abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25311586
Deel 3: Strengere eisen voor importpartner Deel 3

Vhiper schreef:
quote:
Zowel Maartena en ik hebben duidelijk geantwoord op jouw voorbeeld, dat de conclusie is dat jouw voorbeeld nooit in de realiteit voor kan komen, jou niet aanstaat, is jouw probleem
Maartena heeft inderdaad gereageerd jij hebt alleen leugens zitten verspreiden het gaat immers om iemand met een permanente verblijfsvergunning.

Het bewuste voorbeeld:
quote:
Voorbeeld:

Nederlandse man trouwt met een Filipijns hoertje. Ze scheiden na 3 jaar(wanneer ze Nederlandse is) of 5 jaar(als ze een permanente verblijfsvergunning heeft).

De Filipijnse is Analfabeet en kan dus geen baan vinden, man verdient 1.200 euro in de maand

Waar woont de Filipijnse?
Wie betaalt het grootste gedeelte van haar huurkosten?
Wie betaalt haar bijstanduitkering?

Antwoorden:

1: Sociale huuurwoning
2: Huursubsidie
3: De Nederlandse belastingbetaler

Hoe is de situatie als de Nederlandse man arbeidsongeschikt wordt of zijn baan verliest?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 1 maart 2005 @ 13:24:04 #2
3542 Gia
User under construction
pi_25311866
Is analfabeet en kan DUS geen baan vinden???
M.a.w. iemand die analfabeet is, is niet tot werken in staat?

Ze kan toch poetsen, daar hoeft ze niet voor te kunnen lezen en schrijven.
Daarbij mag je verwachten dat iemand na 5 jaar toch wel wat Nederlands kent.

Als ze na 3 jaar de Nederlandse nationaliteit krijgt, kan ze dus Nederlands in woord en geschrift, anders kun je niet naturaliseren.
pi_25312106
Het gaat erom dat ze na 5 jaar(en dus een permanente verblijfsvergunning heeft, en daar hoeft ze geen Nederlands voor te kennen) gebruik kan maken van alle facaliteiten die Nederland heeft zonder dat ze ooit een volwaardige rol kan spelen en geld zal opleveren aan de Nederlandse staatskas.

Poetsen kunnen meer mensen en daat hoeven geen importbruiden voor gehaald te worden.

Dus het is in principe heel simpel, haar reden om hier te verblijven(huwelijk met een Nederlandse man) is er niet meer en dan moet ze maar op een verblijfsvergunning komen en een van de eisen is dat je zelfstandig in je onderhoud kan voorzien. Die laatste eis gaat niet op voor iemand met een permanente verblijfsvergunning en zij kan dus heel haar leven in Nederland blijven.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 1 maart 2005 @ 13:56:44 #4
3542 Gia
User under construction
pi_25312386
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 13:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het gaat erom dat ze na 5 jaar(en dus een permanente verblijfsvergunning heeft, en daar hoeft ze geen Nederlands voor te kennen) gebruik kan maken van alle facaliteiten die Nederland heeft zonder dat ze ooit een volwaardige rol kan spelen en geld zal opleveren aan de Nederlandse staatskas.
In de openingspost heb je het ook over "als ze na 3 jaar Nederlandse is".
quote:
Poetsen kunnen meer mensen en daat hoeven geen importbruiden voor gehaald te worden.
Als ze het vijf jaar volhouden, dan denk ik niet dat er sprake is van een schijnhuwelijk. De man heeft haar waarschijnlijk ook niet hierheen gehaald om te poetsen. Maar er is niks mis mee, als ze dat wel gaat doen na de scheiding. Had ze de taal maar moeten leren, dan had ze kans op een betere baan.
quote:
Dus het is in principe heel simpel, haar reden om hier te verblijven(huwelijk met een Nederlandse man) is er niet meer en dan moet ze maar op een verblijfsvergunning komen en een van de eisen is dat je zelfstandig in je onderhoud kan voorzien. Die laatste eis gaat niet op voor iemand met een permanente verblijfsvergunning en zij kan dus heel haar leven in Nederland blijven.
Ben ook van mening dat iemand die hier een met een verblijfsvergunning woont, zelfstandig in het onderhoud moet voorzien, of dat nu een tijdelijke of een permanente vergunning is. WW en ziektewet mag/kan nog, maar voor WAO of bijstand klop je maar lekker bij je eigen regering aan.
pi_25312591
quote:
Als ze het vijf jaar volhouden, dan denk ik niet dat er sprake is van een schijnhuwelijk. De man heeft haar waarschijnlijk ook niet hierheen gehaald om te poetsen. Maar er is niks mis mee, als ze dat wel gaat doen na de scheiding. Had ze de taal maar moeten leren, dan had ze kans op een betere baan.
Het eindresultaat is het zelfde, dat Nederland weer een kansloze erbij heeft die geld kost. Waardoor de sociale zekerheid nog moeilijker wordt om in stand te houden.
quote:
WW en ziektewet mag/kan nog, maar voor WAO of bijstand klop je maar lekker bij je eigen regering aan.
Ziektewet kan ik begrijpen je werkt immers en dan kan je ziek worden maar waarom WW wel en bijstand niet?

En wat moet er gebeuren als de desbetreffende vrouw of man geen baan kan vinden en heeft hij/zij recht op een sociale huurwoning en huursubsidie?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 1 maart 2005 @ 14:36:53 #6
3542 Gia
User under construction
pi_25312972
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 14:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Het eindresultaat is het zelfde, dat Nederland weer een kansloze erbij heeft die geld kost. Waardoor de sociale zekerheid nog moeilijker wordt om in stand te houden.
[..]

Ziektewet kan ik begrijpen je werkt immers en dan kan je ziek worden maar waarom WW wel en bijstand niet?

En wat moet er gebeuren als de desbetreffende vrouw of man geen baan kan vinden en heeft hij/zij recht op een sociale huurwoning en huursubsidie?
WW is net als ziektewet een tijdelijke uitkering en is vooral bedoeld om de tijd tussen twee banen te overbruggen. Net zoals iedereen ziek kan worden, kan ook iedereen zijn baan verliezen. En om nou niet meteen zonder geld te zitten en de gelegenheid te krijgen een nieuwe baan te zoeken, krijgt men dan tijdelijk WW. Vind dat ook wel goed.

Ben echter van mening dat iemand met een verblijfsvergunning geen recht zou moeten hebben op Bijstand of WAO, welke min of meer blijvende uitkeringen zijn. Iemand kan daar onterecht in blijven hangen.

Heeft zo'n vrouwtje dus een verblijfsvergunning en nog nooit gewerkt, dan kan ze misschien nog wel recht hebben op een sociale huurwoning met huursubsidie, maar ze kan dat toch niet betalen, aangezien ze dan geen recht zou hebben op bijstand. Als haar eigen regering haar gaat onderhouden, dan hangt dat recht op huursubsidie natuurlijk af van haar inkomen.
pi_25313073
quote:
Heeft zo'n vrouwtje dus een verblijfsvergunning en nog nooit gewerkt, dan kan ze misschien nog wel recht hebben op een sociale huurwoning met huursubsidie, maar ze kan dat toch niet betalen, aangezien ze dan geen recht zou hebben op bijstand.
Waarom zet je diegene niet gewoon uit als ze na een jaar of 2 jaar nog steeds geen baan gevonden heeft?
quote:
Als haar eigen regering haar gaat onderhouden, dan hangt dat recht op huursubsidie natuurlijk af van haar inkomen
Ik vind dat ze nooit recht moet krijgen op huursubsidie al maak je zo iemand wel kwetsbaar voor huisjesmelkers.

Daarom is het ook beter om alleen verblijfsvergunningen af te geven voor mensen met banen in de hogere salarissferen, want huizenpoetsers zijn er in het huidige Nederland best te vinden.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 1 maart 2005 @ 14:58:32 #8
104660 N.E.O.R.E.J.
Audere est facere
pi_25313322
Wat is er nou precies verkeert aan die hogere eisen aan een importpartner? Indien de vrouw economisch sterker is, zal zij ook minder kwetsbaar en afhankelijk zijn van haar man. Mocht de man door deze eisen geen geschikte huwelijkskandidaat vinden in zijn "moederland" (terwijl dat bij tweede generatie allochtonen volgens mij Nederland is) zal hij zijn bruid in Nederland moeten zoeken. Misschien versterkt dat zijn integratie ook nog eens.
pi_25313410
tis natuurlijk ook een stuk bescherming van de importpartner. die heeft natuurlijk ook geen zin om op alle gebieden in een isolement te raken
pi_25313581
quote:
die heeft natuurlijk ook geen zin om op alle gebieden in een isolement te raken
Hoe kan ze dan in een isolement geraken?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 1 maart 2005 @ 15:27:05 #11
3542 Gia
User under construction
pi_25313770
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 15:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hoe kan ze dan in een isolement geraken?
Als ze niet voldoet aan die hoge eisen. Dus, wanneer ze bijvoorbeeld de taal niet spreekt of zeer laag opgeleid is. Zo'n vrouwtje blijft vaak liever thuis, dan dat ze gaat werken. Aangezien ze de taal niet spreekt, komt ze ook weinig met andere mensen in contact.

Uiteraard gaat dit isolement verhaal niet op voor bijvoorbeeld Marokkaanse importbruiden, omdat die hier in hun eigen taal nog voldoende contacten kunnen leggen.
pi_25313925
Dat is precies wat je met die regels probeert te voorkomen. Naast het feit dat een welvaartstaat en toevoer van kanslozen niet hand in hand gaan.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 1 maart 2005 @ 15:41:02 #13
104660 N.E.O.R.E.J.
Audere est facere
pi_25314007
Ik heb nog geen tegenstanders van deze topic gesignaleerd.
pi_25314049
Voor Turken en Marokkanen van de 2e generatie telt verder nog het verzwarende feit dat doordat zei hun bruid uit het thusland halen dat je de integratiefrustreert omdat

1: De Nederlandse Marokkaan of Turk vaak niet even goed(als de Autochtoon) Nederlands beheerst en de importbruid helemaal niet, waardoor de mogelijke kinderen al met een achterstand beginnen
2: Kinderen van de 3e of 4e generatie nog allochtonen zijn.
3: ongewenste praktijken zoals besnijden,mishandelen van vrouwen, niet gemancipeerde vrouwen, inteelt, uithuwelijken en dergelijke komen het land in

Voor deze groep moet zowiezo een verbod komen omdat er meer dan voldoende moslims in Europa wonen. Wat mij betreft is de enige mogelijkheid dat zij Nederland in komen als ze voldoen aan strenge eisen om hier te mogen wonen.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_25410755
Om nog 1 keer terug te komen op jouw belachelijke stelling dat 80% van de Turken en Marokkanen een partner uit het buitenland zou halen uit deeltje 3:

Minder bruiden uit Turkije,Marokko

***************************************
VOORBURG Jonge Turken en Marokkanen in
Nederland vinden het steeds minder van
belang dat hun partner in Turkije of
Marokko is opgegroeid.Tien procent zegt
hier waarde aan te hechten,zo blijkt
uit de laatste cijfers van het Centraal
Bureau voor de Statistiek (CBS).

Wel vinden de meesten het belangrijk
dat hun toekomstige huwelijkspartner
een Turkse of Marokkaanse achtergrond
heeft.Ook willen zowel Turken als
Marokkanen dat de partner dezelfde
geloofsovertuiging heeft.

De afgelopen jaren trouwde iets meer
dan de helft van deze bevolkingsgroepen
nog met iemand uit Turkije en Marokko.

Bron: Nos teletekst

Optieven met je xenofobe onwaarheden dus.
pi_25416913
Ga jij eerst maar eens de topic doorlezen, daar staat zelfs een bron bij.

En dan mag je ook meteen op mijn voorbeeld reageren zonder allerlei leugens de wereld in te slingeren(zoals nu wederom)

P.S. 50% is nog steeds veel te veel en ieder normaal denkend mens kan het niet rijmen aan de 10%
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 7 maart 2005 @ 21:58:46 #17
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25417087
quote:
Op maandag 7 maart 2005 12:26 schreef Vhiper het volgende:

Minder bruiden uit Turkije,Marokko

***************************************
VOORBURG Jonge Turken en Marokkanen in
Nederland vinden het steeds minder van
belang dat hun partner in Turkije of
Marokko is opgegroeid.Tien procent zegt
hier waarde aan te hechten,zo blijkt
uit de laatste cijfers van het Centraal
Bureau voor de Statistiek (CBS).

Wel vinden de meesten het belangrijk
dat hun toekomstige huwelijkspartner
een Turkse of Marokkaanse achtergrond
heeft.Ook willen zowel Turken als
Marokkanen dat de partner dezelfde
geloofsovertuiging heeft.

De afgelopen jaren trouwde iets meer
dan de helft van deze bevolkingsgroepen
nog met iemand uit Turkije en Marokko.

Bron: Nos teletekst
Dat is een goede ontwikkeling. Hopelijk zet deze trend door.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_25417383
Ik vind het ook een goede ontwikkeling, want een aantal jaar geleden ging het nog om 70/80%.

Maar eigenlijk is het intersanter om te weten hoeveel % van die iets meer dan 50% zonder hun partner niet Nederland in zouden komen.

P.S. Hoeveel islamieten wonen er ongeveer in de EU? 15 á 20 miljoen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_25419831
quote:
Putting The Fear Of God Into Holand
Sunday Times (UK) ^ | 2/17/05 | Brian Moynahan


Posted on 02/27/2005 9:28:00 AM PST by Selous


Putting the fear of God into Holland By Brian Moynahan

The Dutch have rejected liberalism in response to Islamic immigration. Some say they are now too hardline. So what can the rest of Europe learn from their crisis? Not long ago, Holland prided itself as being the most tolerant and welcoming country in Europe for immigrants and asylum seekers. It had the credentials to prove it. So many have settled there, ethnic "minorities" are often in a majority. In the great Dutch cities of Amsterdam, Rotterdam and the Hague, the newcomers already outnumber the native Dutch among under-20-year-olds. They will soon be an absolute majority.

Although the slump that followed the 1973 oil shock removed the urgent need to recruit labour, the Dutch accepted that the "guest workers" in the country could remain. The policy was to create a multicultural society in which cultural and ethnic differences were accepted and appreciated.

Some immigrants came from former Dutch colonies. The two largest groups, however, Turkish and Moroccan, had no historic links with the Netherlands. The Dutch nonetheless accepted the reunification of families, and the practice of marrying partners from the country of origin, even though these can have an eight- or tenfold multiplier effect on overall numbers. Asylum seekers then arrived, in numbers that escalated from 3,500 in 1985 to over 43,000 in 2000.

The figures were pro rata among the highest in the EU. Illegals came, too, mainly after 1990, with estimates running from 100,000 to 200,000. The Dutch supplied funding for mosques, religious schools, language courses and housing. They passed special legislation so Moroccans could have dual nationality, as Moroccan nationality is inalienable under Moroccan law. Political correctness, of the sort that produced Harry Enfield's famously relaxed Amsterdam policemen, reigned. Issues felt at street level — immigration, crime, culture, national identity — were seldom discussed by the political elite.

No longer. A sea change has taken place. It was evident after the death last month of a young Dutch Moroccan, identified only as Ali El B. Several hundred Moroccans congregated on the street where a driver had run him over, reversing into him after he had stolen her bag. They had made a shrine on the pavement, with flowers and candles, and there was talk of racism and murder. The crowd set off on a march to pay their respects at a mosque not far away. The boys were in a long gaggle at the front. The girls, neater, were in disciplined ranks at the rear. Some had Moroccan flags draped over their shoulders. They chanted in Arabic for a while, and passers-by looked and scurried on.

The mosque was on the ground floor in a row of old gabled houses, some converted into offices, that looked out over a broad waterway. A racing skiff, a pair, was splashing through the wavelets thrown up by a blustery gale. Television cameramen darted round the crowd as it milled outside the mosque. An elderly Dutchman looked down from his flat at the sea of hoods and scarves and red-and-green flags, with an utterly forlorn expression.

Nobody doubts that Ali El B would once have become a martyred innocent. Now, attempts to portray him like that were sat on fast and hard. The fiercest comment came from Geert Wilders. The hard line this right-wing MP takes on immigrants and terrorists has made him the fastest-rising star in the political firmament.

It has also brought threats of beheading from radical Islamists, so he is now shackled to six bodyguards and has secure lodgings on army bases. "All Moroccan troublemakers should be expelled," Wilders says. "The government wants to expel terrorists. The same process should be used for street terrorists like Ali El B. Detain them, de-naturalise them and deport them." Wilders is a firebrand. Rita Verdonk is the minister for immigration and integration, and a mainstream Conservative. She, too, is implacable. "If the boy hadn't stolen the bag," she says, "he'd be riding around on his scooter today."

But the real pointer to how far Holland has shifted comes from Job Cohen, the mayor of Amsterdam. Cohen is Labour, from the party that personified political correctness and the more-the-merrier, they-can-do-no-wrong approach to immigrants. "We have to admit," the mayor says, "that this was not a sweet and blameless youth, to put it mildly."

The consensus has shifted across the board. In a country that can still seem a parody of itself — a magistrate ruled recently that an armed robber was entitled to a tax rebate on the cost of his gun as a tool of his trade — even the leader of the Green party has called for it to be illegal for Muslims to import spouses through arranged marriages. Integrated teams, drawn from the police, social welfare and housing offices, are used to locate and arrest illegals. Social welfare knows who is drawing benefit, housing offices have addresses, and police check for criminal records. The number of asylum seekers has been slashed from 43,000 to 10,000 a year, nine-tenths of whom have their applications rejected.

Multiculturalism is damned. A recent poll found 80% in favour of stronger measures to get immigrants to integrate — and 40% said they "hoped" Muslims "no longer feel at home here".

How did this happen? The first open shift came in 2001, with 9/11. Frits Bolkestein, the leader of the VVD Conservative Liberals, had struck a chord in the 1990s with his insistence that immigrants conform to western culture, but immigration issues were largely the preserve of "racists" and "crypto-Nazis" on the political margins. Then came reports that the atrocities in New York and Washington had been greeted with cheers in parts of Rotterdam. Forum, the Dutch institute for multicultural development, commissioned an opinion poll of Dutch Muslims. It showed that 48% had "complete understanding" and 27% "some understanding" of the attacks. Overall, only 62% disapproved. Wim Kok, the then prime minister, expressed his shock. The poll was said to be "unbalanced".

Another was held. This found that, although only a small number of Turkish and Surinamese Muslims supported the attacks, 26% of ethnic Moroccans approved of them.

This startling fact helped make the brief political career of Pim Fortuyn, an openly gay, flamboyant former Marxist professor turned magazine columnist. He founded his Leefbaar Rotterdam party — "Liveable Rotterdam" — on an anti-multicultural, law-and-order, stop-immigration platform.

Fortuyn was hard to pin down as a racist, let alone fascist. He was socially liberal, opposed the death penalty, and supported human rights and nondiscrimination. Members of ethnic minorities joined the party. A young, black businessman was No 2 on his national election list. He was often described as a "Dutch Le Pen", as Wilders is now, but both comparisons are facile, and Fortuyn himself said he would not vote for the Frenchman.

He broke the paralysis that political correctness had brought to immigration. "I'm saying we've got big problems in our cities," he said. "It's not very smart to make the problem bigger by letting in millions more immigrants from rural Muslim cultures that don't assimilate."

He wanted immigration stopped. "Holland is full," he said, and the Dutch were losing control of their own country. He didn't want to return those already legally in the country, but insisted that they learn to adapt to western culture, and not vice versa. He was also critical of Islam as a "backward culture" that discriminated against women. The enthusiasm of some Dutch Muslims for the New York massacre made his claims hard to dismiss as the ranting of a bigot.

His party, from a near-standing start, came to power in the Rotterdam local elections in March 2002. He was on track for a breakthrough in the May 2002 general elections when he was shot dead.

It was the first political assassination in Holland since the 17th century. The impact was deep and palpable. Free speech has a particular resonance in the country, perhaps as a result of wartime occupation. Fortuyn had already been branded a fascist for questioning the status quo on immigration. Now his views had got him killed, by a white, Dutch animal-rights activist. Several of his ideas — compulsory assimilation programmes for newcomers and those with poor Dutch on social-security benefit, and tighter rules on immigrants bringing in spouses from abroad — were to be adopted in any event.

A third shock came with the murder in November of Theo van Gogh, the film director, columnist and provocateur. He had made a short film, Submission, on the rape and humiliation of women in Islam. It was studiously offensive — he had spun a career out of reckless insults — and featured verses of the Koran written on the thinly veiled body of an abused Muslim woman.

He made the film with Ayaan Hirsi Ali, a petite Somali refugee who is a Liberal MP in the Dutch parliament. Herself a Muslim, she is an outspoken critic of Islam, speaking of genital mutilation, arranged marriages and the turning of women into "baby machines".

Van Gogh was offered, but refused, protection. He was shot as he cycled through Amsterdam. His murderer then half-butchered him, slitting his throat with a knife, which he then used to pin a letter to the dead man's chest. This claimed that the Dutch were under Jewish control, and called for a jihad against Hirsi Ali, the United States, the Netherlands, Europe and all infidels.

The murder forced another highly sensitive issue — religion — into the mix. The Dutch were brought face to face with the disturbing fact that a full-blown jihadist group had grown up in their midst, and that it was locally born and recruited. It was, they say, their own 9/11. Van Gogh's alleged assassin, Mohammed B, a 26-year-old Dutch Moroccan, spoke and wrote excellent Dutch. The farewell letter found on him when he was arrested was written in rhyming couplets, in the style that Dutch families send to one another each Sinterklaas (Santa Claus) Day, December 5. He had studied at a well-regarded lyceum before dropping out of a technical institute.

He then started spending time at the Al-Tawhid mosque in Amsterdam. At some stage he joined a militant Islamic group, the Hofstad group, named after the Hague, where it was based. It was led by Redouan al-Issa, alias Abu Khaled, a Syrian-born geologist turned spiritual leader. Mohammed B's friends included Samir Azzouz, an 18-year-old radical later arrested for plotting to bomb Schiphol airport and the Dutch parliament.

Slums and poverty played no part in Mohammed B's background. He grew up in pleasant, low-rise housing in west Amsterdam, graffiti-free, with open spaces and playgrounds. When arrested, he was living in good council housing. The street has small, modern houses, with well-tended gardens, the hedges trimmed, and a heron often standing on a rooftop. Lace curtains mark the Dutch houses; satellite dishes are the ubiquitous indicator of immigrants.

Whether Mohammed B is guilty of this crime or not, the mechanics of how young men such as him are drawn into these groups are well known. "The breeding grounds are websites, prisons and the mosques," says a security expert. The preacher Abu Khaled, suspected of radicalising Mohammed B, was active in mosques in Germany and various parts of Holland. Websites make it possible for extremists to recruit from afar. The young who become interested talk to each other on chat rooms.

The British would-be shoe bomber, Richard Reid, is one of those converted in prison.

The "why?" is more complex. Ahmed Aboutaleb, a Dutch Moroccan on the Amsterdam council, is one of several leading politicians — with Wilders ("it's like being caught in a bad B-movie", Cohen the mayor, and Verdonk, the immigration minister — who have had to live with bodyguards after assassination threats since the van Gogh murder.

He says that imams with a political agenda and money from the Middle East are active. "Some come from sects that are banned in Egypt," he says, "but the border here is open to money and influence from abroad." The liberal approach includes the police, he notes, who deal with troublemakers with a softness that astonishes their Moroccan counterparts.

He says, too, that the debate on Islam causes tensions. "Muslims are not used to focusing on sensitive issues within their own religion," he says. "They are very rural populations here. They see the debate as an attack on their personal identity."

A reaction is seen. "Muslims now have a big urge, a big need to show their Muslim identity — to show it obviously, even," says Karim Traida, a stylish Algerian film director with a nomination for a Golden Globe. "So there is the risk of a clash. The clash is already in the mind. Muslims fear that, if they open up, they'll wind up like the Christians — very decadent. So when Islam looks at Christian history, it's worried by what goes with liberalism. They think of the decadence of European society."

Islam in Europe, he adds, "has no roots yet. It's unstable, a new phenomenon, and the mosques want to stay secret. Parents are afraid that their children will go into decadent Dutch society, so they bring them back to Islam".

There is a generational problem. "The confrontation with these boys is because they grew up here," says Ahmed Marcouch, gesturing at El B's friends at the mosque, where he is a senior official. "In the Seventies, the newcomers didn't speak Dutch, so they were more subdued. This generation have more strains on them. There's a clash between the culture they have at home and the one at school and on the street."

Age, of course, is a factor. "The young are open to everything," says Uzeyir Kabaktepe, the vice president of the Turkish Milli Gorus mosque in Amsterdam. "If you give them pure Koran, they become extremist. All doors close for them. 'Everything else is black,' they think, 'but I'm white and I'm going to paradise.' Those who see black and white think they are angels, they think they are flying. If a Dutchman speaks to them on the street, they think 'he's a Zionist' or 'he's a Satan'. We give the Koran, not pure, but with explanations. We make them debate with each other. We show them that some of the dark ones, the infidels, are religious people too."

The Moroccans, he says, are different. "They brought their ideas to Europe with them, and they don't budge," he claims. "Democracy for Arabs is Satanic, it's from the West, against God's word. Idiot imams came who said the Dutch and everything to do with them — schools, society — are devils. They said: get a second wife, from abroad, so the devils pay the social money for them. The Middle East plays a big role for the Arabs, it goes into the second and third generation. A child of 10 gets pictures on the internet of Americans in Iraq, mosques burnt down, prisoners. They say, why am I here? As a young Muslim? The internet can do big damage."

Safiyeh M, a Dutch Moroccan divorcee with two children, says there is "one little group that won't adapt. It's always 'damn Dutch, damn Jews, damn infidels'. They can't do anything in Morocco. They'd get squashed. So they try it here". She carefully checks the websites that her 14-year-old son looks at. "I panicked when I found he'd been on a site that Mohammed B used," she says. "Fortunately it was a big entry portal and he was just using it to talk to friends in Morocco." Like many in the second generation, she thinks that new arrivals are keeping tensions high. "All these 150 nationalities in Amsterdam," she says. "It's ridiculous. There are too many immigrants."

The media comes in for blame. "They only pick out the things they want, like the man with four wives," says Imam Jatala, at a Pakistani mosque in Rotterdam. "You can have four girlfriends here, but not wives. Prejudice is the biggest problem. A Christian says something about homosexuals, and that's okay. It's only wrong when Muslims say it."

The debate can be highly sensitive. Ethnic minorities account for 40% of social-security recipients, with a rate six times higher than for the native Dutch. They have a high unemployment rate, and they make up a large majority of the prison population. This is seen as undermining the accepted wisdom that immigrants are vital to the economy.

It includes marriage patterns. Three-quarters of young Muslims, including those who are Dutch born, marry a partner from their country of origin. "It's often a cash transaction," Wilders claims. "Two-thirds of them divorce after three years — the minimum period for the spouse to get the right of residence."

This, and family reunification, means that numbers are constantly increasing, some complain, because the marriage pool extends abroad. Neither Turks nor Moroccans arrive with any understanding of Dutch. This means that the second generation problem — since one parent continues to be a newcomer — is made semi-permanent, compounding the problems of integration.

There is criticism that the Dutch remain liberal where it suits them — society permits euthanasia, same-sex marriage, the use of recreational drugs, prostitution, adoption by homosexual couples — and that it is post-PC only on immigration. Draconian solutions — preventive arrest, deportation where possible — are bandied about for radical Islamists.

"We have been tolerant to the nontolerant, and we got intolerance back," Wilders says. If the law, EU or Dutch, inhibits security, the law must be changed. "I'm a law-maker as an MP," he says. "I accept nothing that stands against us winning. If necessary, we should change the constitution and European treaties."

Hirsi Ali is unrepentant on the cultural gap.

"I take back nothing," she said on a brief return from hiding to parliament. "The essentials of Islam are not compatible with liberal democracy. In the Koran and the Hadith, it says that woman is below man, that nonbelievers have to die, and that people who renounce Islam have to die immediately." She was scathing with suggestions that her stridency was to blame for the threats. "Moderate politicians like Cohen and Aboutaleb are on the Islamists' death lists," she said. "It doesn't matter what tone you take."

All agree, however, in the new climate in Holland, that open debate is essential. "Hiding is not a good strategy," Aboutaleb says. Traida puts it more bluntly: "I say — say it, now, before the explosion."

Attitudes have hardened elsewhere in Europe. In Germany, Edmund Stoiber, the Bavarian prime minister, has said that there was no place for "preachers of hate" and oppressors of women. Immigrants must accept German values. "To those who don't accept this," he added, "all we can say is, 'You picked the wrong country.'" Traditional small "l" liberals have changed. Helmut Schmidt, the highly regarded former chancellor, has even said that the decision to invite guest workers to Germany in the 1960s was a mistake. German TV has broadcast a secret recording of an imam in a German mosque telling his worshippers that Germans would "burn in hell" because they are unbelievers.

In France, which has 5m Muslims, the highest number in Europe, the government has changed laws that inhibit its policy of zero tolerance to radical Islam. When the courts overturned a decision to expel an Algerian cleric who had preached the stoning of women, the law was amended and he was on the next aircraft out.

Denmark introduced new citizenship rules last year. These delay refugees' eligibility for permanent residence permits from three years to seven years. Spouses who come from abroad are deported if they divorce within seven years. The pair must also be judged to have ties with Denmark exceeding those to any other country.

These changes can have a direct effect on other countries, Britain included. When the Danes cut back hard on immigrants and asylum seekers — the number of asylum seekers fell from 14,347 in 1993 to 3,500 in 2003 — "pass the parcel" complaints came from Sweden and Norway. Somalis, for example, who say they feel bullied by the Dutch "forced assimilation" policy, have been leaving Rotterdam and Tilburg in numbers and resettling in Leicester and Birmingham.

In Britain, immigration policy is a mess. That, at least, is how the public sees it. In a poll this month, 77% disagreed that the government had the situation under control, 75% said there were too many immigrants, and 74% did not think the government was "open and honest". It is not surprising that there is confusion.

One headline this month said that Tony Blair was "to set tough new tests for migrants"; a week later, Charles Clarke, the home secretary, said that "we want more migration, more people coming to study, to work, to look for refuge".

Public cynicism on figures seems well founded. The Home Office puts the number of Somali "principal applicants" at 18,050 in the three years to 2003, making them the largest national group applying for asylum. The figure applies to the individual making the application, usually the head of the family.

It gives little indication of the real numbers of Somalis entering Britain.

Not giving totals and age groups breeds speculation. If the average Somali woman has 6.9 children, and the British 1.66, which they do, does that not mean that the wives of the 18,000 applicants will produce 124,000 children? And if gross domestic product per capita in Somalia is $500 (£265), and in Britain $27,700 (£14,700), which they are, isn't the whole of Somalia going to arrive at Dover? Neither scenario is remotely likely, but lack of openness makes for dark interpretations.

And what of the EU? "Migration has to be managed at a European level," Aboutaleb says. "ut there is no common sense on asylum or illegals," he adds. Because EU passports are recognised throughout the union, the action of one country in accepting — or refusing — migrants affects others.

Aboutaleb cites Spain as an example. In 2000, it had an amnesty of 250,000 sin papeles (illegals). This month, at a time of increasing controls elsewhere, it announced another amnesty. "Spain has perhaps a million illegals, in agriculture and construction," Aboutaleb says. "The moment they get an EU passport, they can move all over Europe."

Fears that other countries would be affected have been confirmed. Within a few days, 10,000 illegals from other countries who hoped to benefit from the amnesty, many with false papers showing Spanish addresses, were turned back by Spanish border police.

EU unity stoops to farce at Oresund, where post-PC Denmark faces still-PC Sweden across a "love bridge". Couples who do not meet Denmark's strict residence requirements live in Sweden, and cross the bridge each day to work and catch up with friends. And where the British government claims its hands are tied by laws and treaties, Bertel Haarder, the Danish minister for refugees, immigrants and integration, says his government is on track to drastically limit the number of immigrants "without having infringed upon international conventions".

Yet the EU pursues its own agenda. Vladimir Spidla, the labour and social affairs commissioner in Brussels, claimed this month that rising age levels mean that Europe "needs to accept large numbers of economic migrants. Naturally, if you only look at the next two weeks, things look different. But in the EU we have to work on the long term and we definitely need immigration".

That may make him at one with Charles Clarke. But it puts him at loggerheads with large numbers of Germans, Dutch, Danes, French, and, according to this month's opinion poll, British.

Opacity is an EU hallmark. Its Monitoring Centre on Racism and Xenophobia commissioned a report to analyse who was behind a wave of anti-Semitic attacks in 2002. When it found that most of the perpetrators were young Muslims of Arab descent, and "were only seldom from the extreme-right milieu", its methodology was questioned and it was shelved. Not much stomach for debate there.

The Dutch may be drawing the wrong conclusions, but they are surely right to be asking the questions. Western Europe is undergoing the largest population shift since the 7th and 8th centuries. This is happening just as the advent of a federal Europe, and the decline of traditional faith, are already straining its old identity.

Is the EU part of the problem, or should it impose a solution? Some say that it is undermining the validity of the nation state, without creating a coherent alternative. The EU is fine for the elimination of customs barriers, but can it cope with more? "Europe has no cultural or political identity," argues Shmuel Trigano, a professor at the University of Paris-Nanterre. "Nor does it have common values.

Its capital in Brussels is only an administrative and bureaucratic centre." The crisis in European identity, he has written, is likely to have "unforeseen and profound consequences".

Confusion abounds on issues with historic implications. The European Commission recently recommended that talks for Turkish membership of the EU should go ahead. Yet Valery Giscard d'Estaing, the chief architect of the proposed EU constitution, opposed this on the precise grounds that it was "incompatible with European culture, which is Christian".

Or was Christian. Europeans have largely opted out of Christendom at the time of both a new federalism and a Muslim challenge. The number of French who say they attend church regularly has shrunk to 7.7%. Though 90% of Italians call themselves Catholic, fewer than 30% go to Mass. In Spain, only 14% of young Spaniards are churchgoers, a 50% decline in less than four years. Cardinal Cormac Murphy-O'Connor, Archbishop of Westminster, has said that Christianity in Britain is "almost vanquished".

Cardinal Adrianis Simonis of Utrecht believes that the "spiritual vacuity" of Dutch society has left the Netherlands open to an Islamic cultural takeover. "Today we have discovered that we are disarmed in the face of the Islamic danger," he said recently. He linked this to "the spectacle of extreme moral decadence and spiritual decline" that Europe offered to young people.

"Political leaders ask whether the Muslims will accept our values," he said. "I ask, 'What values are those? Gay marriage? Euthanasia?'" The cardinal said that the time when Christians "would fight and die for their faith" were long past, but he hoped "tragic acts" like the van Gogh murder "will force us to recover our identity".

The Vatican has spoken of an "inquisition" taking place against religiosity in Europe. In Spain, José Zapatero's socialist party is engaged in a running battle with the Church. He has made religious education optional, and eased divorce laws, and loosened limits on abortion. A law allowing same-sex marriages and adoptions by gay parents is scheduled to be passed this spring.

The Pope has accused the Spanish government of promoting "scorn and ignorance" towards religion, and added that its "permissive morality" would damage the "imprint of Catholic faith in Spanish culture and restrict religious liberty". There is an irony to this. Zapatero owed much of his unexpected poll victory to the Moroccan bombers who killed 190 people on Madrid trains last March. Electors rounded on the Conservative government for mishandling the atrocity.

The bombers claimed their handiwork was revenge, not only for Spanish troops in Iraq, but also for the loss of Al-Andalus (Andalusia) five centuries ago. Zapatero duly withdrew the troops, and granted privileges to Spain's new mosques.

Is Europe giving way to blackmail? The question was raised in Germany last month by an article in Die Welt, the country's most heavyweight paper, by Mathias Dúpfner, head of the big Axel Springer publishing group. He titled it Europe — Thy Name Is Cowardice. He said that a crusade is under way "by fanatic Muslims, focused on civilians, directed against our free, open western societies" that is set upon the "utter destruction" of western civilisation. This enemy, he said, was spurred on by "tolerance" and "accommodation", which were taken as signs of weakness. Europe's supine response, he said, was on a par with the appeasement of Hitler.
tweederde van de Marokkaanse en Turkse immigranten die hun partner uit hun thuisland halen scheiden na 3 jaar nadat de verblijfsvergunning binnen is volgens Wilders.

Totdat er geen tegenbewijs is ga ik hier vanuit zeker ook omdat ik in heel het artikel verder geen fouten heb kunnen vinden.

P.S. Goed idee van de Denen om de grens op te trekken naar 7 jaar
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_25423531
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 00:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

tweederde van de Marokkaanse en Turkse immigranten die hun partner uit hun thuisland halen scheiden na 3 jaar nadat de verblijfsvergunning binnen is volgens Wilders.
Wilders! Daar noem je ook wel een "betrouwbaar" persoon zeg!

Ik vertrouw het CBS iets meer en die geeft na vier jaar huwelijk een piek van 17% (Niet 66%, zoals Wilders claimt) aan scheidingen. Het aantal schijnhuwelijken is dus niet zo schrikbarend als Wilders probeert voor te doen.

http://www.cbs.nl/nl/publ(...)k1-b-15-p049-art.pdf
quote:
Totdat er geen tegenbewijs is ga ik hier vanuit zeker ook omdat ik in heel het artikel verder geen fouten heb kunnen vinden.
Het tegenbewijs kun je dus op het linkje naar het CBS rapport vinden.
quote:
P.S. Goed idee van de Denen om de grens op te trekken naar 7 jaar


Een van de weinige maatregelen waar ik inderdaad wel voor voel, alhoewel het aantal schijnhuwelijken dus helemaal zo hoog niet is en er ook andere manieren zijn om dit in toom te houden.

p.s. Overigens zien we die piek helemaal niet als een van de partners een autochtoon is, dus is verzwaren van eisen voor die groep al helemaal nutteloos.
pi_25423592
quote:
Op maandag 7 maart 2005 21:58 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dat is een goede ontwikkeling. Hopelijk zet deze trend door.
Yup, jammer alleen dat men wel wenst met iemand van de eigen achtergrond te trouwen (Allochtoon dus met allochtoon), maarja, autochtone ouders staan ook niet te trappelen als hun dochter met de Turkse buurjongen binnenwandelt....Hier is aan beide zijden dus nog flink wat te verbeteren.
pi_25424363
CBS:(begin pagina 5): Na een huwelijksduur van 3 jaar kan een buitenlander een permanente verblijfsvergunning verkrijgen.

Dus geen 5 jaar
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_26084275
Raar dat Vhiper niet meer reageert. Zou hij door zijn argumenten heen zijn?

Ik ben er inmiddels achter hoe mijn Argentijnse vriendin aan een Italiaans en Spaans paspoort kan komen.

Voor een Italiaans moet ze het geboorte,huwelijks en overlijdenscertificaat hebben van haar opa of oma. Eventueel heeft ze ook genoeg aan de geboorteplaats en eventueel een jaartal. Maar dan kost het wat meer. Die procedure kan in Argentinie gestart worden en kost ongeveer 200 euro en 2 á 3 maanden.

Voor een Spaans paspoort moet ze omdat ze ouder dan 21 is in Spanje gaan wonen en daar of een jaarcontract zien te krijgen of trouwen met iemand met een EU paspoort(dus ook mij als Nederlander) en dan heeft ze na een jaar een Spaans paspoort.

En dan zwaai ik lekker naar Verdonk en de IND

"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 10 april 2005 @ 09:47:33 #24
3542 Gia
User under construction
pi_26117007
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 22:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Raar dat Vhiper niet meer reageert. Zou hij door zijn argumenten heen zijn?

Ik ben er inmiddels achter hoe mijn Argentijnse vriendin aan een Italiaans en Spaans paspoort kan komen.

Voor een Italiaans moet ze het geboorte,huwelijks en overlijdenscertificaat hebben van haar opa of oma. Eventueel heeft ze ook genoeg aan de geboorteplaats en eventueel een jaartal. Maar dan kost het wat meer. Die procedure kan in Argentinie gestart worden en kost ongeveer 200 euro en 2 á 3 maanden.

Voor een Spaans paspoort moet ze omdat ze ouder dan 21 is in Spanje gaan wonen en daar of een jaarcontract zien te krijgen of trouwen met iemand met een EU paspoort(dus ook mij als Nederlander) en dan heeft ze na een jaar een Spaans paspoort.

En dan zwaai ik lekker naar Verdonk en de IND

En dan? Kan ze met haar spaanse paspoort in nederland komen wonen, met een verblijfsvergunning?
Wil ze daarna alsnog naturaliseren, moet ze dan toch nog steeds voldoen aan de eisen die daarvoor gesteld worden.

Maar ik geef je gelijk om deze maas in de wet aan te grijpen.
pi_26118597
Iemand met een EU paspoort heeft geen verblijfs- of werkvergunning nodig in Nederland

En waarom precies zou iemand met een EU paspoort anders dan de Nederlandse die willen hebben?

Oh ja het is geen maas in de wet, want de wet is nu eenmaal zo in Italie en Spanje
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 10 april 2005 @ 14:08:29 #26
3542 Gia
User under construction
pi_26121512
quote:
Op zondag 10 april 2005 11:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand met een EU paspoort heeft geen verblijfs- of werkvergunning nodig in Nederland
Ken zat spanjaarden in Nederland met een verblijfsvergunning.
Of dat moet veranderd zijn, inmiddels, hou niet alles bij.
En waarom precies zou iemand met een EU paspoort anders dan de Nederlandse die willen hebben?

Oh ja het is geen maas in de wet, want de wet is nu eenmaal zo in Italie en Spanje


[/quote]Bedoel dan ook dat je daarvan gebruik maakt om je geliefde hiernaartoe te kunnen halen. Je omzeilt daarmee toch het Nederlandse beleid.
pi_26127945
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 22:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Raar dat Vhiper niet meer reageert. Zou hij door zijn argumenten heen zijn?

Ik ben er inmiddels achter hoe mijn Argentijnse vriendin aan een Italiaans en Spaans paspoort kan komen.

Voor een Italiaans moet ze het geboorte,huwelijks en overlijdenscertificaat hebben van haar opa of oma. Eventueel heeft ze ook genoeg aan de geboorteplaats en eventueel een jaartal. Maar dan kost het wat meer. Die procedure kan in Argentinie gestart worden en kost ongeveer 200 euro en 2 á 3 maanden.

Voor een Spaans paspoort moet ze omdat ze ouder dan 21 is in Spanje gaan wonen en daar of een jaarcontract zien te krijgen of trouwen met iemand met een EU paspoort(dus ook mij als Nederlander) en dan heeft ze na een jaar een Spaans paspoort.

En dan zwaai ik lekker naar Verdonk en de IND

En maar zeiken over andere migranten, bah, wat ben jij toch een hypocriete *Laat ik mijzelf maar censureren voordat een modje het doet*
pi_26128005
quote:
Op zondag 10 april 2005 14:08 schreef Gia het volgende:

Bedoel dan ook dat je daarvan gebruik maakt om je geliefde hiernaartoe te kunnen halen. Je omzeilt daarmee toch het Nederlandse beleid.
Natuurlijk omzeilt hij het Nederlandse beleid, dat weet hij zelf ook dondersgoed, maar hij is wel haantje de voorste om te schreeuwen dat we de grenzen dicht zouden moeten gooien en dat de eisen vooral flink strenger moeten.

Bah!
pi_26128947
quote:
En maar zeiken over andere migranten, bah, wat ben jij toch een hypocriete *Laat ik mijzelf maar censureren voordat een modje het doet*
Missie geslaagd, Vhiper over de zeik

En ik heb nog geen eens een Argentijns vriendin meer
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_26128982
quote:
Op zondag 10 april 2005 18:42 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Natuurlijk omzeilt hij het Nederlandse beleid, dat weet hij zelf ook dondersgoed, maar hij is wel haantje de voorste om te schreeuwen dat we de grenzen dicht zouden moeten gooien en dat de eisen vooral flink strenger moeten.

Bah!
Kan je inhoudelijk ingaan op de kwestie of ben je uitgeluld? Een beetje triest om op de persoonlijke toer te gaan als je net bent afgemaakt in de discussie.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_26129278
quote:
Bedoel dan ook dat je daarvan gebruik maakt om je geliefde hiernaartoe te kunnen halen
Nee, het is namelijk niet logisch om met een Argentijnse in Nederland te gaan wonen als je zoals ik in Spanje een goede baan kan krijgen. Door in Spanje te gaan wonen heeft je relatie veel meer kans

Maar ik was ook niet van plan om de kneusjes van de IND te laten bepalen met wie ik ga samen wonen of met wie ik ga trouwen. Dat kan ik prima zelf regelen.

Diego die zowiezo niet bang voor de IND hoeft te zijn omdat hij een eigen bedrijf heeft in Nederland, Chili en Peru, dus die verblijfsvergunning is zo geregeld
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_26130892
quote:
Op zondag 10 april 2005 19:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[quote]Maar ik was ook niet van plan om de kneusjes van de IND te laten bepalen met wie ik ga samen wonen of met wie ik ga trouwen. Dat kan ik prima zelf regelen.


Je deinst er anders niet voor terug anderen wel de IND op te dringen, je blijft hypocriet, he?
quote:
Diego die zowiezo niet bang voor de IND hoeft te zijn omdat hij een eigen bedrijf heeft in Nederland, Chili en Peru, dus die verblijfsvergunning is zo geregeld
Dat kan je, gezien de eisen die aan zelfstandigen worden gesteld, nog eens vies tegenvallen
pi_26131104
quote:
Op zondag 10 april 2005 19:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Kan je inhoudelijk ingaan op de kwestie of ben je uitgeluld? Een beetje triest om op de persoonlijke toer te gaan als je net bent afgemaakt in de discussie.
Ik heb inhoudelijk in alle 4 deeltjes al gezegd wat gezegd moet worden, heb alle onjuistheden al meerdere malen weerlegd. Als jij wilt stellen dat ik "afgemaakt" ben, ga vooral je gang, wat mij betreft ben je dan gewoon blind.

En ja, ik vind het gewoonweg weerzinwekkend om iemand als Diego te zien op te scheppen over hoe geweldig hij wel niet z'n buitenlandse liefje hierheen zou kunnen halen, terwijl hij datzelfde liefdesgeluk anderen op pure willekeur wil ontzeggen. Dat jij het daar vervolgens nog gewoon mee eens bent, zegt ook wel weer genoeg over jou.

En nee, ik heb er geen enkele moeite mee op de persoonlijke toer te gaan, men valt mij ook vaak genoeg persoonlijk aan.
pi_26135051
quote:
Op zondag 10 april 2005 20:33 schreef Vhiper het volgende:
Als jij wilt stellen dat ik "afgemaakt" ben
Nu pas?
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_26139179
quote:
En ja, ik vind het gewoonweg weerzinwekkend om iemand als Diego te zien op te scheppen over hoe geweldig hij wel niet z'n buitenlandse liefje hierheen zou kunnen halen, terwijl hij datzelfde liefdesgeluk anderen op pure willekeur wil ontzeggen.
Ik weet dat het moeilijk voor je is, maar probeer het eens te onderbouwen?
quote:
Dat kan je, gezien de eisen die aan zelfstandigen worden gesteld, nog eens vies tegenvallen
Zelfstandige? Wie is dat?
quote:
Je deinst er anders niet voor terug anderen wel de IND op te dringen, je blijft hypocriet, he?
Ik weet dat het moeilijk voor je is, maar probeer het eens te onderbouwen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_26139977
quote:
Op maandag 11 april 2005 03:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik weet dat het moeilijk voor je is, maar probeer het eens te onderbouwen?
Al zeker 10 keer gedaan, Diego, ik begin nu al te herhalen dat ik een hekel heb alles voor jou te moeten herhalen en het begint dus duidelijk erg irritant te worden!
quote:
Zelfstandige? Wie is dat?
En dat noemt zich ondernemer
quote:
Ik weet dat het moeilijk voor je is, maar probeer het eens te onderbouwen?
ARGH!

Nu begin je zelf al met herhalen!
pi_26159641
En dat noemt zich ondernemer
-----------------

Ik ben geen ondernemer.

----------
Nu begin je zelf al met herhalen!
-----------------

Oftewel ik ben uitgeluld dus ik word persoonlijk.

Maar probeer het eens op argumenten te winnen? Want dat jij een karakter hebt dat zich prima leent voor persoonlijke aanvallen in een discussie is allang duidelijk.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_26163865
quote:
Op maandag 11 april 2005 23:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En dat noemt zich ondernemer
-----------------

Ik ben geen ondernemer.
Ah, je hebt dus gelogen:
quote:
Op zondag 10 april 2005 19:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Diego die zowiezo niet bang voor de IND hoeft te zijn omdat hij een eigen bedrijf heeft in Nederland, Chili en Peru, dus die verblijfsvergunning is zo geregeld
quote:
----------
Nu begin je zelf al met herhalen!
-----------------

Oftewel ik ben uitgeluld dus ik word persoonlijk.

Maar probeer het eens op argumenten te winnen? Want dat jij een karakter hebt dat zich prima leent voor persoonlijke aanvallen in een discussie is allang duidelijk.
Mijn argumenten heb je al gehad, Diego. Verder is het lastig discuseren met iemand die gewoon aantoonbaar (zie boven) loopt te liegen.
  dinsdag 12 april 2005 @ 14:15:53 #39
3542 Gia
User under construction
pi_26170553
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 08:42 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ah, je hebt dus gelogen:
[..]


[..]

Mijn argumenten heb je al gehad, Diego. Verder is het lastig discuseren met iemand die gewoon aantoonbaar (zie boven) loopt te liegen.
Misschien is hij drugskoerier tussen Nederland, Chili en Peru en noemt hij dat zijn eigen bedrijf.
pi_26170781
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 14:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Misschien is hij drugskoerier tussen Nederland, Chili en Peru en noemt hij dat zijn eigen bedrijf.
pi_26176264
quote:
Diego die zowiezo niet bang voor de IND hoeft te zijn omdat hij een eigen bedrijf heeft in Nederland, Chili en Peru, dus die verblijfsvergunning is zo geregeld
Als je eigen bedrijf hebt ben je ook meteen ondernemer?
quote:
Misschien is hij drugskoerier tussen Nederland, Chili en Peru en noemt hij dat zijn eigen bedrijf.
In het engels is het wel een woord wat veel op drugs lijkt.
quote:
Verder is het lastig discuseren met iemand die gewoon aantoonbaar (zie boven) loopt te liegen.
Och gut, ons zielige mannetje heeft weer een persoonlijke aanval nodig omdat hij afgemaakt wordt

Geef de leugens maar
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_26176856
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 18:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je eigen bedrijf hebt ben je ook meteen ondernemer?
Dat is zo'n beetje de definitie ja.

on·der·ne·mer (de ~ (m.))
1 iem. die in een tak van handel of bedrijf zelfstandig, voor eigen rekening en risico, werkt => entrepreneur
pi_26177087
En een aandeelhouder die niet actief is in het bedrijf waarvan hij aandeelhouder is?

Het lijkt me dat dan de Algemeen directeur de ondernemer is maar ik kan er natuurlijk naast zitten
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_26177429
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 18:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
ik kan er natuurlijk naast zitten
Natuurlijk kan dat. Dat geeft niks hoor.

de algemeen directeur heeft in jouw voorbeeld géén eigen bedrijf en is dus géén ondernemer, maar gewoon werknemer

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2005 19:14:58 ]
pi_26177533
Dat was synisme want ik zit er namelijk nooit naast.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_26177551
Van UIO_AMS moet ik nu de Mods inschakelen tegen je irritante zuigende gedrag
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_26177570
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 19:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat was synisme want ik zit er namelijk nooit naast.
Behalve met je spelling dan hè?
pi_26177578
quote:
de algemeen directeur heeft in jouw voorbeeld géén eigen bedrijf en is dus géén ondernemer, maar gewoon werknemer
Nee, die is ook aandeelhouder
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_26177701
Verder hoef je geen eigenaar te zijn om toch ondernemer te zijn.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_26177714
Tja, dan kom je op het randje van de definitie hè? Want kun je dan nog wel steeds volhouden dat jij een eigen bedrijf hebt? Of zou je moeten zeggen dat je mede-eigenaar bent?

Hoe dan ook; het heeft geen bal met het topic te maken, dus ik hou erover op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')