quote:Op zaterdag 26 februari 2005 11:47 schreef belsen het volgende:
Een van de meest krachtige punkzangers ooit.
Wie is de zanger en in welke band zong hij?
quote:
Ik zat er ook al op te wachten ja.quote:Zo, we zijn een halve duivel opweg
Peter Pan Speedrock covert deze band trouwens ook.quote:reestablished them as one of the most aggressive outfits in music and spoke volumes about their influence on many of today's rock acts. From neo-punk bands Green Day, Rancid and Blink 182 to metal acts Metallica, Pantera and Slayer to hard rockers such as Marilyn Manson, Rob Zombie, Guns n Roses (who covered the classic
song "Attitude") and more recently Slipknot.
have inspired many musicians and much of the music people are watching on TV and hearing on the radio today. Metallica emerged as one of the band's strongest supporters wearing
T-shirts on stage and even covering three of their songs on the double CD set entitled "Garage Days Revisited".
alsof IK die niet zou herkennenquote:Op zaterdag 26 februari 2005 12:19 schreef ranja het volgende:
Wall of voodoo met Stan Ridgeway?
quote:
Met heel veel Sympathy voor den duvel.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 14:03 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Charlie Watts ??
Met veel Sympathy for the Devil...
quote:Op zaterdag 26 februari 2005 14:13 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Primus - Antipop ?
quote:Op zaterdag 26 februari 2005 14:23 schreef Berkery het volgende:
Willy DeVille?
quote:-Jesus was a black man
-No Jesus was Batman
-No, no, no, that was Bruce Wayne
Bingo!quote:Op zaterdag 26 februari 2005 15:33 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Dave Grohl. Tribute van Tenacious D
quote:Scandinavian cock- rock combowas formed in Oslo, Norway in 1994...
quote:Op zaterdag 26 februari 2005 16:03 schreef DaisyDuke het volgende:
Geen idee hoe die gasten er uit zien, maar is het Gluecifer?
Juistem!quote:Op zaterdag 26 februari 2005 16:33 schreef methodmich het volgende:
Mauro Pawlowski
Dit dus!quote:Op zaterdag 26 februari 2005 17:31 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
REM - Country feedback
tenminste, fonologisch klopt het, nooit echt verstaan wat 'ie zong
Ik ken the Misfits alleen van naam, en wist bovendien niet dat Glenn Danzig daar zanger van wasquote:Op zaterdag 26 februari 2005 17:48 schreef GLO het volgende:
net ff bij zitten lezen - ongelooflijk dat The Misfits / Glenn Danzig zo lang openstond!
Maar nu vergeet je dat toch niet meer - uniek uiterlijk!quote:Op zaterdag 26 februari 2005 18:14 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik ken the Misfits alleen van naam,
Ook niet. Let op de entreedatum.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 18:15 schreef ranja het volgende:
New kid in town?
quote:Op zaterdag 26 februari 2005 18:26 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Please come home for Christmas ofzo?
quote:Op zaterdag 26 februari 2005 18:55 schreef ranja het volgende:
Al Green?
quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:22 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Emma Shapplin ?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 | 1 (1) GLO 137 +2 2 (2) bukgeit 112 +1 3 (3) newbiedoobiedoo 82 +1 4 (4) DaisyDuke 77 +5 5 (5) Berkery 59 6 (6) ranja 52 +2 7 (7) de_man_in_beige 34 8 (8) Sack_Blabbath 32 9 (9) bartrid 30 10 (10) Scrutinizer 28 11 (11) iggy_in_the_house 26 12 (14) dolle_hond 25 +2 13 (12) Z 24 (12) bimmel 24 15 (18) lubje25 19 +3 16 (15) RoofingBurner 18 (18) belsen 18 +2 18 (16) TheSilentEnigma 17 (16) Grobbel 17 20 (21) Captain_Redbeard 16 +2 21 (20) Gambolputty 15 22 (21) timbob 14 (21) bigshadow 14 24 (24) Jobbel 13 +1 25 (24) methodmich 12 26 (26) pyl 11 (26) Ascaroth 11 28 (28) Neva 9 29 (29) le_knightclub_soda 6 (29) Doc 6 31 (31) Jostie 4 (31) dorian_g 4 33 (33) ArmaniMania 3 (33) Zanderrr 3 (33) UIO_AMS 3 36 (36) thaleia 2 37 (37) Mark 1 (37) cora4034 1 (37) zookie 1 (37) uzuki_naruto 1 (37) Litpho 1 (37) onkjoe 1 (37) Tong80 1 (37) thabit 1 (37) kikker69 1 |
http://www.newwavephotos.com/ElkieBrooks.htmquote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:26 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Elkie Brooks?
quote:Op zaterdag 26 februari 2005 20:57 schreef ranja het volgende:
Mick Ronson, of daar nou juist niet?
Fripp het isquote:Op zaterdag 26 februari 2005 21:10 schreef Doc het volgende:
Of Robert Fripp ..
quote:Op zaterdag 26 februari 2005 21:30 schreef ranja het volgende:
[..]
of Fripp bekender is dan Ronson echter durf ik niet te zeggen
quote:Op zaterdag 26 februari 2005 21:30 schreef lubje25 het volgende:
Rooney
In ieder geval belangrijker. Fripp is een genrebepalende en invloedrijke leider, Ronson een gedienstige sidekick. Ik denk dat dat dat belang wel parallel loopt aan hun bekendheid.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 21:30 schreef ranja het volgende:
[..]
of Fripp bekender is dan Ronson echter durf ik niet te zeggen
quote:"Ik moet er niet aan denken om manager te zijn van deze band", verzuchtte gisteravond iemand.liet zich dan ook zien als een ongeleid rock 'n' roll -projectiel. Rock 'n' roll is te laat aankomen, dan niet kunnen soundchecken, maar wel schelden op het geluid, teveel drinken, over de grond rollen, op elkaar klimmen, bier gooien, drumtoestel afbreken en boeren. Ondertussen maakten de vier heren ook nog smerig ruige liedjes. Ik heb in ieder geval zelden zo moeten glimlachen om een optreden. De perfecte band voor een kleinere zaal als Kultuurhuis Bosch. Het voorprogramma was het Arnhemse Ladybooster. Twee heren die er behoorlijk tegenaan surften met uiteindelijk nog twee gitaren met 5 snaren en een drumstel dat over het podium leek te wandelen. Het was een tof avondje Nederlandse rock 'n' roll.
in een obscuur zaaltje als Kultuurhuis Bosch? lijkt me niet... (blijkt trouwens ook wel uit de foto's; veel valt daaruit niet op te maken maar wel dat het niet de Roosjes zijn).quote:Op zaterdag 26 februari 2005 22:45 schreef lubje25 het volgende:
de heideroosjes?
Zeker genoeg dusquote:Op zaterdag 26 februari 2005 23:16 schreef belsen het volgende:
En hier is hun site, moet de cd nog steeds kopen.
oh zijn die niet nederlandsquote:Op zaterdag 26 februari 2005 23:13 schreef GLO het volgende:
Geen Gluecifer. De recensie heeft 't over "een tof avondje Nederlandse rock 'n' roll"...
Ja, vaak gezien, met gezonde tegenzin trouwens, want die Dennis vond ik een vreselijk irri mannetje. Maar hoe het programma ook weer heettequote:Op zaterdag 26 februari 2005 23:19 schreef belsen het volgende:
De foto staat op de site.
Meest opvallende figuur in Spider Rico is Dennis Weenink.
[afbeelding]
Hij presenteerde Westpop op TV-West en heeft een blauwe maandag op TMF en later Veronica een muziek/lifestyleprogramma gepresenteerd.
Hoe heette dit TV-programma?
+1 lubje25quote:Op zaterdag 26 februari 2005 21:30 schreef lubje25 het volgende:
Rooney
nou ja, je weet nooit natuurlijk... oranje voorouders, dubbele paspoorten, aangetrouwde Miss Hollandsquote:
Da's ook een ongeluk. Warmer zijn jullie nog niet geweest.quote:Op zondag 27 februari 2005 02:11 schreef Tomek het volgende:
whiplash?
Ik ga dit goedrekenen, want de vraag was niet wat er precies gebeurde, maar waardoor hij uit de running was, en dat was inderdaad oogletsel.quote:Op zondag 27 februari 2005 02:16 schreef GLO het volgende:
Oogletsel?
quote:Op zondag 27 februari 2005 02:18 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Bij het openen van een bierflesje kreeg hij de dop in zijn oog.
quote:Op zondag 27 februari 2005 02:18 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Ik ga dit goedrekenen, want de vraag was niet wat er precies gebeurde, maar waardoor hij uit de running was, en dat was inderdaad oogletsel.
Bij het openen van een bierflesje kreeg hij de dop in zijn oog.
GLO +1
Waar heb jij het vandaan dan?quote:Op zondag 27 februari 2005 02:21 schreef bukgeit het volgende:
Kan iemand daar overigens bewijs van vinden? Op internet lees ik er niets over.
Ook zo makkelijk hè?quote:Op zondag 27 februari 2005 02:25 schreef bukgeit het volgende:
Ray Charles
Stevie Wonder
Five Blind Boys Of Alabama
Andrea Bocelli
Jose Feliciano
Wanneer was dat dan ongeveer? Dan kan ik het misschien nog wel terugvinden.quote:Op zondag 27 februari 2005 02:27 schreef bukgeit het volgende:
Toen had je nog geen internet. Het stond in alle muziekbladen.
Midden jaren 90.quote:Op zondag 27 februari 2005 02:32 schreef GLO het volgende:
[..]
Wanneer was dat dan ongeveer? Dan kan ik het misschien nog wel terugvinden.
Hm. Da's me iets te vaag. Heb trouwens ook nog ff tevergeefs rondgegoogled; vond wel dit, wat ik jullie niet wil onthoudenquote:
quote:Helaas was 2004 geen groot jaar voor de Nederlandse literatuur. Er verschenen wel veel boeken, maar te weinig van aansprekende kwaliteit. De jury werd er soms moedeloos van. De vraag naar het slechtste boek van 2004 was daarentegen eenvoudig te beantwoorden. Twee titels kwamen daarvoor in aanmerking, maar de winnaar werd toch zonder concurrentie Hemelrijk van de zanger-kunstenaar Thé Lau. Daarin kwamen wij zinnen tegen als: "Urenlang kan ik rechtuit gaan, dan moet ik me krommen, omdat een ster, een planeet, mijn baan voor een moment verspert. Onderweg kwispel ik wormkanalen binnen, mijn gevolg achter me, om het tempo van de reis te verhogen tot boven de lichtsnelheid. Ik laat me er bijna orgastisch weer uitslingeren en ben jaren verder." Deze kwispelende wormkanalen konden de jury niet bekoren: een slecht voorbeeld ook voor de jeugd.
Volgens mij heb ik dat gezien op tv, kan dat? Een Nederlander dacht ik.quote:Op zondag 27 februari 2005 02:32 schreef bukgeit het volgende:
En Thé Lau niet te vergeten
Welke muzikant verklaarde deze week jaloers te zijn op zijn fans, omdat die zijn teksten beter kennen dan hijzelf?
Nee. André Hazes scoorde een hit met een vertaling van zijn grootste kraker.quote:Op zondag 27 februari 2005 02:39 schreef GLO het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik dat gezien op tv, kan dat? Een Nederlander dacht ik.
Zou het dan de schrijver van zij gelooft in mij zijn?quote:Op zondag 27 februari 2005 02:41 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Nee. André Hazes scoorde een hit met een vertaling van zijn grootste kraker.
Du. Bist Alles. Was ich hab' auf diesem We-he-helt...quote:
Ja is helemaal goed hoorquote:Op zondag 27 februari 2005 04:04 schreef GLO het volgende:
R=Roundabout? En album is dan Fragile van Yes? Maar die is uit 1972 en bovendien kan ik de andere tracks zo gauw niet thuisbrengen...
Die lange titels wijzen iig wel op iets proggerigs of avant-gardistisch.
puntje erbij voor newbiedoobiedoo Met excuses voor mijn langdurige afwezigheid.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 19:26 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Elkie Brooks?
Zwaar geval van geen-flauw-ideequote:Op zondag 27 februari 2005 04:26 schreef GLO het volgende:
Voor de ochtendploeg: openstaande vraag is deze van belsen:
Meest opvallende figuur in Spider Rico is Dennis Weenink.
[afbeelding]
Hij presenteerde Westpop op TV-West en heeft een blauwe maandag op TMF en later Veronica een muziek/lifestyleprogramma gepresenteerd.
Hoe heette dit TV-programma?
..maar afgaande hierop: KinkPop ofzo?quote:Op zondag 27 februari 2005 11:10 schreef belsen het volgende:
Het TV-programma was genoemd naar een radiostation wat ook in handen is van de Veronica-groep.
Eigenlijk het enige wat nog in handen was van de Veronica-groep toen; nu is het helemaal leeg...
Het was op televisie...quote:Op zondag 27 februari 2005 11:20 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
..maar afgaande hierop: KinkPop ofzo?
Kink TV, ja, sorry Gambol...quote:
EBSquote:Op zondag 27 februari 2005 12:19 schreef belsen het volgende:
Het is dus een Belg... Meneer EBS de Bilde?
quote:Op zondag 27 februari 2005 12:27 schreef Tomek het volgende:
is die middelste niet de zanger van queens of the stone age?
Mp3'tje van I only want you.quote:Op zondag 27 februari 2005 12:28 schreef DaisyDuke het volgende:
Voor de kijkers rechts staat Jesse "the Devil" Hughes...
Zeker weten, maar hoe is de duivel bij hem binnengedrongen?quote:Op zondag 27 februari 2005 12:36 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Tim VanHaemel is bezeten door de duivel?
Dit gaat toch niet te intiem worden he?quote:Op zondag 27 februari 2005 12:39 schreef belsen het volgende:
[..]
Zeker weten, maar hoe is de duivel bij hem binnengedrongen?
Kijk eens goed naar Jesse Hughes...
quote:Op zondag 27 februari 2005 12:54 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Dit gaat toch niet te intiem worden he?
quote:Op zondag 27 februari 2005 13:04 schreef Doc het volgende:
Tim VanHaemel en Jesse "the Devil" Hughes hebben sex met elkaar?
quote:Op zondag 27 februari 2005 13:06 schreef RoofingBurner het volgende:
Via zijn plakplaatje?
quote:Op zondag 27 februari 2005 13:10 schreef DaisyDuke het volgende:
Tim heeft een duivelse tattoo, en Jesse heeft deze gezet![]()
Nee, het heeft niet met Jesse persoonlijk te maken, maar wel met zijn bijnaam.quote:Op zondag 27 februari 2005 13:20 schreef Captain_Redbeard het volgende:
- niet gebeten door een slang
- geen sex gehad
- geen tattoo
Gokje dan:
Jesse verstrekt Tim van een dagelijkse hoeveelheid drugs??
Eindelijk!quote:Op zondag 27 februari 2005 13:24 schreef DaisyDuke het volgende:
"Satan is in my Ass"!
Nou en of!quote:Op zondag 27 februari 2005 13:50 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Eddy de Clerq dan?
quote:Op zondag 27 februari 2005 14:02 schreef DaisyDuke het volgende:
The Mars Volta - Frances the Mute
Blijft een verschrikkelijk lelijke hoes....
Ik ken het verhaalquote:Op zondag 27 februari 2005 02:21 schreef bukgeit het volgende:
Kan iemand daar overigens bewijs van vinden? Op internet lees ik er niets over.
Milkyway kan ik niet goed rekenen, evenals de 2 Around the World's.... Nog eentje dus Captain!quote:Op zondag 27 februari 2005 14:21 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Counting Crows - Mercury
Dj Thunderball - Milkyway of love
Pendulum - Another Planet (dnb)
Jasper Steverlinck - Life on Mars
David Bowie - Life on Mars
Shockin Blue - Venus
Bananarama - Venus
Velvet Underground - Venus in Furs
Train - Drops of Jupiter
Red Hot Chili Peppers - Around the world
Oasis - Around the World
Michael Jackson - Earth Song
En dat is 10!quote:Op zondag 27 februari 2005 14:25 schreef Captain_Redbeard het volgende:
De zon is een ster natuurlijk. En de maan een satelliet.
U2 - Last night on earth
Je zit aardig in de richting. Maar ja, die gasten lijken allemaal zoveel op elkaar... Op allmusic staat een gigantisch lang verhaal over deze man. Ik heb er ff wat stukjes uitgehaald:quote:Op zondag 27 februari 2005 14:40 schreef DaisyDuke het volgende:
Bunny Livingston?
quote:The singer who put the rude in rude boy,was responsible for launching an entirely new sub-genre of reggae, whose overtly suggestive lyrics caused an outcry but took a massive hold of the music scene regardless.
was born
Smith on November 22, 1947, in St D'Acre, Jamaica. His prospects initially seemed dim; at 14 he left home and found a menial job cleaning out irrigation ditches on a sugar plantation. And there he might have stayed, if he hadn't won a local talent contest. With all the wide-eyed optimism of youth, the 18-year-old now made his way to Kingston, determined to become a star. Once in the capital, he hooked up with two other hopefuls, Kenneth Knight and Lloyd Shakespeare, and the Emotions were born.
Simultaneously, he formed the Hippy Boys, with whom he did some recording (the band eventually evolved into the Upsetters), while also working as a sales rep for Lee Perry.
..., an ardent PNP proponent, released numerous political singles at this time, including "Press Along Joshua," a message of support for Manley and "Pharaoh," where he denigrates Shearer. However, it was "Let the Power Fall on I," an infectious cover of the old Rastafarian spiritual produced by Derrick Morgan that had the greatest impact. PNP chose it as their campaign theme song, while the singer himself joined the campaign trail with numerous other artists, including Bob Marley, performing in rural areas to help drum up support for the party.
quote:Op zondag 27 februari 2005 15:11 schreef kikker69 het volgende:
Dit it Max Romeo
Jazeker! (het spel moet op de een of andere manier toch blijven lopen). Zie ook de OP voor handige do's and don'ts. Succes!quote:Op zondag 27 februari 2005 15:20 schreef kikker69 het volgende:
Is het de bedoeling dat de persoon die het juiste antwoord geeft een nieuwe vraag bedenkt?
Helaas. De New Wave richting is wel de juiste, maar welke band is het? De band is bekender door de frontmand, dan als band.quote:
Als je de zanger vergelijkt met Adam Ant kom je qua make up in de buurt. Alleen was de zanger van deze band nog royaler met het plamuurmes.quote:Op zondag 27 februari 2005 16:21 schreef ranja het volgende:
een vroege incarnatie van Adam & the ants? genoeg make up, later, en Adam is tegenwooridg ook niet zo succesvol meer...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |