quote:Op zondag 27 februari 2005 17:04 schreef methodmich het volgende:
The Sleepy Jackson?
Dat is 'm!quote:Op zondag 27 februari 2005 17:16 schreef methodmich het volgende:
DJ Bobo?
Inderdaad.quote:Op zondag 27 februari 2005 17:36 schreef methodmich het volgende:
Tom Barman met CJ Bolland, toch?
Kijk. Daar win je de wedstrijd meequote:Op zondag 27 februari 2005 19:33 schreef belsen het volgende:Noordkaap - Gilles Niet Uit Het Raam - Johan Harry Vermegen - 1-2-3-4 Dennis bier Johan en de Groothandel - As Dik me hullep nodig hep Johan en de Groothandel - Zomaar in het buitenland Willem Dut Normaal - Woenderbar Collapsed Lung - Eat my goal André van Duin - Doelpunt! André van Duin - Voor de kat's viool André van Duin - Nederland, die heeft die bal André van Duin - We gaan naar Rome toe
Ik heb zelfs een heel 11-tal.
Ook een mooi lijste, RBquote:Op zondag 27 februari 2005 19:44 schreef RoofingBurner het volgende:
1. Jimmy - Boudewijn de Groot
2. J.O.S. Days - The Nits
3. Hand in hand kameraden - Johnny Hoes
4. Op een slof en een oude voetbalschoen - Johnny Hoes
5. Wij houden van Oranje - Andre Hazes
6. Forca - Nelly Furtado
7. Naar de top - Tröckner Kecks
8. Dit is mijn club - Jiskefet
9. Goldsite Trio - De supporter
10. Hup holland hup door ?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 | 1 (1) GLO 141 +4 2 (2) bukgeit 115 +3 3 (3) newbiedoobiedoo 85 +3 4 (4) DaisyDuke 82 +5 5 (5) Berkery 60 +1 6 (6) ranja 52 7 (7) de_man_in_beige 34 8 (8) Sack_Blabbath 32 9 (9) bartrid 30 10 (10) Scrutinizer 28 11 (11) iggy_in_the_house 26 (12) dolle_hond 26 +1 13 (13) Z 24 (13) bimmel 24 15 (16) belsen 21 +3 16 (15) lubje25 20 +1 (20) Captain_Redbeard 20 +4 18 (16) RoofingBurner 18 19 (18) TheSilentEnigma 17 (18) Grobbel 17 21 (21) Gambolputty 15 22 (22) timbob 14 (22) bigshadow 14 (24) Jobbel 14 +1 25 (25) methodmich 13 +1 26 (26) pyl 12 +1 27 (26) Ascaroth 11 28 (28) Neva 9 29 (29) Doc 7 +1 30 (29) le_knightclub_soda 6 31 (31) Jostie 4 (31) dorian_g 4 33 (33) ArmaniMania 3 (33) Zanderrr 3 (33) UIO_AMS 3 36 (36) thaleia 2 (37) kikker69 2 +1 38 (37) Mark 1 (37) cora4034 1 (37) zookie 1 (37) uzuki_naruto 1 (37) Litpho 1 (37) onkjoe 1 (37) Tong80 1 (37) thabit 1 (--) Tomek 1 +1 |
Dichtbij: dat was de tweede.quote:Op maandag 28 februari 2005 00:01 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Rapper's delight - Sugarhill gang?
Opvolger van Weekend: correctquote:Op maandag 28 februari 2005 00:01 schreef ranja het volgende:
Dat was de opvolger van Weekend volgens mij, die stond tijdens de jaarwisseling toch op 1?
Iets van Abba denk ik... The winner takes it all?
En dat klopt wel.quote:Op maandag 28 februari 2005 00:04 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Dan zal het I have a dream zijn
Idd. paar cd's van. ..aantal keer gezien..mijn favoriete zenuwenmuziek!quote:Op maandag 28 februari 2005 00:11 schreef GLO het volgende:
Victim's Family
Nooit live gezien, geloof ik (maar dat weet je bij mij nooit zeker). Wel pracht-cd's (en lp's).quote:Op maandag 28 februari 2005 00:12 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Idd. paar cd's van. ..aantal keer gezien..mijn favoriete zenuwenmuziek!![]()
GLO + 1
I know you're just kidding...quote:Op maandag 28 februari 2005 00:26 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Dat het allebei Britse 5-pieces zijn, reken je vast niet goed...
Ook niet.quote:Op maandag 28 februari 2005 00:30 schreef ranja het volgende:
beide een single 'Wonderwall'?
Idd, op beide foto's (bij Oasis de kleurenfoto) de tweede man van rechts. En nog mooier: beide Alan Whites waren in hun groep de tweede drummer.quote:Op maandag 28 februari 2005 00:45 schreef bukgeit het volgende:
Allebei een Alan White achter de kit.
Wat heet; hij is nog stééds weg...quote:Op maandag 28 februari 2005 00:49 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Achja, Bruford was een tijdje weg, natuurlijk..
Geen idee of ze nog bestaan eigenlijk..maar ik zag dat project met de losse namen toch meer als Yes dan de Yes de paar jaar daarvoor. En daar zat 'ie wel bij.quote:
Eek A Mouse is geen band, maar verder een mooie lijstquote:Op maandag 28 februari 2005 01:15 schreef ranja het volgende:
Air
U2
Doe maar
Zea
Asrai
All about eve
Bauhaus
Poison idea
Theaudience
Queen
Queen adreena
Au pairs
Eek a mouse
Aha
Ooioo
Kajagoogoo
Asia
Europe
ELO
Aqua
Jazeker bestaat Yes nog steeds, mét Alan White (is eigenlijk nooit meer weggeweest, alle onderbrekingen ten spijt). Ik snap je punt, maar Anderson Bruford Wakeman Howe is toch echt geen Yes.quote:Op maandag 28 februari 2005 00:56 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Geen idee of ze nog bestaan eigenlijk..maar ik zag dat project met de losse namen toch meer als Yes dan de Yes de paar jaar daarvoor. En daar zat 'ie wel bij.
Primaquote:Op maandag 28 februari 2005 01:28 schreef bukgeit het volgende:
KLF
GBH
BZN
MFSB
F33L3R
PPZ30
NRBQ
THC
TNT
FLR
Nou en of wel. Een klinker (of: vocaal) is een spraakklank waarbij de uitgestoten lucht bij de productie ongehinderd de mond verlaat en daar hoort de y ook bij.quote:
Klopt. Hersenbloeding.quote:Op maandag 28 februari 2005 01:57 schreef GLO het volgende:
O wacht, ik weet het al: Edwyn Collins.
Yes!!!quote:Op maandag 28 februari 2005 02:05 schreef bukgeit het volgende:
Godspeed You! Black Emperor
Wham!
!!!
Gotcha!
P!nk
Tony! Toni! Toné!
Wang Dang Sweet Boomtang!
Suddenly, Tammy!
The Go! Team
Bang!
Oh ja. Wang Dang! Sweet Boomtang! is het he?quote:Op maandag 28 februari 2005 02:13 schreef GLO het volgende:
[..]
Van die Wang Danges had ik nog nooit gehoord, maar die blijken zelfs twee! uitroeptekens! in hun naam te hebben
Ik vond: Wang! Dang! (Sweet Boomtang), maar zonder bewijs.quote:Op maandag 28 februari 2005 02:15 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Oh ja. Wang Dang! Sweet Boomtang! is het he?
Zo gauw geen idee.quote:Wie werd vandaag 63 jaar geleden geboren?
Ah, ok. Gronings bandje in Het Bon Jovi-idioom. Dat (Sweet Boomtang) hebben ze later laten vallen.quote:Op maandag 28 februari 2005 02:19 schreef GLO het volgende:
[..]
Ik vond: Wang! Dang! (Sweet Boomtang), maar zonder bewijs.
[..]
Zo gauw geen idee.
Ik spreek de y meestal uit als een j, dat is toch ook geen klinker? Soms als i trouwens, maar ok.quote:Op maandag 28 februari 2005 01:34 schreef GLO het volgende:
Nou en of wel. Een klinker (of: vocaal) is een spraakklank waarbij de uitgestoten lucht bij de productie ongehinderd de mond verlaat en daar hoort de y ook bij.
Bimmel +1quote:Op maandag 28 februari 2005 10:02 schreef Bimmel het volgende:
Brian Jones van de Stones
quote:Said the table 2 the chair
"You can hardly be aware
How I suffer from the heat
And from chillblains on my feet!
If we took a little walk
We might have a little talk!
Pray let us take the air!"
Said the table to the chair (can't nobody)
Yup, makkie..quote:Op maandag 28 februari 2005 11:27 schreef ceteetje het volgende:
It's Gonna Be A Beautiful Night van Prince?
de vraag blijft dan welke hardcore, de hardcore metal, hardcore punk, hardcore rap, eh, nog meer?quote:
Yep! Toen ik me ging verdiepen in Zydeco kwam ik onderstaand tegen. Dat vond ik zo geinig!quote:Op maandag 28 februari 2005 11:48 schreef bukgeit het volgende:
Zydeco misschien? Het lijkt er niet echt op, maar iets beters kan ik niet verzinnen.
Bukgeit +1quote:Het woord "zydeco" is afgeleid van "haricots" (= spercieboontjes)
Er is een oude song die geleid heeft tot deze naam:
"les haricots sont pas salees" (= de boontjes zijn niet gezout).
Door het plaatselijke Creoolse dialect verbasterde "les haricots" tot "zaricot",
en later tot "zydeco", en die term ging model staan voor de soort muziek.
Een nummer van die CD. Welk nummer?quote:Op maandag 28 februari 2005 13:19 schreef DaisyDuke het volgende:
The Bicycle Thief - You Come & Go like a Pop Song?
Geen idee, ik wist alleen dat Frusciante daar ook op mee speelde.quote:
+1 lubje25quote:Op maandag 28 februari 2005 14:13 schreef lubje25 het volgende:
Cereal Song?
Daar zit wat in. Daarom heb ik de vraag voorgelegd aan de taaladviesdienst van Onze Taal en kreeg daarop deze reactie:quote:Op maandag 28 februari 2005 10:31 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik spreek de y meestal uit als een j, dat is toch ook geen klinker? Soms als i trouwens, maar ok.
We hebben dus allebei gelijk.quote:De Griekse ij is soms een klinker en soms een medeklinker. In woorden als baby, cyste, idylle en symbool beschouwen we de y als klinker. In woorden als yoghurt, yoga en yahtzee daarentegen is de y een medeklinker (vergelijkbaar met de j). Of de y in woorden als spray, hockey en cowboy tot de klinkers of de medeklinkers gerekend moet worden, is lastig te bepalen. De lettercombinaties ay, ey en oy zijn afkomstig uit het Engels en komen in het Nederlands dan ook alleen in Engelse leenwoorden voor.
De y komt in het hedendaagse Nederlands alleen nog voor in vreemde woorden. In het Middelnederlands kon de y echter ook als variant van de ij of de i gebruikt worden en schreef men anys, ghelyc en ook leyden en waerheyt.
Nee, maar die had ik ook niet. Wel Yazoo, maar die redt het ook dan. Verder had ik alleen een paar keer de ay-combi.quote:Op maandag 28 februari 2005 16:50 schreef ranja het volgende:
OkDat betekent dus wel dat bands als Yes en Kayak niet goed waren geweest.
Yeah. Doe jij dat?quote:Overigens moet je natuurlijk eigenlijk voor engelstalige bandnamen naar het Engels taaladviesdienst ipv het Nederlandse
Nerdsquote:Op maandag 28 februari 2005 17:12 schreef GLO het volgende:
[..]
Nee, maar die had ik ook niet. Wel Yazoo, maar die redt het ook dan. Verder had ik alleen een paar keer de ay-combi.
[..]
Yeah. Doe jij dat?
Weet ik, maar die had ik gister zelf al afgekeurdquote:Op maandag 28 februari 2005 17:12 schreef GLO het volgende:
Nee, maar die had ik ook niet. Wel Yazoo, maar die redt het ook dan. Verder had ik alleen een paar keer de ay-combi.
Idd, heel goed!quote:Op maandag 28 februari 2005 22:23 schreef pyl het volgende:
Rainbow Theatre?
quote:Op maandag 28 februari 2005 22:33 schreef pyl het volgende:
Yep, ik heb de elpee!
Heel goed, Belsen! (Heb je het stuk gezien?)quote:
Ja, precies. Maar ook wat het geluid betreft is de cd extra aantrekkelijk: dat is helemaal geremixed en klinkt nu als een klok.quote:Op maandag 28 februari 2005 22:49 schreef pyl het volgende:
GLO: ik heb die Rainbow elpee eigenlijk nooit echt wat gevonden (de sound is gewoon niet goed); maar ja, de legende he?![]()
"Belsen Was A Gas", song van wie?quote:Op maandag 28 februari 2005 22:57 schreef belsen het volgende:
Wie doet er een vraag?
Dat vraag ik me ook af. Was natuurlijk speciaal voor hem, die vraag.quote:
Maar jij scoort ermeequote:Sex Pistols!
Dan zeggen ze toch niet KRAK?quote:Op maandag 28 februari 2005 23:32 schreef ranja het volgende:
break out?
Het is dat ranja ook zo dichtbij zat, anders had ik dit al goedgerekend. Wie maakt 'm af?quote:Op maandag 28 februari 2005 23:34 schreef Scrutinizer het volgende:
Breaking Records?
Nee, dan zat Scrutinizer er dichterbij.quote:Op maandag 28 februari 2005 23:39 schreef GLO het volgende:
Breken Records?
quote:Op maandag 28 februari 2005 23:40 schreef Scrutinizer het volgende:
Breakin' Records?
Da's inderdaad te woest. Jaco speelde uitsluitend fretless en daarbij ook nog alleen maar op Fender Jazzbass. De gezochte meneer bespeelt uitsluitend dit topmerk. (en contrabass uiteraard)quote:Op maandag 28 februari 2005 23:55 schreef GLO het volgende:
Woeste gok: Jaco Pastorius?
Haha, alsof ik zou kunnen zien om wat voor bas het gaat.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 00:00 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Da's inderdaad te woest. Jaco speelde uitsluitend fretless en daarbij ook nog alleen maar op Fender Jazzbass. De gezochte meneer bespeelt uitsluitend dit topmerk. (en contrabass uiteraard)
Absoluutquote:Op dinsdag 1 maart 2005 00:22 schreef GLO het volgende:
Zit ik wel in de goede (fusion)hoek?
Hiep hiep hoeraquote:Op dinsdag 1 maart 2005 00:25 schreef GLO het volgende:
Stanley Clarke dan?
Kijk. Dat is beter. Huldequote:Op dinsdag 1 maart 2005 00:41 schreef bukgeit het volgende:
Chuck Berry up
Eddie Cochran dead
Bo Diddley up
Bill Haley dead
Buddy Holly dead
Jerry Lee Lewis up
Little Richard up
Carl Perkins dead
Elvis Presley dead
Gene Vincent dead
Da's vast niet toevallig dat je deze vraag op dit tijdstip postquote:Op dinsdag 1 maart 2005 00:54 schreef bukgeit het volgende:
Deze CD box mag niet ontbreken in uw collectie. Geniet van Blondie, Boomtown Rats, Duran Duran, Tears for Fears en The Pretenders.
Kent u ze nog? The Thompson Twins, Big Country, Ultravox en Soft Cell? Wacht niet langer en bestel nu, 6 CD's met 60 originele tophits.
Het zijn er inderdaad 90. Ze hebben niet goed geteld bij Tell Sell.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 00:56 schreef Neleos het volgende:
6 CD's met 90 originele tophits toch?
quote:Op dinsdag 1 maart 2005 01:04 schreef thaleia het volgende:
[..]
Da's vast niet toevallig dat je deze vraag op dit tijdstip post
OT: ik weet het niet. Burning Heart? (Survivor)
Oh, had dit nog niet gelezen. Geen Let's Dance dus (hoewel wel uit '83, hoe toevallig).quote:Op dinsdag 1 maart 2005 01:09 schreef bukgeit het volgende:
Het nummer waar het om gaat werd pas in 1993 een bescheiden hit, bijna tien jaar nadat het voor het eerst in Nederland werd uitgebracht.
quote:Op dinsdag 1 maart 2005 01:04 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Het zijn er inderdaad 90. Ze hebben niet goed geteld bij Tell Sell.
quote:Op dinsdag 1 maart 2005 01:15 schreef belsen het volgende:
The Bluebells - Young at heart, dan.
Heb ik trouwens nog op The best of '93 deel twee, samen met Haddaway en Dr. Alban.
quote:Op dinsdag 1 maart 2005 01:29 schreef bukgeit het volgende:
Dead Kennedys?
Neequote:Op dinsdag 1 maart 2005 01:44 schreef Ascaroth het volgende:
'Death' is zeker niet toegestaan?
O.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 01:44 schreef bukgeit het volgende:
Nee
Ascaroth +1quote:Op dinsdag 1 maart 2005 01:46 schreef Ascaroth het volgende:
Trail of Dead
Deadboy & the Elephantmen
Grateful Dead
Dead Raven Choir
cLOUDDEAD
Dead Boys
Dead Kennedys
Dead Fingers Talk
Dead Alison
Deadsy
Welk nummer?quote:wasn't the huge hit that its follow-ups were, but its late-night airplay on MTV was crucial in helping break the band into the big time. While
had a big, stadium-ready chorus, it was also subtler, less macho, and less grandiose than true arena rock. Acoustic guitars played an important supporting role underneath the warm fuzz-tone of the electrics, and the slower tempo gave vocalist
a chance to hold back and show the gentle side of his rich, sonorous voice, thus creating a greater contrast when he kicked up the intensity. The opening riff creates a sort of seesaw effect, sliding back and forth from a power chord to a single-note melody rising as though out of a cloud.
quote:closes with an extended guitar solo by
, whose licks are inspired by blues rockers like Clapton and Hendrix, but aren't really bluesy themselves, instead sounding filtered through classic rock. It adds a final epic touch to the song, as though the lyric-centered part of the song simply wasn't enough to achieve complete catharsis.
En ik dacht dat het een lastige vraag wasquote:Op dinsdag 1 maart 2005 02:11 schreef GLO het volgende:
Sigue Sigue Sputnik
Sorryquote:
Sommige fans en critici spraken van uitverkoop.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 02:20 schreef Neleos het volgende:
Geen idee, maar ben wel heel benieuwd.
quote:'s third album, 1967's
, was the band's very first concept album, the theme for the record being a pirate radio station that plays nothing but
songs, complete with radio jingles & commercials (some genuine, some created by the band) sprinkled inbetween the tunes. It's a brilliant, fabulously inventive, totally *psychedelic*
album, and one of the band's all-time greats.
quote:The commercials are the basis of the very droll pics of band members on the cover with real (Heinz baked beans) and imaginary (Odorono) products.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |