abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25544587
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 15:29 schreef PBateman1978 het volgende:
Over die ''mega-specs'' van de XBox 2, volgens IGN wordt de PS3 zo'n 3,5 keer zo snel.
Lees dat artikel op IGN nog eens goed door en neem niet ieder woordje te letterlijk. Dit is iets wat een editor van IGN geeft als voorbeeld van hype-praat.
pi_25544781
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 15:38 schreef P-Style het volgende:

[..]

Lees dat artikel op IGN nog eens goed door en neem niet ieder woordje te letterlijk. Dit is iets wat een editor van IGN geeft als voorbeeld van hype-praat.
Kijk jij ff in de nieuwste Electronic Gaming Monthly, waar meerdere developers dit claimen.

(IMO is deze fase nog altijd het leukste trouwens van dat hele nieuwe console gebeuren, het gelul vooraf )
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 17 maart 2005 @ 15:57:14 #105
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_25545006
3.5 keer zo snel als een 3x 3gig bak met nog uit te komen ATi chip?
Lijkt me nogal bullshit. Devvers kunnen zo veel claimen, maar die technologie is er nu nog niet eens.
-
pi_25545074
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 15:45 schreef PBateman1978 het volgende:
Kijk jij ff in de nieuwste Electronic Gaming Monthly, waar meerdere developers dit claimen.
Developers kunnen claimen wat ze willen! Nogmaals, neem niet ieder woordje te letterlijk. Consolepower uitdrukken in cijfers slaat nergens op en uitspraken als "3,5 zo krachtig" zijn al helemaal nergens op gebaseerd! Ik wil best geloven dat de PS3 straks tot meer in staat is dan de xbox2, daar ga ik zelf immers ook vanuit. Maar dat betekent niet dat 'ie in elk opzicht veel krachtiger wordt of dat alle features beter zullen zijn.
quote:
(IMO is deze fase nog altijd het leukste trouwens van dat hele nieuwe console gebeuren, het gelul vooraf )
Ja... dit ben ik wel enigszins met je eens, maar toch heeft de geschiedenis mij geleerd dat je totaal geen waarde moet hechten aan het meeste van dit "gelul". Harde specs vind ik interessant, maar hoe deze specs tot uiting gaan komen moet altijd nog maar blijken.
  donderdag 17 maart 2005 @ 16:23:09 #107
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_25545488
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 15:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
3.5 keer zo snel als een 3x 3gig bak met nog uit te komen ATi chip?
Lijkt me nogal bullshit. Devvers kunnen zo veel claimen, maar die technologie is er nu nog niet eens.
De PS3 ook nog lang niet
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_25545722
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 16:01 schreef P-Style het volgende:

[..]

Developers kunnen claimen wat ze willen! Nogmaals, neem niet ieder woordje te letterlijk. Consolepower uitdrukken in cijfers slaat nergens op en uitspraken als "3,5 zo krachtig" zijn al helemaal nergens op gebaseerd! Ik wil best geloven dat de PS3 straks tot meer in staat is dan de xbox2, daar ga ik zelf immers ook vanuit. Maar dat betekent niet dat 'ie in elk opzicht veel krachtiger wordt of dat alle features beter zullen zijn.
[..]

Ja... dit ben ik wel enigszins met je eens, maar toch heeft de geschiedenis mij geleerd dat je totaal geen waarde moet hechten aan het meeste van dit "gelul". Harde specs vind ik interessant, maar hoe deze specs tot uiting gaan komen moet altijd nog maar blijken.
Ik neem helemaal niets te letterlijk, het is gewoon leuk dat dit soort ''feiten'' in de wereld worden geholpen, komen er weer allerlei fanboys aan om HUN console te verdedigen enzo, terwijl er nog eigenlijk niets concreet is...

Check gaming-age voor de gein, waar alweer 6 paginas volgeschreven zijn met gigaflops, hotbits, en megahertz vergelijkingen, altijd humor.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 17 maart 2005 @ 16:39:35 #109
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_25545812
Laten we ervan uit gaan dat een Pentium 4 3 GHz de helft zo snel is als de chips die in de Xbox gaan (stel dus ). Dan zou je er dus 6 nodig hebben. De Cell-chip zou 100 keer zo snel zijn als die Pentium 4's, dus de PS2 wordt dan niet 3.5 keer zo snel als de Xbox Next, maar meer dan 16 keer zo snel
pi_25545901
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 16:35 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik neem helemaal niets te letterlijk...
Gelukkig maar! Al kreeg ik net een andere indruk.
  donderdag 17 maart 2005 @ 16:46:20 #111
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_25545944
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 16:23 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

De PS3 ook nog lang niet
True, maar neem aan dat ze inmiddels al aan de lay-out/blauwdruk begonnen zijn.
Dat kan niet op basis van nog niet bestaande hardware, me dunkt. .
-
pi_25546211
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 16:46 schreef Dr.Daggla het volgende:
True, maar neem aan dat ze inmiddels al aan de lay-out/blauwdruk begonnen zijn.
Dat kan niet op basis van nog niet bestaande hardware, me dunkt. .
Niet op niet-bestaande hardware nee, wel op voor het publiek nog onbekende hardware!
pi_25546433
waarom hoopt iedereen op goede hardware
ik hoop dat er juist goede spellen voor uitkomen
gamen!!!! zoals gamen ooit bedoelt was
  donderdag 17 maart 2005 @ 17:18:15 #114
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_25546684
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 17:08 schreef tommiedog het volgende:
waarom hoopt iedereen op goede hardware
ik hoop dat er juist goede spellen voor uitkomen
Ja, maar dat heeft ook weer te maken met goede hardware. .
-
pi_25546986
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 17:08 schreef tommiedog het volgende:
waarom hoopt iedereen op goede hardware
ik hoop dat er juist goede spellen voor uitkomen
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 17:18 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ja, maar dat heeft ook weer te maken met goede hardware. .
Wat Dr.Daggla zegt inderdaad. Als je alléén op goede spellen hoopt (en niet op goeie hardware) snap ik sowieso niet wat je in een xbox2 topic te zoeken hebt. Op de Commodore 64 zijn vast ook nog wel wat goeie spellen te vinden en anders programmeer je d'r zelf maar eentje. Hardware IS het platvorm waar games (goed of slecht) op draaien. Zonder hardware geen games. Slechte games moet je gewoon negeren en goeie games worden alleen maar beter met goeie hardware!
pi_25553492
Op Ars Technica staat een goed artikel over de Cell processor.

Persoonlijk heb ik geen flauw idee wat sneller gaat zijn.
pi_25554920
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 21:54 schreef Vitalogy het volgende:
Op Ars Technica staat een goed artikel over de Cell processor.

Persoonlijk heb ik geen flauw idee wat sneller gaat zijn.
Die heb ik ook gelezen, ja... leuk artikel inderdaad.

Maar goede artikelen over de Cell-chip horen natuurlijk thuis in deze topic:
[PS3] Feiten, geruchten & speculaties...

pi_25563204
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 21:54 schreef Vitalogy het volgende:
Op Ars Technica staat een goed artikel over de Cell processor.

Persoonlijk heb ik geen flauw idee wat sneller gaat zijn.
de xbox ligt sneller in de winkel
pi_25566852
Ik koop ze alle drie.
Ze gaan toch een hele tijd mee dus dat geld haal je er wel uit.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 16:39:36 #120
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_25568017
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 15:07 schreef Vitalogy het volgende:
Ik koop ze alle drie.
Ze gaan toch een hele tijd mee dus dat geld haal je er wel uit.
Precies..
Naja, de PS3 en X2 iig.
-
  donderdag 7 april 2005 @ 07:11:33 #121
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_26039662
Er is een soort Ilovebees campagne gestart voor de Xbox 2:


Vergelijk dit eens met je powerknop op de Xbox 1



Xbox 360 lijkt dus werkelijkheid aan de bol te zien

Wat er verder nog is vrijgegeven en wordt vergeleken bij Gamespot:


Hmm, waar hebben we dat eerder gezien?

Dusssss
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 7 april 2005 @ 12:19:04 #122
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_26044675
Developerslijst

3rd parties:

spring international limited liability company
third wave information limited liability company
2KGames
Activision Inc.
Atari Inc. (English valuable standard)
Bandai Co. Ltd.
Bethesda Softworks LLC
Capcom Co. Ltd.
Codemasters Software Company Ltd.
Eidos Inc.
Electronic Arts Inc. (Beautiful business skill electricity)
FromSoftware Inc.
KOEI Co. Ltd.
Konami
LucasArts
Majesco Entertainment
Midway Games Inc.
Namco Hometek Inc.
Phantagram Co. Ltd.
Rockstar Games
Sega of America Inc.
Tecmo Inc.
THQ Inc.
Ubisoft Entertainment
Vivendi Universal Games Inc.
Webzen Inc. (Net imperial sacrifices)

1st/2nd parties:

BioWare Corp.
Bizarre Creations Ltd.
Bungie Studios
Epic Games Inc.
FASA Studio
Game Republic Inc.
Lionhead Studios Ltd.
Mistwalker
Q Entertainment Inc.
Rare Ltd.
Real Time Worlds
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_26045265
Het is natuurlijk ronduit belachelijk dat in een tijd dat de PS2 al 8 GB dual layer DVD9 schijfjes nodig heeft met games als GT4 en God of War, de Xbox2 daar ook nog mee gaat werken. De resolutie wordt straks verdubbeld of 'vertrippeld', en textures en CGI die van MS op HDTV niveau moeten liggen gaan ontzettend veel space vreten op schijfjes met de gemiddelde next-gen games. Wat dat betreft is 50GB geen overbodige luxe als je in lengte van jaren vooruit wil, dus dat doen ze bij Sony en de PS3 een stuk beter. Ik heb echt het idee dat dat ding teveel gerushed wordt omdat ze de PS3 toch niet aankunnen bij een gelijktijdige launch. Met als gevolg een 3 tot 4 keer zo zwak systeem, en allerlei inpraktische achilleshielen zoals die opslagcapaciteit.

XboxNiks denk ik dus. I.p.v. 1Tera-flop, 1 grote teringflop.
  donderdag 7 april 2005 @ 12:46:28 #124
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_26045366
Met developers als Mistwalker, Bungie, BioWare en Rare kan het wmb al niet meer floppen, al zou de PS3 zelfs 10 keer zo krachtig zijn
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_26045549
Xbox2 komt in hetzelfde parket als de PS2 qua development. Het afstappen van de PC-architectuur geeft meteen een flinke achterstand en dus moet men weer van 0 af aan beginnen. Of die developers zich meteen kunnen onderscheiden is maar afwachten, wellicht kost het veel meer tijd om dezelfde kwaliteitsstandaard te bereiken.

En eigenlijk is de Xbox ook geflopt vanuit een bepaald concurrentie-oogpunt, die zou immers qua marktaandeel groter moeten worden dan de PS2, zei MS voor de launch. Stand is momenteel 85 miljoen PS2's versus 15 miljoen Xboxen. Zelfs de online community van de PS2 is ondanks zijn grilligheid en mindere kwaliteit groter dan Xbox-Live.
  donderdag 7 april 2005 @ 13:11:39 #126
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_26045927
quote:
Op donderdag 7 april 2005 07:11 schreef Notorious_Roy het volgende:
[afbeelding]
Hmm, waar hebben we dat eerder gezien?
Ik hoop wel dat ze ook weer grote controllers uitbrengen (of de oude compatible maken?) want ik snap echt niet wat mensen moeten met die kleine rotcontrollers Dat ze die nou hebben gemaakt omdat die japannertjes te kleine handjes hadden ok, maar waarom wordt die nu alleen nog maar met die S controllers geleverdk, er zijn toch zeker wel genoeg grote volwassen mannen die op dit soort systemen spelen...
  donderdag 7 april 2005 @ 13:14:02 #127
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_26045971
quote:
Op donderdag 7 april 2005 12:55 schreef Edenoniphobic het volgende:
Zelfs de online community van de PS2 is ondanks zijn grilligheid en mindere kwaliteit groter dan Xbox-Live.
Dit is bullshit, het aantal verkochte adapters zegt niets. .
-
pi_26046476
quote:
Op donderdag 7 april 2005 13:14 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Dit is bullshit, het aantal verkochte adapters zegt niets. .
Dagelijks houden zich al meer dan 2 miljoen mensen met Socom 1 + II bezig, meer dan de hele Live community bijelkaar die ergens rond de 1,5 miljoen zou zitten.

Bovendien : het aantal verkochte Live pakketten zegt niks.
  donderdag 7 april 2005 @ 13:38:21 #129
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_26046543
Dit is een topic over de Xbox 2/360, niet een "vergelijk-je-l*l"-topic met betrekking tot de PS2 en Xbox... Ga je console oorlog ergens anders uitvechten.

En daarbij, statistieken zeggen niks zonder de bron erbij...
pi_26046582
Tief zelf een heel end op, en check je facts. Dit is niet louter een "steek je lul in de aars van een Xbox360 " hype-topic.

Altijd weer die f*cking fanboys die niet tegen kritiek kunnen.
  donderdag 7 april 2005 @ 13:43:08 #131
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_26046649
Nou, kom maar op met je "facts" dan... Ik wil urls met statistische gegevens over Xbox Live en PS2 online gebruik. Over fanboys gesproken zeg...
  donderdag 7 april 2005 @ 13:52:52 #132
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26046894
Iemand die over resoluties begint te brammen bij consoles ('t is geen PC, een console werkt op een TV met vaste lage resolutie) en daarbij beweert dat een verviervoudiging van de resolutie (die al niet bestaat) ook een verviervoudiging van de grootte van het spel zou veroorzaken neem ik bij voorbaat al niet serieus.
pi_26047004
Net roep je dat dit een Xbox2 topic is, en nu ben je weer te lui om PS2/Xbox online facts te zoeken.
quote:
Sony Celebrates Two Years of PlayStation 2 Online Gaming

PS2 Poised to Continue Online Gaming Excellence
Released: August 27, 2004 -

On August 27, 2002, Sony Computer Entertainment America Inc. introduced PlayStation 2 online console gaming to the masses, pioneering the new frontier of the interactive gaming experience. Forging this new growth area within the industry and setting an example to follow, the company is now poised to bring even more consumers online through compelling first and third party content this holiday season.

With the largest and most loyal installed base at more than 27 million, or one out of every four U.S. households, Sony Computer Entertainment America is best positioned to bring online console gaming to the mass market, and envisions the online arena as one that should be open to and enjoyed by all. PlayStation 2 is the only online offering on the market that offers both analog and broadband connectivity - a strategy that continues to pay off with more than 38 percent of consumers still playing via their dial-up connection.

With a registered online user base in North America of more than 1.4 million, consumers have cast their vote for PlayStation 2 online, and continue to thirst for this new compelling experience that takes gaming to a whole new level. Just two years after its launch, the company has built the largest online console gaming community, and continues to add 1,400 new registered users each day, and up to 50,000 each month, equivalent to a sell-out crowd at a Major League Baseball game.

Consumers Crave Online Console Gaming Experience
Growing demand for the online console gaming experience has created a whole new audience. Who are these gamers? More than 90 percent are male, ages 18-34, with peak registrations and online gameplay taking place between 5:00 p.m. and 11:00 p.m., key TV prime-time viewing hours and an interesting trend to watch heading into the new fall TV viewing season. According to an IDC/GameSpy Study, 53 percent of PlayStation 2 online gamers said online capabilities were a very important factor in their decision to purchase games (Q403 Gamer Survey: Online Console Gaming, March 2004) . According to a Ziff-Davis media survey of U.S. videogamers, when asked how they play games online, 9 percent of respondents stated that they play via PlayStation 2 versus 6 percent for Xbox, and that number doubles for hard-core gamers at 18 percent. Gamers logon to PlayStation 2 online to experience a new level of competition and camaraderie.

Compelling Online Content is Key to Driving Consumer Adoption Sony Computer Entertainment America has proven over the past 10 years that compelling content drives the market. The company has seamlessly carried this philosophy into online console gaming as demonstrated by introducing platform-defining franchises, and bringing online capabilities to more than 60 percent of first party titles launching in 2004. The company's SOCOM franchise has become the most popular online title for PlayStation 2, and is logging more player hours daily than ALL Xbox titles worldwide. Even nine months after launch, SOCOM II: U.S. Navy SEALs is still seeing more than 30,000 simultaneous users per day, far and away more than any other console title evidence that online capabilities extends the life of a game.

"Two years ago, we paved the way by taking creative risks for the industry to follow," said Andrew House, executive vice president, Sony Computer Entertainment America. "Going into year three, we will continue to innovate through our online content offerings, and will embark on a series of initiatives that include enhanced community building and moving toward the monetization of the online initiative."

nother key factor to the success of PlayStation 2 online is the broad third party publisher support. At the time of launch, a selection of Electronic Arts' EA SPORTS franchises were exclusively available online for PlayStation 2, giving consumers the opportunity to play these popular sports franchises online in the comfort of their living rooms. Today, EA is the leading independent publisher with more than 20 PlayStation 2 online titles, which includes their EA SPORTS lineup as well as franchises from additional key genres such as action adventure, racing, and more. This holiday, EA will launch a fresh new batch of online titles for PlayStation 2 including: Need for Speed Underground 2, NASCAR 2005: Chase For the Cup, Tiger Woods PGA TOUR 2005, NCAA March Madness 2005, NBA Live 2005 and Burnout 3: Takedown.

"As long time partners of Sony Computer Entertainment America, it was a great partnership to work with them during the launch for PlayStation 2 online," said Chip Lange, Vice President EA Nation for Electronic Arts. "We believe that the investment we are making in online will pay off as we head into the future, and we've already seen the benefits; online elements extend the value-proposition of a game for consumers, as well as the life of the game itself."

The Madden NFL Football franchise from Electronic Arts has driven mass-market consumers to PlayStation 2 online. Madden NFL 2004 sold more than 3 million units on PlayStation 2 alone, more than any other console, and has inspired the largest third party online community. With the recent launch of Madden NFL 2005 , which sold 1.3 million copies in its first week of release, EA expects to see even more consumers logging-on to experience real-time football gameplay than ever before.

Holiday 2004 Brings Fresh Wave of PlayStation 2 Online Options Holiday is traditionally a key selling season in the videogame industry, and 2004 boasts a large line-up of blockbuster hits. With an already diverse line-up of online enabled titles spanning top genres, including action, sports, racing and role-playing games, consumers will be faced with an even broader array of compelling online titles to choose from, with more than 120 online-enabled titles available by year-end.

In November, Sony Computer Entertainment America will deliver online gameplay for the first time in an action platform game with Ratchet & Clank: Up Your Arsenal, the highly anticipated third installment of the Ratchet & Clank franchise. This holiday season also marks the debut of Gran Turismo 4, the fourth installment of the worldwide blockbuster-selling Gran Turismo series, for the first time featuring an online mode, sure to bring the most authentic driving simulation experience to a whole new level. Additional first party online offerings this holiday season include Killzone and Hot Shots Golf FORE! With this fresh new line-up of online-enabled software titles, Sony Computer Entertainment America anticipates a surge in online activity over the holidays.

The Future's so Bright.
Analysts anticipate the online console game market to continue to expand. DFC Intelligence forecasts online console game revenue to reach $2.9 billion worldwide by 2009 (The Online Game Market 2004), and JupiterResearch believes that connected console revenues will out-pace PC revenue by nearly $100 million in that same year (March 2004 US Video Games Forecast 2004).

"More than ever, gamers prefer the thrill of networking player to player competition over player versus console," said Richard Doherty, Envisioneering. "Online capability is no longer a feature, it is the future of gaming. "

In the coming year, Sony Computer Entertainment America plans to make a series of announcements regarding new content extensions, the evolving business model of online console gaming, and how online gaming as the new frontier fits into the long-term strategy for the PlayStation platforms. About Sony Computer Entertainment America Inc.

Sony Computer Entertainment America Inc. continues to redefine the entertainment lifestyle with its PlayStation and PS one game console, and the PlayStation 2 computer entertainment system. The PlayStation 2 computer entertainment system is set to revolutionize the home entertainment market, offering the most compelling interactive content and the capability to be used as a network terminal in the coming broadband era.

Recognized as the undisputed industry leader, Sony Computer Entertainment America Inc. markets the PlayStation family of products and develops, publishes, markets and distributes software for the PS one game console and the PlayStation 2 computer entertainment system for the North American market. Based in Foster City, Calif. Sony Computer Entertainment America Inc. serves as headquarters for all North American operations and is a wholly owned subsidiary of Sony Computer Entertainment Inc.
Die 2 miljoen is idd wel totaal, en niet puur voor Socom.

Ik heb geen zin om ook nog de MS cijfers van hun Xboxlive te zoeken, maar paar maanden terug was dat ergens tussen 1 en 1,5 miljoen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Edenoniphobic op 07-04-2005 14:20:26 ]
  donderdag 7 april 2005 @ 14:05:45 #134
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_26047233
Gezelligheid
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_26047380
quote:
Op donderdag 7 april 2005 13:52 schreef twi het volgende:
Iemand die over resoluties begint te brammen bij consoles ('t is geen PC, een console werkt op een TV met vaste lage resolutie) en daarbij beweert dat een verviervoudiging van de resolutie (die al niet bestaat) ook een verviervoudiging van de grootte van het spel zou veroorzaken neem ik bij voorbaat al niet serieus.
4 keer zo grote games is idd makkelijk mogelijk op termijn.

Het is algemeen bekend dat textures en CGI veruit de meeste plaats innemen, textures zijn in feite allemaal hi-res foto's die al tot in den treure comprimeerd zijn. Ondanks compressie zijn die GB's groot aan opslag. Een relatief "low-res" game als GT4 neemt al 8GB in beslag, een GT5 versie op de PS3 zou minimaal verdubbelen tot vertrippelen, tracks, scenery en auto's worden veel gedetaileerder als ze alles opkrikken tot aan next-gen niveau.

En als een game verplicht gemaakt wordt op HDTV resolutie, ook al kun jij die niet betalen en draaien op je PAL-tvtje, dan staat die HDTV texture-info wel op de schijf voor diegene die het kunnen draaien, ook al kun je altijd voor normale TV's de mindere resolutie draaien.
  donderdag 7 april 2005 @ 14:12:01 #136
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_26047391
ik ben ook benieuwd!!!!!
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_26048514
quote:
Op donderdag 7 april 2005 13:52 schreef twi het volgende:
Iemand die over resoluties begint te brammen bij consoles ('t is geen PC, een console werkt op een TV met vaste lage resolutie) en daarbij beweert dat een verviervoudiging van de resolutie (die al niet bestaat) ook een verviervoudiging van de grootte van het spel zou veroorzaken neem ik bij voorbaat al niet serieus.
Het is een verdubbeling van de resolutie veroorzaakt een verviervoudiging van de geheugenvraag om voor de gebruiker gelijke kwaliteit te behouden. Bovendien heb je bij een console wel degelijk met resolutie te maken.
  donderdag 7 april 2005 @ 16:59:03 #138
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26051308
Natuurlijk heb je bij een console met resolutie te maken, maar het is echt niet zo dat straks alle games 1920x1200 worden. De games die tegenwoordig HDTV ondersteunen zijn ook niet zo gigantisch veel groter dan degenen die dat niet doen. Bovendien zijn echt niet alle tegenwoordige games 4.7gb, wat met dual layer dus nog kan groeien naar 't dubbele.

Bedenk ook dat de kwaliteit van de filmpjes er niet op vooruit zal gaan. Waarom zou 't? FMV's zijn 't probleem niet meer voor de graphics (zie de FMV's van Square-Enix). Nu is 't werk om de engines te upgraden richting de grafische prestaties van die FMV's.Dat de textures verbeterd moeten worden is natuurlijk leuk, maar dat kan ook niet tot in 't oneindige gebeuren in verband met de systeemeisen, en de resolutie die een gewone TV (nog altijd de standaard hardware om op te gamen) aan kan. En die ligt nog altijd ten hoogste op 720x576. Daar zijn dus echt geen textures voor nodig die niet op een schijfje van 9 gig passen.

'k Heb voor de zekerheid even gekeken naar de formaten van GTA: San Andreas gekeken in een NFO file, wat dus op 2.8 Gb uit kwam. Misschien dat het hier in Europa nog de meeste problemen gaat opleveren, met die verrotte talen die er allemaal op zo'n disk moeten staan. Natuurlijk is zo'n UMD geval lekkerruim, maar als het echt een groot probleem zou vormen, zou er echt geen gebruik van worden gemaakt hoor.

Edenoniphidikkus, GT4 is in de NTSC regio 2200 MB groot, hier in Europa 't dubbele vanwege de talen. Half Life 2 - die veel grotere resoluties dan GT4 aan zou moeten kunnen en het dus prima zou moeten doen op een HDTV, is exact zo groot (2200 MB).

Voor games die WEL die 9 GB overschrijden, wat met name RPG's zullen zijn, is het echt geen ramp om een tweede discje erbij te doen om een keer halverwege de game te moeten wisselen.

[ Bericht 2% gewijzigd door twi op 07-04-2005 17:07:30 ]
  donderdag 7 april 2005 @ 17:08:50 #139
63302 rockstah
New World Disorder
pi_26051492
quote:
Op donderdag 7 april 2005 14:11 schreef Edenoniphobic het volgende:

[..]

4 keer zo grote games is idd makkelijk mogelijk op termijn.

Het is algemeen bekend dat textures en CGI veruit de meeste plaats innemen, textures zijn in feite allemaal hi-res foto's die al tot in den treure comprimeerd zijn. Ondanks compressie zijn die GB's groot aan opslag. Een relatief "low-res" game als GT4 neemt al 8GB in beslag, een GT5 versie op de PS3 zou minimaal verdubbelen tot vertrippelen, tracks, scenery en auto's worden veel gedetaileerder als ze alles opkrikken tot aan next-gen niveau.

En als een game verplicht gemaakt wordt op HDTV resolutie, ook al kun jij die niet betalen en draaien op je PAL-tvtje, dan staat die HDTV texture-info wel op de schijf voor diegene die het kunnen draaien, ook al kun je altijd voor normale TV's de mindere resolutie draaien.

1. Dat een Dual Layered DVd 8.5 gig groot is betekent niet dat het spel dat daarop staat (GT4. GTA4) ook daadwerkelijk zo groot is. Een normaal spel is (zolang goed gecomprimeerd) nog steeds 1.5 gig. Waarom bepaalde spellen op de PS2 zoveel ruimte nodig hebben snap ik ook niet, ik zie het bij geen enkele andere console terug. Mischien inefficiënte hardware of programmering?

2. Leuk dat er 30% meer mensen PS2 online spelen als je bekijkt dat er 6 keer zoveel PS2'ers zijn.

3. Bij de huidige xbox spellen worden ook al gewoon resoluties van 1920x1080i gehaald d.m.v. HDTV.

4. Ik neem aan dat de mensen bij microsoft echt wel weten hoeveel opslagcapiciteit ze nodig hebben. De Gamecube red het ook met van die kleine schijfjes. Bovendien zou het de console jaren vertraging geven terwijl de xbox nu al aan het eind van zijn leven begint te komen.
  donderdag 7 april 2005 @ 17:20:20 #140
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26051737
quote:
Op donderdag 7 april 2005 17:08 schreef rockstah het volgende:
2. Leuk dat er 30% meer mensen PS2 online spelen als je bekijkt dat er 6 keer zoveel PS2'ers zijn.
En dan nog een leuke quote van zichzelf, om die 30% weer in 1 klap weg te slaan:
quote:
With the largest and most loyal installed base at more than 27 million, or one out of every four U.S. households, Sony Computer Entertainment America is best positioned to bring online console gaming to the mass market, and envisions the online arena as one that should be open to and enjoyed by all. PlayStation 2 is the only online offering on the market that offers both analog and broadband connectivity - a strategy that continues to pay off with more than 38 percent of consumers still playing via their dial-up connection.
Gamers die online gamen met een dial-up verbinding zijn juist de nekslag van 't online gamen, aangezien je echt niet meer met je 56k lijntje (of dubbele ISDN lijn, in de ideale situatie) mee kunt komen met de gemiddelde online game. Dus die 30% meer gamers die de PS2 schijnbaar heeft, die hebben allemaal een te brakke kutverbinding om zichzelf (en met name anderen) een plezier te doen online.
pi_26052353
Twi-leek : Een nfo info file uit de warez scene bestaat uit comprimeerde RAR files die gezamenlijk uitgepakt een ISO vormen. Een ISO wordt daarna in het brand proces nog eens volledig uitgepakt op de DVD gezet. GTA SA is rond de 4,5 Gig en o.a. GT4 en God of War vult wel degelijk een Dual layer, tenzij je movies gaat rippen eruit. Je denkt zeker dat ze voor de lol zo'n dure DL disc gebruiken in de verkoop als ze ook een normale cheapy DVD's kunnen verkopen bij die games.

Wat het HDTV gebeuren betreft ben je ook niet helemaal wakker geloof ik. Check de eisen van MS maar even, zij verplichten de gamemakers om HDTV te ondersteunen in FMV en gfx, dus 1080 lijnen interlaced of 720 progressive (1920x1024i of 1280x1024p). Ongeacht de veelgebruikte lagere PAL resolutie dus. Men verwacht op termijn gewoon dat de LCD TV's de markt overnemen, en die ondersteuenen steeds meer HDTV-resolutie's. Die hogere resolutie kost simpelweg veel meer capaciteit, download anders maar even wat HDTV filmpjes van de MS website. Minuutje film en je bent al 150 Mb verder, en dat is ook nog compressed.

En Rockstah :

2. Klopt maar dat procentuele statistiek, er werd hier ongelovig gedaan over de grote van PS2-Online, blijkt simpelweg dat 2 popu PS2-games al meer volk trekken dan de complete XB-Live.
3. Dat noemt men fake HDTV zoals ze het nu doen. Alleen het opkrikken van de resolutie zonder de textures up te graden is niet wat ik HDTV noem. Vergelijkbaar met je bureaublad-poster die low/medium-res is naar 1280 of hoger opkrikken zonder het plaatje zelf detailrijker te maken.
4. Blue-Ray of het mindere HD-Rom komt gewoon te vroeg voor de de lauch XB2, die techniek is te duur voor hun als ze het ding dit najaar willen launchen. Dus ze kunnen nog zo veel willen, de vroege gerushte launch verplicht hen aan verouderde hardware.
pi_26052374
Als je kijkt naar het verschil in opslagruimte tussen PS1 en PS2 valt het ook reuze mee, games als FFVIII en IX hadden 4 cd's nodig, FFX en FFX-2 hebben beiden 1 gewoon dvdtje nodig.

De xbox 2 zal ook zeker niet gaan floppen, en vanuit nergens op de 2e plaats komen te staan in een grote markt kan je ook nooit een flop noemen
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_26052587
quote:
Op donderdag 7 april 2005 17:50 schreef peristilius het volgende:
De xbox 2 zal ook zeker niet gaan floppen...
Jij kunt in de toekomst kijken?

Nee, even serieus... de xbox 2 zal volgens mij ook niet floppen. Ze hebben aardig wat developpers-support en ze zullen voorlopig de eerste zijn van de next-gen consoles. Daardoor zullen ze een aardige voorsprong opbouwen die ervoor gaat zorgen dat 'ie in ieder geval niet zal gaan floppen.
pi_26052665
quote:
Op donderdag 7 april 2005 18:00 schreef P-Style het volgende:

[..]

Jij kunt in de toekomst kijken?
Duh

Nee maar het lijkt me wel heel onwaarschijnlijk, als je kijkt naar de gigantische fanbase die microsoft al heeft opgebouwd met de xbox en de vroege release.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_26053005
Niks van te zeggen. Alles hangt af van de kwaliteit van de games, en de prijs van de console en games. Als de eerste serie games tegenvallen en het ding te duur is, blijft de massa de kat voorlopig uit de boom kijken. Ik zie voorlopig geen Halo 3 komen als hype-game ofzo. Sowieso zijn de devkits vrij kort geleden pas geleverd bij de gamemakers (half jaartje), en dus verwacht ik vrij weinig van de first batch titels. Beetje geupgrade EA sport titels enzo, maar niet iets waar je meteen die console voor wil hebben.

Tegen de tijd dat de PS3 uitkomt daalt de prijs bovendien zeer waarschijnlijk, dus dat houdt vele mogelijk nog langer tegen. Als de PS3 wel met behoorlijke titels launched en Sony in de tijd dat de Xb2 al uit is de markt volgooit met previews van hun PS3 games dan kan het wel eens dusdanig tegenvallen met de Xb2 omdat mensen toch voor de PS3 gaan.
pi_26053706
Ik kijk bij deze generatie ook mooi de kat uit de boom. Bij de huidige had ik meteen bij de launch een Cube, voor de volle prijs.
Nu wacht ik liever een tijdje op goede titels en een mooie prijsverlaging, de Cube voldoet nog en haar spellen zullen waarschijnlijk ook in prijs dalen, waardoor ik genoeg spelplezier heb om de kat een tijdje uit de boom te kijken
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_26054284
Edenoniphobic:
1) Discussieer is normaal en ga niet meteen met leek of over optiefen beginnen

Je gaat er nu trouwens al leuk van uit dat er voor de PS3 meteen ontzettend goede spellen uit gaan komen. Tussen de launch van de PS3 en Xbox 2 zal waarschijnlijk, als alle geruchten waar zijn, minstens een jaar gaan zitten. In die tijd komen er zat spellen voor de Xbox 2 uit, die kwalitatief heel goed kunnen zijn en dan moet de PS3 nog beginnen. Wanneer de PS3 launched zal de Xbox 2 meteen in prijs kunnen dalen, waardoor er mensen toch voor de Xbox 2 gaan kiezen vanwege de prijs.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_26056879
quote:
Op donderdag 7 april 2005 18:17 schreef Edenoniphobic het volgende:
Niks van te zeggen. Alles hangt af van de kwaliteit van de games, en de prijs van de console en games. Als de eerste serie games tegenvallen en het ding te duur is, blijft de massa de kat voorlopig uit de boom kijken. Ik zie voorlopig geen Halo 3 komen als hype-game ofzo. Sowieso zijn de devkits vrij kort geleden pas geleverd bij de gamemakers (half jaartje), en dus verwacht ik vrij weinig van de first batch titels. Beetje geupgrade EA sport titels enzo, maar niet iets waar je meteen die console voor wil hebben.

Tegen de tijd dat de PS3 uitkomt daalt de prijs bovendien zeer waarschijnlijk, dus dat houdt vele mogelijk nog langer tegen. Als de PS3 wel met behoorlijke titels launched en Sony in de tijd dat de Xb2 al uit is de markt volgooit met previews van hun PS3 games dan kan het wel eens dusdanig tegenvallen met de Xb2 omdat mensen toch voor de PS3 gaan.
Nee de PS2 had geweldige launch titels
De gemiddelde gamer volgt echt niet alle reviews zoals veel mensen dat hier wel doen, en EA is nog steeds het meest succesvolle bedrijf in de game industrie, dat zegt al genoeg
Verder zal de PS3 waarschijnlijk ook niet echt goedkoop zijn, dus het is maar de vraag of de prijs van de xbox 2 wel zoveel naar beneden gegooid moet worden, maar het is allemaal een kwestie van afwachten...
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
  donderdag 7 april 2005 @ 22:14:49 #149
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26058583
Daarbij zegt 'ie zelf dat UMD een veel duurdere techniek is, en de Cell ook niet goedkoop is geweest (al kan die op lange termijn net zo "goedkoop" worden gemaakt als de CPU in de Xbox). Dus zowel de console als de games zullen naar alle waarschijnlijkheid een stukje duurder zijn
  donderdag 7 april 2005 @ 22:37:40 #150
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_26059232
De XBOX 2 kan niet eens floppen met het geld wat MS heeft.
Je bent echt naief als je dat denkt. .
-
  donderdag 7 april 2005 @ 22:56:27 #151
66779 Brasco125
gamertag: DirtyBrasco NL
pi_26059788
quote:
"Two years ago, we paved the way by taking creative risks for the industry to follow," said Andrew House, executive vice president, Sony Computer Entertainment America. "Going into year three, we will continue to innovate through our online content offerings, and will embark on a series of initiatives that include enhanced community building and moving toward the monetization of the online initiative."
Over Sony Propaganda gesproken. Wat een arrogantie.. Ze hebben hooguit gevolgd en meegelift, maar zeker niet de weg geplaveit. En over die hoeveelheden online-spelers: De userbase van de PS2 is toch ook enkele malen groter, dus waar nou zo'n big deal van gemaakt wordt, mag joost weten. Dit komt niet van een objectieve bron denk ik zo.
  donderdag 7 april 2005 @ 23:01:52 #152
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_26059943
quote:
Op donderdag 7 april 2005 22:56 schreef Brasco125 het volgende:
En over die hoeveelheden online-spelers: De userbase van de PS2 is toch ook enkele malen groter, dus waar nou zo'n big deal van gemaakt wordt, mag joost weten. Dit komt niet van een objectieve bron denk ik zo.
Mja, idd.
Staat totaal niet in verhouding met LIVE. Om nog maar te zwijgen over het verschil in kwaliteit.
Het is zo brak dat zelfs GT4 niet meteen online kon.
-
  donderdag 7 april 2005 @ 23:09:55 #153
66779 Brasco125
gamertag: DirtyBrasco NL
pi_26060177
Trouwens het eerste en laatste wat ik over de PS3 zeg: De specs zijn wel heel ambitiues.Een nieuwe processor standaard, een nieuwe optische standaard. Dat kunnen ze nooit betaalbaar realiseren. Maar Sony heeft ook al lang en breed te kennen te geven om gewoon DVD-9 te gebruiken.
  donderdag 7 april 2005 @ 23:23:15 #154
8369 speknek
Another day another slay
pi_26060582
Wel grappig, een PS fanboy die in een xbox topic over het belang van graphics gaat praten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 7 april 2005 @ 23:59:47 #155
34586 kepler
No bounce, no play
pi_26061689
quote:
Op donderdag 7 april 2005 22:37 schreef Dr.Daggla het volgende:
De XBOX 2 kan niet eens floppen met het geld wat MS heeft.
Je bent echt naief als je dat denkt. .
iedereen ging er ook vanuit de de Xbox1 keihard zou floppen, en kijk waar ze nu staan
The line is a dot to you!
  vrijdag 8 april 2005 @ 00:15:00 #156
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26062091
De grootste Xbox fans op FOK! riepen dat voor de launch
  vrijdag 8 april 2005 @ 00:19:50 #157
46045 mikando18
stop drop rofl
pi_26062201
quote:
Op donderdag 7 april 2005 23:59 schreef kepler het volgende:

[..]

iedereen ging er ook vanuit de de Xbox1 keihard zou floppen, en kijk waar ze nu staan
Kleine achterstand op de ps2 met zo'n 1 tov 4 consoles verkocht
quote:
Nog een vaag interview met J. Allard

What about those kick ass Halo 2 players who wanna be able to continue their reputation on the next Xbox? What if they can’t play that game?

J. Allard: We’ll have something for those kick ass Halo 2 players on the next system.


So you’ll be able to play Halo 2 on Xbox 2?

J. Allard: We’ll have something for those kick ass Halo 2 players in the next generation.


Is the next generation Xbox going to be backwards compatible or not?

J. Allard: You keep asking a question I’m not going to answer Geoff. Does that satisfy you?
http://news.teamxbox.com/(...)y-Halo-2-and-Xbox-2/
push it to the limit
pi_26063584
quote:
Op donderdag 7 april 2005 23:59 schreef kepler het volgende:
iedereen ging er ook vanuit de de Xbox1 keihard zou floppen, en kijk waar ze nu staan
Kijk eens in Japan waar ze nu staan
  vrijdag 8 april 2005 @ 07:21:35 #159
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_26064538
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 01:46 schreef P-Style het volgende:

[..]

Kijk eens in Japan waar ze nu staan
Gelukkig is Japan niet het grootste deel van de wereld.
Maar het is een X2 topic, dus .
-
pi_26065884
xbox 2 zal niet snel floppen, maar het zou heel goed kunnen dat hij het in japan weer slecht gaat doen omdat Japanners het niet zo op amerikanen hebben, dit heeft als gevolgen dat er weinig goede japanse games naar de xbox komen (denk aan rpg's en arcade games)
dus de xbox 2 zal wat spellen betreft waarschijnlijk weer hetzelfde zijn als xbox 1, gewoon allemaal ports van pc games, en slechts enkele xbox exclusives.

Microsoft heeft trouwens op de xbox1 nooit winst gedraaid, dus financieel gezien was het een flop
nu heeft ms wel een positie gekregen in de console wereld, dus misschien dat ze het met de xbox 2 taktischer aanpakken, zowieso als hij met de kerst komt heeft ms het kerst-inkoop-seizoen mee, en daarnaast aangezien sony pas een half jaar later komt met hun console zal ms zijn xbox 2 langere tijd voor de volle prijs kunnen verkopen, want sony zal niet zo snel zijn prijzen verlagen.
Can't fix it? Fuck it!
Go in slow, come out fast. Go in fast, come out dead!
  vrijdag 8 april 2005 @ 09:42:54 #161
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_26065966
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 09:38 schreef MrSkyline het volgende:
gewoon allemaal ports van pc games, en slechts enkele xbox exclusives.
Dit is echt dikke onzin, .
-
  vrijdag 8 april 2005 @ 09:45:17 #162
34586 kepler
No bounce, no play
pi_26066000
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 09:38 schreef MrSkyline het volgende:
xbox 2 zal niet snel floppen, maar het zou heel goed kunnen dat hij het in japan weer slecht gaat doen omdat Japanners het niet zo op amerikanen hebben, dit heeft als gevolgen dat er weinig goede japanse games naar de xbox komen (denk aan rpg's en arcade games)
dus de xbox 2 zal wat spellen betreft waarschijnlijk weer hetzelfde zijn als xbox 1, gewoon allemaal ports van pc games, en slechts enkele xbox exclusives.

Microsoft heeft trouwens op de xbox1 nooit winst gedraaid, dus financieel gezien was het een flop
nu heeft ms wel een positie gekregen in de console wereld, dus misschien dat ze het met de xbox 2 taktischer aanpakken, zowieso als hij met de kerst komt heeft ms het kerst-inkoop-seizoen mee, en daarnaast aangezien sony pas een half jaar later komt met hun console zal ms zijn xbox 2 langere tijd voor de volle prijs kunnen verkopen, want sony zal niet zo snel zijn prijzen verlagen.
Japan is niet eens zo heel belangrijk, misschien alleen voor de games idd...

En microsoft heeft idd verlies gedraaid in het begin, maar dat was ingecalculeerd. Omdat ze voet aan grond wilden krijgen op de console markt en dat is ze prima gelukt. Overigens hebben ze het laatste half jaar wel winst gedraaid.

Ik denk dat als de Xbox2 als eerste op de markt komt dat de PS2 en GC2 het nog wel eens heel moeilijk gaan krijgen. Puur om het feit dat ze dan te laat zijn.
The line is a dot to you!
  vrijdag 8 april 2005 @ 09:46:01 #163
34586 kepler
No bounce, no play
pi_26066015
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 09:42 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Dit is echt dikke onzin, .
het gebeurt juist andersom, zoals Halo en Fable
The line is a dot to you!
  vrijdag 8 april 2005 @ 10:36:51 #164
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_26066971
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 09:46 schreef kepler het volgende:

[..]

het gebeurt juist andersom, zoals Halo en Fable
Inderdaad.
Kotor, Riddick zijn ook nog btw. .
-
  vrijdag 8 april 2005 @ 10:52:40 #165
66779 Brasco125
gamertag: DirtyBrasco NL
pi_26067355
Even in het algemeen: Welke grot kom je uit MrSkyline? Je moet echt je PS-bril afzetten. Ignorance is bliss, ik weet het, maar een realiteitscheck op zijn tijd, kan ook geen kwaad...

Maargoed, Tis een grote misvatting dat Japanners anti-amerikaans zijn. Japanse cultuur is zeer traditioneel enzo, maar ook doorspekt van amerikanisering kijk maar naar sport, taal, tv en modetrends enzo. Er wordt letterlijk gekopieerd van de US (maar ook van Europa). Dat is het probleem niet, op het gebied van games hebben japanners een obscure smaak, wat op de Xbox maar weinig wordt aangeboden. Ik denk ook niet dat MS het als hoofdtaak moet zien om de grootste in Japan te worden en is voor MS irrelevant m.b.t. de mogelijke successtory van Xbox360 als je het mij vraagt. Europa en amerika zijn goed genoeg voor bijna 800 miljoen inwoners, ik zou me daar maar op concentreren in plaats van die 100 miljoen (even geschat) in japan.

Daggla : door 4 games te noemen win je die discussie niet:

DOA X Ultimate, Ninja Gaiden, Doom 3 (op console gebied dan), Forza Motorsport, Guilty Gear X2, MotoGP2, Otogi, Oddworld, Panzer Dragoon Orta, RallySport Challenge 2, Sega GT2002, Top Spin en Jade Empire..



Tuurlijk zal de PS2 er vast wel meer(van het zelfde ) hebben, maar het is een zinloze discussie. Xbox heeft genoeg aparte goede single platform spellen, om mij te vermaken en mijn PS2 te laten verstoffen. GT4 heb ik nog gekocht, maar net als met GT3, ik was al snel verveeld, autotjes verzamelen en het is de meest uitgebreide arcade racer ooit, want 70% van de races ben je niet aan het racen maar aan het proberen om in 2 of 3 ronden van de 6de naar de 1ste plek te komen. Met of zonder beukwerk. Lukt dat niet ga je naar de tune-shop gooi je er een extra turbo-upgrade er tegen aan en lukt het wel. in 4 delen tijd is het hun nogsteeds niet gelukt om de gameplay te innoveren. Opties innoveren, dat is het enige wat ze doen.

[ Bericht 20% gewijzigd door Brasco125 op 08-04-2005 11:22:25 ]
  vrijdag 8 april 2005 @ 11:18:30 #166
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26067911
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 01:46 schreef P-Style het volgende:

[..]

Kijk eens in Japan waar ze nu staan
Voor Japan is alleen Tecmo (en Team Ninja) niet genoeg, dus Microsoft moet nog even verder shoppen in de lijst met Japanse developers (wat ze al hebben gedaan, geloof ik), en zorgen dat Square-Enix zo nu en dan een RPG released
pi_26074317
MrSkyline laat weer eens zien dat hij maar een end uit z'n nek lult.
Verder bespaart Brasco125 mij een hele lap tekst, hulde.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
  zaterdag 9 april 2005 @ 01:40:52 #168
30192 Gamedemon
En dat is 2!
pi_26089216
voor dat colony gebeuren heb ik een fok team gemaakt, team code 17085949
www.ourcolony.net password om binnen te komen is play
RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
pi_26096110
Ik ben erbij
Wat moet je nu eigenlijk doen, de challenge is een colony van 5 vormen, maar dat hebben we toch allang?
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
  zondag 10 april 2005 @ 01:16:56 #170
8372 Bastard
Persona non grata
pi_26114470
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 00:15 schreef twi het volgende:
De grootste Xbox fans op FOK! riepen dat voor de launch
och.
The truth was in here.
pi_26117138
quote:
Challenge
20000 CMWKTRW. Who?
Ik heb echt geen idee wat dit dan weer moet zijn
  maandag 11 april 2005 @ 09:09:31 #172
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_26140396
Zet 6 november maar alvast in je agenda
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_26140765
quote:
Op maandag 11 april 2005 09:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zet 6 november maar alvast in je agenda
Mijn agenda gaat maar t/m juli. Maar op m'n kalender staat 6 november al ... maar wat moet ik erbij zetten?
  maandag 11 april 2005 @ 09:32:25 #174
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_26140804
quote:
Op maandag 11 april 2005 09:30 schreef Young_David het volgende:

[..]

Mijn agenda gaat maar t/m juli. Maar op m'n kalender staat 6 november al ... maar wat moet ik erbij zetten?
Releasedatum Xbox 2.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_26143767
en hoeveel moet het beestje gaan kosten dan
  maandag 11 april 2005 @ 11:58:15 #176
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26143898
Ik reken niet op minder dan 499 euro.
pi_26144020
das een hoop geld voor zo`n kreng, dan hou ik het nog wel ff bij me xbox
  maandag 11 april 2005 @ 12:19:12 #178
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26144366
Tsja, dat waren de launchprijzen van deze generatie ook, en in verhouding zit er in de komende Xbox een stuk uniekere hardware in verwerkt dan in deze. Ook rond de tijd van de launch werd er al gesproken over een "ordinaire" Celeron 733 en een niet zo verbijsterend snelle gemodificeerde GeForce 3. Wat er nu in gaat komen is zeker qua CPU niet echt standaard te noemen, en ook de GPU zal niet verkeerd zijn.
  maandag 11 april 2005 @ 12:32:14 #179
34586 kepler
No bounce, no play
pi_26144629
quote:
Op maandag 11 april 2005 12:19 schreef twi het volgende:
Tsja, dat waren de launchprijzen van deze generatie ook, en in verhouding zit er in de komende Xbox een stuk uniekere hardware in verwerkt dan in deze. Ook rond de tijd van de launch werd er al gesproken over een "ordinaire" Celeron 733 en een niet zo verbijsterend snelle gemodificeerde GeForce 3. Wat er nu in gaat komen is zeker qua CPU niet echt standaard te noemen, en ook de GPU zal niet verkeerd zijn.
dat is het nadeel als de Xbox 2 een half jaar voor de PS2 en GC2 uitkomt... Microsoft kan dan de prijs van de Xbox 2 zo hoog houden als ze willen.
Nu is dat wat overdreven, maar als de PS2 en Xbox2 tegelijk uit zouden komen, dan zou er binnen enkele weken al een flinke prijsdaling komen En nu is er weinig (eigenlijk geen) concurrentie voor de Xbox 2 als tie uitkomt... ik verwacht redelijk hoge prijzen, en pas vlak voor de PS3 launch zullen ze omlaag gaan met de prijs
The line is a dot to you!
pi_26144719
--ga ergens anders de fanboy uithangen---

[ Bericht 86% gewijzigd door Tain op 11-04-2005 12:44:40 ]
pi_26144747
--nee dit soort reacties plaatsen we niet, ook al is het een reactie op een fanboy--

[ Bericht 83% gewijzigd door Tain op 11-04-2005 12:45:09 ]
pi_26144800
quote:
Op maandag 11 april 2005 12:32 schreef kepler het volgende:

[..]

dat is het nadeel als de Xbox 2 een half jaar voor de PS2 en GC2 uitkomt... Microsoft kan dan de prijs van de Xbox 2 zo hoog houden als ze willen.
Nu is dat wat overdreven, maar als de PS2 en Xbox2 tegelijk uit zouden komen, dan zou er binnen enkele weken al een flinke prijsdaling komen En nu is er weinig (eigenlijk geen) concurrentie voor de Xbox 2 als tie uitkomt... ik verwacht redelijk hoge prijzen, en pas vlak voor de PS3 launch zullen ze omlaag gaan met de prijs
Eigenlijk is dat markttechnisch niet zo slim denk ik dan; ik zou die xbox2 voor een lage prijs in de markt zetten, zodat de console-markt verzadigt raakt met een (tot dan toe) nog superieur product, waardoor je gamers aan je kan binden, en dan je winst pakken op de spellen & de live! abbo`s.
Voorwaardes voor zo`n strategie zijn: een goed product, veel geld, en wat slimme managers, dus wat dat betreft moet ms dat dan toch wel lukken.

Maar ja ik weet niet wat voor strategie ze aanhangen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2005 12:42:18 ]
  maandag 11 april 2005 @ 12:43:31 #183
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_26144861
Onthulling op MTV
quote:
Vandaag is bekend geworden dat de Xbox 2 alsnog eerder geopenbaard zal worden dan de Playstation 3. Via een nog niet nader benoemde half uur durende show van MTV, zal de Xbox 2 op 12 mei aan het grote publiek onthuld worden. Dit geldt voor alle MTV kanalen die er zijn, dus waarschijnlijk ook de Nederlandse.

De grote marketing en publishing man achter de Xbox divisie, Peter Moore, wil met deze marketingstrategie niet alleen de core gamers, maar ook het grote publiek bereiken die niets af weten van een E3 conventie. Zo wordt meteen de gehele wereld op de hoogte gesteld van de komst van een nieuwe spelcomputer. Microsoft zou met deze zet weleens een relevante voorsprong op kunnen bouwen ten opzichte van Sony en Nintendo qua naamsbekendheid.

Moore said the launch strategy is to not only "feed the core" gamers, but also to "captivate the masses." The unveiling on MTV is a "signal of the strong change in the way we do business." Themes of optimism and community will be stressed in the campaign, said Moore. McCann Erickson, New York, handles.

De show wordt gepresenteerd door Elijah "Frodo" Wood met een optreden van de rockband The Killers. Verschillende sportmensen en andere beroemdheden zullen de verscheidene features van de Xbox 2 uit de doeken doen en van te voren zal MTV al beginnen met het uitzenden van de nodige teaser spots om zoveel mogelijk mensen aan te trekken.
bron: gamer.nl
Het zal wel niet hier live te volgen zijn op MTV.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  maandag 11 april 2005 @ 12:50:15 #184
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_26145015
laat maar zitten, bovenstaande was me net voor
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 11 april 2005 @ 12:51:42 #185
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_26145047
Dubbel.

Ben nu wel stiekem benieuwd hoe Sony daarop gaat reageren.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  maandag 11 april 2005 @ 12:54:15 #186
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_26145086
Nou ik niet, ik denk namelijk niet dat zij hun console als erg snel latne zien ( behalve op de E3 misschien ), als de console pas mid 2006 uitkomt..
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_26145191
quote:
Op maandag 11 april 2005 12:54 schreef MMaRsu het volgende:
Nou ik niet, ik denk namelijk niet dat zij hun console als erg snel latne zien ( behalve op de E3 misschien ), als de console pas mid 2006 uitkomt..
Ze kunnen de console best onthullen alleen voordat het apparaat grootschalig in productie kan worden genomen zal wel even duren, denk ik
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  maandag 11 april 2005 @ 13:07:56 #188
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_26145334
Ja klopt..maar ik zie zelf het nut er niet van in om nu al een console te onthullen die pas mid 2006 uitkomt . Maar that's just me
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 11 april 2005 @ 13:09:12 #189
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_26145368
Xbox 2 komt toch in nov. 2005 uit? Ondanks dat er dan een half jaar tussen de twee consoles zit moet Sony wel iets laten zien, voordat potentiele PS3 kopers een Xbox 2 in huis halen. Eerlijk gezegd heb ik geen idee wanneer Nintendo met hun nieuwe console komt (maar die zullen ook wel iets van zich laten horen).

Van die Colony raakt de massa niet echt onder de indruk, maar een hele show is wel wat beter om de massa mee in te pakken. Ben benieuwd wat volgt: weer Xboxmachines bij de Burger King? Nintendofiguurtjes en minireplica's van hun nieuwe console bij een Happy Meal? Of weer een geweldige tvcampaigne van Sony ("Don't underestimate
the power of PlayStation"... was bijzonder goed bij de eerste PS)?

Wat mij destijds over de streep trok om een Xbox te kopen waren niet zo zeer de games (al had ik graag Halo en DOA3 gewild), maar de prijsverlaging van 499,- naar 299,- in combinatie met 2 gratis games en nog een extra gratis controller erbij. Het ziet er dan uit dat ik pas een Xbox 2 zal kopen als de prijs zakt (of het moet bij de introductie wel erg goedkoop zijn), dat zal pas zijn als de nieuwe console van Sony te koop is.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  maandag 11 april 2005 @ 13:25:34 #190
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26145677
Ik vermoed dat Sony de PS3 3 uur eerder op The Box laten zien
  maandag 11 april 2005 @ 13:39:17 #191
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_26145961
quote:
Op maandag 11 april 2005 13:25 schreef twi het volgende:
Ik vermoed dat Sony de PS3 3 uur eerder op The Box laten zien
Daar kijkt geen hond meer naar.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  maandag 11 april 2005 @ 13:40:02 #192
34586 kepler
No bounce, no play
pi_26145973
quote:
Op maandag 11 april 2005 12:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Eigenlijk is dat markttechnisch niet zo slim denk ik dan; ik zou die xbox2 voor een lage prijs in de markt zetten, zodat de console-markt verzadigt raakt met een (tot dan toe) nog superieur product, waardoor je gamers aan je kan binden, en dan je winst pakken op de spellen & de live! abbo`s.
Voorwaardes voor zo`n strategie zijn: een goed product, veel geld, en wat slimme managers, dus wat dat betreft moet ms dat dan toch wel lukken.

Maar ja ik weet niet wat voor strategie ze aanhangen.
daar heb je ook weer een puntje. Misschien is het nog slimmer om een paar weken op de hoogste prijs te blijven hangen, en dan langzaam in de prijs zakken. De die-hard gamers zullen hem toch gelijk willen kopen en daarna zorg je dat de casual-gamer de Xbox 2 gaat kopen
The line is a dot to you!
  maandag 11 april 2005 @ 13:52:12 #193
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26146229
quote:
Op maandag 11 april 2005 13:39 schreef Sharkdoggie het volgende:

[..]

Daar kijkt geen hond meer naar.
Ach, voor de echte presentatie hebben ze ook een onpraktische locatie gekozen
  maandag 11 april 2005 @ 14:24:34 #194
36311 Pinobot
Te lui voor een echte religie.
pi_26146986
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 09:38 schreef MrSkyline het volgende:
... gewoon allemaal ports van pc games, en slechts enkele xbox exclusives.
Het is eerder anderom, de xbox games worden omgezet naar pc.
Het leven is als een pisvlek in de zwarte pantalon van de eeuwigheid.
  maandag 11 april 2005 @ 15:35:29 #195
30192 Gamedemon
En dat is 2!
pi_26148777
quote:
Op maandag 11 april 2005 12:32 schreef kepler het volgende:

[..]

dat is het nadeel als de Xbox 2 een half jaar voor de PS2 en GC2 uitkomt... Microsoft kan dan de prijs van de Xbox 2 zo hoog houden als ze willen.
Nu is dat wat overdreven, maar als de PS2 en Xbox2 tegelijk uit zouden komen, dan zou er binnen enkele weken al een flinke prijsdaling komen En nu is er weinig (eigenlijk geen) concurrentie voor de Xbox 2 als tie uitkomt... ik verwacht redelijk hoge prijzen, en pas vlak voor de PS3 launch zullen ze omlaag gaan met de prijs
als ninja gaiden 2 een launch titel is koop ik em toch wel gelijk
RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
  maandag 11 april 2005 @ 15:56:26 #196
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_26149195
quote:
Op maandag 11 april 2005 12:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Eigenlijk is dat markttechnisch niet zo slim denk ik dan; ik zou die xbox2 voor een lage prijs in de markt zetten, zodat de console-markt verzadigt raakt met een (tot dan toe) nog superieur product, waardoor je gamers aan je kan binden, en dan je winst pakken op de spellen & de live! abbo`s.
Voorwaardes voor zo`n strategie zijn: een goed product, veel geld, en wat slimme managers, dus wat dat betreft moet ms dat dan toch wel lukken.

Maar ja ik weet niet wat voor strategie ze aanhangen.
Het is juist wél slim. Ik heb geen zin om een heel marketingboek aan je uit te leggen, maar je hebt zogenaamd 3 soorten kopers: degenen die direct een nieuw iets kopen, mensen die sowieso pas volgen als het al een tijdje op de makt is, en de late koper die wacht op de aanbiedingen.

Marketingtechnisch is het JUIST handig om de prijs in het begin hoog te houden om de exclusiviteit voor die 1e groep te waarborgen. De prijs zal dan langzaam aan afglijden zodat uiteindelijk ook de tweede en derde groep worden aangesproken.

Zoals ik al zei, elk markjetingboek staat er vol van. Natuurlijk zijn er ook andere strategieen die te bewandelen zijn, maar deze is gemiddeld genomen bij consoles de meest gangbare.
Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
pi_26149245
Ik vind het nog steeds te vroeg, met je N64 bijv. deed je veel langer.
I wonder if I can borrow more of Jogy's loose change unnoticed?
  maandag 11 april 2005 @ 16:59:28 #198
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_26150632
Idd! Ik heb net een paar weken m'n xboxje ( heb er al een gehad, maar toch ), en nog hardstikke veel games om te spelen! Ik heb eigenlijk nog helemaal geen behoefte aan een Xbox 2 of Ps2 eigenlijk,.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 11 april 2005 @ 17:07:05 #199
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26150813
Je hoeft hem ook niet te kopen...
pi_26151169
quote:
Op maandag 11 april 2005 17:07 schreef twi het volgende:
Je hoeft hem ook niet te kopen...
Klopt, maar een nieuwe console betekend meestal de langzame dood van zijn voorganger ... en als je (zoals ik) net je Xbox hebt en je er nog lang niet op uitgekeken bent ... dan komt zo'n nieuwe console wel erg snel.

Vergelijk de verkooptijd van de huidige generatie consoles maar eens met de NES
  maandag 11 april 2005 @ 17:25:22 #201
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26151296
Ik heb de Xbox sinds de launch en ben er ook niet op uitgekeken. Sterker nog, heb pas een nieuwe moeten kopen
  maandag 11 april 2005 @ 18:46:08 #202
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_26153096
quote:
Op maandag 11 april 2005 17:25 schreef twi het volgende:
Ik heb de Xbox sinds de launch en ben er ook niet op uitgekeken. Sterker nog, heb pas een nieuwe moeten kopen
Ik ook, !
Gewoon, omdat ik die crystal zo graag wilde. .
-
  Eindredactie Games maandag 11 april 2005 @ 19:00:06 #203
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_26153401
quote:
Op donderdag 7 april 2005 17:48 schreef Edenoniphobic het volgende:
God of War vult wel degelijk een Dual layer, tenzij je movies gaat rippen eruit. Je denkt zeker dat ze voor de lol zo'n dure DL disc gebruiken in de verkoop als ze ook een normale cheapy DVD's kunnen verkopen bij die games.
en nu ga je op je bek om AoW single layer te krijgen, hoefdje je alleen de duitse en franse text eruit te rippen
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games maandag 11 april 2005 @ 19:06:12 #204
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_26153519
quote:
Op maandag 11 april 2005 14:24 schreef Pinobot het volgende:

[..]

Het is eerder anderom, de xbox games worden omgezet naar pc.
niet dus, ze ontwerpen het gewoon voor de x86, bill komt met een zak geld zodat er 3 maanden delay in zit, en daarna cashen ze flink op de pc
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')