abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 maart 2005 @ 22:10:58 #51
79550 Ymke
your ghost
pi_25387213
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 21:57 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Nee, dit is over een jaar of wat de nieuwe coming man van het CDA
Grappig , zo'n opmerking over de rug van een klein kind
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  zaterdag 5 maart 2005 @ 22:22:11 #52
78150 Astridj0h
He shot me down, BANG BANG
pi_25387398
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 22:10 schreef Ymke het volgende:

[..]

Grappig , zo'n opmerking over de rug van een klein kind
Ymke link van de foto? Ik vind je portretten over het algemeen erg goed en kan er veel van leren. (of in ieder geval doen alsof ik ooit ook zo ver kom ) Zou graag de vertederende blik zien?

Oh en upcoming man van CDA is zo slecht nog niet.. betekent hoop centjes
[Hoe trager je drinkt, des te langer dat het duurt. En zo is het goed...]
Foto's
pi_25389822
Ymke, ook ik ben zeer benieuwd naar je foto
Iedereen een prettige kerst en een gelukkig nieuwjaar!!!
kiekjes
pi_25389902
quote:
Op zondag 6 maart 2005 00:43 schreef dubbellu het volgende:
Ymke, ook ik ben zeer benieuwd naar je foto
Kijk ff een pagina terug

edit: hmmm....niet meer dus . Blijkbaar kun je tegenwoordig nergens meer een opmerking over maken .
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_25390892
Ik overweeg toch nog even om mee te doen. Wat is de definitie van 'portret' voor deze wedstrijd?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  zondag 6 maart 2005 @ 02:44:21 #56
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_25391237
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 13:07 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik verander nooit van mening
Maargoed

Ik vind de Vandale het veiligst:

porˇtret (het ~, ~ten)
1 afbeelding van het gezicht van een persoon => beeltenis, konterfeitsel
2 persoonsbeschrijving

porˇtretˇfoˇto (de ~)
1 foto met daarop de afbeelding van een persoon
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
  zondag 6 maart 2005 @ 07:58:57 #57
79550 Ymke
your ghost
pi_25392295
quote:
Op zondag 6 maart 2005 00:48 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Kijk ff een pagina terug

edit: hmmm....niet meer dus . Blijkbaar kun je tegenwoordig nergens meer een opmerking over maken .
Je mag wat mij betreft best een opmerking over mij maken , mn fotos ,het gebrek van kwaliteit daarvan ed , maar om nu 'grappige' opmerkingen te gaan maken over het uiterlijk van een klein kind vind ik erg kinderachtig en wat mij betreft ook absoluut not done.

foto komt dus niet terug , ga maar om je eigen modellen lachen
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_25392485
quote:
Op zondag 6 maart 2005 02:44 schreef Offy het volgende:

[..]

Maargoed

Ik vind de Vandale het veiligst:

porˇtret (het ~, ~ten)
1 afbeelding van het gezicht van een persoon => beeltenis, konterfeitsel
2 persoonsbeschrijving

porˇtretˇfoˇto (de ~)
1 foto met daarop de afbeelding van een persoon
Ik hoop alleen dat we dit keer verschoond kunnen blijven van 'portretten' van dieren.
  zondag 6 maart 2005 @ 09:22:27 #59
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_25392502
quote:
Op zondag 6 maart 2005 09:19 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik hoop alleen dat we dit keer verschoond kunnen blijven van 'portretten' van dieren.
Ik duik wel ergens een portret van jou op als je dat liever hebt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 6 maart 2005 @ 10:36:48 #60
78150 Astridj0h
pi_25392938
quote:
Op zondag 6 maart 2005 07:58 schreef Ymke het volgende:

[..]

Je mag wat mij betreft best een opmerking over mij maken , mn fotos ,het gebrek van kwaliteit daarvan ed , maar om nu 'grappige' opmerkingen te gaan maken over het uiterlijk van een klein kind vind ik erg kinderachtig en wat mij betreft ook absoluut not done.

Jammer...

Tis namelijk niet zo dat iedereen om jouw modellen lacht volgens mij...

edit: Misschien is het trouwens niet eens zo slecht dat iemand om je modellen lacht: dan maken ze in ieder geval wat los?

Na ja, laat ook maar, waar blijven overige portretfotoprobeersels voor deze maand!
Foto's
pi_25393058
quote:

[..]

Dat vroeg ik me dus af..
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  zondag 6 maart 2005 @ 10:58:47 #62
101026 ceteetje
The Devil Got My Number
pi_25393107
Een goedemorgen allen

Sinds een week gluur ik heel veel in "Fotografie". Heb altijd al wel foto's gemaakt, maar that was it. Nu wil ik er echt verstand van gaan (proberen te) krijgen. Heb ook sinds een week een nieuwe camera (Canon PowerShot G5).

Gisteren twee fotootjes gemaakt van m'n petekindje die wellicht geschikt zijn voor de wedstrijd van deze maand, of misschien ook helemaal niet

Zal vast wel e.e.a. mis mee zijn? Zo staat er een stukje van mijn pa op; ze zat namelijk bij hem op schoot. Verder nog dingen die niet kloppen of beter kunnen?

Please be gentle!!!
Jump on a freighttrain roll on down the tracks
Leavin' town never comin' back
-J. Sas-
pi_25393258
quote:
Op zondag 6 maart 2005 07:58 schreef Ymke het volgende:

[..]

Ymke, je maakt je weer te druk.

Maar goed....jouw foto en zo. Succes verder .
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_25393270
quote:

[..]

die valt buiten de definitie van de Van Dale . Daar wordt gesproken over personen . Portretten van mensen met dieren daarentegen is dan weer wel een optie .
  zondag 6 maart 2005 @ 11:29:52 #65
78150 Astridj0h
pi_25393454
@ceteetje: ik vind die tweede wél lief! Misschien kan je in ps proberen de achtergrond wat te vervagen zodat het minder opvalt? Anders toch je petekind nog maar een keer uitnodigen en er voor een egale muur laten spelen

Verder geen tips, zelf ook geen ster in portretfotografie
Foto's
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 6 maart 2005 @ 11:37:28 #66
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_25393550
quote:

[..]

Ik hoop het eigenlijk niet, dieren kun je net zo goed portretteren als mensen. Bovendien kent het wedstrijdonderwerp geen beperkingen in de zin van waar dat portret van zou moeten zijn.

Dat wat vanDale overigens bepaalt is een afbeelding van een persoon. Ik zou iets verder willen gaan daarin, in fotografie is het namelijk wel zo handig wanneer die afbeelding ook iets meer over die persoon zegt dan alleen de anatomische kenmerken (aantal ogen, aanwezigheid van rimpels en zo...).Probeer dus iets verder te gaan dan alleen het vangen van die persoon op een foto, probeer de waarneming van de kijker te sturen. Of je dat nou met een dier of met een mens doet maakt daarbij niet uitvaak is het bij dieren zelfs nog makkelijker ook
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zondag 6 maart 2005 @ 11:40:02 #67
593 sjak
Juffie Bloem
pi_25393582
Valt zoiets ook onder de definitie van portret?
Lekker douchen!
  FOK!fotograaf zondag 6 maart 2005 @ 11:41:34 #68
73911 ultra_ivo
pi_25393603
Gisteravond op de schaatsbaan nog wat portretjes geschoten. Deels zonder flits op 3200ASA, deels met flits op 800ASA

1)

2)

3)

4)

5)
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 6 maart 2005 @ 11:56:58 #69
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_25393820
quote:
Op zondag 6 maart 2005 10:58 schreef ceteetje het volgende:
Een goedemorgen allen

Sinds een week gluur ik heel veel in "Fotografie". Heb altijd al wel foto's gemaakt, maar that was it. Nu wil ik er echt verstand van gaan (proberen te) krijgen. Heb ook sinds een week een nieuwe camera (Canon PowerShot G5).

Zal vast wel e.e.a. mis mee zijn? Zo staat er een stukje van mijn pa op; ze zat namelijk bij hem op schoot. Verder nog dingen die niet kloppen of beter kunnen?

Please be gentle!!!
Gefeliciteerd met de G5 ben ik eindelijk niet meer de enige

Naast die egale achtergrond is het voor een technisch fraai portret aan te raden om de afstand tussen 'kop' en achtergrond minstens zo groot te houden als de afstand tussen camera en 'kop'.

Bij de G5 is het dan nog handig om hem op Av te zetten en een grote diafragmaopening te kiezen=klein cijfertje Er gaat dan al veel meer achtergrond verloren in de onscherpte. Voorbeeldje uit archief ook met een G5

Lukt het niet om de achtergrond tot rust te krijgen, dan is het raadzaam om zo close mogelijk te gaan en toch het gezicht compleet met uitdrukking in beeld te houden

Lachen maar.....
pi_25393890
Snij je altijd een oog af in je portretten?
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 6 maart 2005 @ 12:03:27 #71
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_25393919
quote:
Op zondag 6 maart 2005 12:01 schreef American_Nightmare het volgende:
Snij je altijd een oog af in je portretten?
Soms wel
  zondag 6 maart 2005 @ 12:03:56 #72
101026 ceteetje
The Devil Got My Number
pi_25393926
Thanks Ouwesok. Ik zal m'n nichtje eens gaan kidnappen
-J. Sas-
pi_25393947
quote:
Op zondag 6 maart 2005 12:03 schreef ceteetje het volgende:
Thanks Ouwesok. Ik zal m'n nichtje eens gaan kidnappen
* belt 112 vast
  zondag 6 maart 2005 @ 12:07:48 #74
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_25393984
Oh ja trouwens, ik vind "portret" een dermate waardeloos onderwerp dat ik niet meedoe deze maand, sorry

WEER niet, nee
pi_25394029
quote:
Op zondag 6 maart 2005 12:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja trouwens, ik vind "portret" een dermate waardeloos onderwerp dat ik niet meedoe deze maand, sorry

WEER niet, nee
Flash...maak gewoon eens foto's van Mutz . Ben je er toch ook
  zondag 6 maart 2005 @ 12:13:40 #76
101026 ceteetje
The Devil Got My Number
pi_25394066
quote:
Op zondag 6 maart 2005 12:05 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

* belt 112 vast
Bel maar terug, want ze is niet thuis

Dan maar m'n katten lastig gaan vallen voor een portret
-J. Sas-
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 6 maart 2005 @ 12:15:14 #77
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_25394085
Ivo, je portretten met flits zijn aan de lichte kant, en die zonder flits zijn korrelig

Flash, waarom probeer je het niet als een uitdaging te zien, in plaats van iets wat je niet leuk vindt? 't Is ook niet helemaal mijn onderwerp, maar ik ga toch proberen om er wat van te maken
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_25394138
quote:
Op zondag 6 maart 2005 12:07 schreef Dr_Flash het volgende:

WEER niet, nee
'Portret' is een waardeloos onderwerp..
pi_25394161
quote:
Op zondag 6 maart 2005 12:19 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Niet iedereen vind hetzelfde leuk he
  zondag 6 maart 2005 @ 12:21:49 #80
101026 ceteetje
The Devil Got My Number
pi_25394176
quote:
Op zondag 6 maart 2005 12:20 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Niet iedereen vind hetzelfde leuk he
Gelukkig niet!!!!
-J. Sas-
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 6 maart 2005 @ 12:22:48 #81
13151 crew  Rewimo
pi_25394192
quote:
Op zondag 6 maart 2005 12:19 schreef American_Nightmare het volgende:
Nee, Portret is geen waardeloos onderwerp, JIJ vindt Portret een waardeloos onderwerp.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 6 maart 2005 @ 12:29:04 #82
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_25394273
quote:
Op zondag 6 maart 2005 12:22 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nee, Portret is geen waardeloos onderwerp, JIJ vindt Portret een waardeloos onderwerp.
Mja, ik dus eigenlijk, maar goed, ik zei toch ook "ik vind"? En nee, ik ga geen foto's maken van MutZ PdH

Of nou ja... wel maken natuurlijk

Maar niet publiceren
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 6 maart 2005 @ 12:29:52 #83
13151 crew  Rewimo
pi_25394285
quote:
Op zondag 6 maart 2005 12:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, ik dus eigenlijk, maar goed, ik zei toch ook "ik vind"?
JIJ wel
pi_25394346
quote:
Op zondag 6 maart 2005 12:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mja, ik dus eigenlijk, maar goed, ik zei toch ook "ik vind"? En nee, ik ga geen foto's maken van MutZ PdH

Of nou ja... wel maken natuurlijk

Maar niet publiceren

Ben je toch bezig het met onderwerp
  zondag 6 maart 2005 @ 12:37:44 #85
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_25394404
quote:
Op zondag 6 maart 2005 12:33 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ben je toch bezig het met onderwerp
Met dat "onderwerp" ben ik wel vaker "bezig"
pi_25394457
quote:
Op zondag 6 maart 2005 12:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Met dat "onderwerp" ben ik wel vaker "bezig"
Teveel informatie
  zondag 6 maart 2005 @ 12:43:47 #87
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_25394494
Nou sjonge zeg mag ik niet eens een suggestieve sigaarsmiley gebruiken?

pi_25394706
Ik heb mijn onderwerp voor deze maand gevonden

heerlijk rustig model
  zondag 6 maart 2005 @ 13:00:03 #89
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_25394745
Wat is de bovenkant Bowiefan??
pi_25394855
quote:
Op zondag 6 maart 2005 11:37 schreef Ouwesok het volgende:
Ik hoop het eigenlijk niet, dieren kun je net zo goed portretteren als mensen. Bovendien kent het wedstrijdonderwerp geen beperkingen in de zin van waar dat portret van zou moeten zijn.
Ga toch weg. Dit gezeik hadden we vorige keer ook al toen het thema portret was. Er was toen een redelijke consensus (achteraf) dat beter van tevoren gezegd had kunnen worden dat van dieren geen portretten gemaakt worden.

Maar goed, misschien lever ik dan wel een portret in van een stuk hout. Of van een gebouw. Of een bloem, als het iets levends moet zijn.
pi_25394931
quote:
Op zondag 6 maart 2005 12:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou sjonge zeg mag ik niet eens een suggestieve sigaarsmiley gebruiken?

Eigenlijk niet, want blijkbaar weet je niet eens wat die smiley betekent.
pi_25394955
quote:
Op zondag 6 maart 2005 13:07 schreef k_man het volgende:

[..]

Ga toch weg. Dit gezeik hadden we vorige keer ook al toen het thema portret was. Er was toen een redelijke consensus (achteraf) dat beter van tevoren gezegd had kunnen worden dat van dieren geen portretten gemaakt worden.

Maar goed, misschien lever ik dan wel een portret in van een stuk hout. Of van een gebouw. Of een bloem, als het iets levends moet zijn.
Vind ik eigenlijk ook. Een portret is een foto van een mens en niet van een dier. Als je dit toelaat bestaat de helft van de inzendingen straks weer uit dierenfoto's.
pi_25395167

Gisteren gemaakt. Wat vinden julile?
pi_25395195
Netjes, maar ik denk dat die sproeten er in kleur beter uitkomen
  FOK!fotograaf zondag 6 maart 2005 @ 13:31:40 #95
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_25395226
quote:
Op zondag 6 maart 2005 13:28 schreef American_Nightmare het volgende:
[afbeelding]

netjes, lekker scherp op de ogen.

vind het alleen jammer dat de dame was naar de achtergrond verdwijnt door het weinige contrast...

maar desalniettemin, een erg mooi foto
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zondag 6 maart 2005 @ 13:39:36 #96
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_25395383
quote:
Op zondag 6 maart 2005 13:28 schreef American_Nightmare het volgende:
[afbeelding]

Leuk dat je de fotograaf in de ogen ziet
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_25395467

Deze beter?
  zondag 6 maart 2005 @ 13:44:41 #98
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_25395486
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 20:55 schreef PdeHoog het volgende:
Jaja....je bent gewoon een prutser dat je die PC niet aan de praat kreeg...nou niet opeens leuk en bijdehand gaan doen he
Ik ben geen prutser!
Nu zit ik via een linux PC te posten omdat ik wat software probleempjes heb op mijn windoos.

Nou ja...kan ik daarook eens aan wennen....
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  zondag 6 maart 2005 @ 13:46:53 #99
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_25395521
quote:
Op zondag 6 maart 2005 13:43 schreef American_Nightmare het volgende:
[afbeelding]

Deze beter?
Ik vind van wel.

Digitale zw/w foto´s vind ik toch niet zo mooi als analoge versies die daarna ingescanned zijn...
  FOK!fotograaf zondag 6 maart 2005 @ 13:50:05 #100
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_25395573
Kleuren versie is beter
Xilantof Flickrt
foto-nerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')