem neer zou schieten of whatever..

Wraak helpt misschien voor je gevoel.. Maar je kunt veel beter de publiciteit opzoeken en zijn naam daarin vermelden dat ie zich niet meer op straat kan vertonen.. Of van die leuzen zoals verkrachter op zn ramen spuiten..
Maar hem vermoorden? Nee dan speel je voor eigen rechter.. En wat heb je daaraan? Ja dan zit je in de bak, daar heeft je kind veel aan.. Niet dus..

Er moet echt meer voorlichting komen, desnoods een of andere organisatie die spelenderwijs duidelijk maakt wat een volwassene niet of wel mag doen.. Desnoods vrijwillig, er moet gewoon iets gebeuren, want het gebeurt veel te veel..
Kinderen moeten ook duidelijk gemaakt worden dat ze zich er niet voor hoeven te schamen en dat er genoeg manieren zijn om nee te zeggen of eronderuit te komen..

Hetzelfde met incest.. Er gebeurt zo vaak dat de kinderen door de vader misbruikt worden.. Zooo vaak..

Mijn beste vriendin haar vader is alcoholist, ouders gescheiden, haar vader heeft haar ook zo vaak misbruikt onder de douche.. Ze gaat er nog steeds naartoe eens in de 2 weken geloof ik..
Nu is ze oud genoeg om nee te zeggen en dat het niet hoort.. Dat ziet ze nu ook in..

Maar hun hebben zoveel moeite om een relatie te beginnen op latere leeftijd.. Weten niet om te gaan met intimiteit.. Ik zelf heb dat allemaal ook weer moeten leren.. Ik hou er trouwens nog steeds niet van om door kennissen geknuffeld te worden..

Ik zelf ben blij dat ik geen moeite heb gehad met seks.. Alhoewel.. De eerste keer dat ik iets met een jongen deed was ik bang dat de beelden naar boven zouden komen, maar dat viel gelukkig mee.. hetzelfde met een jongen oraal bevredigen, ik hou er nog steeds niet van, omdat ik daarbij soms nog wel terug denk aan die tijd..

Maar er moet gewoon veel meer gebeuren..
Het gebeurt trouwens niet alleen bij gebroken gezinnen of gezinnen waar problemen zijn.. Dat is echt flauwekul.. Mensen kunnen zo makkelijk een masker opzetten.. Dat leer je op het laatst wel..
Don't look at the past.. But live to the future...
pi_25412901
Heleentje, denk je dat zo'n vader die een kind misbruikt z'n kind naar een vrijwillige cursus "wat hoort wel en wat hoort niet" brengt?
  maandag 7 maart 2005 @ 15:28:59 #207
88909 Hel1tjuhh
pi_25413057
quote:
Op maandag 7 maart 2005 15:18 schreef Sessy het volgende:
Heleentje, denk je dat zo'n vader die een kind misbruikt z'n kind naar een vrijwillige cursus "wat hoort wel en wat hoort niet" brengt?
Nee je begrijpt me verkeerd.. Had het over een of andere organisatie die op scholen voorlichting geeft.. Dat de leraren en leraressen dat zelf niet hoeven te doen..

Een cursus zal absoluut niet werken, maar voorlichting op scholen wel
  maandag 7 maart 2005 @ 15:43:28 #208
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_25413233
sorry dat ik het misschien heel onsubtiel zeg, maar als ik dit zo lees, krijg ik een enorm gevoel van walging en woede in mij. Het leed dat nota bene kinderen wordt aangedaan maar ook andere mensen in hun omgeving wordt door zulke justitiele uitspraken afgedaan als niet belangrijk, anders was er niet zon uitspraak gevolgd. Wat ene enorm gevoel van onmacht komt hier tevoorschijn. Heel veel sterkte mackey en natuurlijk ook voor jouw kinderen en je vrouw. En wat betreft die oom: wat een misselijk figuur! bah! ik hoop dat hij zal lijden onder de gedachte wat hij voor vuile, gore, walgelijke kutspelletjes heeft gedaan! gavderdamme!
put
your
clothes
on!
pi_25413246
Ah zo. Dat vrijwillige slaat dus op de voorlichters en niet op de voorgelichten. Okay
  maandag 7 maart 2005 @ 17:33:46 #210
88909 Hel1tjuhh
pi_25414007
quote:
Op maandag 7 maart 2005 15:44 schreef Sessy het volgende:
Ah zo. Dat vrijwillige slaat dus op de voorlichters en niet op de voorgelichten. Okay
Jah

Dus een organisatie die uit vrijwilligers bestaat en die langs scholen gaat en spelenderwijs voorlichting gaat geven aan kinderen
  Moderator dinsdag 8 maart 2005 @ 13:03:34 #211
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_25425697
quote:
Op maandag 7 maart 2005 15:43 schreef Jerruh het volgende:Het leed dat nota bene kinderen wordt aangedaan maar ook andere mensen in hun omgeving wordt door zulke justitiele uitspraken afgedaan als niet belangrijk, anders was er niet zon uitspraak gevolgd.
De uitspraak heeft totaal niéts te maken met of justitie zoiets "belangrijk" vindt. Een rechter veroordeelt nou eenmaal pas als er wettig en overtuigend bewijs is.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_25426306
overtuigend is nog niet eens genoeg, het moet sluitend bewijs zijn... dna, fotomateriaal, getuigen (anders dan de aanklagende partij zelf), betrapt zijn op heterdaad, vingerafdrukken, een bekentenis.. dat soort dingen.
pi_25426595
Nou op zich hoeft dat niet. Coca-cola arrest, daar had je dus alleen de verklaring van het meisje dat verkracht was en verder niks. Op zich is alleen 1 verklaring onvoldoende om iemand achter de tralies te krijgen dus, maar daar had de dader gezegd, ja ze heeft bij mij in de auto gezeten, maar daar is verder niks gebeurd. En de HR was van mening dat de regel, dat je meer dan 1 iets nodig hebt, sloeg op het telastegelegde, en niet op het strafbare feit, en dat er dus voldoende materiaal was. Dat sluitende aan bewijs wil nog niet per se zeggen dat er iets tastbaars zijn moet, alleen volgens mij moet je ook nog voor een heel stuk geluk hebben.
pi_25426626
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 14:17 schreef Sessy het volgende:
Nou op zich hoeft dat niet. Coca-cola arrest, daar had je dus alleen de verklaring van het meisje dat verkracht was en verder niks. Op zich is alleen 1 verklaring onvoldoende om iemand achter de tralies te krijgen dus, maar daar had de dader gezegd, ja ze heeft bij mij in de auto gezeten, maar daar is verder niks gebeurd. En de HR was van mening dat de regel, dat je meer dan 1 iets nodig hebt, sloeg op het telastegelegde, en niet op het strafbare feit, en dat er dus voldoende materiaal was. Dat sluitende aan bewijs wil nog niet per se zeggen dat er iets tastbaars zijn moet, alleen volgens mij moet je ook nog voor een heel stuk geluk hebben.
Helaas weet ik daar niet genoeg van om er iets over te zeggen, heb je misschien de link naar een artikel over dit geval?
pi_25426764
Eh 't staat in m'n syllabus strafprocesrecht... heh. Op zich kun je het op Kluwer Plaza vinden maar dan moet je ook van de universiteit zijn...
HR 19 oktober 1954
NJ 1955, 2

Als je daarmee op Google zoekt krijg je alleen dit:
http://www.empathy.nl/Frames/Trainingen/training_popup11.html
(onder nr 20 onderaan klein stukje erover)

En dit is uit m'n syllabus

De door get. H. voor de Hove afgelegde verklaring, volgens welke het slachtoffer haar vertelde, dat een man haar, het slachtoffer, in zin auto had meegenomen, behalve langs de Coca Colafabrieken, naar nieuwbouw in A.-West, bevat niet meer dan de zakelijke weergave door deze get. van hetgeen het minderjarig slachtoffer in deszelfs eigen omschrijvende bewoordingen haar had verteld, daarbij behoeft aan het door de get. trekken van conclusies uit die aan haar gedane mededeling niet te worden gedacht. De klacht, dat het bewijs door het Hof uitsluitend zou zijn aangenomen op de verklaring van een get, te weten het slachtoffer, al is die verklaring tot het Hof gekomen door twee verklaringen de autidu, wordt door de tot het bewijs geleverde bijdrage van de door req. zelf in de toelichting vermelde door red. voor den Hove afgelegde verklaring reeds weerlegd. Uit deze verklaring kon blijken, dat de gewraakte ene getuigenverklaring niet algeheel uit de lucht gegrepen was doch van andere zijde gestaafd werd met betrekking tot een onderdeel dier verklaring, hetwelk deze mede met betrekking tot het telastegelegde aannemelijk maakt.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 15:00:49 #216
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_25426986
Phoe, de openings post en Mrs Mackey's website gelezen.

Kan weinig bijdragen behalve dat dit echt enorm heftig is zeg...ben er helemaal stil van...

Ik wens Mr & Mrs Mackey en jullie kinderen alle sterkte om deze dwaze rechtsafhandeling te verwerken. (Om maar te zwijgen van de Familie....wat een....tja..volgens mij hoef ik daar niks over te zeggen eigenllijk)

Veel geluk, plezier, succes enz enz gewenst voor de rest van jullie leven....enzow
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  donderdag 10 maart 2005 @ 23:58:12 #217
57573 Mr-Mackey
Libertariër
pi_25465979
Aan allen:
Zit hier bij vrienden, want mijn ADSL ligt er al drie dagen uit.
Heb inmiddels de uitspraak binnen en zal dat (in overleg met m'n beter helft) hier posten.
Ik hoop dat e.e.a. morgen weer loopt. Anders wordt het wat later.

Nogmaals bedankt voor alle positieve reacties!

Voor nu: Welterusten
De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
pi_25519588
ik zou zoiets niet pikken iig .
  dinsdag 15 maart 2005 @ 12:43:28 #219
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_25519667
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 13:03 schreef Gert het volgende:

[..]

De uitspraak heeft totaal niéts te maken met of justitie zoiets "belangrijk" vindt. Een rechter veroordeelt nou eenmaal pas als er wettig en overtuigend bewijs is.
Wat ik met die zin probeer aan te geven is dat mensen zich door zo'n uitspraak volkomen onbenalgrijk kunnen voelen, vooral zo'n kind. Het getuigt, het geeft de dader aan, zijn/haar leven is verkloot en het heeft allemaal geen zin gehad bij de berechting....Je vraagt je dan af wat er allemaal moet gebeuren wil je wel voor je eigen gevoel gerechtigheid krijgen.
put
your
clothes
on!
  dinsdag 15 maart 2005 @ 12:54:08 #220
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_25519797
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 12:43 schreef Jerruh het volgende:

[..]

Wat ik met die zin probeer aan te geven is dat mensen zich door zo'n uitspraak volkomen onbenalgrijk kunnen voelen, vooral zo'n kind. Het getuigt, het geeft de dader aan, zijn/haar leven is verkloot en het heeft allemaal geen zin gehad bij de berechting....Je vraagt je dan af wat er allemaal moet gebeuren wil je wel voor je eigen gevoel gerechtigheid krijgen.
Stel daar eens tegenover hoe de familie/partner zich zou voelen van iemand die onschuldig de bak in draait. (Waarmee ik geenszins wil beweren dat dat hier het geval is)
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
  dinsdag 15 maart 2005 @ 13:03:06 #221
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_25519886
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 12:54 schreef Kamphuys het volgende:

[..]

Stel daar eens tegenover hoe de familie/partner zich zou voelen van iemand die onschuldig de bak in draait. (Waarmee ik geenszins wil beweren dat dat hier het geval is)
ik heb het over dit geval, waarin het vrij duidelijk is hoe de vork in de steel zit naar mijn mening.

en ja, onschuldigen in de bak is idd niet leuk.
put
your
clothes
on!
pi_29203820
@MrMackey, ga jij in hoger beroep?
  donderdag 28 juli 2005 @ 16:46:03 #223
57573 Mr-Mackey
Libertariër
pi_29205935
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 15:34 schreef BMW_Master het volgende:
@MrMackey, ga jij in hoger beroep?
Kan niet meer; dit was het hoger beroep
De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
  donderdag 28 juli 2005 @ 17:10:33 #224
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_29206620
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 01:02 schreef golfer het volgende:

[..]

Precies.

En dat bereik je nooit door voor eigen rechter te spelen.
Als die gast vrij blijft lopen 'neemt' hij misschien nog meer kinderen. Ook geen lekker idee hè? Dus het is wel degelijk belangrijk dat die gast weggestopt wordt. Als justitie faalt zou ik denk ik ook niet voor mezelf instaan. Of het nou wel of niet verstandig is.
  donderdag 28 juli 2005 @ 17:27:34 #225
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_29207109
Mackey, veel sterkte alsnog, aan je hele gezin.

Ik heb ook de site van je vrouw helemaal doorgelezen, wat een verhaal zeg. Ik las dat je zelf ook nog eerst 'verdacht ' was voordat het hoge word eruit kwam, dat moet extra zwaar geweest zijn.

Onbegrijpelijk dat dit soort dingen in Nederland 'gewoon' kunnen zonder de verdiende straf te krijgen.

Het Nederlandse rechtsysteem is een aanfluiting.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')