Precies, dat zijn de ware sukkelsquote:Op woensdag 2 maart 2005 09:42 schreef Youssef het volgende:
Ach, weer een sukkel die zijn auto niet heeft voelen glijden zekerVanochtend nog iemand die wat harder durfde te gaan dan stapvoets overdwars de weg op zien gaan.
![]()
Ligt er maar net aan waar je zit in Nederland. Hier in Groningen en Drenthe ligt zo'n 30cm sneeuw, op de wegen is niet gestrooid (heeft totaal geen zin op dit moment) en gezien het van die goed plakkende sneeuw is, wordt het ook spiegelglad. Een groot gedeelte heb ik met 20 - 30km/u moeten rijden en ik moet zeggen dat harder rijden ook niet verantwoord was. Op de snelweg (A28) kon je ook echt niet harder dan 70-80.quote:Op woensdag 2 maart 2005 09:47 schreef Bauhaus het volgende:
Net 2 uur en een kwartier gedaan over 35 km ook omdat er van die mongolen rondrijden die 20 of daaronder menen te moeten rijden
Eensch!quote:Op woensdag 2 maart 2005 08:58 schreef teamlead het volgende:
Ben ik nu de enige die snapt wat TS bedoelt?
Tenzij ik me zwaar vergis, heeft hij het nergens gehad over te hard rijden of bewust risico's nemen... maar over mensen die zonder dat de omstandigheden op de weg dat nodig maken schrikken van een paar vlokjes die uit de lucht vallen...
Een goed gestrooide weg waar het niet glad is geeft m.i. echt geen aanleiding om stapvoets te gaan rijden....
Tuurlijk, het eerste waar je naar kijkt is iemands nick. Blijkt ontzettend veel "intelligentie" uit, en voor zover je dat niet in de gaten hebt, dat is erg sarcastisch bedoeld.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 19:08 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Je zit zowel moreel als praktisch volkomen fout, maar daar kom je nog wel een keer achter als je op de snelweg een noodstop mag treken. Overigens bestaat er iets als een kapstokregel, je mag het overige verkeer niet in gevaar brengen. Zonder noodzaak op een snelweg bruut op de rem gaan hangen hoort daarbij.
[..]
Lekkere opvatting. Iemand voelt zich ongemakkelijk, is daardoor een regelrecht veiligheidsrisico, maar moet toch maar de gelegenheid krijgen doorlopend dat veiligheidsrisico te vormen. Zou ji in een vliegtuig stappen als je weet dat de piloot zich wat ongemakkelijk voelt? Of kijk je er dan in één keer anders tegenaan. Of de treinbestuurder die zich ongemakkelijk voelt? Of de vrachtwagenchauffeur? Moet je mij toch eens iuitleggen wat het dan maakt dat een automobilist die een latent net zo groot risico vormt om een dodelijk ongeval te veroorzaken dan wel een aanvaard risico mag vormen.
[..]
Misschien dat het je is opgevallen, maar die categorie veroorzaakt verreweg de meeste ongevallen, vooral door gebrek aan vaardigheid en routine.
[..]
Je zegt hetzelfde, maar met meer woorden. Als twee factoren, het in staat zijn het voertuig te besturen en het in staat zijn met het verkeer mee te rijden niet aanwezig zijn hoort iemand dus niet achter het stuur.
[..]
Mensen die hun rijbewijs hebben hebben zeker niet bewezen dat ze daardoor kunnen rijden. Ze hebben bewezen een aantal kunstjes te kunnen opvoeren, wat verder niets zegt over voertuigbeheersing en inzicht in het verkeer. Niet iedereen rijdt even goed, volkomen correct, maar een kruk op de weg is gewoon gevaarlijk.
[..]
Ah, meneer gaat vloeken. Teken van gammele argumentatie. Wel studentje van 23 jaar, 20 jaar rijervaring en een half miljoen schadevrije kilometers geven mij enig recht van spreken. En ik heb in mijn leven al heel wat meer gladheid dan jij meegemaakt, ik reed al toen jij nog op een driewieler probeerde overeind te blijven.
[..]
Volgens mij ben jij de eerste, maar als je je persoonlijk aangevallen voelt moet je dat vooral niet zo opvatten. Anonimiteit hè.
[..]
Dus toch vooringenomen. Dat geef je hier duidelijk mee aan. Verder dom om veronderstellingen te doen, je kent mij niet eens. Ik ben ondernemer met een HBO-opleiding, dat uit een tijd toen dat nog iets voorstelde. Inderdaad ben jij de zielepoot die zo nodig op de man moet gaan spelen. Mocht je er niet op vannacht?
[quoteSpeedfreak... laat me niet lachen.
Met deze opmerking geef je aan zelf zeer dom en onverdraagzaam te zijn, verder, als je behoefte hebt om te schelden moet je daar een stuk famillie voor uitzoeken, die zijn er misschien van gediend, ik niet.quote:Op woensdag 2 maart 2005 12:50 schreef lone_wolf het volgende:
Toch klink je heeel dom en onverdraagzaam EN je heb een foto van Geert Wilders als Avatar....vind je het gek dat niemand snapt dat he HBO-er bent en zelfs ondernemer!
Tot je een stukje tegen komt dat wel glad blijkt te zijn op een punt waar je toevallig flink moet remmen...quote:Op woensdag 2 maart 2005 08:58 schreef teamlead het volgende:
Een goed gestrooide weg waar het niet glad is geeft m.i. echt geen aanleiding om stapvoets te gaan rijden....
Ik vind dat een raar standpunt, dan kun je onder alle omstandigheden stapvoets rijden verdedigen, bij mooi zoonig weer: tot je een dieselspoor tegenkomt dat door een lekkende brandstoftank wordt veroorzaakt, bij regen: tot je een diepe plas tegenkomt waardoor je gaat aquaplanen. Verkeer is risico, je kunt risico's beperken maar niet uitbannen. Met stapvoets rijden als het niet nodig is kweek je in mijn ogen extra risico's.quote:Op woensdag 2 maart 2005 13:36 schreef Frezer het volgende:
[..]
Tot je een stukje tegen komt dat wel glad blijkt te zijn op een punt waar je toevallig flink moet remmen...
Stapvoets rijden vind ik ook niet nodig, maar het is alleen maar verstandig om in ieder geval je snelheid te minderen als het dit weer is.quote:Op woensdag 2 maart 2005 13:44 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Ik vind dat een raar standpunt, dan kun je onder alle omstandigheden stapvoets rijden verdedigen, bij mooi zoonig weer: tot je een dieselspoor tegenkomt dat door een lekkende brandstoftank wordt veroorzaakt, bij regen: tot je een diepe plas tegenkomt waardoor je gaat aquaplanen. Verkeer is risico, je kunt risico's beperken maar niet uitbannen. Met stapvoets rijden als het niet nodig is kweek je in mijn ogen extra risico's.
[flame]quote:Op woensdag 2 maart 2005 13:42 schreef Viperdesign het volgende:
Heb er zelfs op de motor geen last van. Langzaam rijden is over het algemeen niet nodig.
Het leven is zo oneerlijk he, waarom zit jij op fok terwijl er nu mensen zijn die op de kop in de sloot liggen.... Sukkel, ik heb een hekel aan al die kneusjes die denken dat ze kunnen rijden maar 0,0 van de verkeersregels kennen. Van die kneusjes die met hun rechterarm op het middenconsole onderuitgezakt in de auto zitten. Of van die kneusjes die toch moeten bellen. Daar heb ik een hekel aan. En als je langzaam rijd als het sneeuwt....nou en, het is toch de baas zijn tijd...quote:Op dinsdag 1 maart 2005 11:52 schreef BrauN het volgende:
[..]
Niet als je in een fatsoenlijke auto rijdt.
Het lijkt mij dan ook het beste om een rijverbod uit te vaardigen voor alle grafbakken van voor 1998, als het weer redelijk slecht tot zeer slecht is.
Vast wel, maar niet in dit weer. Uberhaupt rijden op de motor met dit weer is vragen om op je bek te gaan.quote:Op woensdag 2 maart 2005 16:05 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
[flame]
Kan je dan sowieso wel hard rijden op een 25 kW fiets?
[/flame]
quote:Op woensdag 2 maart 2005 08:58 schreef teamlead het volgende:
Ben ik nu de enige die snapt wat TS bedoelt?
Tenzij ik me zwaar vergis, heeft hij het nergens gehad over te hard rijden of bewust risico's nemen... maar over mensen die zonder dat de omstandigheden op de weg dat nodig maken schrikken van een paar vlokjes die uit de lucht vallen...
Ik weet niet of het bij jou de hele dag heeft gesneeuwd, maar met jouw mentaliteit en nog wat dagen sneeuw doe je er binnenkort waarschijnlijk nog een stuk langer over.... wanneer je jouw auto tegen een paal aan hebt geparkeerdquote:Op woensdag 2 maart 2005 09:47 schreef Bauhaus het volgende:
Net 2 uur en een kwartier gedaan over 35 km ook omdat er van die mongolen rondrijden die 20 of daaronder menen te moeten rijden
Ongetwijfeld dezelfde idioten die 70 rijden waar je 80 mag, links knipperen als ze rechts moeten en een kilometer voor een afslag al gaan remmen
$@#&^$@&^$^&@%$ word ik er van
Dat verschilt dus heel erg per omgeving. Op plekken waar het echt de hele dag non-stop doorsneeuwt wil het ook op de grotere wegen toch nog behoorlijk glad zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2005 19:38 schreef Quoi het volgende:
Ik denk dat we het over 2 verschillende dingen hebben, in ieder geval merk ik dat je op de snelweg prima normale snelheid kunt aanhouden. Daarentegen de binnenwegen, die echt spek-glad hier zijn. En dan denk ik -terwijl ik goed auto kan rijden- liever even 30-40 km/u, dan tegen een boom.
quote:Op woensdag 2 maart 2005 19:54 schreef Timo_Baal het volgende:
Ow, en die kerel die doorschoot tot 5cm achter zijn voorganger.... die hield prompt daarna zomaar 25 meter afstand. Blijkbaar was hij flink geschrokken.
ABS is géén remverbeteraar ofzo! Je auto blijft alleen min of meer bestuurbaar zodat je kan kiezen of je tegen de blauwe of tegen de gele auto aan wilt botsen!quote:Op woensdag 2 maart 2005 19:48 schreef Dr_Crouton het volgende:
De hele middag was het lekker goed begaanbaar, totdat de avond valt. Dijk op of af was spekglad. Ben ik ff blij dat ik ABS heb.
Mensen die zich zo opwinden over iemand die wat langzamer rijd mag mijn inziens geen rijbewijs hebben. Wat maak jij je druk om alles zeg, echt triest gewoon.quote:Op woensdag 2 maart 2005 13:29 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Met deze opmerking geef je aan zelf zeer dom en onverdraagzaam te zijn, verder, als je behoefte hebt om te schelden moet je daar een stuk famillie voor uitzoeken, die zijn er misschien van gediend, ik niet.
quote:Op donderdag 3 maart 2005 15:21 schreef harlingen het volgende:
[..]
Mensen die zich zo opwinden over iemand die wat langzamer rijd mag mijn inziens geen rijbewijs hebben. Wat maak jij je druk om alles zeg, echt triest gewoon.
Wat je zegt, JIJ bent zeer triest..........quote:Op donderdag 3 maart 2005 15:21 schreef harlingen het volgende:
[..]
Mensen die zich zo opwinden over iemand die wat langzamer rijd mag mijn inziens geen rijbewijs hebben. Wat maak jij je druk om alles zeg, echt triest gewoon.
Dan stel ik voor dat ze in het vervolg bij rijexamens 10 rondjes 33.0 in Thialf moeten rijden als het niet heeft gesneeuwd. Kom op zeg, er zijn speciale slipcursussen omdat dat nou eenmaal een vak apart is. Daar ga je een beginnend bestuurder met net 25 rij-uren niet meteen aan blootstellen om te kijken of ze wel kunnen rijden.quote:Op donderdag 3 maart 2005 21:21 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik heb geen zin om alle reacties van moraalridders te lezen, maar speedfreak heeft volkomen gelijk. Het is al belachelijk dat op de eerste sneeuwdag rijexamens zijn afgelast. Dit was de mogelijkheid om te laten zien dat een (toekomstige) bestuurder bij alle omstandigheden kan rijden.
Langzaam rijden is niet gelijk aan veilig rijden. Ik denk zelfs dat de meeste hardrijders beter opletten dan mensen die zich altijd keurig aan de snelheid houden.
Je ziet inderdaad mensen rijden met alleen de voor- en achterruit enigszins schoon (maar dan ook alleen daar waar de ruitenwissers komen). En die brengen zo hun kinderen naar schoolquote:Op donderdag 3 maart 2005 22:38 schreef Starfish het volgende:
Wat ik alleen niet snap is dat er nog steeds zoveel van die handige types rondrijden met 15 cm sneeuw op het dak en met de ruiten half schoon..
Ja, de lampen wordt idd ook weinig over nagedacht.quote:Op donderdag 3 maart 2005 22:45 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Je ziet inderdaad mensen rijden met alleen de voor- en achterruit enigszins schoon (maar dan ook alleen daar waar de ruitenwissers komen). En die brengen zo hun kinderen naar schoolWat ook veel mensen vergeten is om hun koplampen en achterlichten sneeuwvrij te maken. En die zie je dan ook zowat niet branden.
Mijn dak was ook niet sneeuwvrij trouwensIk kan er niet bij
Maar ik heb inmiddels bij anderen een oplossing gezien voor dat probleem: de bezem
Dank u!quote:Op donderdag 3 maart 2005 15:21 schreef harlingen het volgende:
[..]
Laat me raden...quote:Op dinsdag 1 maart 2005 13:03 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Ze zijn zich helemaal nergens van bewust, omdat ze totaal geen gevoel voor het voertuig hebben, hebben ze totaal geen controle, en dat heeft nu eens an sich niets met gladheid te maken. Het hebben van controle over het voeruig houdt in dat je aanvoelt wat het voertuig doet, als het goed is voel je dat onder alle omstandigheden aan, anders ben je niet geschikt als automobilist. Wat dus terecht zou zijn is dat die gevaren op de weg acuut hun rijbewijs inleveren. Het zijn wel de stumpers die met droog weer plotseling alles durven, en zich op die manier vroeg of laat te barsten rijden, juist omdat ze geen controle over het voertuig hebben.
Als ik zo iets probeer gaan op mijn dashboard allerlei lampjes aan. Mijn auto laat dat soort capriolen niet toe.quote:Op woensdag 2 maart 2005 09:46 schreef _Denker het volgende:
Als het glad is dan rij ik hardstikke rustig, die anderhalf ton (kilo's) heb je gewoon niet onder controle.
Gister nog even op een grote parkeerplaats gekeken hoe de auto reageert als je ineens de handrem aantrekt tijdens het sturen. Blijft leuk![]()
Met gevoel remmen of met ABS op sneeuw maakt simpelweg je remweg veel langer, waardoor een lagere snelheid juist noodzakelijk is.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 11:59 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Als je als een idioot op je rempedaal stampt wel, jah, als je daarentegen met gevoel het mechaniek bedient, dat wil zeggen met beleid trappen, dan ga je niet glijden. Als je dat niet kunt moet je een wagen met ABS nemen!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |