Ja, duurde al lang genoeg, ff geen zin om xtra moeite te doen voor de presentatiequote:Op donderdag 26 oktober 2006 10:43 schreef n0a het volgende:
Je gebruikt een oud creme brulee bakje voor de wasabi?
Ik vond het best goed te doen. De rijst vraagt wel veel aandacht, maar is een kwestie van goed opletten enzo, no big deal verder. De vis in dunne plakjes snijden vond ik wel lastig. De rolletjes maken was geen kunst aan, zo gebeurd.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 23:05 schreef GlitterRevenge het volgende:
Ik zou het ook wel willen kunnen hoor. Gelukkig gaat iemand het mij binnekort leren. Is het een beetje zelf te doen eigenlijk? Wil die rolletjes graag maken.. toch wel stoer op mijn verjaardag die er binnenkort ook aan zit te komen!
Wauw, dat ziet er lekker uit hoor!!!quote:Op zondag 12 november 2006 19:29 schreef Shaii het volgende:
Mijn eerste poging om zelf sushi te maken, het smaakte heerlijk!
Nee, moet dat?quote:
Dit is eigenlijk een bijzonder goed idee voor oudjaarsavond. Wij krijgen ook vrienden over de vloer en de vorige keer heb ik tapas gemaakt (iedereen was wild enthousiast), maar ik vind het zo afgezaagd om ditmaal weer tapas te maken. Zelf sushi maken is ook een idee natuurlijk!quote:Op dinsdag 26 december 2006 22:48 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik ga er op oudejaarsavond weer voor!
Ben benieuwd, volgens mij ben ik het al weer verleerd. En dit keer woon ik niet langer in Den Haag (loei-verse vis!) maar in Groningen, dus ik moet eens even onderzoeken waar er hier een echt goede viswinkel zit.
O ik heb er nu al zin in
Het is leuk om te doen, leuk om te serveren en gewoon ook nog eens hartstikke lekker en bijzonder!quote:Op woensdag 27 december 2006 01:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk een bijzonder goed idee voor oudjaarsavond. Wij krijgen ook vrienden over de vloer en de vorige keer heb ik tapas gemaakt (iedereen was wild enthousiast), maar ik vind het zo afgezaagd om ditmaal weer tapas te maken. Zelf sushi maken is ook een idee natuurlijk!
Hoezo verboden in je huis?quote:Op woensdag 27 december 2006 01:17 schreef releaze het volgende:
Godsgloeiendekutvegapartners!
ik vind dit zo godsgruwelijk lekker maar nee, absoluut verboden in mn eigen huis
*watertandt*
binnenkort nog maar eens naar de tinytokyo..
mijn vriend is sinds geboorte vegetarier en kan vlees/vis in zijn buurt, in zijn keuken, in zijn koelkast, in zijn pannetjes, op zijn bordjes, met zijn bestek met extreem veel moeite verdragen. het is voor hem een ware kwelling. en we wonen samen, dus dat is moeilijk.quote:Op woensdag 27 december 2006 01:18 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Hoezo verboden in je huis?![]()
maar als ik dit zo zie heb ik wel zin om naar hem toe te rennen en te schreeuwen ZAK IN DE STRONT MET JE VEGA MORGEN MAAK IK SUSHI!quote:
Zou 'm toch vriendelijk verzoeken een weekendje op te rotten...quote:Op woensdag 27 december 2006 01:28 schreef releaze het volgende:
[..]
maar als ik dit zo zie heb ik wel zin om naar hem toe te rennen en te schreeuwen ZAK IN DE STRONT MET JE VEGA MORGEN MAAK IK SUSHI!
Hell, ik zou er zelfs nu aan kunnen beginnen als ik de ingredienten in huis had
dat wordt dan dus de tinytokyoquote:Op woensdag 27 december 2006 01:35 schreef Duderinnetje het volgende:
Nou ik kan het me dan ook wel weer voorstellen. Of toch niet. En toch wel. Als dat een sterk principe is...
Maar kijk anders of je eens met anderen een sushi-avondje elders kan houden. Gewoon een mouw aan passen
jaweeeheel.quote:Op woensdag 27 december 2006 01:29 schreef MissyMirjaM het volgende:
dat hij vega is okay, maar ik vind het maar vreemd dat jij je dan maar aan dient te passen
het besmet je huis of je serveisgoed toch niet?
het is dat of een zwaar geirriteerd vriendjequote:Op woensdag 27 december 2006 01:44 schreef Oblivion het volgende:
Als je samenwoont, is het dan 'zijn' koelkast? "zijn" bestek? 'Zijn' keuken?![]()
Nee, dude, kan je hier echt bij? Ik niet...
Ja ik wel.quote:Op woensdag 27 december 2006 01:44 schreef Oblivion het volgende:
Als je samenwoont, is het dan 'zijn' koelkast? "zijn" bestek? 'Zijn' keuken?![]()
Nee, dude, kan je hier echt bij? Ik niet...
Ja, en uit principe eet jij toch vlees en vis?quote:Op woensdag 27 december 2006 01:57 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja ik wel.
Maar ik hou erg van principes![]()
Ik zou me conformeren, óf apart gaan wonen. Een keuze maken, maar er niet aan tornen.quote:Op woensdag 27 december 2006 01:59 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ja, en uit principe eet jij toch vlees en vis?
Dat je rekening houdt, maar zo extreem, neen, zou mijn eigen huisje gaan zoeken.![]()
Wel knap van je, releaze... Ik zou het niet kunnen dus...
Ja inderdaadquote:Op woensdag 27 december 2006 02:02 schreef golfer het volgende:
[flauw inkoppertje]
Ik mag hopen dat ie jouw vlees af en toe wel in de mond neemt en zodoende vast went aan de sushi-smaakjes.
[/flauw inkoppertje]
Ja, ik moet naar bedje toe, dames.![]()
Klinkt bijna als een veganist met smetvrees als je het mij vraagt..quote:Op woensdag 27 december 2006 01:25 schreef releaze het volgende:
[..]
mijn vriend is sinds geboorte vegetarier en kan vlees/vis in zijn buurt, in zijn keuken, in zijn koelkast, in zijn pannetjes, op zijn bordjes, met zijn bestek met extreem veel moeite verdragen. het is voor hem een ware kwelling. en we wonen samen, dus dat is moeilijk.sushi thuis maken is een no-go area. (ja, heb ik weer, verliefd geworden op een vegaextremist.) ik heb wel nori en ook rijst en komkommer kan er ook in maar ik ben juist gek op krab/krabsalade, zalm en tonijnsushi..
Zucht...
ach, zoiets oprekken heeft tijd nodigquote:Op woensdag 27 december 2006 01:59 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ja, en uit principe eet jij toch vlees en vis?
Dat je rekening houdt, maar zo extreem, neen, zou mijn eigen huisje gaan zoeken.![]()
Wel knap van je, releaze... Ik zou het niet kunnen dus...
Het verbaasd me nog steeds dat het geen veganist is als hij zo sterk op zijn principes leunt, waarom wel dingen zoals leren schoenen, jassen koppen en melk drinken dan...quote:Op woensdag 27 december 2006 02:09 schreef releaze het volgende:
[..]
ach, zoiets oprekken heeft tijd nodigik heb ook al gezegd dat zijn kinderen niet vega opgevoed zullen worden, dat ze dat op een gegeven moment zelf mogen kiezen. Daar was ie het dan wel weer mee eens, dus ik heb de komende paar jaar om hem gewend te laten raken met dood dier in huis
Sushi dus
miin broertje (16) is ook vega maar die heeft er niet zoveel moeite mee, vooral omdat ie toch met vlees is opgevoed. ik denk dat het onvoorstelbaar voor vleeseters is in de huid van een vegabybirth te kruipen, vlees/vis is totaal niet en nooit de normaalste zaak van de wereld geweest, al die dode koeien in de schappen, die halve kippen overal, vissen met kop en staart en glazige oogjes. Het gaat geloof ik veel verder dan princiepes. Als m'n vriend aan een worst denkt dan ziet ie gewoon dat hele proces van het varken tot de albert heijn. Ik denk dat ik met zo'n voorstellingsvermogen en gebrek aan gewenning aan dat beeld ook kriebels zou krijgen
Maar goed, ontopic!Moet wel ff wat open post bewaren voor eventuele nieuwe sushifotos
hij heeft bij gebrek aan kwaliteitskunstlederenschoenen een stel meindls, maar daar doet ie een paar jaar mee en zijn gemaakt van speciaal gefokte koeien. voor de rest niks. hij heeft er aan zitten denken veganist te worden in het verleden, maar dat betekent kaas opgeven en dat kan ie nietquote:Op woensdag 27 december 2006 02:13 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Het verbaasd me nog steeds dat het geen veganist is, waarom wel dingen zoals leren schoenen, jassen koppen en melk drinken dan...
Ik vind eerlijk gezegd iemand die veganist is betere standpunten hebben dan iemand die vegetarļėr is. Het punt dat hij kaas niet kan opgeven omdat.... mis ik dan... Sowieso is heel de bio-industrie in NL en denk verder in Europa enigzins misselijkmakend, maar het spul wordt geslacht en het is er. En als ik het niet eet, doet iemand anders het en anders wordt het alsnog weer opnieuw als veevoer verwerkt voor de volgende generatie koeien... maar goed, ik zal wel ophouden met de discussie want het is eigenlijk zinloos om zo'n discussie met een vegetarļėr te houden.quote:Op woensdag 27 december 2006 02:25 schreef releaze het volgende:
[..]
hij heeft bij gebrek aan kwaliteitskunstlederenschoenen een stel meindls, maar daar doet ie een paar jaar mee en zijn gemaakt van speciaal gefokte koeien. voor de rest niks. hij heeft er aan zitten denken veganist te worden in het verleden, maar dat betekent kaas opgeven en dat kan ie nietwas die kaas geen probleem, dan was veganisme geen probleem. maar dan had ie ook minder moeite gehad met vegetariers, omdat ie dat al z'n hele leven is geweest.
ik snap die vegetarische/veganistische/fruitarische princiepes helemaal niet, ik ben nogsteeds opzoek naar iemand die argumenten kan geven die uiteindelijk niet gebaseerd zijn op 'omdat ik'. Irrationeel zaakie vind ik het. maar goed, ieder z'n leven, ik voel me voor het gros van de tijd niet beperkt in mijn persoonlijke vrijheid, vega leven daar wen je aan zowel psychisch als lichamelijk, but sometimes....
idd, dat is het ookquote:Op woensdag 27 december 2006 02:34 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik vind eerlijk gezegd iemand die veganist is betere standpunten hebben dan iemand die vegetarļėr is. Het punt dat hij kaas niet kan opgeven omdat.... mis ik dan... Sowieso is heel de bio-industrie in NL en denk verder in Europa enigzins misselijkmakend, maar het spul wordt geslacht en het is er. En als ik het niet eet, doet iemand anders het en anders wordt het alsnog weer opnieuw als veevoer verwerkt voor de volgende generatie koeien... maar goed, ik zal wel ophouden met de discussie want het is eigenlijk zinloos om zo'n discussie met een vegetarļėr te houden.
Voor de vega's:sushi heeft weliswaar z'n oorsprong in het preserveren van vis, sushi betekent niks meer dan aangezuurde rijst. De meeste (en imho beste) sushi is met vis, maar je kunt dus prima vega sushi maken: met ei, diverse soorten pickles, aubergine, kampyo (pompoenschil), avocado, gember, wortel, shii-take enzovoorts.quote:Op woensdag 27 december 2006 03:42 schreef Isabeau het volgende:
En voor de vegetariėr/veganisten-discussie verder gaat wil ik graag zeggen dat hij bij het naar bed gaan van releaze afgesloten is en niet meer hervat wordt in dit topic.
Nu weer over sushiIk heb het veel te laat ontdekt, maar ben er absoluut dol op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |