abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25310249
Wat een klojo's. Gaan op een goed begaanbare weg 20 km/u rijden omdat....... er een beetje sneeuw valt. Het is niet eens glad! De sneeuw blijft op het bereden gedeelte van de weg niet eens liggen! Domme angsthazen zijn het! Ik propageer niet dat mensen als een idioot moeten gaan scheuren als het sneeuwt, kan best begrijpen dat mensen wat voorzichtig aan doen, maar die eikels die stapvoets gaan rijden zouden gewoon niet in een auto moeten stappen, nooit! Dat zijn nou de fileveroorzakers!
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_25310285
je hebt maar 'n half metertje glad wegdek nodig, hoor...

Heb je wel 'ns in Oostenrijk gereden bij sneeuwval? Nou mooi dat ze dan tergend langzaam gaan rijden. En dat zijn dan de mensen uit de omgeving.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 11:36:15 #3
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_25310292
Welkom in nederland waar een groot deel van de bevolking vergeet dat ze ooit een rijbewijs hebben gehaald zodra het gaat regenen of sneeuwen.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_25310309
Ik hoop dat het hier ook nog gaat sneeuwen vandaag. Is altijd leuk om te rijden dan
  dinsdag 1 maart 2005 @ 11:38:02 #5
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25310322
Stapvoets rijden gaat wat te ver, maar stevig inhouden als het sneeuwt is niet bepaald overbodige luxe.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_25310336
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 11:37 schreef -Xerxes- het volgende:
Ik hoop dat het hier ook nog gaat sneeuwen vandaag. Is altijd leuk om te rijden dan
Beetje slippen en glijen

Moeten alleen die kleine vlokjes wel serieuze vlokken worden..
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
  dinsdag 1 maart 2005 @ 11:39:13 #7
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_25310337
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 11:36 schreef Klonk het volgende:
Welkom in nederland waar een groot deel van de bevolking vergeet dat ze ooit een rijbewijs hebben gehaald zodra het gaat regenen of sneeuwen.
precies, en dat zijn dan gasten die gewoon met een kolerevaart doorrijden alsof er niets aan de hand is.....
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_25310341
Eikels die zich niet aanpassen aan de weersomstandigheden, en dan een ongeluk veroorzaken. Dat zijn pas file veroorzakers. Over ander leed maar niet te spreken.
Waarom hollen, de wereld draait toch om mij
  dinsdag 1 maart 2005 @ 11:40:44 #9
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_25310365

Ik wilde net een soortgelijk topic gaan openen. Ik erger me kapot aan de instelling van Nederlanders als het een beetje gaat sneeuwen. Iedereen schreeuwt moord en brand, gevaarlijk dit, gevaarlijk dat. Glad enzo!

Flikker toch op, allemaal hypocriet gedoe. In Oostenrijk of Zwitserland, dáár sneeuwt het, in Nederland valt 'neerslag'. Mijn nekharen gaan altijd omhoog staan als ik 's ochtends op de radio weer hoor dat er honderden kilometers file staan doordat het 'zo glad is en zo hard sneeuwt'. Nee sukkels! Het beste wat je kan doen is je gewoon normaal blijven gedragen en niet belachelijk sloom en schuw gaan rijden, daar schiet je geen reet mee op.

Maar ja, zie die boodschap maar eens doorgedrongen te krijgen in de botte harses van kleinburgerlijk Nederland.
pi_25310402
Sneeuwketting alert!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_25310483
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 11:40 schreef BrauN het volgende:

Ik wilde net een soortgelijk topic gaan openen. Ik erger me kapot aan de instelling van Nederlanders als het een beetje gaat sneeuwen. Iedereen schreeuwt moord en brand, gevaarlijk dit, gevaarlijk dat. Glad enzo!

Flikker toch op, allemaal hypocriet gedoe. In Oostenrijk of Zwitserland, dáár sneeuwt het, in Nederland valt 'neerslag'. Mijn nekharen gaan altijd omhoog staan als ik 's ochtends op de radio weer hoor dat er honderden kilometers file staan doordat het 'zo glad is en zo hard sneeuwt'. Nee sukkels! Het beste wat je kan doen is je gewoon normaal blijven gedragen en niet belachelijk sloom en schuw gaan rijden, daar schiet je geen reet mee op.

Maar ja, zie die boodschap maar eens doorgedrongen te krijgen in de botte harses van kleinburgerlijk Nederland.
probeer jij dan maar eens met 50km/u te remmen als er sneeuw ligt, ook al is het maar een heel dun laagje. Dan merk je vanzelf dat je gewoon lekker door blijft glijden.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  dinsdag 1 maart 2005 @ 11:52:43 #12
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_25310534
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 11:48 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

probeer jij dan maar eens met 50km/u te remmen als er sneeuw ligt, ook al is het maar een heel dun laagje. Dan merk je vanzelf dat je gewoon lekker door blijft glijden.
Niet als je in een fatsoenlijke auto rijdt.

Het lijkt mij dan ook het beste om een rijverbod uit te vaardigen voor alle grafbakken van voor 1998, als het weer redelijk slecht tot zeer slecht is.
pi_25310612
quote:

[..]

Als je als een idioot op je rempedaal stampt wel, jah, als je daarentegen met gevoel het mechaniek bedient, dat wil zeggen met beleid trappen, dan ga je niet glijden. Als je dat niet kunt moet je een wagen met ABS nemen!
Ik stem Wilders. U ook?
  dinsdag 1 maart 2005 @ 12:02:32 #14
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25310656
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 11:59 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Als je als een idioot op je rempedaal stampt wel, jah, als je daarentegen met gevoel het mechaniek bedient, dat wil zeggen met beleid trappen, dan ga je niet glijden. Als je dat niet kunt moet je een wagen met ABS nemen!
Hallo, heb je wel eens gezien hoe de meeste mensen rijden als het zonnetje schijnt, dat lijkt al helemaal nergens op. Laat ze dan alsjeblieft al helemaal geen ingewikkelde toeren uithalen als het sneeuwt zeg, gewoon rustig aan rijden svp.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 1 maart 2005 @ 12:07:27 #15
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_25310738
quote:

[..]

je hebt sneeuw en je hebt sneeuw, wat hier in nederland valt is hoogstens wat witte zooi, mocht het echt een keer wat meer zijn en alles is glad dan ga je vanzelf wat rustiger doen, maar waar we het hier over hebben is een schone weg waar de sneeuw nog niet eens op blijft liggen. ff lezen voordat je gaat schreeuwen.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_25310772
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 12:02 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Hallo, heb je wel eens gezien hoe de meeste mensen rijden als het zonnetje schijnt, dat lijkt al helemaal nergens op.
Dat is weer een ander onderwerp, van die sukkels die een airco in Nederland overbodig vinden.............
quote:
Laat ze dan alsjeblieft al helemaal geen ingewikkelde toeren uithalen als het sneeuwt zeg, gewoon rustig aan rijden svp.
Inderdaad niet als een beest gaan scheuren, maar zoals je zegt gewoon rustig rijden, en dat is dus niet stapvoets over de weg sukkelend al het verkeer ophouden.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_25310858
quote:

[..]

en die mensen rijden nu dan ook 20km/u heel verstandig.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  dinsdag 1 maart 2005 @ 12:18:53 #18
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_25310934
Een groot deel van de automobilisten in Nederland kan gewoon niet omgaan met veranderende weersomstandigheden. Dat je wat inhoudt tijdens extreme situaties, daar heb ik alle begrip voor, maar sommigen maken er echt een zootje van (mistlampen tijdens sneeuw/regen, links blijven hangen met 70km/u op de snelweg,...). Mensen die compleet geen gevoel hebben voor autorijden en toch dat papiertje hebben...
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_25310935
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 12:13 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

en die mensen rijden nu dan ook 20km/u heel verstandig.
Met andere woorden, ze zijn niet heer en meester over het motorvoertuig waar ze in zitten, hebben feitelijk geen enkele controle, horen dus gewoon niet achter het stuur thuis. Die zijn ook levensgevaarlijk als het niet sneeuwt. Inleuveruh, da' riejbewiess!
Ik stem Wilders. U ook?
pi_25311025
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 12:18 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Met andere woorden, ze zijn niet heer en meester over het motorvoertuig waar ze in zitten, hebben feitelijk geen enkele controle, horen dus gewoon niet achter het stuur thuis. Die zijn ook levensgevaarlijk als het niet sneeuwt. Inleuveruh, da' riejbewiess!
Ze zijn zich er van bewust dat ze met sneeuw minder controle hebben dan bij droog weer of regen... En dat is terecht... Zouden meer mensen zich van bewust moeten zijn.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_25311118
Gewoon lekker rustig aan doen als het sneeuwt. Gladheid is en blijft gevaarlijk, vooral als je er vanuit gaat dat je wel lekker door kan tuffen met 80 omdat het toch niet glad is.
Zoals het blokje thuis tikt, tikt het nergens!
  dinsdag 1 maart 2005 @ 12:35:26 #22
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_25311168
Die sukkels belanden zeker weten niet tegen een boom.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 1 maart 2005 @ 12:38:33 #23
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_25311201
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 12:25 schreef Jordy-B het volgende:
Ze zijn zich er van bewust dat ze met sneeuw minder controle hebben dan bij droog weer of regen... En dat is terecht... Zouden meer mensen zich van bewust moeten zijn.
Ware het niet dat een aantal van die lui daarnaast dingen gaan doen waardoor ik me afvraag of ze wel een rijbewijs hebben. Midden op een 2 baans weg gaan rijden (liefst ook nog met een slakkengang) en zodra er een tegenligger aankomt, ineens naar rechts gaan... dat kom ik regelmatig tegen.
Je maakt mij echt niet wijs dat dat onder 'bewust autorijden' valt?
pi_25311249
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 12:38 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Ware het niet dat een aantal van die lui daarnaast dingen gaan doen waardoor ik me afvraag of ze wel een rijbewijs hebben. Midden op een 2 baans weg gaan rijden (liefst ook nog met een slakkengang) en zodra er een tegenligger aankomt, ineens naar rechts gaan... dat kom ik regelmatig tegen.
Je maakt mij echt niet wijs dat dat onder 'bewust autorijden' valt?
Als de lijnen niet goed zichtbaar zijn en het onduidelijk is waar de berm begint, is dat het slimste om te doen, eigenlijk.
pi_25311556
Dus een vrouw van achterin de 50 met haar twee kleinkinderen op de achterbank moet, als het gladder is dan normaal, gewoon 50 rijden? Ik zou ook alles op safe spelen in zo'n situatie.

Niet aanstellen, als jij zo goed kunt rijden, haal dan gewoon even in of pak de eerstvolgende afslag en vervolg je route op een andere manier.

Niet iedereen heeft ABS of het geld om een auto met ABS te kopen. Niet iedereen kan gedoseerd remmen. Niet iedereen heeft lef genoeg om precies de maximum snelheid te rijden. En jij hebt geen enkel recht diegene daarop aan te vallen, zolang ze maar rekening houden met de veiligheid van hun medeweggebruikers (en de minimum snelheid, natuurlijk).

Wees blij dat je niet achter een zoutstrooier zit.
pi_25311567
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 12:25 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ze zijn zich helemaal nergens van bewust, omdat ze totaal geen gevoel voor het voertuig hebben, hebben ze totaal geen controle, en dat heeft nu eens an sich niets met gladheid te maken. Het hebben van controle over het voeruig houdt in dat je aanvoelt wat het voertuig doet, als het goed is voel je dat onder alle omstandigheden aan, anders ben je niet geschikt als automobilist. Wat dus terecht zou zijn is dat die gevaren op de weg acuut hun rijbewijs inleveren. Het zijn wel de stumpers die met droog weer plotseling alles durven, en zich op die manier vroeg of laat te barsten rijden, juist omdat ze geen controle over het voertuig hebben.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_25311789
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 13:02 schreef Blue-eagle het volgende:
Dus een vrouw van achterin de 50 met haar twee kleinkinderen op de achterbank moet, als het gladder is dan normaal, gewoon 50 rijden? Ik zou ook alles op safe spelen in zo'n situatie.
Als die vrouw niet normaal durft te rijden blijft ze op dat moment beter van de weg af. Alles op safe zetten door te gaan sukkelen is in dit geval het in gevaar brengen van de overige weggebruikers.
quote:
Niet aanstellen, als jij zo goed kunt rijden, haal dan gewoon even in of pak de eerstvolgende afslag en vervolg je route op een andere manier.
Dit doet niet ter zake, heeft niets met rijgedrag van gevaarlijke sukkelaars te maken.
quote:
Niet iedereen heeft ABS of het geld om een auto met ABS te kopen.
Dus vereist het niet hebben van ABS extra vaardigheden, die men normaal gesproken gewoon standaard hoort te hebben.
quote:
Niet iedereen kan gedoseerd remmen.
Wie dat niet kan hoort niet achter het stuur. Punt uit.
quote:
Niet iedereen heeft lef genoeg om precies de maximum snelheid te rijden.
Weer niet ter zake doend, maar om er toch maar even op in te gaan, dat mensen wat voorzichtiger rijden is logisch, staat ook gewoon in de openingspost, dat mensen stapvoets gaan rijden is belachelijk en gevaarlijk voor andere weggebruikers.
quote:
En jij hebt geen enkel recht diegene daarop aan te vallen, zolang ze maar rekening houden met de veiligheid van hun medeweggebruikers (en de minimum snelheid, natuurlijk).
Ze houden dus door hun gedrag totaal geen rekening met anderen, ze zijn in feite op dat moment te schijterig om te rijden. Achter het stuur hoor je niet schijterig te zijn, dan vorm je een gevaar op de weg. En daar val ik mensen dus wel degelijk op aan.
quote:
Wees blij dat je niet achter een zoutstrooier zit.
Die rijden doorgaans wel met normale snelheid door, maar een lading van die zooi op je auto is inderdaad niet leuk.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_25311888
sukkels die zich druk maken als ze autorijden Want tja, jij bent natuurlijk de beste chauffeur van Nederland.
pi_25311972
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 13:25 schreef Toffe_Ellende het volgende:
sukkels die zich druk maken als ze autorijden Want tja, jij bent natuurlijk de beste chauffeur van Nederland.
Als je niets zinnigs hebt te melden, reageer dan niet. En ga bij anderen op de man spelen, dat is blijkbaar één van de zeer schaarse dingen die je kunt.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_25312196
Nee, dat 'jij' sloeg niet op jou alleen.
pi_25313900
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 13:03 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Ze zijn zich helemaal nergens van bewust, omdat ze totaal geen gevoel voor het voertuig hebben, hebben ze totaal geen controle, en dat heeft nu eens an sich niets met gladheid te maken. Het hebben van controle over het voeruig houdt in dat je aanvoelt wat het voertuig doet, als het goed is voel je dat onder alle omstandigheden aan, anders ben je niet geschikt als automobilist. Wat dus terecht zou zijn is dat die gevaren op de weg acuut hun rijbewijs inleveren. Het zijn wel de stumpers die met droog weer plotseling alles durven, en zich op die manier vroeg of laat te barsten rijden, juist omdat ze geen controle over het voertuig hebben.
Ze zijn zich weldegelijk ergens van bewust, anders zouden de hun snelheid niet aanpassen. Exact dus het aanvoelen van wat je voertuig doet bij wisselende omstandigheden.

Het hebben van controle over je voertuig is weten wat je wel en niet kan doen met het voertuig. Als je weet dat het wegdek glad is door sneeuw, weet je dat je een flink langere remweg hebt en weet je dat je gas terug moet nemen, wil je even goed willen ingrijpen als bij droog weer.

Het zijn de stumperds die je met sneeuwval met 160 over de linkerbaan ziet scheuren die zichzelf te barsten rijden.
  dinsdag 1 maart 2005 @ 16:01:24 #32
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_25314317
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 15:34 schreef Jordy-B het volgende:
Het zijn de stumperds die je met sneeuwval met 160 over de linkerbaan ziet scheuren die zichzelf te barsten rijden.
Die lui mogen wat mij betreft direct de vangrail inknallen.
De lui die ik bedoel zijn degenen die bij de eerste sneeuwvlok direct op de rem staan te hengsten, om vervolgens alle verdere regels aan hun laars te lappen. Rijdend met een slakkengang, angstzweet aan alle kanten (en dus totaal verkrampt achter het stuur) en compleet geen oog meer voor het andere verkeer,... het zijn echt geen uitzonderingen.
pi_25314507
Daar hoeft het echt niet voor te sneeuwen... Er zijn mensen die altijd bang zijn achter het stuur. Kan geen kwaad. Het is ook jouw verantwoordelijkheid om die mensen in de gaten te houden. Als je zoiemand als tegenligger tegenkomt, kan je natuurlijk weinig doen, maar als je achter zo'n persoon rijdt, weet je ook wel dat je kan verwachten dat diegene meer (en harder) remt dan anders. Anticiperen op het gedrag van kneuzen hoort ook bij autorijden.

Wat de TS raar lijkt te vinden, is dat mensen zeer langzaam rijden als het sneeuwt. En dat is gewoonweg niet raar. Je hoeft echt niet verkrampt achter het stuur te zitten om langzaam te kunnen rijden, ofzo. Je hoeft maar één keer een ree te scheppen op de provinciale weg en te merken dat er van snel stilstaan weinig sprake is bij sneeuwval. Dan rij je voortaan echt wel langzaam als het sneeuwt. Niet verkrampt, maar gewoon rustig en met een lage snelheid.
pi_25315492
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 16:13 schreef Jordy-B het volgende:
Daar hoeft het echt niet voor te sneeuwen... Er zijn mensen die altijd bang zijn achter het stuur.
Horen niet achter het stuur. Levensgevaarlijk, hebben in wat ingewikkelde situaties de foute reflexen en reacties. Bijvoorbeeld midden op een snelweg bruut remmen als al het overige verkeer 120 rijdt. En nee, met dat soort grappen kun je geen rekening houden, en ja, die brengen het verkeer actief in gevaar.
quote:
Kan geen kwaad. Het is ook jouw verantwoordelijkheid om die mensen in de gaten te houden.
Je draait de zaken wel fijn om zeg. Van iemand met een rijbewijs mag je verwachten dat ie in staat is om op verantwoorde wijze van de weg gebruik te maken.
quote:
Als je zoiemand als tegenligger tegenkomt, kan je natuurlijk weinig doen, maar als je achter zo'n persoon rijdt, weet je ook wel dat je kan verwachten dat diegene meer (en harder) remt dan anders. Anticiperen op het gedrag van kneuzen hoort ook bij autorijden.
Die hebben zeker een bumpersticker met "Pas op, kneus achter het stuur"? Kneuzen horen niet op de weg, heeeeeel simpel.
quote:
Wat de TS raar lijkt te vinden, is dat mensen zeer langzaam rijden als het sneeuwt. En dat is gewoonweg niet raar.
Je verdraait de zaken en/of leest niet goed. Ik had heel duidelijk gesteld dat het logisch is dat mensen bij slecht weer voorzichtig rijden, maar als je vooringenomen bent, wat ik dus bij jou vermoed, dan lees je daar natuurlijk graag overheen. Wat raar is, is dat mensen stapvoets rijden als het sneeuwt maar de weg volmaakt schoon is, en ook niet glad.
quote:
Je hoeft echt niet verkrampt achter het stuur te zitten om langzaam te kunnen rijden, ofzo.
Vraag me af of je eigenlijk zelf wel snapt waar je het over hebt.
quote:
Je hoeft maar één keer een ree te scheppen op de provinciale weg en te merken dat er van snel stilstaan weinig sprake is bij sneeuwval.
Reeën? Waar in de Randstad? Midden in de bebouwde kom? Verder, wederom, de sneeuwval was niet van dien aard dat het glad was, maar dat schijnt kennelijk niet tot je door te dringen.
quote:
Dan rij je voortaan echt wel langzaam als het sneeuwt. Niet verkrampt, maar gewoon rustig en met een lage snelheid.
10 km/u? 20 km/u? define lage snelheid. Lage snelheid is niet stapvots voortsukkelen zonder enige noodzaak.
[/quote]
Ik stem Wilders. U ook?
  dinsdag 1 maart 2005 @ 17:45:46 #35
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_25315569
vond het wel leuk, lekker driften met de fiets. woooeeeiiii.
ik weet het, het is misschien heel vreemd maar wel heel leuk./
pi_25315622
Ik hoop dat het merendeel van de users die zich hieraan ergerd morgen iets eerder van huis vertrekken om wel even hard te gaan rijden met gladde wegen.

Ik zelf heb ooit het recht mogen hebben om een splinternieuw auto van de directeur 3 rondjes op de snelweg te laten draaien, met de rechterzijkant de linkervangrail geraakt te hebben, 12.000 euro schade gemaakt. Dit omdat de directeur ook in de auto zat en mij zat op te naaien dat het niet glad was, en dat je het makkelijk om uit testen door een beetje gas bij te geven, ik reed trouwens 50 op de snelweg op de linkerbaan, want rechts reedt het 30. En gelukkig hebben we niets anders geraakt. En stapte de directeur daarna shakend uit en zei ow het was toch wel glad
pi_25315676
ik heb er vandaag een paar stevig zien slippen anders, zag er wel leuk uit trouwens.
minder voor die mensen in de auto
pi_25315913
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 17:41 schreef speedfreak1 het volgende:
Horen niet achter het stuur. Levensgevaarlijk, hebben in wat ingewikkelde situaties de foute reflexen en reacties. Bijvoorbeeld midden op een snelweg bruut remmen als al het overige verkeer 120 rijdt. En nee, met dat soort grappen kun je geen rekening houden, en ja, die brengen het verkeer actief in gevaar.
Als er dan iemand bovenop knalt, is het niet de schuld van de persoon die remde, maar van de persoon die onvoldoende afstand hield. En weet je waarom, omdat je rekening moet houden met het rare gedrag van andere automobilisten. Mensen van tachtig, die door lichamelijke gebreken niet meer in staat zijn om te rijden, die moeten hun rijbewijs inleveren. Iemand die gewoon weet wat er gaande is, maar zich ongemakkelijk voelt in het verkeer, moet gewoon kunnen rijden. Anders zou je volgens jouw redenering alle beginnende automobilisten wel gelijk hun rijbewijs af kunnen nemen, omdat ze angstig en onberekenbaar zouden rijden.
quote:
Je draait de zaken wel fijn om zeg. Van iemand met een rijbewijs mag je verwachten dat ie in staat is om op verantwoorde wijze van de weg gebruik te maken.
van iemand met een rijbewijs mag je verwachten dat die in staat is om een voertuig te besturen, weet hoe de verkeersregels werken en in staat is om met het verkeer mee te rijden. Meer niet.
quote:
Die hebben zeker een bumpersticker met "Pas op, kneus achter het stuur"? Kneuzen horen niet op de weg, heeeeeel simpel.
niet iedereen rijdt even goed. Mensen die hun rijbewijs hebben, hebben bewezen dat ze in staat zijn om redelijk te rijden en hebben dus hun plaats in het verkeer verdiend
quote:
Je verdraait de zaken en/of leest niet goed. Ik had heel duidelijk gesteld dat het logisch is dat mensen bij slecht weer voorzichtig rijden, maar als je vooringenomen bent, wat ik dus bij jou vermoed, dan lees je daar natuurlijk graag overheen. Wat raar is, is dat mensen stapvoets rijden als het sneeuwt maar de weg volmaakt schoon is, en ook niet glad.
Jij hebt gezegd dat je kan begrijpen dat mensen met sneeuwval "wat voorzichtiger" rijden. En zoals ik zij, maar waar jij met je vooringenomenheid vrolijk overheen leest, is dat je maar een klein glad stukje nodig hebt om flink in de problemen te komen. Als het sneeuwt moet je verwachten dat er gladden stukken op de weg zijn. En dus moet je je snelheid aanpassen. Als de persoon voor jou denkt dat "stapvoets" snel genoeg is, is dat zo. Wie ben jij godverdomme om te beweren dat het wel sneller kan?

Hoe was het ook alweer van op de persoon spelen? Beetje hypocriet om die opmerking te maken, niet?
quote:
Vraag me af of je eigenlijk zelf wel snapt waar je het over hebt.
Laat dat nou precies zijn wat ik dacht toen ik de openingspost las, want je klinkt als een achttien jarige kleuter die net z'n rijbewijs heeft en dus niet begrijpt dat niet alle mensen rijden alsof ze vergeten zijn dat ze geen scooter meer onder hun kont hebben...

Speedfreak... laat me niet lachen.
quote:
[quote]Reeën? Waar in de Randstad? Midden in de bebouwde kom? Verder, wederom, de sneeuwval was niet van dien aard dat het glad was, maar dat schijnt kennelijk niet tot je door te dringen.
Oh, sorry... Ik was even vergeten dat de wereld stopt en de natuur begint zodra je de machtige randstad verlaten hebt
quote:
10 km/u? 20 km/u? define lage snelheid. Lage snelheid is niet stapvots voortsukkelen zonder enige noodzaak.
En dat is jouw definitie en mag ik met een korrel zout nemen.

Als ik met sneeuwval over de provinciale weg naar huis rij, kijk ik niet raar op als mensen niet harder dan dertig rijden. Niet harder dan vijftig op de snelweg. Stapvoets als ze zich binnen de bebouwde kom bevinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jordy-B op 01-03-2005 18:14:16 ]
pi_25316772
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 18:07 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Als er dan iemand bovenop knalt, is het niet de schuld van de persoon die remde, maar van de persoon die onvoldoende afstand hield.
Je zit zowel moreel als praktisch volkomen fout, maar daar kom je nog wel een keer achter als je op de snelweg een noodstop mag treken. Overigens bestaat er iets als een kapstokregel, je mag het overige verkeer niet in gevaar brengen. Zonder noodzaak op een snelweg bruut op de rem gaan hangen hoort daarbij.
quote:
En weet je waarom, omdat je rekening moet houden met het rare gedrag van andere automobilisten. Mensen van tachtig, die door lichamelijke gebreken niet meer in staat zijn om te rijden, die moeten hun rijbewijs inleveren. Iemand die gewoon weet wat er gaande is, maar zich ongemakkelijk voelt in het verkeer, moet gewoon kunnen rijden.
Lekkere opvatting. Iemand voelt zich ongemakkelijk, is daardoor een regelrecht veiligheidsrisico, maar moet toch maar de gelegenheid krijgen doorlopend dat veiligheidsrisico te vormen. Zou ji in een vliegtuig stappen als je weet dat de piloot zich wat ongemakkelijk voelt? Of kijk je er dan in één keer anders tegenaan. Of de treinbestuurder die zich ongemakkelijk voelt? Of de vrachtwagenchauffeur? Moet je mij toch eens iuitleggen wat het dan maakt dat een automobilist die een latent net zo groot risico vormt om een dodelijk ongeval te veroorzaken dan wel een aanvaard risico mag vormen.
quote:
Anders zou je volgens jouw redenering alle beginnende automobilisten wel gelijk hun rijbewijs af kunnen nemen, omdat ze angstig en onberekenbaar zouden rijden.
Misschien dat het je is opgevallen, maar die categorie veroorzaakt verreweg de meeste ongevallen, vooral door gebrek aan vaardigheid en routine.
quote:
van iemand met een rijbewijs mag je verwachten dat die in staat is om een voertuig te besturen, weet hoe de verkeersregels werken en in staat is om met het verkeer mee te rijden. Meer niet.
Je zegt hetzelfde, maar met meer woorden. Als twee factoren, het in staat zijn het voertuig te besturen en het in staat zijn met het verkeer mee te rijden niet aanwezig zijn hoort iemand dus niet achter het stuur.
quote:
niet iedereen rijdt even goed. Mensen die hun rijbewijs hebben, hebben bewezen dat ze in staat zijn om redelijk te rijden en hebben dus hun plaats in het verkeer verdiend
Mensen die hun rijbewijs hebben hebben zeker niet bewezen dat ze daardoor kunnen rijden. Ze hebben bewezen een aantal kunstjes te kunnen opvoeren, wat verder niets zegt over voertuigbeheersing en inzicht in het verkeer. Niet iedereen rijdt even goed, volkomen correct, maar een kruk op de weg is gewoon gevaarlijk.
quote:
Jij hebt gezegd dat je kan begrijpen dat mensen met sneeuwval "wat voorzichtiger" rijden. En zoals ik zij, maar waar jij met je vooringenomenheid vrolijk overheen leest, is dat je maar een klein glad stukje nodig hebt om flink in de problemen te komen. Als het sneeuwt moet je verwachten dat er gladden stukken op de weg zijn. En dus moet je je snelheid aanpassen. Als de persoon voor jou denkt dat "stapvoets" snel genoeg is, is dat zo. Wie ben jij godverdomme om te beweren dat het wel sneller kan?
Ah, meneer gaat vloeken. Teken van gammele argumentatie. Wel studentje van 23 jaar, 20 jaar rijervaring en een half miljoen schadevrije kilometers geven mij enig recht van spreken. En ik heb in mijn leven al heel wat meer gladheid dan jij meegemaakt, ik reed al toen jij nog op een driewieler probeerde overeind te blijven.
quote:
Hoe was het ook alweer van op de persoon spelen? Beetje hypocriet om die opmerking te maken, niet?
Volgens mij ben jij de eerste, maar als je je persoonlijk aangevallen voelt moet je dat vooral niet zo opvatten. Anonimiteit hè.
quote:
Laat dat nou precies zijn wat ik dacht toen ik de openingspost las, want je klinkt als een achttien jarige kleuter die net z'n rijbewijs heeft en dus niet begrijpt dat niet alle mensen rijden alsof ze vergeten zijn dat ze geen scooter meer onder hun kont hebben...
Dus toch vooringenomen. Dat geef je hier duidelijk mee aan. Verder dom om veronderstellingen te doen, je kent mij niet eens. Ik ben ondernemer met een HBO-opleiding, dat uit een tijd toen dat nog iets voorstelde. Inderdaad ben jij de zielepoot die zo nodig op de man moet gaan spelen. Mocht je er niet op vannacht?
[quoteSpeedfreak... laat me niet lachen.[/quote]
Tuurlijk, het eerste waar je naar kijkt is iemands nick. Blijkt ontzettend veel "intelligentie" uit, en voor zover je dat niet in de gaten hebt, dat is erg sarcastisch bedoeld.
quote:
Oh, sorry... Ik was even vergeten dat de wereld stopt en de natuur begint zodra je de machtige randstad verlaten hebt
Kan ik er wat aan doen dat je in een achtergebleven gebied woont. Overigens heb ik met vakantie echt wild op de weg meegemaakt, ook op gladde wegen, en heb daar altijd op tijd voor kunnen stoppen, argument dat je hanteert slaat dus nergens op.
quote:
En dat is jouw definitie en mag ik met een korrel zout nemen.
Laat ik jou dan maar helemaal met een korrel zout nemen en je meningen en stellingen als volstrekte bullshit afserveren. Zulke discussi techniek beheers ik ook.
quote:
Als ik met sneeuwval over de provinciale weg naar huis rij, kijk ik niet raar op als mensen niet harder dan dertig rijden. Niet harder dan vijftig op de snelweg. Stapvoets als ze zich binnen de bebouwde kom bevinden.
Tja, alles went, ook abnormale dingen. Zo zijn we in Nederland reeds gewend aan drugdsgebruik, beroving, inbraak, fietsendiefstal, autokraken, en nog veel meer abnormale zaken. Een abnormaliteit dat er mensen achter het stuur zitten die totaal niet kunnen rijden kan er inderdaad nog wel bij.

Oh jah, over dat remmen op de snelweg, ik nodig je van harte uit dat te proberen, dus als het gangetje 120 is echt vet bruut op je rem stampen, eens kijken of je het om te beginnen na vertelt, en vervolgens wie er voor gaas gaat. Houd er maar rekening mee dat je opgaat voor het veroorzaken van een ernstig ongeval.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_25316890
idd, schijt ziek word je ervan.

Nieuwsbericht: Het kan glad zijn hoevaak heb ik dat ondertussen gehoord, en wanneer was het nou echt glad. En idd als er al sneeuw in de berm ligt weten mensen het gas pedaal niet meer te vinden.

Voor mij is het juist de sport om ze hard en gecontroleerd mogelijk over een gladde weg te blaazeeej .

Leuk om die angst hazen op de snelweg die niet harder als 70 durven met 150 voorbij te knallen, kunnen ze zien dat het niet glad is.

Hoe sommige mensen autorijden , iedere mongool kan ze rijbewijs halen of ze werkelijk geschikt zijn is een tweede werkelijkwaar belachelijk
pi_25324057
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 19:08 schreef speedfreak1 het volgende:
Je zit zowel moreel als praktisch volkomen fout, maar daar kom je nog wel een keer achter als je op de snelweg een noodstop mag treken. Overigens bestaat er iets als een kapstokregel, je mag het overige verkeer niet in gevaar brengen. Zonder noodzaak op een snelweg bruut op de rem gaan hangen hoort daarbij.
Oh, als je voldoende getuigen kan vinden, kan de remmende persoon wellicht een boete krijgen. Maar als je er bovenop knalt, ben je altijd het bokje. Het is volgens de wet jouw verantwoordelijkheid om afstand te houden. Als iemand met sneeuwval zo rijdt, moet je dus nog veel meer afstand houden dan je "normaal" zou vinden. Niet twee seconden, maar het dubbele.
Als de automobilist die remt zegt dat diegene dacht iets gezien te hebben, is het voor oom agent al genoeg.
quote:
Lekkere opvatting. Iemand voelt zich ongemakkelijk, is daardoor een regelrecht veiligheidsrisico, maar moet toch maar de gelegenheid krijgen doorlopend dat veiligheidsrisico te vormen. Zou ji in een vliegtuig stappen als je weet dat de piloot zich wat ongemakkelijk voelt? Of kijk je er dan in één keer anders tegenaan. Of de treinbestuurder die zich ongemakkelijk voelt? Of de vrachtwagenchauffeur? Moet je mij toch eens iuitleggen wat het dan maakt dat een automobilist die een latent net zo groot risico vormt om een dodelijk ongeval te veroorzaken dan wel een aanvaard risico mag vormen.
[..]
Misschien dat het je is opgevallen, maar die categorie veroorzaakt verreweg de meeste ongevallen, vooral door gebrek aan vaardigheid en routine.
Vlak na mijn afrijden, was ik onwijs nerveus achter het stuur? Had ik daarom niet mogen rijden? Onzin! Ik had mijn rijbewijs en heb dus bewezen aan het verkeer deel te kunnen nemen. En rijden leer je dan pas... En dat is ook zo. Geen brokken gemaakt, nog.
Mijn broertje, die na het behalen van zijn rijbewijs een stuk zekerder in de auto zat heeft het gepresteerd om in iets meer dan één jaar tijd tot vier keer toe een ongeluk te krijgen. Waarbij drie keer de auto total loss was.

Als je onzeker bent, wat bij druk verkeer niet zo gek is, moet je ook onzeker rijden. Dan weet het andere verkeer wat het kan verwachten. Ook belangrijk. En als je weet dat je er niet op kan vertrouwen dat je voldoende ervaring hebt om je uit alle situaties te redden, moet je daar je rijstijl aan aanpassen. Als andere mensen (jij, bijvoorbeeld) denken dat ze dat wel kunnen, zijn ze vrij om je voorbij te gaan.

Het kan niet zo zijn dat iemand brokken maakt en zegt "ik dacht dat het wel kon"
quote:
Je zegt hetzelfde, maar met meer woorden. Als twee factoren, het in staat zijn het voertuig te besturen en het in staat zijn met het verkeer mee te rijden niet aanwezig zijn hoort iemand dus niet achter het stuur.
Maar blijkbaar was diegene wel in staat om het rijbewijs te behalen.
quote:
Mensen die hun rijbewijs hebben hebben zeker niet bewezen dat ze daardoor kunnen rijden. Ze hebben bewezen een aantal kunstjes te kunnen opvoeren, wat verder niets zegt over voertuigbeheersing en inzicht in het verkeer. Niet iedereen rijdt even goed, volkomen correct, maar een kruk op de weg is gewoon gevaarlijk.
Een kruk (?) moet het rijden blijkbaar nog leren. Gaat niet altijd even vlot, maar is geen reden om het rijbewijs af te pakken
quote:
Ah, meneer gaat vloeken. Teken van gammele argumentatie. Wel studentje van 23 jaar, 20 jaar rijervaring en een half miljoen schadevrije kilometers geven mij enig recht van spreken. En ik heb in mijn leven al heel wat meer gladheid dan jij meegemaakt, ik reed al toen jij nog op een driewieler probeerde overeind te blijven.
En dan laat je je ergeren door onzekere automobilisten? Dat is wat ik hoor te doen, met m'n bijna vijf jaar rijervaring.
Je ervaring is trouwens niet vreselijk veel waard bij gladheid. M'n broertje (ja, hij weer... hij's zo'n leuk voorbeeld) heeft twee maanden terug wat brokken gemaakt bij het taxi-bedrijf waar hij nu de zaterdagen werkt... oorzaak:gladheid. Hij's met een oudere collega naar die plek toegereden. Die kerel zei direct al dat het niet glad was en dat 'ie zich niet moest aanstellen... Tot hij exact op die plek de berm in gleed en op een haar na een boom miste.
Ervaring helpt wel iets, maar niet heel veel. Jouw ervaring met verkeer is veel belangrijker dan je ervaring met gladheid. Maar juist daarom is het vreemd dat je je laat ergeren door onervaren of onzeker rijgedrag van anderen.
quote:
Kan ik er wat aan doen dat je in een achtergebleven gebied woont. Overigens heb ik met vakantie echt wild op de weg meegemaakt, ook op gladde wegen, en heb daar altijd op tijd voor kunnen stoppen, argument dat je hanteert slaat dus nergens op.
Als het wild fijn een kilometer van je vandaan de weg op wandelt, kan iedereen wel remmen. Dat tegenargument zegt dus op z'n minst net zo weinig.
quote:
Oh jah, over dat remmen op de snelweg, ik nodig je van harte uit dat te proberen, dus als het gangetje 120 is echt vet bruut op je rem stampen, eens kijken of je het om te beginnen na vertelt, en vervolgens wie er voor gaas gaat. Houd er maar rekening mee dat je opgaat voor het veroorzaken van een ernstig ongeval.
reken maar dat dat wel meevalt en dat je minstens net zo'n groot probleem hebt als de veroorzaker.

Kijk bijvoorbeeld bij een kettingbotsing. Iedereen is schuldig behalve de voorste. Slecht zicht, sneeuwval, gladheid etcetera zijn geen verzachtende omstandigheden. Je moet je rijgedrag aanpassen aan de omstandigheden. Snelheid omlaag, meer afstand houden.

Als iemand vindt dat sneeuwval betekent dat je stapvoets moet gaan rijden, is dat zo.
  woensdag 2 maart 2005 @ 07:45:40 #42
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_25326351
Ik was dolblij dat ik achter iemand zat die 50 km/h reed vanmorgen....hoefde ik dus ook niet harder.
Paar auto's en een vrachtwagen in de sloot gezien vanmorgen.....
pi_25326437
en diezelde mensen die nu klagen over sukkels die langzaam rijden.... klagen ook altijd als de auto verzekeringen weer es omhoog gaan..... maar alleen veroorzaken ze dan zelf omdat ze gewoon denken dat ze noormaal kunnen rijden. met dit weer....

man er is hier in den haag geen doorkomen aan!!!! zelfs als je stapvoets rijd glij je alle kanten op!!!! heb hier al 3 ongelukken gezien vanmorgen op nog geen 25 km!!! en dan willen hier een paar gekken gaan beweren dat je een sukkel bent als je stapvoets gaat rijden! 8(7
pi_25326456
trouwens het grappige was dat er bij 2 van de drie klappers echt zo'n stoer patsertje stond wat d8 dat ie goed kon rijden......
pi_25326562
quote:

[..]

\

en wat doe jij dan precies op een weg waar niet gestrooid is... bijde kanten een greppel...... dan ga jij dus beweren dat jij je voertuig zo goed kent dat je precies weet wat ie doet.....
volgens mij ben jij diegen die zijn rijbewijs in moet leveren omdat je gevaren niet kan/wil zien...... ik heb een tijdje aan autocross gedaan dus ik kan zeggen dat ik aardig weet hoe mijn auto zich gedraagd onder bepaalde omstandig heden..... maar mijet gladheid weet niemand.. maar dan ook helemaal niemand hoe een voertuig zich zal gedragen.... een slipcursus zal met dit weer op een weg die over de hele lengte glad is ook niet zo heel veel uithalen....

ik heb over die weg gewoon rustig gereden.....
en stel je voor dat jijd enkt dat je hem onder controle hebt en gewoon 60 a 70 gaat rijden.. en er steekt ineens iemand de weg over........
daar ga je dan met je goede en patserige gedrag...
pi_25326657
sorry hoor, maa als het glad is, ga ik geen risico nemen.. Ik ben 20, heb nu 2 jaar m'n rijbewijs. Ik weet echt wel wat doorrijden is, maar ik weet nog beter hoe snel het mis kan gaan. Als ik dan 50 rijd op een 80 KM weg, en ik zie iemand met 80 voorbijscheuren, dan verklaar ik hem voor gek. Hoe goede rijder het ook is, en hoe goede auto ze ook hebben.. want zoals gezegd: 1 verkeerde beweging, en met 80 is er geen houden meer aan. Ik weet hoe het voelt om met 100 ergens tegen op te knallen, en ik wens dat geen enkele mens toe. Hard rijden met gladheid is hetzelfde als russische roulette, en dat zowel met jouw leven, als met dat van andere mensen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bensel op 02-03-2005 08:50:54 ]
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 2 maart 2005 @ 08:34:19 #47
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_25326708
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 08:30 schreef Bensel het volgende:
Ik ben 20, heb nu 22 jaar m'n rijbewijs.
Intressant
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_25326712
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 08:30 schreef Bensel het volgende:
sorry hoor, maa als het glad is, ga ik geen risico nemen.. Ik ben 20, heb nu 22 jaar m'n rijbewijs. Ik weet echt wel wat doorrijden is, maar ik weet nog beter hoe snel het mis kan gaan. Als ik dan 50 rijd op een 80 KM weg, en ik zie iemand met 80 voorbijscheuren, dan verklaar ik hem voor gek. Hoe goede rijder het ook is, en hoe goede auto ze ook hebben.. want zoals gezegd: 1 verkeerde beweging, en met 80 is er geen houden meer aan. Ik weet hoe het voelt om met 100 ergens tegen op te knallen, en ik wens dat geen enkele mens toe. Hard rijden met gladheid is hetzelfde als russische roulette, en dat zowel met jouw leven, als met dat van andere mensen.
helemaal met je eens!!!!!! ik neem alleen aan dat je 2 jaar rrijbewijs hebt!? ipv 22.. als je 20 bent...
eindelijk es een verstandig iemand..... ipv die gekken die spelen met mensenlevens omdat ze denken dat ze zo goed kunnen rijden.
  woensdag 2 maart 2005 @ 08:37:16 #49
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_25326744
vanmorgen toen ik naar stage fietste ook een grapjas tegengekomen die dacht dat hij wel kon remmen bij de stoplichten hier in Groningen, die gast schoot ook mooi 5 meter door.

Had hij nog mazzel dat er nog geen ander verkeer net het kruispunt op reed
Bij tijd en wijle aanwezig...
  woensdag 2 maart 2005 @ 08:58:23 #50
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_25326957
Ben ik nu de enige die snapt wat TS bedoelt?

Tenzij ik me zwaar vergis, heeft hij het nergens gehad over te hard rijden of bewust risico's nemen... maar over mensen die zonder dat de omstandigheden op de weg dat nodig maken schrikken van een paar vlokjes die uit de lucht vallen...

Een goed gestrooide weg waar het niet glad is geeft m.i. echt geen aanleiding om stapvoets te gaan rijden....
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  woensdag 2 maart 2005 @ 09:37:39 #51
39128 S_
Shame on you
pi_25327503
Een beetje sneeuw?

Het heeft hier echt enorm gesneeuwd hier in Groningen
pi_25327574
Ach, weer een sukkel die zijn auto niet heeft voelen glijden zeker Vanochtend nog iemand die wat harder durfde te gaan dan stapvoets overdwars de weg op zien gaan.
pi_25327638
Als het glad is dan rij ik hardstikke rustig, die anderhalf ton (kilo's ) heb je gewoon niet onder controle.
Gister nog even op een grote parkeerplaats gekeken hoe de auto reageert als je ineens de handrem aantrekt tijdens het sturen. Blijft leuk
  woensdag 2 maart 2005 @ 09:47:49 #54
103449 ARC-Rider
Fly like an eagle
pi_25327674
Het kan heel vervelend zijn, zeker als je net als ik vanmorgen anderhalf uur gedaan heb over een stuk waar ik normaal 25 min. over doe. Maar goed het was een grote file die niet harder reed dan 20 / 30 km/h veroorzaakt door enkele ongelukjes.

Vervelend, maar geen ramp ofzo...
pi_25327677
Net 2 uur en een kwartier gedaan over 35 km ook omdat er van die mongolen rondrijden die 20 of daaronder menen te moeten rijden

Ongetwijfeld dezelfde idioten die 70 rijden waar je 80 mag, links knipperen als ze rechts moeten en een kilometer voor een afslag al gaan remmen

$@#&^$@&^$^&@%$ word ik er van
  woensdag 2 maart 2005 @ 09:50:15 #56
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25327718
Nee, dan van die klootzakken die, terwijl ze door de sneeuw geen hand voor ogen kunnen zien, nog even extra gas geven bij het uitkomen van de bocht, en mij, die net oversteekt bij groen voetgangerslicht, bijna van mijn sokken rijden .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  woensdag 2 maart 2005 @ 09:50:55 #57
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25327728
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 09:42 schreef Youssef het volgende:
Ach, weer een sukkel die zijn auto niet heeft voelen glijden zeker Vanochtend nog iemand die wat harder durfde te gaan dan stapvoets overdwars de weg op zien gaan.
Precies, dat zijn de ware sukkels .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  woensdag 2 maart 2005 @ 10:39:11 #58
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_25328541
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 09:47 schreef Bauhaus het volgende:
Net 2 uur en een kwartier gedaan over 35 km ook omdat er van die mongolen rondrijden die 20 of daaronder menen te moeten rijden
Ligt er maar net aan waar je zit in Nederland. Hier in Groningen en Drenthe ligt zo'n 30cm sneeuw, op de wegen is niet gestrooid (heeft totaal geen zin op dit moment) en gezien het van die goed plakkende sneeuw is, wordt het ook spiegelglad. Een groot gedeelte heb ik met 20 - 30km/u moeten rijden en ik moet zeggen dat harder rijden ook niet verantwoord was. Op de snelweg (A28) kon je ook echt niet harder dan 70-80.
Hier op het werk nog een uurtje sneeuw staan schuiven met collega's zodat we in ieder geval onze auto's konden parkeren
  woensdag 2 maart 2005 @ 11:05:31 #59
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_25329028
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 08:58 schreef teamlead het volgende:

Tenzij ik me zwaar vergis, heeft hij het nergens gehad over te hard rijden of bewust risico's nemen... maar over mensen die zonder dat de omstandigheden op de weg dat nodig maken schrikken van een paar vlokjes die uit de lucht vallen...

Een goed gestrooide weg waar het niet glad is geeft m.i. echt geen aanleiding om stapvoets te gaan rijden....
Eensch!

Vanmorgen reed het verkeer redelijk door, maar gisteren waren er duidelijk angsthazen en overmoedigen op weg (A9 Alkmaar-Beverwijk). Scheelde me zo een half uur!

We zijn het gewoon niet gewend dit...
  woensdag 2 maart 2005 @ 12:00:11 #60
57728 Xitami
? = 2b || !2b
pi_25330003
Tja ach, als het gesneeuwd heeft, zoals nu ongeveer 5cm in den haag, dan rij ik echt wel langzamer. Achterwiel aangedreven auto die >1600kg weegt wil je niet dwars de bocht door zetten. Is wel leuk op zich, maar het overige verkeer is er niet blij mee...
From the ashes...
pi_25330815
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Volgens mij ben jij de eerste, maar als je je persoonlijk aangevallen voelt moet je dat vooral niet zo opvatten. Anonimiteit hè.
[..]

Dus toch vooringenomen. Dat geef je hier duidelijk mee aan. Verder dom om veronderstellingen te doen, je kent mij niet eens. Ik ben ondernemer met een HBO-opleiding, dat uit een tijd toen dat nog iets voorstelde. Inderdaad ben jij de zielepoot die zo nodig op de man moet gaan spelen. Mocht je er niet op vannacht?
[quoteSpeedfreak... laat me niet lachen.
Tuurlijk, het eerste waar je naar kijkt is iemands nick. Blijkt ontzettend veel "intelligentie" uit, en voor zover je dat niet in de gaten hebt, dat is erg sarcastisch bedoeld.
[..]

[..]

Laat ik jou dan maar helemaal met een korrel zout nemen en je meningen en stellingen als volstrekte bullshit afserveren. Zulke discussi techniek beheers ik ook.
[..]

Tja, alles went, ook abnormale dingen. Zo zijn we in Nederland reeds gewend aan drugdsgebruik, beroving, inbraak, fietsendiefstal, autokraken, en nog veel meer abnormale zaken. Een abnormaliteit dat er mensen achter het stuur zitten die totaal niet kunnen rijden kan er inderdaad nog wel bij.

[/quote]

Toch klink je heeel dom en onverdraagzaam EN je heb een foto van Geert Wilders als Avatar....vind je het gek dat niemand snapt dat he HBO-er bent en zelfs ondernemer!
Ook JIJ hebt recht op mijn mening!!
pi_25331348
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 12:50 schreef lone_wolf het volgende:
Toch klink je heeel dom en onverdraagzaam EN je heb een foto van Geert Wilders als Avatar....vind je het gek dat niemand snapt dat he HBO-er bent en zelfs ondernemer!
Met deze opmerking geef je aan zelf zeer dom en onverdraagzaam te zijn, verder, als je behoefte hebt om te schelden moet je daar een stuk famillie voor uitzoeken, die zijn er misschien van gediend, ik niet.
Ik stem Wilders. U ook?
  woensdag 2 maart 2005 @ 13:36:29 #63
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_25331449
quote:

Tot je een stukje tegen komt dat wel glad blijkt te zijn op een punt waar je toevallig flink moet remmen...
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_25331560
Heb er zelfs op de motor geen last van. Langzaam rijden is over het algemeen niet nodig.
pi_25331597
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 13:36 schreef Frezer het volgende:

[..]

Tot je een stukje tegen komt dat wel glad blijkt te zijn op een punt waar je toevallig flink moet remmen...
Ik vind dat een raar standpunt, dan kun je onder alle omstandigheden stapvoets rijden verdedigen, bij mooi zoonig weer: tot je een dieselspoor tegenkomt dat door een lekkende brandstoftank wordt veroorzaakt, bij regen: tot je een diepe plas tegenkomt waardoor je gaat aquaplanen. Verkeer is risico, je kunt risico's beperken maar niet uitbannen. Met stapvoets rijden als het niet nodig is kweek je in mijn ogen extra risico's.
Ik stem Wilders. U ook?
  woensdag 2 maart 2005 @ 13:51:57 #66
82458 jjdg
JanJaap de gekste
pi_25331744
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 13:44 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Ik vind dat een raar standpunt, dan kun je onder alle omstandigheden stapvoets rijden verdedigen, bij mooi zoonig weer: tot je een dieselspoor tegenkomt dat door een lekkende brandstoftank wordt veroorzaakt, bij regen: tot je een diepe plas tegenkomt waardoor je gaat aquaplanen. Verkeer is risico, je kunt risico's beperken maar niet uitbannen. Met stapvoets rijden als het niet nodig is kweek je in mijn ogen extra risico's.
Stapvoets rijden vind ik ook niet nodig, maar het is alleen maar verstandig om in ieder geval je snelheid te minderen als het dit weer is.
  Spellchecker woensdag 2 maart 2005 @ 14:30:51 #67
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_25332254
tsja ik kon hier in Friesland vanochtend makkelijk 80 (en 100 op de Groningerstraatweg richting Leeuwarden) rijden en ben het wat dat betreft eens met TS... Maar normaal rij ik 100 op die provinciale weg en 120 op de Groningerstraatweg en dat heb ik uit veiligheidsoverwegingen wel achterwege gelaten vandaag

Het eerste stuk in het dorp waar ik woon (vlakbij Dokkum) ging met een gangetje van 20 ipv 50 (en dat in een 4x4, die ik overigens op 2x2 had), het was dan ook behoorlijk glad dat stukje (ik slipte zelfs een aardig stukje weg toen ik met 20 km/u een drempel opreed)
Tevens -purist.
  woensdag 2 maart 2005 @ 16:05:55 #68
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_25333206
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 13:42 schreef Viperdesign het volgende:
Heb er zelfs op de motor geen last van. Langzaam rijden is over het algemeen niet nodig.
[flame]
Kan je dan sowieso wel hard rijden op een 25 kW fiets?
[/flame]
  woensdag 2 maart 2005 @ 16:12:50 #69
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_25333272
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 11:52 schreef BrauN het volgende:

[..]

Niet als je in een fatsoenlijke auto rijdt.

Het lijkt mij dan ook het beste om een rijverbod uit te vaardigen voor alle grafbakken van voor 1998, als het weer redelijk slecht tot zeer slecht is.
Het leven is zo oneerlijk he, waarom zit jij op fok terwijl er nu mensen zijn die op de kop in de sloot liggen.... Sukkel, ik heb een hekel aan al die kneusjes die denken dat ze kunnen rijden maar 0,0 van de verkeersregels kennen. Van die kneusjes die met hun rechterarm op het middenconsole onderuitgezakt in de auto zitten. Of van die kneusjes die toch moeten bellen. Daar heb ik een hekel aan. En als je langzaam rijd als het sneeuwt....nou en, het is toch de baas zijn tijd...
  woensdag 2 maart 2005 @ 16:29:33 #70
67643 iDex
opdondertje
pi_25333424
beter te laat komen op je werk
dan niet meer aankomen op je werk
pi_25335249
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 16:05 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

[flame]
Kan je dan sowieso wel hard rijden op een 25 kW fiets?
[/flame]
Vast wel, maar niet in dit weer. Uberhaupt rijden op de motor met dit weer is vragen om op je bek te gaan.
pi_25335266
quote:

goed gezegd

ter aanvulling: een goed gestrooide sneeuwvrije weg (met alleen sneeuw in de berm) is niet gladder dan een diezelfde weg in de regen.. maar als je ziet hoe mensen rijden echt niet normaal meer
  woensdag 2 maart 2005 @ 19:27:16 #73
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_25335390
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 09:47 schreef Bauhaus het volgende:

Ongetwijfeld dezelfde idioten die 70 rijden waar je 80 mag, links knipperen als ze rechts moeten en een kilometer voor een afslag al gaan remmen

$@#&^$@&^$^&@%$ word ik er van
Ik weet niet of het bij jou de hele dag heeft gesneeuwd, maar met jouw mentaliteit en nog wat dagen sneeuw doe je er binnenkort waarschijnlijk nog een stuk langer over.... wanneer je jouw auto tegen een paal aan hebt geparkeerd
Krekker is de bom!
  woensdag 2 maart 2005 @ 19:38:30 #74
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_25335560
Ik denk dat we het over 2 verschillende dingen hebben, in ieder geval merk ik dat je op de snelweg prima normale snelheid kunt aanhouden. Daarentegen de binnenwegen, die echt spek-glad hier zijn. En dan denk ik -terwijl ik goed auto kan rijden- liever even 30-40 km/u, dan tegen een boom.
  woensdag 2 maart 2005 @ 19:43:54 #75
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_25335645
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 19:38 schreef Quoi het volgende:
Ik denk dat we het over 2 verschillende dingen hebben, in ieder geval merk ik dat je op de snelweg prima normale snelheid kunt aanhouden. Daarentegen de binnenwegen, die echt spek-glad hier zijn. En dan denk ik -terwijl ik goed auto kan rijden- liever even 30-40 km/u, dan tegen een boom.
Dat verschilt dus heel erg per omgeving. Op plekken waar het echt de hele dag non-stop doorsneeuwt wil het ook op de grotere wegen toch nog behoorlijk glad zijn.
Krekker is de bom!
  woensdag 2 maart 2005 @ 19:48:06 #76
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_25335704
De hele middag was het lekker goed begaanbaar, totdat de avond valt. Dijk op of af was spekglad. Ben ik ff blij dat ik ABS heb.

Toch geef ik de mensen die langzamer rijden geen ongelijk. Een beetje automobilist past de rijstijl aan aan de situatie. Dan maar even later op je bestemming aankomen.
The Internets, I needs it..
pi_25335753
Ach, ik heb vandaag toch twee mensen zien doorschieten. Eentje kwam op 5 cm achter zijn voorganger tot stilstand. De ander kwam midden op een kruispunt terecht waar hij het verkeer hinderde. En dan reed iedereen nog rustig 35/40 waar je 50 mag.

Nee, ik doe lekker rustig aan met dit weer, ook al heb ik ABS. Ik voel mijn auto glibberen zelfs als ik rechtuit rij.
T-Mobile
pi_25335781
Ow, en die kerel die doorschoot tot 5cm achter zijn voorganger.... die hield prompt daarna zomaar 25 meter afstand. Blijkbaar was hij flink geschrokken.
T-Mobile
pi_25336259
Ik ben het eens met de topicstarter, als je dagelijks auto rijdt dan weet je hoe irritant dit soort verkeers angsthazen kunnen zijn.

Dat wil niet zeggen dat je als een gek moet gaan racen maar 50 km/u op een weg waar je normaal 80 rijdt als er een beetje sneeuw ligt is echt geen probleem. Zoiets voel je gewoon aan.

Het is geen schande om bang te zijn in het verkeer, maar laat die auto dan gewoon staan
٩๏̯͡๏)۶
pi_25336363
Ik vind het helemaal niet erg dat mensen 60 willen gaan rijden op de snelweg..... maar doe dat dan wel op de rechterbaan !! en ga niet op de andere banen jouw snelheid opdringen aan andere weggebruikers die gewoon 80/90 willen gaan rijden.

En nadat ik op een leeg parkeerterrein even met mijn achterwielaangedreven auto bezig was geweest, begon het lampje van mn ABS te branden, en die was dus uitgeschakeld. En ik moet zeggen dat je zonder ABS in de sneeuw veel sneller stil staat Omdat de wielen blokkeren graaft ie zichzelf in en sta je sneller stil dan wanneer je ABS aanstaat en maar door blijft glijden.
pi_25336943
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 19:54 schreef Timo_Baal het volgende:
Ow, en die kerel die doorschoot tot 5cm achter zijn voorganger.... die hield prompt daarna zomaar 25 meter afstand. Blijkbaar was hij flink geschrokken.
Hier klapte een audi a3 op een oude bak. Mannetje die achterop klapte wil uitstappen maar andere man reed gewoon verder Onbegrijpelijk (was verder toch nix gebeurd dus )
  woensdag 2 maart 2005 @ 23:25:13 #82
99295 perezoso
blankjoekel
pi_25338929
Ik kwam vandaag vrouwen tegen die op straat liepen ipv van de stoep omdat er sneeuw op de stoep ligt.
Op verschillende plekken, had ze bijna omvergereden, denken ze dat het op straat veiliger is ofzo?
  donderdag 3 maart 2005 @ 08:23:51 #83
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_25342275
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 19:48 schreef Dr_Crouton het volgende:
De hele middag was het lekker goed begaanbaar, totdat de avond valt. Dijk op of af was spekglad. Ben ik ff blij dat ik ABS heb.
ABS is géén remverbeteraar ofzo! Je auto blijft alleen min of meer bestuurbaar zodat je kan kiezen of je tegen de blauwe of tegen de gele auto aan wilt botsen!
pi_25347599
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 13:29 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Met deze opmerking geef je aan zelf zeer dom en onverdraagzaam te zijn, verder, als je behoefte hebt om te schelden moet je daar een stuk famillie voor uitzoeken, die zijn er misschien van gediend, ik niet.
Mensen die zich zo opwinden over iemand die wat langzamer rijd mag mijn inziens geen rijbewijs hebben. Wat maak jij je druk om alles zeg, echt triest gewoon.
  donderdag 3 maart 2005 @ 15:29:07 #85
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_25347703
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 15:21 schreef harlingen het volgende:

[..]

Mensen die zich zo opwinden over iemand die wat langzamer rijd mag mijn inziens geen rijbewijs hebben. Wat maak jij je druk om alles zeg, echt triest gewoon.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_25347784
is vaak met ondernemers.......
pi_25349785
quote:

[..]

Wat je zegt, JIJ bent zeer triest..........
Ik stem Wilders. U ook?
pi_25352125
Ik heb geen zin om alle reacties van moraalridders te lezen, maar speedfreak heeft volkomen gelijk. Het is al belachelijk dat op de eerste sneeuwdag rijexamens zijn afgelast. Dit was de mogelijkheid om te laten zien dat een (toekomstige) bestuurder bij alle omstandigheden kan rijden.
Langzaam rijden is niet gelijk aan veilig rijden. Ik denk zelfs dat de meeste hardrijders beter opletten dan mensen die zich altijd keurig aan de snelheid houden.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  donderdag 3 maart 2005 @ 21:36:57 #89
65997 Oldbie
pi_25352400
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 21:21 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik heb geen zin om alle reacties van moraalridders te lezen, maar speedfreak heeft volkomen gelijk. Het is al belachelijk dat op de eerste sneeuwdag rijexamens zijn afgelast. Dit was de mogelijkheid om te laten zien dat een (toekomstige) bestuurder bij alle omstandigheden kan rijden.
Langzaam rijden is niet gelijk aan veilig rijden. Ik denk zelfs dat de meeste hardrijders beter opletten dan mensen die zich altijd keurig aan de snelheid houden.
Dan stel ik voor dat ze in het vervolg bij rijexamens 10 rondjes 33.0 in Thialf moeten rijden als het niet heeft gesneeuwd. Kom op zeg, er zijn speciale slipcursussen omdat dat nou eenmaal een vak apart is. Daar ga je een beginnend bestuurder met net 25 rij-uren niet meteen aan blootstellen om te kijken of ze wel kunnen rijden.

Ja, hardrijders letten zeer goed op. Bumperklevers ook natuurlijk.....
Nee, ik houd me ook niet altijd aan de snelheid. Zeker zomers niet als ik lekker mijn motor van stal heb gehaald maar ik weet wel dat ik helemaal fout zit en ik zal het ook niet proberen goed te praten.
Moraalridder ben ik niet, wel realistisch.
  donderdag 3 maart 2005 @ 21:45:24 #90
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_25352541
ff een citaat uit het theorieboek:
Autorijden onder slechte weersomstandigheden, zoals zware sneeuwval, rijden op een glad wegdek vereist een aangepaste en gevorderde techniek:
- verkeerslichten nadert u voorzichtig
- u zult meer afstand moeten bewaren
- uw snelheid zal lager moeten zijn

ander citaat:
Ook bij gewoon recht vooruit rijden, moet uw snelheid bij gladheid zeer laag zijn.
Hoe laag precies is afhankelijk van de situatie, maar 50 km/u is onder die omstandigheden beslist geen slakkengangetje.
Where's my fear???
pi_25353717

Wat ik alleen niet snap is dat er nog steeds zoveel van die handige types rondrijden met 15 cm sneeuw op het dak en met de ruiten half schoon..

Onbegrijpelijk gewoon.. als die laag sneeuw tijdens remmen of op een ongunstig moment losschiet dan kun je echt flink de pineut zijn.

En ja., hier in Groningen zijn veel van de kleinere wegen echt een grote sneeuw/ ijsbaan combinatie geworden. Als fietser was het ook niet overal even leuk vandaag.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 3 maart 2005 @ 22:45:32 #92
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_25353882
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 22:38 schreef Starfish het volgende:

Wat ik alleen niet snap is dat er nog steeds zoveel van die handige types rondrijden met 15 cm sneeuw op het dak en met de ruiten half schoon..
Je ziet inderdaad mensen rijden met alleen de voor- en achterruit enigszins schoon (maar dan ook alleen daar waar de ruitenwissers komen). En die brengen zo hun kinderen naar school Wat ook veel mensen vergeten is om hun koplampen en achterlichten sneeuwvrij te maken. En die zie je dan ook zowat niet branden.

Mijn dak was ook niet sneeuwvrij trouwens Ik kan er niet bij Maar ik heb inmiddels bij anderen een oplossing gezien voor dat probleem: de bezem
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_25353919
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 22:45 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Je ziet inderdaad mensen rijden met alleen de voor- en achterruit enigszins schoon (maar dan ook alleen daar waar de ruitenwissers komen). En die brengen zo hun kinderen naar school Wat ook veel mensen vergeten is om hun koplampen en achterlichten sneeuwvrij te maken. En die zie je dan ook zowat niet branden.

Mijn dak was ook niet sneeuwvrij trouwens Ik kan er niet bij Maar ik heb inmiddels bij anderen een oplossing gezien voor dat probleem: de bezem
Ja, de lampen wordt idd ook weinig over nagedacht.

En natuurlijk hoeft een dak ook niet brandschoon... maar sommigen hebben zoooo'n skipiste op het dak :-X
  donderdag 3 maart 2005 @ 22:50:27 #94
11682 Moonah
Jolie femme
pi_25353999
quote:

[..]

Dank u!
Dit bespaart me om zelf een reply te tikken.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 3 maart 2005 @ 22:53:01 #95
11682 Moonah
Jolie femme
pi_25354078
quote:

[..]

Laat me raden...
Je bent een jaar of 21, rijdt in een rode auto met spoilers, en je hebt (nog) de behoefte jezelf te bewijzen.
Gaat (hopelijk) met de jaren vanzelf over hoor knul.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_25354442
wat een gezeik zeg..
rij lekker met 100km/u die mensen voorbij en maak je d'r lekker niet druk om.

Ik vind dat iedereen met zulk weer zo hard moet rijden, waarbij diegene zich veilig voelt. Dat is een stuk veiliger voor iedereen. Ik woon zelf bij de afslag den haag zuid en daar reed iedereen op de snelweg 50/60, behalve dan die ene gek die toch 120 wilt rijden. Ik vind iemand die 50 rijdt en daarbij niemand stoort een stuk minder storend dan iemand die 120 rijdt terwijl het glad is. Deze waaghals neemt dat waarschijnlijk ook nog de rest van het verkeer mee in zijn rijgedrag, mocht er iets gebeuren

hierbij heb ik het niet over de meeste oude mensen, want daar erger ik mij ook aan.
  donderdag 3 maart 2005 @ 23:29:34 #97
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_25354985
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 09:46 schreef _Denker het volgende:
Als het glad is dan rij ik hardstikke rustig, die anderhalf ton (kilo's ) heb je gewoon niet onder controle.
Gister nog even op een grote parkeerplaats gekeken hoe de auto reageert als je ineens de handrem aantrekt tijdens het sturen. Blijft leuk
Als ik zo iets probeer gaan op mijn dashboard allerlei lampjes aan. Mijn auto laat dat soort capriolen niet toe.

En de laatste dagen is de kermis op mijn dashboard regelmatig aangegaan het is dus echt wel nodig om je snelheid aan te passen.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 4 maart 2005 @ 00:14:18 #98
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_25355950
Vaak ook erg paniekerig, dus zodra de auto een klein beetje gaat glijden compleet in de stress raken en remmen

Ik rijd deze dagen in m'n Citroen 2cv, een perfecte wagen voor dit soort weersomstandigheden.
Overigens hangt het wel van je auto af hoor. Zelf rijd ik een oudere VW Polo, en dat rijdt gewoon onveilig. een recente 4wd auto met winterbanden is gewoon perfect te rijden in deze omstandigheden.

Over dat remweg is eigenlijk ook crap (t.o.v. rijden voorliggers) die voorganger remt hetzelfde als jij
  vrijdag 4 maart 2005 @ 21:44:07 #99
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25370004
quote:

[..]

Met gevoel remmen of met ABS op sneeuw maakt simpelweg je remweg veel langer, waardoor een lagere snelheid juist noodzakelijk is.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_25370086
haha, mijn moeder vertelde net over een vent die haar met een vaart voorbij reed, Terwijl zij 30 reed omdat het zo glad is, die ze een km later tegenkwam tegen de stoeprand en omgekeerd

dat wil je toch wel ff smakelijk lachen als je hem voorbij rijdt
  vrijdag 4 maart 2005 @ 21:51:44 #101
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_25370156
Wat ook zo iri is: mensen die altijd stoppen voor een rood stoplicht, ook al zijn ze de enige op de weg.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  vrijdag 4 maart 2005 @ 22:06:45 #102
64288 Bensel
Ladderzat
pi_25370403
mwa.. vandaag was het vlak bij ons huis erg glad.. De weg was half gedooid, en weer bevroren.. waardoor de auto alle kanten opgleed (waaronder zijdelings). en dan remde ik niet, en gaf ook geen gas...
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  vrijdag 4 maart 2005 @ 22:44:28 #103
61288 Duna
Still Going Strong
pi_25371139
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 11:33 schreef speedfreak1 het volgende:
Wat een klojo's. Gaan op een goed begaanbare weg 20 km/u rijden omdat....... er een beetje sneeuw valt. Het is niet eens glad! De sneeuw blijft op het bereden gedeelte van de weg niet eens liggen! Domme angsthazen zijn het! Ik propageer niet dat mensen als een idioot moeten gaan scheuren als het sneeuwt, kan best begrijpen dat mensen wat voorzichtig aan doen, maar die eikels die stapvoets gaan rijden zouden gewoon niet in een auto moeten stappen, nooit! Dat zijn nou de fileveroorzakers!
Hee dan ga jij toch lekker lopen racen ik lach je in je bek uit als je slipt
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 22:47:31 #104
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_25371199
quote:

[..]

....

Zoals zoveel mensen, haal je 2 dingen door elkaar: de wegenverkeerswet en de verzekeringswetgeving.

Volgens de wegenverkeerswet mag je inderdaad niet zonder reden op de rem stampen en daarmee het overige verkeer in gevaar brengen, daar kun je dus een boete voor krijgen.
Volgens de verzekeringswetgeving mag je niet dusdanig dicht achter iemand rijden dat je niet meer tijdig kunt stoppen als die persoon besluit om wèl op de rem te stampen, en ben je als de achteropkomende partij dus schuldig en zijn de kosten voor jou(w verzekering).

Zelfde verhaal met een fietser die door rood rijdt en door een auto geschept wordt:
Volgens de wegenverkeerswet mag die fietser niet door rood rijden en daar kan de fietser dus een boete voor krijgen.
Volgens de verzekeringswetgeving is de automobilist echter aansprakelijk omdat de fietser een beschermde verkeersdeelnemer is en de automobilist degene is die niet alleen moet bewijzen dat de fietser door rood reed, maar ook nog eens moet bewijzen dat hij 't niet aan zag komen dat de fietser door rood zou rijden en daarom niet op tijd kon stoppen.

't Lijkt vaak haaks op elkaar te staan, niks aan te doen, leer er mee leven en hou er vooral rekening mee. Dat iemand anders iets niet mag doen, ontslaat jou niet van de verplichting er rekening mee te houden dat die ander dat misschien toch wel gaat doen. Je doet de ramen en deuren van je huis toch ook op slot als je op vakantie gaat, ook al is het stelen van je spullen volgens de wet verboden?
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  vrijdag 4 maart 2005 @ 23:02:37 #105
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_25371479
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 21:51 schreef BabeWatcher het volgende:
Wat ook zo iri is: mensen die altijd stoppen voor een rood stoplicht, ook al zijn ze de enige op de weg.
Flits zei de flitspaal, toen met zijn brede smile!
Krekker is de bom!
pi_25371756
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 22:06 schreef Bensel het volgende:
mwa.. vandaag was het vlak bij ons huis erg glad.. De weg was half gedooid, en weer bevroren.. waardoor de auto alle kanten opgleed (waaronder zijdelings). en dan remde ik niet, en gaf ook geen gas...
Hier ook, bij ons achter een smal straatje waar ik normaal precies een draai kan maken om de garage in te rijden, gleed ik nu weg net niet tegen een huis aan. Ben maar doorgereden naar een parkeerplaats.
Het straatje hier loopt nog een beetje af ook, veel te link nu. Dan maar krabben/sneeuw van de auto halen morgenochtend.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zaterdag 5 maart 2005 @ 00:54:15 #107
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25373912
Ik heb winterbanden.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zaterdag 5 maart 2005 @ 02:40:03 #108
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_25375726
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 11:33 schreef speedfreak1 het volgende:
TS = Ongelofelijke sukkel.
Be kind, be polite, be nice, be helpful, be normal, be yourself. Then everything will be ok.
pi_25376525
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 22:38 schreef Starfish het volgende:

Ik heb me inderdaad een paar keer flink moeten inhouden als ik achter die debielen reed. Een deel sneeuwt eraf tijdens het rijden en ze tonen gewoon totaal geen interesse in het overige verkeer op zo een manier Achterlijke idioten

Maar TS is zeker een van die flapdrollen waarvan ik de bandensporen vanochtend zag leiden naar o.a stoepranden, andere weghelften en fietspaden.
pi_25379502
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 08:35 schreef Youssef het volgende:
Maar TS is zeker een van die flapdrollen waarvan ik de bandensporen vanochtend zag leiden naar o.a stoepranden, andere weghelften en fietspaden.
TS is iemand met blijkbaar heel wat meer rijervaring dan een groot aantal brallende sukkeltjes als jijzelf, zijn bandensporen lopen keurig recht en vertonen geen spoor van slippen, en TS rijdt gewoon met aangepaste snelheid redelijk vlot door, maar gaat niet stapvoets met 15 km/uur de rest van het verkeer in gevaar brengen door irritaties op te roepen. En voor zover je het niet in de gaten hebt, maar dat is regelrecht te wijten aan het feit dat je hier in feite slechts komt om mensen af te zeiken, en het voor jou blijkbaar helemaal niet interessant is wat iemand vertelt, je vooroordelen heb je immers al klaar bij het lezen van de topictitel, ik heb het nergens over onverantwoord scheuren gehad, ik heb juist wel aangegeven dat aangepaste snelheid erg nuttig is, maar ik heb inderdaad wel aangegeven dat sukkelen zwaar overdreven is. Leer lezen!!!!!!!!! Leer normaal reageren!!!!!!!!!!!!
Ik stem Wilders. U ook?
pi_25379524
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 02:40 schreef Erick1985 het volgende:

[..]

TS = Ongelofelijke sukkel.
Likewise, donder maar in je graf.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_25379564
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 22:44 schreef Duna het volgende:

[..]

Hee dan ga jij toch lekker lopen racen ik lach je in je bek uit als je slipt
Je reactie is even dom als kort. En lezen kun je niet.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_25379647
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 22:53 schreef Moonah het volgende:

[..]

Laat me raden...
Je bent een jaar of 21, rijdt in een rode auto met spoilers, en je hebt (nog) de behoefte jezelf te bewijzen.
Gaat (hopelijk) met de jaren vanzelf over hoor knul.
Laat me raden......
Je bent een jaar of 18, hebt helemaal geen auto en zeker geen rijbewijs, je eet bij voorkeur vegetarisch, maar je hebt wel aan de lopende band een grote bek over anderen. Leuk hè, om dat over jezelf te lezen. Lees het hele topic maar door, dan snap je direct hoe dom je zit te brallen. En nee, ik heb een zwarte auto, rood is voor sjonnies, en nee, de verkeersrisicoleeftijd van 21 ben ik al lang en breed gepasseerd. En ik heb ook totaal niet meer de behoefte om mijzelf te bewijzen, maar met deze reactie begin ik van jou het één en ander te vermoeden.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_25383801
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 13:39 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

TS is iemand met blijkbaar heel wat meer rijervaring dan een groot aantal brallende sukkeltjes als jijzelf, zijn bandensporen lopen keurig recht en vertonen geen spoor van slippen, en TS rijdt gewoon met aangepaste snelheid redelijk vlot door, maar gaat niet stapvoets met 15 km/uur de rest van het verkeer in gevaar brengen door irritaties op te roepen. En voor zover je het niet in de gaten hebt, maar dat is regelrecht te wijten aan het feit dat je hier in feite slechts komt om mensen af te zeiken, en het voor jou blijkbaar helemaal niet interessant is wat iemand vertelt, je vooroordelen heb je immers al klaar bij het lezen van de topictitel, ik heb het nergens over onverantwoord scheuren gehad, ik heb juist wel aangegeven dat aangepaste snelheid erg nuttig is, maar ik heb inderdaad wel aangegeven dat sukkelen zwaar overdreven is. Leer lezen!!!!!!!!! Leer normaal reageren!!!!!!!!!!!!
Je icon en je voorkeur voor wapens alsmede je schrijfstijl zegt me genoeg. Je hebt het VMBO net afgerond en hebt een diploma automonteur weten te behalen. Hierdoor denk je dat je meteen de koning op de weg bent, nogmaals, je hebt je auto kennelijk nog niet voelen glijden dus je hebt hooguit een grote bek
  zaterdag 5 maart 2005 @ 19:06:41 #115
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_25384201
Ik ben afgelopen nacht midden in een klein sneeuwbuitje vanuit België naar huis gereden, en ik denk dat ik op plaatsen waar dat prima ging ( dwz géén bochten, geen stoplichten op rood en weinig verkeer ) tegen de 40 heb gereden. Op de snelweg durfde ik niet harder dan 90 want ik rijd toch al niet zo graag in het donker En als ik het niet verantwoord vond reed ik uiteraard veel minder hard. Niet te veel remmen maar gewoon gas loslaten als een stoplicht op rood gaat, dan sta al bijna stil voor je de rem nodig hebt .
In woonwijken rijd ik overgens niet zo hard als het sneeuwt dat vind ik dan onverantwoord je weet nooit wanneer er plotseling iemand de weg op loopt enzo.....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 5 maart 2005 @ 20:03:58 #116
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_25385144
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 18:43 schreef Youssef het volgende:

[..]

Je icon en je voorkeur voor wapens alsmede je schrijfstijl zegt me genoeg. Je hebt het VMBO net afgerond en hebt een diploma automonteur weten te behalen. Hierdoor denk je dat je meteen de koning op de weg bent, nogmaals, je hebt je auto kennelijk nog niet voelen glijden dus je hebt hooguit een grote bek
Waar slaat dat nou weer op
pi_25385308
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 18:43 schreef Youssef het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, je bent gewoon een bevooroordeelde hersenloze hufter, die niet eens snapt waar het over gaat, en voorbarig conclusies trekt die niet te trekken zijn, is dat een islamitische eigenschap? Het feit dat je het VMBO erbij haalt zegt mij genoeg, waarschijnlijk heb je zelf met zeer veel moeite die opleiding op het laagste van het laagste niveau doorlopen, en ben je daardoor behoorlijk gefrustreerd. En als jij hersenloze varkensdrol het topic had gelezen, dan had je kunnen tegenkomen dat ik 20 jaar rijervaring heb, met een veelheid aan soorten voertuigen, daarmee iets van een half miljoen kilometers heb gereden onder de meest uiteenlopende omstandigheden variërend van spekglad tot perfect droog, en nog nooit één schade heb gereden. Verder had je dan met je varkensoogjes ook kunnen waarnemen dat ik een HBO-opleiding heb en een eigen bedrijf. Maar je moet vooral afgaan op een avatar, een nickname en eventueel een onderschrift. Je bent een hersenloos varken, discussie met jou is bij voorbaat al overbodig, want je hebt je oordelen al klaar. Dat noemen we in het nederlands een bunker voor de harses hebben, waarschijnlijk ook een islamitische eigenschap. Die grote bek heb je overigens aan de lopende band zelf, alleen komt er eeuwig en altijd stront uit, vermoedelijk heb je daar vroeger geregeld van gegeten.
Ik stem Wilders. U ook?
  zaterdag 5 maart 2005 @ 20:39:11 #118
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_25385724
tsk tsk varkens zijn anders intelligentie dieren hoor.....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_25387391
die mogen naar auschwitz!
  zaterdag 5 maart 2005 @ 22:35:33 #120
65997 Oldbie
pi_25387686
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 13:39 schreef speedfreak1 het volgende:
Leer normaal reageren!!!!!!!!!!!!
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 13:41 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Likewise, donder maar in je graf.
Ergens ga je toch in de fout.....
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 maart 2005 @ 23:53:21 #121
862 Arcee
Look closer
pi_25389049
speedfreak1 vs. Youssef-topic.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 23:53:44 #122
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25389053
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 22:21 schreef Ubeydullah het volgende:
die mogen naar auschwitz!
don't give me that fucking bullshit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: