abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42998201
Ik zou het ook wel willen kunnen hoor . Gelukkig gaat iemand het mij binnekort leren. Is het een beetje zelf te doen eigenlijk? Wil die rolletjes graag maken.. toch wel stoer op mijn verjaardag die er binnenkort ook aan zit te komen!
Sparkle sparkle
pi_43021323
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 10:43 schreef n0a het volgende:
Je gebruikt een oud creme brulee bakje voor de wasabi?
Ja, duurde al lang genoeg, ff geen zin om xtra moeite te doen voor de presentatie
Een echt sushi servies heb ik sowieso nog niet, met nadruk op 'nog'
pi_43021422
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 23:05 schreef GlitterRevenge het volgende:
Ik zou het ook wel willen kunnen hoor . Gelukkig gaat iemand het mij binnekort leren. Is het een beetje zelf te doen eigenlijk? Wil die rolletjes graag maken.. toch wel stoer op mijn verjaardag die er binnenkort ook aan zit te komen!
Ik vond het best goed te doen. De rijst vraagt wel veel aandacht, maar is een kwestie van goed opletten enzo, no big deal verder. De vis in dunne plakjes snijden vond ik wel lastig. De rolletjes maken was geen kunst aan, zo gebeurd.
pi_43485037
Mijn eerste poging om zelf sushi te maken, het smaakte heerlijk!

pi_43485172
quote:
Op zondag 12 november 2006 19:29 schreef Shaii het volgende:
Mijn eerste poging om zelf sushi te maken, het smaakte heerlijk!
Wauw, dat ziet er lekker uit hoor!!!
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
  dinsdag 26 december 2006 @ 22:48:01 #266
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_44756135
Ik ga er op oudejaarsavond weer voor!

Ben benieuwd, volgens mij ben ik het al weer verleerd. En dit keer woon ik niet langer in Den Haag (loei-verse vis!) maar in Groningen, dus ik moet eens even onderzoeken waar er hier een echt goede viswinkel zit.

O ik heb er nu al zin in
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_44756475
Ik bestel het wel...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_44757827
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 23:02 schreef Oblivion het volgende:
Ik bestel het wel...
niet eens zelf maken?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_44757839
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 23:56 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

niet eens zelf maken?
Nee, moet dat?
pi_44757872
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 23:57 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Nee, moet dat?
nee
pi_44759499
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 22:48 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik ga er op oudejaarsavond weer voor!

Ben benieuwd, volgens mij ben ik het al weer verleerd. En dit keer woon ik niet langer in Den Haag (loei-verse vis!) maar in Groningen, dus ik moet eens even onderzoeken waar er hier een echt goede viswinkel zit.

O ik heb er nu al zin in
Dit is eigenlijk een bijzonder goed idee voor oudjaarsavond. Wij krijgen ook vrienden over de vloer en de vorige keer heb ik tapas gemaakt (iedereen was wild enthousiast), maar ik vind het zo afgezaagd om ditmaal weer tapas te maken. Zelf sushi maken is ook een idee natuurlijk!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 27 december 2006 @ 01:07:45 #272
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_44759533
quote:
Op woensdag 27 december 2006 01:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dit is eigenlijk een bijzonder goed idee voor oudjaarsavond. Wij krijgen ook vrienden over de vloer en de vorige keer heb ik tapas gemaakt (iedereen was wild enthousiast), maar ik vind het zo afgezaagd om ditmaal weer tapas te maken. Zelf sushi maken is ook een idee natuurlijk!
Het is leuk om te doen, leuk om te serveren en gewoon ook nog eens hartstikke lekker en bijzonder!

Flesje saké erbij kopen en het is helemaal perfect.
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 27 december 2006 @ 01:17:28 #273
81237 releaze
best of both worlds
pi_44759733
Godsgloeiendekutvegapartners!
ik vind dit zo godsgruwelijk lekker maar nee, absoluut verboden in mn eigen huis
*watertandt*

binnenkort nog maar eens naar de tinytokyo..
  woensdag 27 december 2006 @ 01:18:27 #274
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_44759757
quote:
Op woensdag 27 december 2006 01:17 schreef releaze het volgende:
Godsgloeiendekutvegapartners!
ik vind dit zo godsgruwelijk lekker maar nee, absoluut verboden in mn eigen huis
*watertandt*

binnenkort nog maar eens naar de tinytokyo..
Hoezo verboden in je huis?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_44759764
Hoezo verboden, releaze? Geen visliefhebbers?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 27 december 2006 @ 01:25:17 #276
81237 releaze
best of both worlds
pi_44759899
quote:
Op woensdag 27 december 2006 01:18 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Hoezo verboden in je huis?
mijn vriend is sinds geboorte vegetarier en kan vlees/vis in zijn buurt, in zijn keuken, in zijn koelkast, in zijn pannetjes, op zijn bordjes, met zijn bestek met extreem veel moeite verdragen. het is voor hem een ware kwelling. en we wonen samen, dus dat is moeilijk. sushi thuis maken is een no-go area. (ja, heb ik weer, verliefd geworden op een vegaextremist.) ik heb wel nori en ook rijst en komkommer kan er ook in maar ik ben juist gek op krab/krabsalade, zalm en tonijnsushi..

Zucht...

[ Bericht 1% gewijzigd door releaze op 27-12-2006 01:29:45 (ier!) ]
pi_44759935
Lekker dan, releaze...
  woensdag 27 december 2006 @ 01:28:23 #278
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_44759967
Vriend inruilen voor sushi, lijkt mij de beste optie.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 27 december 2006 @ 01:28:57 #279
81237 releaze
best of both worlds
pi_44759979
quote:
Op woensdag 27 december 2006 01:26 schreef Oblivion het volgende:
Lekker dan, releaze...
maar als ik dit zo zie heb ik wel zin om naar hem toe te rennen en te schreeuwen ZAK IN DE STRONT MET JE VEGA MORGEN MAAK IK SUSHI!

Hell, ik zou er zelfs nu aan kunnen beginnen als ik de ingredienten in huis had
pi_44760002
dat hij vega is okay, maar ik vind het maar vreemd dat jij je dan maar aan dient te passen
het besmet je huis of je serveisgoed toch niet?
pi_44760004
quote:
Op woensdag 27 december 2006 01:28 schreef releaze het volgende:

[..]

maar als ik dit zo zie heb ik wel zin om naar hem toe te rennen en te schreeuwen ZAK IN DE STRONT MET JE VEGA MORGEN MAAK IK SUSHI!

Hell, ik zou er zelfs nu aan kunnen beginnen als ik de ingredienten in huis had
Zou 'm toch vriendelijk verzoeken een weekendje op te rotten...
  woensdag 27 december 2006 @ 01:35:53 #282
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_44760121
Nou ik kan het me dan ook wel weer voorstellen. Of toch niet. En toch wel. Als dat een sterk principe is...

Maar kijk anders of je eens met anderen een sushi-avondje elders kan houden. Gewoon een mouw aan passen
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 27 december 2006 @ 01:44:22 #283
81237 releaze
best of both worlds
pi_44760310
quote:
Op woensdag 27 december 2006 01:35 schreef Duderinnetje het volgende:
Nou ik kan het me dan ook wel weer voorstellen. Of toch niet. En toch wel. Als dat een sterk principe is...

Maar kijk anders of je eens met anderen een sushi-avondje elders kan houden. Gewoon een mouw aan passen
dat wordt dan dus de tinytokyo
quote:
Op woensdag 27 december 2006 01:29 schreef MissyMirjaM het volgende:
dat hij vega is okay, maar ik vind het maar vreemd dat jij je dan maar aan dient te passen
het besmet je huis of je serveisgoed toch niet?
jaweeeheel.

Nee dat doet het idd niet, maar hij vindt het een verschrikkelijk idee, ik kan er zelf ook niet echt bij. Maar, hij valt wel een heul klein beetje te tweaken, tegenwoordig koop ik wat vaker worst voor op brood of een bakje salade met de nonverbale mededeling 'durf er eens wat over te zeggen!' Kom op zeg, het is ook mijn huis. Ik vind het lekker. Maar sushi is wel iets veel groters dan een pakje salami.
pi_44760312
Als je samenwoont, is het dan 'zijn' koelkast? "zijn" bestek? 'Zijn' keuken?

Nee, dude, kan je hier echt bij? Ik niet...
  woensdag 27 december 2006 @ 01:50:31 #285
81237 releaze
best of both worlds
pi_44760423
quote:
Op woensdag 27 december 2006 01:44 schreef Oblivion het volgende:

het is dat of een zwaar geirriteerd vriendje voor het allergrootste gedeelte zit het me niet zo dwars hoor, zo'n vervente vlees/viseter ben ik ook niet, dan eet ik het maar buiten de deur. Maar wanneer ik dan wel eens iets wil, echt heel graag wil, ja dan kan ik er helaas niet meer zo makkelijk over denken
  woensdag 27 december 2006 @ 01:57:22 #286
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_44760596
quote:
Op woensdag 27 december 2006 01:44 schreef Oblivion het volgende:

Ja ik wel.

Maar ik hou erg van principes
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_44760652
quote:
Op woensdag 27 december 2006 01:57 schreef Duderinnetje het volgende:

Ja ik wel.

Maar ik hou erg van principes
Ja, en uit principe eet jij toch vlees en vis?
Dat je rekening houdt, maar zo extreem, neen, zou mijn eigen huisje gaan zoeken.

Wel knap van je, releaze... Ik zou het niet kunnen dus...
  woensdag 27 december 2006 @ 02:02:39 #288
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_44760711
[flauw inkoppertje]
Ik mag hopen dat ie jouw vlees af en toe wel in de mond neemt en zodoende vast went aan de sushi-smaakjes.
[/flauw inkoppertje]

Ja, ik moet naar bedje toe, dames.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 27 december 2006 @ 02:02:52 #289
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_44760716
quote:
Op woensdag 27 december 2006 01:59 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Dat je rekening houdt, maar zo extreem, neen, zou mijn eigen huisje gaan zoeken.

Ik zou me conformeren, óf apart gaan wonen. Een keuze maken, maar er niet aan tornen.

Maar dit is allemaal niet relevant in dit topic denk ik, hoewel het een interessant gegeven is
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 27 december 2006 @ 02:03:19 #290
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_44760730
quote:
Op woensdag 27 december 2006 02:02 schreef golfer het volgende:
[flauw inkoppertje]
Ik mag hopen dat ie jouw vlees af en toe wel in de mond neemt en zodoende vast went aan de sushi-smaakjes.
[/flauw inkoppertje]

Ja, ik moet naar bedje toe, dames.
Ja inderdaad
Snobs have more fun!
KLIK!
  Redactie Games woensdag 27 december 2006 @ 02:04:09 #291
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_44760745
quote:
Op woensdag 27 december 2006 01:25 schreef releaze het volgende:

[..]

mijn vriend is sinds geboorte vegetarier en kan vlees/vis in zijn buurt, in zijn keuken, in zijn koelkast, in zijn pannetjes, op zijn bordjes, met zijn bestek met extreem veel moeite verdragen. het is voor hem een ware kwelling. en we wonen samen, dus dat is moeilijk. sushi thuis maken is een no-go area. (ja, heb ik weer, verliefd geworden op een vegaextremist.) ik heb wel nori en ook rijst en komkommer kan er ook in maar ik ben juist gek op krab/krabsalade, zalm en tonijnsushi..

Zucht...
Klinkt bijna als een veganist met smetvrees als je het mij vraagt..
Ik zou echt meteen ruzie krijgen met zo iemand..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  woensdag 27 december 2006 @ 02:09:26 #292
81237 releaze
best of both worlds
pi_44760835
quote:
Op woensdag 27 december 2006 01:59 schreef Oblivion het volgende:

[..]

ach, zoiets oprekken heeft tijd nodig ik heb ook al gezegd dat zijn kinderen niet vega opgevoed zullen worden, dat ze dat op een gegeven moment zelf mogen kiezen. Daar was ie het dan wel weer mee eens, dus ik heb de komende paar jaar om hem gewend te laten raken met dood dier in huis

Sushi dus

miin broertje (16) is ook vega maar die heeft er niet zoveel moeite mee, vooral omdat ie toch met vlees is opgevoed. ik denk dat het onvoorstelbaar voor vleeseters is in de huid van een vegabybirth te kruipen, vlees/vis is totaal niet en nooit de normaalste zaak van de wereld geweest, al die dode koeien in de schappen, die halve kippen overal, vissen met kop en staart en glazige oogjes. Het gaat geloof ik veel verder dan princiepes. Als m'n vriend aan een worst denkt dan ziet ie gewoon dat hele proces van het varken tot de albert heijn. Ik denk dat ik met zo'n voorstellingsvermogen en gebrek aan gewenning aan dat beeld ook kriebels zou krijgen

Maar goed, ontopic! Moet wel ff wat open post bewaren voor eventuele nieuwe sushifotos
  Redactie Games woensdag 27 december 2006 @ 02:13:46 #293
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_44760906
quote:
Op woensdag 27 december 2006 02:09 schreef releaze het volgende:

[..]

ach, zoiets oprekken heeft tijd nodig ik heb ook al gezegd dat zijn kinderen niet vega opgevoed zullen worden, dat ze dat op een gegeven moment zelf mogen kiezen. Daar was ie het dan wel weer mee eens, dus ik heb de komende paar jaar om hem gewend te laten raken met dood dier in huis

Sushi dus

miin broertje (16) is ook vega maar die heeft er niet zoveel moeite mee, vooral omdat ie toch met vlees is opgevoed. ik denk dat het onvoorstelbaar voor vleeseters is in de huid van een vegabybirth te kruipen, vlees/vis is totaal niet en nooit de normaalste zaak van de wereld geweest, al die dode koeien in de schappen, die halve kippen overal, vissen met kop en staart en glazige oogjes. Het gaat geloof ik veel verder dan princiepes. Als m'n vriend aan een worst denkt dan ziet ie gewoon dat hele proces van het varken tot de albert heijn. Ik denk dat ik met zo'n voorstellingsvermogen en gebrek aan gewenning aan dat beeld ook kriebels zou krijgen

Maar goed, ontopic! Moet wel ff wat open post bewaren voor eventuele nieuwe sushifotos
Het verbaasd me nog steeds dat het geen veganist is als hij zo sterk op zijn principes leunt, waarom wel dingen zoals leren schoenen, jassen koppen en melk drinken dan...
  woensdag 27 december 2006 @ 02:25:12 #294
81237 releaze
best of both worlds
pi_44761055
quote:
Op woensdag 27 december 2006 02:13 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Het verbaasd me nog steeds dat het geen veganist is, waarom wel dingen zoals leren schoenen, jassen koppen en melk drinken dan...
hij heeft bij gebrek aan kwaliteitskunstlederenschoenen een stel meindls, maar daar doet ie een paar jaar mee en zijn gemaakt van speciaal gefokte koeien. voor de rest niks. hij heeft er aan zitten denken veganist te worden in het verleden, maar dat betekent kaas opgeven en dat kan ie niet was die kaas geen probleem, dan was veganisme geen probleem. maar dan had ie ook minder moeite gehad met vegetariers, omdat ie dat al z'n hele leven is geweest.
ik snap die vegetarische/veganistische/fruitarische princiepes helemaal niet, ik ben nogsteeds opzoek naar iemand die argumenten kan geven die uiteindelijk niet gebaseerd zijn op 'omdat ik'. Irrationeel zaakie vind ik het. maar goed, ieder z'n leven, ik voel me voor het gros van de tijd niet beperkt in mijn persoonlijke vrijheid, vega leven daar wen je aan zowel psychisch als lichamelijk, but sometimes....
  Redactie Games woensdag 27 december 2006 @ 02:34:33 #295
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_44761151
quote:
Op woensdag 27 december 2006 02:25 schreef releaze het volgende:

[..]

hij heeft bij gebrek aan kwaliteitskunstlederenschoenen een stel meindls, maar daar doet ie een paar jaar mee en zijn gemaakt van speciaal gefokte koeien. voor de rest niks. hij heeft er aan zitten denken veganist te worden in het verleden, maar dat betekent kaas opgeven en dat kan ie niet was die kaas geen probleem, dan was veganisme geen probleem. maar dan had ie ook minder moeite gehad met vegetariers, omdat ie dat al z'n hele leven is geweest.
ik snap die vegetarische/veganistische/fruitarische princiepes helemaal niet, ik ben nogsteeds opzoek naar iemand die argumenten kan geven die uiteindelijk niet gebaseerd zijn op 'omdat ik'. Irrationeel zaakie vind ik het. maar goed, ieder z'n leven, ik voel me voor het gros van de tijd niet beperkt in mijn persoonlijke vrijheid, vega leven daar wen je aan zowel psychisch als lichamelijk, but sometimes....
Ik vind eerlijk gezegd iemand die veganist is betere standpunten hebben dan iemand die vegetarļėr is. Het punt dat hij kaas niet kan opgeven omdat.... mis ik dan... Sowieso is heel de bio-industrie in NL en denk verder in Europa enigzins misselijkmakend, maar het spul wordt geslacht en het is er. En als ik het niet eet, doet iemand anders het en anders wordt het alsnog weer opnieuw als veevoer verwerkt voor de volgende generatie koeien... maar goed, ik zal wel ophouden met de discussie want het is eigenlijk zinloos om zo'n discussie met een vegetarļėr te houden.
  woensdag 27 december 2006 @ 02:39:48 #296
81237 releaze
best of both worlds
pi_44761188
quote:
Op woensdag 27 december 2006 02:34 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Ik vind eerlijk gezegd iemand die veganist is betere standpunten hebben dan iemand die vegetarļėr is. Het punt dat hij kaas niet kan opgeven omdat.... mis ik dan... Sowieso is heel de bio-industrie in NL en denk verder in Europa enigzins misselijkmakend, maar het spul wordt geslacht en het is er. En als ik het niet eet, doet iemand anders het en anders wordt het alsnog weer opnieuw als veevoer verwerkt voor de volgende generatie koeien... maar goed, ik zal wel ophouden met de discussie want het is eigenlijk zinloos om zo'n discussie met een vegetarļėr te houden.
idd, dat is het ook mensen verander je zo toch niet. maar ik heb hem al wel zover gekregen, ook mede door dat soort discussies, dat onze toekomstige kinderen dus NIET zo opgevoed worden. Dat kon ie dan wel weer inzien. maar goed ik heb de keuze gemaakt met hem samen te wonen, en daar hoort dit ook bij. Dus ik pas me voor het grootste gedeelte aan zonder te protesteren aan zijn wensen, maar soms draai ik de rollen om. Wellicht in de toekomst dus

Nou, slaap lekker en sorry mensen voor het offtopic...
pi_44761817
En voor de vegetariėr/veganisten-discussie verder gaat wil ik graag zeggen dat hij bij het naar bed gaan van releaze afgesloten is en niet meer hervat wordt in dit topic.

Nu weer over sushi Ik heb het veel te laat ontdekt, maar ben er absoluut dol op.
pi_44764055
quote:
Op woensdag 27 december 2006 03:42 schreef Isabeau het volgende:
En voor de vegetariėr/veganisten-discussie verder gaat wil ik graag zeggen dat hij bij het naar bed gaan van releaze afgesloten is en niet meer hervat wordt in dit topic.

Nu weer over sushi Ik heb het veel te laat ontdekt, maar ben er absoluut dol op.
Voor de vega's:sushi heeft weliswaar z'n oorsprong in het preserveren van vis, sushi betekent niks meer dan aangezuurde rijst. De meeste (en imho beste) sushi is met vis, maar je kunt dus prima vega sushi maken: met ei, diverse soorten pickles, aubergine, kampyo (pompoenschil), avocado, gember, wortel, shii-take enzovoorts.
  Redactie Games woensdag 27 december 2006 @ 20:04:05 #299
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_44772977
En vergeet de komkommer niet. Ik heb een mix van dunne reepjes wortel (juliene gesneden) en komkommer met erom heen dus de plakrijst en het zeewier blad. Prima te eten verder
  woensdag 27 december 2006 @ 20:15:22 #300
81237 releaze
best of both worlds
pi_44773393
Ik heb toch sushi gemaakt vandaag, inclusief vis! Yes, een mijlpaal!
We hadden bij de toko ook envelopjes gehaald, daar rijst in gestopt enzo..die zijn ook vega, en verschrikkelijk lekker. voor de rest voor mn vriend aparte vegasushi met komkommer, wortel en avocado, yum! We hadden eigenlijk fotos moeten maken van het bereidingsproces

Die dingen rollen vind ik nogsteeds supermoeilijk. We hebben ook nog eens een mes dat amper snijdt, maar, het resultaat dat we hebben ziet er lekker uit, yum! Ook een flesje sake erbij
pi_44773466
MOOI!

Pluimpje voor de partner van Releaze...

Mag jij een nieuwe openen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')