Kun je specifieker zijn ? Zitten er prestaties tussen die een sportman/vrouw van het jaar waardig zijn ?quote:Op zondag 27 februari 2005 20:56 schreef FritsVanEgters het volgende:
Tot nu toe:
Sven Kramer en Ireen Wüst.
Schaatsers dus.
Mihaela Krajicek doet het ook aardig. En Theo Bos niet te vergeten.
quote:Op zondag 27 februari 2005 21:15 schreef FritsVanEgters het volgende:
Prestaties zijn niet sportman van het jaar-waardig. De beste is gewoon sportman van het jaar.
quote:Op zondag 27 februari 2005 23:59 schreef tong80 het volgende:
Leuk al die namen zonder hun heldendaden te vermelden.
Ik noem een broer van Henk de Vries.
zo langzamerhand hard opweg de nummer één van de wereld te worden. In een modiale sport, dat kunnen er niet veel zeggen in de Nederlandse sportwereld.quote:Op zondag 27 februari 2005 23:57 schreef rubbereend het volgende:
Vanessa Atkinson
http://www.vanessaatkinson.com/html/profile/profile.htmquote:Op zondag 27 februari 2005 23:57 schreef rubbereend het volgende:
Vanessa Atkinson
via dr moeder geloof k, en ze heeft gewoon de Nederlandse nationaliteitquote:Op woensdag 2 maart 2005 23:45 schreef Arcee het volgende:
[..]
http://www.vanessaatkinson.com/html/profile/profile.htm
Place of birth: Newcastle Upon Tyne, UK
Hoe Nederlands is die Atkinson?
Nou eerder Groenewold dan want die is door een erg wijze jury tot schaatster van het jaar gekozen.quote:Op maandag 14 maart 2005 23:24 schreef rubbereend het volgende:
Barbara de Loor verdient natuurlijk nog een nominatie
Haha jah precies dat gaat m volgend jaar zeker worden als ie zo blijft rijden!!quote:Op dinsdag 15 maart 2005 09:00 schreef Lionheaad het volgende:
Robert Doornbos
oeps, das eigenlijk voor 2006
quote:Op dinsdag 15 maart 2005 08:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nou eerder Groenewold dan want die is door een erg wijze jury tot schaatster van het jaar gekozen.
quote:Op donderdag 17 maart 2005 14:31 schreef mitt het volgende:
ik nomineer Raemon Sluiter.
quote:Op zondag 27 februari 2005 23:59 schreef tong80 het volgende:
Leuk al die namen zonder hun heldendaden te vermelden.
Ik noem een broer van Henk de Vries.
Na het WK afgelopen week lijkt hij me ook een goede kandidaat.quote:Op zondag 27 februari 2005 21:42 schreef Leatherface het volgende:
Ik nomineer nu al weer Theo Bos.
Dan kunnen Mulder, Bos en Veldt ook wel als sportploeg genomineerd worden.quote:Op woensdag 30 maart 2005 18:51 schreef Leatherface het volgende:
Laat ik Teun Mulder ook maar nomineren.
Zijn wereldtitel op de keirin is eigenlijk kwantitatief een grotere prestatie dan de wereldtitel van Bos op de 1 km. Als ik me niet vergis is de Keirin naast de sprint missschien wel het populairste baanonderdeel.
Mulder kan nu dus niet uiblijven.
die nominatie mag nu wel weer ingetrokken wordenquote:Op woensdag 30 maart 2005 20:48 schreef tong80 het volgende:
Ik nomineer Glenis Grace die het Wilhelmus een nieuwe dimensie gaf.
[afbeelding]
sorry wat hebben die gepresteerd dit jaar?quote:Op maandag 23 mei 2005 11:10 schreef remco147 het volgende:
Thomas Dekker (wielrennen)
Michaela Krajichek (tennis)
De nummer 70 uit de Giro en een tennister die er in de eerste ronde uitvliegt.quote:Op maandag 23 mei 2005 11:10 schreef remco147 het volgende:
Thomas Dekker (wielrennen)
Michaela Krajichek (tennis)
Helaas heeft Bekele niet de Nederlandse nationaliteit.quote:Op zondag 5 juni 2005 15:53 schreef thaleia het volgende:
Kenenisa Bekele slaagde er onlangs in Hengelo door de wind dan wel niet in zijn eigen wereldrecord op de 10 km te verbeteren, maar hij is wel oppermachtig op die afstand en dat wereldrecord gaat er later dit seizoen nog wel een keer aan. Dus ik nomineer hem alvast.
Wat dacht je van Wereldkampioene Barbara de Loor ?quote:Op zondag 5 juni 2005 16:08 schreef TheVulture het volgende:
Sportvrouw wordt een stuk lastiger, misschien Edith Bosch...
verrek, hoe kon ik Barbara vergetenquote:Op zondag 5 juni 2005 16:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat dacht je van Wereldkampioene Barbara de Loor ?
3000 meter was het.quote:Op zondag 5 juni 2005 16:07 schreef thaleia het volgende:
Oh.
Dat stond niet in de topictitel
Dan nomineer ik Gert-Jan Liefers, want die kon uitstekend meekomen met de zwarte heren en liep een prachtig nieuw Nederlands record op de 1500
die doet toch niet mee aan het WKquote:Op zondag 5 juni 2005 22:02 schreef Leatherface het volgende:
Sportvrouw: mogelijk Inge de Bruijn, mocht ze het in Montreal nog een keer flikken.
volgens mij heb ik haar dat ergens horen zeggen, ze heeft ook nauwelijks getraind de laatste tijd. De wereld van glitter, glamour en premieres trekt haar meer op het moment....quote:
vanuit de bak?quote:
Dit postte ik dus voordat ie in de bak belandde.quote:
Wennemarsquote:Op donderdag 11 augustus 2005 22:07 schreef rubbereend het volgende:
wat hebben we nu voor een nominaties:
Heren
Blom
van Gelder
Wennemars
Dames:
De Loor
Atkinson
?
natuurlijk hoe kon ik die vergetenquote:Op donderdag 11 augustus 2005 22:12 schreef At_Fundum het volgende:
Bij de dames wellicht ook Edith van Dijk, gaat stoppen met het lange afstandszwemmen en heeft haar oeuvre op een schitterende manier bekroond tijdens het afgelopen WK.
Yep. Onderschatte sportvrouw. Onderschatte sport.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 22:12 schreef At_Fundum het volgende:
Bij de dames wellicht ook Edith van Dijk, gaat stoppen met het lange afstandszwemmen en heeft haar oeuvre op een schitterende manier bekroond tijdens het afgelopen WK.
van Dijk heeft meer gewonnen in haar leven dan beide andere dames, en zeker omdat ze afscheid neemt hoort ze te winnenquote:Op donderdag 11 augustus 2005 22:14 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Yep. Onderschatte sportvrouw. Onderschatte sport.
Wennemars en van Gelder wonnen, Smith werd "slechts" 2equote:Op donderdag 11 augustus 2005 22:15 schreef evert het volgende:
bij de mannen ook niet rutger smith vergeten (maar ik ga ook voor BLOM)
Tsja die award krijg je volgend jaar ook niet meerquote:Op donderdag 11 augustus 2005 22:14 schreef rubbereend het volgende:
[..]
natuurlijk hoe kon ik die vergeten
k zal toch niet ondergewaardeerd blijven, k wil waarderingquote:Op donderdag 11 augustus 2005 22:38 schreef At_Fundum het volgende:
[..]
Tsja die award krijg je volgend jaar ook niet meer![]()
quote:Op donderdag 11 augustus 2005 23:48 schreef rubbereend het volgende:
k zal toch niet ondergewaardeerd blijven, k wil waardering
Van gelder hoort absoluut bij de 3 genomineerden. Wennemars, tja, het is maar schaatsen. met alle respect maar 2e kogelstoten waardeer ik hoger dan 1e schaatsen.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 22:21 schreef rubbereend het volgende:
Wennemars en van Gelder wonnen, Smith werd "slechts" 2e
Hoezo danquote:
maarja een wereldtitel weegt natuurlijk zwaarder zeker bij Atletiekquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 00:41 schreef Hedgehog het volgende:
[..]
Hoezo dan![]()
Ik vind de prestatie van Youri van Gelder toch net wat beter. Hij wordt in een zeer mondiale sport europeeskampioen, alleen domineert ook nog eens de rest van het jaar zijn onderdeel. Dus niks geen toevalstreffer itt Blom. Ik vind dat je dat dan ook moet waarderen![]()
dr deed zelfs een belg mee aan t polstokhoogspringen...... dan moet een sport wel mondiaal zijnquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 01:31 schreef At_Fundum het volgende:
Zo mondiaal is turnen ook weer niet hoor, ik heb maar weinig Afrikanen of andere volken van het zuidelijk halfrond de turnmat zien betreden.
Nu is dat bij polsstookhoogspringen natuurlijk ook niet echt het geval, maar het maakt wel onderdeel uit van de atletiek, de moeder der sporten!
Daarnaast is de prestatie van Blom uitzonderlijker en kan Van Gelder ook de komende jaren nog zeker kans maken op de titel.
steven won de bolletjes trui........quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 02:08 schreef tong80 het volgende:
In 1992 werden Vanderleyden een amateurbokser, en Edwin Jongenjans een sporter die van één meter in het water sprong tijdens het EK gedeelt sportman van het jaar.
Ook leuk om te vermelden is dat in 1988 Marco van Basten de wereld veroverde met het EK, maar Stephan Rooks sportman van het jaar werd doordat ie tweede werd in de tour
Vanessa ipv van Edith Bosch en k ben t met je eensquote:Op maandag 12 september 2005 16:26 schreef sportfreak het volgende:
* Kick *
de keuze word er niet makkelijker op na afgelopen weekend.
ik zou gaan voor de volgende nominaties nu:
mannen:
Rens Blom
Yuri van Gelder
Dennis v.d. Geest
Dames:
Barbera de Loor
Edith van Dijk
Edith Bosch
teams:
PSV
dames hockyploeg
mannen honkbalploeg? (als ze het op dit wk goed blijven doen)
Bij de mannen verdienden eigenlijk ook Theo Bos, Teun Mulder en Erben Wennemars een nominatie. Bij de dames is de keus eigenlijk nog lastiger, Marit van Eupen, Anky van Grunsven en Vanessa Atkinson zouden niet misstaan. Alleen bij de ploegen is weinig keus. PSV steekt er tot nu bovenuit maar het verleden leert dat voetbal weinig kans maakt.
Polstokhoogspringen is misschien niet het meest mondiaal beoefende onderdeel in de atletiek. Maar de atletiek in zijn geheel is natuurlijk groot, en een wereldtiel op ongeacht welk onderdeel heeft gewoon veel cachet. Dat Blom pas de eerste Nederlandse wereldkampioen is maakt het extra bijzonder.quote:Op dinsdag 13 september 2005 19:30 schreef tong80 het volgende:
Ja moet je eigenlijk kijken hoe groot een sport is mondiaal bekeken ? Er zijn meer mensen die hardlopen dan polsstokhoogspringen. Maar weer niet meer mensen die Steeple chasen dan Judoën.
ook Yuri v Gelder ja , maar wat mij betrefd mag Sven Kramer er ook bij.quote:Op zaterdag 26 november 2005 12:23 schreef Leatherface het volgende:
Nu hierzie ik mijn opinie en kies ik ook voor Yuri.
Blom had een geweldige uitschieter in Helsinki maar was in de rest van het jaar gewoon een van de vele (sub)toppers. Terwijl Yuri van Gelder het hele jaar duidelijk de beste was in zijn discipline.
Sven Kramer talent van het jaar. Is ook een mooie onderscheiding voor die gozer.quote:Op zaterdag 26 november 2005 13:23 schreef maril het volgende:
[..]
ook Yuri v Gelder ja , maar wat mij betrefd mag Sven Kramer er ook bij.![]()
of die moet verkozen worden als meest belovende sporter van het jaar.
en omdat hij olympisch goud gaat halen word hij volgend jaar sportman vh jaar![]()
hw wel ja.quote:Op zaterdag 26 november 2005 13:28 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Sven Kramer talent van het jaar. Is ook een mooie onderscheiding voor die gozer.
Maar na vandaag vind ik dat Van Gelder absoluut het meeste recht heeft op de titel van sportman van het jaar. Fenomenaal wat die dit jaar heeft gepresteerd.
Sven Kramer komt volgend jaar wel in aanmerking voor sportman van het jaar, als ie een gouden plak uit Turijn meebrengt.quote:
Wat heeft Harmes dan gepresteerd om genomineerd te mogen worden? Ik geloof dat ze gisteren 9e werd op het wk. Dan zie ik liever een wereledkampioen als Marit van Eupen of Edith van Dijk.quote:Op zaterdag 26 november 2005 13:24 schreef TheVulture het volgende:
Mij rijtjes:
Vrouwen:
Edith Bosch, Barbara de Loor en Suzanne Harmes
Winnaar: Edith Bosch
zilver op het EK, ik weet het, het is misschien wat mager maar ik denk dat ze bij de sporters meer bekendheid heeft dan een Marit van Eupen of een Vanessa Atkinson... Edith van Dijk zou ook kunnen, die is al vaker genomineerd geweestquote:Op zaterdag 26 november 2005 13:48 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Wat heeft Harmes dan gepresteerd om genomineerd te mogen worden? Ik geloof dat ze gisteren 9e werd op het wk. Dan zie ik liever een wereledkampioen als Marit van Eupen of Edith van Dijk.
ik had er dolgraag een wielrenner tussen gezien, misschien bij belofte Pieter Weening maar hij is beslist nog geen sportman van het jaar.quote:
ik realiseer e dat de judoploeg ook fantastisch heeft gepresteerd dus Dennis vd Geest en Guillaume Elmont horen er ook bij.quote:
ik mis de hokey dames, vind PSV leuk ben fan zelfs maar had dit niet verwacht vin het wat overdrevenquote:Op woensdag 7 december 2005 18:56 schreef sportfreak het volgende:
NOC*NSF heeft de nominaties bekendgemaakt:
sportman:
Rens Blom
Yuri van Gelder
Dennis van der Geest
sportvrouw:
Edith van Dijk
Edith Bosch
Marit van Eupen
sportploeg:
zeilsters Marcelien de Koning en Lobke Berkhout
Nationale Honkbalteam
PSV
Gehandicapte sporter:
Esther Vergeer (rolstoeltennis)
Toon van der Ploeg (waterskier)
Pieter Gruijters (atleet)
Weinig verassingen vind ik, alleen aan de zeilsters had ik niet gedacht, maar ze zijn wel wereldkampioen de 470 klasse, wat een olympische klasse is.
EDIT: wel opvallend: Barbera de Loor niet genomineerd.![]()
Hier ben ik het mee eens. Ook mijn keuzes.quote:Op donderdag 8 december 2005 19:20 schreef rubbereend het volgende:
Edith van Dijk, Yuri van Gelder, PSV en Esther Vergeer moeten winnen.
Ok, leuke tv-avond.quote:Op zondag 18 december 2005 12:51 schreef Arcee het volgende:
Donderdag 22 december om 20:30 uur de verkiezing op Nederland 2.
Ben ik het helemaal mee eens.quote:Op zondag 5 juni 2005 15:00 schreef tong80 het volgende:
Met stip op 1 Yuri van Gelder die goud won aan de ringen bij het EK-turnen.
Unieke prestatie op zo'n moeilijk onderdeel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |