Jep, ik loop ook 2 jaar achter op het gebied van alle consoles, scheelt een hoop geld en voor jou blijft het nut en de nieuwigheid hetzelfde.quote:Op woensdag 2 maart 2005 11:12 schreef Bayswater het volgende:
Xbox2 maak je om iedereen die al een xbox heeft tot een tweede aankoop van console en spellen aan te zetten. Kortom je huidige marktsegment nog eens uitbuiten. Je legt gewoon het verzadigingpunt weer een stukje verder neer. Slimmerds lopen 3 jaar achter.
quote:The hype for PlayStation 3 is already there. Talk to any developer and you'll get a range of comments, from "the system eclipses Xenon" to "it's three and a half times more powerful." Publishers are on board in a big way. Everyone is making Xenon and PS3 games. And Sony's brand name has never been better.
There's no point in releasing it now. Not when PlayStation 2 is doing just fine.
An added six months to a year ensures that PlayStation 3 will not only be significantly more powerful than Xenon -- which it clearly is -- but also able to play high-definition Blu-ray movies out of the box, all with a cheaper price tag than would have been possible this year.
quote:Op donderdag 17 maart 2005 15:29 schreef PBateman1978 het volgende:
Over die ''mega-specs'' van de XBox 2, volgens IGN wordt de PS3 zo'n 3,5 keer zo snel.
Kijk jij ff in de nieuwste Electronic Gaming Monthly, waar meerdere developers dit claimen.quote:Op donderdag 17 maart 2005 15:38 schreef P-Style het volgende:
[..]Lees dat artikel op IGN nog eens goed door en neem niet ieder woordje te letterlijk. Dit is iets wat een editor van IGN geeft als voorbeeld van hype-praat.
Developers kunnen claimen wat ze willen! Nogmaals, neem niet ieder woordje te letterlijk. Consolepower uitdrukken in cijfers slaat nergens op en uitspraken als "3,5 zo krachtig" zijn al helemaal nergens op gebaseerd!quote:Op donderdag 17 maart 2005 15:45 schreef PBateman1978 het volgende:
Kijk jij ff in de nieuwste Electronic Gaming Monthly, waar meerdere developers dit claimen.
Ja... dit ben ik wel enigszins met je eens, maar toch heeft de geschiedenis mij geleerd dat je totaal geen waarde moet hechten aan het meeste van dit "gelul". Harde specs vind ik interessant, maar hoe deze specs tot uiting gaan komen moet altijd nog maar blijken.quote:(IMO is deze fase nog altijd het leukste trouwens van dat hele nieuwe console gebeuren, het gelul vooraf)
De PS3 ook nog lang nietquote:Op donderdag 17 maart 2005 15:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
3.5 keer zo snel als een 3x 3gig bak met nog uit te komen ATi chip?
Lijkt me nogal bullshit. Devvers kunnen zo veel claimen, maar die technologie is er nu nog niet eens.
Ik neem helemaal niets te letterlijk, het is gewoon leuk dat dit soort ''feiten'' in de wereld worden geholpen, komen er weer allerlei fanboys aan om HUN console te verdedigen enzo, terwijl er nog eigenlijk niets concreet is...quote:Op donderdag 17 maart 2005 16:01 schreef P-Style het volgende:
[..]
Developers kunnen claimen wat ze willen! Nogmaals, neem niet ieder woordje te letterlijk. Consolepower uitdrukken in cijfers slaat nergens op en uitspraken als "3,5 zo krachtig" zijn al helemaal nergens op gebaseerd!Ik wil best geloven dat de PS3 straks tot meer in staat is dan de xbox2, daar ga ik zelf immers ook vanuit. Maar dat betekent niet dat 'ie in elk opzicht veel krachtiger wordt of dat alle features beter zullen zijn.
[..]
Ja... dit ben ik wel enigszins met je eens, maar toch heeft de geschiedenis mij geleerd dat je totaal geen waarde moet hechten aan het meeste van dit "gelul". Harde specs vind ik interessant, maar hoe deze specs tot uiting gaan komen moet altijd nog maar blijken.
Gelukkig maar! Al kreeg ik net een andere indruk.quote:Op donderdag 17 maart 2005 16:35 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik neem helemaal niets te letterlijk...
True, maar neem aan dat ze inmiddels al aan de lay-out/blauwdruk begonnen zijn.quote:
Niet op niet-bestaande hardware nee, wel op voor het publiek nog onbekende hardware!quote:Op donderdag 17 maart 2005 16:46 schreef Dr.Daggla het volgende:
True, maar neem aan dat ze inmiddels al aan de lay-out/blauwdruk begonnen zijn.
Dat kan niet op basis van nog niet bestaande hardware, me dunkt..
Ja, maar dat heeft ook weer te maken met goede hardware.quote:Op donderdag 17 maart 2005 17:08 schreef tommiedog het volgende:
waarom hoopt iedereen op goede hardware
ik hoop dat er juist goede spellen voor uitkomen
quote:Op donderdag 17 maart 2005 17:08 schreef tommiedog het volgende:
waarom hoopt iedereen op goede hardware
ik hoop dat er juist goede spellen voor uitkomen
Wat Dr.Daggla zegt inderdaad. Als je alléén op goede spellen hoopt (en niet op goeie hardware) snap ik sowieso niet wat je in een xbox2 topic te zoeken hebt.quote:Op donderdag 17 maart 2005 17:18 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ja, maar dat heeft ook weer te maken met goede hardware..
Die heb ik ook gelezen, ja... leuk artikel inderdaad.quote:Op donderdag 17 maart 2005 21:54 schreef Vitalogy het volgende:
Op Ars Technica staat een goed artikel over de Cell processor.
Persoonlijk heb ik geen flauw idee wat sneller gaat zijn.
de xbox ligt sneller in de winkelquote:Op donderdag 17 maart 2005 21:54 schreef Vitalogy het volgende:
Op Ars Technica staat een goed artikel over de Cell processor.
Persoonlijk heb ik geen flauw idee wat sneller gaat zijn.
Precies..quote:Op vrijdag 18 maart 2005 15:07 schreef Vitalogy het volgende:
Ik koop ze alle drie.
Ze gaan toch een hele tijd mee dus dat geld haal je er wel uit.
Ik hoop wel dat ze ook weer grote controllers uitbrengen (of de oude compatible maken?) want ik snap echt niet wat mensen moeten met die kleine rotcontrollersquote:Op donderdag 7 april 2005 07:11 schreef Notorious_Roy het volgende:
[afbeelding]
Hmm, waar hebben we dat eerder gezien?
Dit is bullshit, het aantal verkochte adapters zegt niets.quote:Op donderdag 7 april 2005 12:55 schreef Edenoniphobic het volgende:
Zelfs de online community van de PS2 is ondanks zijn grilligheid en mindere kwaliteit groter dan Xbox-Live.
Dagelijks houden zich al meer dan 2 miljoen mensen met Socom 1 + II bezig, meer dan de hele Live community bijelkaar die ergens rond de 1,5 miljoen zou zitten.quote:Op donderdag 7 april 2005 13:14 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dit is bullshit, het aantal verkochte adapters zegt niets..
Die 2 miljoen is idd wel totaal, en niet puur voor Socom.quote:Sony Celebrates Two Years of PlayStation 2 Online Gaming
PS2 Poised to Continue Online Gaming Excellence
Released: August 27, 2004 -
On August 27, 2002, Sony Computer Entertainment America Inc. introduced PlayStation 2 online console gaming to the masses, pioneering the new frontier of the interactive gaming experience. Forging this new growth area within the industry and setting an example to follow, the company is now poised to bring even more consumers online through compelling first and third party content this holiday season.
With the largest and most loyal installed base at more than 27 million, or one out of every four U.S. households, Sony Computer Entertainment America is best positioned to bring online console gaming to the mass market, and envisions the online arena as one that should be open to and enjoyed by all. PlayStation 2 is the only online offering on the market that offers both analog and broadband connectivity - a strategy that continues to pay off with more than 38 percent of consumers still playing via their dial-up connection.
With a registered online user base in North America of more than 1.4 million, consumers have cast their vote for PlayStation 2 online, and continue to thirst for this new compelling experience that takes gaming to a whole new level. Just two years after its launch, the company has built the largest online console gaming community, and continues to add 1,400 new registered users each day, and up to 50,000 each month, equivalent to a sell-out crowd at a Major League Baseball game.
Consumers Crave Online Console Gaming Experience
Growing demand for the online console gaming experience has created a whole new audience. Who are these gamers? More than 90 percent are male, ages 18-34, with peak registrations and online gameplay taking place between 5:00 p.m. and 11:00 p.m., key TV prime-time viewing hours and an interesting trend to watch heading into the new fall TV viewing season. According to an IDC/GameSpy Study, 53 percent of PlayStation 2 online gamers said online capabilities were a very important factor in their decision to purchase games (Q403 Gamer Survey: Online Console Gaming, March 2004) . According to a Ziff-Davis media survey of U.S. videogamers, when asked how they play games online, 9 percent of respondents stated that they play via PlayStation 2 versus 6 percent for Xbox, and that number doubles for hard-core gamers at 18 percent. Gamers logon to PlayStation 2 online to experience a new level of competition and camaraderie.
Compelling Online Content is Key to Driving Consumer Adoption Sony Computer Entertainment America has proven over the past 10 years that compelling content drives the market. The company has seamlessly carried this philosophy into online console gaming as demonstrated by introducing platform-defining franchises, and bringing online capabilities to more than 60 percent of first party titles launching in 2004. The company's SOCOM franchise has become the most popular online title for PlayStation 2, and is logging more player hours daily than ALL Xbox titles worldwide. Even nine months after launch, SOCOM II: U.S. Navy SEALs is still seeing more than 30,000 simultaneous users per day, far and away more than any other console title evidence that online capabilities extends the life of a game.
"Two years ago, we paved the way by taking creative risks for the industry to follow," said Andrew House, executive vice president, Sony Computer Entertainment America. "Going into year three, we will continue to innovate through our online content offerings, and will embark on a series of initiatives that include enhanced community building and moving toward the monetization of the online initiative."
nother key factor to the success of PlayStation 2 online is the broad third party publisher support. At the time of launch, a selection of Electronic Arts' EA SPORTS franchises were exclusively available online for PlayStation 2, giving consumers the opportunity to play these popular sports franchises online in the comfort of their living rooms. Today, EA is the leading independent publisher with more than 20 PlayStation 2 online titles, which includes their EA SPORTS lineup as well as franchises from additional key genres such as action adventure, racing, and more. This holiday, EA will launch a fresh new batch of online titles for PlayStation 2 including: Need for Speed Underground 2, NASCAR 2005: Chase For the Cup, Tiger Woods PGA TOUR 2005, NCAA March Madness 2005, NBA Live 2005 and Burnout 3: Takedown.
"As long time partners of Sony Computer Entertainment America, it was a great partnership to work with them during the launch for PlayStation 2 online," said Chip Lange, Vice President EA Nation for Electronic Arts. "We believe that the investment we are making in online will pay off as we head into the future, and we've already seen the benefits; online elements extend the value-proposition of a game for consumers, as well as the life of the game itself."
The Madden NFL Football franchise from Electronic Arts has driven mass-market consumers to PlayStation 2 online. Madden NFL 2004 sold more than 3 million units on PlayStation 2 alone, more than any other console, and has inspired the largest third party online community. With the recent launch of Madden NFL 2005 , which sold 1.3 million copies in its first week of release, EA expects to see even more consumers logging-on to experience real-time football gameplay than ever before.
Holiday 2004 Brings Fresh Wave of PlayStation 2 Online Options Holiday is traditionally a key selling season in the videogame industry, and 2004 boasts a large line-up of blockbuster hits. With an already diverse line-up of online enabled titles spanning top genres, including action, sports, racing and role-playing games, consumers will be faced with an even broader array of compelling online titles to choose from, with more than 120 online-enabled titles available by year-end.
In November, Sony Computer Entertainment America will deliver online gameplay for the first time in an action platform game with Ratchet & Clank: Up Your Arsenal, the highly anticipated third installment of the Ratchet & Clank franchise. This holiday season also marks the debut of Gran Turismo 4, the fourth installment of the worldwide blockbuster-selling Gran Turismo series, for the first time featuring an online mode, sure to bring the most authentic driving simulation experience to a whole new level. Additional first party online offerings this holiday season include Killzone and Hot Shots Golf FORE! With this fresh new line-up of online-enabled software titles, Sony Computer Entertainment America anticipates a surge in online activity over the holidays.
The Future's so Bright.
Analysts anticipate the online console game market to continue to expand. DFC Intelligence forecasts online console game revenue to reach $2.9 billion worldwide by 2009 (The Online Game Market 2004), and JupiterResearch believes that connected console revenues will out-pace PC revenue by nearly $100 million in that same year (March 2004 US Video Games Forecast 2004).
"More than ever, gamers prefer the thrill of networking player to player competition over player versus console," said Richard Doherty, Envisioneering. "Online capability is no longer a feature, it is the future of gaming. "
In the coming year, Sony Computer Entertainment America plans to make a series of announcements regarding new content extensions, the evolving business model of online console gaming, and how online gaming as the new frontier fits into the long-term strategy for the PlayStation platforms. About Sony Computer Entertainment America Inc.
Sony Computer Entertainment America Inc. continues to redefine the entertainment lifestyle with its PlayStation and PS one game console, and the PlayStation 2 computer entertainment system. The PlayStation 2 computer entertainment system is set to revolutionize the home entertainment market, offering the most compelling interactive content and the capability to be used as a network terminal in the coming broadband era.
Recognized as the undisputed industry leader, Sony Computer Entertainment America Inc. markets the PlayStation family of products and develops, publishes, markets and distributes software for the PS one game console and the PlayStation 2 computer entertainment system for the North American market. Based in Foster City, Calif. Sony Computer Entertainment America Inc. serves as headquarters for all North American operations and is a wholly owned subsidiary of Sony Computer Entertainment Inc.
4 keer zo grote games is idd makkelijk mogelijk op termijn.quote:Op donderdag 7 april 2005 13:52 schreef twi het volgende:
Iemand die over resoluties begint te brammen bij consoles ('t is geen PC, een console werkt op een TV met vaste lage resolutie) en daarbij beweert dat een verviervoudiging van de resolutie (die al niet bestaat) ook een verviervoudiging van de grootte van het spel zou veroorzaken neem ik bij voorbaat al niet serieus.
Het is een verdubbeling van de resolutie veroorzaakt een verviervoudiging van de geheugenvraag om voor de gebruiker gelijke kwaliteit te behouden. Bovendien heb je bij een console wel degelijk met resolutie te maken.quote:Op donderdag 7 april 2005 13:52 schreef twi het volgende:
Iemand die over resoluties begint te brammen bij consoles ('t is geen PC, een console werkt op een TV met vaste lage resolutie) en daarbij beweert dat een verviervoudiging van de resolutie (die al niet bestaat) ook een verviervoudiging van de grootte van het spel zou veroorzaken neem ik bij voorbaat al niet serieus.
quote:Op donderdag 7 april 2005 14:11 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
4 keer zo grote games is idd makkelijk mogelijk op termijn.
Het is algemeen bekend dat textures en CGI veruit de meeste plaats innemen, textures zijn in feite allemaal hi-res foto's die al tot in den treure comprimeerd zijn. Ondanks compressie zijn die GB's groot aan opslag. Een relatief "low-res" game als GT4 neemt al 8GB in beslag, een GT5 versie op de PS3 zou minimaal verdubbelen tot vertrippelen, tracks, scenery en auto's worden veel gedetaileerder als ze alles opkrikken tot aan next-gen niveau.
En als een game verplicht gemaakt wordt op HDTV resolutie, ook al kun jij die niet betalen en draaien op je PAL-tvtje, dan staat die HDTV texture-info wel op de schijf voor diegene die het kunnen draaien, ook al kun je altijd voor normale TV's de mindere resolutie draaien.
En dan nog een leuke quote van zichzelf, om die 30% weer in 1 klap weg te slaan:quote:Op donderdag 7 april 2005 17:08 schreef rockstah het volgende:
2. Leuk dat er 30% meer mensen PS2 online spelen als je bekijkt dat er 6 keer zoveel PS2'ers zijn.
Gamers die online gamen met een dial-up verbinding zijn juist de nekslag van 't online gamen, aangezien je echt niet meer met je 56k lijntje (of dubbele ISDN lijn, in de ideale situatie) mee kunt komen met de gemiddelde online game. Dus die 30% meer gamers die de PS2 schijnbaar heeft, die hebben allemaal een te brakke kutverbinding om zichzelf (en met name anderen) een plezier te doen online.quote:With the largest and most loyal installed base at more than 27 million, or one out of every four U.S. households, Sony Computer Entertainment America is best positioned to bring online console gaming to the mass market, and envisions the online arena as one that should be open to and enjoyed by all. PlayStation 2 is the only online offering on the market that offers both analog and broadband connectivity - a strategy that continues to pay off with more than 38 percent of consumers still playing via their dial-up connection.
Jij kunt in de toekomst kijken?quote:Op donderdag 7 april 2005 17:50 schreef peristilius het volgende:
De xbox 2 zal ook zeker niet gaan floppen...
Duhquote:
Nee de PS2 had geweldige launch titelsquote:Op donderdag 7 april 2005 18:17 schreef Edenoniphobic het volgende:
Niks van te zeggen. Alles hangt af van de kwaliteit van de games, en de prijs van de console en games. Als de eerste serie games tegenvallen en het ding te duur is, blijft de massa de kat voorlopig uit de boom kijken. Ik zie voorlopig geen Halo 3 komen als hype-game ofzo. Sowieso zijn de devkits vrij kort geleden pas geleverd bij de gamemakers (half jaartje), en dus verwacht ik vrij weinig van de first batch titels. Beetje geupgrade EA sport titels enzo, maar niet iets waar je meteen die console voor wil hebben.
Tegen de tijd dat de PS3 uitkomt daalt de prijs bovendien zeer waarschijnlijk, dus dat houdt vele mogelijk nog langer tegen. Als de PS3 wel met behoorlijke titels launched en Sony in de tijd dat de Xb2 al uit is de markt volgooit met previews van hun PS3 games dan kan het wel eens dusdanig tegenvallen met de Xb2 omdat mensen toch voor de PS3 gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |