quote:EN HAAG, 1 MAART. De verzorgingsstaat moet op de helling. De inkomenssteun van de overheid moet uitsluitend worden gericht op degenen die dat nodig hebben. Algemene regelingen moeten verdwijnen.
Dat betekent dat er een einde zou moeten komen aan de AOW, omdat het geld dat daarvoor wordt uitgetrokken voor een groot deel terechtkomt bij mensen die voldoende daadkrachtig zijn.
Het Centraal Planbureau (CPB) schrijft dat in een gisteren verschenen notitie. Volgens P. Kooiman van het planbureau was de AOW in oorsprong bedoeld voor mensen die zonder overheidssteun niet konden rondkomen. ,,Als je het nog eens zou moeten overdoen zou je kunnen zeggen: misschien zijn er betere manieren om dat doel te bereiken dan via een algemene regeling, waarvan ook de hogere inkomens profiteren.''
Minister Brinkhorst van Economische Zaken zei in een eerste reactie dat voor het kabinet de AOW niet ter discussie staat.
Ook de regeringsfracties CDA en D66 reageren negatief. Vice-fractievoorzitter Verburg van het CDA zegt dat iedereen op zijn 65e recht moet houden op de oudedagsvoorziening. Ze wijst erop dat de hogere inkomens meer belasting betalen dan de minder daadkrachtigen en dat er op die manier sprake is van solidariteit. D66-Tweede-kamerlid Bakker zegt zich niet te kunnen voorstellen dat er ook maar iemand in de Tweede Kamer de AOW als basisvoorziening zou willen afschaffen. ,,Dat schiet voor iedere Nederlander een geweldig gat in de oudedagsvoorziening.''
GroenLinks-kamerlid Vendrik zegt dat afschaffing van de AOW als basisvoorziening een ,,ravage'' zou aanrichten in alle pensioenen in ons land. Een andere opzet van de financiering van de AOW, waarbij hogere inkomens meer bijdragen, is voor D66 en GroenLinks wel bespreekbaar.
In zijn rapport stelt het CPB dat het verminderen van inkomensverschillen - het uitgangspunt van de verzorgingsstaat - op gespannen voet staat met de noodzaak om meer mensen aan de slag te krijgen en het opleidingsniveau te verbeteren. Wie zonder overheidststeun kan, zou daarvoor dan ook niet meer in aanmerking moeten komen. De overheid zou moeten afstappen van fiscale regelingen en subsidies waarvan zowel arm als rijk profiteert. Als hogere inkomens ook recht hebben op overheidsteun, vermindert dat hun motivatie om harder te werken.
Dit betekent volgens het CPB dat het mes moet in regelingen als de hypotheekrente-aftrek en het spaarloon, omdat daarvan ook de hogere inkomens profijt hebben. (ANP)
* DoG is een vriescontainer voor GB vol aan het scheppen met wit koud spulquote:Op dinsdag 1 maart 2005 10:12 schreef George-Butters het volgende:![]()
WIT, dat moet ik ook hebben hier!
En wel heel rap.
quote:Op dinsdag 1 maart 2005 11:01 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
* DoG is een vriescontainer voor GB vol aan het scheppen met wit koud spul
quote:Enkele hoofdpunten
· Meer arbeidsdeelname en een hoogwaardiger arbeidsaanbod gaan doorgaans gepaard
met minder inkomensgelijkheid en minder inkomenszekerheid. Deze dilemma’s
komen ook naar voren in voorstellen die recent zijn gedaan in het debat over een
toekomstbestendige verzorgingsstaat. De dilemma’s kunnen soms worden verzacht
door middel van meer maatwerk in instituties. Dit roept echter ook weer nieuwe
dilemma’s op die evenzeer om politieke keuzes vragen.
· De problematiek aan de onderkant van de arbeidsmarkt (armoedeval) is van
fundamentele aard. Het oplossen ervan gaat ofwel ten koste van inkomenssolidariteit
ofwel vermindert de arbeidsdeelname en scholing door de midden- en hogere
inkomens.
· Een activerende sociale zekerheid kan een hogere arbeidsparticipatie combineren met
solidariteit. Niet alle vormen van activering blijken echter effectief: sancties en
verplichtingen blijken de beste activeringsinstrumenten.
· Doelmatige beslissingen over de levensloop --zoals investeringen in kennis en
vaardigheden, de arbeidsdeelname van ouders met jonge kinderen, en de
uittredingsbeslissing van ouderen-- vragen vooral om een accommoderende overheid
die ruimte biedt voor individueel maatwerk.
* DoG douwt er ook er ook een paar flessen aquavit bijquote:
Dank je man. Doet me goed, oma net gisternacht overleden. Een toost op haar tocht naar de hemelquote:Op dinsdag 1 maart 2005 11:13 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
* DoG douwt er ook er ook een paar flessen aquavit bij
quote:Liverpool-fans breken record herrie maken
De League Cup ging dan wel naar Chelsea maar Liverpool vestigde in het Millennium Stadium in Cardiff een wereldrecord, zo maakte het Guinness Book of Records bekend. De fans van The Reds produceerden de meeste herrie ooit tijdens een sportwedstrijd.
De brul van 130,7 decibel werd al binnen een minuut gemeten. Aanleiding voor de vreugde-explosie was de razendsnelle 1-0 van Liverpool. John Arne Riise knalde met een verwoestende volley na 44 seconden raak en bracht de Liverpool-aanhang daarmee in extase.
De luidruchtige supporters braken het record van hun collega's van de Denver Broncos. De fans van de American Football-club kwamen op 1 oktober 2000 tot een niveau van 128,7 decibel.
Kondoliert med skudd , kjære venner minnequote:Op dinsdag 1 maart 2005 11:28 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Dank je man. Doet me goed, oma net gisternacht overleden. Een toost op haar tocht naar de hemel
zal haar goed doen.
O jee, gecondoleerd dude. Moet je veel regelen?quote:Op dinsdag 1 maart 2005 11:28 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Dank je man. Doet me goed, oma net gisternacht overleden. Een toost op haar tocht naar de hemel
zal haar goed doen.
A Scandinavian flavoured, distilled liquor, ranging in alcohol content from about 42 to 45 percent by volume, clear to pale yellow in colour, distilled from a fermented potato or grain mash, flavored with caraway seeds or cumin seed, others that may be used are lemon or orange peel, cardamom, aniseed, and fennel.
But first, how to drink it. I found this excellent description in an old book:
There is solemnity in the ceremony of drinking aquavit.
One lifts one's glass and holds it with loving patience, while joining with the others in a bacchanal hymn, ending on as high a note as one's voice will reach.
Then one makes an all-inclusive sweep with eye and glass, drinks the aquavit in one gulp, finishes the song on an even higher "tra-la-la," and then bites into the herring previously placed on a piece of bread.
The second glass is usually served only half filled but is drunk with the same profound ceremony and there is a promise in the song of a third glass.
Ik denk dat dit ook mijn gevoelens vertolkt.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 12:24 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Kondoliert med skudd , kjære venner minne![]()
skol på liv
Er wonen toch alleen maar zwarten in dat minderwaardige gat?quote:Op dinsdag 1 maart 2005 09:01 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
tering he, het ziet er gewoon wit uit in Rotjeknor, en dus niet gebroken wit tot grijs, maar echt WIT
Het zou weer gaan sneeuwen in de loop van de avond.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 16:11 schreef du_ke het volgende:
Sneeuw?die is hier toch wel ongeveer weer weg.
Boomknuffelen is echter altijd goed![]()
.
Krijg je niet genoeg zakgeld van je pappie en mammie om naar de hoeren te gaan?quote:Op dinsdag 1 maart 2005 17:35 schreef sizzler het volgende:
Was weer rustig vandaag, bij het maagdenhuis. Geen student meer te zien. Jammer, had wel zin in wat actie.
Hmmm, nee, bij mij bleef het beperkt tot zak- en kleedgeld.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 17:45 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Krijg je niet genoeg zakgeld van je pappie en mammie om naar de hoeren te gaan?![]()
De moreele superioriteit is zelfs nog verder toegenomenquote:Op dinsdag 1 maart 2005 08:38 schreef du_ke het volgende:
Dan drink je je bekertje biologische melk. En je beseft dat niets een heerlijk moreel superieure dag in de weg kan staan.
Of de hoeren goedkoper.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 18:02 schreef sizzler het volgende:
[..]
Hmmm, nee, bij mij bleef het beperkt tot zak- en kleedgeld.Maar in Friesland zijn de ouders wat guller begrijp ik?
De ontwerpenquote:Keeltumor mogelijk op pakje sigaretten
Na de rouwrand en waarschuwende teksten als 'Roken is dodelijk', komen op sigarettenpakjes vanaf 2006 mogelijk ook foto’s die rokers moeten afschrikken. Minister van Volksgezondheid Hans Hoogervorst (VVD) beslist deze zomer of hij dit Europese voorstel overneemt.
Het gaat om afbeeldingen van zwartgeblakerde longen, een keeltumor of een verrot gebit. Ze maken deel uit van een reeks van 42 schokkende en ludieke foto's die de toenmalige Europees Commissaris David Byrne (Volksgezondheid) in oktober presenteerde om het roken te ontmoedigen.
Effectief
De plaatjes blijken in Canada en Australie effectief in de strijd tegen roken. Byrne vroeg Nederland en andere EU-landen dringend om de plaatjes op de pakjes sigaretten te zetten.
België heeft al besloten de foto’s op de pakjes te plaatsen. Hoogervorst wil een Europees rapport over het antirookbeleid in de Europese Unie afwachten. Eurocommissaris Markus Kyprianou (Volksgezondheid) presenteert dat waarschijnlijk deze zomer.
De eurocommissaris lanceerde vandaag een grootscheepse Europese antirookcampagne die zich vooral richt op jongeren tot dertig jaar.
Van de inwoners van de Europese lidstaten rookt gemiddeld 33 procent. In Nederland is dat 28 procent.
Soms, ben ik het compleet met je eens.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 19:00 schreef Monidique het volgende:
Wat een sneue bedoening, zeg, die zogenaamde bezetting. Belachelijke en hilarische teksten als "repressieve krachten" overtuigen mij ervan dat dat zooitje bestaat uit mensen die leuk even een uitje hadden en mislukte revolutionairen die denken dat ze nog in een of andere klassestrijd verwikkeld zijn.
En dan ook nog zeuren dat Rutte niet op komt dagen. "Rutte rot op, Rutte rot op. " "Oprutte. "
Het is voor hem een eer....voor mij is het inderdaad wel vergald ja. Zo'n misbaksel moslim noemen.....quote:Op dinsdag 1 maart 2005 20:43 schreef zakjapannertje het volgende:
de VARA beschouwt Elian als een moslim, (daarnet bij Per Seconde Wijzer) hopelijk heeft dit niet zijn TV-avondje vergald
Ik was een rechtzaak begonnen na zo'n belediging.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 20:43 schreef zakjapannertje het volgende:
de VARA beschouwt Elian als een moslim, (daarnet bij Per Seconde Wijzer) hopelijk heeft dit niet zijn TV-avondje vergald
Ze hebben wel gelijk de studenten. Maar als je daar gaat protesterenquote:Op dinsdag 1 maart 2005 22:44 schreef Kaalhei het volgende:
Wat een halve zolen die protesterende studenten bij het maagdenhuis. Beetje gaan lopen mauwen als ze een paar tikken krijgen met de lange wapenstok. Gewoon luisteren als de politie iets zegt en anders niet mauwen. Zo te zien waar de dames/heren in kwestie overigens geen studenten, ze vielen eerder in de categorie uitkeringstrekkende links-radicalen.
Ik vind het maar onzin van de studenten en ik sta er als student absoluut niet achter. Ik vind het Australische systeem van StuFi wel bijzonder aantrekkelijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 23:16 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ze hebben wel gelijk de studenten. Maar als je daar gaat protesteren
moet je toch minimaal 5 goede redenen kunnen bedenken waarom je het
oneens bent met de plannen van Rutte.
De martinitoren komt morgen aanbod, nu eerst tukken.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 22:42 schreef du_ke het volgende:
Fijn plan. Nog ergens een voorkeur voor? De martinitoren in de fik ofzo?
Enlighten us.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 23:18 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Ik vind het maar onzin van de studenten en ik sta er als student absoluut niet achter. Ik vind het Australische systeem van StuFi wel bijzonder aantrekkelijk.
Jij? Waarom?quote:Op dinsdag 1 maart 2005 23:56 schreef DrWolffenstein het volgende:
Leuk
Een permban op de stormfrontpage.
Ohja, we willen natuurlijk van ons rechts imago af.quote:
Mensen ophitsen.quote:Op woensdag 2 maart 2005 00:02 schreef Drugshond het volgende:
stormfrontpage.![]()
WTF ben je daar aan het doen ?!?...
quote:Beam me up Scotty no intelligent life out here.
Wat heb je gezegd? Was je te postiief over joden of zo?quote:Op dinsdag 1 maart 2005 23:58 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik had al 30x een 48uurs ban gekregen. Ik ga morgen direct beginnen met lobby'en voor een unban. Uiteraard.
Ok dat is een dealquote:Op dinsdag 1 maart 2005 23:25 schreef George-Butters het volgende:
[..]
De martinitoren komt morgen aanbod, nu eerst tukken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |