abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 maart 2005 @ 11:52:00 #1
59251 Zwartkijken
helemaal niet zwartgallig
pi_25344875
Deze foto stond gisteren op de site van de Telegraaf:

En NIEMAND is het bljkbaar opgevallen dat het rondom de plek van dat ongeval werkelijk sterft van de ORBs!

Dat kan toch geen toeval zijn?
CYNIC: A blackguard whose faulty vision sees things as they are, not as they ought to be. Hence the custom among the Scythians of plucking out a cynic's eyes to improve his vision.
--Ambrose Bierce, The devil's dictionary.
  donderdag 3 maart 2005 @ 12:14:00 #2
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25345184
Ik denk dat het sneeuw is maar ik ben dan ook wel heel erg sceptisch heur
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  donderdag 3 maart 2005 @ 12:21:15 #3
59251 Zwartkijken
pi_25345300
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 12:14 schreef livEliveD het volgende:
Ik denk dat het sneeuw is maar ik ben dan ook wel heel erg sceptisch heur
Sneeuwvlokken zijn niet rond, die zijn.. euh.. vlokkerig!
En zulke grote vlokken heb ik al helemaal nog nooit gezien!

Nee, dit zijn ORBs. Dat moet wel!
CYNIC: A blackguard whose faulty vision sees things as they are, not as they ought to be. Hence the custom among the Scythians of plucking out a cynic's eyes to improve his vision.
pi_25345335
Oh nee! Dit is het begin van het einde der tijden!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_25345385
Overigens wel bijzonder fascinerend!
Ja, die met de ballen in de bek.
  donderdag 3 maart 2005 @ 12:27:31 #6
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_25345397
Je hebt je flitser gebruikt en in de lucht was sneeuw of kleine deeltjes, die het weerkaatsten.

Had ik gisteren ook
pi_25345426
We gaan er allemaal aan
  donderdag 3 maart 2005 @ 12:29:16 #8
59251 Zwartkijken
pi_25345429
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 12:27 schreef TechXP het volgende:
Je hebt je flitser gebruikt
Ik heb die foto niet gemaakt .
quote:
en in de lucht was sneeuw of kleine deeltjes, die het weerkaatsten.
Sneeuw is niet rond! En kleine deeltjes? Zie je wel wat voor een JOEKELS van ORBS daar hangen! Dat zijn toch geen kleine deeltjes te noemen!
  donderdag 3 maart 2005 @ 12:37:01 #9
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_25345573
OHNOES!
KILLER ORBS ATTACK!!??!
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_25347009
Ha. Ha. Ha.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  donderdag 3 maart 2005 @ 14:43:02 #11
59251 Zwartkijken
pi_25347132
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 14:33 schreef Karboenkeltje het volgende:
Ha. Ha. Ha.
Wat nou, 'ha ha ha'?

Je ziet die ORBs toch zelf op die foto? Waarom is dit anders dan die andere ORB foto's? Omdat het er meer zijn? Alleen maar meer bewijs dat ze bestaan toch?
pi_25347218
Door een plaatje ergens neer te zetten met dingen er op die op orbs lijken maar het overduidelijk niet zijn bewijs je niets. Het enige dat overblijft is een hele zielige poging tot grappig zijn en het in de zeik zetten van mensen die wel in (de paranormale aard van) orbs geloven.

Dat vind ik best maar doe het dan in Onzin.
  donderdag 3 maart 2005 @ 14:55:26 #13
59251 Zwartkijken
pi_25347279
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 14:49 schreef Karboenkeltje het volgende:
Door een plaatje ergens neer te zetten met dingen er op die op orbs lijken maar het overduidelijk niet zijn bewijs je niets.
Waarop baseer jij je aanname dat dit "overduidelijk" geen orbs zijn? Ik zie werkelijk geen enkel verschil met legio andere foto's waar orbs op verschijnen. Ik ben wat dat betreft gewoon erg benieuwd waar je die overtuiging op stoelt.
quote:
Het enige dat overblijft is een hele zielige poging tot grappig zijn en het in de zeik zetten van mensen die wel in (de paranormale aard van) orbs geloven.
Gelul.

Ik zie een foto met orbs. Net zoals er zovele foto's met orbs gepost zijn.
Waarom zjin mensen er bij die foto's ineens van overtuigd dat ze 'echt' (whatever that may mean) zijn, en is het hier ineens "overduidelijk" dat ze niet 'echt' zijn?
  donderdag 3 maart 2005 @ 15:04:16 #14
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25347379
Heb je weleens films van orbs gezien? Geloof me dat er een duidelijk verschil is tussen die dingen en orbs op de foto. Veel orbs hebben een natuurlijke verklaring alhoewel het soms niet te bepalen is en ze een vorm van intelligentie lijken te bevatten. Raar? absoluut! Maar dat geeft geen verklaring.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_25347662
Bij "authentieke" orb registraties zijn er geen eenduidig aanwijsbare natuur(wetenschapelijke) fenomenen aanwezig die de bollen kunnen verklaren, in dit geval duidelijk wel. De sneeuwval. Dat betekent wat mij betreft niet direct dat de paranormale verklaringen meteen juist zijn maar de foto in de openingspost gebruiken om die bollen te benoemen is hetzelfde als een foto van een fikse ijsmassa pakken en daaruit concluderen dat de polen helemaal niet smelten of afbrokkelen en het (door menselijke aanwezigheid versterkte) broeikaseffect dus niet bestaat.
  donderdag 3 maart 2005 @ 15:53:36 #16
59251 Zwartkijken
pi_25348024
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 15:25 schreef Karboenkeltje het volgende:
Bij "authentieke" orb registraties zijn er geen eenduidig aanwijsbare natuur(wetenschapelijke) fenomenen aanwezig die de bollen kunnen verklaren,
Wacht even! Je beweert hier dus dat wanneer je iets niet kan zien, het er ook niet is.

Waterdamp, zeer kleine druppeltjes water uit condensatie, lensfouten, stof.. Allemaal zaken die orbs kunnen veroorzaken, maar niet direct zichtbaar zijn.
quote:
in dit geval duidelijk wel. De sneeuwval. Dat betekent wat mij betreft niet direct dat de paranormale verklaringen meteen juist zijn maar de foto in de openingspost gebruiken om die bollen te benoemen is hetzelfde als een foto van een fikse ijsmassa pakken en daaruit concluderen dat de polen helemaal niet smelten of afbrokkelen en het (door menselijke aanwezigheid versterkte) broeikaseffect dus niet bestaat.
Ik beweer ook nergens dat orbs niet 'bestaan'. Ze bestaan wel degelijk, als gevolg van lichtbreking/reflectie op lichtgevoelige materialen. In die zin bestaan ze wel degelijk.

Wat ik hiermee wil bereiken is aantonen dat dat zweverige gemiep wel heel erg selectief wordt toegepast. Nu is het ineens "overduidelijk" dat dit geen 'echte' orbs zijn. Maar wanneer het bij andere foto's voor veel mensen ook overduidelijk is dat er legio verklaringen zijn voor die orbs, dan wordt dat niet geloofd. "Want er was niets te zien".

Eigenlijk wordt dan dus het argument "er was niets te zien" (wat een orb kon veroorzaken) gebruikt om aan te tonen dat iets wat je niet kan zien (de orb) er wel was.

En de sneeuwval? Ik zie geen sneeuw op die foto. Ik zie orbs. Sneeuvlokken zijn niet rond, en al helemaal niet zo groot. Dat 'argument' ter verdediging van de orbs op de foto hierboven wijkt in principe ook al totaal niet af van de argumenten die bij andere orb-foto's gebruikt worden.
"er was niets in de lucht. en zeker niet zo groot!"
pi_25348561
Probeer een andere keer maar op een normale manier jouw mening duidelijk te maken.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  donderdag 3 maart 2005 @ 17:21:38 #18
59251 Zwartkijken
pi_25348592
Wat is er niet 'normaal' aan dan?

Mogen dubbelzinnige gedachten niet aangetoond worden door ze bloot te leggen?
pi_25348675
Wow, mooie orbs op die foto! veel ook!
pi_25348731
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 17:29 schreef Yakult het volgende:
Wow, mooie orbs op die foto! veel ook!
Erg fascinerend ook!
pi_25348756
Altijd leuk als je een slotje wil zetten op een moment dat het forum gaat stotteren. .

En nee, dit vind ik geen normale manier om een topic te openen. Dit is onnodig mensen die er wel in geloven voor lul zetten.

Omdat mensen anders denken dan jij, hoef je ze nog niet voor lul te zetten.

Slotje.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')