Onzinquote:Op vrijdag 4 maart 2005 00:20 schreef L.Denninger het volgende:
als er maar wel een glazen lens in de cam zit, anders werkt 't niet
Invasion of the ORBsquote:Op vrijdag 4 maart 2005 00:16 schreef HeyFreak het volgende:
ok, ik zal het maar vragen dan...
wat is een orb?
http://theshadowlands.net/ghost/orbs.htmquote:Op vrijdag 4 maart 2005 00:16 schreef HeyFreak het volgende:
ok, ik zal het maar vragen dan...
wat is een orb?
Een soort van lichtvlekje op je foto of camera. Sommige hebben een natuurlijk oorzaak zoals weerkaatsing van licht op voorwerpen (bv stof) of een insect dat voorbij vliegt. Anderen hebben een onbekende oorzaak waarbij je zelf in kunt vullen wat het is.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 00:16 schreef HeyFreak het volgende:
wat is een orb?
Dat is inderdaad in heel veel gevallen zoquote:Op vrijdag 4 maart 2005 01:01 schreef baNEEL het volgende:
sja, wat mij betreft is het gewoon een simpele spiegeling van oneffenheden in het glas van de lens. Aangezien deze oneffenheden niet altijd vlak zijn, kun deze bij de spiegeling vergotend effect. alleen is waarschijnlijk de beeldafstand (afstand van de lens (in dit geval de spiegelende oneffenheid) tot het projectiemedium) niet groot genoeg, of te groot, waardoor je een onscherp beeld krijgt van deze oneffenheid. Als deze beeldafstand maar genoeg afwijkt krijgt het beeld een ronde vage vorm...
verklaard![]()
Ag, jullie zitten weer te zinspelen welke duistere macht van Sauron & co hierachter zit, neem nou maar aan, het zijn gewoon stofdeeltjes dankzij die flits.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 15:37 schreef livEliveD het volgende:
Er is niet één bepaalde verklaring voor alle orbs. Per situatie moet je kijken wat het zou kunnen zijn (soms stof dus)
Je hebt je schijnbaar niet genoeg verdiept in de materie. Ik kan je aanraden om de serie Most Haunted te kijken om een paar orbs te zien die duidelijk geen stof zijn. Ooit eraan gedacht dat het misschien ook soms een insect kan zijn? Blijkbaar niet omdat je denkt dat alles direct stof is.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 15:54 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Ag, jullie zitten weer te zinspelen welke duistere macht van Sauron & co hierachter zit, neem nou maar aan, het zijn gewoon stofdeeltjes dankzij die flits.
Dus ik moet jou ergens van overtuigen omdat jij je niet verdiept? Vervolgens hoop je me te prikkelen met een opmerking van, hoe zal ik zeggen, minderjarig iemand. Interessant.quote:Of laat anders kiekjes zien waar geen verklaring voor is, van stofdeeltjes. Kun je niet waarmaken, ha!
Laat eens een picca zien van een orb die duidelijk niet komt door stof dan?quote:Op vrijdag 4 maart 2005 16:13 schreef livEliveD het volgende:
Je hebt je schijnbaar niet genoeg verdiept in de materie. Ik kan je aanraden om de serie Most Haunted te kijken om een paar orbs te zien die duidelijk geen stof zijn. Ooit eraan gedacht dat het misschien ook soms een insect kan zijn? Blijkbaar niet omdat je denkt dat alles direct stof is.
Klopt, enz. Maar je kunt dus geen pic van posten waaruit niet blijkt dat het door stofdeeltjes komt?quote:Op vrijdag 4 maart 2005 16:13 schreef livEliveD het volgende:
Dus ik moet jou ergens van overtuigen omdat jij je niet verdiept? Vervolgens hoop je me te prikkelen met een opmerking van, hoe zal ik zeggen, minderjarig iemand. Interessant.
Zie vorige postquote:Op vrijdag 4 maart 2005 16:27 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Klopt, enz. Maar je kunt dus geen pic van posten waaruit niet blijkt dat het door stofdeeltjes komt?![]()
Ja als iemand in een natuurkunde topic dingen gaat gebruiken die als standaard kennis worden gezien dan ga je toch ook niet om bewijs vragen? Parapsychologen geven ook meerdere oorzaken aan voor orbs. En ja deze zijn over het algemeen erg sceptisch ingesteld. Tis al even kortzichtig als elke niet te verklaren verschijning afdoen als hallucinatie. Gebeurd ook vaak door mensen die zich niet inlezen.quote:Ons beetje lekker maken met een dooie mus.
mja ik had op een foto van mn foon orbs dacht ik gefotografeerd maar denk meer dat de lens stoffig wasquote:Op vrijdag 4 maart 2005 00:08 schreef Darksoulz het volgende:
Ben je van plan orbs te fotograveren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |