En? Vond je het wat?quote:Op donderdag 1 september 2005 20:48 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb vorig jaar in Antwerpen een workshop sushi maken gevolgd. Mijn creaties leken nergens op, maar ik ga het thuis, rustig, ook nog eens een keer proberen. De handleiding heb ik nog ergens. Hier in Nijmegen zit sinds kort ook een sushihuis, daar heb ik mijn sushihonger orige week in ieder geval kunnen stillen!
Gewoon oefenen, oefenen en oefenen. En je doet het niet professioneel dus je kunt lekker rustig thuis je gang gaan. Have fun en ga ervan uit dat het de eerste paar keer waarschijnlijk in de soep loopt.quote:Op donderdag 1 september 2005 20:54 schreef SunChaser het volgende:
Zelfmaken is retemoeilijk.
Waarom baal je ervan?quote:Op donderdag 1 september 2005 20:53 schreef mirugai het volgende:
[..]
En? Vond je het wat?
Ik baal wel een beetje dat die sushitent er nu is, ook al is 't afhaalsushi![]()
Omdat ik zelf bezig was/ben met het opzetten van een (parttime) sushi catering in/rond Nijmegen. 'T is concurrentie tenslotte. Ik heb een fulltime opleiding tot sushi chef in de VS gevolgd.quote:
Bedoel je inari sushi? Da's met een zakje van gefrituurde tofu (abura age)quote:(hoe heet dat zoete, cake-achtige spul dat ze gebruiken? Het leek tegelijkertijd ook een beetje vlees-achtig, best apart.)
oooh, ja, dan is dat inderdaad balen... Verder was er tot nu toe in Nijmegen nog niks? Beetje slecht getimed. Maar bij dat sushihuis houden ze zich ook bezig met workshops enzo, misschien dat dat toch een ander publiek trekt uiteindelijk. Of je gaat daar solliciterenquote:Op donderdag 1 september 2005 21:21 schreef mirugai het volgende:
[..]
Omdat ik zelf bezig was/ben met het opzetten van een (parttime) sushi catering in/rond Nijmegen. 'T is concurrentie tenslotte. Ik heb een fulltime opleiding tot sushi chef in de VS gevolgd.
[..]
Bedoel je inari sushi? Da's met een zakje van gefrituurde tofu (abura age)
[afbeelding]
Aha, is het dan tamago(yaki)? Dat is een zoete vierkante omelet.quote:Op donderdag 1 september 2005 21:28 schreef _Arual_ het volgende:
Wat ik bedoelde zag er toch echt anders uit. Een klomje rijst, met daar bovenop een cakevormig plakje 'iets', van ongeveeer 4 millimeter dik. Ik ga nog eens uitzoeken wat dat precies was. Misschien is het iets heel simpels dat ik door de vorm niet heb kunnen herkennen of zo.
Die komt me erg bekend voor! Alhoewel ik het dus totaal NIET herkend heb als ei!quote:Op donderdag 1 september 2005 21:33 schreef mirugai het volgende:
[..]
Aha, is het dan tamago(yaki)? Dat is een zoete vierkante omelet.
[afbeelding]
Ik heb er een keer een stukje over geschreven: tamagoyakiquote:Op donderdag 1 september 2005 21:38 schreef _Arual_ het volgende:
Om in de trant van dit topic te blijven: hoe maak je dit dan zelf? Of is dat al aan bod gekomen, ergens?
Wat goed!!!quote:Op zondag 4 december 2005 17:51 schreef bianca en michael het volgende:
Mijn eerste (dappere) poging om zelf sushi te maken!
[afbeelding]
Sure!quote:Op zondag 4 december 2005 17:55 schreef MissyMirjaM het volgende:
zo! ziet er goed uit!
kan je misschien een korte toelichting geven, wat waar in zit?
Met neme een half norivel. Die 'smeer' je helemaal met sushirijst in en besprenkel je dan met sesam (die ik eerst even in een droge koekepan heb geroosterd). Dan op je sushimatje, matje dichtvouwen en omdraaien. Hierna smeer je in het midden van het vel een streep mayo met wat wasabi erdoor. Krab (uit blik) over de streep verdelen en reepjes avocado er op leggen. Geheel lichtjes oprollen, even matje er af en plastic folie er over heen, matje er weer overheen en strak oprollen. (Is dit wel duidelijk?)quote:Op zondag 4 december 2005 18:01 schreef MissyMirjaM het volgende:
hoe maak je btw die binnenstebuiten rolletjes met krab?
Dank je! Mijn arme mannetje moet overwerken, dus ik ga hem zo op zijn werk verblijden met mijn noeste arbeid!quote:Op zondag 4 december 2005 17:56 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Wat goed!!!
Ziet er heerlijk uit!
zowee! Daar zal tie blij mee zijn!quote:Op zondag 4 december 2005 18:08 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Dank je! Mijn arme mannetje moet overwerken, dus ik ga hem zo op zijn werk verblijden met mijn noeste arbeid!
Vieze prefabquote:Op zondag 4 december 2005 18:57 schreef Meki het volgende:
AH heeft wel Sushi
Heb je die uit de AH wel is gegeten? Zijn in vergelijking met die diepvries troep van andere supermarkten zeer goed te eten.quote:Op zondag 4 december 2005 19:06 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Vieze prefab![]()
Sushi hoort vers bereid te zijn Meki![]()
Ziet er erg goed uit!quote:Op zondag 4 december 2005 17:51 schreef bianca en michael het volgende:
Mijn eerste (dappere) poging om zelf sushi te maken!
[afbeelding]
Sojasaus, wasabi en ingelegde gember natuurlijk.quote:Op maandag 5 december 2005 20:18 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ziet er erg goed uit!![]()
Welke sausjes heb je er bij geserveerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |