Ik koop de kampyo altijd geprepareerd.quote:Op maandag 18 september 2006 10:10 schreef mirugai het volgende:
[..]
Als je de gember gekoeld en in azijn bewaard, dan blijft het lang goed. Zeker een paar maanden denk ik. Takuan is ingemaakte daikon, dus dat is ook lang houdbaar. Kampyo zal wel wat minder lang houdbaar zijn. Koop je het gedroogd of al geprepareerd?
Toevallig heb ik van de week zo'n zakje kampyo gebruikt. Ik heb geen idee hoelang een geopend zakje houdbaar is. In de koelkast schat ik een een week. De kampyo is nog niet op dus ik zal opletten hoelang het nog goed ruikt en ik nog niet misselijk wordt van de kampyo :-)quote:Op maandag 18 september 2006 16:36 schreef n0a het volgende:
Ik koop de kampyo altijd geprepareerd.
Nee hoor, ik denk dat niet.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:42 schreef knuppelhout het volgende:
het is supermakkelijk, snel, gezond, goedkoop en boven LEKKER! en iedereen denkt dat je een of andere meesterchef bent
Heb het geproefd, vind het best lekker hoor, alleen wel wat hard idd en dat lijkt me ook niet handig om in de rollen te verwerken. De rijst is nog aan het afkoelen, dus ik kan ondertussen eens de pompoen wat zachter maken, op de manier zoals dat kennelijk voor pompoenschil wordt gedaan!quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:12 schreef mirugai het volgende:
@escaflowne: rauwe pompoen als vulling? Nou, eet smakelijk![]()
Gedroogde pompoenschil is een bekende vulling voor maki. De pompoenschil wordt daarvoor eerst geweekt in water en dan gekookt in water, suiker, sojasaus en mirin.
Ik doe gewoonlijk wat wasabi op de sushi en daarover wat plakjes gember.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:42 schreef knuppelhout het volgende:
waar gooien jullie die roze gember en sesamolie doorheen? ik maak erg vaak sushi maar meestal de normale versie, met verschillende ingredienten per rol. echt HET ideale borrelhapje als er lekkerbekken komen eten. het is supermakkelijk, snel, gezond, goedkoop en boven LEKKER! en iedereen denkt dat je een of andere meesterchef bent
ik heb wel vaker ander soortige gebroken rijst gekocht ipv sushirijst, bijvoorbeeld paella of risottorijst.
En een andere budgettip: witte azijn is bij afwezigheid van rijstazijn ook prima te doen.
Ja, duurde al lang genoeg, ff geen zin om xtra moeite te doen voor de presentatiequote:Op donderdag 26 oktober 2006 10:43 schreef n0a het volgende:
Je gebruikt een oud creme brulee bakje voor de wasabi?
Ik vond het best goed te doen. De rijst vraagt wel veel aandacht, maar is een kwestie van goed opletten enzo, no big deal verder. De vis in dunne plakjes snijden vond ik wel lastig. De rolletjes maken was geen kunst aan, zo gebeurd.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 23:05 schreef GlitterRevenge het volgende:
Ik zou het ook wel willen kunnen hoor. Gelukkig gaat iemand het mij binnekort leren. Is het een beetje zelf te doen eigenlijk? Wil die rolletjes graag maken.. toch wel stoer op mijn verjaardag die er binnenkort ook aan zit te komen!
Wauw, dat ziet er lekker uit hoor!!!quote:Op zondag 12 november 2006 19:29 schreef Shaii het volgende:
Mijn eerste poging om zelf sushi te maken, het smaakte heerlijk!
Nee, moet dat?quote:
Dit is eigenlijk een bijzonder goed idee voor oudjaarsavond. Wij krijgen ook vrienden over de vloer en de vorige keer heb ik tapas gemaakt (iedereen was wild enthousiast), maar ik vind het zo afgezaagd om ditmaal weer tapas te maken. Zelf sushi maken is ook een idee natuurlijk!quote:Op dinsdag 26 december 2006 22:48 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik ga er op oudejaarsavond weer voor!
Ben benieuwd, volgens mij ben ik het al weer verleerd. En dit keer woon ik niet langer in Den Haag (loei-verse vis!) maar in Groningen, dus ik moet eens even onderzoeken waar er hier een echt goede viswinkel zit.
O ik heb er nu al zin in
Het is leuk om te doen, leuk om te serveren en gewoon ook nog eens hartstikke lekker en bijzonder!quote:Op woensdag 27 december 2006 01:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit is eigenlijk een bijzonder goed idee voor oudjaarsavond. Wij krijgen ook vrienden over de vloer en de vorige keer heb ik tapas gemaakt (iedereen was wild enthousiast), maar ik vind het zo afgezaagd om ditmaal weer tapas te maken. Zelf sushi maken is ook een idee natuurlijk!
Hoezo verboden in je huis?quote:Op woensdag 27 december 2006 01:17 schreef releaze het volgende:
Godsgloeiendekutvegapartners!
ik vind dit zo godsgruwelijk lekker maar nee, absoluut verboden in mn eigen huis
*watertandt*
binnenkort nog maar eens naar de tinytokyo..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |